Volledige versie bekijken : Eindelijk snel doorrijden! A73-Tunnels.
MiniME
18 februari 2008, 20:49
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3319592/_Limburg_tevreden_met_A73-Zuid__.html
Nu nog aansluiting op de A61 en het is helemaal ok! Scheelt toch 10 minuten naar GT!
Willem2
18 februari 2008, 21:13
... 10 minuten .....
Als je nu al 4x je acceptgiro invult die je per maand gaat scoren voor te hard rijden op dat stukje......... dan scheelt dat ook weer 10 minuten :D;):lostit:
Sphinx
18 februari 2008, 21:20
:teuflisch Grinnik. Willem is me net voor zie ik.
Vandaag was het overigens niet bepaald "snel doorrijden". Zoals ook hier (bron: http://www.limburger.nl/article/20080218/REGIONIEUWS01/802180426/1056) te lezen valt. Niet zo verwonderlijk als je alle veiligheidssystemen APART wel uitgebreid test maar niet TEGELIJK.
Bredero
19 februari 2008, 08:34
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3319592/_Limburg_tevreden_met_A73-Zuid__.html
Nu nog aansluiting op de A61 en het is helemaal ok! Scheelt toch 10 minuten naar GT!
Prima, dit scheelt behoorlijk wat tijd. Als de Duitsers nu nog snel even het ontbrekende stukje van 4 kilometer vanaf de grens tot aan de A52 willen voltooien dan loopt het helemaal gesmeerd.
Horny_one
19 februari 2008, 09:04
nu wachten op de updates voor de diverse routeplanners en dan kunnen we flink doorkarren mits de flitskasten goed zijn aangegeven.l
Stiffmaster
19 februari 2008, 10:48
Was zondag nog op de A73 en dacht toen nog bij mezelf, hè binnenkort kan ik hier doorrijden, ze waren druk bezig om na Swalmen de weg leeg te maken voor de maandagochtend, en ik, ik was hard op weg om ook wat leger te geraken in YY :teuflisch:teuflisch
Willem2
19 februari 2008, 10:56
....en ik, ik was hard op weg om ook wat leger te geraken in YY :teuflisch:teuflisch
Meer letterlijk dan figuurlijk :D
The Joker
21 februari 2008, 16:57
Ik heb er nog weinig van gemerkt, vanuit Maastricht naar het noorden was de splitsingsoprit naar de A73 vanaf de A2 nog steeds dicht en bij het volgen van de borden Venlo kwam ik pas 2km voor de A67 op de A73 terecht.
Lekker 45 min op een 80km weg met telkens stoplichten die minutenlang op rood staan...
mr rocky
21 februari 2008, 18:08
je moet ook de afslag St. Joost pakken, dit staat niet aangegeven, maar dat is inside information, je kunt dan lekker doortuffen door de nieuwe langste tunnel van Nederland door Roermond, wel oppassen voor snelheidscontroles.:wink:
MiniME
23 februari 2008, 22:02
Zoals ik al dacht is dit een enorme vooruitgang nu de A73 Zuid open is. Maar dan met name voor de mensen die uit de richting Eindhoven en/of Nijmegen komen. Vanaf kruispunt A73/A67 is het exact 20 minuten tot aan de parkeerplaats bij GT, na 10 minuten ga je de A73 af (bij Swalmen) en dan dus nog slechts 10 minuten, waarbij je slechts 5 minuten door Duitsland rijdt. Een stuk minder druk dan de vroegere route via de 61 en een heel stuk binnendoor (Klagenfurtlaan, Keulse Rotonde).
Jorah Mormont
23 februari 2008, 22:19
Zoals ik al dacht is dit een enorme vooruitgang nu de A73 Zuid open is. Maar dan met name voor de mensen die uit de richting Eindhoven en/of Nijmegen komen. Vanaf kruispunt A73/A67 is het exact 20 minuten tot aan de parkeerplaats bij GT, na 10 minuten ga je de A73 af (bij Swalmen) en dan dus nog slechts 10 minuten, waarbij je slechts 5 minuten door Duitsland rijdt. Een stuk minder druk dan de vroegere route via de 61 en een heel stuk binnendoor (Klagenfurtlaan, Keulse Rotonde).
Goeie Tip MiniMe.
Zelf kom ik ook altijd via de A73 Noord vanuit richting Nijmegen rijden. Meestal naar GT via A61. Maar doorrijden tot Swalmen is dus nu ook een mogelijkheid.
Thanks!
Sonny:wink:
Picasso 1
23 februari 2008, 22:55
Goeie Tip MiniMe.
Zelf kom ik ook altijd via de A73 Noord vanuit richting Nijmegen rijden. Meestal naar GT via A61. Maar doorrijden tot Swalmen is dus nu ook een mogelijkheid.
Thanks!
Sonny:wink:
Is dat nou echt korter vanuit Nijmegen? Volgens mij duurt de 'oude route' bij de kruising A73/A67 ook 20 minuten...(kan er een paar minuten naast zitten)
Tiga
24 februari 2008, 08:44
Ook de oprit vanuit het zuiden vanaf de A2 is sinds gisteren open. Die bleef dicht om het verkeer richting de tunnels te doseren met als gevolg file op de vluchtstrook bij Maasbracht. GT is nu vanuit het zuiden ook een stuk beter bereikbaar. Straks als de B52 doorgetrokken is gaan we pas echt profiteren.
MiniME
24 februari 2008, 09:37
Is dat nou echt korter vanuit Nijmegen? Volgens mij duurt de 'oude route' bij de kruising A73/A67 ook 20 minuten...(kan er een paar minuten naast zitten)
Het scheelt maar een paar minuten inderdaad, maar de oude route is vooral erg onvoorspelbaar vanwege veel vrachtverkeer, vakantieverkeer (beiden op weg naar de snelweg 61), stoplichten, etc en het kan dan zomaar 10 minuten langer duren hierdoor.
De nieuwe route is tot aan Swalmen snelweg, dus relaxter, en dan slechts 10 minuten binnendoor, met weinig/geen stoplichten en geen druk transit verkeer.
Probeer het gewoon eens.
Willem2
24 februari 2008, 10:53
Of je komt via de nieuwe weg en neemt afslag Tegelen. Dan koop je een vlaai en rijdt via Kaldenkirchen naar Brüggen/Bracht. Eén en al gezelligheid :D ;)
mr rocky
24 februari 2008, 12:09
de tijdwinst die je kunt behalen van Sittard naar Venlo is slechts 10 minuten stond zaterdag in de krant te lezen, getest door 2 journalisten. De een reed via de A73, de ander over de A2 en de napolenonsebaan (inderdaad een gruwelijke weg met 23 stoplichten en 5 flitsers). Omdat ik deze route dagelijks rijd kan ik dat resultaat wel beamen, maar dat komt ook nog omdat op het nieuwe stuk A73 over grote stukken nog snelheidsbeperkingen van 90 en 70 gelden. Als deze worden opgeheven en beide banen door de tunnels en Roermond worden vrijgegeven zal er nog wel wat meer tijdswinst te behalen zijn, maar het is vooral veel relaxter rijden (nu al).:D
The Joker
25 februari 2008, 01:16
Als gevolg van een storing in het snelheidsdetectiesysteem van de Roertunnel van de A73-Zuid bij Roermond is afgelopen avond om 19.20 uur bij de ingang van de tunnel een kettingbotsing ontstaan.
Volgens Rijkswaterstaat en de politie gebeurde dat toen de lichten voor de ingang plotseling op rood sprongen en de tunnel werd afgesloten voor het verkeer.
Enkele auto's stopten voor het rode licht, maar achteropkomend verkeer remde te laat af en botste op stilstaande auto's. Niemand raakte gewond, er was wel veel blikschade. Het defect was na een kwartier verholpen. Anderhalve week geleden sloot de A73-tunnel bij Swalmen automatisch, ook na een defect van een veiligheidssysteem. Lange files waren toen het gevolg. De tunnels zijn pas twee weken open.
Willem2
25 februari 2008, 16:09
SWALMEN - De strenge veiligheidseisen die de nieuwe tunnelwet stelt zorgen ervoor dat bij elke storing in het veiligheidssysteem de tunnels van de A73 in Swalmen en Roermond automatisch worden afgesloten. Met als gevolg lange files. Andere tunnels in Nederland zullen in de nabije toekomst met dezelfde problemen te maken kunnen krijgen, zei een woordvoerder van Rijkswaterstaat maandag. ...................................... http://www.ad.nl/binnenland/article2082174.ece
Willem2
25 februari 2008, 16:17
DEN HAAG - De A73-tunnel bij Swalmen werd maandagmiddag, voor de tweede keer binnen een dag, afgesloten. Dat meldde de ANWB. ................................... http://www.telegraaf.nl/binnenland/3390943/_Tunnel_A73_bij_Swalmen_opnieuw_dicht__.html?p=1,1
Willem2
25 februari 2008, 17:02
Even als side-note.
ik kom uit het midden van het land. Dan is het toch gewoon het snelst om via de A50 de A73 op te duiken en vervolgens een stukje A67 mee te pakken die dan overgaat in de duitse A40. Dan pak ik afslag wachtendonk, om vervolgens via een binnendoorroute naar PHG te rijden.
Of is er een snellere route?
Nee dat is de snelste route naar Villa Vertigo of de PHG.
De nieuwe A73 is vanuit het midden van het land/Nijmegen /Arnhem handig om sneller GT maar vooral YinYang te bereiken. ( indien uiteraard de A73 weer open is)
:wink:
Tiga
25 februari 2008, 20:57
Komende weekeinden gaan de tunnels dicht voor afbouw. Daarbij worden ook de veiligheidsystemen opnieuw nagekeken om storingen op te sporen.
Hou hier dus rekening mee als je naar op pad gaat...
MiniME
26 februari 2008, 09:19
En vanochtend was ie weer dicht: http://www.nu.nl/news/1451699/10/Tunnel_A73_weer_afgesloten_door_storing.html
Willem2
28 februari 2008, 19:27
ROERMOND - De problemen met de vorige week maandag geopende tunnels op de A73 bij Roermond houden aan. Donderdagochtend was de Roertunnel enige tijd afgesloten, nadat een te hoge vrachtwagen het stoplicht had genegeerd en gewoon de tunnel was ingereden. De slagbomen gingen niet direct dicht.
.................................. http://www.telegraaf.nl/binnenland/3425875/_Opnieuw_problemen_op_A73__.html?p=1,1
The Joker
9 april 2008, 18:12
Iemand van de Limburg gangers die weet of de A73+tunnel nu volledig open is.
En welk afritnummer/naam je moet nemen als je vanaf Maasticht naar de YY wilt gaan.
rplover
9 april 2008, 18:18
En welk afritnummer/naam je moet nemen als je vanaf Maasticht naar de YY wilt gaan.
Neen, tunnels nog steeds gesloten 's nachts. Als ik het bij het goede einde heb de R volgen :heul:, en let op, want in het midden van de nacht is het verschil tussen een R en een A moeilijk, zeker voor verliefde zielen :teuflisch
De N271 heeft er ook iets mee te maken , maar dan in de andere richting :D
Zelfs Tina wist het na een tijdje niet meer, 't is dan ook een Hollandse Meid, dat verklaart veel uiteraard :hammer:
Bredero
10 april 2008, 16:16
Komende vanuit het zuiden neem je de eerste afrit na de Roertunnel. Maar voorlopig even niet meer voor deze jongen ... :green_smi
The Joker
11 april 2008, 00:03
Ik ging er dus te vroeg af bij de afrit Roermond zuid :(
Rob10
11 april 2008, 00:30
Ik ging er dus te vroeg af bij de afrit Roermond zuid :(
Tenzij je met een te hoog beladen Camion rijdt, dan doe je het goed. Kan natuurlijk zijn dat je met wat BBQ 's onderweg bent naar GT met dit mooie weer:D
The Joker
11 april 2008, 09:38
De enige voedselliefhebbers onderweg naar GT zijn de keuringsdienst van waren met een stapel bordjes:
http://www.indymedia.be/files/onbewoonbaar.jpg
Willem2
23 april 2008, 10:04
ROERMOND - De gemeente Roermond spant een kort geding aan tegen het besluit van minister Camiel Eurlings van Verkeer om de tunnels van de A73 het komende half jaar elk weekeinde af te sluiten. De gemeente is woedend en eist dat de tunnels open blijven. Dat heeft de gemeente dinsdag laten weten.
....................... http://www.telegraaf.nl/binnenland/3851229/_Proces_om_sluiten_A73-tunnels__.html?p=17,1
Silvester
23 april 2008, 10:37
Tis toch ook een groot drama, eigenlijk een oplichtingssoap van de eerste orde..:motz:..!!
Ik ben maandag ook zuidwaarts over de A73 gekomen.
Op de autobaan (!) is over veel kilometers slechts 1 rijstrook beschikbaar, en het grootste stuk mag je ook maar 70 km/u.
Richting noorden stond weer er een file van enkele kilometers, waarschijnlijk omdat het systeem weer eens flopte...??
En dan ook nog flink controleren met flitsers, nog een keer extra graaien dus, is natuurlijk een makkie daar...
Betalen we met zijn allen tig miljarden aan wegen-, accijns-, btw- en bijtellingbelasting om het verkeersprobleem qua milieu en steden te ontlasten...denken we....
Die miljarden worden heerlijk door slimme jongens met zeer goede ploitieke connecties opgepeuzeld, en vervolgens worden diegenen (=automobilist) waar het allemaal voor gemaakt is gewoon totaal genegeerd...
En blijven de gemeentes zitten met een nog grotere overlast als voorheen...:moon:, en dus is het logisch dat Roermond zich (eindelijk) gaat verzetten..:ranting2:
En Eurlings riep van de week toch nog dat ie de verkeersproblemen versneld aan wilde pakken...? (Overigens net als voorgangster Carla vroeger ook)
Nou, als dit zijn oplossing is, voorspel ik geen lang politiek leven voor hem...
Juist hier had hij een -letterlijke- thuiswedstrijd kunnen spelen door te zorgen dat deze soap binnen zeer afzienbare termijn opgelost zou worden...
Er zijn wat overeenkomsten met een topic hier wat gaat over dames die hun beloftes c.q. afspraken niet nakomen....
Je betaalt heel erg veel voor iets moois, maar uiteindelijk mag je er zowat niks mee doen...
Babbel
23 april 2008, 22:44
Totale absurditeit dat die tunnels in het weekeinde gesloten zijn.
Silvester
15 juli 2008, 20:22
Tis toch ook een groot drama, eigenlijk een oplichtingssoap van de eerste orde..:motz:..!!
....Juist hier had hij een -letterlijke- thuiswedstrijd kunnen spelen door te zorgen dat deze soap binnen zeer afzienbare termijn opgelost zou worden...
....Er zijn wat overeenkomsten met een topic hier wat gaat over dames die hun beloftes c.q. afspraken niet nakomen....
Je betaalt heel erg veel voor iets moois, maar uiteindelijk mag je er zowat niks mee doen...
Tunnels A73 wekenlang dicht
Uitgegeven: 14 juli 2008 21:19
Laatst gewijzigd: 15 juli 2008 07:32
DEN HAAG - De tunnels in de A73 bij Roermond gaan in augustus twee weken helemaal dicht. Dat heeft minister Eurlings (Verkeer) maandag per brief aan de Tweede Kamer laten weten.
In die twee weken wordt onder andere een camerasysteem om stilstaande auto's te detecteren afgebouwd en ingeregeld.
Volgens Eurlings zal deze sluiting de totale bouwtijd van de tunnels niet verkorten, maar wordt het risico verkleind dat de testfase uitloopt. Medio september moeten de tunnels klaar zijn.
Afspraken
Ook dan gaan ze weer een paar weken dicht om tests te kunnen uitvoeren. Volgens het ministerie zijn er goede afspraken gemaakt met de regio over 'mobiliteitsmaatregelen', zoals openbaar vervoer en groene golven.
Vertraging
Over de vertraging die de bouw van de tunnels heeft opgelopen schrijft Eurlings dat "zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever de complexiteit van de tunneltechnische systemen hebben onderschat".
Hij onderschrijft daarmee de conclusies van de Departementale Auditdienst (DAD) die hier onderzoek naar deed. De bouwer zou ondermeer niet voldoende kennis en kunde hebben gehad, de opdrachtgever, Rijkswaterstaat, zou onvoldoende hebben ingegrepen.
Een woordvoerder van Eurlings vindt het nog te vroeg om iets te zeggen over mogelijke schadeclaims richtig de bouwer, Volker Wessels. De tunnels hadden op 1 januari 2008 opgeleverd moeten worden.
Verbolgen
Verladers- en vervoerdersorganisaties EVO en TLN zijn verbolgen over het feit dat de tunnels in de periode van 4 tot en met 15 augustus doordeweeks dichtgaan.
Zij geven de voorkeur aan weekeindafsluitingen "boven een afsluiting op werkdagen. De economische schade door sluiting van de tunnels op werkdagen is groot."
Bron: www.nu.nl
Wordt het niet tijd dat we de topic-titel aanpassen, want die slaat voorlopig helemaal nergens meer op...:cool:
Silvester
31 juli 2008, 11:41
:o
....De tunnels in de A73 bij Roermond gaan in augustus twee weken helemaal dicht....
Zag gisteren de aankondigingsborden, vanaf morgenavond t/m 18 Augustus 06.00 u zijn de tunnels dus dicht...
Weer 'n week erbij gesnoept....:p
Silvester
19 september 2008, 16:31
En jawel hoor, dachten we er eindelijk uit te zijn met testen en zo....:nee:
Het testen wordt nu dan echt pesten, want naar verluidt gaan de tunnels weeeer een tijdje dicht, 9 weken maar...
"De Roertunnel en de Swalmentunnel in de A73 zullen pas volgend jaar helemaal opengaan.
Voor het inregelen en testen is een periode van negen weken nodig, waarvoor de snelweg afgesloten moet worden."
Bron + hele bericht Limburg's Dagblad (http://www.limburger.nl/article/20080919/REGIONIEUWS01/437031150/1008)
Camille heeft het -zelfs in zijn eigen achtertuin- niet echt onder controle...
Goedemorgenallemaal
22 september 2008, 20:26
... maar toch doeik het hier maar omdat er in het verleden hier wel eens vragen over de werkzaamheden aan de A73 gesteld zijn.
Als ik het bij "algemeen" zou posten zal niet iederen de link leggen...
VVD Roermond verbijsterd over sluiten tunnels
De VVD fractie in de Roermondse gemeenteraad is verbijsterd dat de A73-tunnels dicht zijn terwijl er niet gewerkt wordt. Afgelopen zaterdagnacht wilde burgemeester Henk van Beers van Roermond vlaai brengen aan de werknemers in de tunnel. Van Beers kwam er achter dat er niemand aan het werk was.
Bij de ingang van de tunnel stond alleen een bewaker. Volgens de VVD-fractie komt dat vaker voor, zo zouden de werkzaamheden op zondagavond al eens om acht uur klaar zijn geweest, terwijl de tunnels pas de volgende morgen om 6 uur opengaan. Rijkswaterstaat zal later op de dag in een verklaring reageren.
http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_firstElementId/1_2893186/_rp_links4_hasclickpage/1_1013/_pid/links4
Big30
17 december 2008, 16:52
http://www.nu.nl/algemeen/1886544/tunnels-a73-blijven-voorlopig-open.html
De beide tunnels van de A73 bij Roermond blijven ook na 5 januari geopend. Ze zouden dan negen weken dicht gaan voor het testen van de veiligheidssystemen. Maar verkeersminister Camiel Eurlings haalde daar woensdag een streep door.
:wink::wink:
ilovethaigirls
17 december 2008, 18:02
Dan heb je ook nog eens de werken aan de N280 - A52 richting Dusseldorf. Ik neem dan altijd de eerste afrit van de A52 en dat is mijn geliefde gemeente Brüggen ;).
Vorige zaterdag nam ik dan dezelfde weg terug. Aan de oprit van de A52 was Roermond echter afgeplakt maar er was nergens enige wegsignalisatie te zien. Doorrijden maar dacht ik. Fout gedacht...... Nog enkele kilometers verwijderd van de A73 was dan plots de rijbaan volledig afgezet "baustelle" :madgo:. Enkele Nederlanders, hoogst waarschijnlijk ook clubbezoekers, dienden ook terug te keren.....
Nu is dat zo tegen half 2 's nachts helemaal niet leuk meer en zeker als je niet beschikt over een GPS. Ben dan maar helemaal terug tot in Brüggen gereden, langs waar ik zeker was dat ik de weg wist. Ik was dan ook drie kwartier later thuis dan gepland. Neen het was eigenlijk 3 uur later dan gepland want ik was ook al 2 uur langer in GT gebleven ;) :smile:.
Ik hoop dat deze nieuwe weg ook snel af is, dat is weerom een kwartiertje sneller in GT !
HornyDevil
27 februari 2009, 09:42
Weet er iemand wannner ze het 2e rijvak op de A73 gaan openen? Het is al een tijdswinst (vanuit Belgie toch) tov de N271 om naar GT te rijden maar met het 2e rijvak openen en geen beperking tot 70, zo het nog vlotter kunnen ;)
H.D
Silvester
27 februari 2009, 16:33
Weet er iemand wannner ze het 2e rijvak op de A73 gaan openen? Het is al een tijdswinst (vanuit Belgie toch) tov de N271 om naar GT te rijden maar met het 2e rijvak openen en geen beperking tot 70, zo het nog vlotter kunnen ;)
H.D
Nou HD, dat kon nog wel eens heeeeel lang gaan duren.
Van de week nog iets over gelezen: aangepaste software vanwege aangepaste eisen dient getest en aangepast te worden.
Deze aangepaste software dient weer getest en aangepast te worden.
En die aangepaste software dient weer getest en aangepast te worden.
En....
Maar het probleem is dat ze alleen maar kunnen testen zonder auto's....:confused:
Maar dan moeten de tunnels 9 weken dicht...:nee:
Dus weten ze nog steeds niet hoe dit op te lossen...
Oftewel die 2° baan blijft nog heeeeel lang dicht, en op die andere mag je nog heeeeel lang maar 70!
Politiek.. :moon:
Goedemorgenallemaal
28 februari 2009, 10:57
http://www.vialimburg.nl/index.php
Voorlopig nog niet, de huidige situatie blijft tot er een duidelijk draaiboek is voor de testen. Dan wordt er getest en dan gaat alles open. Vorige week wou een vriend van mij naar YY maar werd met een "zomaar stilstaand verkeer- situatie "geconfronteerd. Hij is toen maar weer omgekeerd om carnaval te gaan vieren :D.
Een dag later ging het goed....
mjgl_39
11 maart 2009, 20:43
Voor wie dit weekend de clubs wil bezoeken en gebruik wilde maken van de tunnels van de A73 bij Roermond en Swalmen:
A73-tunnels Roermond en Swalmen komend weekend dicht
De A73-tunnels in Roermond en Swalmen gaan komend weekend weer dicht voor onderhoud. Vrijdagavond om 8 uur worden de tunnels afgesloten, voor het testen van apparatuur. Ook wordt in het weekend onderhoud gepleegd aan onder meer de ventilatoren. De tunnels gaan maandagochtend om 6 uur weer open.
CLUBSPORT
11 maart 2009, 21:18
de eerste keer naar gt reed ik nog anders maar nu rijd ik de a73 door tot afslag swalmen vind ik een veel relaxtere route met weinig tot geen stoplichten .
CLUBSPORT
11 maart 2009, 21:19
http://www.vialimburg.nl/index.php
Voorlopig nog niet, de huidige situatie blijft tot er een duidelijk draaiboek is voor de testen. Dan wordt er getest en dan gaat alles open. Vorige week wou een vriend van mij naar YY maar werd met een "zomaar stilstaand verkeer- situatie "geconfronteerd. Hij is toen maar weer omgekeerd om carnaval te gaan vieren :D.
Een dag later ging het goed....
lijkt wel een jarenplan te gaan worden voordat dat eindelijk helemaal opengaat eigenlijk belachelijk dat dat zo lang moet duren
TT Man
12 maart 2009, 09:33
Ook wordt in het weekend onderhoud gepleegd aan onder meer de ventilatoren.
Die ventilatoren zijn inderdaad ook al 12 maanden oud :cool:
Silvester
12 maart 2009, 12:35
Die ventilatoren zijn inderdaad ook al 12 maanden oud :cool:
Nee hoor, ze zijn tot de conclusie gekomen dat de ventialtoren te hoog hangen, de tunnel is immers te laag....!!!
:freu:
TT Man
12 maart 2009, 13:29
Tis daar een groot drama, dat is zeker.
Silvester
18 maart 2009, 17:30
Lijkt wel 'n beetje op het probleem van de tunnel, alleen is deze brug nog lager:
http://www.youtube.com/watch?v=s6yCLjuomTQ&eurl=http://www.motor-talk.de/magazin/erlebnisbericht-eine-v8-ameise-rennt-nach-berlin-t2194681.html&feature=player_embedded
Maar hier mag je in ieder geval gewoon doorrijden!!
:freu:
mjgl_39
5 juni 2009, 16:00
A73-tunnels Roermond tien dagen dicht
De tunnels van de A73 bij Roermond en Swalmen gaan vanaf volgende week vrijdag (12 juni) negen of tien dagen dicht. Dat is nodig om een bestaand veiligheidssysteem te vervangen door een minder ingewikkeld standaardsysteem. De sluiting wordt ook aangegrepen om de veiligheidssystemen te testen. De Roertunnel en de Swalmentunnel kampen nog steeds met problemen in de 52 veiligheidssystemen.
CLUBSPORT
5 juni 2009, 17:15
ik denk zo met deze snelheid van testen dat de tunnels rond 2015 wel helemaal open kunnen :D
ROERMOND - De Roertunnel van de A73 in Roermond gaat drie maanden dicht. Tussen 1 september en 1 december wordt in die tunnel een nieuw veiligheidssysteem aangelegd en getest.
http://www.nu.nl/algemeen/2038250/roertunnel-a73-drie-maanden-dicht.html
Jabberwalkie
8 juli 2009, 20:08
Naar het schijnt is één van die 52 systemen bedoeld om roze olifanten tegen te houden ! En het schijnt te werken, want ik heb er nog nooit eentje gezien daar ! En ook geen loslopende ijsbeer :rofl::rofl::rofl:
Silvester
9 juli 2009, 09:54
ROERMOND - De Roertunnel van de A73 in Roermond gaat drie maanden dicht. Tussen 1 september en 1 december wordt in die tunnel een nieuw veiligheidssysteem aangelegd en getest.
ALS de tunnel 1 december al echt vrijgegeven wordt, is dat inmiddels 2 jaar na de eerste openstelling....
In Amsterdam wil het ook nog niet zo erg vlotten met hun tunneltje...
Nu gaan ze in Maastricht een megatunnel bouwen, nieuw concept ook nog, gelukkig kom ik bijna nooit in Maastricht...
ilovethaigirls
9 juli 2009, 10:33
Naar het schijnt is één van die 52 systemen bedoeld om roze olifanten tegen te houden ! En het schijnt te werken, want ik heb er nog nooit eentje gezien daar ! En ook geen loslopende ijsbeer :rofl::rofl::rofl:
Toch liep er zaterdag een ijsbeer aan die tunnel ! Het veiligheidssysteem had namelijk weer kuren en een rood stoplicht verknalde bijna mijn gt-feestje. Iedereen stond uit zijn wagen en er keerden zelfs enkele onverlaten rechtsom in de verboden richting....... Gelukkig duurde het maar een kwartiertje alvorens we weer verder konden.
Beter nieuws komt er van de N280 - A52. Hier zijn de werken zo goed als beëindigd en je kan vanaf de afrit Swalmen tot de afrit Brüggen nu lekker doorknallen op 2 x 2 rijstroken.
sofaking
9 juli 2009, 10:48
ALS de tunnel 1 december al echt vrijgegeven wordt, is dat inmiddels 2 jaar na de eerste openstelling....
In Amsterdam wil het ook nog niet zo erg vlotten met hun tunneltje...
Nu gaan ze in Maastricht een megatunnel bouwen, nieuw concept ook nog, gelukkig kom ik bijna nooit in Maastricht...
Je kan het ook aanpakken zoals in Antwerpen, waar men nu al jaren zit te ***len of het nu een brug of een tunnel moet worden en er waarschijnlijk nooit iets zal gebeuren buiten het schrijven van lijvige rapporten en het organiseren van protesten tegen de verschillende voorstellen.
mjgl_39
15 juli 2009, 21:54
Voor wie dit weekend richting NRW gaat en gebruik wilde maken van de A73 inclusief tunnels:
Komend weekend gaan de tunnels van de A73 opnieuw dicht. Dat heeft Rijkswaterstaat bekend gemaakt. De sluiting is nodig voor een aantal testen en voorbereidingen voor de definitieve afbouw.
Het afsluiten van de A73-tunnels, van vrijdagavond 21.00 uur tot maandagochtend 6.00 uur, valt samen met de gedeeltelijke afsluiting van de snelwegen rond Eindhoven, eveneens wegens werkzaamheden.
Big30
26 november 2009, 15:56
Ook wordt het wat eenvoudiger om er vanuit Nijmegen naar toe te rijden. De tunnels gaan, zoals het er nu naar uitziet, vanaf 1 december weer open met twee rijstroken:freu::freu:
Sonny
http://www.limburger.nl/article/20091124/REGIONIEUWS01/911249936/1030
De brandweer heeft dinsdag (24-11) een grote brandveiligheidsoefening gehouden in de tunnels van de A73-Zuid in Roermond. Daarbij werd onder meer een verkeersongeval gesimuleerd met een brandende auto om het blussysteem te testen.
Een woordvoerder van Rijkswaterstaat zei dinsdag na afloop van de oefening dat de afgelopen maanden alle systemen in de tunnels aan een uitgebreide test zijn onderworpen. "We werken toe naar de opening van de tunnels volgende week dinsdag”, aldus deze woordvoerder.
Nog een paar daagjes wachten inderdaad! Ik denk dat volgende week alles weer OK is en alle veiligheidsssystemen perfect werken. Zo goed dat de tunnel waarschijnlijk wegens wateroverlast wel gesloten zal zijn :biggrin:!
CLUBSPORT
26 november 2009, 22:59
de laatste test zal waarschijnlijk inhouden : het kijken van de film DAYLIGHT door alle bouwers van de tunnel :)
Silvester
27 november 2009, 07:54
....Ik denk dat volgende week alles weer OK is en alle veiligheidsssystemen perfect werken....
De voorgeschiedenis kennende, denk ik van niet, die zit zo weeeer dicht...
Zwartgallige gedachte, nee gewoon realiteit, het is een melkkoe die ongegeneerd leeggemolken kan worden.
Nu ook weer plusminus 35 miljoen, in deze crisistijd toch een mooi opstekertje voor slimme lui met connecties bij RWS...
:moon:
Big30
1 december 2009, 22:32
http://www.limburger.nl/article/20091201/REGIONIEUWS01/911309943/1001
De twee tunnels in de A73 bij Roermond zijn definitief open. Minister Camiel Eurlings opende maandag even na middernacht de onderdoorgangen die de voorbije maanden waren afgesloten voor afbouwwerk
Diese Angaben sind wie immer ohne Gewähr!
molaar
1 december 2009, 23:01
Tja , vandaag waren ze weer 2 maal dicht..........
Big30
1 december 2009, 23:02
Tja , vandaag waren ze weer 2 maal dicht..........
:biggrin::biggrin::biggrin:
Du machst Spass!!
:biggrin::biggrin::biggrin:
http://www.limburger.nl/article/20091201/REGIONIEUWS01/912019982
De A73-tunnel in noordelijke richting is twaalf uur na de officiele opening alweer tijdelijk gesloten geweest voor verkeer. Een te hoge vrachtwagen zette het beveiligingssysteem in werking. Na tien minuten konden de slagbomen weer open.
molaar
1 december 2009, 23:05
nee hoor, echt waar
Silvester
2 december 2009, 16:38
Vandaag stond een stukje historie over de tunnels in de Gelderlander.
Met een paar opmerkelijke zaken:
Destijds is om te bezuinigen de vluchtstrook in de tunnel weggesaneerd.
Echter, uiteindelijk is er door deze "bezuiniging" zelfs nog meer dan € 20.000.000,00 extra bovenop het oorspronkelijke bedrag bijgekomen o.a. vanwege extra blusvoorzieningen...!!
De laatste aanpassingsronde heeft ca. € 30.000.000,00 extra gekost.
In de "nog to do lijst" staat na al die tijd nog altijd een wasbak die nog afgekit moet worden...:smile2:
We moeten echter niet zeuren, want in de tunnels werkt je mobieltje nu wel gewoon door.. :blume:
Treurig..
:smoke:
Silvester
3 december 2009, 08:00
O ja, en door het nog (steeds) niet goed functioneren van de veiligheidssystemen onderling, moet alles "handmatig" in de gaten gehouden worden.
Kost slechts € 285.000,00 per maand :angst: ....!!
Och ja, de kilometerheffing lost straks alles op...
:moon:
Scoobert
3 december 2009, 11:31
Dadelijk eens kijken dan of hij open is.
Mijn auto is in elk geval niet te hoog, dus dat moet geen probleem zijn :biggrin:
Willem2
6 december 2009, 14:27
Dadelijk eens kijken dan of hij open is.
Mijn auto is in elk geval niet te hoog, dus dat moet geen probleem zijn :biggrin:
Scoobmobiel :rolleyes: :cool: :biggrin: ;)
CLUBSPORT
6 december 2009, 15:30
Zo zie je maar weer hoeveel geld er word weggesmeten door prutswerk .
mjgl_39
12 december 2009, 21:39
Gisteren op de terugweg van een clubbezoek in Duitsland op weg naar huis. Het was iets na 01.00 uur 's nachts richting de tunnel van Roermond richting het zuiden. Plotseling op de matrixborden: 90, 70, 50 en daarna dichte slagbomen. En dus een gesloten tunnel. Geen te hoge vrachtwagen te zien. Vervolgens hebben we (de inmiddels gevormde kleine middernacht file) zo'n tien minuten moeten wachten alvorens de tunnel in zuidelijke richting weer open ging. De andere kant, richting het noorden, was al die tijd gewoon open geweest.
In de tunnel was er verder niets te zien, dus wat de reden is geweest van deze plotselinge afsluiting? Joost mag het weten, maar de tunnels functioneren nog altijd niet zoals het hoort.
Silvester
2 februari 2010, 11:03
Gisteren... ...Plotseling op de matrixborden: 90, 70, 50 en daarna dichte slagbomen. En dus een gesloten tunnel. Geen te hoge vrachtwagen te zien....
....In de tunnel was er verder niets te zien, dus wat de reden is geweest van deze plotselinge afsluiting? Joost mag het weten, maar de tunnels functioneren nog altijd niet zoals het hoort.
Zelfde verhaal, gisteren rond de klok van 3 ging de 1° tunnel richting zuiden om onduidelijke redenen op slot...:confused:
Er was op dat moment wel een mega-sneeuwbui, dus ik denk dat de neerdwarrelende sneeuwvlokjes de sensors hebben verblind.... :gruebel:
:smoke:
Big30
6 februari 2010, 18:15
http://teletekst.nos.nl/tekst/112-01.html
Rijkswaterstaat moet opnieuw een
reparatie uitvoeren aan de Roertunnel,
in de A73.Ditmaal moeten ijzeren
beugels worden aangebracht om dakplaten
op hun plaats te houden.Die dreigen
door de inwerking van vocht op tien
plekken naar beneden te komen.
kater
6 februari 2010, 18:22
ik heb gehoord dat onze Camiel aan het sparen is voor beton, vol laten lopen en klaar.
Gr,
CLUBSPORT
6 februari 2010, 22:42
gelukkig hoef ik er nooit door , ik kom van de andere kant :cool:
Admin
1 december 2010, 15:16
http://www.nu.nl/binnenland/2391919/roertunnel-a73-deels-dicht-ijsvorming.html
De Roertunnel in de A73 bij Roermond in zuidelijke richting is woensdagmiddag afgesloten wegens ijsvorming. Dat maakte de ANWB rond kwart voor drie bekend.
De politie bevestigt dat er sprake is van een afsluiting wegens gladheid.
Volgens de ANWB is er bij de tunnelbuis water omhoog gekomen en bevroren. Het verkeer kan vlak voor de tunnel uitwijken naar Roermond.
Blijft een pronkjuweel voor de bouwkunsten van de Nederlandse weg en waterbouwers!
BefBeer
1 december 2010, 20:05
http://www.nu.nl/binnenland/2391919/roertunnel-a73-deels-dicht-ijsvorming.html
Blijft een pronkjuweel voor de bouwkunsten van de Nederlandse weg en waterbouwers!
IJssculpturen zijn tegenwoordig ook al heel erg in!
Nederland kan daar blijkbaar ook wat van!!:freu:
BefBeer
facial
3 december 2010, 10:20
ipv pronkjuweel kun je het beter een bouwval noemen:biggrin: