PDA

Volledige versie bekijken : Taalproblemen



Willem2
2 januari 2006, 22:30
Zoals een ieder misschien weet is er een hele discussie in de lage landen over de nieuw in te voeren spellingsregels in de nederlandse taal. Het gaat hierbij om de hoofdletters van woorden, de tussen "n" ( bv pannenkoek ), woorden uit het engels, koppelteken enz. ( voor meer info het groene boekje )
Kranten en media willen nu de nieuwe regels gaan boycotten zodat ze niet worden ingevoerd.

In Duitsland is eigenlijk hetzelfde aan de hand. Lees dit kleine artikel :

Duitsers haten nieuwe spelling .Blijbkaar zijn we niet de enigen die nieuwe spellingregels totale onzin vinden. Veel burgers in Duitsland hebben totaal geen boodschap aan de nieuwe Duitse spelling, die op 1 augustus 2005 werd ingevoerd in 14 van de 16 deelstaten. Docenten in het Duitse onderwijs maken zich schuldig aan burgerlijke ongehoorzaamheid: zij negeren de regels ook en geven ze niet door aan leerlingen. Tevens hebben krantenredacties en uitgeverijen hun boycot aangekondigd. De nieuwe spellingregels hadden een vereenvoudiging van de taal als doel door regels met minder uitzonderingen op te stellen. Door het aanhoudende protest zullen de pogingen hoogstwaarschijnlijk niet succesvol blijken.

Daarom negeren wij ook de regels en wandelen gewoon voort :lostit: .
Wij blijven recensies schrijven in het nieuwe jaar want dat is belangrijk voor ons allen zodat wij met goede informatie uit wandelen kunnen gaan. Van tatoeages wordt melding gemaakt en of er soms een nieuw getatoeëerd meisje/dame rondloopt.
Neuken is makkelijk maar er over schrijven dat je geneukt :fuck: hebt is lastiger ;)

Kortom doe je best om ons allen te informeren .

Groeten Willem2 :wink:

Horny_one
2 januari 2006, 23:22
Tijd voor het grote ijsberendictee in de FKK taal? Dit zal dan worden afgenomen in de buitensauna van de PHG en worden voorgedragen door NKG in het lokale PHG dialect. Bij de deelnemende ijsberen zal het zweet uitbreken. De werken zullen worden gecorrigeerd door twee andere hoog-frequente bezoekers van deze localiteit, namelijk Scoobert en Lusto....

Groeten, Horny_one :wink: :wink:

Tiga
3 januari 2006, 08:40
Tijd voor het grote ijsberendictee in de FKK taal? Dit zal dan worden afgenomen in de buitensauna van de PHG en worden voorgedragen door NKG in het lokale PHG dialect. Bij de deelnemende ijsberen zal het zweet uitbreken. De werken zullen worden gecorrigeerd door twee andere hoog-frequente bezoekers van deze localiteit, namelijk Scoobert en Lusto....

Groeten, Horny_one :wink: :wink:

De oplossing voor de ijsberen, die dus in meerdere landen te vinden zijn, en dus zich van meerdere talen bedienen, is een nieuwe taal, en om niet te moeilijk te doen over spelling stel ik voor dat we het op een fonetische taal houden...

Hoolst doe maal sjluusel?
Ain lattu makjatoo biete...

Flipper
3 januari 2006, 10:17
Om even een voorbeeld te geven een van Scoobert favoriete openings zinnen:

Tsjestj <naam>, cet te voet? Oder has du schooon eine andere Termien? Misschien konnen wier later een verabredung maken? Biene?Dobche?Gut?Goed?Okay?

Vrijvertaald:
Hoi <naam van schatje>, zin om te neuken? Of heb je een afspraak? Kunnen we wellicht straks een afspraak maken? OK?


:lostit:

neukie
3 januari 2006, 10:39
Aha, dan krijgt je in NL hetzelfde shit-prob hoe wij in germany. Tot de neuwe taal-regels bij ons door zijn duurt dat minstens nog 10 jaaren. Of denkt je dat oudere mensen nog de regels kunnen veranderen. Bij ons ist dat hele een groote onnodige shit.

IK denk hoe Willem2: Allet zo doen hoe gewoon. Schrijven, neuken.........:lostit: :fuck: :)

n. :wink:

protea
3 januari 2006, 13:56
Il y a quinze ans, quelques philologues parisiens ont également voulu, avec l'appui d'un ministre, réformer (c'est-à-dire simplifier) l'orthographe et la grammaire françaises (très compliquées).
Fiasco total. Personne n'a suivi. Maintenant, c'est oublié.
Les traditions sont toujours les plus fortes.

Protea

Lucky
3 januari 2006, 14:45
De oplossing voor dit probleem is om alsnog Esperanto in te voeren als de algemene europese taal.
Zeker als ijsbeer moet je haast een talenknobbel hebben om een beetje te kunnen "communiceren", maar als we allemaal overgaan op Esperanto zijn we daar ook vanaf:teuflisch

TT Man
3 januari 2006, 15:05
Dans ce cas tu as raison, mais Les Pays-Bas ne sont pas La France en ce
domaine. Ces Français sont beaucoup plus obstiné quand il s'agit de ça.

Flipper
3 januari 2006, 15:08
nou gebarentaal werkt ook goed bij de meiden:

:rubbel: + :fuck: = :lostit:

Rex
3 januari 2006, 16:02
nou gebarentaal werkt ook goed bij de meiden:

:rubbel: + :fuck: = :lostit:

Inderdaad, neem een voorbeeld aan die kleine blonde Johanna in PHG.
Je verstaat niets van wat ze zegt, ze verstaat ons ook niet, maar begrijpen doet ze als de beste,want aan haar kamerbezoeken ligt het niet, het is net een stoomtrein deze kleine dondersteen...................

Dus ook met taalproblemen kun je een hoop voor elkaar krijgen.

Flipper
4 januari 2006, 08:13
Euhm Rex,

Ik wil niet lullig zijn, maar dat is er nu net een waar je overheen moet kijken en die je links moet laten liggen. Tenzij je ook na kerst, cadeautjes wilt krijgen :mad: (volgens derden). Als je snapt wat ik bedoel!! Zo niet leg ik het via IM wel uit.

gr,

NKG

Scoobert
4 januari 2006, 08:26
Om even een voorbeeld te geven een van Scoobert favoriete openings zinnen:

Tsjestj <naam>, cet te voet? Oder has du schooon eine andere Termien? Misschien konnen wier later een verabredung maken? Biene?Dobche?Gut?Goed?Okay?

Vrijvertaald:
Hoi <naam van schatje>, zin om te neuken? Of heb je een afspraak? Kunnen we wellicht straks een afspraak maken? OK?


:lostit:

Kweenie wat Doppelt H nu schrijft, spreek geen roemeens of pools...ik beperk me tot mijn best goede Duits, hoop niet te goed, want wordt wel vaker voor Duitser aangezien :mad: ...
Also, Herr Doppelt H.....:madgo: ;)

Willi69
4 januari 2006, 08:47
ik beperk me tot mijn best goede Duits, hoop niet te goed, want wordt wel vaker voor Duitser aangezien.
Also Optimierungspotenzial (früher: -potential :rolleyes: ) ist auf jeden Fall noch gegeben! :D

So ein Mist, da habe ich mich gerade an die deutschen Änderungen gewöhnt, und dann ziehen die Holländer nach! :o Können die nicht gleich auf Deutsch umstellen? :roll3: