PDA

Volledige versie bekijken : PZC veiliger dan NMC



paul22
28 maart 2008, 16:25
De kans Gonnorrhoe op te lopen bij een Dame die dit heeft ligt bij NZC bij 70%, bij NMC bij 7% en bij PZC bij 0,7-0,07% (waarbij dat laatste alleen als ze Gonnorhoe in haar keel heeft en daar kan het niet lang overleven).

De verhouding is grofweg;
NZC=1 , NMC=0,1 ,FZC= 0,01-0,001 , FMZ = 0,001-0,0001.


.

PS. In real life vinden deze SOA’s hun overlevingsgebied in jonge vrouwen die niet weten dat ze een SOA hebben (geen klachten) en zich uiteraard nooit laten testen .


Dat schreef ik en blijkbaar zijn er veel ijsberen die een onderbouwing hiervoor willen zien. Twee punten lijken mij het belangrijkste ;
a. Condoom gebruik reduceert de kans met 90% (en niet 100%)
b. Orale sex levert een veel lager risico


Voor punt a heb ik al eerder de onderbouwing gegeven maar hierbij nomaals;http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=67883&postcount=77
Condoom werking bij SOA's in "real life" .
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11869658
http://findarticles.com/p/articles/mi_m3225/is_7_70/ai_n8570292
http://www.who.int/bulletin/volumes/82/6/454.pdf
http://www.amfar.org/binary-data/AMFAR_PUBLICATION/download_file/34.pdf

Voor punt b heb ik reeds aangegeven dat harde cijfers niet bestaan maar er wel degelijk iets over te zeggen valt;

Unprotected oral sex is much lower risk for all STDs than vaginal or anal intercourse , and probably zero risk for many of them. The main recognized risks of fellatio (i.e., for the insertive partner whose penis is exposed) are gonorrhea, herpes due to HSV-1, nonchlamydial nongonococcal urethritis (NGU), and syphilis .
http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/3979.html

.
De SOA’s die je wel makkelijk krijgt van orale sex met besmette partner zijn, Herpes en HPV , syphilus en zeldzaam gonorrhoe.
DUS NIET !!! .. HIV , Hepatitus B , Chlamydia, waarbij de gevolgen veel ernstiger zijn. Ook met condoom gebruik (NMC) loop je een kans deze laaste te krijgen …. Nooit bij PZC …. alleen al hierdoor is NMC riscovoller dan PZC.



Kijken we even naar de doelgroep ; ijsberen en DVP
Herpes 1/2 en HPV …Condooms werken hierbij nog slechter als voor bacteriele SOA’s . Iedereen hier heeft ze en leeft er blijkbaar niet minder gelukkig door. Lijkt me dus om meerdere redenen onbelangrijk voor de vraag PMC / PZC.

Voor HPV geldt dat ze de kans op baarmoeder/keel-kanker vergroten , met wel 1000% !! (van 2/100.000 naar 20/100.000)
Hiervoor bestaat bescherming door inenting .

Voor Herpes 1 en 2 en deze doelgroep geldt dat >98% de virussen zal hebben. Nomale bevolking; herpes 1 (75-90%) en 2 (20-40%)
Uitleg ; Voor een nieuwe DVP levert condoom gebruik (PMC) wel verschil op na 1 dag tov van PZC, maar naar 3 maanden werken zal de >98% ook bij PMC bereikt zijn. Bij ijsberen duurt het iets langer maar is besmetting (ook bij PMC) onvermijdelijk.



Van de bacteriele SOA’s kun je vooral Syphilus krijgen , voordeel voor deze doelgroep is dat Syphilus maar zelden voorkomt (enkele honderden gevallen elk jaar in Nederland) en je het vrijwel uitsluitend bij Homo’s aantreft.


Waar komen die grote getallen vandaan waarmee RP zwaait??
STD Rate Nearly 1 In 5 Among Adolescent Females . Researchers at Magee-Womens Research Institute found undiagnosed sexually transmitted diseases in 18 percent of teenage girls who provided vaginal samples they collected themselves during a two-year study. ; http://www.altpenis.com/penis_news/20010511065023data_trunc_sys.shtml





Nobody gets chlamydia by oral sex; chlamydia infrequently infects the throat and probably is never transmitted from mouth to genitals . But chlamydia is the most common of all STDs acquired through vaginal sex. If a woman has chlamydia , there probably is around a 50% chance the guy will catch it from a single episode of unprotected sex.

STDs in general are a much lower risk from oral sex than genital or anal intercourse .
Some STDs are more readily transmitted orally than others.
Herpes is the biggest risk,
sometimes gonorrhea;
chlamydia none,
syphilis rare,
HIV rare, (dit geeft aan wat ze met rare bedoelen!!!)
hepatitis B none.
Some cases of nonchlamydial NGU might be acquired, perhaps because normal mouth bacteria cause inflammation in the urethra. http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/935.html


In general, the risk is very low of acquiring an STD of the mouth or throat through oral sex. Herpes , HPV , and syphilis are possibilities, but oral infection with any of these is very rare; once in a long while a busy STD clinic may see such a case. Gonorrhea may sometimes occur, but gonorrhea of the mouth and throat is rare, even in persons who have performed oral sexon a woman known to have gonorrhea. Chlamydia is not an issue; it rarely infects the mouth or throat , and if there is a risk of HIV , it is extremely low.

The risk of transmitting an oral infection to the female partner may be somewhat higher. The most common is genital herpes due to herpes simplex virus type 1 (HSV-1), normally the cause of oral herpes . A lot of initial genital herpes these days is due to HSV-1, because oral sexis so much more common than in past years. In theory others, such as syphilis , herpes is the only one common enough to worry about. http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/229.html !



Vraag ;I’m heterosexual male. I?ve had two blow-jobs from two different women (WITHOUT a condom ).

Antwoord ;Your risk for HIV , from the exposures you describe, is just about zero. The risk of other STDs is extremely low, but not as low as for HIV . Unprotected oral sex can transmit gonorrhea (uncommonly) and occasionally herpes .
http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/1665.html


3 - As the "risky" exposure was oral only is there a real risk anyway?
Most important, question 3: No, there was little or no risk. Chlamydia is rare in people's thoats and oral sexis not known to be a risk--or if so, too low to measure. Unlike gonorrhea, chlamydia is transmitted almost exclusively by vaginal or anal sex. There is a small risk to the oral partner, but transmission from mouth to genitals is not proved to occur and probalby is very rare.

http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/4445.html


Almost all cases of oral gonorrhea are entirely asymptomatic . On rare occasions, there may be a mild sore throat , but it doesn't cause the kind of symptom your partner had. Given the nature of your exposure (very low risk),
http://www.medhelp.org/forums/STD/messages/904.html



I had brief oral sexwith a woman at a massage parlor (prostitute basically)
You asked for reassurance and I'm pleased to give it to you. You've clearly read the correct messages. HIV risk - zero. Other STDs , very low. Herpes , perhaps if conditions are right but they rarely are. The "right" conditions are for her to have a visible cold sore and for you to not have had cold sores ever in the past (nearly 2/3 of adults have, even though they are often unaware if it). Even then, only a fraction of exposures lead to infection .

http://www.medhelp.org/posts/show/435126


You have to ask what is meant by 'low risk' - which does not mean 'no risk'. If you mean low, you have to decide what risks you are willing to take." Conant draws on the analogy of risks that people take every day: "On a California freeway you have a 1-in-4,000 chance of being killed; in a lightning storm, a 1-in-12,000 chance of being struck. A pregnant woman has about a 1-in-8,000 chance that her baby will have a severe birth defect.
http://www.gaylib.com/aids/aids22.htm

rplover
28 maart 2008, 17:16
Waar komen die grote getallen vandaan waarmee RP zwaait??
STD Rate Nearly 1 In 5 Among Adolescent Females . Researchers at Magee-Womens Research Institute found undiagnosed sexually transmitted diseases in 18 percent of teenage girls who provided vaginal samples they collected themselves during a two-year study. ; http://www.altpenis.com/penis_news/20010511065023data_trunc_sys.shtml

Beschouw je mij als achterlijk? :D
Mijn cijfers komen niet van de altpenis website, Paul22.
En zeker niet van een forum, waar jij je wijsheid vandaan haalt. Je baseren op een forum, en wetenschappelijke cijfers wegwuiven met forumposts?
Ik heb mijn twijfels over al wat jij hier neerpent, en hou enkel rekening met wetenschappelijke cijfers, onderbouwd door wetenschappers, niet door één of ander flut-wanna-be-doktoorke op een forum ;)

Is er misschien een klinisch bioloog in de zaal? :baby2:

:wink:

Randy
28 maart 2008, 17:50
Beschouw je mij als achterlijk? :D
Mijn cijfers komen niet van de altpenis website, Paul22.
En zeker niet van een forum, waar jij je wijsheid vandaan haalt. Je baseren op een forum, en wetenschappelijke cijfers wegwuiven met forumposts?
Ik heb mijn twijfels over al wat jij hier neerpent, en hou enkel rekening met wetenschappelijke cijfers, onderbouwd door wetenschappers, niet door één of ander flut-wanna-be-doktoorke op een forum ;)

Is er misschien een klinisch bioloog in de zaal? :baby2:

:wink:

Nou nou nou, RPLover, heb je al een linkje geopend van Paul22? Op het medhelp forum worden vragen beantwoord door artsen.

Persoonlijke aanvallen svp achterwege laten (speel op de bal, niet op de man...).

rplover
28 maart 2008, 18:03
Nou nou nou, RPLover, heb je al een linkje geopend van Paul22? Op het medhelp forum worden vragen beantwoord door artsen.

Persoonlijke aanvallen svp achterwege laten (speel op de bal, niet op de man...).

Nou nou, Randy, uiteraard.
Ik open geen persoonlijke aanval, de persoonlijke aanval van Paul22 is op en tegen de hele wereld, door een flutforum als bron te beschouwen.
Tuurlijk heb ik die link geopend, anders zou ik niet ZO reageren, ik doe wel de moeite bronnen te checken. Jij ook (niks persoonlijk, gewoon een vraag)
Zijn dat artsen? Uiteraard veel betrouwbaarder voor de die-hards dan exacte wetenschappen, een forumpje op 't internet. Komaan, penisfora, hoerenlopersfora als betrouwbare bron verkiezen boven wetenschappelijk onderzoek? Goed bezig.
Allee, uiteraard is alles goed genoeg om de stelling "PZC is veilig" te rechtvaardigen.
Had ik niet moeten over nadenken, wist dat dit ging komen.
Ik blijf er dus bij, straks gaat er hier nog één of ander wanna-be-flut-klinisch-bioloogje komen aandraven of zo :baby2:

Op de bal spelen? Ik speel niet op Paul22, wel op zijn bronnen.
En kom nou, beste Randy, er zijn er wel hel erg veel die op de man spelen (maar zolang het op rplover is, is het toegelaten precies). Mij niet gelaten, ik kan er tegen, anderen hebben er blijkbaar meer moeite mee.
Kom nou toch, heb je eens gelezen wat er volgde op mijn cijfers? Waardeloos, cijfers kloppen niet, geen belang aan hechten. maar ja, dat was voor 't algemeen belang (lees: voor PZC), en dan is het toegestaan.
Zelfs Willem2 deed mee met de meute (lees: volgde de kudde)
Deze topic is totaal nutteloos, waardeloos, en van generlei toegevoegde waarde voor rplover, dromen jullie maar lekker verder, en morgen gezond weer op, dat is het belangrijkste :moon:

:wink:

paul22
28 maart 2008, 18:03
Mijn cijfers komen niet van de altpenis website, Paul22., niet door één of ander flut-wanna-be-doktoorke op een forum ;)





In 2006 vastgesteld: http://www.soaaids.nl/documenten/thermometer2007.pdf

Syphilus 639
Gonorrhoe 1757
Chlamydia 7085

Flut-doktoorke ??
http://www.medhelp.org/doctor_profiles/show/239123

http://www.medhelp.org/doctor_profiles/show/300980


Ik geef iedereen het advies lees en oordeel zelf.;)

Knabbel
28 maart 2008, 18:12
Flut-doktoorke ??
http://www.medhelp.org/doctor_profiles/show/239123


Hahaha dat is Nico van Eigen Huis en Tuin :D

Willem2
28 maart 2008, 18:23
Conclusie uit beide onderzoeken : Niet neuken en niet laten pijpen. Of dat nu met of zonder condoom zal gebeuren.

Ik ga inderdaad voor eigen huis en tuin ; het edele handwerk dit weekeinde :rubbel:

:wink:

@ Paul22
Jij gelooft ook in Sinterklaas ?

@ rplover
Jij gelooft ook in Sinterklaas ?

rplover
28 maart 2008, 18:29
@ rplover
Jij gelooft ook in Sinterklaas ?
Ja, Willem2. Jij niet? :baby2:
Maar hij komt uit het voormalige Oostblok en brengt ons al dat lekkers :D;)

Och, deze discussie is eigenlijk goed geweest, we vinden allen wel pro en contra's, cijfers en bronnen om onze cijfers kracht bij te zetten, en uiteindelijk zal gezond verstand toch overwinnen (al komt dat met de jaren, zegt men wel eens), hoop ik. Ja ja Willem, ook bij mij, ben geen haar wijzer dan de andere 8000 leden, en ook heb ik de waarheid niet in pacht :teuflisch;)

:wink:

Picasso 1
28 maart 2008, 18:49
RisicoloosPijpenLover (ik bedoel het niet als persoonlijke aanval :D) heeft om cijfers gevraagd die zijn stelling ontkrachten, en die worden nu gegeven door Paul22.
Ik merk dat rpLover alle advocaat trukken uit de doos haalt om zijn stelling te blijven verdedigen. Eerst beloven met cijfers te komen, vervolgens cijfers aanreiken die een onvoldoende beeld geven over het risico, vervolgens van anderen vragen cijfers te leveren die het tegendeel bevestigen, en op het moment dat dat gebeurt, de bronnen van andermans cijfers in twijfel trekken....
Wanneer blijkt dat veel ijsberen tegen de stelling van rplover ingaan dan komt ook nog de slachtoffertactiek gepaard met heroisme: "ze zijn allemaal tegen mij maar ik blijf zelfs in mijn eentje strijden voor het goede doel"

Nogmaals, een constatering mbt de tactiek en geleverde analyse en niet mbt de persoon ;) want die rplover die mag ik wel.

rplover
28 maart 2008, 18:59
RisicoloosPijpenLover (ik bedoel het niet als persoonlijke aanval :D) heeft om cijfers gevraagd die zijn stelling ontkrachten, en die worden nu gegeven door Paul22.
Ik merk dat rpLover alle advocaat trukken uit de doos haalt om zijn stelling te blijven verdedigen. Eerst beloven met cijfers te komen, vervolgens cijfers aanreiken die een onvoldoende beeld geven over het risico, vervolgens van anderen vragen cijfers te leveren die het tegendeel bevestigen, en op het moment dat dat gebeurt, de bronnen van andermans cijfers in twijfel trekken....
Wanneer blijkt dat veel ijsberen tegen de stelling van rplover ingaan dan komt ook nog de slachtoffertactiek gepaard met heroisme: "ze zijn allemaal tegen mij maar ik blijf zelfs in mijn eentje strijden voor het goede doel"

Nogmaals, een constatering mbt de tactiek en geleverde analyse en niet mbt de persoon ;) want die rplover die mag ik wel.
Och, zeveraar ;) (ik ken Picasso, is dus geen persoonlijke aanval).
Lees die postings eens door van DOCTOR NO.
hij zegt meer NO RISC in zijn laatste honderd postings dan wat anders.
Ik citeer: no risc, no testing needed, no risc, no HIV, no STD, zero risc, I told you before, you don't need a HIV test, I recommend not testing, don't do a test, no risc, am I clear, not a risc at all.....

Zou een perfecte promotor zijn hier op het forum voor PZC en zelfs NZC aan te moedigen :green_smi



Gaan nu alle PZC-lovers komen aandraven met te stellen dat een forum betrouwbaarder is dan een wetenschappelijk onderzoek en cijfers van officiële instanties?

Veel plezier verder, maar die lunatic van dat forum hangt uren mensen af te raden zich te laten testen, na onveilig seksueel contact, waar gaan we naartoe? :D

Picasso1, je bent een leuk mens (om alle verdenkingen weg te wuiven)

;)

The Joker
28 maart 2008, 19:06
Moraal van het verhaal:
Er moet meer gewankt worden ! :rubbel:

Picasso 1
28 maart 2008, 19:13
Moraal van het verhaal:
Er moet meer gewankt worden ! :rubbel:

Doe jij dat met of zonder condoom? :D

Mischien interessante nieuwe discussie, "is over de dame heen :rubbel: veiliger dan :fuck:"

Willem2
28 maart 2008, 19:30
Gaan nu alle PZC-lovers komen aandraven met te stellen dat een forum betrouwbaarder is dan een wetenschappelijk onderzoek en cijfers van officiële instanties?




Ik wil niet graag in enige hoek gedreven worden ( of voor een karretje gespannen worden) maar ik wantrouw bepaalde officiële instanties wel.
En of dat forum betrouwbaar is; daar doe ik ook geen uitspraak over.

Er zullen nooit cijfers komen van mensen die zich alleen laten pijpen zonder of mensen die alleen neuken met condoom zonder iets anders te doen. Zo exact zal die wetenschap hopelijk nooit worden.

:wink:

The Joker
29 maart 2008, 04:09
Doe jij dat met of zonder condoom? :D

Mischien interessante nieuwe discussie, "is over de dame heen :rubbel: veiliger dan :fuck:"


Met condoom uiteraard.
Ik doe alles safe :freu:

dupke
29 maart 2008, 09:25
Als we nu allemaal eens in ons diepste kijken weten we toch allemaal dat wat we doen niet risicoloos is.

Ten eerste kan ik tegen een boom knallen als ik naar mijn favo clubje ga en leg dat thuis maar eens uit.

Ten tweede : als ik in die club ben en niet van de meiden af kan blijven verhoogt het risico ook weer ( maar ja waarom heb ik dan in eerste plaats het risico genomen erheen te gaan :lostit:)

Ten derde, handelingen met condoom leveren (in enige mate) altijd extra bescherming tov handelingen zonder condoom al is het maar owv het uitwisselen van lichaamsvocht dat verminderd wordt.( oops hier start seffens een discussie over tongzoenen).

Ten vierde : wat met beffen en vingeren ? Zijn we daar niet juist die zones aan het aanraken waar we de condooms juist het meest nodig hebben ?
En blijven die handjes dan de rest van de sessie mooi daar of gaan we ook nog andere zones aanraken en zo lichaamsvocht overdragen ?

Ten vijfde moet iedereen maar zelf bepalen welk risico niveau hij wil nemen en ik kan er in komen dat de vrijgezellen onder ons iets losser kunnen of willen zijn omdat ze niet hoeven rekening te houden met hun partner thuis. :eek:


Als ik dit herlees moet ik nu thuis blijven, effe kijken of ik dat nog 3 uur kan volhouden :teuflisch

Goedemorgenallemaal
29 maart 2008, 15:57
valt;

De SOA’s die je wel makkelijk krijgt van orale sex met besmette partner zijn, Herpes en HPV , syphilus en zeldzaam gonorrhoe.
DUS NIET !!! .. HIV , Hepatitus B , Chlamydia, waarbij de gevolgen veel ernstiger zijn. Ook met condoom gebruik (NMC) loop je een kans deze laaste te krijgen …. Nooit bij PZC …. alleen al hierdoor is NMC riscovoller dan PZC.
Nou, syfilis KAN uit de hand lopen:


Er zijn verschillende stadia van de infectie.

1. een pijnloos zweertje op de plaats van eerste infectie, b.v. op de geslachtsdelen of bij de mond, enige weken (10-90 dagen) na het contact;
2. een stadium met huid- en andere afwijkingen, enige maanden later;
3. het derde stadium: neurolues waarbij het centraal zenuwstelsel wordt aangedaan met ernstige neurologische en psychiatrische verschijnselen. Het heeft heel lang geduurd voordat deze ziekte, die meestal pas jaren na de besmetting optreedt, is herkend als een laat gevolg van syfilis.

Ik geef direct toe dat Wikipedia niet meteen de meest gezaghebbende bron van medische feiten is maar het is de beste vereenvoudigde opsomming die ik kon vinden. Ik meen zelfs eens gelezen te hebben dat het de hartspier kan aantasten. Werd indertijd niet ook gesuggereerd dat Willem H. zo slecht van gezondheid was omdat hij in het derde stadium van syfilis zou zitten?

Herpes kan zeer goed via de mond overgaan, koortslip is een vorm van herpes. Af en toe meegemaakt dat een voorheen kussende dame niet meer kuste vanwege de koortslip......

paul22
31 maart 2008, 11:16
Nou, syfilis KAN uit de hand lopen:

.


Mijn punt is ,dat Syphilus eenvoudig behandeld kan worden . Daarnaast zijn de zweren erg pijnlijk en het huidbeeld (2e fase) zeer opvallend !! Hierdoor is het ook de minst voorkomende klassiek SOA!

Je moet wel een nitwit zijn om er mee te blijven lopen, ook fase 3 is behandelbaar !

Tegen HIV en vooral Hepatitis B (komt veel vaker voor!!!) blijft het behelpen!!

paul22
31 maart 2008, 11:29
Gaan nu alle PZC-lovers komen aandraven met te stellen dat een forum betrouwbaarder is dan een wetenschappelijk onderzoek en cijfers van officiële instanties?


;)



Beide doktoorkes doen wetenschappelijk onderzoek en zijn zelfs de baas van officiële instanties die zich bezig houden met SOA's.

Jijzelf hebt nog geen enkel cijfer (met link) weten te produceren, die laat zien dat PZC net zo riscovol is als NZC.
Het lijstje wat je kunt oplopen bij PZC wordt niet bestreden.

- Bij de GGD's in Nederland is het advies voor een prostituant die een gebroken condoom heeft gehad (bij DVP) ,dat testen (op HIV) niet nodig is!! Hooguit voor zijn eigen gemoedsrust. Blijkbaar denkt RP dat die ook NZC promoten. :roll3: