Volledige versie bekijken : Villa Vertigo, Algemeen Geleuter, 2007-14jan 2008
Forza...germania
2 juli 2007, 21:49
Ab sofort ist eine vorläufige Homepage online:
=> http://www.villavertigo.de
Soweit ich weiß, ist die dortige Info schon nicht mehr aktuell, die Eröffnung mittlerweile auf September verschoben. :sleep:
Schönen Homepage :eek: :eek:
Knabbel
2 juli 2007, 22:36
öffnet im August und wird neue Maßstäbe setzten.
Ben benieuw wat dan de prijzen gaan doen.
Auf 950 m² Innenbereich und 9000 m² Parklandschaft freuen wir uns,
Sie begrüßen und verwöhnen zu dürfen.
Gezocht Putzman en hovenier die van aanpakken weet.
Reservierungen für das Eröffnungswochenende werden ebenso entgegengenommen, wie Anregungen oder besondere Wünsche, um deren Umsetzung wir uns bemühen.
Kijk eens aan. Er is nog niemand geweest en nu al wordt getracht de bijzondere wensen in acht te nemen.
Ik ga voor een gastronomie in optima forma.
Och ik kan nog wel even wachten! Genoeg uitwijkmogelijkheden :D, maar ehm "Auf 950 m² Innenbereich" lijkt veel maar nanu34 (toch niet super groot) heeft 1000 m² Innenbereich!
9000 m² Parklandschaft das dus wel groot, benieuwd naar het openingsfeest en vooral de datum ;)!
:wink: :wink:
Big30
Willi69
10 juli 2007, 13:12
Heute im EXPRESS:
=> Aufregung um Sex-Club (http://www.express.de/servlet/Satellite?pagename=XP/index&pageid=1006361736967&rubrik=269&artikelid=1182012958469) :eek:
Mir fehlt eine Genehmigung, andere habe ich schon. Ich habe aber mit dem Geschäft nichts zu tun, alles ist vermietet. Die Eröffnung ist in vier bis sechs Wochen geplant.“
Sommer hat in Tönisvorst („Happy Garden“) und in Wildenrath („Parksauna“) ähnliche Etablissements verpachtet. Was Bürger und Kommunalpolitiker aller Parteien in Grefrath auf die Palme treibt: Es gab bislang keine Informationen aus dem Rathaus über die Nutzung der Villa als „Saunaclub“.
Ein SPD-Ratsmitglied: „So etwas muss normalerweise vom Rat oder Bauausschuss abgesegnet werden, wir fühlen uns verschaukelt.“
SPD-Fraktionschef Hans-Joachim Monhof und der Grünen-Fraktionschef Heinz-Josef Pennekamp wollen jetzt im Rat Aufschluss darüber erhalten, was von wem genehmigt wurde. Monhof und Pennekamp: „Wir haben bislang nur Gerüchte gehört.“
Moet geen probleem zijn de opening als het alleen gaat om een "Genehmigung" en een "absegenung von Rat oder Bauausschuss" ;) :eek:!
Eitje ;)!
:wink: :wink:
Big30
Willem2
10 juli 2007, 21:43
Die Eröffnung ist in vier bis sechs Wochen geplant.“
Ik heb al gehoord dat het nog 3 maanden duurt omdat de 20 kamers die er binnen zijn niet voldoende zouden zijn :eek: . De hutjes buiten moeten nog door de bouwcommissie worden goedgekeurd.............:wink:
Willi69
16 juli 2007, 09:48
Der Artikel im Express hat sich mittlerweile als Falschmeldung herausgestellt, der von der Konkurrenz lanciert wurde. :mad: In der WZ (die wesentlich seriöser ist) stand am nächsten Tag eine Richtigstellung:
=> http://www.wz-newsline.de/sro.php?redid=165954
Flipper
28 augustus 2007, 17:11
LS,
Ik was nieuwsgierig en heb even gemailed om wat informatie te krijgen. Ze gaan eind september begin october open. Pricing is hetzelfde als HG/GT entree 50,-
www.villavertigo.de
FYI,
Flipper
Willem2
28 augustus 2007, 17:34
LS,
Ik was nieuwsgierig en heb even gemailed om wat informatie te krijgen. Ze gaan eind september begin october open. Pricing is hetzelfde als HG/GT entree 50,-
www.villavertigo.de
FYI,
Flipper
Heb je ook gevraagd of je al aandelen of opties kon kopen :green_smi ;) :wink:
Clinic
21 september 2007, 16:02
FF langs gereden, ziet er van buiten indrukwekkend uit. Ben benieuwd of ze oktober halen want er lopen nog vele (bouw)arbeiders in en uit het pand, en ook de tuin/parkeerplaats is voorlopig nog 1 grote bouwput. Maar aangezien ik geen bouwvakker ben heb ik ook eiegenlijk geen idee hoe snel het kan gaan.
Eens kijken wat deze club gaat brengen. Weet niet of het echt goed is voor de regio, ons of de dames. De concurrentie wordt misschien te moordend.
Rob10
26 september 2007, 15:43
Eens kijken wat deze club gaat brengen. Weet niet of het echt goed is voor de regio, ons of de dames. De concurrentie wordt misschien te moordend.
Sinds de opening van GT en opening van YY als saunaclub zijn we er niet slechter op geworden. Misschien alleen mn geldbuidel:rolleyes: Ik kwam er deze week langs, indrukwekkend pand, 5 minuten dichterbij voor ons als NL-ers. Als al die Polen een beetje doorwerken zie ik een opening eind oktober nog wel zitten:smile2:
dauerlutscher
30 september 2007, 17:56
die homepage zu verfolgen. Seit Monaten wird der Eröffnungstermin verschoben. Derzeit wird es November:
...In diesem europaweit einzigartigen Ambiente
freuen wir uns darauf, Sie ab November begrüßen zu dürfen...
Wenn der Laden wirklich nur 10 Zimmer haben wird - und Hütten nicht genehmigt werden - wird die vielseitig gehegte Hoffnung auf das "non plus ultra" vielleicht doch unerfüllt bleiben?
Randy
30 september 2007, 18:27
...
Wenn der Laden wirklich nur 10 Zimmer haben wird - und Hütten nicht genehmigt werden - wird die vielseitig gehegte Hoffnung auf das "non plus ultra" vielleicht doch unerfüllt bleiben?
Zahl der Zimmer oder Hütten werden nicht genennt am Website - woher deine info?
dauerlutscher
30 september 2007, 20:07
Schon mal im PHG gewesen? Das ist Tagesgespräch... ...also GERÜCHT!
Tatsachen kenne ich nicht näher.
Aber meistens ist was dran...
Babbel
30 september 2007, 20:14
Uit de GERUCHTEN vernomen dat nog niet alle vergunningen rond zijn. Het betreft de "huisjes" buiten en het schenken van alcohol waar nog geen vergunningen voor zijn.
:wink:
Big30
23 oktober 2007, 22:29
Er wordt over deze club veel gefluistererd en beweerd. Ik heb geen idee wat ik er allemaal van kan geloven.
Wel weet ik de locatie. Als je afslag 3 Wankum hebt genomen (L39) ga je bij de stoplichten links-af (B509) na 980m sla je dan rechtsaf de Bahnstrasse, het eerste witte pand meteen aan je rechterhand is het.
51.330900, 6.347963 @51.330900, 6.347963 (Handig voor Google maps).
:wink::wink:
Knabbel
23 oktober 2007, 23:29
Recent met een dame gesproken die doorgaans goed geinformeerd is, en kennelijk reeds hier binnen geweest is. Zou sprake zijn van 26 kamers, al dan niet incl. de buitenhuisjes. Opening over ca. 3 weken, maar vooralsnog niet meer dan gerucht.
Big30
18 november 2007, 22:16
Van een IJsbeertje die doorgaans goede en betrouwbare bronnen heeft :cool: vernam ik dat nu 15 Januari de geplande openingsdatum zal zijn.
Prijsstructuur a la Gt/PHG.
Willi69
19 november 2007, 10:34
dat nu 15 Januari de geplande openingsdatum zal zijn.
Welches Jahr? :confused:
Willi69
22 november 2007, 17:28
Der genaue Termin steht jetzt auf der Homepage: :rolleyes:
In diesem europaweit einzigartigen Ambiente
freuen wir uns darauf, Sie bald begrüßen zu dürfen.
Big30
22 november 2007, 17:59
Der genaue Termin steht jetzt auf der Homepage: :rolleyes:
Vor einige Tagen hiess es noch:
In diesem europaweit einzigartigen Ambiente
freuen wir uns darauf, Sie ab November begrüßen zu dürfen
:hah::D:hah:
Jansen
22 november 2007, 22:05
Gisteren was een kleine receptie in de nieuwe club.
Deze was voor mensen die hier hard aan gewerkt hebben en ook voor vrienden en bekenden.
Nog een paar dagen en het feest kan beginnen.
egon, Dr. Rammler
23 november 2007, 16:03
Gisteren was een kleine receptie in de nieuwe club.
Deze was voor mensen die hier hard aan gewerkt hebben en ook voor vrienden en bekenden.
Nog een paar dagen en het feest kan beginnen.
wir schicken einfach den Hausmeister zum checken hin :D:rofl:
der kann da mit dem Fahrrad hinfahren :baby2:
Willem2
24 november 2007, 03:36
31 december schijnt er een besloten swingertreffparty te zijn.
En we zullen wel zien wanneer het open zal gaan voor de ijsberen
Manni1A
1 december 2007, 12:25
Bald geht's looooooos :freu:
http://www.wz-duesseldorf.de/?redid=185688
Willem2
1 december 2007, 13:27
Bald geht's looooooos :freu:
http://www.wz-duesseldorf.de/?redid=185688
Villa Vertigo Mitte Januar soll das „Spa & Wellness for Men“ eröffnen. Einen Tag der offenen Tür gibt es bereits am dritten Adventsonntag, 16.Dezember, von 10 bis 18Uhr. Die Getränke liefert die Firma Mäurers, das Buffet kommt aus der Grefrather Traditions-Metzgerei Stieger-Wolters.
Eens kijken wie er dan al naartoe zal gaan ;).
Ik denk dat wij sneller en goedkoper kunnen ombouwen :D;)
Willi69
2 december 2007, 16:21
Näheres zur Silvester-Pärchen-Party:
=> http://www.party-picant.de/site/1919012538673311/news_seiten/silvester_/
jeepie
5 december 2007, 19:19
als ik het zo op de landkaart bekijk. dan ligt deze club niet ver van PHG in Oedt af
Willi69
5 december 2007, 19:58
als ik het zo op de landkaart bekijk. dan ligt deze club niet ver van PHG in Oedt af
Aus der Club-FAQ PHG (Anfahrtsbeschreibung):
(5) Aus Richtung Eindhoven / Venlo über A40 / E34 bzw. aus Richtung Geldern / Straelen (L39): Ausfahrt Nr. 3 Wankum / Grefrath, rechts halten Richtung Viersen / Grefrath, nach ca. 8 km an der 1. Ampel links abbiegen Richtung Krefeld / Kempen / Oedt (B509), [x] an der 4. Ampel rechts abbiegen Richtung Oedt, nach ca. 2 km links Richtung Krefeld / St. Tönis abbiegen.
[x] => Vor dieser Ampel auf der rechten Seite liegt die Villa Vertigo (Kempener Außenring). ;)
ijsbeer
5 december 2007, 20:57
"Die Villa site" is online met info & foto's enz. ........:freu:
www.villavertigo.de
Für eine Tageskarte zum Preis von € 50,00 erhalten Sie folgende Leistungen:
- Frühstück
- Kuchen
- Abendbuffet ab ca. 18.00 Uhr
- Kino
- Finnische Sauna
- Whirlpools
- großer, beheizter Aussenpool mit Glasspoolhaus, ganzjährig nutzbar
- zwei große Sonnenterassen
- 10.000 m² Park
- WLAN
- auf Wunsch Einwegzahnbürste, Bodylotion, Hygieneset, Schuhpolisch,
Einwegrasierer
- auf Wunsch Einwegbadeschuhe oder desinfizierte Badeschuhe
- frisch gewaschene Handtücher sowie Bademantel
Zudem bieten wir Ihnen folgende Spa- und Wellnessmöglichkeiten:
- Massage
- Kosmetik
- Rasur, Frisör
- Solarium
- Haarentfernung per Laser (einmal pro Monat)
Willi69
5 december 2007, 22:03
- Rasur, Frisör
Egon kann kommen! :wink:
Willem2
5 december 2007, 23:11
......... Und 1000 rote Bademäntel liegen bereit, der Name Villa Vertigo ist eingestickt......
:o
The Joker
6 december 2007, 00:34
Ik mis de pizza in het lijstje, maar de WLAN maakt veel goed :)
Carpe diem
6 december 2007, 11:20
......... Und 1000 rote Bademäntel liegen bereit, der Name Villa Vertigo ist eingestickt......
Vandaag is rood.......:baeh:
Willem2
6 december 2007, 12:29
Een website in het nederlands was weer te moeilijk, maar pools was weer heel makkelijk :rolleyes:
dauerlutscher
6 december 2007, 16:44
Ik mis de pizza in het lijstje...
Und ich die Getränke!:wand:
Clinic
6 december 2007, 17:32
......en natuurlijk niet geheel onbelangrijk; de prijs setup ;)
Die missen we ook nog.
Big30
6 december 2007, 22:54
Een website in het nederlands was weer te moeilijk, maar pools was weer heel makkelijk :rolleyes:
Ik denk dat veel IJsbeertjes hopen dat in VV Pools en Russisch de voertaal zal worden.
Zou me eigenlijk ook niet zo verbazen mocht dat zo zijn ;)! Wel benieuwd naar de line-up daar als het open gaat i.h.b. hoeveel PHG dames de bijna letterlijke overstap zullen maken!
......en natuurlijk niet geheel onbelangrijk; de prijs setup ;)
Die missen we ook nog.
Wat ik begreep is deze gelijk aan het PHG/GT gewone prijsnivo.
Dat er voor de dames een wat vriendelijke prijsstelling zal worden gehanteerd valt te verwachten en dat er wat klantvriendelijke acties zullen komen zal ook geen verbazing wekken.
ijsbeer
7 december 2007, 00:19
Inmiddels al een aantal bekende ijsberen gesproken, navraag leert dat naast het pizzamenu (waar naar mijn mening wel op gespaard kan worden) in de entree van 50 EURO ook GEEN alcohol en GEEN niet alcoholische dranken zijn inbegrepen........drank zou apart moeten worden afgerekend!:green_smi
Collega ijsberen geven nu al aan dat mocht de drank niet all-inclusive zijn (tijdens de opening zullen we het wel zien) een storm van kritiek teweeg zal brengen en de opening tevens hun laatste bezoek zal zijn. :moon:
Op zich denk ik hier hetzelfde over, tja simpel gezegd de dames die er gaan werken zullen allen voornamelijk wel bekende gezichten zijn. Je zou als gast wel erg dom zijn om in VV veel meer te betalen voor hetzelfde.....terwijl GT, YY en PHG op korte afstand zitten en meer bieden voor de entree!
Daarnaast is het nog maar de vraag of de dames dezelfde prijzen hanteren
(insiders) vertellen dat de prijzen toch beduidend HOGER zullen liggen!:green_smi
Uiteindelijk hebben de ijsberen "de troef" in handen (mocht 't uiteindelijk allemaal waar zijn) is het gewoon een kwestie van uitwijken naar de concurrentie.......zonder werk zullen de dames als snel weer terug zijn op de bekende stekkie's :baeh:
Kortom de eerste scheuren in het nieuwe "vlaggenschip" zijn er al voor de opening:verwarnun
Big30
7 december 2007, 00:34
Inmiddels al een aantal bekende ijsberen gesproken, navraag leert dat naast het pizzamenu (waar naar mijn mening wel op gespaard kan worden) in de entree van 50 EURO ook GEEN alcohol en GEEN niet alcoholische dranken zijn inbegrepen........drank zou apart moeten worden afgerekend!:green_smi
Geen idee welke bekende IJsberen je hebt gesproken en op grond van welke betrouwbare bronnen zij tot deze uitspraak zijn gekomen!
Ik hou het voorals nog op een niet bevestigd gerucht!
Lijkt me marketingtechnisch ook niet zo slim om met GT en PHG in de nabijheid hen te gaan concureren met een hoger prijsnivo!
Uiteindelijk is het de IJsbeer die bepaald of hij gelet op het gehanteerde prijsnivo en verleende service VV met een bezoek wil vereren.
Gewoon afwachten tot ze geopend zijn en dan hebben we meer duidelijheid!
The Joker
7 december 2007, 01:09
Het zal uit de lengte of de breedte moeten komen natuurlijk.
Mocht VV echt veel mooier zijn en betere secundaire service bieden, maak dan de entree iets duurder.
Mochten ze dranken apart in rekening brengen en de dames een BB prijsbeleid hanteren, rijden de meeste slimme beren 4km door naar PHG denk ik.
Rob10
7 december 2007, 01:11
;)
Collega ijsberen geven nu al aan dat mocht de drank niet all-inclusive zijn (tijdens de opening zullen we het wel zien) een storm van kritiek teweeg zal brengen en de opening tevens hun laatste bezoek zal zijn. :moon:
Op zich denk ik hier hetzelfde over, tja simpel gezegd de dames die er gaan werken zullen allen voornamelijk wel bekende gezichten zijn. Je zou als gast wel erg dom zijn om in VV veel meer te betalen voor hetzelfde.....terwijl GT, YY en PHG op korte afstand zitten en meer bieden voor de entree!
Daarnaast is het nog maar de vraag of de dames dezelfde prijzen hanteren
(insiders) vertellen dat de prijzen toch beduidend HOGER zullen liggen!:green_smi
Uiteindelijk hebben de ijsberen "de troef" in handen (mocht 't uiteindelijk allemaal waar zijn) is het gewoon een kwestie van uitwijken naar de concurrentie.......zonder werk zullen de dames als snel weer terug zijn op de bekende stekkie's :baeh:
Kortom de eerste scheuren in het nieuwe "vlaggenschip" zijn er al voor de opening:verwarnun
Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen dat de concurrentie tussen de saunaclubs alleen maar aan het toenemen ( Villa Vertigo in Grefrath, een 2e YY in Limburg) is de komende tijd. De prijzen zullen dan niet uit de pan rijzen.
Hollandmale
7 december 2007, 16:18
"Die Villa site" is online met info & foto's enz. ........:freu:
www.villavertigo.de.....is 'n passage op de pagina Jobs/Girls:
In der Villa Vertigo befindet sich ein nach medizinischen Standards eingerichteter Untersuchungsraum, in dem ein erfahrener, niedergelassener Gynäkologe ein Mal pro Woche für mehrere Stunden anwesend ist.Kennelijk kunnen de dames zich terplekke gynaecologisch laten onderzoeken. Moet dat worden begrepen als het kunnen laten afnemen van SOA-tests ? En zo ja, zou VV daar dan met zachte hand op aandringen bij de dames ? Want dat zou de gezondheid van dames en beertjes ten goede komen. En wellicht 'n nieuwe trend zetten in FKK-land, waar het de dienstverlening van clubs aan dames betreft :cool:.
woods25
8 december 2007, 08:59
Ich werde am 10 Dec mit den Chefs, Villa Vertigo besuchen,dann werde fragen ob die Getränke in Eintritt enthalten sind.
Gruß
woods25:wink:
Flipper
8 december 2007, 11:52
Ziet er smuck uit...
Toevallig sprak ik een van onze russische pareltjes vandaag. :D Omdat er erg getwijfeld werd heb ik de URL maar doorgemailed. Wellicht dat er intresse gewekt wordt, om toch weer eens bij ons koffie te komen drinken.
:D
The Joker
8 december 2007, 13:49
Ich werde am 10 Dec mit den Chefs, Villa Vertigo besuchen,dann werde fragen ob die Getränke in Eintritt enthalten sind.
Gruß
Zou je ons gelijk op de hoogte kunnen houden of er ook een late night snack is.
En nog belangrijker, of de prijsstelling van de dames marktcomform is. :bowlol:
woods25
8 december 2007, 19:12
Zal ik maandag doen en Euch hier berichten.
Greetings
woods:wink:
Clinic
8 december 2007, 20:25
Voor eenieder die het wil weten. De prijsstelling is als volgt:
Het 1e half uur is 50 Euro. Alle extra's moeten met het meisje overeengekomen/afgesproken worden.
Groeten
Hollandmale
9 december 2007, 11:44
.....hier nun noch ein paar Infos, die die nette Dame am Telefon soeben preisgegeben hat:
.....Am 16.12. ist von 10h - 20h "Tag der offenen Tür"; kann also jeder mal vorbei fahren und sich den neuen Freudentempel unverbindlich anschauen.....
.....Am 15.01. beginnt dann endlich der reguläre Betrieb...bin ja mal gespannt....Kan iemand dit bevestigen/bestätigen ?
Willi69
9 december 2007, 12:43
Ist doch ein schönes Souvenir für zuhause! :D
.....hier nun noch ein paar Infos, die die nette Dame am Telefon soeben preisgegeben hat:
.....Am 16.12. ist von 10h - 20h "Tag der offenen Tür"; kann also jeder mal vorbei fahren und sich den neuen Freudentempel unverbindlich anschauen.....
.....Am 15.01. beginnt dann endlich der reguläre Betrieb...bin ja mal gespannt....
Kan iemand dit bevestigen/bestätigen ?
Sicher ist der "Tag der offenen Tür" am 16.12. (ich werde da nicht hingehen, zu viele neugierige Nachbarn :rolleyes:) und die Pärchen-Party am 31.12. Wenn es da keine Probleme gibt, wird die Club-Eröffnung wohl tatsächlich am 15.1.2008 stattfinden. Falls nicht, musst Du halt solange :rubbel: oder in einen anderen Club ausweichen. ;)
Noch ein Gerücht: ich habe gehört, dass in der Villa Vertigo keine rumänischen Mädels arbeiten werden (schlecht für Big30 ;))...
Willem2
10 december 2007, 18:18
Ik heb te vroeg kritiek gegeven. Zelfs in het nederlands staat de website :freu:.
Nog een beetje gebrekkig maar met de hulp van wat ijsberen zal dat allemaal best lukken ;)
Big30
10 december 2007, 18:27
Ik heb te vroeg kritiek gegeven. Zelfs in het nederlands staat de website :freu:.
De web-site is dus in het Duits, Nederlands, Pools en ... Grieks :eek::D:eek:!
Η ιδέα της Villa Vertigo.
Επίσης σας προσφέρουμε τις ακόλουθες δυνατότητες Spa και Wellness.
Wel Grieks en geen Roemeens, das logisch he ;)!
woods25
11 december 2007, 12:20
Ich war gestern in VV,Sehr schön aber viele Räume sind noch nicht fertig!Der Chef hofft daß bis 31 Dec zur Party alles fertig wird:confused:
Die Bedingungen sind wie Im Happy,er sagt VV ist der neue Happy(Eintritt,Essen und Trinken) nur es gibt auch Longdrinks und Champagner,Die müßen extra bezahlt werden.
wie schon gesagt 16 Dezember ist Tag der offenen Tür
Ab 15 Jan 08 soll es los gehen,Die planen nach und nach mit 40 bis 70 Frauen.
Gruß
Tiga
11 december 2007, 18:45
Gestern im RhF gepostet:
Hallo Zusammen!
Gerne gebe ich zusätzliche Auskunft zu den Preisen der Damen.
In der Villa Vertigo ist das Preisniveau genauso wie im GT oder im PHG.
Der Garten ertrinkt gerade im Regenwasser und kann deshalb im Moment nicht weiter bearbeitet werden....aber ich bin mir sicher dass wir das bis zur Eröffnung noch schaffen. :)
Am Tag der offenen Tür (Sonntag, den 16.12.2007 zwischen 10.00 und 18.00h ) sind auch noch nicht alle Bauarbeiten abgeschlossen, Damen die dort arbeiten werden sind noch nicht anwesend.
Die PC animierten Bilder werden sofort durch reale Bilder ersetzt wenn die Bauarbeiten abgeschlossen sind.
Für Anregungen oder Fragen freue ich mich über eine Email:
info@villavertigo.de
Gruß aus Grefrath
Adrenalin / Villa Vertigo
Clinic
14 december 2007, 18:51
...........en inmiddels is de website ook in het Roemeens dus Big30 zal er ook nog wel eens komen ;)
Dus dat er geen Roemeense dames komen te werken ==========> broodje aap verhaal!
Oh, en ook in het Russisch en Hongaars, wordt dus een gezellige boel daar in Grefrath.
Tschuess
liefhebber
14 december 2007, 23:36
Volgens welingelichte bronnen zou men vandaag een promotiefilmpje hebben opgenomen waarbij diverse dames inbeeld komen en zelfs de helicopter-landingsplaats in gebruik zou zijn genomen!:eek:
(toch effe kijken of ik die vlieguren voor mn brevet kan laten gelden:D)
GRTZ, Liefhebber
thesickboy
15 december 2007, 08:21
TSB liet de VV-hype tot voor kort aan zich voorbij gaan MAAR heeft nu toch eens de website verkend. Het ziet er in ieder geval 'retestrak' uit!:eek:
Het begint al te kriebelen, en in België zeggen ze: 'Als het kriebelt moet je sporten'...:fuck::fuck::fuck:
;):wink:
Babbel
15 december 2007, 09:27
't kan aan mij liggen hoor, maar ik tel maar 6 kamers... :(
Ik ga ze morgen misschien wel even tellen voor je ;)
Ik ga namelijk morgen schaatsen in Grefrath en daarna even een scheve schaats rijden :D ;).
Ik heb al wel gehoord en gelezen dat er 25 kamers zouden zijn. Even checken dus :cool:
Willem2
15 december 2007, 09:45
is het al open dan? nee toch
Nee, er is morgen een open dag ;)
Zie een paar berichten eerder.
De echte opening voor de ijsberen moet plaatsvinden de 15de jaunuari
Babbel
16 december 2007, 15:10
Zo ik ben vanochtend dus eerst gaan schaatsen en daarna heb ik mijn scheve schaatsen aangetrokken :D en ben ik langs Villa Vertigo gereden.
Ik was er om een uur of 11 en er waren ongeveer 20 mensen binnen.Allerlei belangstellenden van verschillend pluimage.
Het is een heel mooi gebouw waarbij het zo gerestaureerd is dat bepaalde oude ornamenten bewaard zijn gebleven.
Als je binnenkomt sta je bijna meteen al in de bar. De website geeft al een hele goede indruk maar in het echt is het nog mooier. Er is een heel mooie wellness-gedeelte met een sauna en 2 whirlpools (niet zulke grote). Hele mooie douche met brede straalkoppen. Er is ook een Kino en het geheel straalt heel wat luxe uit. Je hebt wel plekjes waar je wat rustiger kan zitten maar het geheel is volgens mij toch niet zo heel groot. De tuin is wel heel ruim en daar zijn ze al bezig met een zwembad.
Ze zijn nog met van alles bezig want de kelder en de bovenste verdieping zijn nog niet klaar. Ik telde 12 kamers maar dat moeten er 25 worden. De kamers zijn ook mooi ingericht.
De afgesloten parkeerplaats is niet zo heel groot maar in de buurt hebben ze nog een parkeerplaats.
Ik denk dat het een grote concurrent gaat worden van de andere grote clubs en voornamelijk van de PHG.
Big30
16 december 2007, 23:10
...........en inmiddels is de website ook in het Roemeens dus Big30 zal er ook nog wel eens komen ;)
Dus dat er geen Roemeense dames komen te werken ==========> broodje aap verhaal!
Oh, en ook in het Russisch en Hongaars, wordt dus een gezellige boel daar in Grefrath.
Tschuess
De web-site in nu in het Duits, Engels, Nederlands, Frans, Pools, Russischs, Grieks, Hongaars en ... Roemeens ;)! Bineinteles, e bine!
Vreemde datum trouwens dinsdag 15 Januari voor een opening :eek:. Misschien dat ik mijn wekelijkse schaats afspraak eens in Grefrath ga plannen :D:D.
janm
17 december 2007, 23:31
Ik dacht dat het over dezelfde eigenaar zou gaan als PHG?
Indien niet gaat PHG inderdaad een zeer pijnlijke periode tegemoet.
Ik denk niet dat GT in de problemen geraakt. GT trekt een heel ander publiek dan PHG. Een verwarmd buitenzwembad klinkt in ieder geval niet slecht.
liefhebber
18 december 2007, 08:07
Misschien dat ik mijn wekelijkse schaats afspraak eens in Grefrath ga plannen :D:D.
Je wekelijkse scheve-schaats-rijd-afspraak zul je waarschijnlijk bedoelen..... :smile2:
GRTZ
Willi69
18 december 2007, 20:18
Vreemde datum trouwens dinsdag 15 Januari voor een opening :eek:.
Damit nicht so viele Holländer kommen... :rolleyes:
Gustomass
26 december 2007, 02:00
woensdag 16 jan.
Villa Vertigo
Zet mij maar neer op bovenstaande datum.
Dan ga ik kijken of alle plinten vastzitten
En als ze nu bij de laatste opleveringscontrole die ene niet goed aangedraaide schroef in kamer 14 over het hoofd gezien hebben??..
Mucho Gusto en Vertigo , Gustomass
Willem2
26 december 2007, 02:20
En als ze nu bij de laatste opleveringscontrole die ene niet goed aangedraaide schroef in kamer 14 over het hoofd gezien hebben??..
Mucho Gusto en Vertigo , Gustomass
Ik weet dat afgelopen donderdag de bouw-ambtenaar nog een keer langs is geweest. Alles schijnt goedgekeurd te zijn.
Bij de open-dag was de voltallige raad ( inclusief Burgemeester) van Grefrath ook aanwezig ( inclusief vrouw en kinderen).......
Maar we zullen wel zien of uiteindelijk alle schroeven toch goed zijn aangedraaid en het geheel wel of niet opengaat.
Dennis
26 december 2007, 07:51
Damit nicht so viele Holländer kommen... :rolleyes:
Zonder de Nederlandse klanten is de club binnen een paar maanden weer gesloten :thefinger
Jansen
26 december 2007, 11:05
Bij de open-dag was de voltallige raad ( inclusief Burgemeester) van Grefrath ook aanwezig ( inclusief vrouw en kinderen).......
Lees ik dat de vrouw van de burgemeester haar man en kinderen heeft meegenomen om te laten zien waar zij komt te werken. :eek:
Ik denk dat ook PHG er niet op achteruit gaat er is voldoende potentie :D voor nog een club.
Voor mij persoonlijk weer een extra afwisseling en geen boze gezichten als je weer voor een andere dame kiest.
Willem2
26 december 2007, 11:37
Lees ik dat de vrouw van de burgemeester haar man en kinderen heeft meegenomen om te laten zien waar zij komt te werken. :eek:
Dat is wel wat cru gesteld maar op de open-dag waren er 1500 mensen aanwezig waaronder heel wat vrouwen en kinderen ( waaronder Babbel :lostit: ).
Josef
26 december 2007, 20:07
:zauberkis
Ik denk dat ook PHG er niet op achteruit gaat er is voldoende potentie :D voor nog een club.
Voor mij persoonlijk weer een extra afwisseling en geen boze gezichten als je weer voor een andere dame kiest.
Als de Burgermeester zijn vrouw hier komt werken zou het wel druk worden? Ik weet niet of ze voor/achter de bar komt werken.En of ze knap en lekker is?.Josef is benieuwd.:zauberkis
Jansen
27 december 2007, 14:59
Dat is wel wat cru gesteld maar op de open-dag waren er 1500 mensen aanwezig waaronder heel wat vrouwen en kinderen ( waaronder Babbel :lostit: ).
Was Babbel dan alleen of onder begeleiding van zijn ouders ? :rofl::rofl::
Willi69
28 december 2007, 20:02
Die Villa wird wohl auf polnische Wertarbeit setzen :freu:, Polinnen aus dem GT, Polinnen aus dem PHG und Polinnen aus Polen. :D
Jansen
28 december 2007, 20:30
Die Villa wird wohl auf polnische Wertarbeit setzen :freu:, Polinnen aus dem GT, Polinnen aus dem PHG und Polinnen aus Polen. :D
Het is ook verbouwd door Polen en geschildert door Polen en nu maar hopen dat deze Polen wegblijven.
Het had dus ook Villa Pola kunnen heten:rofl:
Willi69
2 januari 2008, 19:25
P.S. weet al iemand hoelaat de opening zal zijn??
Die Info kommt noch rechtzeitig... ;)
Josef
2 januari 2008, 22:19
Hallo Ijsberen allemaal een Gelukig,Gezond,Vruchtbaar 2008.Als Josef die foto,s ziet krijgt hij al de kriebels,nog niet van het buitenzwembad,meschien vd zomer als hij af is.Ik zou me zeker niet vervelen in 2008,nu nog de dames,hopelijk zien die er ook mooi uit? En zit er wellicht 1 tussen met Kort Zwart Haar,en een paar lekkeren Borsten Cub 85 D.:tietjes::bloemtje:
Big30
2 januari 2008, 22:30
@Josef,
Bedankt voor je nieuwjaarswensen! Tsja de line-up van de dames daar zijn we natuurlijk allemaal benieuwd naar.
De inrichting, meubels, de materialen, de badjassen, slippers, de flatscreens zeg maar de Hardware daar laat VV weinig steken vallen.
Dat is van een nivo die ik in andere clubs nog niet ben tegen gekomen.
Maar niet de HW maar de Software zal bepalen of het ons daar gaat bevallen!
Software = (dames, thekefrauen, schoonmaakpersoneel, security, ... )
VV is zeg maar een blue-ray DVD recorder, das mooi maar daar wil je wel een mooie film op kunnen aanschouwen!
- Buitenzwembad wordt verwarmd en ik meen ook overdekt in de winter.
- Die dame? Misschien vind je er wel meer dan 1 ;)!
Big30
janm
5 januari 2008, 13:57
Ik hoop dat het nieuwe dames zijn. Anders gaan we overblijven met 3 half gevulde clubs. Ik heb liever 1 goedgevulde club dan 2 half gevulden. PHG gaat het heel moeilijk krijgen en gaat zeker dames kwijtspelen. Hopelijk gaat het dan geen volledig Roemeens busjesvolkclubje worden (busje komt zoooo).
GT ligt (gelukkig) iets verder weg. GT is ook gezelliger, met maar één gemeenschappelijke bar. Het leuke aan één gemeenschappelijke bar is dat je onmiddellijk alle dames ziet. In PHG moet je continu van de bar naar de lounge om te zien of jouw favoriete dame vrij is.
Wel een leuk concept, die whirlpools in de bar. Alleen, 4 plaatsen in totaal? Die gaan continu vol zitten en je gaat je continu bekeken voelen. Beter was één grote whirlpool zoals in GT of LR.
Ik zal er zeker niet zijn bij de opening maar de kat (het poesje) uit de boom kijken. Eerst de keet met dames laten vollopen, dan ga ik pas. Mooie inrichting, leuke tuin, maar zoals gezegd is het de software die telt. Flat screens zie ik hier ook.
dauerlutscher
5 januari 2008, 20:40
Mo.-Fr.: 11.00-01.00
Sa., So., Feiertage: 13.00-01.00
Dass Samstags erst ab 13.00 geöffnet sein soll, gefällt mir schon mal gar nicht. Aber das ließe sich ja schnell korrigieren...
woods25
6 januari 2008, 10:39
Das sind genau die Öffnungszeiten von GT,PHG und LR
Habe mal den 16 Jan 08 angepeilt dorthin zu fahren.
Gruß
dauerlutscher
6 januari 2008, 10:50
Das sind genau die Öffnungszeiten von GT,PHG und LR
...
Nö. PHG, GT und LR öffen samstags um 11.00 und LR hat bis 03.00 geöffnet.
Big30
6 januari 2008, 21:33
Heel mooie douches inderdaad, plaatsing aan het plafond is onderhoudsvrij, want zo goed als hufterproof...
Wat ik ook nog niet vaak ben tegen gekomen ben is dat op de "Einzel Zimmers" ook douches zijn!
In totaal zijn 9 kamers van een douche voorzien :freu:!
Handig als oververhitte IJsbeertjes meteen afkoeling nodig hebben :D.
Big30
r0y
6 januari 2008, 23:30
ja dat is zeker handig als je na de 1e ronde nog een keer wilt kun je even samen douchen met de dame.... ik vind dit een duidelijk pluspunt :D
dauerlutscher
7 januari 2008, 08:22
...Dass Samstags erst ab 13.00 geöffnet sein soll, gefällt mir schon mal gar nicht. Aber das ließe sich ja schnell korrigieren...
Das nenn ich mal ne schnelle Reaktion. Nun auch Samstags ab 11.00 geöffnet...
Big30
7 januari 2008, 23:45
Das nenn ich mal ne schnelle Reaktion. Nun auch Samstags ab 11.00 geöffnet...
Stimmt!
Ik lees nu ook op de web-site dat de openingstijden dagelijks zijn van 11-01u en op zon en feestdagen an 13-01u :freu:!
De web-site is inmiddels beschikbaar in 16 (!!) talen.
Uiteraard ook in het Roemeens ;). Da bineinteles, e bine!
Voor de liefhebbers ook in het Japans :p,
Villa Vertigoは、施設面積1,000 m²、庭園面積は約10,000 m²の男性向けスパ施設です。
Big30
Willi69
8 januari 2008, 09:41
Gute Nachricht für alle Frühaufsteher: ;)
Am 15. Januar ist ganz normal ab 11 Uhr geöffnet.
Willi69
8 januari 2008, 09:41
Manni1A
8 januari 2008, 12:21
Treffen wir uns dann um 11.05 Uhr?:D
Manni1A
8 januari 2008, 12:21
Bredero
8 januari 2008, 13:45
So spät?
Bredero
8 januari 2008, 13:45
So spät?
Babbel
8 januari 2008, 21:51
Dinsdag ga ik ook naar de opening van Villa Vertigo.... weer een scheve schaats rijden :D
Big30
10 januari 2008, 18:16
Dinsdag ga ik ook naar de opening van Villa Vertigo.... weer een scheve schaats rijden :D
Wat Villa Vertigo voor de liefhebers van de schaatssport bijzonder maakt is dat op amper 2 km van de Villa zich een echte 400m buitenbaan bevindt!
Wellicht een idee om voorafgaand aan een clubbezoek eerst op de IJsbaan de "open IJsberen forum WK scheve schaats rijden" te organiseren?
Info en openingstijden:
http://www.eisstadion.de/
r0y
10 januari 2008, 21:44
heb gehoord dat de prijzen 50 per half uur zijn en 100 per uur worden.
Dat is dan wel weer jammer dan zullen er vast weer veel misverstanden ontstaan over de prijs naderhand.
Dan bedoel ik dus van dat je 32 min op de kamer ben geweest of 33 minuten. en dan meer vragen.
en dat er zat meiden gaan kijken of het wat is. Het is alleen afwachtten of ze er lang blijven hangen denk ik.
Clinic
10 januari 2008, 21:48
Dat laatste is nog helemaal niet zeker en dat wordt de komende dagen beslist door het management..........
Er zijn diverse opties en mogelijkheden waar naar gekeken wordt.
Rob10
10 januari 2008, 22:06
Dat laatste is nog helemaal niet zeker en dat wordt de komende dagen beslist door het management..........
Er zijn diverse opties en mogelijkheden waar naar gekeken wordt.
En dan hebben we het nog niet over de extra's.....:mad:
Voor als het management alvast meeleest hier: "Aufpassen,anders fahre ich nach ein billiger Saunaclub"!:green_smi
Willem2
14 januari 2008, 12:57
Bredero gaat morgen als eerste het automatische hekwerk testen van Villa Vertigo :lostit:.
r0y
14 januari 2008, 15:34
Er is een kans dat ik woensdag middag voorbij schiet voor een vluggertje
Clinic
14 januari 2008, 16:58
Met het draadloze netwerk in stelling in VV verwachten alle ijsberen die helaas moeten werken of thuis blijven deze dinsdag :o natuurlijk een live-verslag, gemaakt op laptops, blackberrys, Iphones etcetera inclusief aanwezigheidslijst en ca. 40 nieuwe paspoorten; waarvoor onze dank.
Kijken wij live op het werk naar de veranderingen........... :green_smi
Veel plezier allemaal!!!
Hollandmale
14 januari 2008, 17:32
.....inclusief aanwezigheidslijst en ca. 40 nieuwe paspoorten;.........., ongetwijfeld, maar geen 40. De verwachting is,
dat het merendeel uit de bekende saunaclubs komt :smile2:.
Big30
14 januari 2008, 17:36
Met het draadloze netwerk in stelling in VV verwachten alle ijsberen die helaas moeten werken of thuis blijven deze dinsdag :o natuurlijk een live-verslag, gemaakt op laptops, blackberrys, Iphones etcetera inclusief aanwezigheidslijst en ca. 40 nieuwe paspoorten; waarvoor onze dank.
Ik zal eens kijken welke communicatie mogelijkheden mij nieuwe handy allemaal heeft in VV. Als het me met mijn handy lukt op het internet te komen krijg je natuurlijk een verslag!
http://www.planetgadget.be/uploaded_images/1985cellphone-746345.JPG
Willem2
14 januari 2008, 17:47
....., ongetwijfeld, maar geen 40. De verwachting is,
Ik heb een verhuiscursus gevolgd. Maar ik hoop dat er ook nieuwe dames zullen verschijnen.
Clinic krijgt wel een sms ;)
Clinic
14 januari 2008, 18:02
Ja, kan wel de verwachting zijn van enkele ijsberen, en er gaan ook heel wat dames de voorlopige overstap maken, maar er gaan op zeker heel wat nieuwe meisjes daar aan de slag.
En, uit betrouwbare bron, wordt er gesproken over zo'n 40, laat daar nu eens de helft van komen opdagen, dan nog is er heel wat te onderzoeken.
Big30
14 januari 2008, 18:06
Ach zoals het heet "dat zullen we nog wel eens zien ;)!".
Ik verwacht zeker meer dan 40 dames waarvan evident een redelijk fractie die al een clubverleden hebben.
Maar de verwachting is juist ook dat we er veel nieuwe dames aantreffen zonder clubverleden.
Maar goed de vraag is niet zo zeer misschien wie er morgen aanwezig zullen zijn maar vooral wie volgende week of maand aanwezig zullen zijn!
Big30
Gustomass
14 januari 2008, 18:48
Ach zoals het heet "dat zullen we nog wel eens zien ;)!". .....
....Maar goed de vraag is niet zo zeer misschien wie er morgen aanwezig zullen zijn maar vooral wie volgende week of maand aanwezig zullen zijn!
Big30
Je leest wel eens, te pas en te onpas op allerlei , vóór de graffiti renovatie, "........ was here."
Gustomass komt morgen niet naar Villa Vertigo.
Heb niet zo'n zin om bij de ingang al een nummertje te trekken;). Zelfwerkzaamheid kan altijd nog. Nee, Gusto trekt niet zo erg naar dit soort drukke partijtjes. Veel geschreeuw vaak en weinig tijd voor het echte werk. Maar ja, daar ben je dan ook een inmiddels door en door verwende ijsbeer voor.. Ik zou er een verkeerde indruk( je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, nietwaar) aan deze club kunnen overhouden. Dat zou jammer zijn.
Hopelijk wordt er een startschot gegeven, wellicht in de vorm van wie het eerst op de kamer is, als eerste daar klaarkómt( een beetje luid graag om boven het feestgedruis uit te komen;)) en weer als eerste van de kamer komt. Levert vast het eerste 1-dame-vrijkaartje op.:cool: Willem, als je toch het glas heft met het management, wellicht een mooie aftrap, wellicht is het al een inkoppertje...?
Hopelijk krijg ik over een jaartje ontiegelijke spijt en vind ik het dan jammer , niet aanwezig geweest te zijn al bij de opening van deze superclub.
Dat zou enkel betekenen dat we er weer een daverende goedlopende club bij zouden hebben...
Of het zo ver zal komen.....alle insiders weten wat er voor nodig is , dus....
Kortom, vanaf hier alvast van harte gelukgewenst met de opening en veel succes gewenst.
Fijn dat er binnen alle soorten FKK-clubs Saunaclubs PartyTreffs uiteindelijk enkele goede gerenomeerde clubs naast elkaar mogen komen bovendrijven en mogen blijven bestaan... Voor elk wat wils , graag breed te zien, voor elke man wat wils maar ook voor elke gewillige dame wat wils.
Gezonde concurrentie houdt kwaliteit hoog en prijs in bedwang...
Uiteindelijk wordt je plezier, je Spass, toch maximaal op die plek waar heren en dames zich lekker (thuis) voelen.
Dan pas kun je zeggen, ik heb pas echt Spass gehabt...
Sjonge wat een verhaal, terwijl ik enkel wil aangeven te hopen dat het een succesvolle club mag worden naast de andere succesvolle. Een brede basis en een breed keuzemenu houdt iedere betrokkene scherp....
sjonge, daar ga ik weer..
Gustomass wenst jullie allen Viel Spass...Mucho Gusto... Beaucoup de plaisire... The time of your life......
Nee, deze laatste is niet meer beschikbaar voor in reclame logo....;)
marc
14 januari 2008, 19:11
is dit naakt
Papi Chulo
14 januari 2008, 19:17
is dit naakt
Nee, Zoals de website aangeeft krijg je de beschikking over een VV Badjas :)
marc
14 januari 2008, 19:47
hoeveel bedraagt de inkom en is alles inbegrepen dan of hoe werkt het ....:heul:
Big30
14 januari 2008, 19:50
hoeveel bedraagt de inkom en is alles inbegrepen dan of hoe werkt het ....:heul:
Ga eerst dit topic en de wesbite goed doorlezen voordat je verder vragen stelt a.u.b. of zoek naar een topic waar ijsbeertjes worden voorgelicht over hun eerste clubbezoek!
janm
14 januari 2008, 21:14
Wat is de kledingstijl van de dames? Lingerie, eigen keuze of naakt?
Janm zal over een 3tal weekjes eens een keuring doen. Ik hoop alleen op geen gemengd clubje van GT, PHG en LR. Ik wil geen 4 halflege clubs.
Big30
14 januari 2008, 21:24
Het is geen FKK he dus zeker niet naakt! Dit is meer de VV stijl ;),
Elegante avondkleding en schoenen, als ook een ruime keuze aan hoogwaardige lingerie van Victorias Secret staan ter beschikking.
Rex
14 januari 2008, 22:15
heb zojuist uit zeer betrouwbare bron telefonisch vernomen ( geen ijsbeer), dat er deze week minimaal een 30 tal nieuwe Poolse dames uit Warschau VV met een bezoekje komen vereren.......................allemaal nieuwe meiden dus. We zullen wel zien, wat daarvan waar is.:rolleyes:
Gustomass
14 januari 2008, 22:19
heb zojuist uit zeer betrouwbare bron telefonisch vernomen ( geen ijsbeer), dat er deze week minimaal een 30 tal nieuwe Poolse dames uit Warschau VV met een bezoekje komen vereren.......................allemaal nieuwe meiden dus. We zullen wel zien, wat daarvan waar is.:rolleyes:
VV vice versa??
Gustomass
..... Poolse dames uit Warschau VV met een bezoekje komen vereren.:rolleyes:
als die maar niet Warschau - VV Villa Vertigo vice versa gaan....
Gustomass
Rex
14 januari 2008, 22:20
VV vice versa??
Gustomass
VV = Villa Vertigo
Gustomass
14 januari 2008, 22:22
Janm zal over een 3tal weekjes eens een keuring doen. Ik hoop alleen op geen gemengd clubje van GT, PHG en LR. Ik wil geen 4 halflege clubs.
De geluiden die Gusto onlangs uit monden van ijsberen maar ook van meerdere dames heeft gehoord kwamen eigenlijk goed overeen. Jee, wat zijn we het weer eens.
Ze en we gaan het gewoon eens proberen. kww hoor ik een goede ijsbeer vriend al als commentaar geven. Kieke wa ut wort.
Gustomass die de poesjes nog even uit de boom kijkt.
Drie keer raden waar deze boom staat....
Big30
14 januari 2008, 22:23
Dat er morgen een grote Polen fractie aanwezig zal zijn is laten we zeggen een publiek bewaard geheim welke morgen openbaard zal worden ;)!
Ook hier geldt we will See! Bij 20 Poolse dames ben ik ook al tevreden, een kinderhand is snel gevuld.
Ik denk dat ik morgen maar eens voor een Polonaise ga :D:freu::D.
Verandering van spijs doet eten en ik begin honger te krijgen :p.
Rex
14 januari 2008, 22:51
Je leest wel eens, te pas en te onpas op allerlei , vóór de graffiti renovatie, "........ was here."
Gustomass komt morgen niet naar Villa Vertigo.
Heb niet zo'n zin om bij de ingang al een nummertje te trekken;). Zelfwerkzaamheid kan altijd nog. Nee, Gusto trekt niet zo erg naar dit soort drukke partijtjes. Veel geschreeuw vaak en weinig tijd voor het echte werk. Maar ja, daar ben je dan ook een inmiddels door en door verwende ijsbeer voor.. Ik zou er een verkeerde indruk( je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, nietwaar) aan deze club kunnen overhouden. Dat zou jammer zijn.
Ik kom morgen ook niet naar VV. Ik sluit me volledig aan bij GM verhaal, eerst de kat uit de boom kijken en dan eens kijken of de kat nog in de boom kan.................
En op ons vertrouwde forum lezen we de brichten wel, dus ik maak me (nog) geen zorgen..............