Volledige versie bekijken : En eindelijk word ik ....
Belg, Nederbelg om precies te zijn.
Heren, Beren,
Ik heb er al lang op gewacht maar eind van dit jaar word ik Nederbelg. De laatste tijd heb ik een enorme aversie tegen mijn "eigen" NL opgebouwd en ik zoek een uitlaatklep om een hoeveelheid van mijn frustraties kwijt te raken.
Geen buren die gelijk bij het eerst beste feestje van je tiener om half 11 met zijn tweeën aan de deur staan, terwijl je zelf de muziek niet eens kan horen terwijl je TV kijkt evenals alle andere buren die zelfs nog dichterbij wonen. Of dezelfde buren, die je via via vertellen dat je je lindenbomen eens moet snoeien.:angryfire
Waar respect een loos woord is geworden wat nu door de jeugd gebruikt wordt:moon:.
Het belerende waar sommige NL-ers mij precies weten te vertellen wat ik wel of niet moet doen:kotz:. En hoe kerkelijker, hoe meer redenen om mij daarmee lastig te vallen met hun eigen beperkte en bekrompen denkwijze. Flikker toch op met je achterlijke hervormde, misvormde artikel 31 fundamentalisten.
Geen verpakkingstaks, geen BPM, geen belachelijke prijzen voor huizen, kinderopvang, huisvuil, auto's en motoren. Eindelijk weg van alle bemoeiallerige groen links en SP figuren:freu:. Weg van het overfeministische "rechtssysteem" wat werkelijk zo krom is als een hoepel:lostit:.
Weg van de meest schraperige regering sinds jaren :baby2: Het is gewoon knap om zoveel nieuwe belastingen uit te vinden en het is verbazend hoe gelaten we het allemaal over ons heen laten komen. Ik vraag me werkelijk af wanneer er eindelijk iemand opstaat om deze uitkleedparty van die klerelijders te stoppen.
Het is alsof de regering iedereen in een legbatterij (superkleine)woning wil plaatsen, dwingt om met het openbaar vervoer naar je werk te gaan, gescheiden mannen alleen nog als witte dwangarbeiders beschouwd en 100% belasting wil heffen en waar je de rest van je spaarzame vrije tijd moet vullen met het invullen van onbegrijpelijke belastingformulieren om nog wat terug te krijgen.
Nee, je moet een eigen zaak beginnen, eigen initiatief tonen en dan kom je er pas echt achter dat deze heren je volledig overstromen met papier, je alleen maar terroriseren en alles doen om ook maar elke euro uit je zaak te zuigen. Maar als het je niet goed gaat, ben je overal op je zelf aangewezen en laten ze je volledig in de kou staan.
Het zijn de meest bureaucratische communistische ratten die ik op de gehele aardbol ben tegengekomen. Echt overal op deze wereld is het beter en ik heb heel wat landen gezien.
Op naar het land van bourgondiers, waar de buurman zich niet met je bemoeid, iedereen nog rust en tijd heeft en waar de prijzen van huizen, kinderopvang en voertuigen nog ergens op slaan.
Het land waar de kinderbijslag nog echt de moeite waard is, de scholen nog les geven en waar je de politie beter niet voor homo kunt uitmaken. Waar je niet belasting betaald voor drugsverslaafden aan de dope te houden en waar je bij vrijwel elke doctor of tandarts terecht kunt als je iets hebt 's avonds of in het weekend.
Helaas is het daar ook nog geen paradijs, maar zodra de Walen geloosd zijn, moeten we toch een heel eind kunnen komen:thefinger. Dit was het meest grappige wat ik nog kon bedenken !:teuflisch
Groet, Foots :wink::wink:
P.S. Het zijn frustraties :motz:die ik kwijt moest en ik kon geen andere uitlaatklep vinden, dus die dit leest is de klos:hammer:, sorry !
P.s. 2 Hé, hé , ik ben het eindelijk even kwijt.
Hi Foots..........
Tering..............wat een waarheid zeg.........:D
Ik benijd je, ben eigenlijk zelfs een beetje jaloers, want o wat zou ik ook graag weg willen hier..........en dat gaat wellicht ook wel gebeuren, maar nu nog niet...
100% of meer sta ik achter alles, ALLES wat je kwijt wilde.
Zeg maar :baeh: tegen NL.....
:sekt:
:festeer:
:aola:
:ola2:
Daar drinken we op en we bouwen er een feestje van....
Het ga je goed, hou ons op de hoogte en wellicht zien we elkaar een keer op een plek op deze aardbol waar het beter vertoeven is............. in NL is toch geen fijne saunaclub.......vindt ik.. :green_smi
Oh ik wil mijn belangrijkste frustratie ook nog toevoegen. Mocht je een vriendin hebben uit een niet EU land. Dan Moet die eerst in haar eigen land NL leren (wat daar natuurlijk nergens kan, maar ja daar kan de overheid natuurlijk niets aan doen) en voor € 350,- mag ze dan op de ambassade via de telefoon tegen een niet goedgekeurde computer programma komen praten die vervolgens gaat beoordelen of ze voldoende NL kan. De vragen over de "cultuur" die ze bedacht hebben kan ik zelf met met al mijn titels en 40 jaar ervaring niet beantwoorden en interesseren echt werkelijk niemand:angryfire.
En dat hebben we nou te danken aan Rita Verdonk :wand:van de "liberale" party. Nou geweldig "liberaal" (liberaal staat voor vrij) is zelfs tegen de rechten van de mens, want het rechtstreekse discriminatie op basis van afkomst. Trots op Nederland" Nee, diep, diep teleurgesteld in Nederland. En dat terwijl alle Polen, Roemenen, etc. ons land legaal overspoelen zonder 1 letter NL te hoeven leren.
Gooi het maar in mijn pet, maar ik veeg er mij kont mee af ! :moon:
Er is trouwens nog een website waar nog iemand ongegeneerd zijn gal spuugt over Nederland. Hier moet je maar een een hele avond voor uittrekken, want het bevat erg veel informatie. Er staat trouwens ook heel veel goed bruikbare bargirl informatie op.
Het is http://holland-philippines.info/
Nogmaals mijn welgemeede excuses dat jullie deze ellende over jullie heengestort krijgen. Ik hoop dat je het niet te veel aantrekt, of over na gaat denken, want dan ben je zelf ook niet meer trots en wil je zo snel mogelijk weg.
Tja en Vlaanderen waarvan Wilders denkt dat die Belgen zo dom zijn dat ze bij NL willen komen. Dat is pas dom en naief en getuigt van geen enkele kennis van hoe het in Vlaanderen is. Blij dat ik wegga, en ik heb medelijden met al die achterblijven.
Wel blijf ik blijkbaar lid van de "blauwe enveloppen vereniging" die alles alleen maar moeilijker en zeker niet goedkoper kan maken. Kortom ik blijf "ons" land financieel steunen, zodat de regering alles kan blijven doen om NL onmogelijk te maken voor een normale burger.
Succes ! Met de groeten van Foots :wink:
Nou niet helemaal,
Prostitutie, Amsterdam en Hoeren van NL zijn over de hele wereld bekend. De Wallen waren een walhalla van mooie dames van de hele wereld:fuck:.
Ik lees nu echter dat de overheid na de mislukte legalisatiepoging nu de hoerenloper verantwoordelijk maakt en wederom een eigen verantwoordelijkheid afschuift op de normale wandelende burger, die nu ook als Peter R. de Vries alle dames moet gaan inspecteren of ze wel legaal hier zijn en zo:confused:.
Ik zie het helemaal voor me: Ik kom aan de raam en zie een mooie meid, vroeger vroeg ik wat het koste en dan ging ik naar binnen of niet:luvlove:.
Nu gaat het straks zo: ik kom voor de raam, ik vraag naar een officiele identificatie en de verblijfsvergunning. Ik kijk of het paspoort klopt en ik leer alle verblijfsstatus uit mijn hoofd van alle landen om te zien of ze wel of niet mag werken in NL (mag namelijk niet op toeristen visa):huch:.
Dan vraag ik of ze uit vrij wil daar zit of dat of haar baas wel aan alle arbeidsvoorwaarden voldoet. Binnen aangekomen zie ik dat de kamer geen branduitgang heeft en daardoor kan de brandvergunning natuurlijk niet in orde zijn:eek:.
Mocht dat wel het geval zijn dan nog even checken of ze haar EHBO / BHV diploma heeft gehaald en of ze de jaarlijkse trainingsdag heeft gevolgd. Want stel ik krijg een hartinfarct en de dame (ZZP-er) moet mij reanimeren of andersom:smile2:.
oei, oei, oei, als ik dan nog steeds zin heb kan ik van bil, daarna nog even de adminstratie aftekenen in 3 voud, voor de belasting aftrek van de gebruikte condooms etc. Laat het niet zover komen !:thefinger!
Maar goed, de YY is niet zo slecht, wel een beetje erg gezond voedsel. En Eindhoven heeft ook een paar goede privehuizen. Wandel ze en geniet zolang het nog kan !:freu:
Groet Foots :wink:
The Joker
17 mei 2008, 21:05
Lekker slim om lid te blijven van de blauwe enveloppen club. :(
Je kunt ook gewoon lid worden van de bruine enveloppen club!
Helaas krijg ik ze allebei, maar stuur ik die blauwe altijd weer leeg terug...
Eh ik eet nu graag van 2 walletjes
foots, wat zal ik zeggen.................
JE HEBT POTVERDORIE NOG GELIJK OOK MAN !!!!!!!!!
Tis dat ik toch trots ben om Nederlander te zijn, maar anders..........
Picasso 1
18 mei 2008, 23:58
Foots, man, kerel, ik wist niet dat het zo´n genot kon zijn om zo´n uitgebreide galuitspuwing van iemand te lezen. Als je niet oppast dan wordt je voor de tweede keer genomineerd voor het beste bericht van de maand :green_smi.
Geef het maar toe, volgens mij ga je alleen maar naar Belgie omdat het daar gewoon veel lekkerder eten is :D. Ik heb zelf af en toe in Belgie moeten werken en opvallend was dat waar je in Nederland bij het bedrijfsrestaurant het met boterhammen en wat warme snacks moet doen, krijg je in Belgie een uitgebreide warme maaltijd.
Veel van je frustraties komen me herkenbaar voor en mijn uitlaatklep is :fuck:. Ik vrees alleen dat andere dichtbijzijnde landen ook verder in deze richting bewegen (toename bureaucratie en groeiende overheidscontrole); verder weg verhuizen betekent echter in aanraking komen met problemen van een compleet ander aard.
We zien elkaar wel binnenkort in Duitsland :smile2: waar we weer samen uitgebreid kunnen eten.
:wink:
Goedemorgenallemaal
19 mei 2008, 00:57
Mocht dat wel het geval zijn dan nog even checken of ze haar EHBO / BHV diploma heeft gehaald en of ze de jaarlijkse trainingsdag heeft gevolgd. Want stel ik krijg een hartinfarct en de dame (ZZP-er) moet mij reanimeren of andersom:smile2:.
Hoeveel clubs zouden trouwens een AED hebben???
Oja, en er mee om kunnen gaan????
kan je frustratie goed begrijpen foots. Zelf vertrek ik eind dit jaar naar Duitsland. Momenteel nog druk bezig met bouwen.
Goedemorgenallemaal
19 mei 2008, 15:26
Het is hier goed.....
Picasso 1
19 mei 2008, 23:32
Zoals een paar uur vliegen :mad:
Que cojones! :D
Ik heb echt medelijden met je :patpat[1].
Dat zijn van die luxe problemen die jij nou eenmaal hebt. Wij rijden een paar uur en jij vliegt een paar uur (nadat je de voorgaande dagen in heel Spanje hebt ge-:fuck:).
Pluk gewoon elk moment in je leven en probeer in die twee uur bij een van de stewardessen een blowjob eruit te slepen (wel vooraf :rubbel: in de toilet want anders wordt het een heel erg snelle :blow:)
Picasso 1
20 mei 2008, 20:02
Bovendien doen de stewardessen alleen maar aan PMC en mag je de parachute niet openen binnen het vliegtuig:rofl:.
Sssshhht, straks verhuist rplover ook naar Spanje :D.
rplover
20 mei 2008, 20:16
Sssshhht, straks verhuist rplover ook naar Spanje :D.
Ssst, maar ik woon in het mooiste land ter wereld, waar er mossel met friet is, waar de kerk in 't midden staat, waar de mensen belangrijk zijn, waar een pik een houweel is, en geen pintje teveel is, waar men nauwelijks Nederlands praat ;)
De Cock
20 mei 2008, 23:09
Ssst, maar ik woon in het mooiste land ter wereld, waar er mossel met friet is, waar de kerk in 't midden staat, waar de mensen belangrijk zijn, waar een pik een houweel is, en geen pintje teveel is, waar men nauwelijks Nederlands praat ;)
Huh?
Bestaat niet, woon jij echt in pinkeltjesland :hah:
Vlaanderen boven!!
Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
En elke Vlaamse vrouw flaneert in zon-japon
Wanneer de eerste spin zijn lentewebben weeft
Of dampende het veld in juli-zonlicht beeft
Wanneer de zuidenwind er schatert door het graan
Wanneer de zuidenwind er jubelt langs de baan
Dan juicht mijn land, mijn vlakke land
Ik loop hier alleen in een te stille stad, ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad. Maar de mensen ze slapen de wereld gaat dicht en dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht.
De peel en de kempen en de meierij maar het mooiste aan Brabant ben jij, dat ben jij
En tot slot :D:
http://www.trotsopnederland.com/
:wink::wink:
rplover
20 mei 2008, 23:28
Die van Jacques is zo mooi dat ik hem nog eens volledig plaats.
MIJN VLAKKE LAND
Wanneer de Noordzee koppig breekt aan hoge duinen
en witte vlokken schuim uiteenslaan op de kruinen,
wanneer de norse vloed beukt aan het zwart basalt
en over dijk en duin de grijze nevel valt
wanneer bij eb het strand woest is als een woestijn
en natte westenwinden gieren van venijn,
dan vecht mijn land...Mijn vlakke land...
Wanneer de regen daalt op straten, pleinen, perken,
op dak en torenspits van hemelhoge kerken,
die in dit vlakke land de enige bergen zijn,
wanneer onder de wolken mensen dwergen zijn,
wanneer de dagen gaan in domme regelmaat
en bolle oostenwind het land nog vlakker slaat,
dan wacht mijn land...Mijn vlakke land...
Wanneer de lage lucht vlak over het water scheert,
wanneer de lage lucht ons nederigheid leert,
wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is,
wanneer de lage lucht er vaal als keileem is,
wanneer de noordewind de vlakte vierendeelt,
wanneer de noordewind er onze adem steelt,
dan kraakt mijn land...Mijn vlakke land...
Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
en elke Vlaamse vrouw flaneert in zonjapon
wanneer de eerste spin z'n lente-webben weeft
of dampende het veld in juli zonlicht heeft,
wanneer de zuidenwind er schatert door het graan
wanneer de zuidenwind er jubelt langs de baan,
dan juicht mijn land...Mijn vlakke land...
http://www.youtube.com/watch?v=tweVwF1X5AQ&feature=related
The Joker
21 mei 2008, 01:54
Voor alle mensen die nog trots op NL zijn:
Kijk eens op deze taal les van een oer Hollandse voetbal supporter :)
http://www.dumpert.nl/mediabase/112741/3fa3344c/kk_lul_.html
Nou heren, beren,
Na de mooie liedjes even gekeken op :
http://www.trotsopnederland.com/
En ja hoor in het blauwe hoofdmenu:
- Doe mee (opent met "Rita rekent op uw hulp. Doe mee en lever uw bijdrage aan een beter Nederland
- Stort geld, idem
- Fondsenwerving, idem
- Plan een event, idem
- Zegt het voort, idem
Volgende zakkenvuller, die zich concentreert op het het zoveel mogelijk bijelkaar schrapen van andermans geld.
Teleurgesteld in NL, Foots :wink:
foots
15 december 2008, 14:05
En heren, beren,
Nog niet vergeten hopelijk ! Maar nu gaat het bijna gebeuren. Eindelijk ga ik Nederbelg worden en zal vrijheid mijn deel worden. Over precies 2 dagen treed ik rond deze tijd het Notariskantoor binnen. Na het tekenen zal ik de sleutel tot mijn vrijheidsparadijs met veel emotie in ontvangst nemen, dan valt als het ware 41 jaar ellende met de Nederlandse overheid van mij af.
Ik snak naar de vrijheid maar tevens ga ik jullie even missen. Ik ben de laatste dagen al erg druk met mijn komende emigratie. De eerste weken zal ik weinig tijd hebben voor het forum. Dan ben ik aan het texen, stucen, aansluiten, verhuizen etc. Dit vind ik erg jammer vooral voor Wigwam3.
Ik heb net zo'n beetje afscheid genomen van de laatste zware administratieve hobbel, de volgende rechtzaak komt er alweer aan, wat zal het een zegen zijn om bevrijd te worden van de Nederlandse "Rechtstaat" eindelijk weg uit dit godvergeten kutland. Toch blijft het mijn vaderland en zal ik de komende tijd nog slechts een Nederbelg kunnen zijn.
In Belgie zal mijn buurman mij wel voor de rest van mijn leven "d'n Ollander" blijven noemen. Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlanders zichzelf zoveel beter en slimmer voelen. Het is gewoon ongegeneerd en getuigt van een slechts zeer beperkte zelfkennis over NL en het volledig onbreken over de feiten van Belgie.
Afijn nog 2 dagen min 5 minuten. Ik ben aan het aftellen.
Groet, Foots :wink:
Picasso 1
15 december 2008, 14:26
Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlanders zichzelf zoveel beter en slimmer voelen.
Om dezelfde reden als dat de zweden zich beschaafder voelen, de Duitsers zich hoger ontwikkeld voelen, de italianen denken dat de aarde om Italie draait ipv om de zon, de fransen menen de koningen van Europa te zijn, de britten denken bepalend te zijn in de wereld, de amerikanen menen een voorbeeldmaatschappij te zijn voor anderen, de arabieren op een hoger geestelijk niveau menen te staan, de turken denken trots te moeten zijn op ik weet niet wat en de chinezen graag de wereld willen laten zien waar ze allemaal in uitblinken.
Gewoon de behoefte van mensen om ergens hun ego op te kunnen baseren.
foots
15 december 2008, 14:29
Ok dank je Picasso,
Wat een verhelderende woorden toch!
Had jij laatst ook al niet zulke mooi woorden voor de RP ban ? Volgens mij bent u razend slim, kan niet anders !
Groet, Foots
Picasso 1
15 december 2008, 15:14
Ok dank je Picasso,
Wat een verhelderende woorden toch!
Had jij laatst ook al niet zulke mooi woorden voor de RP ban ? Volgens mij bent u razend slim, kan niet anders !
Groet, Foots
Meestal loop ik erg dom mijn lul achterna :triotje:
rplover
15 december 2008, 15:21
Dat klopt, Leyla zei het me nog, zo een domme lul dat die Picasso heeft ... :hammer::D:eek::rolleyes:;)
Willem2
15 december 2008, 18:16
Om dezelfde reden als dat de zweden zich beschaafder voelen, de Duitsers zich hoger ontwikkeld voelen, de italianen denken dat de aarde om Italie draait ipv om de zon, de fransen menen de koningen van Europa te zijn, de britten denken bepalend te zijn in de wereld, de amerikanen menen een voorbeeldmaatschappij te zijn voor anderen, de arabieren op een hoger geestelijk niveau menen te staan, de turken denken trots te moeten zijn op ik weet niet wat en de chinezen graag de wereld willen laten zien waar ze allemaal in uitblinken.
Gewoon de behoefte van mensen om ergens hun ego op te kunnen baseren.
Als je nu een echte macho was dan had je dat meteen gezegd over spanjaarden. Of tenminste iets :cool:
Picasso 1
15 december 2008, 18:21
Dat klopt, Leyla zei het me nog, zo een domme lul dat die Picasso heeft ... :hammer::D:eek::rolleyes:;)
En zij heeft domme borsten. Knijpen die hap :D.
rplover
15 december 2008, 18:41
Als je nu een echte macho was dan had je dat meteen gezegd over spanjaarden. Of tenminste iets :cool:
Moet ik nu vaststellen dat Hollanders echte macho's zijn :p
Wij, Belgen, noemen ze gewoon arrogante kezen :hammer:
Big30
15 december 2008, 18:53
Moet ik nu vaststellen dat Hollanders echte macho's zijn :p
Wij, Belgen, noemen ze gewoon arrogante kezen :hammer:
1. Ja dat klopt inderdaad Hollanders zijn echte macho's!
2.
Wij, Belgen?? Gelukkig bestaat Belgie nog anders had ik het zelf uitgevonden ;)! Spraken maar meer Belgen in de "Wij, Belgen" vorm :eek:.
:wink::wink:
foots
15 december 2008, 19:09
Heren, beren,
De Belgen vinden Nederlanders toch "Diknekken". Klopt dat medebelgen ?
rplover
15 december 2008, 19:16
Heren, beren,
De Belgen vinden Nederlanders toch "Diknekken". Klopt dat medebelgen ?
Wij, Belgen, zijn zeer tolerant.
We stellen onze grenzen open, zelfs voor Nederlanders :D
En neen, ik vind Nederlanders niet echt arrogant, voor mij mogen ze nu nog alle landsgrenzen afschaffen, één grote wereld voor iedereen. Niks geen onderscheid tussen kleur, ras, geslacht, iedereen gelijke kansen, rechten en plichten. Lang leve de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Zo simpel ligt het voor deze relnicht.
Een utopie? Onmogelijk? Ja, zolang het Westen zich wil vasthouden aan hun rijkdom en macht wel, maar het is echt wel mogelijk, daar ben ik rotsvast van overtuigd.
En dan nu allen het busje is, de donkergroenen vanachter graag :hammer:
Picasso 1
15 december 2008, 20:05
Zelfs Uderzo en Goscinny hebben de belgen erkend als een volk met karakter. Vandaar de uitgave van "Asterix en de belgen". Asterix in Hollandia, dat was geen optie :rofl:.
Ace2
15 december 2008, 20:10
Zelfs Uderzo en Goscinny hebben de belgen erkend als een volk met karakter. Vandaar de uitgave van "Asterix en de belgen". Asterix in Hollandia, dat was geen optie :rofl:.
Raad eens aan welke strip Goscinny nog meer werkte (samen met Morris)? ;)
rplover
15 december 2008, 20:12
Ilsa, she Wolf of the SS? :teuflisch;)
foots
15 december 2008, 20:13
Heren , beren,
voor mij mogen ze nu nog alle landsgrenzen afschaffen, één grote wereld voor iedereen. Niks geen onderscheid tussen kleur, ras, geslacht, iedereen gelijke kansen, rechten en plichten. Lang leve de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Zo simpel ligt het voor deze relnicht.
Een utopie? Onmogelijk? Ja, zolang het Westen zich wil vasthouden aan hun rijkdom en macht wel, maar het is echt wel mogelijk, daar ben ik rotsvast van overtuigd.
Extreem liberaal, prachtig ! 2 zielen 1 gedachte RP !
P.S. Maar in het topic moeten we onze gal uitspugen over NL en de vrijheid van Belgie loven.
Picasso 1
15 december 2008, 20:14
Jij bent echt sneller dan je schaduw :D.
Picasso 1
15 december 2008, 20:24
Ach, de nederlanders kunnen wel beter voetballen :rolleyes:.
Alleen jammer dat ze dat bij Real Madrid niet voldoende laten zien :green_smi.
Ace2
15 december 2008, 20:49
Jij bent echt sneller dan je schaduw :D.
I come faster than my shadow.
rplover
15 december 2008, 21:26
I come faster than my shadow.
Ha ha, ik schrijf sneller dan mijn schaduw, maar er zijn er maar weinigen die daar begrip voor hebben :teuflisch:hammer:
Wigwam3
15 december 2008, 22:04
rplover is een goede vent veel te goed.Hij kent mij niet eens alleen van schrijven en chatten en af en toe een mailtje net als van foots .Jullie moeten eens na denken aleer jullie negatief over deze mannen praten Het zijn toffee peren .En voor mij een grote stuun.Maar dat begrijpen veel ijsberen niet.Hoef ook niet. Jullie zijn uiteidelijk toch allemaal op het zelfde uit.Ga naar de club waar je je zelf thuis voeld ,en laat andere in hun waarde
foots
16 december 2008, 23:38
Heren beren,
Het grote moment is bijna daar ! Ik moet nog 15 uur wachten en dan krijg ik de sleutel tot het vrije koninkrijk uitgereikt. Hier kijk ik al meer dan anderhalf jaar naar uit.
Vrijheid, en bougondisch genieten wordt mijn deel. Ik zou het uit moeten schreeuwen van blijheid. Eigenlijk zou ik eens iets van alcohol moeten drinken want ik ben verre van vrolijk.
De laatste dagen in NL, ik heb weer zoveel ellende over me uitgestort gekregen, dat ik zelfs nu ik eindelijk naar Belgie kan niet eens meer blij kan zijn.Wil ik er over praten ? Nee ik kan dit met niemand delen, doorgaan, dat is het enige wat ik kan doen.
Ik zal voorlopig wel heel vaak in club moeten komen om dit nog enigzins te verwerken. Dus Belgie here I come, maar met bedompte stemming, laat hopen dat dit de ommekeer is in mijn leven.
yep3
17 december 2008, 17:43
foots, ik heb lang in zwitserland en belgie gewoond en het lijkt inderdaad altijd beter. Je kent toch het spreekwoord het gras is altijd groener aan de ......
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat belgie ook niet alles is en denk dat je na een tijdje toch heimwee krijgt net zoals ik......ik kan het niet omschrijven maar het is een gevoel, hetzelfde gevoel dat ik krijg bij het liedje brabant van guus meeuwis.
rplover
17 december 2008, 18:24
foots, ik heb lang in zwitserland en belgie gewoond en het lijkt inderdaad altijd beter. Je kent toch het spreekwoord het gras is altijd groener aan de ......
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat belgie ook niet alles is en denk dat je na een tijdje toch heimwee krijgt net zoals ik......ik kan het niet omschrijven maar het is een gevoel, hetzelfde gevoel dat ik krijg bij het liedje brabant van guus meeuwis.
Heimwee naar???? NEDERLAND? :eek: Foots?:nee: Ha ha, dat is de beste die ik ooit heb gehoord :zauberkis:lostit:
Je kan natuurlijk ook GuusMeeuwis (Brabant) niet vergelijken met Jacques Brel (mijn Vlakke Land)of Het Goede Doel (België) :D:hammer:
"Waar er mossel met friet is, waar er kip aan het spit is, waar de kerk in 't midden staat, waar er geld in het zwart vloeit, waar het volk goedlachs is, en een vuist zonder kracht is, waar de mensen belangrijk zijn, en de buiken omvangrijk zijn", daar kan het niet slecht toeven zijn...... .
Verleden week hebben ze hier nog een tombola gegeven; eerste prijs: één week Nederland, de zesde prijs? Zes weken Nederland :smile2:
Wigwam3
17 december 2008, 18:52
En toch bin ich bliej det ich eie Limburger bin
Wen der hergod limburg het gemaakt het er daor vast en zekerbiej gezonge.
Det stukse weld det is mich goot gelukt
En heet toen vast en zeker ien de locht gespronge
yep3
17 december 2008, 20:40
t sjunste op der welt wat der herjod hat jemaat dat is os kirchroa, of roda wenn het joale maat
yep3
17 december 2008, 20:42
i love holland
Wigwam3
17 december 2008, 21:03
Ne ne menneke neet Kirchroa mur Maastreechj
yep3
17 december 2008, 21:12
kirchroa en maastreech
foots
17 december 2008, 21:25
Beste Yep3,
Ik begrijp wel dat jij NL nog wel ok vind, de meeste zullen dat wel vinden en dat mogen ze van mij ook. Prima alle begrip, maar de superieuriteit van NL is toch wel zeer sterk overtrokken, zeker als blijkt dat de meesten niet in de gaten hebben, hoehard ze door deze NL se overheid worden genaaid. Lees mijn eerste posts nog eens of vraag me in de club gerust een om voorbeelden en stop me voordat ik de hele avond vollul met zwaar beladen rampverhalen, want het moet wel gezellig blijven.
Aangezien ik enorme vrijheidsbeperkingen ondervind en ik werkelijk totaal doodziek ben geworden van de enorme bureaucratie, het (on)gerecht en het vreemdenlingen beleid neem ik nu de stap. Belgie is voor mij niet nieuw, het is letterlijk slechts 3,1 km van mij vandaan en ik kom er vaak.
Ik heb er ook familie en ik denk dat ik meer een Belgische lees bourgondische instelling heb dan vele NLers. Ik wil niet meteen zeggen dat Brabo's dit toch al meer hebben dan de rest van NL, want dan zie ik de heren, beren boven de rivieren al met hun sterk belerende uitspraken deze draad bevuilen. Nu word ik Belgisch Limburger en eerlijk ik zal het wel zien.
Mocht het me totaal niet bevallen, de weg terug is ook slechts 5 km. dus ik maak me daarover totaal niet druk. Terug naar NL schat ik trouwens niet erg hoog in. Zelfs de kans dat ik totaal emigreer naar de Philipijnen schat ik hoger in en ook die kans is erg klein. Tja Zwitserland blijft een droom, misschien een vakantie over een paar jaar.
Heren, beren, vandaag ben ik Nederbelg geworden door de aankoop van een redelijk ruim pand. Ik kwam binnen en het was leeg, leeg, ongelovelijk wat een zee van ruimte. Verder niemand gezien of gehoord die meteen nieuwsgierig kwam kijken, alleen de vorige eigenaar een Ollander begon zich meteen te bemoeien wat ik op de muur wil smeren, want ik kon de behang nog wel afwassen:confused:. Ook had hij de verwarming al totaal uitgezet en was het er koud. Hij was stomverbaasd dat ik de verwarming gelijk ophoog draaide en vroeg of ik er meteen ging wonen. Nee, zeg ik ik leef heel anders, ik geniet van mijn leven, het interesseert me totaal niet of het gas € 100,- per maand kost of € 150,-. Toen ik hem vertelde dat het gas in het niets valt bij mijn advocaat kosten zag ik dat hij de moed opgaf.
Deze Brabo is niet meer gemaakt voor belerend of krenterig NL, ik ben een bourgondische levensgenieter en die wonen nou eenmaal vaker in Belgie.
Saruman
18 december 2008, 21:57
............... ik ben een bourgondische levensgenieter en die wonen nou eenmaal vaker in Belgie.
Dat is waarschijnlijk nog een van de weinige gemeenschappelijk dingen die Vlamingen en Walen hebben. Twee totaal verschillende volkeren, maar 1 constante: lekker eten en drinken.
Laat de politici in Brussel maar ruzie maken en gebakken lucht verkopen. Wij laten het niet aan ons hart komen, en heffen nogmaals het glas.
En bovendien wonen we nog dicht bij de Duitse grens, zodat ons dat plezier ook nog gegund wordt. (enerzijds jammer dat ze in België niet voor saunaclubs te vinden zijn, maar anderzijds is het misschien goed om de verslaving van sommige ijsbeertjes nog enigszins in toom te houden).
Welkom Foots, in le plat pays.
S.:wink:
sofaking
18 december 2008, 22:14
B
Heren, beren, vandaag ben ik Nederbelg geworden door de aankoop van een redelijk ruim pand.
Amai, hij is één dag in België en de regering ligt al op haar gat.
Welkom foots en santé. :wink:
http://www.trappistwestmalle.be/images/tripel.jpg
Willem2
19 december 2008, 14:26
BRUSSEL - De Belgische premier Yves Leterme rest volgens de meeste kranten in zijn land maar één ding: aftreden. In ieder ander beschaafd land zou een premier in deze situatie onmiddellijk zijn ontslag aanbieden, schrijft de Gazet van Antwerpen vrijdag. De krant constateert dat België steeds meer op een bananenrepubliek begint te lijken. ................ http://www.telegraaf.nl/buitenland/2831823/__Gazet__Belgie_bananenrepubliek__.html?p=31,1
Pfff gelukkig staat het in een sensatiekrant of ook wel rioolblad genaamd de Telegraaf want anders :eek:
Gelukkig houdt foots van bananen :D want die kan hij nog jaren gaan eten ;)
PS Zoek het anders maar op in de kwaliteitskrant De Tijd, Gazet ,Le Soir of iets dergelijks. Als dat geen verhoging van de belastingen totgevolg zal hebben .....
rplover
19 december 2008, 14:56
BRUSSEL - De Belgische premier Yves Leterme rest volgens de meeste kranten in zijn land maar één ding: aftreden. In ieder ander beschaafd land zou een premier in deze situatie onmiddellijk zijn ontslag aanbieden, schrijft de Gazet van Antwerpen vrijdag. De krant constateert dat België steeds meer op een bananenrepubliek begint te lijken. ................ http://www.telegraaf.nl/buitenland/2831823/__Gazet__Belgie_bananenrepubliek__.html?p=31,1
Pfff gelukkig staat het in een sensatiekrant of ook wel rioolblad genaamd de Telegraaf want anders :eek:
Gelukkig houdt foots van bananen :D want die kan hij nog jaren gaan eten ;)
PS Zoek het anders maar op in de kwaliteitskrant De Tijd, Gazet ,Le Soir of iets dergelijks. Als dat geen verhoging van de belastingen totgevolg zal hebben .....
Niemand verplicht jou ook maar naar "de bananenrepubliek" België te gaan, Willem2, eigenlijk hebben wij liever dat je pas komt tegen dat het water tot aan je lippen staat, kunnen we "bananentaksen" heffen op "verzopen" immigranten :baeh: :D
Het staat nu niet enkel in de geschreven rioolpers, maar nu ook in de virtuele rioolpers, jouw favoriete algemene geijsbeer, waar de "benzineprijzen" en "de tetten van Britney" meer aandacht krijgen dan clubbezoeken :teuflisch ;)
Ach, ze mogen de belastingen in België gerust met 5 à 10% verhogen, dan nog zal het leven veel duurder zijn in "onderwaterland" dan in mijn bananenrepubliek.......
Schipper mag ik overvaren, ja of neen? Moet ik dan geen tol betalen, ja of ja? :hammer::zauberkis
note relgrage beer: grapje hoor Willem, jullie onderwaterlandje heeft hele mooie dingen, ik noem er een paar op: het biesbos, de Erasmusbrug, de Efteling, de Beekse Bergen, Melanie, Ashanti, Manonmetdepon, SonjaAnna, Maastricht, ......... en alle koffieshops niet te vergeten uiteraard ;)
Picasso 1
19 december 2008, 18:19
note relgrage beer: grapje hoor Willem, jullie onderwaterlandje heeft hele mooie dingen, ik noem er een paar op: het biesbos, de Erasmusbrug, de Efteling, de Beekse Bergen, Melanie, Ashanti, Manonmetdepon, SonjaAnna, Maastricht, ......... en alle koffieshops niet te vergeten uiteraard ;)
...en vriendelijke mensen. Dat gaat echter pas opvallen als je in verschillende andere landen komt en dan weer terug in Nederland bent.