PDA

Volledige versie bekijken : IJsberenvoedsel (PHG)



Willem2
21 januari 2006, 14:32
Deze enquete wordt gehouden om aan de wensen van de ijsbeer te kunnen voldoen. Iedere avond is er een andere maaltijd in de PHG en 's avonds om een uur of 10 is er ook vaak pizza. Om nu enige variatie in het menu te krijgen, waardoor ijsberen beter gaan presteren ;) , zijn hier enige mogelijkheden waaruit je kan kiezen. Je kan met andere suggesties komen deze dienen echter wel reëel uitvoerbaar zijn. (kosten en technisch uitvoerbaar zijn)

Willem2 :essen2:

Flipper
21 januari 2006, 15:27
Ik ga voor de wraps!!! hoe kun je die nou vergeten willem. Al moet ik zeggen dat de duitsers en sommmige nederlanders en dames denken dat dat ook pizza is alleen koud :)

Dus vrij vertaald die kouwe pizza die geen pizza is

Willi69
21 januari 2006, 17:24
Ich kann mich daran erinnern, dass im November 2004 mal Versuche mit einem anderen Caterer als dem "Metzger" unternommen wurden (für die 2. Abendmahlzeit), aber nach kurzer Zeit leider wieder eingestellt. :o Höhepunkt dabei: Maccharoni mit Petersilie (?) und Fleischsoße! :stöhn:

Vorteil: die Fleischsoße macht so schöne Flecke in das Eisbärenfell... :cool:

Flipper
21 januari 2006, 17:35
Willi69 es handelt sich hier nicht um den metzker.....Aber um denn abend snack :P

Metzker tip der woche:
Norit & Rennie

:D

Willi69
21 januari 2006, 17:46
Willi69 es handelt sich hier nicht um den metzker.....Aber um denn abend snack :P
Ja, ich weiß ;) =>

mit einem anderen Caterer als dem "Metzger" unternommen wurden (für die 2. Abendmahlzeit)
Ich weiß auch, wer die Umfrage "in Auftrag" gegeben hat... :D

Jansen
21 januari 2006, 20:48
Ik ga voor de wraps!!! hoe kun je die nou vergeten willem. Al moet ik zeggen dat de duitsers en sommmige nederlanders en dames denken dat dat ook pizza is alleen koud :)

Dus vrij vertaald die kouwe pizza die geen pizza is

Wat die wraps betreft die hebben we afgelopen zomer diverse malen gehad,maar die waren zo slecht dat de meeste ijsberen die toen ook rond de ronde tafel bij het nachtcafe zaten er allemaal van kotsten door slecht van smaak.
Er waren ook ijsberen die ze niet durfde te eten om dat ze bang waren om aan de diarree te gaan.
Dit moet jouw nog wel bekend klinken niet ?? :confused: :confused:
Dit was vaak op de vrijdag.
Ook op de vrijdag avond bij goed weer werd de wraps buiten opgediend en dan was daar ook weinig behoefte aan.
Dus ik zelf eet hem liever bij een shoarma tent.

Ik ga voor de pizza gewoon een hapje rond 22.00u
Wat de dames betreft die vinden het ook niet lekker als iemand net een hamburger met ui heeft gegeten en dan tongen ???

Flipper
21 januari 2006, 21:10
Wat die wraps betreft die hebben we afgelopen zomer diverse malen gehad,maar die waren zo slecht dat de meeste ijsberen die toen ook rond de ronde tafel bij het nachtcafe zaten er allemaal van kotsten door slecht van smaak. Er waren ook ijsberen die ze niet durfde te eten om dat ze bang waren om aan de diarree te gaan. Dit moet jouw nog wel bekend klinken niet ?? :confused: :confused: Dit was vaak op de vrijdag. Ook op de vrijdag avond bij goed weer werd de wraps buiten opgediend en dan was daar ook weinig behoefte aan. Dus ik zelf eet hem liever bij een shoarma tent.

Ik ga voor de pizza gewoon een hapje rond 22.00u
Wat de dames betreft die vinden het ook niet lekker als iemand net een hamburger met ui heeft gegeten en dan tongen ???

Lusto, Geloof me de diaree kansen zijn beduidend hoger bij de metzker. Al valt het op dit moment best mee geloof ik.

Wraps zijn mexicaans, jij bedoelt een "doner drum" en daar kom ik iig royaal van aan de schijt ja. Dat klopt.

Wraps zijn erg "in" op dit moment. Ze kunnen zowel warm als koud geserveerd worden. Alleen weten slechts enkele in phg dat je de inhoud moet wikkelen (hence the name "wrap" als in "wrapping" wat vertaald wikkel betekend).

http://www.papaspizzatogo.com/images/menu_images/Wraps.jpg

sterker nog de dag komt dat ik wraps meeneem naar PHG (eigen gemaakte dan he), echte voedings bommetjes.... lekker zowel warm als koud :)

Jansen
21 januari 2006, 21:19
Ja wat je hier afbeeld ziet er wel gezond uit,maar zo heb ik ze in PHG niet gezien.
Waren dat dan van de zomer donner drums ???
Wand die waren echt smerig.

Flipper
21 januari 2006, 21:21
Ik denk dat jij zoiets bedoelt. En dat ziet er al smerig uit als je het mij vraagt.

http://www.alexmilla.net/fotografias_weblog/11-10-2004/DSCF2469.jpg

Flipper
21 januari 2006, 21:23
Van de zomer hebben ze wel eens gyros gehad. Die kwam van metzker en was inderdaad dodelijk ...... half phg zat erna op de WC. Dat klopt ja. Papi Chulo was er toen ook. Ik weet nog dat hij een dubbele portie gepakt had...

:D :D :D

Flipper
21 januari 2006, 21:28
Maar als we toch mogen kiezen ..... :D


Kunne we niet 1x in de week hollandse avond hebben. Dat we een broodje viandel/frikandel/kroket kunnen krijgen. Kunnen we meteen tegen de meiden zeggen. Sies, hier proef eens wat lekkere echte hollandse worst

:D :D :D :D :D :D

en helemaal nie duur. Ik weet zeker dat die pizza`s veel duurder zijn. (mmmm wel weer typisch dat ik hier, in dit topic zit te posten ......)

Jansen
21 januari 2006, 21:36
Ja gatverdamme waar haal je die smerige foto vandaan of zat je net te eten??
De boerenkool afgelopen donderdag was goed.
Alleen de rookworst die er bij was leek nergens op wel de ham en de kip.
Geef mij maar een worst van de HEMA vetvrij papierke erom.

Flipper
22 januari 2006, 10:29
Jajaja

vetvrije worst van lusto ja.....met un vetvrije rubberke erum ....

:D :D :D :D

http://www.hemaworst.nl/intro.gif

PS. als het goed is heb ik je favo hema nummertje ook toegevoegd aan deze post. Kun je het thuis ook nog een beluisteren..
PPS. De foto komt gewoon van internet, ik eet liever geen doner ...... :)

Bredero
23 januari 2006, 08:08
Maar als we toch mogen kiezen ..... :D

Kunne we niet 1x in de week hollandse avond hebben. Dat we een broodje viandel/frikandel/kroket kunnen krijgen.



Straks moet er nog een muur gezet worden bij PHG want zeg nu zelf kroketten ... die komen toch uit de muur. :wand:

Flipper
23 januari 2006, 08:31
Hahahaha,

In belgie misschien :) . Maar in Nederland halen we die gewoon bij wat jullie denk ik "Het FrietKot" noemen :D . We zouden een van de huisjes tijdelijk hiervoor kunnen gebruiken... Maar alleen op zo-ma-di want anders moeten we weer zo lang gaan wachten...


:rolleyes:

Flipper
23 januari 2006, 10:41
Bredero,

We kunnen ook een avond met belgische frites doen. :P Vinnik ook prima maar dan wel die dikke friet he.

aarsie
23 januari 2006, 12:26
Ik hou het ook op pizza. Dr is geen betere snack behalve een berehap van de frietkraam :), alhoewel nkg wel beetje me Wrap broeder is ... Vindt ik chinees ook prima :) ... zo ik ben er over uit. :) :)

Lucky
23 januari 2006, 14:43
Ik ga voor iets geheel anders, namelijk fruit. Naast de bekende appel en banaan ook druiven, lychees, aardbeien, vijgen peren, perzikken, bramen en misschien ook nog wel een vruchtenbowl.
Dat is niet alleen veel gezonder maar elke ijsbeer met een beetje fantasie kan op de kamer daarmee een hoop lol beleven:teuflisch :teuflisch :teuflisch

Een leuk alternatief, maar dat zal wel niet binnen het budget passen, zijn sushi's. Alles is beter dan die overbekende "vette hap"

Bredero
23 januari 2006, 16:23
Nou voor ons ijsberen is het al zo'n gedoe, dan moet je eens aan de meiden vragen hoe zij er over denken. De meeste kunnen geen pizza meer rieken of zien. Laat ik er daarom maar voor opteren om iedere dag wat anders te serveren. Afwisseling lijkt me in deze materie de beste en meest gezonde oplossing.

walkabout
23 januari 2006, 17:11
heb me eens door een duitsche ijsbeer laten vertellen dat 1 banaan genoeg energie bevat voor een shot. Ik heb dit zelf al enkele malen met succes getest. Zeker voor ijsberen die al heerlijk aan hun gerief zijn gekomen maar nog eens willen genieten van een spetterend feestgedruis, zo om een uur of tien bijvoorbeeld, een uitstekende culinaire suggestie. Groets!

Scoobert
23 januari 2006, 17:52
Spaghetti :D of macaroni :p
En wat NKG zei.....inderdaad ben ik zeker wel te vinden voor een broodje kroket/friokandel/bockworst :smile2:

Lucky
23 januari 2006, 18:05
Nou voor ons ijsberen is het al zo'n gedoe, dan moet je eens aan de meiden vragen hoe zij er over denken. De meeste kunnen geen pizza meer rieken of zien. Laat ik er daarom maar voor opteren om iedere dag wat anders te serveren. Afwisseling lijkt me in deze materie de beste en meest gezonde oplossing.


Ik ben het met Bredero eens dat afwisseling nog altijd het beste is. Dat is toch ook wat de meeste ijsberen elke week naar op zoek zijn; een nieuw "hapje" :smile2:

Rex
23 januari 2006, 19:59
Mij kan het eigenlijk eerlijk gezegd niet zoveel schelen, wat ze serveren qua eten. 9 van de 10 keer ben ik een tevreden ijsbeer.

Maar wat afwisseling qua fruit zou inderdaad geen kwaad kunnen. En bananen zijn inderdaad goed voor de potentie, beter nog dan eieren................................

Jansen
24 januari 2006, 22:37
Ik ben het met Bredero eens dat afwisseling nog altijd het beste is. Dat is toch ook wat de meeste ijsberen elke week naar op zoek zijn; een nieuw "hapje" :smile2:

Klopt Bijna alle ijsberen;) ;)

En er zijn ook ijberen die een beetje honkvast zijn geworden :teuflisch

En vanaf deze week ga ook ik meer bananen eten.

Knabbel
25 januari 2006, 17:20
Ik prefereer beukenootjes ;) liefst met chocoladeomhulsel :rofl:

Knabbel

Willem2
30 januari 2006, 09:24
Beetje stemmen vandaag zou aangenaam zijn ;)

Uiteraard de leden die nog niet gestemd hebben ;)

Willem2 :wink:

Randy
30 januari 2006, 09:50
... afwisseling, dus. Gefrituurde zaken eet ik zelf zelfden, en als het maar hartig is, is het voor mij al snel goed.

neukie
3 februari 2006, 15:57
Noits. Dat mag ik allet niet eten.:heul:

Ik heb een droem: een club met een michelin-sterreltje....... :rofl: :lostit: :smile2:

cu neukie,
lekkerbek

Jorah Mormont
6 februari 2006, 09:14
Ik ben wel een liefhebber van een lekkere BOWL OF CHILI. Dan wel voor de late avond, zodat wanneer het nieuwe zembad er is, de kans kleine wordt dat de ijsberen zelf gaan bubbelen.:o

BR, Sonny

Flipper
6 februari 2006, 10:11
Jah lekker ..... maar over het algemeen vallen de scherpere gekruide gerechten niet zo in de smaak bij de dames. Van mij mogen ze gerust eens een goeie shoarma serveren maar dan daalt het kamer bezoek tot een minimum na het avondeten (ben ik bang).

:D

11cc
6 februari 2006, 14:59
Gisterenavond ravioli met truffelvulling...( ) Rijst als alternatief
Ook de kipfilet was prima van kwaliteit, en dito klaargemaakt.
Salades en 2 verscillende dressings.
Voor de vetlappen was er een lichte saus.

Ik ben de laatste tijd erg te spreken over onze keukenhengst...

Flipper
6 februari 2006, 15:22
Voor de vetlappen was er een lichte saus.

Zo dat is weer aardig. :eek:

Scoobert
16 februari 2006, 16:55
Ik weet niet waar het aan ligt...maar de laatste tijd kan ik het Metzger-eten steeds beter verdragen.
En het kan niet zijn dat het komt omdat ik het vaker ben gaan eten, want dat is nu juist niet het geval. Het OudHollandse Straussen lijkt steeds meer tot het verleden te gaan behoren en dat is zeker geen verkeerde zaak :freu:

Voor de menu-verzamelaars...

woensdag 15 februari

SpÄtzle met saus
Rinderbraten (=runderlapjes met deze keer weinig vet :D )
Rotkohl (juist ja rode kool)
en appelmoes

Afgemaakt met een op temperatuur gebracht glaasje Fanta smaakte dat best aardig :smile2:

Flipper
16 februari 2006, 18:31
Nou ik ben blij dat ik dat bordje heb laten staan. Rimmini heeft de pot van binnen bruin getext in de straus kamer. 3 naar lucht gaspende beren en een pools "hazardous materials" team moesten er aan te pas komen om het sein "veilig" te kunnen geven. :eek: Ik hoorde voordat hij met manel naar de kamer ging al een mamoet waardig trompetgeschal in de buurt van de tuinhuisjes.

Rimini dacht daar heel anders over.... had van morgen nog diverse uitdrukkingen van ontevredenheid op mijn MSN scherm staan :D :D

aarsie
16 februari 2006, 19:37
Je kunt beter gehaktballen hebben

Knabbel
17 februari 2006, 12:47
Wat een gereutel allemaal over de keuken van de PHG. Ik ga het wel weer testen dit weekeinde. ;)

Ik vraag iedere keer al naar worteltjestaart ( vies hé)

Knabbel

Knabbel
28 februari 2006, 19:32
Het was weer zeer uitgebreid en goed afgelopen zaterdag. Ook de alcoholvrije cocktail vond ik deze keer goed. De laatste weken is het gewoon super in Oedt. Daar kan geen gewone sauna tegen op voor die prijzen.

Knabbel :essen:

Flipper
2 maart 2006, 09:18
Nou, gisteren was er vis van de metzker!! De hele tent stonk naar de vis, werkelijk verschrikkelijk. Wanneer leert men dat vis, shoarma,gyros etc. erg lekker zijn. Maar eigelijk niet kunnen in een club! Mijn avond was iig kapot. Daar ik walg van vis.

Horny_one
2 maart 2006, 21:33
Nou, gisteren was er vis van de metzker!! De hele tent stonk naar de vis, werkelijk verschrikkelijk. Wanneer leert men dat vis, shoarma,gyros etc. erg lekker zijn. Maar eigelijk niet kunnen in een club! Mijn avond was iig kapot. Daar ik walg van vis.

@NKG

Volgens kwamen er herinneringen los van een dame met wie je laatst nog op de kamer geweest was... Kennelijk heb je toch hierbij een trauma opgelopen. Zou de behandeling hiervan worden vergoed door je nieuwe zorgverzekeraar?

;) groeten van Horny_one :wink: :wink:

Scoobert
2 maart 2006, 21:44
@NKG

Zou de behandeling hiervan worden vergoed door je nieuwe zorgverzekeraar?



Dacht dat NKG daar vaak al op consult gaat.....de PHG-groep :thefinger

Flipper
2 maart 2006, 23:46
Hoor wie daar spreekt. Dr Phill himself. :thefinger

Scoobert
3 maart 2006, 19:28
Hoor wie daar spreekt. Dr Phill himself. :thefinger

En nu nog de bijbehorende bankrekening :smile2:

Scoobert
5 maart 2006, 14:43
Gisteren luidde het menu...aardappels met jus (saus), sperzieboontjes met gesnipperde uitjes, ik meen kalkoen (hopelijk vogelgriepvrij :green_smi ) en de wederom rijkelijk aanwezige salades (en dat bij -5 ofzo brrrrr)
De vetrandjes mocht ik van Nadine niet weggooien maar bewaren voor de poesjes ......:roll3:

Het wordt tijd dat het zomer wordt, want iets doet me weer verlangen naar de barbecue en dan hopelijk niet onze vleesverzwarter Klaus dr achter :teuflisch

Scoobert
11 maart 2006, 21:38
Nu was mijn honger al deels verminderd door omstandigheden, maar ja als je in PHG bent dan wil je graag toch wat warms eten.
Maar om eerlijk te zijn, was het deze keer echt niet best dr mee gesteld (persoonlijke mening)

Aardappels met jus, maar dan het vlees :eek: (wildzwijn ofzo maar dan voor 60% puur vet eraan ieuwwww), en dan nog boontjes met snipperuitjes. Kwas dus echt niet de enige die dr zo over dacht want als men het zo doet als normaal dan hebben de katten vandaag veel vlees gehad. Nee beste Metzger, het was vandaag niet om over naar huis te schrijven :nee:
Het lekkerste eraan was nog wel het toetje, een soort van aardbeien/kersen yoghurt ofzo ....

aarsie
12 maart 2006, 08:18
Ik ben het met je eens scoob. Het eten was rond uit SLECHT te noemen. Het beste van de maaltijd vondt ik het toetjes ... :)

Scoobert
19 maart 2006, 23:15
Tja NKG en ik hebben vandaag toch maar de duidelijkste boodschap uitgebracht die mogelijk is naar mijn mening.

Niet gegeten van het Metzger gebeuren (bleh wederom vis en salades enzo :madgo: ), maar uit ellende besteld bij de Italiaan...en ik moet zeggen ..DAT WAS WEL ERG LEKKER !!!

Opmerkelijk was dat gelijk toen Wishna de kaart ging halen voor ons, Menno binnen no time het nachtcafe indook om alles eens te checken. En geloof me, er zijn er meer die het eten minder en minder vinden worden :smile2: .

Babbel
25 maart 2006, 16:49
Tja NKG en ik hebben vandaag toch maar de duidelijkste boodschap uitgebracht die mogelijk is naar mijn mening.

Niet gegeten van het Metzger gebeuren (bleh wederom vis en salades enzo :madgo: ), maar uit ellende besteld bij de Italiaan...en ik moet zeggen ..DAT WAS WEL ERG LEKKER !!!

Opmerkelijk was dat gelijk toen Wishna de kaart ging halen voor ons, Menno binnen no time het nachtcafe indook om alles eens te checken. En geloof me, er zijn er meer die het eten minder en minder vinden worden :smile2: .


Een ijsbeer die geen vis eet is als een eekhoorn zonder nootjes... :D :D

Tiga
26 maart 2006, 02:48
Zaterdag 25 maart was het eten goed te noemen:
Spätzle met kalkoen en/of varkensvlees (ja fatsoenlijk), broccoli, lekkere saus en diverse salades. Iets positiefs mag ook wel eens gezegd worden. Goed het buikje rond kunnen eten met enkele andere beren alvorens ons weer naar de bar te begeven.

Tiga

Scoobert
26 maart 2006, 10:44
Zaterdag 25 maart was het eten goed te noemen:
Spätzle met kalkoen en/of varkensvlees (ja fatsoenlijk), broccoli, lekkere saus en diverse salades. Iets positiefs mag ook wel eens gezegd worden. Goed het buikje rond kunnen eten met enkele andere beren alvorens ons weer naar de bar te begeven.

Tiga

Ja Tiga, ik zie dat je nog niet moe genoeg was om gelijk je nest in te duiken. Ik had het ook willen vermelden, want inderdaad deze keer smaakte het erg lekker.
Nu ik erover nadenk.....ik heb niet eens hoeven te straussen :D

Knabbel
27 maart 2006, 14:27
Ik ben zaterdag en zondag geweest. Beide dagen goed gegeten en naar de sauna geweest :D .
Volgens mij heb ik ook nog wat anders gedaan :cool:

Knabbel :wink:

Flipper
30 maart 2006, 17:53
Ik heb het idee dat de Metzker de laatste tijd erg zijn best doet om er iets leuks neer te zetten. Ook al is het niet altijd wat ik blief. Toch moet gezegt worden dat hij het probeert en dat is ook wat waard. En anders heb je een mooi excuus om Italliaans te bestellen. Dus eigelijk kan het eten moeilijk fout. Tenzij je die dag geen zin in italliaans hebt. Ook zie je dat er vaker 2x per avond pizza komt, hoe dit fenomeen zo komt en of het een permanent iets is weet ik niet, maar je hoeft in ieder geval geen honger te lijden.

:D

Scoobert
10 april 2006, 18:55
Soms denk ik wel eens dat de kritiek toch serieus wordt genomen.
Na het eten van zondag kreeg ik de vraga van Menno nog of het goed was geweest, hetgeen ik deze keer kon beamen.

SpÄtzle, broccoli en de keus uit Schweinebraten of Pute :D. Gewoonweg goed te eten. Ook dat mag en moet eens gezegd worden

Bredero
28 februari 2007, 11:19
Meestal is het ijsberenvoedsel best te pruimen maar op deze ene dag duidelijk niet :

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_391874.html?wt.bron=homeArt15