Volledige versie bekijken : Per 1 juli Hoereca ook rookvrij?
The Joker
29 mei 2008, 22:20
Tot mijn grote verbazing (en vooral blijdschap) lees ik dat per 1 juli ook voor besloten clubs als studentenverenigingen een rookverbod van kracht is.
Zou men dan ook in NL sauna en privé clubs eindelijk kunnen ademen zonder je longen vol met kanker te asfalteren?
Dit ondanks het feit dat meer dan 95% van de vrouwen en ook zeker 65% van de mannen rookt in zulke gelegenheden.
Alleen op dat feit kun je al promoveren. Het aantonen van de correlatie tussen hoerenlopen en harddrugsverslaving :roll3:
Ja, een sigaret is verslavender dan cocaïne :thefinger
geen twijfel over de verslavende werking van nicotine en het rookgedrag van de saunabezoekers (m/v). Wel twijfel over het invoeren van een rookverbod. Ik denk dat er links en rechts wel wat proefballonnen worden opgelaten en dat een aantal slimme lieden met de mazen in het net aankomen. Uiteindelijk heeft men in Duitsland ook wat mogelijkheden gevonden.
Dit ondanks het feit dat meer dan 95% van de vrouwen en ook zeker 65% van de mannen rookt in zulke gelegenheden.
Wat de heren betreft weet ik het niet zeker, maar ik denk wel dat veel dames roken OOK uit verveling. De hele dag wachten op klanten is gewoon saai...
Maar het blijft idd opvallend hoeveel er in de clubs gerookt wordt. Wat mij betreft mag het per direct stoppen.
Mijn verslaving is een andere ;).
Maar het blijft idd opvallend hoeveel er in de clubs gerookt wordt. Wat mij betreft mag het per direct stoppen.
Mijn verslaving is een andere ;).
Wij denken wel over heel veel zaken verschillend ;)
geen sigaretten meer geen sigaren meer en dus ook geen pijpen meer....:angryfire
en hoe zit het met het sigaretje na de sex? :)
thesickboy
30 mei 2008, 09:35
In megaclub RIVIERA te Barcelona-Castelldefels (http://www.clubriviera.es/) is er een rokers- en een niet-rokers-gedeelte. ..
Is er ook een pijp en een niet-pijp gedeelte? :D
:rolleyes::wink:
Zowel in de algehele bevolking als in de clubs (verschillende peilingen bij andere Fora) rookt 1/3 van de mannen. ;)
Zouden de clubbezoekers dan werkelijk een juiste afspiegeling zijn van de mannelijke bevolking :confused:
laten we hopen dat deze regels niet worden nageleeft, als 95% van de dames rookt en dat niet meer mogen, gaan ze misschien wel ander werk zoeken en dan hebben wij een probleem.
Stiffmaster
30 mei 2008, 12:21
..
Roken? Ik geef het toe, ongezond, zeer ongezond.
Maar laat het nu een feit zijn dat Meiden in de prostitutie roken (het overgrote deel).
Willen jullie dat dit stopt, gaan jullie toch met 5 procent vrouwen blijven zitten.
Ik rook zelf, en het stoort me niet, zolang het hoffelijk gebeurt. Zelfs indien ik niet rookte (ben een tijdje gestopt) stoorde het me niet.
Ik heb zelf nog nooit gerookt en het stoort mij ook niet dat een ander dat doet, maar er zijn grenzen, en dus vindt ik het niet prettig dat ik soms een dame tref die niet even de moeite neemt om haar mond iets te reinigen, die laat ik ook staan hoe lekker ze er ook uit ziet.
Wat mij veel meer stoort, is zuipgedrag. Indien je een sigaretje rookt kan je nog goed wagen rijden, als ik sommige beertjes zie zuipen, dan moet het wel broebelen in hun gat, en vraag ik me af of die nog veilig thuis geraken.
Dat zuipgedrag stoort mij inderdaad veel meer en dan eigenlijk meer omdat mensen vaak vervelend worden, dat ze veilig thuis komen zal mij een biet zijn moeten ze maar niet zuipen
Latrn we dus gewoon verdraagzaam zijn, ik zal geen rook in jullie gezicht blazen, maar houden jullie dan ook die alcohollucht voor jullie ;)
En drink met mate, een ongeval is sneller gebeurd dan we wel denken....
helemaal mee eens Stiffmaster dat ze hun eigen kapot rijden daaraantoe maar je zal ze maar tegenkomen als je zelf wel nuchter aan het verkeer deelneemt.
groet facial
seksenfun
30 mei 2008, 20:30
Buiten saunaclubs kom ik ook nog wel in gewone drankgelegenheden. Ik moet zeggen dat de laatste tijd de afzuiginstallaties heel goed werk leveren en je van de rook weinig of geen last meer hebt. In de saunaclubs is dit een heel paar andere mouwen, helaas. Hoewel het me over het algemeen niet stoort. Enkel in drukke en benauwde GT is het wel storend. In sommige clubs kan je bijna nergens anders roken dan in de bar en kan je dus voldoende uitwijken (YY bijvoorbeeld). Er mag niet gerookt worden in het restaurant, in het natte gedeelte....
Willem2
30 juni 2008, 14:15
AMSTERDAM - Cafébezoekers, theatergangers en voetballers die na de training in de kantine blijven hangen, kunnen maandagavond voor het laatst een sigaret opsteken. Klokslag 12 uur, bij het begin van dinsdag 1 juli, wordt het rookverbod in de horeca van kracht ..................... http://www.telegraaf.nl/binnenland/1390446/__Voor_het_laatst_roken...__.html?p=24,1
rplover
30 juni 2008, 14:30
AMSTERDAM - Klokslag 12 uur, bij het begin van dinsdag 1 juli, wordt het rookverbod in de horeca van kracht .....................
En in coffeeshops, Willem2? Weet jij daar iets van, als rasechte Nederlander?;)
:wink:
Oops, wat snel gereageerd, nu moet ik wel de wet overtreden, en een jointje de grens oversmokkelen :zauberkis
Hoe onnozel kunnen ze toch zijn, waarom geen alcohol verbieden in eetgelegenheden, of is dat de volgende stap. :hammer:
Ik ben benieuwd wanneer wij allemaal buiten moeten gaan zitten met de dames ( want daar heb je de meeste rokers onder )
Gustomass
30 juni 2008, 15:55
Ik ben benieuwd wanneer wij allemaal buiten moeten gaan zitten met de dames ( want daar heb je de meeste rokers onder )
Mogen de dames op de kamers nog wel een Clinton-sigaar van ons roken, of moeten we dat deel van de sessie "ontmoeting" in de tuin laten uitvoeren.
Voorbereidende werkzaamheden à la bij Bernds, maar dan gewoon op een ligbankje, of staand terwijl de dame op het ligbankje zit, of....
Afijn de sigaar zal wel niet zo heet gerookt worden als dat ie wordt aangediend, hoewel...
Gustomass die zelf niet roker is , maar er geen punt van maakt als de dames een sigaartje bij hem roken...
Wat doen we met pijp-tabak... sorry hoor, hij valt me nu pas in, terwijl ik al heb afgesloten...
wie heeft 'ne Vorschlag??
Gustomass die zelf maar geen sigaren gaat roken....zou geen gezicht zijn in tuin bij Jenny of Golden Time, de Villa of bij Ome Bernds....
Gustomass die sinds dit week-end met een helemaal leeggerookte sigaren doos zit....;););) Alejak!!!!
dus weer effe op krachten komen...
Gustomass still going strong for strings
rplover
30 juni 2008, 16:07
Voor mij mogen ze het verbieden daar ik eigenlijk niet rook.
Zo hypocriet heb ik het nog nooit gehoord ;)
Van mij mogen ze alcohol verbieden omdat ik enkel sociaal drink:moon:, is de volgende stap.
Van mij mogen ze auto rijden verbieden omdat uitlaatgassen heel slecht zijn voor het milieu.
Van mij mogen ze prostitutie verbieden omdat veel Meiden het gedwongen doen.
Van mij mogen ze BBQ verbieden omdat je daar kanker van krijgt.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Het is dus een feit dat ze gewoon een heksenjacht ontketenen tegen rokers, en de volgende zijn de drinkers, de hoerenlopers, de automobilisten.
Het gaat alleen van kwaad naar erger. En ik lees graag die reacties, van mensen die beweren dat het hoog tijd wordt dat deze wet goedgekeurd is. Het is ook hoog tijd om diezelfde mensen, die liggen te zuipen dat het in hun gat broebelt (maar ze roken toch niet, dus het zijn engeltjes), eens wat strenger te straffen als ze weer een keertje bezopen op de openbare weg begeven, zij het te voet, met de fiets of de wagen.
Ik pleit voor verdraagzaamheid, laat iedereen maar op café gaan en zich bezatten, ik heb nog geen enkele roker door het roken een accident zien veroorzaken, zatlappen daarentegen. Maar daarover geen woord, het is wettelijk toegelaten alcohol tot u te nemen in en café, een sigaretkje roken is toch veel gevaarlijker, niet?
Ach, zo lang ze die heksenjacht niet stoppen, stop ik niet met roken.
Als ze het willen afschaffen, moeten ze tabak verbieden, niet meer verkopen, en strafbaar maken. maar dan zitten die onnozelaars aan hun eigen loon, dus zo ver zal het niet komen, 't brengt te veel op. Centen voor de staatskas en hun royale wedden en onkostenvergoedingen maandelijks uit te betalen, waarmee ze op restaurant gaan, daar in een aparte ruimte na het eten een goede cognac nuttigen met....juist, een dikke dure sigaar.
En ja, roken is slecht voor de gezondheid, dat weet ik, maar zuipen ook, een uur in de file staan ook, in de stad wandelen ook, BBQ eten ook.
Staks gaan ze ons nog verbieden te ademen, aangezien je daar op zeer lange termijn ook aan dood gaat.
Willem2
30 juni 2008, 16:17
Ben benieuwd of roken nu allengs de illegaliteit ingaat. Dat immers beweren verkopers van andere slechte gewoontes als prostitutie of paddo’s, steevast zodra de overheid dreigt ze te verbieden of te breidelen. Je kunt het maar beter toestaan, dan hou je er tenminste zicht op. ....................... http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article1025880.ece/schouten_Verboden_vrucht?backlink=true
soarer
30 juni 2008, 18:15
Artemis kent een rook- en niet-rokers gedeelte.
Beneden bij het wellnes gedeelte mag niet gerookt worden aan de bar. Boven mag gerookt worden bij overigens een prima ventilatiesysteem.
Weet niet of er een causaal verband is maar beneden bij de niet-rokers zie je af en toe een verdwaald hertje dolen. Boven bij de rokers zit het vol.
Alhoewel zelf (weer :huch:) roker zou ik er geen bezwaar tegen hebben indien roken ook in clubs niet meer toegestaan zou worden. Wordt er niet leuker van, maar als er gasten last van hebben dan laat ik graag dit kleine genoegen enige uurtjes staan.
Staks gaan ze ons nog verbieden te ademen, aangezien je daar op zeer lange termijn ook aan dood gaat.
Nee , ze hoeven alleen het rook uitademen te verbieden, het inademen is geen probleem.
Dat andere last kunnen hebben van de mist (rook), kan er bij veel rokers niet in.
Dus zo lang je de rook binnen houd is het wat mij betreft geen probleem, maar je moet het niet uitademen. want dan heeft iedereen er plezier van.:mad:
rplover
30 juni 2008, 21:03
Nee , ze hoeven alleen het rook uitademen te verbieden, het inademen is geen probleem.
Dat andere last kunnen hebben van de mist (rook), kan er bij veel rokers niet in.
Dus zo lang je de rook binnen houd is het wat mij betreft geen probleem, maar je moet het niet uitademen. want dan heeft iedereen er plezier van.:mad:
Schlemiel, je geniet anders wel van de chocoladegeur :teuflisch:D;)
Bij mij kan het er goed in, vanaf nu slik ik alles door, een "ST-tje" :lostit:
Let wel op als je in je wagen zit, niet meer inademen, enkel nog uitademen, Oblix :hammer:
Bij mij kan het er goed in, vanaf nu slik ik alles door, een "ST-tje" :lostit:
Let wel op als je in je wagen zit, niet meer inademen, enkel nog uitademen, Oblix :hammer:
:rofl:zie ik de rook nu al uit je oren komen. :teuflisch
Willem2
30 juni 2008, 22:16
Misschien moet jij eens een condoom bedenken die je over je hoofd trekt waarin je ook kan roken. Een soort PMC maar dan net anders :D ;) ..........................
En voila daar heb je een zeer geliefd stokpaardje van jou :bud[1]:
Rookbeleid YY nog niet bepaald :
Vandaag even met de bardame over het al dan niet roken in de toekomst in de club gesproken. Ze wist nog niets ( enkel dat ze volgens de nieuwe wet recht hadden op een rookvrije (werk)plek) en verwachte dat morgen er een briefing aangaande dit topic zou volgen. In de zomer kunnen de rokers nog naar buiten vluchten, maar waar gaan onze hertjes in de winter vertoeven ???
Goedemorgenallemaal
1 juli 2008, 00:48
Vandaag even met de bardame over het al dan niet roken in de toekomst in de club gesproken. Ze wist nog niets ( enkel dat ze volgens de nieuwe wet recht hadden op een rookvrije (werk)plek) en verwachte dat morgen er een briefing aangaande dit topic zou volgen.
Da's knap laat, hadden ze al eerder mogen doen, nee moeten doen.
In de zomer kunnen de rokers nog naar buiten vluchten, maar waar gaan onze hertjes in de winter vertoeven ???[/QUOTE]
Goedemorgenallemaal
1 juli 2008, 01:01
Fanatiek sigarenroker en Bedrijfsleider Horeca legt eens wat uit:
Het gaat om de rookvrije werkplek voor de werknemers. Ongeacht of het zelf rokers zijn of niet , ze hebben recht op, nee, moeten een rookvrije werkplek hebben.
Allerlei rookplekken zoals je nu nog wel eens op TV ziet als oplossing door een "slimme"-ondernemer, daarvan is nog allerminst zeker dat die ook goed zijn.
Er zal daar ook personeel naar binnen moeten voor schoonmaak en dergelijke, misschien moet er opgetreden worden tegen een klant o.i.d. Als U zich nu afvraagt, wat moet een Horeca werknemer doen als hij ziet dat iemand van zijn stokkie gaat? Dan mag, nee MOET hij/zij wel daar naar binnen om te helpen en zullen er bij betrapping door de VWA of gemeente cq. politie ambtenaren (als de gemeente daartoe besloten heeft) geen sancties volgen.
Voorts moet iedere horeca gelegenheid, eigenlijk iedere openbare ruimte, of er nu entree betaald moet worden of niet (dus onze clubs vallen er zeker wel onder) als een kerstboom voorzien zijn van stickers met daarop aangegeven dat het om een rookvrij gebouw gaat. Alsof we dat nu nog niet wisten.
Als het niet van duidelijk van buiten af zichtbaar is aangegeven is een bedrijf strafbaar. Het bedrijf is ook strafbaar als een gast/klant bij controle wordt aangetroffen die rookt.
Als een Horecabedrijf de normale algemene voorwaarden hanteert kan het bedrijf deze boete doorberekenen aan de gast die de overtreding heeft begaan, dan wel de organisator van het feest o.i.d. waar de roker deel van uitmaakt.
Het probleem voor de ondernemer is dat de aantekening dat ie een roker heeft gehad wel blijft staan in de boeken van de VWA en dat bij een volgende keer een de boete hoger zal zijn.
Ondertussen kan de ondernemer zelf ook de gast waarschuwen en zelfs sancties opleggen varierend van een boete tot verwijdering uit de zaak.
Ik kan mij voorstellen dat er clubs zijn die ook een dergelijk reglement hebben.
Overigens kan een club zich er niet achter verschuilen dat alle dames roken, ook dan mag het niet.
Oh en nu het belachelijkste: mijn zaak is net dicht, ik moet opruimen, ben vanavond alleen aan het werk, geen collega's en toch, toch mag ik nu geen sigaartje opsteken als ik de wc's ga schrobben
Zo, nu naar de wc's:wink:
http://www.amsterdam.pvda.nl/upload/images/rookvrij_thumb_9484.jpg
The Joker
1 juli 2008, 01:51
Zo, nu naar de wc's:wink:
http://www.amsterdam.pvda.nl/upload/images/rookvrij_thumb_9484.jpg
Het kan altijd nog erger:
http://i26.tinypic.com/1604zfq.jpg
rplover
1 juli 2008, 12:21
Ha ha,
Ik hoor net dat wiet roken in coffeeshops nog wel mag, zolang het goedje niet vermengd wordt met tabak. Ha ha, nu gaat de uitdrukking "zo stoned als een garnaal" echt gelden :hammer:
Hoerée hoerée, its a hollihollidée
http://i187.photobucket.com/albums/x11/rplover_1983/rasta_joint.gif
facial
1 juli 2008, 13:48
Geld het ook in Duitsland per 1 juli, of is deze maatregel alleen voor ons Nederland gemaakt.
Redbull
1 juli 2008, 15:03
Spijtige zaak, vooral voor de horeca uitbaters zelf...
Als roker treft het me eigelijk weinig...
In Belgie mag je in de Cafe's nog roken, en gelukkig maar.
Ik ken een kroeg die het voor de grap eens getest heeft, uitbater is een fervent niet roker, wel hij heeft dat welgeteld 3 weken kunnen volhouden..
Maar denk je nu echt dat ik nog naar Nederland ga rijden als ik in mijn seksbios niet meer mag roken ??
Denk je nu echt dat ik in de winter nog op restaurant ga om na een uur in de kou een sigaretje te gaan roken ?
The good and the Bad
1 juli 2008, 15:18
laat alle dames verplicht pijen aan de bar........dan hebben ze geen tijd om te roken!!!!!
GR The Good and the Bad...we never stop fucking..
rplover
1 juli 2008, 16:18
laat alle dames verplicht pijen aan de bar........dan hebben ze geen tijd om te roken!!!!!
GR The Good and the Bad...we never stop fucking..
Zij in "pij" en wij in "smoking" :teuflisch
De rokers naar buiten sturen en meteen een dikke mileu belasting heffen.
omdat ze buiten de lucht bederven. :teuflisch
Ook is bekend dat rokers 24 dagen per jaar minder productief zijn dan niet rokers. geen vakantie meer voor de rokers want die nemen ze heel het jaar al.
zo nu zal de wereld wel weer te klein zijn want je moet eens aan hun sigaretje komen.
En met een jointje moet je helmaal niet aan komen in een openbare gelegenheid. Als iemand zich van de wereld wil stomen moet hij zelf weten, maar daar moet echt helemaal niemand last van hebben.
Zo ik heb weer genoeg vrienden gemaakt. :hammer:
rplover
1 juli 2008, 19:18
De rokers naar buiten sturen en meteen een dikke mileu belasting heffen.
omdat ze buiten de lucht bederven. :teuflisch
Ook is bekend dat rokers 24 dagen per jaar minder productief zijn dan niet rokers. geen vakantie meer voor de rokers want die nemen ze heel het jaar al.
zo nu zal de wereld wel weer te klein zijn want je moet eens aan hun sigaretje komen.
En met een jointje moet je helmaal niet aan komen in een openbare gelegenheid. Als iemand zich van de wereld wil stomen moet hij zelf weten, maar daar moet echt helemaal niemand last van hebben.
Zo ik heb weer genoeg vrienden gemaakt. :hammer:
Hoe? Productief? Wie werkt er nu nog? Zijn we dan niet rijk genoeg? :hammer:
Hoe ga jij zaterdag naar de villa geraken, Oblix? Ik duw je een joint in je heerlijke mond, en dan zwijg je wel een uurtje :zauberkis;)
:luvlove:
Hi collega Oblix, Jij hebt vroeger vast veel gerookt:thefinger
Picasso 1
1 juli 2008, 20:20
in elk geval veel toverdrank naar binnen gewerkt :D
Jansen
1 juli 2008, 22:42
Wanneer een dame mij vraagt na de daad een sigaret mag roken (dat gebeurd vaak zeker als ze nog bij moeten komen van hun eigen orgasme)
Dan zeg ik dat kost dan wel 5 euro :green_smi
In de kino van GT wordt ook veel gerookt zoveel dat je niet eens kan zien wie je aan het pijpen is.
Roken tijdens sex:
Ik rook nu niet meer omdat ik dan de lippen verbrandt zowel bij mij als bij de dame tijdens een bef sessie
vroeger rookte ik alleen na de daad 1 sigaret wat overeen kwam met een half pakje in de week. :eek: maar ik ben geen tegenstander van roken geworden.
En het moet ook niet gekker worden laat de mensen toch met rust over 10 jaar mag niets meer stel je voor dat ook de fkk clubs gesloten zouden worden waar moet ik dan voor mijn hobby naar toe ? Polen ?
Ik rook in ieder geval nooit meer sigaren. Man Man wat was ik misselijk die avond in VV.................
Vind eigenlijk wel een beetje ver gaan dat ze roken verboden hebben per 1 juli j.l.
Ok dat er in een restaurant niet meer gerookt mag worden kan ik nog wel begrijpen maar in de kroeg??
Op veel kantoren zie je wel dat rokers ff naar buiten gaan om te gaan roken. Van mij mogen ze.......
rplover
2 juli 2008, 00:13
Ik rook in ieder geval nooit meer sigaren. Man Man wat was ik misselijk die avond in VV.................
Echt? Niks van gemerkt :zauberkis:lostit:
The Joker
2 juli 2008, 00:47
Vandaag is er in VV ook een rookverbod van kracht in de kleine bar (waar het eten staat).
Wel opvallend dat ze daar nog steeds sigaren a 35 euro blijven verkopen :mad:
In de grote bar en buiten kan men naar hartelust zichzelf vol met kanker blijven roken...
http://i28.tinypic.com/20r2onl.gif
Willem2
2 juli 2008, 01:39
ZEIST - Sinds dinsdag mag er in de vertrekken van de stadions niet worden gerookt. Vanaf 2009 zullen de clubs naar verwachting overgaan tot een rookverbod op de tribunes. ....................... http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredivisie/2412872/Roken_op_tribunes_volgend_jaar_taboe.html
Nooit gerookt ik heb geen schoorsteen :rofl::rofl:
Hoe? Productief? Wie werkt er nu nog? Zijn we dan niet rijk genoeg? :hammer:
Hoe ga jij zaterdag naar de villa geraken, Oblix? Ik duw je een joint in je heerlijke mond, en dan zwijg je wel een uurtje :zauberkis;)
:luvlove:
Humm dan ben ik 3 weken ziek. :kotz: ik verwacht dat je wel eerder vliegles gaat krijgen. :baeh:
Vandaag even met de bardame over het al dan niet roken in de toekomst in de club gesproken. Ze wist nog niets ( enkel dat ze volgens de nieuwe wet recht hadden op een rookvrije (werk)plek) en verwachte dat morgen er een briefing aangaande dit topic zou volgen. In de zomer kunnen de rokers nog naar buiten vluchten, maar waar gaan onze hertjes in de winter vertoeven ???
YY rookvrij : in de bar mag niet meer gerookt worden . De hertjes gaan samen met de mederokende heren in de regen buiten onder de grote parsols ziten en of staan.
The Joker
3 juli 2008, 00:52
YY rookvrij : in de bar mag niet meer gerookt worden . De hertjes gaan samen met de mederokende heren in de regen buiten onder de grote parsols ziten en of staan.
Een goede zaak, volgende week maar gelijk testen hoe de frisse lucht smaakt in Roermond.
Willem2
25 september 2008, 01:25
DEN HAAG - Inspecteurs van de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) gaan vanaf volgende week streng optreden tegen cafés waarin nog wordt gerookt. ...................... http://www.ad.nl/binnenland/2642221/Roken_in_caf_direct_een_boete.html
The Joker
25 september 2008, 09:26
En dat wordt GVD ook eens tijd.
seksenfun
25 september 2008, 20:27
En dat wordt GVD ook eens tijd.
Wat betekent GVD :D.
The Joker
25 september 2008, 21:29
Weet ik veel, vraag het eens bij de bond tegen het vloeken.
Willem2
27 oktober 2008, 17:29
BRUSSEL - De Europese Commissie wil een algemeen rookverbod op plekken waar mensen werken. Dat heeft EU-commissaris Vladimir Spidla (Werkgelegenheid en Sociale Zaken) zondag gezegd, na berichten in de Duitse pers. ...................... http://www.telegraaf.nl/buitenland/2291895/___Totaal_rookverbod_op_werkplaats___.html?p=39,2