Volledige versie bekijken : Roken in de clubs in NRW na 1 Juli
Toen ik donderdag in PHG was viel me op dat daar nog steeds overal gerookt kon worden.
Niet dat ik dit erg vond maar wat wel opvallend is dat in VV de nieuwe wetgeving m.b.t. roken al wel werd toegepast en in PHG (geldt voor de meeste andere clubs in NRW ook denk ik) nog (?) niet.
Ik neem aan dat zaterdag jl. in PHG gelijk Gt nog steeds overal gerookt kon worden?
:wink::wink:
zeppos58
6 juli 2008, 20:02
Donderdag in Bernds werd enkel in de tuin gerookt :freu:
Las dat LR nu ook een rookvrij gedeelte heeft! Benieuwd hoe het met de andere clubs zit.
Extince
6 juli 2008, 20:22
Ik neem aan dat zaterdag jl. in PHG gelijk Gt nog steeds overal gerookt kon worden?In GT werd zaterdag nog flink gepaft... kuch...
bergm550
6 juli 2008, 20:23
Las dat LR nu ook een rookvrij gedeelte heeft! Benieuwd hoe het met de andere clubs zit.
Ik ben 12 juli in Goldentime, dus dan zal ik wel zien of er nog gerookt wordt. Op 28 juni werd er nog gerookt in Goldentime, maar ik had niet de indruk dat er voorzieningen voor rokers werden getroffen. Wellicht valt Goldentime niet onder het Rookverbod, omdat ik begrepen heb dat het een prive-club is.
In Palace kun je al sinds begin 2008 niet meer roken. Er zijn rookruimtes gemaakt, waar je kunt zitten. Deze rookruimtes zijn omringd door glas. Verder zijn er rook- en niet-rokerskamers.
Bergm550
In Palace kun je al sinds begin 2008 niet meer roken. Er zijn rookruimtes gemaakt, waar je kunt zitten. Deze rookruimtes zijn omringd door glas. Verder zijn er rook- en niet-rokerskamers.
Bergm550
De clubs in Hessen (oase, palace en world) hebben allen al sinds maanden een rookvrije ruimte.
Jansen
6 juli 2008, 20:58
In Belgie is het al een jaar verboden om in openbare ruimten te roken en in Horeca gelegenheden.
Veel horeca gelegenheden hebben een rokersruimte die goed gebruikt wordt.
In Nederland is roken in de Horeca verboden vanaf 1 juli 2008 dus even buiten roken met een drankje of tijdens de gerechten door.
Geen probleem voor de gasten die hierover zijn aangesproken.
In Duitsland is nog niet duidelijk waar er nog wel gerookt mag worden,veel gelegenheden hebben wel een rook vrije ruimte en zorgen dat er voor de rokers nog een ruimte is (meestal buiten).
zeppos58
6 juli 2008, 21:25
Hoe zit dat met pijpen :green_smi:D
In VV mag je in de klassieke bar wel nog roken maar in de wellness ruimte niet.
Toppie
6 juli 2008, 23:55
In GT werd zaterdag nog flink gepaft... kuch...
door wie :teuflisch
http://www.rauchverbot-deutschland.de/rauchverbot_nordrhein_westfalen.htm
Ik heb het stukje gescand maar vraag me nog steeds af hoe een saunaclub in de zin van de wetgeving wordt gezien?
5. Kultur- und Freizeiteinrichtungen:
Einrichtungen, die der Bewahrung, Vermittlung, Aufführung und Ausstellung künstlerischer, unterhaltender, Freizeit gestaltender oder historischer Inhalte oder Werke dienen, unabhängig von ihrer Trägerschaft;
Lijkt me geen Saunaclub, 7 komt nog het dichtst in de buurt.
7. Gaststätten:
Schank- und Speisewirtschaften, unabhängig von der Betriebsart, Größe und Anzahl der Räume.
NikXXX
7 juli 2008, 00:55
Hoe dan ook, dit is zo op te lossen door pasjes te verstrekken aan 'leden'. Je krijgt een pasje bij binnenkomst, en levert dit bij vertrek weer in. Hoppa! Voor saunaclubs zie ik geen probleem qua rookbeleid omdat dit een besloten club is. In Engeland zijn bepaalde societeiten/clubs waar nog altijd gepaft kan worden. Er zijn dus wel mazen in de wet.
zeppos58
7 juli 2008, 01:02
Binnen de EU gaan er zelfs stemmen op om een algemeen rookverbod in te stellen.
Roken kan dan nog enkel thuis, en in je achtertuin, zelfs in je voortuin is het taboe.
Het is nog maar een denkpiste, maar .....
Zolang er geen verbod op pijpen komt vind ik het niet erg
facial
7 juli 2008, 10:12
Weer een extra reden om naar de Duitse clubs te gaan t.o.v. Nederlandse, hier mag je tenminste wel lekker van een sigaretje genieten, zonder al die ophef als in Nederland.:D:D:D
rplover
7 juli 2008, 10:14
Binnen de EU gaan er zelfs stemmen op om een algemeen rookverbod in te stellen.
Roken kan dan nog enkel thuis, en in je achtertuin, zelfs in je voortuin is het taboe.
Het is nog maar een denkpiste, maar .....
Zolang er geen verbod op pijpen komt vind ik het niet erg
Dan moeten ze ook maar het lef hebben rookwaren te verbieden, de onnozelaars. EN alcohol. korte metten maken met alles.
Maar dan hypothekeren ze hun eigen inkomsten, dus dat zal er wel nooit van komen. Die miljarden euri aan taksen, accijzen en BTW laten ze nooit vallen, nooit ofte nimmer....
Ja, ik rook, en dat maakt me misschien bevooroordeeld, maar ik ben bereid buiten te gaan zitten roken in de clubs, heb ik geen probleem mee. Ik ben de eerste te begrijpen dat roken hinderlijk is, maar een heksenjacht ontketenen, daar ben ik ronduit tegen.
:wink:
Picasso 1
7 juli 2008, 20:29
Dan moeten ze ook maar het lef hebben rookwaren te verbieden, de onnozelaars. EN alcohol. korte metten maken met alles.
Maar dan hypothekeren ze hun eigen inkomsten, dus dat zal er wel nooit van komen. Die miljarden euri aan taksen, accijzen en BTW laten ze nooit vallen, nooit ofte nimmer....
Nee hoor, de overheid lijdt nooit verlies. Zodra er minder inkomsten zijn uit tabaksaccijnzen wordt een andere bron aangeroerd waar mensen voor moeten gaan betalen (verpakkingsbelasting, vliegtax, verhoging boetes, verhoging pensioengerechtigde leeftijd, kilometerheffing :rofl:).
Volgens mij is de enige reden dat er geen verbod komt, de angst voor het ontstaan van een zwarte markt. Het bestrijden van zo´n zwarte markt kost geld (politie, justitie, etc.) en dan is het veel makkelijker om het dan maar legaal te houden en er nog een slaatje uit te slaan ook.
Jansen
7 juli 2008, 23:50
Dan moeten ze ook maar het lef hebben rookwaren te verbieden, de onnozelaars. EN alcohol. korte metten maken met alles. Ik ben de eerste te begrijpen dat roken hinderlijk is, maar een heksenjacht ontketenen, daar ben ik ronduit tegen.
Ben jij tegen een heksenjacht ontketenen :eek: man je doet niet anders
zeppos58
7 juli 2008, 23:59
Als iedereen stopt met roken, is dat voor de overheid winstgevend.
De kosten van longtransplantaties en longkanker wegen niet op tegen de inkomsten die de overheid haalt uit tabak.
Om een longtransplantatie te bekostigen zijn de inkomsten nodig van 10.000 rokers die gedurende 20 jaar minsten 1 pakje per dag roken.
De enige die hier winst maakt is de tabaksindustrie zelf zelf.
Deze cijfers zuig ik niet uit mijn duim, maar komen van een familielid die een zeer hoog ambt bekleed bij een ziekenfonds.
Picasso 1
8 juli 2008, 00:18
Als iedereen stopt met roken, is dat voor de overheid winstgevend.
De kosten van longtransplantaties en longkanker wegen niet op tegen de inkomsten die de overheid haalt uit tabak.
Om een longtransplantatie te bekostigen zijn de inkomsten nodig van 10.000 rokers die gedurende 20 jaar minsten 1 pakje per dag roken.
De enige die hier winst maakt is de tabaksindustrie zelf zelf.
Deze cijfers zuig ik niet uit mijn duim, maar komen van een familielid die een zeer hoog ambt bekleed bij een ziekenfonds.
Jij zuigt het niet uit je duim maar je familielid wel. Volgens jouw cijfers hebben we het hier over een 175 miljoen dure longtransplantatie.
Bij zo´n dure longtransplantatie verwacht ik dat de overheid mensen verbied om donor te worden :rofl:.
En bij overtreding van dat verbod zul je in elk geval niet de doodstraf krijgen :D.
Was dinsdag in GT en gelukkig werd er nog gewoon lekker gepaft. Het hoort ook zo. voor een ieder die wil roken en gezellig uit wil gaan, kom lekker naar GT.
rplover
11 juli 2008, 21:38
Was dinsdag in GT en gelukkig werd er nog gewoon lekker gepaft. Het hoort ook zo. voor een ieder die wil roken en gezellig uit wil gaan, kom lekker naar GT.
Als verstokt roker geef ik je uiteraard GEEN gelijk :baby2:
Rookvrij maken die tenten, of toch een gedeelte ervan, zodat niet-rokende beertjes ook kunnen ademen. Is het nu zo erg, voor ons rokers, om eens wat sociaal en begripvol te zijn, en de niet-rokers te respecteren, misschien krijgen we dan ook wat respect van hen terug ;)
Rookvrij maken die tenten, of toch een gedeelte ervan, zodat niet-rokende beertjes ook kunnen ademen. Is het nu zo erg, voor ons rokers, om eens wat sociaal en begripvol te zijn, en de niet-rokers te respecteren, misschien krijgen we dan ook wat respect van hen terug ;)
Tja mars,
Sorry, maar hier moet ik Rplover toch gelijk geven : als astma patient heb ik vandaag weer net een crisis achter de rug en hoop ik morgen terug beter te zijn om te gaan stappen.:teuflisch
Ik kan je verzekeren dat het geen pretje is dan in een rokershol als GT te vertoeven.
Een rookvrije omgeving zou mijn plezier in deze clubs een groot deel beter voor mij maken als ik eens rustig binnen adem zou krijgen zonder in een hoestbui uit te barsten. Vandaar dat ik het een beetje jammer vind dat de enige club die rookvrij geworden is en in NL ligt de laatste tijd door andere negatieve factoren in opspraak komt en ook door mij een beetje gemeden wordt.
Blijkbaar is het in VV toch beter, daar heb ik merkelijk minder last, maar in je geliefkoosde GT is het voor mij een complete ramp. Blijkbaar kan zelfs een afdoende lucht zuivering er niet van af met al hun inkomsten :wand:
Tot daar echter orde op zaken gezet wordt is dit voor mij een DOORSLAG GEVENDE REDEN om niet voor die club te kiezen.
@ mars : denk ook eens aan ons voor je zo een respectloze stelling hier poneert !!!!
Dat mag jij vinden, Ik ben duidelijk een andere mening toebedeeld. Wij als rokers wordt niet de keuze gelaten om te roken maar het wordt ons simpel weg overal verboden. Natuurlijk zal ik niet roken in ruimtes die daar niet bestemd voor zijn. En het is helemaal niet zo erg voor ons rokers begripvol te zijn. MAAR met jou zin "MISSCHIEN KRIJGEN WE DAN OOK WAT RESPECT VAN HEN TERUG" vind jij dus ook dat het eenzijdig is, alleen heb jij iets meer sympatie voor de nietroker en ben je het met hen eens om de tenten rookvrij te maken. of toch een gedeelte. Ik stem ermee in. Als het maar de mooiste ruimtes van de club worden, want we leveren ook onze vrijheid om te mogen roken in;) deze ruimtes zijn dan ook alleen bestemd voor rokers. Dit worden vast de meest gezellige verblijfruimtes;)
Tja mars,
Sorry, maar hier moet ik Rplover toch gelijk geven : als astma patient heb ik vandaag weer net een crisis achter de rug en hoop ik morgen terug beter te zijn om te gaan stappen.:teuflisch
Ik kan je verzekeren dat het geen pretje is dan in een rokershol als GT te vertoeven.
Een rookvrije omgeving zou mijn plezier in deze clubs een groot deel beter voor mij maken als ik eens rustig binnen adem zou krijgen zonder in een hoestbui uit te barsten. Vandaar dat ik het een beetje jammer vind dat de enige club die rookvrij geworden is en in NL ligt de laatste tijd door andere negatieve factoren in opspraak komt en ook door mij een beetje gemeden wordt.
Blijkbaar is het in VV toch beter, daar heb ik merkelijk minder last, maar in je geliefkoosde GT is het voor mij een complete ramp. Blijkbaar kan zelfs een afdoende lucht zuivering er niet van af met al hun inkomsten :wand:
Tot daar echter orde op zaken gezet wordt is dit voor mij een DOORSLAG GEVENDE REDEN om niet voor die club te kiezen.
@ mars : denk ook eens aan ons voor je zo een respectloze stelling hier poneert !!!!
Mijn mening is algemeen, uiteraard heb ik begrip voor persoonlijke situaties zoals jij deze van jezelf naar buiten brengt.
Als jij dit direct als respectloos bestempelt zegt dit meer iets over jouw dan over mij. want ja ik weet zeker wel wat astma inhoud. Mijn moeder heeft het zwaar en mijn broertje in lichtere mate. En ik ben ook erg blij dat ik het gelukkig niet heb. Ik heb respect voor ieder mens. ziek,gezond,van buitenlandse afkomst en ga zo maar door. Maar als ik met elke groep rekening moet gaan houden wanneer ik iets vind, en dit dan direct respectloos genoemd wordt + dat ik ook aan deze mensen moet denken. denk ik dat je het toch iets te persoonlijk hebt genomen. Jij mag absoluut vinden dat er niet meer gerookt mag worden in clubs, dat vind jij en daar kan ik me in jouw geval ook alles bij voorstellen. Misschien moeten ze invoeren dat er rookdagen en nietrook dagen zijn voor de dames en de gasten.
denk ik dat je het toch iets te persoonlijk hebt genomen.
Natuurlijk heb ik dat persoonlijk genomen, je doet verdomme een oproep tot nog meer roken in GT terwijl je nu met momenten door de mist de dames nie meer kan zien :wand:
En prijs je maar gelukkig dat je ontsnapt bent en een goed stel longen hebt. Ik zou er wat zuiniger op zijn in jou plaats gezien je familie !
Natuurlijk heb ik dat persoonlijk genomen, je doet verdomme een oproep tot nog meer roken in GT terwijl je nu met momenten door de mist de dames nie meer kan zien :wand:
En prijs je maar gelukkig dat je ontsnapt bent en een goed stel longen hebt. Ik zou er wat zuiniger op zijn in jou plaats gezien je familie !
Je voelt je geroepen om voor een groep mensen te spreken, erg nobel van je.
Als ik het persoonlijk bedoel, richt ik het wel persoonlijk op jou.
lees wat er staat.
Het is in jouw geval te begrijpen dat je anti-rook bent. Maar je ziet zelfs mijn mening in de rokers discussie als een "verdomme"oproep.
Jij bent anti en ik ben pro. en beide om onze eigen reden. Laten we die dan respecteren en beklaag jij je bij de leiding van GT. misschien hebben ze wel een luisterend oor voor je en doen ze er iets mee. Ga er maar niet vanuit dat een roker in een uitgaansgelegenheid waar hij/zij mag roken, het cig. laat liggen. succes ermee
Misschien bedoel je het niet zo, maar dit klinkt mij toch knap egoistisch in de oren. Roken hoort helemaal niet zo. Uitroeien die handel! :D Of iets genuanceerder: rook je maar helemaal dood, maar liever niet op plekken waar ik ook kom.
Wat veel rokers 'vergeten' is dat hun gerook domweg overlast veroorzaakt. Voor o.a. astmapatienten, maar ook voor niet rokers (stinkende kleren, slechte lucht inademen).
Door hun rookverslaving wil men sommige dingen niet zien/horen. Zeer vergelijkbaar met andere verslavingen, zoals alcohol, drugs, saunaclubbezoek :eek:. Maar dat soort verslavingen leveren minder overlast en schade op voor anderen.
Wat mij betreft mogen alle clubs rookvrij. Rookhoekjes OK, maar wel achteraf graag. Asociale gewoontes moeten bestreden worden, niet gestimuleerd.
Genuanceerd als altijd,:zauberkis
uw Randy
In Freude wordt ook nog steeds gerookt. Jammer want als ze ergens frisse lucht kunnen gebruiken dan is het daar wel.
Adèle wist mij te vertellen dat dit is omdat de club in eigendom is en niet gehuurd wordt. In de stad is ook een kroeg die eigendom is en de eigenaren hebben bepaald dat daar gerookt kan worden.
Geheel overtuigd ben ik niet.
Bart
rplover
12 juli 2008, 12:36
Rokers tegen niet-rokers, dat kan best pittig worden.
Ik ben van oordeel dat wij, rokers (en ik beschouw me tot een zwaar verslaafde roker) iets te weinig rekening hebben gehouden met niet-rokers tot op heden.
En als er een rookverbod komt, goed, dan moeten we ons daar maar bij neerleggen. Eigenlijk is VV het goede voorbeeld, een gedeelte rookvrij en een ander gedeelte waar niet meer gepaft mag worden.
Ik schrok zelfs van de stank die hing in het rookgedeelte, en ik ben dan zelf een verstokt roker, dus vraag ik me af hoe het moet zijn voor mensen die nooit gerookt hebben, een verschrikking, omdat wij een slechte gewoonte hebben.
Goe dus die maatregelen van de regering. En we gaan toch gewoon op het terras roken, wie als roker kan daar nu iets op tegen hebben.
Randy, tja, die gaat uiteraard altijd te ver. Andersmans slechte gewoontes afschieten, maar raak niet aan zijn slechte gewoontens, want dan is het grote oorlog.
Randy is dus ook het voorbeeld van een onbegripvol niet-roker, een pure egotripper die enkel en alleen aan zichzelf denkt. Zulke mensen, daar steek ik maar al te graag een sigaretje bij op aan tafel terwijl hij eet.
Dupke kan het beamen, destijds toen er nog overal gerookt mocht worden, deed ik gewoon mijn sigaret uit als hij in de buurt kwam. Gewoon uit respect voor niet-rokers, die niet van de daken schreeuwen dat er een heksenjacht moet komen tegen rokers. Respect voor zulke mensen ;)
Aan Mars de volgende raad, respect kan je pas krijgen als jij anderen respect toont ;)
...
Randy, tja, die gaat uiteraard altijd te ver. Andersmans slechte gewoontes afschieten, maar raak niet aan zijn slechte gewoontens, want dan is het grote oorlog.
Randy is dus ook het voorbeeld van een onbegripvol niet-roker, een pure egotripper die enkel en alleen aan zichzelf denkt. Zulke mensen, daar steek ik maar al te graag een sigaretje bij op aan tafel terwijl hij eet.
...
Wees blij dat ik slechte gewoontes afschiet en niet mensen :D. En een beetje pot/ketel, RPL, u doet niet anders, zie PZC/PMC discussies bijv.
Verder heb ik geen slechte gewoontes (OK, RPL plagen :thefinger).
En idd heb ik geen begrip voor asociaal gedrag. :moon: Ik zie ook niet dat er begrip moet zijn voor rokers. Medelijden misschien, omdat ze zichzelf vergiftigen, en daar blijkbaar (nog) niet mee kunnen stoppen, maar begrip? No way!
Nogmaals, rokers mogen van mij roken (wie ben ik om ze dat te ontzeggen) alleen liever niet in mijn omgeving. En roken is geen recht dat opgeeist kan worden.
ein-steen
12 juli 2008, 15:06
Ik als verstokte/verslaafde roker vind dat ik mijn eigen vergiftigen mag wanneer ik dat wil (zelfbestemming), echter ik zal nooit een plaats opzoeken waar niet gerookt mag worden, wanneer er op deze plaats gerookt mag worden doe ik graag mee, slechte lucht of niet, de ex. of niet roker kan toch ook een ander plaatsje zoeken, ik wil niet ofveral verjaagd worden als ik op een rokersplaats rook en er weer zo'n zielige nietroker langskomt die mij als een jehova getuige probeert mij van mijn heerlijke verslaving af te helpen.
rplover
12 juli 2008, 16:06
Wees blij dat ik slechte gewoontes afschiet en niet mensen :D. En een beetje pot/ketel, RPL, u doet niet anders, zie PZC/PMC discussies bijv.
Verder heb ik geen slechte gewoontes (OK, RPL plagen :thefinger).
En idd heb ik geen begrip voor asociaal gedrag. :moon: Ik zie ook niet dat er begrip moet zijn voor rokers. Medelijden misschien, omdat ze zichzelf vergiftigen, en daar blijkbaar (nog) niet mee kunnen stoppen, maar begrip? No way!
Nogmaals, rokers mogen van mij roken (wie ben ik om ze dat te ontzeggen) alleen liever niet in mijn omgeving. En roken is geen recht dat opgeeist kan worden.
Randy, je haalt er weer andere dingen bij, zoals gebruikelijk :teuflisch
je moet geen begrip hebben voor rokers, wel aanvaarden dat er plaatsen zijn waar er gerookt mag worden, en als je daar niet mee kan leven, oprotten maar :thefinger
Ik ga het ook niet in mijn hoofd halen te klagen dat ik niet mag roken op plaatsen waar ik niet mag roken. Dat is gewoon zo, de wet, en daarmee basta, die moet ik maar naleven.
Een heksenjacht tegen de rokers ontketenen? Dan vergeet jij één ding, je gaat aan je trekken moeten komen in homobars, want 90 percent van uw schatjes roken ook :lostit:
En die kus jij toch ook lekker vol op de mond en tongzoen je, geeft het dan niks dat jij een asbak uitlikt, maar wel dat er mensen zijn die roken op plaatsen waar het mag? Niet een beetje hypocriet maar hypocritie ten top :D;)
Een heksenjacht tegen rokers ontketenen is makkelijker dan wederzijds respect, maar dat kan er bij jou blijkbaar niet in :hammer:
RPLOVER geeft volgende raad.
Aan Mars de volgende raad, respect kan je pas krijgen als jij anderen respect toont
Ik zal het persoonlijk niet te zwaar opnemen want ik ga er vanuit dat het hier nog steeds over het roken gaat en niet over respect in het algemeen.
Er zijn in de reacties een aantal vergelijkingen gemaakt zoals: asociaal, drank verslaving, drugs, sex. als grap bedoeld of serieus.Maakt niets uit, ik vind de vergelijking totaal niet opgaan.
Het ging om de rook problematiek die bij sommige mensen erg hoog zit. Ik zie in een club het merendeel van de mensen roken Dames en heren. nu moet dit volgens een aantal mensen uitgebannen worden.
De volgende die opstaat vind de muziek te hard. Dan mag je vervolgens in z'n algemeenheid niet zeggen > dan blijf je toch lekker weg. want dan ben je respectloos tegen deze persoon. Je kan namelijk niet weten dat deze persoon bijvoorbeeld een zeer zware gehooraandoening heeft en dat werpt dan ook logies weer een ander licht op zijn dan terechte klacht.
Iemand vind het te donker binnen, een ander juist weer te licht. en ga maar door en verzin er nog maar een paar. Alles is de hemel in te lullen kwa rechtvaardigheid en alles is ook zo weer van tafel te vegen als je er lichtvoetig over/op reageerd.
Zolang het toegestaan is in bijvoorbeeld GT om te roken zal ik dat danook gewoon blijven doen. Mochten er rookplaatsen komen zal ik me aan die huisregels gaan houden. Ben ik dan een ASO of iemand die geen respect voor andere mensen heeft? Dan zijn er met mij dan zeer veel. En helaas voor het tegenkamp, deze mensen komen ook allemaal in ONZE club.
..Er zijn in de reacties een aantal vergelijkingen gemaakt zoals: asociaal, drank verslaving, drugs, sex. als grap bedoeld of serieus.Maakt niets uit, ik vind de vergelijking totaal niet opgaan.
...
Rokers zijn verslaafd aan roken. Elke verslaving heeft vergelijkbare karakteristieken, het verschil is alleen waaraan je verslaafd bent. 2 opvallende kenmerken: veel verslaafden ontkennen dat ze verslaafd zijn, en verslaafden doen veel, zo niet alles om hun verslaving te bevredigen.
In het geval van roken veroorzaak je met je verslaving overlast aan anderen. Veel meer dan met de meeste andere verslavingen. Vb: weinig mensen hebben last als iemand stomdronken is (hooguit is diens gedrag irritant). Hij schaadt vooral zijn eigen gezondheid.
RPLOVER geeft volgende raad.
Zolang het toegestaan is in bijvoorbeeld GT om te roken zal ik dat dan ook gewoon blijven doen. Mochten er rookplaatsen komen zal ik me aan die huisregels gaan houden. Ben ik dan een ASO of iemand die geen respect voor andere mensen heeft? Dan zijn er met mij dan zeer veel. En helaas voor het tegenkamp, deze mensen komen ook allemaal in ONZE club.
Tja Mars, Randy en Rplover, ein-steen
Nee, ik zal nooit iemand voor zoiets als ASO bestempelen, daarvoor heb ik te veel respect voor anderen hun mening.
Het enige probleem dat ik hiermee heb is dat op enkele nederlandse clubs zoals YY, Sans Sousis en Zazen nu na, waar men zich wel houdt aan het rookverbod binnen, en men buiten gezamelijk een peukje opsteekt je me dus eens een duitse club moet opsommen waar ik als 'noodgedwongen niet-roker' terecht kon in het verleden en zelfs nu, na de wetsverandering in Duitsland die men aan z'n laars lapt.
Is het niet zo dat in alle clubs in Duitsland in NRW nog gerookt wordt en ik dus vanuit jou standpunt eigenlijk nergens terecht kan, terwijl jij overal tercht kan terwijl ik de wetgeving aan mijn kant heb!
Ik pleit hier helemaal niet voor een met harde hand opleggen van de wettelijke situatie, eerder voor wederzijds respect wat mijnsinziens in deze stellingenoorlog ook een beetje zoek is!
Willem2
13 juli 2008, 11:46
Rokers zijn verslaafd aan roken. Elke verslaving heeft vergelijkbare karakteristieken, het verschil is alleen waaraan je verslaafd bent. 2 opvallende kenmerken: veel verslaafden ontkennen dat ze verslaafd zijn, en verslaafden doen veel, zo niet alles om hun verslaving te bevredigen.
In het geval van roken veroorzaak je met je verslaving overlast aan anderen. Veel meer dan met de meeste andere verslavingen. Vb: weinig mensen hebben last als iemand stomdronken is (hooguit is diens gedrag irritant). Hij schaadt vooral zijn eigen gezondheid.
En daarom zit jij in Thailand :rolleyes:
paul22
14 juli 2008, 11:02
In het geval van roken veroorzaak je met je verslaving overlast aan anderen. .
Overlast veroorzaken ze inderdaad, maar dat is niet de reden voor het rookverbod!!
Ik als verstokte/verslaafde roker vind dat ik mijn eigen vergiftigen mag wanneer ik dat wil (zelfbestemming).
Ze vergiftigen niet alleen zichzelf (mogen ze nog steeds !) ,maar ook anderen !!!! :ranting2:
Alleen hierdoor ,en niet door de overlast, is er uiteindelijk een rookverbod gekomen!!
rplover
14 juli 2008, 11:30
Overlast veroorzaken ze inderdaad, maar dat is niet de reden voor het rookverbod!!
Ze vergiftigen niet alleen zichzelf (mogen ze nog steeds !) ,maar ook anderen !!!! :ranting2:
Alleen hierdoor ,en niet door de overlast, is er uiteindelijk een rookverbod gekomen!!
Dan wordt het hoog tijd dat er een ALGEMEEN alcoholverbod komt, want buiten zichzelf vergiftigen doden ze anderen door de neveneffecten van alcohol (onder invloed rijden op de weg, agressie, vrouwen aftuigen onder invloed van ).
Blijkbaar vinden jullie het erger dat mensen roken in open lucht dan een bende zatlappen op de weg, of alcoholiekers die hun gezinsleden bijeenkletsen omdat ze bezopen zijn, of omdat ze zat zijn keet schoppen en agressief worden. Ik heb nog geen enkele roker onder invloed van nicotine zien agressief worden, zijn familie aftuigen, zien vechten, of verkeersongelukken veroorzaken.
Van kortzichtigheid gesproken, alcohol, DE harddrugs bij uitstek, toegelaten, en veel meer getolereerd door medebeertjes dan een sigaretje.
Ach, het zal altijd zo zijn, roepen en schreeuwen dat rokers verslaafde mensen zijn die de anderen hun gezondheid schade toebrengen, terwijl er jaarlijks duizenden mensen doodgereden worden door zatte kloten.
Maar ja, die hebben zelf gekozen de straat over te steken voor een zatlap zeker? Of als je de baan opgaat moet je dat risico maar nemen?
Ik ben dus een voorstander van een algemeen alcoholverbod, zolang die bekrompen geesten hier blijven beweren dat zij schade oplopen van mijn gepaf, onverdraagzaamheid troef alweer.
@RPL, wat een ongenuanceerd gebler van je :D, laat ff weten als je dit serieus bedoelt, dan zal ik ook serieus reageren.
Misschien moet je eerst je nicotinepeil ff aanvullen? :rolleyes:
rplover
14 juli 2008, 13:23
@RPL, wat een ongenuanceerd gebler van je :D, laat ff weten als je dit serieus bedoelt, dan zal ik ook serieus reageren.
Misschien moet je eerst je nicotinepeil ff aanvullen? :rolleyes:
Natuurlijk meen ik dit serieus, Randy.
Ik vraag me af waar jij je het hardst aan stoort, aan iemand die buiten een sigaretje opsteekt, op drie meter afstand van je, of iemand die na 7 biertjes bij sluitingstijd in zijn wagen stapt en huiswaarts rijdt....
...want die eerste beschouw jij als een misdadiger, die geen verantwoordelijkheidszin heeft, de tweede, dat vind jij dus doodnormaal.
Eigenlijk vraaag ik me af of jij dit wel serieus bedoelt.
Mijn nicotinepeil aanvullen? Dat toont toch weer je bekrompenheid, moet ik toestemming vragen aan je om in mijn eigen kot een sigaretje te roken?
Ik kan alvast straks nog veilig de baan op, al rook ik me verrot, en dat is nog altijd een wettelijke, vrije keuze, die ik bewust maak.
Kan jij dat ook zeggen na drie, vier of vijf biertjes?
Kom maar, ik heb er zin in (in die sigaret, met chocoladesmaak:thefinger)
Natuurlijk meen ik dit serieus, Randy.
Ik vraag me af waar jij je het hardst aan stoort, aan iemand die buiten een sigaretje opsteekt, op drie meter afstand van je, of iemand die na 7 biertjes bij sluitingstijd in zijn wagen stapt en huiswaarts rijdt....
...want die eerste beschouw jij als een misdadiger, die geen verantwoordelijkheidszin heeft, de tweede, dat vind jij dus doodnormaal.
...
Opnieuw, en dat is zeker niet de 1e keer, vul je dingen in die IK niet schrijf.
Daarnaast vergelijk je appels met peren. Maar daar hebben we het wel weer eens over in een club. :wink:
Randy, die zich opeens afvraagt: hoeveel rokers zijn ook alcoholist? :zauberkis
ein-steen
14 juli 2008, 15:00
hoie effen un vraagje Randy heb je ook gerookt enne als tot thauilandkenner hoe hou jij het daar in hemelsnaam uit bij die smog en rokerige go-go en andere bars. Zelf bedstaat waar ik woon reeds anderhalf jaar een rookverbod, geen enkel probleem mee hoor en nu met heerlijk terasweer is het ook geen probleem om daar te roken (geen klachten gehad) dus rokers en rokers kunnen toch samen. Trouwens jij vindt het geloof ik ook leuk als de dvp roken aan je gezwolle leuter (pijpen heet dat geloof ik.
Groetjes vAN DE SCHOORSTEENROKENDE ein-steen
@Ein-steen: smog is vooral een probleem in Bangkok, en daar ben ik niet veel geweest. In Thailand geldt ook een rookverbod in openbare gelegenheden, en sinds april dit jaar geldt dat ook voor de horeca. In Pattaya houdt een aantal gogo's en gesloten barren zich hieraan, een aantal niet. Ik vind het een verbetering (het rook vrij zijn ;)). In open barren heb ik er minder last van, er is altijd wel een briesje in Pattaya (en ook elders).
Heel vroeger rookte ik ook, typisch puberstoerheid. Mijn geluk was dat ik er niet verslaafd aan raakte, ik rookte vooral in het weekend tijdens stappen, daarbuiten niet. Die periode duurde maar 2-3 jaar. Het was ook in de tijd dat > 80% van mijn leeftijdsgroep rookte. Daarna zelden meer een peuk opgestoken (af en toe, nieuwsgierigheid).
Als een DVP bezig is met kleine Randy komt daar nooit een brandende sigaret aan te pas :D.
ein-steen
14 juli 2008, 16:14
zoals ik al dacht Randy je bent een ex roker (kort of lang maakt niet uit) nog altijd is de trek daar. De mensen die nooit gerookt hebben hebben nooit zo'n grote problemen met het rookgebeuren, het zijn de ex rokers die problemen hebben (eens verslaaft is altijd verslaafd, aan welk genotsmiddel dan ook). Nou kan ik je wel vertellen dat ein-steentje eenmaal geblasen is door een vrouw die zwaar pijpte ik kan je vertellen ein-steentje verloor zijn haarstukje zo ging hij uit z'n dak. Misschien iets voor kleine Randy.
groet ein-steen
Toppie
14 juli 2008, 16:16
pfff eindeloze discussie. Ik ben thuis niet-roker (voor de kids enzo), maar in GT ben ik de meest asociale roker (volgens Sonny) en rook ik snel twee pakjes. Waarom? Omdat ik in GT alles doe wat God verboden heeft. Ik neuk andere vrouwen, ik drink en ja ik rook dan ook als een ketter.
En tja het mag nog steeds in GT en mocht je daar problemen mee hebben moet je je beklag doen bij de leiding van GT. Je kunt dan wel gaan klagen bij de rokende ijsberen maar dan ben je bij mij toch echt aan t verkeerde adres.
zoals ik al dacht Randy je bent een ex roker (kort of lang maakt niet uit) nog altijd is de trek daar.
...
groet ein-steen
Toch beter lezen ein-steen, ik schreef dat ik nooit rookverslaafde ben geweest. De trek is er ook al lang niet meer, die hooguit 6 sigaretten in meer dan 25 jaar tijd neem ik niet serieus. ;)
paul22
14 juli 2008, 17:10
Dan wordt het hoog tijd dat er een ALGEMEEN alcoholverbod komt, want buiten zichzelf vergiftigen doden ze anderen door de neveneffecten van alcohol (onder invloed rijden op de weg, agressie, vrouwen aftuigen onder invloed van ).
Deze "neveneffecten" zijn ook verboden en er wordt tegen opgetreden. Boetes zelfs gevangenisstraf.
Vergelijk je rokers inmiddels met alcoholverslaafden ? (= kleine groep van alle alcoholgebruikers)
Ook voor alcohol zijn er regels (bv leeftijd) .
PS. Jij mag roken zoveel je wil ,alleen moet je geen andere mensen daarbij vergiftigen. Paul die ook rookt. ;)
...
Vergelijk je rokers inmiddels met alcoholverslaafden ? (= kleine groep van alle alcoholgebruikers)
...
Niet elke alcoholgebruiker is alcoholverslaafd. (En RPL, niet elke alcoholist rijdt met teveel alcohol op, of tuigt zijn / haar partner af... :rolleyes:)
Bijna elke roker is rookverslaafd.
Verschillende verslaafden zijn goed met elkaar te vergelijken. Het is verslavingsgedrag wat gemeenschappelijk is, waar je aan verslaafd bent is minder relevant. En ja, uiteraard zijn er ook wel verschillen tussen bijv een alhoholist en een nicotinejunk...:rolleyes:
...
Natuurlijk zijn rokers verslaafd, maar daar heeft NIEMAND last van, van die verslaving.
...
Lees jij nog eens na wat Dupke schreef in dit topic? :rolleyes:
En weet je nog WAAROM roken op steeds meer plekken verboden is? Gezondheidsrisico's die ook maatschappelijke schade tot gevolg hebben voor niet-rokers.
Ik stop maar weer met jou hierover te discussieren, bewaar ik wel voor in de club. ;)
ein-steen
14 juli 2008, 19:59
Kijk Randy dat bedoel ik nou zoals je berichte 2 hooguit 3 jaar gerookt (5 a 6 sigaretjes al die jaren of per dag?) Het is hetzelfde als met wandelen wij alle lopen onze jongeheer achterna toch. Maar effin ik heb respect voor jouw mening, laat daar geen twijfel over bestaan. Zelf ben ik geen drinker dus over alcoholisme kan ik mij niet uitspreken, wel over de kranteberichten dat een gealcoliseerde bestuurder na ongeval gevucht zijn. (ontkennende verslaving) dit heb je nu bij rookers nooit. Ik rook overal zolang het toegestaan is en mag op de doorvoor aangewezen plaatsen, en wanneer ik het niet meer mag dan zoek ik een andere hobby.
Trouwens ga jij bij de keus van je DVP uit of ze wel of niet rookt. (zo ja dan is je keus denk ik in saunaland en thailand wel erg beperkt)
Zo nu eerst een sigaretje ook lekker voor na de sex, vindt ik teminste.
groet ein-steen
Kijk Randy dat bedoel ik nou zoals je berichte 2 hooguit 3 jaar gerookt (5 a 6 sigaretjes al die jaren of per dag?)
2-3 jaar alleen in het weekend roken, zeg 2-3 pakjes per weekend. Nooit door de weeks. Gestopt. Sindsdien max 6 sigaretten in ruim 25 jaar, dus gemiddeld 1 per 4 jaar :D.
Het is hetzelfde als met wandelen wij alle lopen onze jongeheer achterna toch. Maar effin ik heb respect voor jouw mening, laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik ook voor die van jou.
Trouwens ga jij bij de keus van je DVP uit of ze wel of niet rookt. (zo ja dan is je keus denk ik in saunaland en thailand wel erg beperkt)
...
Klopt, als je alleen niet-rokende DVPs wilt is de keuze zeer beperkt. Uiteraard is het prettiger als ze niet rookt maar als ze wel rookt is het geen show-stopper.
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel DVPs niet meer zouden roken, of veel minder, als roken niet toegestaan zou zijn in de clubs? Ik vermoed dat veel DVPs ook uit verveling (veel) roken, hun werkdag bestaat toch vooral uit wachten.
Ik kan me nog herinneren toen roken op kantoren en andere werkplekken verboden werd, er toch aardig wat veel rokende collega's waren die fors minderden, en OOK blij waren met de frisse lucht :D. Ook al protesteerden ze hard van te voren tegen het 'afpakken' van een 'verworven recht'.
Deze discussie is eindeloos!!! Het is al door mijzelf en nog een schrijver genoemd, zolang er door de leiding geen beslissing genomen is blijft het opsteken van een sig. een feit die de hele dag door blijft gaan. spijtig voor de niet rokers. Voor wat aangaand de verslavings problematiek heeft niets met deze discussie te maken. Simpel dus: zolang er gerookt mag worden wordt er gewoon gerookt. Beslissing van leiding niet meer roken, alleen in de daar voor betemde ruimtes zal dit worden nageleefd door elke roker.
The Joker
14 juli 2008, 21:39
De discussie is helemaal niet eindeloos.
Zoals RPLover aangaf wordt hij niet graag doodgereden door iemand met te veel drank achter het stuur.
Maar iemand die af en toe een paar biertjes drinkt hoeft nog geen drankrijder te zijn.
Als iemand naast mij een pintje pakt heb ik daar geen last van, tenzij hij na zijn dorst gelest te hebben opstaat en mij in mijn bek zeikt (afvalproduct van bier).
Als er een roker naast mij zit te paffen heb ik daar wel last van en loop ik een sterk verhoogd risico op longkaner of een bende andere dodelijke ziektes waar ik niet op zit te wachten (afvalproduct van peuken).
Ik stel dus voor dat we voortaan elke roker in een club zijn peuk uitzeiken en allemaal nog lang en gelukkig ijsberen :thefinger
Deze discussie is eindeloos!!!
Dat gebeurt wel vaker met discussies waar of RPLover, of Randy aan meedoen :D. Maar niemand verplicht je om mee te doen...
Het is al door mijzelf en nog een schrijver genoemd, zolang er door de leiding geen beslissing genomen is blijft het opsteken van een sig. een feit die de hele dag door blijft gaan.
Klopt.
spijtig voor de niet rokers. Voor wat aangaand de verslavings problematiek heeft niets met deze discussie te maken.
Ja en nee. Soms verandert een discussie al discussierende van onderwerp. En niet alleen in dit topic. Niets mis mee, zo strak worden discussies niet gevoerd op dit forum. ;)
Simpel dus: zolang er gerookt mag worden wordt er gewoon gerookt. Beslissing van leiding niet meer roken, alleen in de daar voor betemde ruimtes zal dit worden nageleefd door elke roker.
We zijn het eens. ;)
Toppie
14 juli 2008, 21:59
Ik stel dus voor dat we voortaan elke roker in een club zijn peuk uitzeiken en allemaal nog lang en gelukkig ijsberen :thefinger
ik zou zeggen probeer t eens :teuflisch
Nou Randy, ik ben zeer tevreden met jouw reactie, Hier zouden een aantal mensen een voorbeeld aan kunnen nemen Hoe je kan reageren op een reactie;);) Het voelt zelfs als respect:smile2:
Ik stel dus voor dat we voortaan elke roker in een club zijn peuk uitzeiken en allemaal nog lang en gelukkig ijsberen
over overlast gesproken!!!
Weet je vat voor een zooitje dan krijgt:thefinger:thefinger
...
Weet je vat voor een zooitje dan krijgt:thefinger:thefinger
Het zal gaan stinken, maar je krijgt er geen enge ziektes van :rofl::rofl::rofl:
Het zal gaan stinken, maar je krijgt er geen enge ziektes van :rofl::rofl::rofl:
Stinken ja!!! maar die enge ziektes zou ik maar niet zo zeker van zijn:eek::eek:
http://www.incidentonline.nl/nieuws/1-het-laatste-nieuws-voor-hulpverlenend-nederland/701-nederlandse-besmet-met-aan-ebola-verwant-virus.html
ein-steen
15 juli 2008, 14:41
Effe un vraagje aan allen, rokers en niet roker. Kan iemand nu eens mededelen in welke clubs nog gerookt (zoja en waar dan) en in welke niet meer gerookt mag worden. Dan krijg ik namelijk eens gewone informatie en weet ik waar ik heen moet gaan als dit ijsbeertje weer eens een scheve schaats wil gaan rijden. Ein-steen en zijn vriend steentje zijn fervent rokers. doeiiiiiiii
ein-steen
15 juli 2008, 15:37
Dank je rplover. eindelijk een nuchter bericht waar ik wat mee kan. maar ja van jou had ik niet anders verwacht als geheelonthouder. groet ein-steen en voor aanvullingen hou ik me aanbevolen
...en buiten is VOORBEHOUDEN voor rokers:teuflisch(dag Randy:wink:;))
...
Als ik nou een brandende sigaret van je krijg, mag ik er dan bij komen zitten? :rofl:
quitje
15 juli 2008, 18:08
bernds :
-> gelijksvloers rookvrij, maar zeker niet 'pijpvrij' :teuflisch:teuflisch
-> kelder niet-rookvrij.
Dus de keuze waar je je laat verwennen, doch bij laatste 2 bezoeken zag ik toch de vaste 'kelderdames' af en toe naar boven verhuizen om de bankscène te starten:green_smi
Toen ik donderdag in PHG was viel me op dat daar nog steeds overal gerookt kon worden.
Niet dat ik dit erg vond maar wat wel opvallend is dat in VV de nieuwe wetgeving m.b.t. roken al wel werd toegepast en in PHG (geldt voor de meeste andere clubs in NRW ook denk ik) nog (?) niet.
Ik neem aan dat zaterdag jl. in PHG gelijk Gt nog steeds overal gerookt kon worden?
De clubs in Hessen (oase, palace en world) hebben allen al sinds maanden een rookvrije ruimte.
GT: overal roken
VV: het welnessgedeelte rookvrij (dat is dus de grote bar en de hal), het restaurantgedeelte en buiten is VOORBEHOUDEN voor rokers:teuflisch(dag Randy:wink:;))
Aanvullingen welkom uiteraard ;)
bernds :
-> gelijksvloers rookvrij, maar zeker niet 'pijpvrij' :teuflisch:teuflisch
-> kelder niet-rookvrij.
Dus de keuze waar je je laat verwennen, doch bij laatste 2 bezoeken zag ik toch de vaste 'kelderdames' af en toe naar boven verhuizen om de bankscène te starten:green_smi
Begreep na een toevallig bezoekje Zondag aan Happy dat men daar vooralsnog geen plannen heeft een rookvrije ruimte aan te wijzen.
Silvester
15 juli 2008, 21:00
....GT: overal roken
....VV: het welnessgedeelte rookvrij (dat is dus de grote bar en de hal), het restaurantgedeelte en buiten is VOORBEHOUDEN voor rokers
Aanvullingen welkom uiteraard
Living Room: bargedeelte is rookvrij, dus alle rokende dames staan gezellig op de grens van het zithoekje te kwetteren en de rook naar de bar te blazen....:baeh:
O ja, maar het ruikt er ook wel eens naar verschroeid rubber:
http://useloos.com/mediaplayer/?itemid=1552
:D
Picasso 1
18 juli 2008, 00:44
Als er een roker naast mij zit te paffen heb ik daar wel last van en loop ik een sterk verhoogd risico op longkaner of een bende andere dodelijke ziektes waar ik niet op zit te wachten (afvalproduct van peuken).
Afgelopen dinsdag laat in de avond was in Villa Vertigo, in het bargedeelte waar niet gerookt mag worden geen enkele vrouw.
Ik had op dat moment twee behoeftes: vrouwen om me heen en een sigaretje opsteken :rofl:. Dus ging ik naar de wellness gedeelte. Wat bleek nu, daar kon ik lekker een sigaretje roken en zaten er twintig vrouwen om me heen.
En met wie zat ik in die rokerige vrouwvolle ruimte te ouwehoeren? Jawel, met die spanjaarden hatende Sir Wankalot :D.
Aan alle anti-rokers, erg veel plezier toegewenst in het rookvrije bargedeelte van VV :teuflisch.
Silvester
21 juli 2008, 13:40
The Palace:
Een voormalig loungehoekje bij de ingang en het voormalige hemelbed achterin zijn middels glaswanden omgetoverd tot rokershok.
Gelukkig blijft de deur wel openstaan voor de broodnodige zuurstof...:cool:
FKK World:
De barruimte is het rokersdomein!
Vanwege de gigantische inhoud en de goede afzuiging is hier door de niet-rokers overigens weinig van te merken. (denk ik...)
De rest van het pand is rookvrij, vandaar dat het beneden ook vrij rustig was?
Effe un vraagje aan allen, rokers en niet roker. Kan iemand nu eens mededelen in welke clubs nog gerookt (zoja en waar dan) en in welke niet meer gerookt mag worden. Dan krijg ik namelijk eens gewone informatie en weet ik waar ik heen moet gaan als dit ijsbeertje weer eens een scheve schaats wil gaan rijden. Ein-steen en zijn vriend steentje zijn fervent rokers. doeiiiiiiii
Van de week s'nachts even wezen kijken in Fun Garden. Missie: mag hier gerookt worden? antwoord: ja, in de bar, in de gang, in de kleedruimte en op de kamer. Dus van FG kan gezegd worden dat de rokers hier gewoon welkom zijn. Net als in HG, GT, VV (hetzij in een gedeelte niet) en volgens mij in alle Duitse clubs.
facial
25 juli 2008, 10:21
Hopenlijk mogen we er nog lang roken, en degene die er moeite mee hebben blijven toch gewoon lekker thuis:thefinger
Hopenlijk mogen we er nog lang roken, en degene die er moeite mee hebben blijven toch gewoon lekker thuis:thefinger
Eindelijk voel ik me gesteund door een roker in de discussie tegen de niet rokers, thuis blijven hoeft niet van mij, ze moeten alleen niet zo zeuren:thefinger
zeppos58
25 juli 2008, 12:03
Helaba het zijn de rokers die fout zitten, net als de drugsspuiters en zuiplappen :wand::mad::ranting2:
rplover
25 juli 2008, 12:47
Helaba het zijn de rokers die fout zitten, net als de drugsspuiters en zuiplappen :wand::mad::ranting2:
How how zeppos, nu ga je er toch wat over.
Je kan bezwaarlijk rokers (en de meesten hier zijn wel hoffelijk, dus slikken hun eigen rook in) vergelijken met drugspuiters en zuiplappen.
De rokers zitten niet fout, die zitten momenteel nog enkel te roken op plaatsen waar het toegelaten is.
En het is aan de clubs om die rokersruimtes en rookvrije ruimtes te bepalen, niet aan de rokers.
Je kan daarvan moeilijk de schuld in de schoenen schuiven van de rokers.
En let op voor de fijne stofdeeltjes, of koop een ecowagentje, want één rit naar Duitsland in jullie vervuilende wagens is vervuilender dan een heel jaar roken.
Ja Zeppos58 dat klopt jongen. daar heb je HELEMAAL gelijk in.:moon: NOT!!!!
zeppos58
25 juli 2008, 22:48
Ja Zeppos58 dat klopt jongen. daar heb je HELEMAAL gelijk in.:moon: NOT!!!!
Ik wil gewoon bedoelen dat sommige rokers denken dat zij juist zitten. En gewoon arrogant hun vervuilde rook in je aangezicht komen blazen, of hun brandende sigaret onder je neus komen houden. Daar loop ik de muren van op. Roken mag uitademen niet dan.
Waarom moeten niet rokers steeds de dupe zijn. Op kantoor mag niet gerookt worden en dat is maar goed ook. Maar mijn rokende collega's hoor ik wel ganse dagen zeuren dat ze buiten moeten roken gaan. Zij verletten wel tijd terwijl ik netjes door werk, maar dat beschouwen ze als normaal. Ik heb mijn baas dan ook gezegd dat ik telkens als mijn collega een sigaret gaat roken ik mijn krant ga lezen, Maar dienen vent (ook een roker) kon daar niet mee lachen.
rplover
26 juli 2008, 00:00
Ik wil gewoon bedoelen dat sommige rokers denken dat zij juist zitten. En gewoon arrogant hun vervuilde rook in je aangezicht komen blazen, of hun brandende sigaret onder je neus komen houden. Daar loop ik de muren van op. Roken mag uitademen niet dan.
Sommige? Inderdaad, en het overgrote deel van niet-rokers denkt ook dat ze juist zitten, terwijl zij meer onverdraagzaam zijn dan rokers. Ik ken dat ergens van, en dat was niet de leukste periode uit de Europese geschiedenis, Zeppos. Als de verdraagzaamheid zoek raakt, dan gebeuren er rare dingen, en die wil ik niet meemaken, toch niet voor een sigaretje.
Wat denk je dan van onuitstaanbare rokers? Daar heb je het niet over, en die zijn in de overgrote meerderheid.
Verdraagzaamheid moet langs beide kanten komen.
Twintig jaar geleden mocht je overal roken, nu nergens meer. Dat is toch gewoon een goede evolutie, maar nog is het niet genoeg, nog een stapje verder? Tabak verbieden? Dan zijn er wel andere dingen die prioriteit hebben voor me, je rijdt met een vervuilend monster op twee wielen? Afschaffen wegens te vervuilend, zo simpel ligt dat, weg met dan milieuvervuilend ding. Of gaan we je uitlaat eens aan een ecotestje onderwerpen? Het is zo erg dat jouw moto niet eens naar de technische keuring hoeft in Belgenland. (neen, dat alles wil ik niet, maar jij pleit wel zo fanatiek tegen rokers, wat als ze aan jouw pleziertje gaan raken, de moto?)
Mij - als roker - hoor je toch niet klagen dat ik vroeger overal mocht roken en nu niet meer, ik vind het goed zo, maar verder moet dit niet gaan. Waarom klagen al die verstokte niet-rokers dan wel? Het lijkt echt op een heksenjacht zo, en dat moeten we vermijden.
Respect, ook van de niet rokers graag, en niet enkel voor de niet rokers.....
Waarom moeten niet rokers steeds de dupe zijn. Op kantoor mag niet gerookt worden en dat is maar goed ook. Maar mijn rokende collega's hoor ik wel ganse dagen zeuren dat ze buiten moeten roken gaan. Zij verletten wel tijd terwijl ik netjes door werk, maar dat beschouwen ze als normaal. Ik heb mijn baas dan ook gezegd dat ik telkens als mijn collega een sigaret gaat roken ik mijn krant ga lezen, Maar dienen vent (ook een roker) kon daar niet mee lachen.
Waar ligt je probleem hier. Ik ben akkoord dat er niet mag gerookt worden op kantoor, maar het is toch niet de schuld van de rokers dat die rooktijd niet gerecupereerd wordt? De werkplekken die ik ken, daar wordt enkel buiten gerookt tijdens de break, een break die niet-rokers ook hebben. ik snap ook hier je probleem niet.
Misschien van werk veranderen, of je baas aanklagen, maar zeker de rokers niet de schuld geven.
Tot slot is het vooral verdraagzaamheid van beide kanten. Ik heb een familielid, twintig jaar heeft ze gepaft, en nu roept ze moord en brand als er nog maar iemand in haar nabijheid een sigaretje opsteekt, ook op plaatsen waar er mag gerookt worden. De trut.
...
Tot slot is het vooral verdraagzaamheid van beide kanten. Ik heb een familielid, twintig jaar heeft ze gepaft, en nu roept ze moord en brand als er nog maar iemand in haar nabijheid een sigaretje opsteekt, ook op plaatsen waar er mag gerookt worden. De trut.
Ter vergoelijking, en kweking van wat extra verdraagzaamheid, een ex-veslaafde (in dit geval aan roken) is EXTRA gevoelig geworden voor waar hij/zij aan verslaafd was. Daar kan hij/zij niets aan doen.
Stop maar met roken RPL, en ervaar het zelf. ;)
Hoorde op het nieuws dat duitsland in een aantal deelstaten het rookverbot inmissels alweer op gaan heffen, goed voorbeeld doet goed volgen hopen we dan maar;)
Das Bundesverfassungsgericht hat das Rauchverbot in kleinen Kneipen vorerst gekippt. Damit gaben die Karlsruher Richer zwei Kleingastronomen aus Baden-Württemberg und Berlin Recht, die sich gegenüber größeren Gaststätten benachteiligt sahen. Die Landesgesetzgeber müssen nun bis 2010 neue Regeln beschließen. Die Zukunft der Rauchverbote in Deutschland ist somit erneut offen, denn ausdrücklich ließen die Verfassungsrichter auch ein absolutes Rauchverbot in allen Gaststätten zu.
http://www.tagesschau.de/inland/rauchverbot108.html
Azrael
31 juli 2008, 10:48
Sommige? Inderdaad, en het overgrote deel van niet-rokers denkt ook dat ze juist zitten, terwijl zij meer onverdraagzaam zijn dan rokers. Ik ken dat ergens van, en dat was niet de leukste periode uit de Europese geschiedenis, Zeppos.
Ik denk dat je hierbij een beetje de plank misslaat. Je kunt de discussie (laten we het zo noemen) tussen rokers en niet-rokers niet vergelijken met die nare periode uit onze geschiedenis, en dat weet jij ook wel. Daarnaast is het natuurlijk wel zo, dat ik als niet roker gedwongen word mee te 'genieten' van het sigaretje van een ander. Ook al wil ik dat niet, ik heb er geen keus in, of ik moet mezelf uit de omgeving halen (lees: weggaan). Waarom moet ik gedwongen worden om weg te lopen voor het genot van een ander? Als je dit genot wilt ondergaan, loop dan zelf even naar buiten en laat de niet-rokers ook in hun waarde.
Hier ben ik het ook absoluut niet mee eens. Ik kan me wel indenken dat wanneer iemand stopt met roken, je niet meer wilt dat er in je woning etc gerookt wordt. Maar als iemand in je omgeving rookt en je dan gaat schreeuwen vind ik inderdaad te sterk overdreven. Jarenlang heb je zelf iedereen lastiggevallen en nu ga je zelf de onschuld spelen? :green_smi
Azrael
31 juli 2008, 10:49
Hoorde op het nieuws dat duitsland in een aantal deelstaten het rookverbot inmissels alweer op gaan heffen, goed voorbeeld doet goed volgen hopen we dan maar;)
Ik hoop het niet......:eek: