PDA

Volledige versie bekijken : Verzekering!

Goedemorgenallemaal
25 juli 2008, 14:42
Na alle adviezen en vragen over winterbanden en mileuvignetten nu eens een andere tip voor reizigers over de landsgrenzen. Denkt U aan uw reisverzekering?
Ook voor eendaagse uitstapjes naar het buitenland een "must".
http://www.nu.nl/news/1672898/30/Nederlanders_niet_goed_verzekerd_op_reis.html
Je zal maar hemel en aarde bij het thuisfront moeten bewegen als je vervanged vervoer nodig hebt.
Ikzelf heb een doorlopende reisverzekering, zowiezo nuttig als je tegen de grens aan woont.

.357 magnum
26 juli 2008, 00:35
Ik heb ook een doorlopende rijsverzekering met automobilistenhulp.

Let in ieder geval op of medische kostenn in het buitenland vergoed worden.
Als mede pech met de auto in het buitenland.
De ANWB heefd europa service, maar andere verzekeringsmaatschapijen kunnen je ook in het buitenland helpen.

Dit is belangrijk voor alle buitenlandse bezoekjes.
En zeker voor een dagje GT of PHG

.357 magnum

Goedemorgenallemaal
26 juli 2008, 10:57

Let in ieder geval op of medische kostenn in het buitenland vergoed worden.
Als mede pech met de auto in het buitenland.
De ANWB heefd europa service, maar andere verzekeringsmaatschapijen kunnen je ook in het buitenland helpen.

Dit is belangrijk voor alle buitenlandse bezoekjes.
En zeker voor een dagje GT of PHG

.357 magnum
Klopt, teveel mensen dnekne dat dat voor een kort uitstapje niet hoeft. Maar ook als je bv tegen de belgische grens aan woont en je gaat iedere zondag brood halen in d'n Belz omdat dat vers zou zijn heb je een REISverzekering nodig. Ik denk dat het veel verwarring zou schelen als de verzekeringsmaatschappijen het niet meer hebben over een reis- maar een buitenland-verzekering.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er binnen de EU wordt afgesproken dat je normale verzekering binnende EU allesdekkend zou zijn. Gaan de premies vast omhoog maar dan hoef je tenminste geen aparte verzekering meer af te sluiten.
Dat is, bedenk ik me net, nu echt iets van Europese samenwerking waar de burger echt wat aan heeft. Daar zouden ze nu eens wat aan moeten doen, krijg je die gekke Engelsen misschien ook nog wel mee.

Knabbel
26 juli 2008, 10:58

Tsjaa Magnum, je ruitje zal maar ingetikt worden in Duisburg terwijl je ligt te kezen. Ach nee, dat valt hier natuurlijk niet onder :D Trouwens de rijsverzekering van Uncle Ben's schijnt ook goed te zijn :rofl:

Aangezien ik de helft van mijn jaarlijkse kilometers op het duitse asfalt doorbreng, heb ik natuurlijk ook een doorlopende reisverzekering. Let wel even goed op wat (eventuele ontbindende) voorwaarden zijn. Hier zitten her en der nog wel wat beperkingen op.