PDA

Volledige versie bekijken : Prostitutiebranche verder aangepakt



Willem2
15 oktober 2008, 16:17
De prostitutiebranche moet meer compliant worden voor de belastingheffing. Daar is de Belastingdienst mee bezig.

Met de verscherpte aandacht voor de prostitutiebranche verwacht de Belastingdienst meer transparantie en traceerbaarheid in deze sectoren. .................................. http://www.salarisnet.nl/Belastingen/Belastingen-Artikelpagina/Prostitutiebranche-verder-aangepakt.htm



Aanpak prostitutiebranche krijgt vervolg

http://www.minfin.nl/Actueel/Nieuwsberichten/2008/10/Aanpak_prostitutiebranche_krijgt_vervolg

m1000
16 oktober 2008, 18:09
Het werd tijd.
Naast 'kampers' zijn DVP's de enige mensen die niet weten wat wordt bedoeld met de blauwe enveloppe.

Ook na belastingheffing lijkt mij het gemiddelde honorarium voor een DVP afdoende.

sandra
18 oktober 2008, 19:41
Het werd tijd.
Naast 'kampers' zijn DVP's de enige mensen die niet weten wat wordt bedoeld met de blauwe enveloppe.

Ook na belastingheffing lijkt mij het gemiddelde honorarium voor een DVP afdoende.


Ik denk dat meer dvp's zich hier mee bezig houden dan word gedacht.

Als je je btw, inkomstenbelasting, entree, benzinegeld en onderhoud van je auto ( meeste dames werken verder van huis ivm privacy), geld voor kleding en kapper (ja sommige dames investeren daar niks in dat klopt), condooms en andere toebehoren van je uurtje afhaalt dan kom je niet zo gek hoog meer uit hoor. Tel daar dan ook nog bij dat veel dames partime werken, een paar weken per jaar vakantie hebben ( niet doorbetaald), ziekte (niet doorbetaald) en ook niet werken als zij de menstruatie hebben. En dan ben je van je hele aanwezigheid in een club ook lang niet altijd bezet maar je entertainent wel en je bent ook aanwezig.

Klein rekensommetje:

Uitgaande van een dame die 2 dagen per week werkt, niet werkt in boven genoemde gevallen en netjes alles doet zo als het hoort.

35 weken van 2 dagen en dus 28 uur
600 euro per week (soms haal je het wel soms ook niet is toch 12 half uurtjes van 50 euro of 8 uurtjes van 75 euro en daar moet het mannenaanbod ook naar zijn)

bruto omzet per jaar 21000 euro

min btw 19% 3990 euro

-------------

17010 euro

min inkomsten bel. 33,65% 5724 euro

-------------

11286 euro

delen door gewerkte uren 980 euro

-------------

gemiddelde ved per uur 11,52 euro

Daar gaat dan je werkleding en bezine etc nog vanaf.
Is dat dan het vet betaalde geld waar door veel mannen, oa max1000, zo minachtend over gedaan word? Dus max1000 de dames die wel netjes alles doen zoals het hoort houden minder over per uur dan een gemiddelde ijsbeer op zijn werk.


Een paar jaar gelden heb ik in BBH een discussie gehad met een belastingbeambte die me vroeg: "wat vind je van het feit dat je over dit werk belasting moet betalen" De wedervraag die hij van mij kreeg, daar kreeg hij geen antwoord op verzonnen. "wat zou u er van vinden als u als schandknaap met uw *** uw geld verdiende en daar belasting over moest betalen en op een modaal salaris uit zou komen?"

Redbull
18 oktober 2008, 21:26
Best grappig natuurlijk... een modale auto bijverdienen in het weekend, bijna evenveel onkosten maken zodat er niks naar de belastingen hoeft te gaan en dan komen klagen dat het uurloon van een zelfstandige verwaarloosbaar is. ;-)
But hey, klaag vooral mij niet aan, kanker liever op de staat die dat allemaal mogelijk maakt ;-)

sandra
18 oktober 2008, 23:56
Mij hoor je niet klagen ;) Ik kom niet terug in het vak omdat ik wat te klagen heb ;) maar omdat ik de sfeer en de sex fantastisch vind. Wat ik aan wil geven is waarom veel dames proberen die gang naar de belastingdienst te ontduiken. Ik ga voor mezelf dat risico niet nemen maar ieder het zijne of het hare natuurlijk.

Maar het probleem van zwart werken heb je in elke branche wel. De kapster die na het werk nog wat klantjes thuis heeft, de schilder die wat bij beunt etc etc. :green_smi

Willem2
20 oktober 2008, 12:15
Exploitanten in de prostitutiebranche kunnen nu onder voorwaarden loonheffingen inhouden op het loon van mensen die in de bedrijfstak werken.

De arbeidsverhouding tussen prosituees en exploitant van een prostitutiebedrijf is afgelopen jaren vaak onderwerp van discussie geweest. In veel gevallen is er sprake van een dienstbetrekking, maar exploitanten onderkennen dat niet.
...................http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/nieuwsberichten/2008-10-15-08_sekswerkers.html

The Joker
20 oktober 2008, 15:45
Gelukkig kun je alle kosten die verband houden met je beroep aftrekken van je inkomen voor je er belasting over betaald.
En ja, als je maar 2 dagen per week werkt en veel op vakantie gaat zal niemand veel per uur over houden...
Ga anders in de Villa werken: Je betaald 0,0 aan entree, eten, drinken en zelfs overnachten is gratis!
En de belasting van 15 euro per dag wordt door VV afgedragen, zodat je een belastingdruk van 5% hebt (bij slechts 6x 30 min werk per dag)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel!

Zakkenleger
20 oktober 2008, 17:00
...
En de belasting van 15 euro per dag wordt door VV afgedragen, zodat je een belastingdruk van 5% hebt (bij slechts 6x 30 min werk per dag)
...


Maar dan krijg je wel Sir Wankalot over je heen, :D en dan ook nog eens Zakkenleger :eek:

De VV dames zeggen trouwens dat VV verder niets kost, maar dat ze de 15 EUR Steuer wel moeten betalen, dat doet VV ook niet.

Jünther
20 oktober 2008, 21:08
Het rekenvoorbeeld is echt te belachelijk voor woorden.....
Ik heb ook talloze meiden zelf horen zeggen dat ze in de prostitutie in een week net zo veel verdienen als met een normale baan in een maand.....

Nu ze belasting moeten betalen verdienen ze nog steeds 2, 3 keer modaal ten opzichte van de geemancipeerde, werkende vrouwen.

Een normale rekensom zou zijn geweest:
Ik reken 5 weken vakantie en 7 weken hoofdpijn/menstruatie.

Dan houden we 40 werkweken over; laat de gemiddelde DVP dan 5 dagen werken.
Ik reken op 30 beurten in een week met soms extra's:
40 * 30 * € 60,- = € 72.000

Dat is in ieder geval veel meer dan mijn bruto loon. Daar moet nog zeker een hoop van af maar € 50.000 halen ze wel....

djtiesto
26 oktober 2008, 17:42
Laten ze eerst eens echte onderwereld gaan pakken, en zorgen dat ze geen vormfouten maken.......Tuurlijk bescherming van de dames is zeer belangrijk, maar dit ordinaire belasting najagen is voor veel dames die via internet voor hun plezier wat bijverdienen funest. De wandelaars gaan voor dit handelen van de Belastingdienst een hoge prijs betalen (het uurtje wordt dubbel zo duur, en het aanbod van dames neemt af).

Laat de fiscus er eerst eens voor zorgen dat in het bedrijfsleven niet meer zoveel zwart wordt gehandeld. Maar ja, dat is moeilijk he, en dus gaan ze voor het snelle makkelijke geld.

Hollandmale
26 oktober 2008, 23:48
Dan houden we 40 werkweken over; laat de gemiddelde DVP dan 5 dagen werken.
Ik reken op 30 beurten in een week met soms extra's:
40 * 30 * € 60,- = € 72.000

.....Daar moet nog zeker een hoop van af maar € 50.000 halen ze wel.........zouden dames 6x per dag naar de kamer gaan (30 : 5 = 6). Die dames zijn er, maar da's de kleine minderheid van toppertjes.

De grote meerderheid van de dames is blij met 3 kamers per dag, dan kom je uit op iets boven modaal. En als je de entrees eraf haalt, blijft er modaal over. Overigens nog niet slecht voor ongeschoold werk, zeker als je die modale euro's meeneemt naar 'n ontwikkelingsland met Monopoly-valuta. In dat laatste zit dan ook de grote winst voor de buitenlandse dames. Bedenk bij dat alles ook, dat het voor veel dames bij de leeftijd van 30 grotendeels over is. Het leeuwendeel van het damesbestand in clubs en de forumrecensies bewijst dat :o.

En dan laten we de forse afdrachten van de meeste dames aan hun tourmanagers nog maar helemaal buiten beschouwing :eek:.

Zakkenleger
26 oktober 2008, 23:52
Laten ze eerst eens echte onderwereld gaan pakken, en zorgen dat ze geen vormfouten maken.......Tuurlijk bescherming van de dames is zeer belangrijk, maar dit ordinaire belasting najagen is voor veel dames die via internet voor hun plezier wat bijverdienen funest. De wandelaars gaan voor dit handelen van de Belastingdienst een hoge prijs betalen (het uurtje wordt dubbel zo duur, en het aanbod van dames neemt af).

Laat de fiscus er eerst eens voor zorgen dat in het bedrijfsleven niet meer zoveel zwart wordt gehandeld. Maar ja, dat is moeilijk he, en dus gaan ze voor het snelle makkelijke geld.


Onzinnig, en het eigenbelang spreekt hier duidelijk.:moon:

Belasting moet betaald worden in alle sectoren, dus ook in de sexbranche. 'Voor hun plezier wat bijbetalen' kom nou. Als jij of ik iets bijverdienen moeten we ook betalen.

bergm550
27 oktober 2008, 09:17
De wandelaars gaan voor dit handelen van de Belastingdienst een hoge prijs betalen (het uurtje wordt dubbel zo duur, en het aanbod van dames neemt af).


Hallo djtiesto,

Ik ben het met je eens, en ik heb het al eerder verkondigd. DVP's hoeven naar mijn mening geen belasting te betalen, misschien een dagelijkse flat-rate van 15 EUR, zoals dat in het Duitse NRW geldt.

Maar ik heb liever dat de DVP's geen belasting hoeven te betalen, want zodra deze beroepsgroep wordt aangepakt, gaan de DVP's dat doorberekenen in hun prijzen, waardoor het voor mij als klant duurder wordt.

In omgeving Haarlem en Amsterdam betaal je gemiddeld 175 EUR per uur, en in sommige clubs in Amsterdam waar de vrouwen onder de "opting-regeling" vallen, betaal je wel 325 EUR per uur, waarvan de vrouw dan netto 100 EUR ontvangt, geloof ik.

Resultaat van al deze maatregelen in Nederland zijn dus dat de clubs in Haarlem en Amsterdam leeg zijn. Sommige vrouwen hebben misschien 1 klant per dag, en zitten de rest van de avond en nacht op een kruk.

De klanten zoals ik, zijn dus uitgeweken naar Duitsland. Als ze dit ook in Duitsland ga doen, dan zullen de clubs leeglopen. De boel droogt dan letterlijk gewoon op, zoals in Haarlem en Amsterdam.

Bergm550

thesickboy
27 oktober 2008, 10:36
De boel droogt dan letterlijk gewoon op...


Voorlopig blijven we (gelukkig) dweilen met de kraan open....:D
It's a dirty job, but...

;):wink:

Zakkenleger
27 oktober 2008, 11:38
...
Maar ik heb liever dat de DVP's geen belasting hoeven te betalen, want zodra deze beroepsgroep wordt aangepakt, gaan de DVP's dat doorberekenen in hun prijzen, waardoor het voor mij als klant duurder wordt.
...


Rare redenering, zo ken ik er nog wel een paar: mijn autodealer hoeft geen belasting te betalen, is mijn auto goedkoper in aanschaf. Idem voor tankstations en benzine, Etc etc.

DVPs hebben jarenlang geen of te weinig belasting betaald. Daar wordt terecht een eind aan gemaakt.

Met vriendelijke groet, mede namens de fiscus :D

Picasso 1
27 oktober 2008, 13:52
Rare redenering, zo ken ik er nog wel een paar: mijn autodealer hoeft geen belasting te betalen, is mijn auto goedkoper in aanschaf. Idem voor tankstations en benzine, Etc etc.

DVPs hebben jarenlang geen of te weinig belasting betaald. Daar wordt terecht een eind aan gemaakt.

Met vriendelijke groet, mede namens de fiscus :D

Een echte zakkenleger zo te lezen :green_smi.

De consequentie is dan ook dat nieuwe auto´s bijna alleen maar door leasemaatschappijen worden gekocht en dat erg veel zwart wordt gewerkt bij huisklussen.

Leuk dat je redenering logisch en consistent met andere beroepsgroepen is, maar het eindresultaat is dat we onze zakken vol houden of juist onze zakken volledig gaan legen. Kortom, allemaal leuk en aardige logica, maar wij hebben er geen zak aan :thefinger.

Toppie
27 oktober 2008, 14:09
Rare redenering, zo ken ik er nog wel een paar: mijn autodealer hoeft geen belasting te betalen, is mijn auto goedkoper in aanschaf. Idem voor tankstations en benzine, Etc etc.

DVPs hebben jarenlang geen of te weinig belasting betaald. Daar wordt terecht een eind aan gemaakt.

Met vriendelijke groet, mede namens de fiscus :D

he bah wat een nare opmerking van die zakkenleger. De vrouwtjes hebben t al zwaar genoeg met al die nare "egocentrische" mannen en dan krijgen ze ook nog eens de fiscus op hun dak..... Nee Toppie33 neukt liever belastingvrij :)

Belastingdienst: Leuker kunnen we t niet maken, wel duurder!!!!

Zakkenleger
27 oktober 2008, 14:34
Een echte zakkenleger zo te lezen :green_smi.

De consequentie is dan ook dat nieuwe auto´s bijna alleen maar door leasemaatschappijen worden gekocht en dat erg veel zwart wordt gewerkt bij huisklussen.

Leuk dat je redenering logisch en consistent met andere beroepsgroepen is, maar het eindresultaat is dat we onze zakken vol houden of juist onze zakken volledig gaan legen. Kortom, allemaal leuk en aardige logica, maar wij hebben er geen zak aan :thefinger.


Ik heb je wel scherper meegemaakt... :rolleyes:

Er zijn nog aardig wat mensen die nieuwe auto's kopen, of, als ze een leasebak hebben van de zaak, bijtelling betalen op de privekms. Zie BOVAG cijfers.

Zwartwerken gebeurt veel, binnen en buiten de sexindustrie. Wordt steeds meer aangepakt.

Al dat gelul over die zielige DVPs die belasting moeten betalen, en die zielige wandelaars die niet meer kunnen neuken. :kotz: DVPs kunnen zeker zielig zijn, maar NIET omdat ze net als andere burgers belasting moeten betalen.

Aan de klagers: betaal eerst maar eens de gewone prijzen aan de DVP ipv structureel te veel te betalen.:moon:

paul22
27 oktober 2008, 15:01
misschien een dagelijkse flat-rate van 15 EUR, zoals dat in het Duitse NRW geldt.




Hoewel al eerder vermeld ,ontslaat deze voorbelasting van 15,- de Duitse DVP niet van volledige aangifte van haar inkomsten en van belastingbetaling zoals voor elke andere Duitser ook.

PS Holandmale komt uit op een modaalsalaris en RP laat zijn Antwerpse toppers minimaal 360.000 Euro per jaar verdienen. ;)

rplover
27 oktober 2008, 15:05
Hoewel al eerder vermeld ,ontslaat deze voorbelasting van 15,- de Duitse DVP niet van volledige aangifte van haar inkomsten en van belastingbetaling zoals voor elke andere Duitser ook.

PS Holandmale komt uit op een modaalsalaris en RP laat zijn Antwerpse toppers minimaal 360.000 Euro per jaar verdienen. ;)
En jij betaalt je werknemers geen 75 euro per uur, heb je ooit eens verteld, dus moeten die hoeren maar tevreden zijn ;)
Laat iedereen er toch eens tussenuit, Paul, ik hoor jullie graag lullen over centen en over zelfstandige zaken, "jullie" werknemers, en 99% is het hoog van de toren blazen, een blik gebakken lucht :p

Picasso 1
27 oktober 2008, 15:05
Ik heb je wel scherper meegemaakt... :rolleyes:


Wanneer dan? De laatste twee maanden ben ik immers helemaal niet scherp geweest :rolleyes:.



Al dat gelul over die zielige DVPs die belasting moeten betalen, en die zielige wandelaars die niet meer kunnen neuken. :kotz: DVPs kunnen zeker zielig zijn, maar NIET omdat ze net als andere burgers belasting moeten betalen.

Op dit punt gaat het me niet om zieligheid. Ik neuk alleen maar graag belastingvrij. Belastingen monden alleen maar uit in hogere prijzen voor de eindklant.

Zakkenleger
27 oktober 2008, 15:09
...
Op dit punt gaat het me niet om zieligheid. Ik neuk alleen maar graag belastingvrij. Belastingen monden alleen maar uit in hogere prijzen voor de eindklant.

Waarom wel belastingvrij neuken maar niet belastingvrij autorijden, boodschappen doen etc? :confused:

Uiteraard leiden belastingen tot hogere prijzen. So what? Het alternatief, geen belasting betalen over neuken, leidt tot rechtsongelijkheid. De rechtsongelijkheid wordt nu opgeheven, en dat is alleen maar goed.

rplover
27 oktober 2008, 15:11
.
Op dit punt gaat het me niet om zieligheid. Ik neuk alleen maar graag belastingvrij. Belastingen monden alleen maar uit in hogere prijzen voor de eindklant.
Daar geven de Heren niks om, Picasso1, maar o wee als jij de Meiden 100 euro per uur betaald, want dan ben jij structureel slecht bezig.
Als ik hen bezig hoor, opscheppen over hun eigen zaak (en ik noem geen namen) en over hoeveel ze wel kunnen uitgeven, maar voor de rest 75 euro per uur al heel veel vinden, dan heb ik zo mijn bedenkingen. En nu gaan ze daar nog eens STRUCTUREEL een 35 percent bijdoen, zelf? belastingsgeld Heren....

Ok, iedereen mag gelijk behandeld worden, maar dit gaat nergens meer over, haantjesgedrag van wat ik noem 'de nieuwe rijke budgetneukers die denken dat ze een Meid kopen met hun 50 euri'. Wat een egotripperij in dit topic.
Misschien een idee om veel strenger te modereren, wanneer gaan ze daar mee aan komen lopen draven?:moon:


:wink:

Picasso 1
27 oktober 2008, 15:15
Waarom wel belastingvrij neuken maar niet belastingvrij autorijden, boodschappen doen etc? :confused:

Uiteraard leiden belastingen tot hogere prijzen. So what? Het alternatief, geen belasting betalen over neuken, leidt tot rechtsongelijkheid. De rechtsongelijkheid wordt nu opgeheven, en dat is alleen maar goed.

Allemaal leuk en aardig maar ik ga geen voorvechter worden van iets waar ik zelf de lul van wordt.

Als het op :fuck: aankomt, lang leve de rechtsongelijkheid :D.

Zakkenleger
27 oktober 2008, 15:16
...
Misschien een idee om veel strenger te modereren, wanneer gaan ze daar mee aan komen lopen draven?:moon:


:wink:

Dus wel strenger modereren in leutertopics, maar niet in DVP recensies waar RPL ongeremd wil leuteren? :confused:

We zijn het weer eens 100% oneens RPL, dat hebben we toch mooi voor elkaar! :baeh:

rplover
27 oktober 2008, 15:19
Allemaal leuk en aardig maar ik ga geen voorvechter worden van iets waar ik zelf de lul van wordt.

Als het op :fuck: aankomt, lang leve de rechtsongelijkheid :D.
Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als alles aangeven wat je in de jaren 80 op een Zwitserse bankrekening in het zwart zou hebben staan, om er toch maar belastingen op mogen te betalen. Wedden dat 80 percent van de beertjes hier nog zaken doen "in 't zwart" als ze kunnen? En dan maar lullen .......
Ik snap Zakkenleger echt niet meer.....

rplover
27 oktober 2008, 15:20
Dus wel strenger modereren in leutertopics, maar niet in DVP recensies waar RPL ongeremd wil leuteren? :confused:

We zijn het weer eens 100% oneens RPL, dat hebben we toch mooi voor elkaar! :baeh:
Oei, blijkbaar snapte je niet dat ik verwees naar dat net opgerichte topic van je. Tijdens je afwezigheid in een coma gelegen, of je gevoel voor humor verloren? :lostit:
Lul maar hoor, je zit enkel in je eigen zakken :thefinger

Willem2
27 oktober 2008, 15:21
Het is niet erg belastingen te betalen indien je weet dat er iets tegenover staat. Een overheid die zorgt voor scholing,wegen, veiligheid etc. Daar heeft een prostituee ook wat aan. Maar ik vind dat een overheid op dit moment de prostituee "brandmerkt" voor haar leven en dat ze daardoor veel ongemak zal ondervinden in de rest van haar leven. Er staat een * achter haar naam bij de belastingdienst waar zeniet meer vanaf komt.Dat geeft problemen bij uitkeringen, ziektekosten, aanvraag hypotheek etc.

:wink:

Zakkenleger
27 oktober 2008, 15:34
Het is niet erg belastingen te betalen indien je weet dat er iets tegenover staat. Een overheid die zorgt voor scholing,wegen, veiligheid etc. Daar heeft een prostituee ook wat aan. Maar ik vind dat een overheid op dit moment de prostituee "brandmerkt" voor haar leven en dat ze daardoor veel ongemak zal ondervinden in de rest van haar leven. Er staat een * achter haar naam bij de belastingdienst waar zeniet meer vanaf komt.Dat geeft problemen bij uitkeringen, ziektekosten, aanvraag hypotheek etc.

:wink:

Dat is dacht ik niet zozeer de belastingdienst, maar de Kamer van Koophandel, waar zelfstandig werkende dames een bepaalde code krijgen. Is ook (semi) overheid, maar dit keer niet de BD.

Daarnaast is het niet alleen de overheid die de DVP brandmerkt, als wel de hele maatschappij: overheid, banken, verzekeraars, maar ook u en ik en onze buren. Wie durft frank en vrij te roepen op een verjaardagfeestje bij moeder dat hij gezellig een DVP bezoekt? Of dat zij DVP is? Er zijn er maar weinig. Dat soort hypocrisie, daar word IK nou moe van (en ik doe er zelf trouwens ook aan mee...).

Zakkenleger
27 oktober 2008, 15:35
...
Ik snap Zakkenleger echt niet meer.....

Mijn doel is bereikt! :freu:

Picasso 1
27 oktober 2008, 15:41
Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als alles aangeven wat je in de jaren 80 op een Zwitserse bankrekening in het zwart zou hebben staan, om er toch maar belastingen op mogen te betalen. Wedden dat 80 percent van de beertjes hier nog zaken doen "in 't zwart" als ze kunnen? En dan maar lullen .......
Ik snap Zakkenleger echt niet meer.....

En als ik volgende keer te hard rij op de snelweg dan maak ik ook even een fotootje van mezelf en betaal vrijwillig een boete :D.
Ik zou anders niet met die rechtsongelijkheid kunnen leven :rofl:.

Toppie
27 oktober 2008, 16:00
En als ik volgende keer te hard rij op de snelweg dan maak ik ook even een fotootje van mezelf en betaal vrijwillig een boete :D.
Ik zou anders niet met die rechtsongelijkheid kunnen leven :rofl:.

Herkennen ze je dan nog steeds met die kale kop? ;)

Willem2
12 maart 2009, 13:45
http://www.minfin.nl/Actueel/Kamerstukken/2009/03/Kamervragen_over_de_Belastingdienst_en_de_prostitu tiebranche

o.a.
10
Hoe behandelt de Belastingdienst de in het verleden eventueel niet geheven en geïnde, maar wel verschuldigde, belasting? Vindt in deze gevallen alsnog heffing en inning plaats?

Antwoord
Met de branche is besproken dat de afwikkeling van het verleden een zaak is die de competente inspecteur in de regio aangaat.