PDA

Volledige versie bekijken : IJsberenforum automatisch laten vertalen door Google

Jorah Mormont
6 november 2008, 23:32
Wanneer ik bijvoorbeeld Poolse of Russische web-sites wil lezen dan voer ik de url via google in en druk op "vertaal pagina" Dit is een mooie functie zodat ik zeker voor 80% een juiste vertaling in het Nederlands krijg.

Nu zijn er vele Engels, Duits en Franstalige welke ons forum lezen. Veelal kunnen zij de verhalen in het Nederlands niet lezen. Via de bovenstaande functie zou ook het ijsberenforum voor deze mensen vertaalt kunnen worden.
Ik heb dit eens geprobeerd door ijsberenforum via de Duitse Google te laten vertalen. Echter er is iets mis met het forum. Schijnbaar staat er iets niet goed ingesteld waardoor de volgende melding tevoorschijn komt. Iets voor de systeembeheerder van het forum...

Damit POST-Anfragen über diese Domain abgesetzt werden können, muss der Administrator diese Domain in die Liste der zusätzlich erlaubten Domains für die Datenübermittlung (Post Referrer Whitelist) aufnehmen.

Sonny:wink:

dupke
7 november 2008, 11:25
kijk hier maar eens : al is het niet zo voor de hand liggend als gedacht , en denk eventueel ook aan de security leak dat je maakt

http://www.vbulletin.com/forum/archive/index.php/t-150562.html

The Joker
7 november 2008, 11:51
Komt dit niet doordat je je eerst moet registreren voordat je wat kunt lezen?
Wel gek dat Google wel pagina's in de cache heeft trouwens.

dupke
8 november 2008, 08:54
ja en vandaar ook dat security leak dat je maakt als je google dieper in de forums wil laten dan het namenlijstje van de dames om een vertaling te maken.

Dan zou je via de cache van google een vertaalde versie kunnen gaan opvragen van een recensie zonder dat je ingelogd bent. (omdat voor google dan een backdoor moet gemaakt worden)

neukie
8 november 2008, 11:56
www.worldlingo.com

bye n. :wink:

Tiga
12 november 2008, 18:30
Vanwege een veiligheidsrisico hebben we besloten dit even in de ijskast te zetten en op zoek te gaan naar alternatieven dan post-verzoeken toe te staan van google.