PDA

Volledige versie bekijken : jaarkaart

rplover
19 december 2008, 13:37
Picasso1 inspireert me ook iedere dag. Een weekkaart voor Sonny, en om verder te breien op dat idee, waarom gaat de forumleiding niet eens praten met de sponsorende clubs, en vragen voor een jaarkaart voor de beertjes, aan een vastgestelde prijs?
Dat zou goed zijn voor de clubs (zeker van die inkomsten), goed voor de beertjes (gereduceerde prijs) en goed voor het forum (ik veronderstel dat de meeste veelbezoekers en veelschrijvers daar wel in geďnteresseerd zullen zijn)
Misschien moet het de forumleiding een prijs afspreken met de clubs, en zelf (voor de trouwe schrijvers krijgen zij trouwens inkomsten, zonder de schrijvers geen sponsors) een gedeelte bijpassen.

Hoe dat in te passen? Dat laten we aan de deskundige leiding van dit forum over.

Dit is uiteraard een voorstel van een relnichtje, dus ik verwacht onrust, herrie, chaos, en ook eens een gezonde gerichte denkpiste van andere leden, komt ons allen ten goede toch ;)
:wink:

Willem2
19 december 2008, 13:50
Met dat voorstel ben ik al in februari/ maart aan de slag geweest.Dat was in de vorm van een ijsberenforumkaart die bruikbaar zou zijn geweest in alle aangesloten saunaclubs. Dat zou namelijk wel tot voordelen kunnen leiden voor zowel de clubs als met name de ijsberen. De clubs zijn echter nog niet zo ver en willen het nog niet.Maar het idee is nog niet helemaal van de baan ;)

:wink:

Zakkenleger
20 december 2008, 05:01
...
Dat zou goed zijn voor de clubs (zeker van die inkomsten), goed voor de beertjes (gereduceerde prijs) en goed voor het forum (ik veronderstel dat de meeste veelbezoekers en veelschrijvers daar wel in geďnteresseerd zullen zijn)

..

Niet elke veelbezoeker is een veelschrijver, dus goed voor het forum is nog de vraag. En de huidige veelschrijver zal zijn schrijfgedrag niet aanpassen als hij met een kortingskaart of jaarkaart binnen komt wandelen.

Een ander nadeel is dat de berenanonimiteit vermindert. De club zal vermoedelijk toch bijhouden welke beer hoevaak gebruik maakt van zo'n kaart, en kan dat snel koppelen aan de geschreven verhalen. Dat hoeft verder niet erg te zijn, maar ik weet dat veel beren prijs stellen op hun anonimiteit. Ook zal er ergens een soort identificatie moeten plaatsvinden om fraude (meedere beren gebruiken dezelfde kaart) te voorkomen. Een berenfoto op de kaart is wel het minste lijkt me. En voor getrouwde beren is het niet fijn als mevrouw beer zo'n kaart ziet...

Vanuit de clubs kan ik me wel voorstellen dat ze huiverig zijn. De veelkomers komen toch wel, en zullen de kaartkosten (incl korting) terug verdiend worden op de andere te kweken veelkomers?

Voor de beren lijkt me een gebruikskaart voor meerdere clubs interessanter dan voor 1 specifieke club. Ook dat zie je aan de veelkomers, die kom je overal tegen.

Misschien moet er een soort couponboekje komen dat een jaar geldig is, en waarbij je voor elk couponnetje gratis naar binnen kan. Zo'n boekje kan zeg 100 bonnen bevatten, en de kosten zijn 2500 EUR, ofwel je kunt voor half geld naar binnen. Zo'n boekje kan door meerdere beren gebruikt worden dus geen identiteitsproblemen. De clubs verrekenen onderling de inkomsten en ingeleverde bonnetjes.

Een veel praktischer idee is dat een club voor elke honderd bezoekers 1 of meer 'entreegeld terug' actie (ofwel een gratis toegangsbewijs zodat beer terugkomt) heeft zodra beer de club verlaat. Bijvoorbeeld door een loterij, en door het sleutelnummer als lotnr te gebruiken. Direct een 'gratis toegang' kaartje gven, geen gedoe met registratie en kaarten, en elke club kan dat invullen zoals ze dat zelf willen. En de veelkomers zullen statistisch gezien vaak zo'n kaartje winnen.

sofaking
20 december 2008, 14:26
In Antwerpen is er een privé waar je een klantenkaart krijgt. Je geeft om het even welke schuilnaam op om jouw kaart te identificeren. De kaart wordt in de privé zelf bijgehouden, dus geen kans dat iemand ze ontdekt. Na x aantal bezoekjes binnen een bepaalde tijd krijg je een gratis beurt.

Mauriceyep
20 december 2008, 18:08
In Antwerpen is er een privé waar je een klantenkaart krijgt. Je geeft om het even welke schuilnaam op om jouw kaart te identificeren. De kaart wordt in de privé zelf bijgehouden, dus geen kans dat iemand ze ontdekt. Na x aantal bezoekjes binnen een bepaalde tijd krijg je een gratis beurt.

Bij Sanne Prive in Herten geldt hetzelfde systeem als je een regelmatige klant bent. Het mooie van deze kaart is dat je na 10x een gratis wip hebt, maar bovendien brengt de club een lagere kamerhuur in rekening, waarbij het totaalbedrag niet wijzigt, waardoor het bedrag voor het meisje hoger wordt. Kortom: ook meiden worden gestimuleerd om trouwe klanten in ere te houden:smile:

Ik kan me voorstellen dat de clubs niet klaar zijn voor een systeem waarbij er een kortingskaart is voor alle clubs, maar voor clubs die een beperkte bezettingsgraad hebben zou dit een goed systeem zijn (GT zal dit nooit doen, waarom zouden ze).

Befke
23 december 2008, 10:12

Ook bij de Blue Note in Dusseldorf werkt het zo: ze bewaren een kaart waar je bij binnenkomst je naam (zelf bedacht of echt) aftekent en de theke een datumstempel zet; vijf stempeltjes en het zesde bezoek (binnen een jaar, geloof ik) is gratis. Behalve met je naam is de kaart "beveiligd" met een cijfercode - your lucky number.

Ik vermoed dat velen 69 als code hebben :)