PDA

Volledige versie bekijken : vraag ivm thesis

hadewijch
3 maart 2009, 13:00
Geachte heer, mevrouw,

ik heb u hulp nodig.

In het kader van mijn thesis (master criminologie) wil ik bij verschillende vormen van seksuele dienstverlening onderzoeken in hoeverre de bereidheid bestaat om diensten te verlenen aan mensen met een beperking/handicap.
Deze bevindingen plaats ik dan tegenover de behoeften van mensen met een handicap. Op deze manier hoop ik aanbevelingen te kunnen doen om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.

Criminologie moet ruimer gezien worden dan enkel de studie van strafbaar gedrag.
Vandaag is het in België een feit dat organisaties die seksuele diensten verlenen aan mensen met een functiebeperking 'prostitutie exploiteren'. Dit wordt gezien als strafbaar en dus illegaal.
Maar ik ga er sterk van uit dat dit ingaat tegen het recht van ieder mens op seksualiteitsbeleving.
Met mijn thesis kies ik bewust voor mensen met een beperking, omdat deze groep op dit gebied sterk genegeerd wordt. Met mijn thesis wil ik juist bijdragen aan het maatschappelijk debat om dit UIT de strafwet te halen.

U hulp en praktische informatie heb ik dus nodig, om hiervoor argumentatie te vinden.

Concreet zou ik graag mailen met:

- mensen met een beperking/handicap die beroep doen op prostituees
- prostituees die al dan niet diensten verlenen aan mensen met een beperking/handicap.

Ik wil onderzoeken wat het financiële aspect inhoudt, welke beperkingen/moeilijkheden/positieve zaken deze mensen ervaren,....

Volledige anonimiteit van de geïnterviewden/organisaties,… wordt verzekerd. Het is mogelijk om mijn onderzoeksvragen en onderzoeksverslag na te lezen.

Hopend op een positief gevolg van mijn vraag,

vriendelijke groet!

Hadewijch Blockeel
Master in de criminologische wetenschappen
hadewijch.blockeel@ugent.be

Promotor: Prof. Dr. Vermeulen G.
Director of the Institute for International Research on Criminal Policy, Ghent University

rplover
3 maart 2009, 13:47
Wil je mensen met een handicap, of gestoorde mensen?
in het laatste geval keuze genoeg hier, kies er maar enkele users uit, altijd prijs :hammer::zauberkis

thyraan1234
3 maart 2009, 13:53
in het laatste geval keuze genoeg hier, kies er maar enkele users uit, altijd prijs :hammer::zauberkis

Rp,

Deze persoon stelt denk ik een serieuse vraag.
Lijkt me dan ook wenselijk om op een serieuse manier hier mee om te gaan.
Is denk dat dit toch niet zo'n grote moeite moet zijn of wel soms....

IK weet dat je het kunt..:D

rplover
3 maart 2009, 15:17
Rp,

Deze persoon stelt denk ik een serieuse vraag.
Lijkt me dan ook wenselijk om op een serieuse manier hier mee om te gaan.
Is denk dat dit toch niet zo'n grote moeite moet zijn of wel soms....

IK weet dat je het kunt..:D
Op serieuZe vragen (of "denk ik serieuze" vragen) moeten uiteraard serieuZe antwoorden komen, dat begrijp ik.
Ik ken geen mindervalide beertjes, wel een pak gestoorde.
Is ook niet zo een grote moeite, de gestoorde beertjes te kennen, beter toch zo, niet?
Goed zo? :D

Zakkenleger
3 maart 2009, 15:43
Ik ken 1 beer maar die moet zelf maar reageren. Van hem heb ik niet begrepen dat hij meer zou moeten betalen in een saunaclub dan andere beren, dus daar geen onderscheid.

Silvester
3 maart 2009, 16:30
In Uw thuisland is er een knappe documentaire over geweest..

Deel 1 http://www.youtube.com/watch?v=-AIEqgkcdzk
Deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=uamtTx_4JQo&feature=related
Deel 3 http://www.youtube.com/watch?v=oeAzxK9LT_c&feature=related
Deel 3 http://www.youtube.com/watch?v=eOoWbs3QaOg&feature=related

Cupido
3 maart 2009, 17:49

Hoi RP,

nogal onbeschoft om bij een serieuze vraag op zo'n manier te reageren, maar goed gelukkig reageer je in je 2e mail al iets genuanceerder. Maar ik zal de voorzet die je geeft door te stellen dat je wel een pak gestoorde ijsberen kent niet inkoppen al is die wel erg verleidelijk (Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "kijk maar in de spiegel") :D

Nou ik ken wel enkele minder valide ijsberen en ik denk dat zo'n onderzoek van groot nut kan zijn. Het is toch schandalig dat het een strafbaar feit/illegaal is als een dvp sex heeft met een mindervalide. Wat zijn de minder valide ijsberen anders dan normale?

Ik kan me ook niet voorstellen dat het erg makkelijk zal zijn een groot aantal mindervalide ijsberen te vinden en kan mij daarom zeer goed voorstellen dat hadewijch dit doet via deze site. Dus ik roep dan ook iedereen op eens na te denken of zij nog een minder valide ijsbeer of iemand anders te kennen die aan dit onderzoek zou kunnen en willen meewerken. Als jij RP dit eens goed had gedaan had je er ook minstens 1 geweten!!;) Je zou daarbij een privemail aan die ijsbeer kunnen sturen en vragen of die aan het onderzoek zou willen meedoen!! Ik heb overigens al gereageerd naar Hadewijch, dus mij hoef je niet meer te mailen.

Gr.
Cupido

dupke
3 maart 2009, 17:58
Het leveren van diensten is volgens mij niet illegaal, zo versta ik uit de vraag. Wel het koppelen van vraag aan aanbod.

Ik meen ook te lezen dat er een vraag is naar de dames op het forum hoe zij hier tegenover staan.

Vermoedelijk ga je daarvoor echter om meer resultaat te krijgen de vraag ook in het duits en engels opnieuw moeten stellen naar de dames toe omdat een deel van de dvp's hier op het forum het nederlands niet machtig is.

Cupido
3 maart 2009, 18:07
Het leveren van diensten is volgens mij niet illegaal, zo versta ik uit de vraag. Wel het koppelen van vraag aan aanbod.

Ik meen ook te lezen dat er een vraag is naar de dames op het forum hoe zij hier tegenover staan.

Vermoedelijk ga je daarvoor echter om meer resultaat te krijgen de vraag ook in het duits en engels opnieuw moeten stellen naar de dames toe omdat een deel van de dvp's hier op het forum het nederlands niet machtig is.

Voor de dvp zou je ook naar een club zelf kunnen gaan en proberen een Dvp te spreken die er aan zou willen meewerken. Bijv. in GT zijn er al diverse dvp geweest die met een mindervalide op de kamer zijn geweest!!:D Misschien moet je voor hun medewerking dan wel een half uurtje betalen!!

Gr.
Cupido

foots
3 maart 2009, 22:23
Geachte heer, mevrouw,

In PHG komt op zaterdag avond vaak iemand in zijn rolstoel. Ik zo zeggen, neem de auto rijdt naar Oedt en u kunt zien wat hij daar doet.

Voor 50 euro heeft u gegeten, gedronken en gefeest als en beest. Ik durf zelfs gerust te stellen dat u niet heeft geleefd als u niet in Oedt bent geweest.

Groet, Foots :wink:

Sfeerbeer of Freetbeer, maar hij gaat altijd te keer.

thyraan1234
3 maart 2009, 22:45
Op serieuZe vragen (of "denk ik serieuze" vragen) moeten uiteraard serieuZe antwoorden komen, dat begrijp ik.
Ik ken geen mindervalide beertjes, wel een pak gestoorde.
Is ook niet zo een grote moeite, de gestoorde beertjes te kennen, beter toch zo, niet?
Goed zo? :D

Rp,

Je zult maar "gestoord" zijn zoals jij het typeert. Ik denk dat je daar niet :D mee zou zijn. Die brachten we vroeger naar Den Dolder of Zeist..

Misschien een tip om een keer met iemand mee te rijden die naar Den Dolder of Zeist moet......:rolleyes:

Maar....................... je hebt je denk ik wel van een goede kant laten zien door een nuancering aan te brengen. Dit verwacht ik ook bij je....:D

Ik vraag me wel af wat het met een mens doet als je een een pak gestoorde beertjes kent .

Misschien is de zin 'Verbaas je niet verwonder je slechts" dan toch van toepassing op..

T.