PDA

Volledige versie bekijken : Besloten forum

rplover
25 maart 2009, 13:30
Cru ff schetsen.
Dit forum gaat er prat op een besloten en geen open forum te zijn.
M.a.w., niet zomaar iedereen kan meelezen, daarvoor moet je een account hebben.
Nu is het zo dat er hier, ten eerste, heel veel slapende accounts zijn, dit wil zeggen mensen die al geruime tijd niet meer ingelogd zijn, en ten tweede, heel veel mensen die niks bijdragen tot dit forum, en enkel lezen.
Dit kan niet de bedoeling zijn, de 11000 leden kunnen zo herleid worden tot een goede 300 (en dan schat ik het hoog in) actieve forumleden.
Het is van deze leden dat jullie het moeten hebben, geachte forumleiding.
Deze mensen moeten ervoor zorgen dat jullie een goeddraaiend forum hebben.

Nu was ik (en ben nog steeds) voorstander van het eerste uur, toen Willem me mijn idee vroeg commercieel te gaan. Grote voorstander, zolang daar duidelijkheid over kwam.

Ik stel dus (ik weet het, het is cru) voor ALLE slapende accounts (geen actie meer sinds 6 maanden) en ALLE accounts met minder dan 20 (om maar iets te noemen) berichten (lezers) gewoon te wissen (ook na een inloopperiode van 6 maanden, om mensen de kans te geven te schrijven), zodat er terug een besloten groepje komt van mensen die actief willen meewerken aan het uitbouwen van een mooi forum.

Mijns inziens zijn er veel te veel profiteurs, die gewoon meelezen,en dit enkel gebruiken om er hun voordeel uit te halen bij de Meiden.
Leden die wel het hart op hun tong hebben, en gedetailleerde stukjes schrijven over hun club/raam/privé/kamerervaringen worden koudweg geconfronteerd in de clubs met vertaalde en afgeprinte recensies (meestal door lezende onidentificeerbare lafaards), en worden aangesproken over hun verhalen. Als dit zo doorgaat zitten we in "no time" met 20000 inactieve leden, en wordt er enkel nog onzin geschreven, en dan is het ook "einde verhaal".
Van die schrijvende leden moeten jullie het hebben, en NIET van roddelende en achterbakse leden, die enkel persoonlijk profijt uit dit forum halen.
Ze kunnen gerust op pakweg hookers terecht, daar kan iedereen lezen zonder ook maar een acccount te moeten openen.

Er is maar één manier om dit tegen te gaan, en dat is gewoon keihard ageren, en iets te doen.
Ik ken persoonlijk wel 20 beertjes die totaal NIET meer schrijven, omdat ze geconfronteerd werden in de clubs met hun schrijfsels. Als het er geen 50 zijn, of 100 die heel voorzichtig zijn met hun beschrijvingen over bepaalde clubs of Meiden.

Ik kan best begrijpen dat er voor elk verdwenen lid er wel een nieuw lid komt.
En ik kan best begrijpen dat dit moeilijk uit te leggen valt aan de clubs, die toch zorgen voor sponsoring.
Mijn idee daarover is echter zeer rechtlijnig: "als ik clubeigenaar moest zijn, zou ik veel meer hebben aan 300 schrijvende beertjes dan aan 11000 leden waar je niks aan hebt". Dat blijkt ook uit het gedrag van (laat ons zeggen) Adriaan, het management van LR, PHG en andere clubs. Ook zij hebben ogen in hun hoofd, en zien wie er steeds terugkomen, en doen aan klantenbinding.

Voila, laat de voor- en tegenstanders maar komen.
Voor mij liever een besloten clubje echte beertjes dan een lezers waar jullie toch niks aan hebben.

erpee - die echt benieuwd is wat onze veel- en minderschrijvers hierover denken.

:wink:

foots
25 maart 2009, 13:50
Heren, beren,

Wederom een erg goede en scherp analyse en goede opbouwend om een leuk forum te hebben en te houden.

Inderdaad kijk ook ik tegenwoordig erg uit met wat ik schrijf want ik ben een meneer die als wat last heeft gehad van mijn eigen geschreven. Niet om wat er staat want dat heb ik wel eens vertaald bv in VV met Nuncia en die gaf me spontaan een kus (recentie over de quatro met Nilo en RP), maar blijkbaar zitten er ook beren op het forum die met name popie figuren als RP, ikzelf zwart proberen te maken door iets opzettelijk verkeerd te vertalen.

Dat is inderdaad heel erg vervelend voor de schrijvende beren. Alleen of we dat hiermee gaan voorkomen, vrees van niet.

Ik denk dat 6 maanden slapende account gerust opgeheven kunnen worden, en dat geldt ook als een account van meer dan 5 berichten een jaar niet meer wordt gebruikt.

Mocht de beer weer opnieuw geinteresseerd zijn kan hij altijd weer een nieuwe account aanmaken, na een jaar is hij het wachtwoord vast vergeten en zo niet dan heeft hij weinig belangrijkers te onthouden in zijn leven.

Groet, Foots :wink:

TT Man
25 maart 2009, 14:26
Ik sluit mij aan bij het idee van RP en wat Foots daarover opmerkt. Niet omdat ik bang ben dat forumleden mijn berichten vertalen en aan de dames kenbaar maken (ze doen maar, het is mij twee keer gebeurd en zal mij werkelijk een rotzorg zijn, ook indien de weergave niet juist is), maar omdat ik vind dat je actief moet bijdragen aan het forum, bij voorkeur met het schrijven van (informatieve, leuke, geile, gloedvolle, de aandacht vasthoudende, bizarre et cetera) recensies.

Anders kun je beter het forum opengooien.

Zakkenleger
25 maart 2009, 14:37
...
Mijns inziens zijn er veel te veel profiteurs, die gewoon meelezen,en dit enkel gebruiken om er hun voordeel uit te halen bij de Meiden.

Klopt.

Leden die wel het hart op hun tong hebben, en gedetailleerde stukjes schrijven over hun club/raam/privé/kamerervaringen worden koudweg geconfronteerd in de clubs met vertaalde en afgeprinte recensies (meestal door lezende onidentificeerbare lafaards), en worden aangesproken over hun verhalen.

Dat is een consequentie als je wat dan ook over je wandelervaringen schrijft. Maar het 'confrontatieprobleem' los je niet op door slapende accounts te de-activeren (ik heb daar trouwens geen moeite mee, dat houdt het ledenbestand zuiver). Slapende beertjes lezen niks en kunnen dus ook niks doorbrieven. Het zijn de lezende (en misschien ook wel de veelschrijvende :eek:) beertjes die je een oor aannaaien! :wand: Onderschat niet de jaloezie van beertjes onderling, veelschrijvend of niet!

Maar er zijn ook legitieme redenen om te lezen en niet of weinig te schrijven. Dat moet iedereen voor zich uitmaken. Als je de weinig-schrijvers er uit mikt worden ook degenen die te goeder trouw zijn daar de dupe van. Ofwel: je schiet met hagel...

Daarnaast maak je een denkfout. Het zal het clubmanagement een zorg zijn wat er doorgebriefd wordt aan DVPs. Zolang de beertjes blijven komen, al dan niet via dit of andere fora, is er voor de clubs weinig aan de hand. Een individuele DVP kan opstappen door te openlijke berichtgeving, so what? Er komen er meerdere voor terug.

Mijn persoonlijke oplossing is zo te schrijven dat ik dit zonder probleem aan de betrokken dames zou kunnen laten lezen. Ook bij slechte ervaringen.

TT Man
25 maart 2009, 14:53
Mijn persoonlijke oplossing is zo te schrijven dat ik dit zonder probleem aan de betrokken dames zou kunnen laten lezen. Ook bij slechte ervaringen.

Jij snapt het.

rplover
25 maart 2009, 14:55
Laat mij dit dan vertalen en doorvertellen aan de Meiden, ik zoek nog wel een beertje of tien die me willen helpen....... Dan piep je wel anders,ook al zeg je hier dat je je er niks van aantrekt, ZL, ook jij bent een mens, en wil eerlijk behandeld worden. En hebt gevoelens, zeggen dat het je niet zou raken zou oneerlijk zijn tegenover jezelf.

Ik schrijf voluit over mij ervaring, ZL, of beter schreef, en ik was niet bang dat de meiden dat te lezen kregen.
Ik wring me niet in bochten, ik draai niet rond de pot, ik schrijf zoals ik gebekt ben. Als je woorden verdraaid worden, verkeerd vertaald om je te beschadigen, mag je zo voorzichtig zijn als je wil, vergeet het dan maar....
...en dan schrijf ik niks meer, kunnen ze enkel nog gaan roddelen wat ik zeg op de chat (ook dat gebeurt). Oenen zijn het.

Akkoord? Of trek je je niks aan van leugens, onrecht, zeikerd en mensen die je willen klein krijgen, op een debiele infantiele manier?

Zakkenleger
25 maart 2009, 15:23
...
En hebt gevoelens, zeggen dat het je niet zou raken zou oneerlijk zijn tegenover jezelf.

Dat zeg ik ook nergens... :confused:

...
Of trek je je niks aan van leugens, onrecht, zeikerd en mensen die je willen klein krijgen, op een debiele infantiele manier?

Vertaal wat je wilt, erpee, ik kan (en zal) jou en anderen niet tegenhouden. Laat je me wel even de reacties van de dames weten? :hah:

En het antwoord op je vraag is NEE! Ik heb betere dingen om me druk over te maken. Kleinzieligen moet je geen aandacht geven, aandacht vinden ze juist fijn. Negeren, en gewoon je eigen ding doen. :fuck: The best revenge is living well.

:wink::wink:

thyraan1234
25 maart 2009, 16:11
IK heb al meerdere keren aandacht gevraagd voor het aantal leden dat hier "lid" is, maar mogelijk in een heeeeeeeeel diepe winterslaap is gevallen.

Het zal zijn redenen hebben waarom de slapende leden niet kunnen worden gemist.

Big30
25 maart 2009, 16:55
Paar opmerkingen:

1. Slapende leden.

Ja die zijn er zoals op ieder forum. Ze doen niemand kwaad en veroorzaken ook weinig problemen ;). Sinds Januari 2008 hebben van de nu 12.000 leden iets meer dan 3.000 leden niet meer ingelogd. Maar om zomaar hun account op te heffen? Er waren voor die leden redenen om niet in te loggen evengoed kunnen er redenen zijn voor hen weer in te loggen. Waarom zouden we dat onmogelijk maken?

2. Doorbrieven van recensies aan Dames.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat een dame benieuwd was naar haar recensies en dat een IJsbeertje die met een laptop in een club zat haar dat toen heeft verteld. Leverde een Big smile bij de dame op omdat het (zoals meestal overigens) een positief verhaal was.

Het probleem waar rp mee zit is dat klaarblijkelijk een IJsbeertje aan dames verteld heeft wat rp geschreven zou hebben terwijl dat niet strookt met wat rp daadwerkelijk geschreven heeft.
Dat moet dus een IJsbeertje zijn die rp kent want anders kan hij nooit aan een dame duidelijk maken wie achter de anonieme nick rplover steekt.

Waarom een IJsbeertje dat doet weet ik niet, ik ken de feiten niet. Het is evident afkeurenswaardig! Ik zie overigens niet in dat een reden om dit te doen "voordeel halen bij een dame" zou zijn. Zie niet in welk voordeel er gehaald zou kunnen worden.

Ik zou als een dame wel een kwaadsprekend IJsbeertje gelooft m.b.t. wat ik geschreven zou hebben en mij niet wil geloven dan zou ik tegen de dame zeggen :wink::wink:. Dat zegt veel over de dame in kwestie en wat ze zeg maar wil geloven.

Ik ben benieuwd of rp het IJsbeertje of de IJsbeertjes die kwaad over hem hebben gesproken over hun gedrag heeft aangesproken.
Op die manier zijn de beweegredenen ook duidelijk en kan wellicht ongewenste herhaling worden voorkomen.

Dit forum moet het hebben van de schrijvende IJsbeertjes. Het is dan ook verheugend te mogen constateren dat recent we weer veel nieuwe schrijvende IJsbeertjes mogen begroeten die actief aan het forum bijdragen en dat doen op een positieve constructieve wijze. Waarvoor hulde :freu:.

Groet,
Big30

rplover
25 maart 2009, 17:21
Het gaat inderdaad OOK over beertjes die verhaaltjes gaan vertellen.
Wat we echter nu krijgen, is dat jullie het zo gaan draaien en keren dat het enkel een probleem van erpee is.
Is dus niet zo, en er hebben wel meer beertjes problemen mee. Maar neen, jullie reflecteren het liever op erpee alleen....

Ik zal jou eens een vraag stellen, als ze jouw favorietje (en 5 verschillende beertjes) een recensie voorleggen dat ze het zonder condoom doet, Big30, danis het geen kwestie van "Dame gelooft Big" of "Dame gelooft de 5 beertjes". En wie vertelt je dat de Meid in kwestie me niet gelooft? Kan je dat ergens uit opmaken? Alleen wil ik dat gezeik niet met een Meid, omdat ik recensies over haar schrijf op dit forum. En ik wil kunnen schrijven in alle vrijheid. En ja, ze mag ALLES van me lezen, ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, daar mag ze me op afrekenen, niet op wat een onverlaat gaat vertellen tegen haar.
Het lijkt dat jullie gewoon willen zegen: "kijk, dat zegt meer over de relatie tussen de Meid in kwestie en erpee". Belachelijk dus. Ik stel voor dat je daar eerst eens wat dieper over nadenkt.
Maar bij het schrijven van de initiële post, had ik hier uiteraard rekening mee gehouden, ZL trekt alles in het belachelijke, nadat hij met grote tamtam afscheid neemt van het forum voor een Meid, en binnen de dertig dagen terug komt (met een andere nick). Cobnsequent, zeer rechtlijnig gedrag, ZL. En quote maar, en trek het maar weer volledig uit de context, zo gaat de vraag volledig verloren in het gequote, en is dit topic in no time weer dicht. En hup, probleem opgelost.....

En de forumleiding, tja, ik begrijp jullie wel, jullie moeten het hebben van het aantal leden.
En dat er inderdaad nieuwe leden en schrijvende komen, dat klopt, maar ook die zullen wel vanzelf weer stoppen, als ook zij het status van hoge bomen krijgen.

Het lijkt alsof we dus gewoon gaan zwichten voor een open forum, gooi het dan gewoon open, en doe niet hypokriet alsof we een besloten forum zouden zijn. Zelfs het kleinste kind kan en account openen, en hier lezen.

Ach, ja, waar het om draait, laat ons daar naar teruggrijpen, een forum van beertjes voor en door beertjes. Als da tnog bestaat, dan zijn jullie goed bezig, maar ik voel dit meer als een verradersforum, waar mensen anderen willen pakken in de clubs, en die niks schuwen. Maar wel achterbaks doen als je hen tegenkomt in de clubs.
Tja, Big, ik hoef niemand aan te pakken in de clubs, en over niemand te roddelen. en al zeker geen recensies om te buigen, te verdraaien en te gaan verdervertellen. ik hoef niet, als ik met een Meid op de bank op op de kamer ben, over andere mensen te praten. Is dat de opzet van een forum?

Of ga je me gewoon gelijk geven dat het om "het aantal" leden gaat om de sponsors te overtuigen te blijven sponsoren? Dat kan je ook gewoon toegeven, maar dat blijkt moeilijker dan ik ook had verwacht....

Big30
25 maart 2009, 17:33
Het gaat inderdaad OOK over beertjes die verhaaltjes gaan vertellen.
Wat we echter nu krijgen, is dat jullie het zo gaan draaien en keren dat het enkel een probleem van erpee is.

Heeft niets met draaien en keren te maken. Ik ga er vanuit als ik jouw verhaal lees dat jij een probleem hebt met die IJsbeertjes die klaarblijkelijk aan Dames zaken vertellen die niet kloppen.

Klaarblijkelijk gelooft de Dame jouw en terecht niet het kwaad sprekende IJsbeertje.

De kwalificatie van IJBF als "verraders forum" is bijzonder grievend.

We hebben meer dan 12.000 leden en omdat 1 (?) IJsbeertje jouw een loer wil draaien is IJBF een "verradersforum "geworden?

Groet,
Big30

timjava
25 maart 2009, 17:36
Misschien een optie om jaarlijks te betalen voor het forum. Bijvoorbeeld een bedrag van € 50,--. Na het schrijven van 10 RECENSIES (geen berichten) krijg je een vrijkaartje voor club naar keuze.
De lezers worden in ieder geval gestimuleerd om te schrijven. En de beertjes die toch schrijven krijgen er een vrijkaartje voor terug. Het geld dat over blijft van de lezende beertje, kunnen in een tombala extra vrijkaartjes worden verloot. Volgens mij kun je dan echt spreken van een besloten forum.

rplover
25 maart 2009, 17:45
Misschien een optie om jaarlijks te betalen voor het forum. Bijvoorbeeld een bedrag van € 50,--. Na het schrijven van 10 RECENSIES (geen berichten) krijg je een vrijkaartje voor club naar keuze.
De lezers worden in ieder geval gestimuleerd om te schrijven. En de beertjes die toch schrijven krijgen er een vrijkaartje voor terug. Het geld dat over blijft van de lezende beertje, kunnen in een tombala extra vrijkaartjes worden verloot. Volgens mij kun je dan echt spreken van een besloten forum.

Maak er voor mijn part maar 100 euro van :D
Neen, geweldig idee, en zou ook het probleem inkomstenverlies door sponsoring oplossen. Tim, je bent een genie ;)

Big30, jij reflecteert het op mij, en ik ben heus niet de enige die niet meer schrijft, om die reden. Moet ik er een 30-tal opnoemen, die niet meer schrijven, of heel erg voorzichtig zijn geworden?
Wat blijft er nu nog over van "mijn vrijheid, mijn blijheid"?
Ik heb nog enkele dagen net daarvoor een lid op de chat afscheid zien nemen.
Als jullie de ogen sluiten, leidt dit op termijn tot "kroniek van een aangekondige forumdood", waardeloos, nutteloos, en van generlei waarde meer, enkel nog commerciële waarde, en daar is (bijna) niemand bij gebaat.

groetjes,

erpee - uiteraard gelooft die Meid me, Big30, maar toch is het even slikken als je van jezelf, afgedrukt in het Engels, leest dat ze neukt zonder condoom. Leg dat maar eens uit in enkele woorden.....

thyraan1234
25 maart 2009, 17:52
1. Slapende leden.

Ja die zijn er zoals op ieder forum. Ze doen niemand kwaad en veroorzaken ook weinig problemen ;). Sinds Januari 2008 hebben van de nu 12.000 leden iets meer dan 3.000 leden niet meer ingelogd. Maar om zomaar hun account op te heffen? Er waren voor die leden redenen om niet in te loggen evengoed kunnen er redenen zijn voor hen weer in te loggen. Waarom zouden we dat onmogelijk maken?

Big30,

Waarom neem je niet in de voorwaarden op dat als je langer dan 1 jaar niet hebt ingelogd je account wordt opgeheven??

Als je langer dan 1 jaar niet inlogt denk ik dat er ook geen behoefte ( meer) is, maar dat is een aanname van mijn kant..:D

Je houdt dan wel een actueel bestand lijkt mij.

Gr. T.

Big30
25 maart 2009, 17:57
erpee - uiteraard gelooft die Meid me, Big30, maar toch is het even slikken als je van jezelf, afgedrukt in het Engels, leest dat ze neukt zonder condoom. Leg dat maar eens uit in enkele woorden.....

Nu volg ik je niet meer! Het ging er toch om dat aan Dames niet correcte info over jouw recensie is doorgespeeld?

Nu wordt het een ander verhaal want nu gaat het over IJsbeertjes die iets schrijven wat niet klopt en die IJsbeertjes zouden dat dan aan de dame doorbrieven???

Laat me a.u.b. weten in welke recensie dit (=nzc) wordt beweerd dan zal ik het onmiddellijk weghalen.

Groet,
Big30

Big30
25 maart 2009, 17:59
Big30,

Waarom neem je niet in de voorwaarden op dat als je langer dan 1 jaar niet hebt ingelogd je account wordt opgeheven??

Als je langer dan 1 jaar niet inlogt denk ik dat er ook geen behoefte ( meer) is, maar dat is een aanname van mijn kant..:D

Gr. T.

Dat is dus een aanname die niet klopt ;)!

Groet,
Big30

Silvester
25 maart 2009, 18:00
...Voor mij liever een besloten clubje echte beertjes dan een lezers waar jullie toch niks aan hebben...
Ik heb wel 'n adresje waar je forum-software kunt krijgen....

Kun je lekker je eigen besloten forumpie met je wereldse ideeën oprichten....

Nu nog even een naam bedenken, hoewel, ik zag dat www.ijsberen.nl nog steeds te koop staat..

:luvlove:

rplover
25 maart 2009, 18:01
Nu volg ik je niet meer! Het ging er toch om dat aan Dames niet correcte info over jouw recensie is doorgespeeld?

Nu wordt het een ander verhaal want nu gaat het over IJsbeertjes die iets schrijven wat niet klopt en die IJsbeertjes zouden dat dan aan de dame doorbrieven???

Laat me a.u.b. weten in welke recensie dit (=nzc) wordt beweerd dan zal ik het onmiddellijk weghalen.

Groet,
Big30

Lees nog eens goed die zinsconstrutie van me door Big30.
IK krijg recensies van MEZELF te lezen waarin IK schrijf dat de Meid in kwestie neukt zonder met MIJ.

groet

erpee

Big30
25 maart 2009, 18:25
Lees nog eens goed die zinsconstrutie van me door Big30.
IK krijg recensies van MEZELF te lezen waarin IK schrijf dat de Meid in kwestie neukt zonder met MIJ.

groet

erpee

Zo las ik het eerst, maar kan me niet voorstellen dat jij een meid neukt zonder en daar over schrijft!

Tsja als jij het zelf zo geschreven hebt ... . Ik ben nu even "lost" en begrijp er weinig meer van!

sofaking
25 maart 2009, 18:33
Zo las ik het eerst, maar kan me niet voorstellen dat jij een meid neukt zonder en daar over schrijft!

Tsja als jij het zelf zo geschreven hebt ... . Ik ben nu even "lost" en begrijp er weinig meer van!

Voor zover ik het begrepen heb heeft RPL een recensie geschreven in het Nederlands die een behulpzame beer vertaald heeft in het Engels zodat de dame in kwestie het ook kan verstaan.
Bij de vertaling zijn dan enkele dichterlijke vrijheden gebruikt.

Wat ik niet goed snap is : De dame weet nu dat die persoon een vuige leugenaar is, dan moeten alle dames dat ondertussen toch ook weten en zou hij toch geen kans meer mogen maken om nog zo'n stunt uit te voeren ?

Schrappen van slapende en read-only accounts gaat m.i. dit specifieke misbruik van het forum niet uitsluiten.

Zakkenleger
25 maart 2009, 18:42

Volgens mij bedoelt erpee dat beertjes zijn tekst aangepast hebben en die aan dames laten lezen. Toch?

't Is niet de eerste keer dat je 'lost' bent Big, dat gebeurt elke keer als je in een paar fraaie Roemeense ogen kijkt. Been there, done that :D.

Big30
25 maart 2009, 18:44
Voor zover ik het begrepen heb heeft RPL een recensie geschreven in het Nederlands die een behulpzame beer vertaald heeft in het Engels zodat de dame in kwestie het ook kan verstaan.
Bij de vertaling zijn dan enkele dichterlijke vrijheden gebruikt.

Wat ik niet goed snap is : De dame weet nu dat die persoon een vuige leugenaar is, dan moeten alle dames dat ondertussen toch ook weten en zou hij toch geen kans meer mogen maken om nog zo'n stunt uit te voeren ?

Dat zal wel de verklaring zijn! Dat zou inderdaad een hele zware beschuldiging zijn maar zoals je zegt de Dame in kwestie weet dan ook onmiddellijk dat het niet klopt.

Vraag me wel af hoe een IJsbeertje zo dom kan zijn en vooral waarom ze dit zouden doen? Ik neem aan dat de Dame in kwestie dit domme IJsbeertje een paar rake tikken heeft verkocht ;)!

Ik neem dit overigens wel zwaar op! Als het klopt verdient zo'n IJsbeertje een gepaste straf. Helaas weet ik niet wie zich zo misdragen heeft.

Groet,
Big30

Saruman
25 maart 2009, 20:19
Als jullie de ogen sluiten, leidt dit op termijn tot "kroniek van een aangekondige forumdood", waardeloos, nutteloos, en van generlei waarde meer, enkel nog commerciële waarde, en daar is (bijna) niemand bij gebaat.

En het schrappen van niet-schrijvende beertjes garandeert je dat jouw recensies nooit meer zullen worden afgedrukt?
Dus met andere woorden weet je dat het betreffende beertje die jouw recensie verkeerd vertaalde, een niet-schrijvend beertje is?

Volgens mij zou het ook zomaar kunnen dat er beertjes zijn die elkaar het leven zuur maken op dit forum, en geobsedeerd zijn in het behalen van hun Grote Gelijk, en daarbij alle regels van hoffelijkheid aan hun laars lappen, met als gevolg dat er bij andere beertjes dan weer een bepaalde rancune ontstaat .....
Een rancune die niet op het forum wordt uitgevochten, maar op de achterbakse manier van verkeerd vertaalde recensies doorgeven. Het is een handeling die zeker niet past, maar helaas pindakaas zou het ook kunnen dat het beertje op die manier oogst wat hij zelf heeft gezaaid.

Er zijn namelijk beertjes actief op dit Forum, die zeer bedreven zijn in het uit hun context rukken van citaten, daar dan een eigen intepretatie aan geven, en op die manier woorden in de mond leggen van medebeertjes, die helemaal niet zijn gezegd. Sommige medebeertjes doen dan op hun beurt weer hetzelfde, anderen nemen wraak op een andere manier ....

De 12.000 andere leden zijn ofwel al lang niet meer geïnteresseerd in het Forum, ofwel lezen ze enkel nog recensies, zonder te schrijven. Ik kan moeilijk geloven dat een inactief beertje om wat voor reden dan ook recensies gaat meenemen naar clubs, om ze daar verkeerd aan dames uit te leggen. Het is tenslotte een inactief beertje.......

Besluit: ik denk dat de kans groter is dat met name zeer actieve beertjes elkaar het leven trachten zuur te maken op fora en in clubs. Het doorgeven van recensies is zeker achterbaks te noemen, en bevordert de sfeer onder de forumleden geenszins. Maar beertjes kunnen zich ook de vraag stellen waarom dit gebeurt, en waarom dit hen nu juist moet overkomen? Het automatisch schrappen van inactieve beertjes, lijkt me geen oplossing voor dit probleem.
Integendeel, ik ga ervan uit dat het aantal leden (schrijvend of lezend) wel een argument is dat naar sponsors toe kan gebruikt worden, dus hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Die vreugd wordt teniet gedaan door enkelen, en dat is jammer.

Wat betreft de rest: wie het schoentje past, valt in zijn eigen kaars en bril (of zoiets)

Ach, wat zeur ik toch? Ik besta niet eens.

:wink: Saruman (toch wel eens benieuwd wie MIJ nu weer gaat citeren)

uurtje
25 maart 2009, 20:30
Of een lid al dan niet regelmatig inlogt is denk ik wel te tracen. Ik vraag mijzelf ook af wat de meerwaarde van niet schrijvende en niet lezende leden zou kunnen zijn. Bij een normale vereniging waar de leden contributie betalen zijn zulke leden meestal bijzonder welkom aangezien zij door hun contributie de vereniging spekken. Aan de andere kant weet ik ook niet precies op welke wijze deze niet aktieve beren ons schaden....

Al het andere is reeds meerdere malen in diverse andere topics besproken. Beren die dames recensies laten lezen, dingen uit hun verband rukken etc etc etc. Het lijkt wel de grote mensen wereld. Dit is en blijft een fatsoens kwestie. Of...........een teken dat je te betrokken bent bij " het wereldje". Iets dat mij overigens ook niet vreemd is. Ben blij dat ik door omstandigheden weer wat afstand kon nemen.

onzo
25 maart 2009, 20:38
....

:wink: Saruman (toch wel eens benieuwd wie MIJ nu weer gaat citeren)

euchm... ikke, je "grote schrijvende opponent".
wat je schreef en steeds schrijft , heer Saruman, is glashelder,
je slaat de spijker op de kop van jut en zoekt die niet op laag water (of ook zo iets...)

ik mag dan wel een veelschrijver zijn, dergelijke analytische berichten kan ik niet uit mijn pen toveren... ik ben dan ook maar een gewone sterveling en een groot bewonderaar ... ;)

ik hoop dat toch iemand dit bericht leest, voor het geval jijzelf niet bestaat...

Picasso 1
25 maart 2009, 22:05
Of een lid al dan niet regelmatig inlogt is denk ik wel te tracen. Ik vraag mijzelf ook af wat de meerwaarde van niet schrijvende en niet lezende leden zou kunnen zijn. Bij een normale vereniging waar de leden contributie betalen zijn zulke leden meestal bijzonder welkom aangezien zij door hun contributie de vereniging spekken. Aan de andere kant weet ik ook niet precies op welke wijze deze niet aktieve beren ons schaden....

Al het andere is reeds meerdere malen in diverse andere topics besproken. Beren die dames recensies laten lezen, dingen uit hun verband rukken etc etc etc. Het lijkt wel de grote mensen wereld. Dit is en blijft een fatsoens kwestie. Of...........een teken dat je te betrokken bent bij " het wereldje". Iets dat mij overigens ook niet vreemd is. Ben blij dat ik door omstandigheden weer wat afstand kon nemen.

Voor de leden zijn alleen de schrijvende leden interessant, richting anderen zijn een ander soort statistieken relevant. Deze twee belangen lopen nu een beetje door elkaar heen en kunnen daardoor voor de verschillende partijbelangen een nadelig effect hebben.

In elk geval denk ik dat het type enquettes zoals "wanneer naar 13.000 leden, etc" de gemiddelde schrijvende ijsbeer aan zich voorbij zou moeten laten gaan. Niet interessant, we zijn alleen maar geïnteresseerd in schrijvende leden en niet in statistieken die voor anderen van belang zijn.

Verder dienen we te respecteren dat voor de forumleiding meerdere belangen wegen. Er wordt nou eenmaal erg veel tijd en werk gestopt in dit forum en wat mij betreft mogen daar wel enige vruchten van geplukt worden. Wie van ons zou dat niet willen voor het werk wat we doen?

Wel is belangrijk dat beseft wordt dat deze twee belangen elkaar soms hard kunnen bijten (in de discussie waarin een vergelijking werd gemaakt met Hookers vond ik dit besef onvoldoende aanwezig (ja natuurlijk, wij zijn beter dan Hookers, keep on dreaming)).
Hopelijk kan de forumleiding de juiste balans vinden tussen de verschillende belangen en daar waar nodig zullen we ze moeten voorzien van positieve kritiek.

uurtje
25 maart 2009, 23:35
Ik denk dat alleen al door het feit dat een discussie als deze, waarbij ook regelmatig de forum leiding aangehaald wordt, de meerwaarde van dit forum onderstreept. Ik denk niet dat je die vrijheid overal hebt.

Picasso 1
25 maart 2009, 23:37
Ik denk dat alleen al door het feit dat een discussie als deze, waarbij ook regelmatig de forum leiding aangehaald wordt, de meerwaarde van dit forum onderstreept. Ik denk niet dat je die vrijheid overal hebt.

Dat klopt, maar het is wel een forum die "in beweging" is, en die beweging heeft goede sturing nodig.

uurtje
25 maart 2009, 23:49
stilstand is achteruitgang. Wij staan niet stil....

The Joker
26 maart 2009, 01:58
Op elk forum bestaat er een enorme meerderheid van minstens 95% die alleen maar leest en bijna nooit schrijft.
Denk dat alle actieve beertjes er geen enkel probleem mee hebben dat leden die niet minimaal 5 berichten per maand schrijven geweerd worden.
Alleen komt dan de commercie om de hoek kijken.

Het YBF krijgt veel geld binnen met sponsering (waar ik geen enkel probleem mee heb).
Dat geld krijgen ze alleen als ze kunnen vertellen dat ze XX.000 leden hebben en X.000 bezoekers per dag.
Indien er slechts een clubje overblijft van 250 man, waarvan er 100 per dag op het forum komen, zal een club geen interesse meer hebben om deze site te sponseren.
Ook met een betalend lidmaatschap krijg je dat probleem, enkel de zeer actieve beren zullen bereid zijn een flinke contributie te betalen (die ze terugkrijgen aan vrijkaarten) en dan blijf je met hetzelfde probleem zitten dat de sponsors afhaken of nog veel minder zullen betalen.

Overigens zie ik wel een trend dat er minder geschreven wordt over kamerbezoeken (I plead guilty too), deels omdat er een hoop tegen je wordt gebruikt.
Of dat nu komt door:
-Jaloerse medeberen die de boel verdraaien.
-Dames die ook heel goed weten wat er geschreven wordt (Ze hebben zelf ook internet op hun GSM en gooien het zo door Google translate, daar komt geen beer aan te pas).
-Door het feit dat men geen zin heeft om de lurkende meerderheid gratis van info te blijven voorzien, waardoor de toppertjes amper nog voor eigen gebruik vrij blijven.
Maakt feitelijk niet uit.

Redbull
26 maart 2009, 13:13
Van je "vrienden" moet je het hebben !
of je schrijft niet, en gebruikt dit forum alleen om te checken of er nog nieuwe "verdiensten" te scoren vallen.
of je schrijft wel, wat automatisch betekent dat je een deel van je anonimiteit opgeeft.
Ik ken anvers,sub,repee enkel van de postjes die ze hier doen, en toch weet ik wie ze zijn als ik ze zie voorbij wandelen in het SKW. dus niks anonimiteit als schrijvend lid.
Rotte appels ga je altijd hebben op een forum, open of gesloten, 200 of 20000 leden, maakt allemaal niet veel uit.
Als je je daar niet lekker bij voelt, gebruik dan pm, of den toog zou ik zeggen.....

meester1954
29 maart 2009, 12:03
Door "alleen lezende ijsberen" de toegang tot het forum te weigeren is vragen om een verlies van kwakiteit.
Want om toch toegang te behouden tot het YBF zullen veel hibernerende ijsberen eens in de zoveel tijd een berichtje sturen zonder inhoud,(bv keep'm cumming o.i.d.:rubbel:) om toch maar vooral op de hoogte te kunnen blijven van wat er zich zo afspeelt in de verschillende dierentuinen.

Dan zien we straks door de bomen het bos niet meer.
Laat de slaper rustig meelezen, en als hij niets te melden heeft, laat 'm dan ook rustig niets melden.

Dat houdt het forum "schoon" en overzichtelijk.

Never underestimate the power of stupidity.

Pistol Pete
29 maart 2009, 12:53
Door "alleen lezende ijsberen" de toegang tot het forum te weigeren is vragen om een verlies van kwakiteit.

Never underestimate the power of stupidity.

We hebben kwaliteit, kwantiteit en nu ook kwakiteit?

Kwakiteit: het nutteloze kwaken van ijsberen op het ijsberenforum (?)

Picasso 1
29 maart 2009, 13:19

We hebben kwaliteit, kwantiteit en nu ook kwakiteit?

Kwakiteit: het nutteloze kwaken van ijsberen op het ijsberenforum (?)

Hij bedoelt minder kwakjes voor de dames doordat minder ijsberen info over ze lezen :cool:.