PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en F1-toto?



Sphinx
29 maart 2009, 11:16
Heren, beren

Ondanks dat deze racebeer niet in een club is geweest dit weekend is ie toch in een uitstekende bui. De Formule 1 begon vandaag weer in Melbourne en ik moet zeggen: de vele regelwijzigingen hebben in ieder geval één ding voor elkaar: het is spannender geworden. De auto's langzamer maken is nog steeds niet gelukt: in de kwalificatie waren de Brawn Mercedessen van Button en Barrichello zelfs een halve seconde sneller. Chapeau voor de ex-Honda clan, die een heel goede auto aan Ross en de jongens nalaat.

Nu ben ik er de afgelopen dagen achtergekomen dat er nogal wat F1-liefhebbers onder de beren verstopt zitten (zoals Lokale Held met wie ik een beetje heen en weer heb zitten pn'en) Ik heb daarom gisteren een balletje bij Tiga opgegooid of we niet een soort F1-toto kunnen houden? (deze racebeer weet het: alweer krijgt ie een goede inval, maar wel te laat :motz:) "No one told you when to run, you missed the starting gun" zou Pink Floyd zeggen. Dus wil ik even de meningen hier peilen.

Een opzetje: we kunnen punten verdienen met het voorspellen van de top8 in de race, de pole position, de coureur met de snelste ronde en het aantal uitvallers.

Coureur in top8 op voorspelde plek: 3 punten
Coureur in top8 niet op voorspelde plek: 1 punt
Pole Positie juist: 3 punten
Coureur snelste ronde juist: 2 punten
Aantal uitvallers juist: 2 punten

Commentaar? Interesse? Laat u gerust horen!

mjgl_39
29 maart 2009, 12:26
Ik volg de sport al jaren en al veel langer dan dat ik wandel, dus ik wil wel meedoen.

Tiga
29 maart 2009, 16:17
Bedankt voor de voorzet Sphinx. Ik zal kijken welke 'systeem' we kunnen hanteren voor dit managerspel. Laten we zeggen dat er minimaal 50 mensen die mee willen doen gestemd moeten hebben vóór de volgende wedstrijd voordat we daadwerkelijk iets opstarten.

Oh ja, voordat er vragen over komen. Of er wat te winnen valt, is niet bekend maar sluit ik niet uit.

Local Hero
29 maart 2009, 16:46
Een opzetje: we kunnen punten verdienen met het voorspellen van de top8 in de race, de pole position, de coureur met de snelste ronde en het aantal uitvallers.

Coureur in top8 op voorspelde plek: 3 punten
Coureur in top8 niet op voorspelde plek: 1 punt
Pole Positie juist: 3 punten
Coureur snelste ronde juist: 2 punten
Aantal uitvallers juist: 2 punten

Commentaar? Interesse? Laat u gerust horen!

Hey Sphinx, ik doe zeker mee, ook al is het commentaar achteraf (juist zoals bij een clubbezoek) ook mooi meegenomen. Een zeer mooie hit & run koers deze Australische Grand Prix F1. Het is wel duidelijk geworden dat door de regelementswijzingen ze niet alleen sneller rijden maar ook meer en meer gepasseerd wordt op de baan zelf. Wel raar: met een zwaar beschadigde auto op 3 wielen nog de finish proberen te halen (zoals Gilles Villeneuve) mag niet meer en wordt bestraft met 50.000 dollar boete :eek:

Wat betreft de opzet van de F1-toto, maak je je tiercé voor de start van vrije trainingen of mag je wachten tot de ochtend van de race?
Wel opletten: het resultaat van de Australische en Maleisische GP is 'sub justice' ...

hitman
29 maart 2009, 17:28
De eerste F1 race die ik me kan herinneren gezien te hebben op tv, was de race in Monaco waar Lorenzo Bandini verongelukte en aan de gevolgen drie dagen later overleed http://www.mmjp.or.jp/60srace/67MonacoJoe1.jpg sindsdien heb ik vrijwel alle gereden F1 races gezien, waarvan in het verleden minstens 20 ter plaatse, maar toen was het betaalbaar. De race op Zandvoort eind jaren 70 waar Villeneuve met afgebroken linkerwielophanging achter de pits haalde bv. toegang 10 gulden. Jarenlang doe ik al mee aan allerlei F1 Managers voorspellingen. De praktijk is meestal echter weerbarstiger dan de theorie en meestal bak ik er niets van.

Sphinx
30 maart 2009, 16:35
Hey Sphinx, ik doe zeker mee, ook al is het commentaar achteraf (juist zoals bij een clubbezoek) ook mooi meegenomen. Een zeer mooie hit & run koers deze Australische Grand Prix F1. Het is wel duidelijk geworden dat door de regelementswijzingen ze niet alleen sneller rijden maar ook meer en meer gepasseerd wordt op de baan zelf. Wel raar: met een zwaar beschadigde auto op 3 wielen nog de finish proberen te halen (zoals Gilles Villeneuve) mag niet meer en wordt bestraft met 50.000 dollar boete :eek:

Wat betreft de opzet van de F1-toto, maak je je tiercé voor de start van vrije trainingen of mag je wachten tot de ochtend van de race?
Wel opletten: het resultaat van de Australische en Maleisische GP is 'sub justice' ...

He LH, nou ja, het was het idee van zijn team, niet van Vettel zelf om door te rijden gisteren. En wat dat sub-justice gedeelte betreft, het is wel vaker gebeurd dat er onderdelen opdoken die later verboden werden verklaard (Massadempers van Renault, Bodemplaat van Ferrari, 2e rempedaal van McLaren) die illegaal werden verklaard, maar waarbij de punten bleven staan.
Extreemste geval is nog wel die Brabham uit 1977 die in de GP van Zweden ineens een enorme ventilator achterin had, zogenaamd om de motor te koelen. In feite zoog het ding een vacuum onder de auto. Niki Lauda won er de race mee, en na hevige protesten van zo ongeveer alle teams trok de teambaas (toevallig Bernie Ecclestone) de wagen zelf terug. De Fia verklaarde hem meteen illegaal, maar liet de winst voor Lauda staan. Nog steeds de enige auto met een 100% succesrate :D Ik zie het gebeuren dat als de boel illegaal wordt verklaard de punten voor zowel Brawn als Toyota als Williams en dat men het laat bij "niet meer doen". Of anders gebeurt hetzelfde als met de driedekkerneus waar vorig jaar iedereen mee reed. Dat werd ingevoerd door BMW in 2006, en later illegaal verklaard. Maar het volgende jaar begon toch iedereen weer de grens op te zoeken. Toyota ging er van het weekend overheen en werd er voor bestraft.

Even terug naar de opzet. Het is slim om alle invoer vóór de vrije trainingen te doen, want ik vermoed dat op vrijdagavond/zaterdagmorgen veel deelnemers het gaan vergeten, daar ze of in een club zitten, nog nazwijmelen over de geweldige avond in een club of omdat ze met een hoofd bij een toekomstig clubbezoek zitten :D

Tiga
31 maart 2009, 22:17
Ik zal het een handje helpen en hem omhoog posten: er zijn minimaal 50 deelnemers nodig...

Local Hero
1 april 2009, 17:39
Hierbij ook nog een interessante toto: Top 10 Formula One WAGs (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/top10s/article2347501.ece)

1. - Jessica Michibata (Jenson Button – Brawn GP)
2. - Jenni Dahlman (Kimi Raikkonen - Ferrari)
3. - Raquel del Rosario (Fernando Alonso - Renault)
4. - Hanna Prater (Sebastien Vettel – Red Bull)
5. - Nicole Scherzinger (Lewis Hamilton - McLaren)
6. - Isabell Reis (Timo Glock - Toyota)
7. - Catherine Hyde (Heikki Kovalainen - McLaren)
8. - Anna Rafaela Bassi (Felipe Massa – Ferrari)
9. - Vivian Sibold (Nico Rosberg – Williams)
10. - Silvana Barrichello (Rubens Barrichello – Brawn GP)

Jetliner
4 april 2009, 18:12
Jongetjes houden van automobielsport :p
Kerels doen aan houthakken :cool:

jaccoone
5 april 2009, 12:02
Geweldige eerste helft van de race vandaag in Maleisie en toch wel een beetje een anti-climax door de regen.
Ik doe mee met een F1-toto! :cool:

:wink: Jaccoone

Tiga
12 april 2009, 21:13
Enquete is gesloten door het verstrijken van de termijn. Helaas moet ik concluderen dat er te weinig positieve reacties zijn en heb daarom besloten niets te organiseren voor de F1.

RAUL7
6 mei 2009, 16:29
De zoon van FIA-baas Max Mosley is in zijn woning dood aangetroffen. De 39-jarige Alexander Mosley, een econoom, woonde in Notting Hill, een bekende buurt in Londen. Een familielid trof er gisteren zijn dode lichaam aan. De man zou overleden zijn aan de gevolgen van een overdosis.

Overdosis
De hulpdiensten kwamen ter plaatse, maar de man werd ter plaatse dood verklaard. Hoewel het onderzoek nog loopt, meent de Britse krant The Sun te weten dat hij aan een overdosis drugs stierf. De politie liet wel meteen weten dat de zaak niet verdacht is. De FIA heeft haar medeleven aan de familie van Mosley betuigd.

Seksfeestjes
Vorig jaar bereikte Max Mosley nog het wereldnieuws met verhalen over seksfeestjes in nazi-stijl. Hij kreeg een riante schadevergoeding nadat News of the World een inbreuk op zijn privacy had gepleegd. Zijn vrouw en zijn zonen wisten immers niets over de orgieën voor de artikels gepubliceerd werden.


http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/844911/2009/05/06/Zoon-van-F1-baas-Max-Mosley-dood-aangetroffen.dhtml

Local Hero
12 mei 2009, 19:02
Wat is het toch ook een zielig kutmerk (http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/12/ferrari-kan-niet-tegen-verlies-en-stopt-met-f1?noidm)! Ferrari liet vandaag namelijk weten dat ze zich niet zullen inschrijven voor het Formule 1 kampioenschap van 2010. Alleen als de budgetreglementen van volgend jaar nog worden aangepast, zal het Italiaanse merk in 2010 meedoen… Well Boehoe! Cry me a river.

Het F1-team weigert deel te nemen aan een kampioenschap dat uit twee reglementen bestaat en wil een sport met dezelfde regels voor alle deelnemers. Yeah right, de realiteit is dat ze ondertussen geen kansen meer hebben om dit seizoen een fatsoenlijke prestatie neer te zetten. Ze hebben al die jaren een enorme voorsprong gehad qua technologie en financiën, maar zodra dat wegvalt wil men opeens niet meer meedoen?


Nog Gezocht Voor Dit Jaar: M/V met notities Italiaans

Je bent gemotiveerd en werkt goed in totale chaos. Je weegt teambelangen af tegen kleine overwinningen en kan snel beslissingen nemen.

Vereist:

* Basis rekenkunde
* Kennis van minuten en seconden
* Teamspeler die tegenslag na tegenslag kan verwerken
* Grondige kennis van Engels, notities Italiaans zijn een plus
* Basiskennis F1 strategie is niet vereist, maar wel een pluspunt

Verloning:

* Boeiend werk in de mooiste omgevingen ter wereld
* Eigen kantoor in gloednieuw paddock complex
* Ijsjes bij de vleet

Verstuur je CV met als titel: “Master tactition Ferrari F1” naar f1 at maranello dot it.