PDA

Volledige versie bekijken : Onderzoek naar klanten van raamprostitutie



klantenpanel
5 mei 2009, 15:09
Zoals bekend is de gemeente Amsterdam druk bezig geweest met het uitvoeren van een nieuw beleid rond de raamprostitutie. Onderdeel van die plannen is het opkopen van prostitutiepanden en sluiten van de helft van de ramen. Inmiddels lijkt dit beleid enigszins gestagneerd te zijn, omdat er veel weerstand is tegen de plannen vanuit verschillende hoeken (ondernemers, klanten, politiek).

De gemeente heeft een onderzoiek laten uitvoeren naar de effecten van sluiting van panden op de vraag naar raamprostitutie. Onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau DSP-groep heeft dit onderzoekt uitgevoerd, waarbij een antwoord is gezocht op de volgende vragen:
- Hoeveel klanten van raamprostitutie zijn er in Amsterdam?
- Welke kenmerken (leeftijd, herkomst) hebben de klanten van Amsterdamse raamprostitutie?
- In welke taal kunnen klanten het beste worden benaderd in het kader van campagnes als Schijn Bedriegt en Meld Misdaad Anoniem?
- Moet de minimumleeftijd voor klanten worden verhoogd van 16 naar 18 jaar?
- Wat gebeurt er met de vraag naar prostitutie als het aantal ramen op de Wallen en in het Singelgebied gehalveerd wordt?
- Zijn de klanten zich bewust van mogelijke misstanden in de prostitutie, zoals mensenhandel en gedwongen prostitutie, en in hoeverre kunnen en willen zij een rol spelen in de signalering en aanpak van die problemen?
- Welk effect heeft sluiting van de ramen op gedwongen prostitutie volgens de klanten?

In het onderzoek zijn zowel Nederlandse als buitenlandse klanten betrokken.

Ik ben en een van de onderzoekers geweest. Het onderzoek is afgerond en vanaf volgende week openbaar. Voor degenen die geinteresseerd zijn in de uitkomsten ervan, zal ik in de loop van volgende week via dit forum een linkje sturen naar het rapport.

Zakkenleger
5 mei 2009, 16:01
Zijn er ook klanten gevraagd die lid zijn van IJsberenform, Hookers of Kinky, om maar eens wat forums te noemen?

klantenpanel
6 mei 2009, 17:18
Er hebben klanten meegedaan van Hookers en van de Engelstalige site Ignatzmice

foots
6 mei 2009, 19:36
Geachte heer, mevrouw

Ik ga het zeker lezen en ik ben benieuwd wat jullie gevonden hebben en wat voor conclusies of aanbevelingen jullie ervan gebrouwen hebben. Ook ben ik er benieuwd wat er dan met het rapport gebeurd.

Kunnen we ook nog reageren via een E-mail adres, want ook op deze site zitten vele ervaringsexperts die natuurlijk ook wel eens over de Wallen gelopen zijn.

Met vriendelijk groet,


Foots,
Senior onderzoeker in vele verschillende DVP gebieden, wereldwijd met 23 jaar ervaring.

klantenpanel
8 mei 2009, 08:39
Geachte Foots,

Dank voor uw interesse.
U kunt reageren via het volgende mailadres phulshof@dsp-groep.nl

Wij hebben in ieder geval aanbevolen dat de gemeente Amsterdam de klanten veel meer moet proberen te betrekken bij het opstellen en uitvoeren van het beleid. Dat kan bijvoorbeeld door het opstellen van een soort panel van klanten, waarin de gemeente en klanten af en toe informatie kunnen uitwisselen. De communicatie kan twee kanten op lopen: klanten kunnen de gemeente informatie geven over wat ze meemaken en de gemeente kan klanten informatie geven die zij weer mondeling of via internet
aan andere klanten kunnen doorgeven.

Vriendelijke groeten

joop slim
8 mei 2009, 09:04
Met vriendelijk groet,


Foots,
Senior onderzoeker in vele verschillende DVP gebieden, wereldwijd met 23 jaar ervaring.

hahaha stilte voor de storm klantenpanel !


Groet, JOOP! (www.joop.com)

MichelJ
16 mei 2009, 18:58
is het rapport al openbaar?

klantenpanel
26 mei 2009, 14:59
Zojuist nog maar eens gebeld met de contactpersoon van de gemeente om de lange stilte over wel/niet openbaar zijn van het onderzoek te doorbreken...helaas de interne behandeling van het stuk is weer eens uitgesteld. We staan dus weer 'on hold'. De radartjes binnen de gemeente draaien blijkbaar niet zo snel als wij zouden willen....Wij wachten af en ik bericht jullie zsm.

klantenpanel
15 juni 2009, 11:13
Het rapport is openbaar

klantenpanel
15 juni 2009, 11:13
Hieronder een link naar het rapport:
http://www.dsp-groep.nl/index.cfm?page=rapport&id=1969&p=1

MichelJ
30 juni 2009, 22:21
The web site you are accessing has experienced an unexpected error.
Please contact the website administrator.

Hm...nog niet echt openbaar...

klantenpanel
20 juli 2009, 13:50
Beste mensen,

Zoals sommigen van jullie al weten heb ik samen met een collega een onderzoek uitgevoerd naar klanten van raamprostitutie in Amsterdam. Naar aanleiding van het onderzoek heeft de gemeente besloten om in ieder geval 1 aanbeveling van ons onderzoek direct over te nemen. De gemeente wil de klant gaan betrekken bij het opstellen en uitvoeren van beleid (eindelijk!). Daarom is aan mij gevraagd om via de diverse klantenfora te zoeken naar klanten die het interessant vinden om op bepaalde momenten mee te discussieren over het raamprostitutiebeleid in Amsterdam. In totaal zoek in vijftien Nederlandse klanten en vijftien internationele klanten voor in het klantenpanel.
Als iemand van jullie interesse heeft voor deelname aan dit panel laat het me via dit forum weten of stuur een email naar phulshof@dsp-groep.nl
Alvast bedankt!

Befke
20 juli 2009, 15:51
.../...
Als iemand van jullie interesse heeft voor deelname aan dit panel laat het me via dit forum weten of stuur een email naar phulshof@dsp-groep.nl
Alvast bedankt!

Mogelijk zou een Franse vertaling van deze post een plaats kunnen krijgen op de Franstalige evenknie van hookers, www.youppie.net, voor een ssort :D buitenlandse wandelaars.
Een Engelse vertaling op Punternet?

foots
20 juli 2009, 17:02
Meneer Klantenpaneel,

Als de gemeente onze mening wil horen, dan stel ik het volgende voor:
Laat bij YBF (da's een vriendelijk liberaal en tolerant forum, voor zowel klant als dame) een rubriek onder de Amsterdamse wallen aanmaken waar raadsleden hun concrete vragen kunnen stellen. Zo is er een levend en anoniem orgaan.

Zelfs als onderzoeker ik heb geen zin om ellelange rapporten te lezen in mijn vrije tijd te verdoen in commisies waar toch geen ene zak mee gebeurd. Hier hoor je de meningen van ervaren lopers en degene die vaak in Amsterdam komen kunnen zeker een nuttige bijdrage leveren.

Maar als er dan eens op een ambtenarenbesluit kritiek komt, zorg dan dat er wat mee gedaan wordt. De politiek heeft namelijk volledig schijt aan de burgers en de behoeften, ze doen gewoon wat ze zelf willen en trekken zich geen ene mallemoer aan al schrijven we tot we een ons wegen. (Kan in mijn geval wel een tijdtje duren).

Maar desondanks hoop ik dat jullie deze suggestie volgen, ergens moet je beginnen nietwaar ?

Groet, Foots :wink2:

klantenpanel
21 juli 2009, 13:49
Beste Foots,

Dank voor je reactie. Je idee voor het posten op YBF is mooi. Die suggestie zal ik zeker meegeven aan de gemeente.

Voor wat betreft het klantenpanel nog het het volgende. Het idee is dat het, in tegenstelling tot een open forum, een vast panel wordt dat een paar keer per jaar wordt geraardpleegd om bepaalde beleidsvoornemens/plannen aan voor te leggen. Het is niet te bedoelling jullie te bestoken met paginalang onleesbaar ambtenarenproza. Gewoon een korte stelling, kort antwoord + terugkoppeling.

Het feit dat de gemeente een klantenpanel een goed idee vindt, geeft aan dat ze in ieder geval niet volledig schijt heeft aan wat de mensen op straat vinden.

Dalton
21 juli 2009, 14:22
Maar waarom proberen de gemeenten overal de raamprostitutie te laten verdwijnen?
Kijk maar naar arnhem en amsterdam is de volgende zijn ze al aardig aan het opruimen.

Jack42
21 juli 2009, 14:41
Het is niet te bedoelling jullie te bestoken met paginalang onleesbaar ambtenarenproza.

Gelukkig, dat doet Ace2 al :biggrin:

klantenpanel
23 juli 2009, 15:51
Beste Dalton,

Ik ben het eens met je constatering dat er sinds enkele jaren een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd rond raamprostitutie. Maar om een goed onderbouwd tegengeluid te laten horen in Amsterdam vindt ik zo'n klantenpanel een uitstekend idee. Goede ontwikkeling. Wie doet mee?

rolly
23 juli 2009, 19:21
Beste Dalton,

Ik ben het eens met je constatering dat er sinds enkele jaren een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd rond raamprostitutie. Maar om een goed onderbouwd tegengeluid te laten horen in Amsterdam vindt ik zo'n klantenpanel een uitstekend idee. Goede ontwikkeling. Wie doet mee?

Zet dat topic maar op het forum....................dat zal toch niet een probleem zijn. Dan zullen we wel zien wie er meedoet.

Rolly

klantenpanel
29 juli 2009, 08:21
Op welk ander forum zou het gezet kunnen worden?

rolly
4 augustus 2009, 21:55
Op welk ander forum zou het gezet kunnen worden?


Zijn er ook klanten gevraagd die lid zijn van IJsberenform, Hookers of Kinky, om maar eens wat forums te noemen?


En zo zijn er nog wel een paar dacht ik
Rolly

klantenpanel
12 augustus 2009, 18:46
De werving van klanten voor het klantenpanel in Amsterdam loopt voorspoedig. We hebben aanmeldingen via Hookers, Kinky en IJsberenforum binnen. Op Ignatzmice komt de Engelse vertaling van de samenvatting van het rapport te staan (die is eindelijk ook finished) en dan gaan we daar ook werven. Hopelijk kunnen de Franse, Duitse en Japanse klanten ook Engels lezen en zich via dat forum aanmelden.

We zoeken overigens nog steeds meer klanten, dus meld je bij deze vooral aan! Je mening telt mee, je blijft anoniem en we zullen je niet bestoken met oeverloze ambtenarentaal.