Volledige versie bekijken : Zoekfunctie tijdelijk uitgeschakeld
Aangezien we denken dat de zoekfunctionaliteit een zware last is voor de performance van de server, willen we dit graag testen door deze voor korte tijd uit te schakelen. Op het moment weet ik nog niet voor hoe lang maar het zal ca. 24 uur zijn. We rekenen op begrip hiervoor.
liefhebber
26 mei 2009, 09:54
Dat heeft ook GROTE gevolgen voor het item "nieuwe berichten"....
Het zou ERG jammer zijn als die functie opgegeven moet worden want ik denk dat veel beren gebruik maken van deze functie.
Is het wellicht een idee naar voorbeeld van de Duitse fora de zoekfunctie een beperking in tijd te geven??
(1 nieuwe zoekopdracht en dan weer 1 minuut wachten...)
:wink: Liefhebber
Willem2
26 mei 2009, 10:13
Dat heeft ook GROTE gevolgen voor het item "nieuwe berichten"....
Het zou ERG jammer zijn als die functie opgegeven moet worden want ik denk dat veel beren gebruik maken van deze functie.
Is het wellicht een idee naar voorbeeld van de Duitse fora de zoekfunctie een beperking in tijd te geven??
(1 nieuwe zoekopdracht en dan weer 1 minuut wachten...)
:wink: Liefhebber
Het is meer een kleine test :cool:
Die zoekfunctie komt gewoon terug.
:wink:
Silvester
26 mei 2009, 11:07
De tab "nieuwe berichten" is ook weg...?
Evenals "berichten van vandaag" onder tab directe links...
Dus lekker ouderwets zelf zoeken :freu: ...
rplover
26 mei 2009, 11:12
Ik moet jullie oprecht proficiat wensen. En wel om de volgende reden:
Ik citeer: aangezien we denken dat....
Mannen moderators, beheerders en admins van dit wel zeer mooie forum. Weten jullie het nog wel? Alle begin is moeilijk, maar na drie jaar zouden jullie het toch al heel stilletjesaan mogen weten. Anders vrees ik dat de wijsheid nooit zal komen. Waar is het licht?
Het begon met de chatbox, zeer zeer traag, viel er geregeld uit.
Forum onbereikbaar, chat nog trager, en iedere dag gaat het van kwaad naar erger.
Als jullie gulden nu nog niet valt, dan zal hij nooit vallen.
Inperken berichten zichtbaar per lid, de zoekfunctie tijdelijk uitschakelen, wat is de volgende stap? De stekker uit het stopcontact trekken? :lostit:
Ligt de oorzaak bij de provider aan de provider? Ik vrees van niet, anders waren jullie al lang van provider veranderd.
We wachten af, en de kroniek? Die is wel zeer aangekondigd en doorzichtig.
erpee :wink:
Silvester
26 mei 2009, 11:19
Aangezien we denken dat de zoekfunctionaliteit een zware last is voor de performance van de server, willen we dit graag testen door deze voor korte tijd uit te schakelen.......
Volgens mij dragen de vele onzin- en kankerberichten van de laatste tijd ook hun steentje bij aan de zware last...;)
Ik....
....erpee :wink:
rplover
26 mei 2009, 11:32
Volgens mij dragen de vele onzin- en kankerberichten van de laatste tijd ook hun steentje bij aan de zware last...;)
Denk je dat? Nog eentje die denkt, maak hem mod, of admin :D
Als ze een forum willen dat actief is, beste Sil, en waar geschreven wordt, zou dit geen probleem mogen zijn.
En die onzin berichten, daar deed jij net ook aan mee :moon:, en zo dadelijk weer :teuflisch
Geef me de definitie van onzin eens, ik ben ervan overtuigd dat we daar een heel andere mening over hebben. Jouw onzin is de mijne gelukkig niet, en jouw zin gelukkig de mijne ook niet ;)
Nog wat onzinnig neerpennen, Sil, en je helpt mee aan de overload ..... Overload? Hebben ze een AT als server, of was die te duur, en hebben ze geopteerd voor een XT op 8MHz, met een geheugen van 16Kb en een dure harddisk van 20MB? Ik heb nog een oude Commodore op zolder staan, als ik kan helpen, verdubbelt onmiddellijk de capaciteit. :hammer: Met 8" en 5,25" diskettestation, niet kapot te krijgen die dingen :freu:
Pistol Pete
26 mei 2009, 13:37
Overload? Hebben ze een AT als server, of was die te duur, en hebben ze geopteerd voor een XT op 8MHz, met een geheugen van 16Kb en een dure harddisk van 20MB? Ik heb nog een oude Commodore op zolder staan, als ik kan helpen, verdubbelt onmiddellijk de capaciteit. :hammer: Met 8" en 5,25" diskettestation, niet kapot te krijgen die dingen :freu:
Doet me denken aan een oude computerwijsheid:
Vrij naar Bill Gates: niemand heeft ooit meer nodig dan 640 Kb.....
De gevolgen kennen we allemaal en toch is deze non-visionair misschien niet meer de rijkste maar wel een van de allerrijksten op deze aardkloot.:mad::confused::rolleyes:
Zakkenleger
26 mei 2009, 13:45
Aangezien we denken dat de zoekfunctionaliteit een zware last is voor de performance van de server, willen we dit graag testen door deze voor korte tijd uit te schakelen.
...
Ik begrijp dat jullie van alles willen proberen om dit probleem te verhelpen.
Zelf verwacht ik niet dat de zoekfunctie het probleem is. Ik zit op genoeg andere forums (zelfde forumsoftware) die geen problemen hebben, ook niet met (veel) meer actieve bezoekers.
Maar ik heb liever ongelijk dan dat het performanceprobleem nog langer een probleem blijft. ;)
Succes!
De zoekfunctie is weer geactiveerd.