Volledige versie bekijken : Wat vind je als nieuw lid van dit forum??
Gustomass
27 mei 2009, 02:20
Als senior seniorlid van dit forum ;)vraagt Gustomass zich wel eens wat af. Ben zelf ruim 3 jaar lid, 18 februari 2006.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het forum er in mijn eerste maanden héél anders uitzag. De onderwerpen, de toonzetting , het taalgebruik en met name het taalmisbruik, het respekt maar met name vooral het soms verschrikkelijk verkrachten van respekt voor een ander, het elkaar afzeiken waar kleine kinderen nog wat van kunnen leren...enz enz enz.
Gelukkig vind je ook nog echte recensies op het forum....want anders....
Ben nu heel benieuwd wat jij als , misschien wel héél nieuw lid, vindt van dit alles.
Hoe ervaar jij wat er geschreven wordt en hoe het geschreven wordt???
ps ook andere senior leden mogen reageren wat mij betreft...
Graag een reactie, denk dat ik niet de enige ben die zich dit wel eens afvraagt....
Gustomass
noglangnietuitgewandeld
27 mei 2009, 07:15
Ik ben hier iets korter bezig, een kleine 2 jaar. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die nieuw hier binnenkomt denkt 'wat is hier aan de hand?'. Mij doet het ook de wenkbrauwen wel eens fronsen. Ik bemoei me er nooit mee, het is absoluut niet mijn ding. Het uitwisselen van ervaringen is gewoon veel leuker.
Ook op het forum wat ik voor mijn werk min of meer verplicht volg gebeurt het vaak en ook altijd door dezelfde kemphanen. Daar wordt dan ook regelmatig ingegrepen door de beheerder.
Zakkenleger
27 mei 2009, 07:37
Goddank is er een 'negeer' optie, dat haalt een hoop rotzooi weg :D.
Kijk maar eens hier: http://www.ijsberenforum.nl/forum/profile.php?do=editlist . Dat geeft nog eens rust! ;)
joop slim
27 mei 2009, 08:13
Kijk maar eens hier: http://www.ijsberenforum.nl/forum/profile.php?do=editlist . Dat geeft nog eens rust! ;)
Mmm ZL ik heb er niks instaan........ik denk dat het komt door -8-
-1- Leven en laten leven.......
-2- Elke gek heeft zijn gebrek.....
-3- Wees verstandig hou de eer aan jezelf.....
-4- Blaffende honden bijten niet.....in de club zijn ze zo lief als puppies
-5- een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest......
-6- Het leven is één en al compromissen sluiten......
-7- Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.......
-8- Hij is wijs, die van een vijand een vriend kan maken......
Als positief mens veel negatiefs aan te moeten horen is erg vermoeiend, maar de aanhouder wint......(meestal)
Als nieuwkomer is het niet altijd verstandig om gelijk in het feestgedruis op de chat binnen te komen.
Beter om eerst wat te schrijven, wat beertjes met opmerkingen over je heen te krijgen zodat je waqt gezonde weerstand opbouwt en dan ???????? kun je het hele forum aan.....zoniet ? dan -3-
Als nieuwkomer kun je /ben je te gauw open en eerlijk.....tenzij het niet in je aard ligt
Groet, een Joop Slim die onderhand aardig wat toffe beren kent !
Picasso 1
27 mei 2009, 12:01
Laatst in VV kennis gemaakt met enkele nederlanders die weleens op hookers lazen. Sinds kort hadden ze het ijsberenforum ontdekt. Hun opmerkingen erover waren "geweldig, prachtig, lachen....".
Hopelijk blijft het een forum met kleurrijke eigenwijze leden. Het zou jammer zijn als het forum een grijs, zakelijk informatief karakter krijgt.
Ik vind het overigens wel meevallen. De toonzetting t.o.v 3 jaar terug is niet echt anders, de perceptie van een aantal leden die betrokken zijn geweest in discussies is dat wel.
Soms zijn bepaalde uitspraken inderdaad te scherp (het is dan aan de moderatoren om daar iets mee te doen) maar vaak zijn het gewoon pittige discussies waarbij je kan kiezen om er gewoon van weg te blijven. Er zijn enkele andere leden die ook hun irritatie uiten over de toonzetting maar vreemd genoeg altijd aanwezig zijn in deze discussies :confused:.
Hier en daar mogen de scherpe kanten er inderdaad af maar voor het merendeel aan irritaties verwijs ik naar de 'azijnpissers' (wat een taalgebruik! :rofl:) link van TT-man:
Niet lachen maar deze site eens bezoeken. Geldt voor alle azijnpissers hier op deze site.
http://www.doyoureadme.nl/about-dyrm/
Willi69
27 mei 2009, 12:18
Was mir nicht gefällt:
Wie in den meisten anderen Foren gibt es leider auch hier einige Mitglieder, die viel schreiben ohne wirklich etwas sagen zu haben,
gerade zu neuen (Club-)Mädels würde ich mir wesentlich mehr Berichte wünschen, der 75. Bericht zu xyz ist nicht mehr wirklich interessant,
die vielen Tombolas würde ich in einem eigenen Unterforum zusammenfassen, da so meistens der aktuellste Thread einer ist, der kein Bericht, sondern eine Tombola-Teilnahme ist (und manche Eisbären tragen sich in einem Rutsch in 10 Tombolas ein),
das Forum ist von Deutschland aus teilweise schwer zu erreichen.
Was mir gefällt:
Im Allgemeinen herrscht ein guter Umgangston (okay, die langen Diskussionen auf Holländisch lese ich nicht ;)),
die Admins/Mods agieren unauffällig und haben das Forum gut im Griff,
die Admins/Mods beteiligen sich mit Berichten aktiv am Geschehen (in letzter Zeit leider etwas rückläufig :o),
die vielen Tombolas belohnen aktive Mitglieder mit Freikarten.
ik vindt dit forum gewoon geinig om te lezen en die enkele keer dat ik op :blow2: of op :fuck: geweest ben er dan een recensie over kan schrijven waar een ander misschien wat aan heeft.
Ik ben nog niet zo lang lid van IJBF, maar vindt het hier gezelliger dan op hookers.
Wat betreft de discussies, als het me aanspreekt wil ik er aan mee doen, en anders lees ik de reacties wel.
Soms vindt ik de reacties wat te fel, maar weet dan ook niet wat daaraan vooraf is gegaan (in misschien andere topics), dit weerhoudt me er soms van om mee te gaan in de discussie. Misschien als ik wat meer ervaring heb opgebouwd.
Jünther
27 mei 2009, 18:17
Ik vind de mix van achterklaproddel, en recensies (niet te lang graag, maar juist bondig met humor) in prima verhouding staan tot elkaar op dit forum.
Dat beren elkaar uitlokken en provoceren hoort er een beetje bij; ik doe daar graag aan mee, hoewel het vaak met een vette knipoog is.
Daarnaast beschikt dit forum over een superdichter, genaamd Jetliner die ik al vaker heb gecomplimenteer met zijn schrijfsels. Van mij krijgt hij de titel 'dichter des vaderlands', ....ik bedoel 'dichter des forums'.
Verder vind ik het overloos gezever tussen LP-Rover en Liefhebber altijd weer leuk.
Beiden hebben vaak goede punten.
Mauriceyep
27 mei 2009, 21:18
Fantastisch, zo maar een willekeurig ;) lid aangeklikt ... de vriendjes optie is mij nog niet helder wat hierdoor verandert?
Ik vind dat in een recensieblad, recensies moeten staan en geen geouwehoer (althans beperken), daar kan dit forum absoluut in verbeteren. Het verbetert de leesbaarheid.
Verder mag je van mij gerust mensen schrappen als lid, als die over de grenzen van normaal fatsoen heen gaan (ter bepaling aan de forumleiding, dus klaarblijkelijk blijft iedereen binnen de grenzen:))
Silvester
28 mei 2009, 12:28
Silvester is op zo'n 10-tal fora aktief, waarvan 1 dit onvolprezen wandelforum is.
Ik moet helaas 'n beetje met TS Gustomass mee gaan.
Er wordt op alle grotere fora tegenwoordig wel gesjoemeld met dubbele nicks, het respecteren en handhaven van (omgangs)normen en -waarden, oftewel goed fatsoen, oftewel respecteren van iemand's mening ontbreekt steeds vaker.
Er zijn ook op dit forum "pain in the asses", de negeerknop is een keurige oplossing voor 'n individue.
Maar overall blijven het ettertjes die continue het bloed onder nagels van sommige leden / mods proberen uit halen door beledigingen en insinuaties.
Het is aan de mod's om hier een lijn te trekken, en dat zal altijd een lastige taak van afwegen blijven.
Ware ondergetekende een mod, hadden diverse leden al lang een kuisheid-slotje gehad of zelfs in een oneindig diepe kerker gelegen.
Direct extreem beledigen en continue afzeiken van leden en/of mods dient op geen enkel forum te geschieden, dus ook niet hier.
Aldus Silvester, wiens oude dikke huid op sommige plekjes gelukkig toch nog dun is...;)
Fuck4Ever
29 mei 2009, 16:59
Ik ben net een paar weken lid en kom bijna elke dag even een kijkje nemen om de laatste berichten te lezen.
Het leukste vind ik toch om de ervaringen en recensies te lezen. Hoe meer ik op het forum lees, hoe meer me het "gedoe" er omheen op gaat vallen. Haantjesgedrag, korte tenen/lontjes, strijd en af en toe toch wat respectloze omgang met elkaar. Ik merk dat sommige leden niet echt vrienden zijn om het maar zo te zeggen.
Ergens vind ik dat gedoe wel wat jammer maar ik stoor me er (nog?) niet echt aan. Het heeft ook wel wat om dat zo als nieuweling mee te lezen. Het geeft ook wel weer kleur aan het forum.
Dit soort dingen zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden aan forums op internet waarbij een soort online community gevoel ontstaat. Ik ben in het verleden op aardig wat fora actief geweest en ook ruim drie jaar administrator geweest op een groot Engels forum. En dit soort dingen kom je nu eenmaal tegen. Het stoort me nog niet en ik bemoei me er gewoon niet mee. En niemand verplicht me om het te lezen.
Mijn eerste indruk is dat de modjes er hier goed mee omgaan en genoeg ruimte geven maar ook ingrijpen voordat het echt uit de hand loopt. Maar goed wat er via sms en persoonlijke berichten gebeurt hebben ze geen invloed op.
Al met al vind ik het een super forum en beleef ik er veel plezier aan.
Mijn eerste indruk is dat de modjes er hier goed mee omgaan en genoeg ruimte geven maar ook ingrijpen voordat het echt uit de hand loopt. Maar goed wat er via sms en persoonlijke berichten gebeurt hebben ze geen invloed op.
Al met al vind ik het een super forum en beleef ik er veel plezier aan.
Bedankt voor het compliment loopneus!
m.vr.gr.,
Big30
CLUBSPORT
29 mei 2009, 18:00
over het algemeen vind ook ik het wel een leuk forum om regelmatig eens te kijken en mee te schrijven.
Een aantal leden heb ik persoonlijk in enkele clubs leren kennen en dat geeft
wel een leuke meerwaarde aan het forum .
Ik heb ook gemerkt dat het tussen bepaalde leden blijkbaar niet echt botert.
af en toe trok ik mijn wenkbrauwen op als ik de texten op de chat las de laatste tijd, ik had geen zin om me daar mee te bemoeien ,begreep ook niet goed wat er nou allemaal aan de hand was maar jammer was het wel .
Willi69
3 juni 2009, 20:14
Was mir nicht gefällt:
die vielen Tombolas würde ich in einem eigenen Unterforum zusammenfassen, da so meistens der aktuellste Thread einer ist, der kein Bericht, sondern eine Tombola-Teilnahme ist (und manche Eisbären tragen sich in einem Rutsch in 10 Tombolas ein)
Beispiel von heute Abend: :sleep:
http://vcards.beepworld.de/files/tombolas.jpg
Willem2
6 juli 2009, 16:13
Beispiel von heute Abend: :sleep:
http://vcards.beepworld.de/files/tombolas.jpg
Ja, vreselijk Willi69 :o . Je hebt helemaal gelijk.
En daarom zal dat in de maanden Juli en Augustus nog erger zijn :cool: :D :lostit:
Ja, in de maanden Juli en Augustus zullen er vele extra vrijkaarten worden verloot :freu:.
:wink:
Jabberwalkie
6 juli 2009, 17:41
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd minder verhalen verschijnen zoals ik die in het begin mocht lezen.
Nu is er zelfs een heus draadje gewijd aan smartlappen en andere hitparade met ganse songteksten.
Zakkenleger
6 juli 2009, 18:05
Misschien moet je zelf meer schrijven? ;)
Gustomass
6 juli 2009, 18:15
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd minder verhalen verschijnen zoals ik die in het begin mocht lezen.
Nu is er zelfs een heus draadje gewijd aan smartlappen en andere hitparade met ganse songteksten.
Inderdaad, geloof het of niet maar van het lezen van ( lange) verhalen wordt je bijna net zo moe als van het schrijven ervan. Het meemaken van zo een verhaal kan ook vermoeiend zijn, daarom verblijf ik als het kan een hele middag en avond waar er genoeg tijd is om te relaxen....
Veel songteksten zijn eigenlijk ook een soort recensie, met enkel een groot verschil met "onze" songteksten/recensies.
De echte songteksten zijn vaak gebaseerd op zaken zoals liefde en verliefdheid die zich eerder buiten dan binnen een club afspelen. Is dat niet het geval dan dient ijsbeertje op te passen. Voor liefde en relatie is in en om het clubleven nu eenmaal héél weinig plaats.
Gustomass counting down for the week-end....
Babbel
6 juli 2009, 18:31
Ja, vreselijk Willi69 :o . Je hebt helemaal gelijk.
En daarom zal dat in de maanden Juli en Augustus nog erger zijn :cool: :D :lostit:
Ja, in de maanden Juli en Augustus zullen er vele extra vrijkaarten worden verloot :freu:.
Ja kom maar op : Boomhut11 kan je de vrijkaarten storten :D
Lees eens de topic de beste recensie door van afgelopen maand : http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=17558 En druk eens op wat linkjes.Uren leesplezier, je komt gewoon je boomhut niet meer uit :lostit:
Vrouwengek
30 augustus 2009, 22:10
Als hele verse ijsbeer zie ik wel dat er heel veel info over heel veel clubs is. Dat zal nog wat worden de komende tijd hahaha. In villa vertigo een ijsbeer gesproken die me vertelde van dit forum. Dus ingeschreven en ja dan is er toch wel heel veel te lezen. Ik ben wel al tijdje bezig in de wandelgebieden in nederland, maar duitsland is nog erg nieuw. Tips altijd welkom.
Big30
30 augustus 2009, 23:08
Welkom Vrouwengek op IJsberenforum en nog veel lees en schrijfplezier toegewenst!
Groet,
Big30
lustman
31 augustus 2009, 08:14
Ik ben wel al tijdje bezig in de wandelgebieden in nederland, maar duitsland is nog erg nieuw. Tips altijd welkom.
Voor je naar Duitsland gaat ! http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=68&postcount=1
rplover
13 september 2009, 18:12
Als hele verse ijsbeer zie ik wel dat er heel veel info over heel veel clubs is. Dat zal nog wat worden de komende tijd hahaha. In villa vertigo een ijsbeer gesproken die me vertelde van dit forum. Dus ingeschreven en ja dan is er toch wel heel veel te lezen. Ik ben wel al tijdje bezig in de wandelgebieden in nederland, maar duitsland is nog erg nieuw. Tips altijd welkom.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
effe de tekst aanpassen:
Als overrijpe, afscheidnemende Zakkenleger, rustpauze-inlassende ex mod Randy, erelid in ruste, praat ik onzin. In villa vertigo mijn alter-ego Zakkenleger gesproken, die vond dat het hoog tijd was onder een andere nick te gaan schrijven. Onze psychiater zei dat het voor ons beiden geen probleem mocht opleveren, effe IP aanpassen en hopla, niemand heeft ons door.
Helaas waren de DNA-speurders al vanaf dag één argwanend, en bekeken ze één per één mijn profiel. Daar trapt Zakkenleger echt niet in, dus maar effe geen chat. Helaas logde ik enkele keren in met Zakkenleger in, oops, klein foutje, maar niemand merkte dat, ik ben snuggerder dan al de rest.
Ook heel erg snugger van me om een forumverlof in te plannen, snappen ze me, ondanks alles toch met deze nick, kom ik gewoon terug als Zakkenleger.
Ik besef ook ten volle dat ik op deze manier vrijkaartjes probeer in te pikken van leden, die niet zo intelligent zijn als den deze, maar wat kan mij dat bommen. Ik draai toch met mijn kont om gedaan te krijgen wat ik wil als een volleerde jeanet.
Ik kom niet in wandelgebieden, enkel in de Duitse saunaclubs, en ik kan jullie alle info verstrekken over vertigo.
Waar blijft verdomme mijn vrijkaartje?
getekend
Indigo aka VG (verkeerd gesnapt), ex ZL en ex Randy.... :sorry:
Jünther
14 september 2009, 16:47
Wat?
Is 'Vrouwengek' een andere nick van 'ZL'? Mijn wereld stort in :).
Kan iemand voor mij deze onthulling spellen in woorden van 2 lettergrepen?
Hoe dan ook Vrouwengek: heb je al veel meisjes suf geneukt in de Villa?
En ik vind ook dat RP op tijd zijn pilletje moet nemen.
Welkom terug, maar geen succes gwenst in de Tombola's :biggrin:.
Vrouwengek
15 september 2009, 21:32
Wat is die rplover een fantast, zeg, niet te geloven.... Nemen jullie die serieus?
Big30
15 september 2009, 21:34
Wat is die rplover een fantast, zeg, niet te geloven.... Nemen jullie die serieus?
Nee we nemen jou serieus :tongue:, beantwoord mijn IM eens.
Groet,
Big30
Vrouwengek
15 september 2009, 21:38
Nee we nemen jou serieus :tongue:, beantwoord mijn IM eens.
Groet,
Big30
Mij moet je niet serieus nemen, alleen de vrouwen. Die zijn gevaarlijk. Vooral de Roemeense. :wink:
Picasso 1
15 september 2009, 21:43
Mij moet je niet serieus nemen, allen de vrouwen. Die zijn gevaarlijk. Vooral de Roemeense. :wink:
Jij bent sneller terug dan de vorige keer :biggrin:
intense002
27 oktober 2009, 10:06
Wat mij opvalt in dit forum ( heb ook al op Hookers, provla,etc... mogen lezen en posten) is dat de "samenhang" hier véééél groter is.
Ik merk een zekere "spontane" hulpvaardigheid van medeberen. Iets wat je niet veel meer tegenkomt deze tijd.
Op andere fora zal men bijvoorbeeld géén recensie schrijven over een TOP dame, enkel alleen om deze voor zichzelf te kunnen houden. (so not done!!!)
Ik laat me niet uit over de "opbouw" van het forum want het goed vinden of niet is verschillend voor iedereen.Prive berichten zijn zeer zeker een pluspunt.
Ik moet zeggen dat ik nog een massa "bij" te lezen heb maar ik vind de kwaliteit (en zelfs ook de quantiteit..) van de info van een redelijk hoog niveau.
Eigenlijk kan ik er kort over zijn... werkt redelijk "verslavend" en het brengt een gezond natuurlijk "comitment" teweeg om er aan mee te werken.
Ben blij dat ik deze plek gevonden heb!!!
Picasso 1
27 oktober 2009, 20:05
Wat mij opvalt in dit forum ( heb ook al op Hookers, provla,etc... mogen lezen en posten) is dat de "samenhang" hier véééél groter is.
Ik merk een zekere "spontane" hulpvaardigheid van medeberen. Iets wat je niet veel meer tegenkomt deze tijd.
Op andere fora zal men bijvoorbeeld géén recensie schrijven over een TOP dame, enkel alleen om deze voor zichzelf te kunnen houden. (so not done!!!)
Ik laat me niet uit over de "opbouw" van het forum want het goed vinden of niet is verschillend voor iedereen.Prive berichten zijn zeer zeker een pluspunt.
Ik moet zeggen dat ik nog een massa "bij" te lezen heb maar ik vind de kwaliteit (en zelfs ook de quantiteit..) van de info van een redelijk hoog niveau.
Eigenlijk kan ik er kort over zijn... werkt redelijk "verslavend" en het brengt een gezond natuurlijk "comitment" teweeg om er aan mee te werken.
Ben blij dat ik deze plek gevonden heb!!!
Vindt je niet dat enkelen geband zouden moeten worden? :innoc[1]:
intense002
28 oktober 2009, 08:06
Vindt je niet dat enkelen geband zouden moeten worden? :innoc[1]:
Ik zou begot niet weten "wie" of "waarom" en eigenlijk ben ik , volgens mijn bescheiden mening, niet de juiste persoon voor om hierover gelijk welke mening te geven maar goed....ik ben blijkbaar (nog) niet "mee"... :roll3:
verklaar je nader......legt uw geval eens op tafel....hihi :biggrin:
Loretta
28 oktober 2009, 16:19
Wat mij verrast is ,dat als je je even netjes voorstelt er geen enkele reaktie op komt.
Ik ben best actief op fora (nee heel andere dan dit soort) , maar daar krijg je wel een reaktie .
Ik vraag me af waar dit aan ligt, ik zou zo kunnen denken dat dat not-done is vanwege de privacy , maar waarom bestaat een dergelijk topic dan?
Of is het zo dat je als newbee niet al te serieus genomen wordt?
Ik zie het zo ,als ik iemand de handschud en mij voorstel , degene die ik de handschud minstens de moeite neemt om te reageren.
Gewoon menselijk fatsoen .... of zie ik het helemaal verkeerd?
KD
thesickboy
28 oktober 2009, 16:28
KD
Eerst 'for the record': :welcome:
Het is niet onlogisch dat je bij je eerste postings weinig reactie krijgt. We zien hier immers veel beren die even snel wat vragen komen stellen en vervolgens nooit meer laten horen wat ze dan met die tips hebben aangevangen.
Een forum als dit draait op 'geven' en 'nemen', je krijgt info en je doet ook wat terug in de vorm van recensies en clubervaringen. Als je op deze wijze je duit in het zakje doet dan zal je merken dat het hier best aangenaam toeven is.
:wink2:
TSB
Gustomass
28 oktober 2009, 16:29
Wat mij verrast is ,dat als je je even netjes voorstelt er geen enkele reaktie op komt.
Ik ben best actief op fora (nee heel andere dan dit soort) , maar daar krijg je wel een reaktie .
Ik vraag me af waar dit aan ligt, ik zou zo kunnen denken dat dat not-done is vanwege de privacy , maar waarom bestaat een dergelijk topic dan?
Of is het zo dat je als newbee niet al te serieus genomen wordt?
Ik zie het zo ,als ik iemand de handschud en mij voorstel , degene die ik de handschud minstens de moeite neemt om te reageren.
KD
Hoi Loretta, ik kan me je reactie voorstellen.
Meestal rollen er na verloop van tijd reacties binnen. Daar gaat even tijd overheen. De meeste ijsbeertjes zitten niet continue aan de laptop...
Op enkelen na dan...
Vaak reageren ze als je wat recensies schrijft...
Trouwens, handje schudden lijkt me toch iets anders dan je voorstellen op ons forum...Stel je voor dat alle 15000 ijsbeertjes jouw een antwoord terug zouden sturen...
Denk dat de huidige server er ook wel eens moeite mee zou hebben...
groetjes Gustomass
thesickboy
28 oktober 2009, 16:30
ik ben blijkbaar (nog) niet "mee"... :roll3:
Blijkbaar niet.....;) sommige beren bezondigen zich graag én overvloedig aan inside jokes. Voor de rest doen ze weinig tot geen kwaad....
:welcome:
Loretta
28 oktober 2009, 16:33
:biggrin: Zou wel een leuke test zijn , wanneer gaat de server roken ;)
KD
Clint
30 oktober 2009, 17:31
Ik wandel al een hele tijd en ook in Duitsland kom ik al een jaar of 4. Ik ben wel iemand die altijd alleen gaat en weinig contact heeft en zoekt met andere mannen.
Zo nu en dan lees ik Hookers en ik dacht dat dat wel een goede informatiebron was. Niet zo lang geleden hoorde ik toevallig dat dit forum bestond en uit nieuwsgierigheid heb ik mij aangemeld. Ik moet zeggen dat hier erg veel wordt geschreven en ook veel op elkaar wordt gereageerd. Daarmee bereik je wel een soort van club-gevoel. Soms vind ik wel dat sommige heren overdrijven. Per saldo vind ik die interactie wel leuk.
Ik ga in ieder geval alles eens rustig lezen en zo nu en dan iets neer pennen. Ik ben echter niet een geweldige schrijver, dus heb geen hoge verwachtingen.
seksenfun
30 oktober 2009, 21:10
Ieder schrijft zoals ie gebekt is. Welkom and have fun :welcome:.
Alabama
31 augustus 2010, 20:51
Leuk forum. Al een tijdje meegelezen, maar nu dan toch gaan posten.
Ook weleens gepost op Hookers, maar ik heb de indruk dat mensen hier wat meer hun gang mogen gaan, waardoor je kwalitatief betere informatie krijgt. Op Hookers is het allemaal veel strakker gestuurd en heb je voortdurend last van van moderatos die prive-oorlogjes uit willen vechten over het forum en daarbij gebruik/misbruik maken van hun edit- en deleteknopjes. Dat heb je hier helemaal niet. Chapeau daarvoor!
Jansen
31 augustus 2010, 22:41
Kan ik me hier als nieuw lid melden of opgeven :confused:
Frauenblick
1 september 2010, 08:19
Herr Jansen, nicht aufgeben. warte, wir werden uns um 15. sehen ;)
Barfo
26 oktober 2010, 11:19
werkelijk overdonderend :)
Jimbo1
26 oktober 2010, 12:08
Een oud topic wordt nieuw leven ingeblazen, wist niet eens dat dit bestond maar interessant genoeg om op te reageren.
Ok, wat vind ik van dit forum? Het feit dat ik er tegenwoordig bijna dagelijks op te vinden ben zegt al genoeg waarschijnlijk. Ik ben op meerdere forums actief (autoforums, apple/mac forums en nog een aantal andere) en heb eigenlijk maar één belangrijke reden om er te komen: het vinden van informatie en het delen van informatie met anderen. Dat kan op dit forum uitstekend! Eigenlijk alles wat je wilt weten over de leefomstandigheden van de Nederlandse ijsbeer in den vreemde is hier in ruime mate te vinden. Wat dat betreft voldoet het forum dus ruimschoots aan mijn verwachtingen.
Toch zijn er ook wel wat minpuntjes. Bij de meeste forums is het normaal dat het even duurt voordat je wordt geaccepteerd, ik heb het idee dat dit hier iets langer duurt dan normaal. Wellicht ook omdat er een in verhouding kleine groep beren is die veruit het grootste gedeelte van de berichten voor zijn rekening neemt. Deze 'die-hards' bepalen in ruime mate de sfeer en bepalen of je al dan niet als beer geaccepteerd wordt. Waarschijnlijk gebeurt dit niet eens met opzet maar zo komt het wel over op mij als nieuwkomer. Begrijpelijk, maar wel eens lastig. Het bijzondere van dit forum is, dat veel van de die-hard beren elkaar ook in real life tegenkomen op de clubs en elkaar dus ook van gezicht kennen en weten wie er achter de nick schuilt. Dat zie je op de meeste andere internetfora niet zo veel en kan ook een verklaring zijn waarom het er lastig 'tussen te komen' is.
Naast het zoeken en vinden van informatie vind ik het persoonlijk ook leuk om anderen deelgenoot te maken van mijn escapades. Ik vind schrijven leuk, doe dit ook beroepshalve veel maar kan hier vanuit een heel andere gezichtspunt (letterlijk :)) mijn ei kwijt. Het forum heeft ook enkele erg leuke schrijvers wiens verhaal ik met veel plezier lees. Uiteraard spreekt de stijl van de één meer aan dan dat van de ander maar zo heeft ieder zijn smaak.
Al met al denk ik dat dit forum in ruime mate voldoet aan de verwachtingen van de meeste bezoekers en gebruikers en denk ik dat het nog vele jaren zal kunnen blijven bestaan.
Tenslotte: een forum heeft alleen bestaansrecht wanneer er goede moderators continue bezig zijn om die stortvloed aan berichten te beheren. Dat gebeurt hier op een meer dan uitstekende wijze! Hulde dus aan alle mods die wel heel veel van hun vrije tijd in dit prachtige forum moeten steken!
Dolfie
18 november 2010, 15:26
Ik ben nog maar recent hier op het forum aan het snollen en ik vind hier echt
goede relevante informatie.
Vooral het Duitslandgedeelte is echt top.
Grtz,Dolfie
Saruman
18 november 2010, 17:50
Deze topic is opgestart op een moment dat er heel wat heftige discussies plaatsvonden, waarbij de grenzen van het fatsoen flink werden overschreden.
Gelukkig sluit de huidige werking van het YBF meer aan bij de oorspronkelijke bedoeling, namelijk ervaringen delen (dankzij de huidige actieve schrijvers).
Nieuwkomers zullen zich dus sneller vinden in het huidige YBF, dan pakweg 1 jaar geleden, waar de verhitte discussies wellicht contra-productief werkten.
vrije jongen
7 mei 2011, 12:19
Ik heb het forum een paar dagen geleden ontdekt (eerder veel Hookers gelezen) en vindt het een stuk informatiever. Dat komt voornamelijk omdat ik twee maanden geleden voor het eerst naar een Saunaclub ben geweest en sindsdien alle (nou ja, bijna dan:)) interesse in de ramen ben verloren. En hier staat natuurlijk veel meer info over de sauna/fkk clubs dan op Hookers. Vroeger ging ik gemiddeld denk ik 1 keer per week naar de ramen (dus Hookers was handig), maar sinds ik Duitsland heb ervaren niet meer geweest. Ik zit nu meestal dagen af te tellen tot de volgende Duitsland trip. Heb nog niet aan de tombola's mee gedaan maar vind het een mooi initiatief en mocht ik ooit een vrijkaartje winnen, dan springt het forum een stuk omhoog op mijn favorieten meter. Blijf toch een hollander he :D
gurran
8 september 2011, 16:50
Erg goed forum voor mij als nieuweling. Je kunt je overal in verdiepen en een mening vormen. Ook op je vragen komen zinnige antwoorden. Top!
splinter
20 april 2012, 18:23
Ben nog niet zo lang lid van dit forum. Voorheen veel op hookers gelezen maar tijdens mijn eerste saunaclubbezoek (YY) werd ik door een medebeer gewezen op dit forum.
Ik ben nog regelmatig bezig met het lezen van (smeuïge) verhalen. Mijn indruk is dat er veel meer informatie op deze site staat dan hookers. Vooral voor beginnende ijsberen kan dit wel handig zijn zodat je enigszins weet waar je aan toe bent. Vooral info over de club etc.
T&A Addict
24 april 2012, 22:53
Het begin ging wat moeizaam, registreren kostte wat moeite. Maar de inhoud is prima. Veel, heel veel bruikbare info. In vergelijking met dat andere forum valt me op dat je hier op vragen tenminste antwoord krijgt en nog vlot ook, ook als beginneling.
prittstift
25 april 2012, 21:20
Het is wel overzichtelijk maar ook wel redelijk beperkt doordat het echt alleen over de sauna en fkk clubs gaat?
prittstift
25 april 2012, 21:22
Edit: daarmee bedoel ik dus eigenlijk de berichten die geplaatst worden gaan bijna alleen over de saunaclubs... :)