PDA

Volledige versie bekijken : Seksshop in geboortestad William Shakespeare

RAUL7
1 juni 2009, 15:00
Er is controverse ontstaan in het Britse Stratford. In de geboortestad van William Shakespeare komt er namelijk een seksshop.

'Romeo and Juliet's Adult Boutique' wil binnenkort zijn deuren openen, maar daar zijn de inwoners van Stratford niet zo blij mee. Zij vrezen dat de duizenden toeristen die jaarlijks het huis van Shakespeare bezoeken, geschokt zullen zijn.

"Het is een degradatie van de omgeving. Het is een opvallende winkel in een familiestadje. Ik vind het deprimerend", zei de plaatselijke pastoor Martin Gorick. Ook burgemeester Jenny Fradgley is niet blij met de nieuwe winkel: "Het is niet goed voor het imago dat de mensen hebben van Stratford."

Preuts
Maar eigenares Katie Gilbert trekt zich niet veel aan van de kritiek. De Britse beweert dat ze enkel Shakespeare wil eren. "We zullen veel producten hebben in de stijl van Shakespeare. Er zullen snoepjes zijn in de vorm van Romeo en Juliet en ook leuke lingerie. Sommige mensen zijn gewoon preuts. De toneelstukken van Shakespeare gingen allemaal over seks. Ik weet zeker dat de schrijver mijn winkel zou appreciëren", aldus Gilbert.

http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand/aid835718/seksshop-in-geboortestad-william-shakespeare.aspx