Volledige versie bekijken : Belgen_zijn_negatief_over_ons
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4199127/__Belgen_zijn_negatief_over_ons__.html?p=20,1
Voor mij is het niet meer ons, maar gelukkig hun.
Groet, Foots :wink:
Goedemorgenallemaal
19 juni 2009, 10:16
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4199127/__Belgen_zijn_negatief_over_ons__.html?p=20,1
Voor mij is het niet meer ons, maar gelukkig hun.
Tssk, je moest eens weten hoe ze over "vluchtelingen" denken.
Die kapen alle leuke huizen voor de neus van de Belgen weg .....
Maar let op:
Uit het onderzoek onder Britten, Amerikanen, Fransen, Duitsers en Belgen, onze belangrijkste bezoekers, komt verder naar voren dat zij bij Nederland nog steeds denken aan tulpen, kaas, molens en Amsterdamse grachten.
Hieruit blijkt dat ze allemaal naar de ergste stukken Nederlnad trekken. Ze laten de leuke stukken met aardige mensen links ligen zoals Brabant, Limburg, Achterhoek, Tukkerland.
Als Brabander kan ik mij heel goed in de kritieken vinden zo ten Noorden van Dordrecht en en westen van Amersfoort
TT Man
19 juni 2009, 10:56
Het leven is goed in ons Brabantse land...
facial
19 juni 2009, 15:37
Beter dat Belgen negatief zijn over ons dan een volk met echt verstand :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
rplover
19 juni 2009, 15:58
Beter dat Belgen negatief zijn over ons dan een volk met echt verstand :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Dat is waar, we kennen net zo goed negatief zijn over een volk met echt verstand, maar dat is niet zo grappig als negatief zijn over een volkje zonder verstand :D
erpee - wat heb jij een geweldige zelfkennis, kom je toch zo weinig tegen onder de echte Hollanders :lostit:;)
CLUBSPORT
19 juni 2009, 16:11
Mischien moeten de belgen eerst hun eigen 2 talige sores oplossen voordat ze kritiek uiten op hun buurman :D
Beste Clubsport,
U zit langs de kwestie, de belgen uiten geen kritiek uit het niets. Het is ze door de NL stichting van toerisme gevraagd naar de NEGATIEVE aspecten.
Kortom het is logisch dat als je iets gevraagd wordt om negatieve dingen te noemen dat je niet de negatieve dingen noemt. Kritiek uiten is iets anders dat komt vanuit de persoon, daar moet je hem dan niet gericht heen vragen.
Een klein verschil, maar wel net de finesse en daar gaat het om, we moeten elkaar scherp houden.
Groeten, Foots:wink:
P.S. en maak je niet druk de NL die in Belgie wonen die vinden ze pas echt irritant !
CLUBSPORT
19 juni 2009, 23:35
Beste foots
Aaaaah nu begrijp ik het :eek::D
Kan het zijn dat ik me vergist heb :wand: dat ik te snel op mijn nederlandse teentjes ben getrapt :rolleyes:
bedankt dan bij deze voor de kleine correctie :D
groet clubsport
Jünther
20 juni 2009, 09:39
Kortom het is logisch dat als je iets gevraagd wordt om negatieve dingen te noemen dat je niet de negatieve dingen noemt. Kritiek uiten is iets anders dat komt vanuit de persoon, daar moet je hem dan niet gericht heen vragen.
Goed bezig, Footseo.
Je hebt altijd kortzichtige mensen die dit niet zien, waardoor zo'n onderzoek een eigen leven gaat leiden.
Wij kunnen 10 negatieve dingen opnoemen over de Belgen, en zij over ons.
Maar wat schiet je ermee op: het drijft alleen maar uit elkaar.
Mischien moeten de belgen eerst hun eigen 2 talige sores oplossen voordat ze kritiek uiten op hun buurman :D
Ik zou hier iets minder bot, gevoeliger over schrijven. Nogmaals: men werd (gericht) gevraagd om eens kritiek te geven.
Belgie zit in een proces om erachter te komen dat het niet kan, geforceerd samenleven met de Walen.
Diep in hun hart vinden de meeste Belgen het ook wel erg dat het niet werkt.
Maar de grote broer kan de Benjamin niet aan de hand blijven houden.
Diep in hun hart vinden de meeste Belgen het ook wel erg dat het niet werkt.
Maar de grote broer kan de Benjamin niet aan de hand blijven houden.
Bedoel je hier NL als grote broer en B als Benjamin ;), of bedoel je Vlaanderen en Wallonie?
Dat Nederlanders als "gierig, luidruchtig, opdringerig en arrogant" worden gezien is een perceptie fout, er had moeten staan Hollanders :p, dat klop namelijk wel!
:wink::wink:
@Big,
Wat een prachtige verfijning breng je toch aan.
CLUBSPORT
20 juni 2009, 11:43
Beste Junther
Mischien moet je niet altijd alles al te serieus nemen wat er geschreven word
soms is het ook wel eens een reactie met een knipoog:cool:
het is natuurlijk wel vrij logisch dat als je negatieve dingen uit (al of niet gevraagd ) dat je vroeg of laat reactie in dezelfde trend terugkrijgt .
Dat heeft in dit geval niks met kortzichtigheid te maken .
Zakkenleger
20 juni 2009, 12:57
Wie zal het een zorg zijn wat de Belgen denken? Dat ze denken is al mooi zat. Niet te veel tegelijk willen. :D
Vriendelijke groet,
Een gierige hollander die graag in Belgie komt, voor de mooie vrouwen, het lekkere eten en drinken, en de fraaie oude stadjes.
edward
21 juni 2009, 07:52
Ik denk hierbij aan de Nederlanders die naar Belgie gevlucht zijn.Belastingvoordeel heet dat.Ik vind Belgie meer een asielzoekersland voor rijke en gescheiden mensen om in Nederland onder hun verplichtingen uit te komen.Wel plukken als er nog iets te halen is.Willen later ook geen AOW zeker.O ik hoor het al weer daar hebben we ook jaren aan betaald .Geef een echte Hollander een grote zak met geld en geen verplichtingen tegen over zijn medemensen dan taait hij af naar Belgie.En dan gaan we in Nederland de bootschappen doen,want in Nederland is het toch goedkoper. En als het kan ook nog werken liefst een eigen bedrijf.Met buitenlandse werknemers voor een goedkoop uurloon Ik vind het daarom helemaal niet gek dat Belgen negatief zijn tegen Ollanders.Maar of het slim is van de Belgen dat weet ik niet .Zal nog bewezen moeten worden.Van een Hollander kun je nooit een Belg maken
Groet edward
Jünther
21 juni 2009, 11:32
@Edward: 100% gelijk. Sommigen van hen hebben dan ook nog het gore lef om af te geven op alles wat er niet spoort in Belgie. Dat soort moet dus echt tegen de muur. Sorry.
Niet persoonlijk bedoeld Footseo :).
Jetliner
21 juni 2009, 12:39
Mischien moeten de belgen eerst hun eigen 2 talige sores oplossen
België is drietalig!
Het is een federale staat, met drie gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussels Hoofdstedelijk) waarin drie gemeenschappen leven (Nederlandstalig, Franstalig èn Duitstalig).
Picasso 1
21 juni 2009, 13:11
Van een Hollander kun je nooit een Belg maken
Klopt, een belg zal nooit een scheet laten waar iedereen bij staat en dat vervolgens ook nog eens eerlijkheid noemen :cool:.
edward
21 juni 2009, 14:48
Klopt, een belg zal nooit een scheet laten waar iedereen bij staat en dat vervolgens ook nog eens eerlijkheid noemen :cool:.
Hollanders beschijten nu eenmaal alles en iedereen
joop slim
21 juni 2009, 14:55
Hollanders beschijten nu eenmaal alles en iedereen
Net als oogkleppen op hebben edward !
Er zijn wel meer nationaliteiten die alles en iedereen beschijten heeft niks met nationaliteit te maken ! maar met gedrag, ego, mentaliteit te maken !
:kotz:
edward
21 juni 2009, 15:29
:kotz:
Net als oogkleppen op hebben edward !
Er zijn wel meer nationaliteiten die alles en iedereen beschijten heeft niks met nationaliteit te maken ! maar met gedrag, ego, mentaliteit te maken !
:
Als je iemand gaat waarschuwen voor andere ijsberen als je een dag op het forum bent ?Is dat gedrag mentaliteit en ego Joop? Of heb je dan oogkleppen op.
Groet edward:love2:
CLUBSPORT
21 juni 2009, 16:27
Dat is waar, we kennen net zo goed negatief zijn over een volk met echt verstand, maar dat is niet zo grappig als negatief zijn over een volkje zonder verstand :D
erpee - wat heb jij een geweldige zelfkennis, kom je toch zo weinig tegen onder de echte Hollanders :lostit:;)
it takes one to know one :D
rplover
21 juni 2009, 17:29
it takes one to know one :D
Gelukkig ben ik Belg, moet precies om dit topic te snappen ;)
De humor van die Nederlanders is dus ook van een bedenkelijk niveau, hebben ze daar geen natuurlijke pillen voor? :hammer:
Don't touch me, I'll kill ya :teuflisch
erpee :wink:
CLUBSPORT
21 juni 2009, 20:09
en als die pillen niet werken kan ik altijd nog de lustpillen van ace 2 proberen :D
Picasso 1
22 juni 2009, 01:50
en als die pillen niet werken kan ik altijd nog de lustpillen van ace 2 proberen :D
Rommel! Die lustpillen van Ace, daar wordt je alleen maar verliefd van :rofl:
CLUBSPORT
22 juni 2009, 16:49
Kan ook leuk zijn , behalve als het niet wederzijds is
Jünther
22 juni 2009, 18:34
Gelukkig ben ik Belg, moet precies om dit topic te snappen ;)
De humor van die Nederlanders is dus ook van een bedenkelijk niveau, hebben ze daar geen natuurlijke pillen voor? :hammer:
Don't touch me, I'll kill ya :teuflisch
erpee :wink:
Niet generaliseren RP:
De humor van CLUBSPORT (what's with the caps, boy) is van bedenkelijk nivo. Zelfde DNA als een indiaan die hier ooit vrienden kwam maken.
Zakkenleger
22 juni 2009, 18:47
... Zelfde DNA als een indiaan die hier ooit vrienden kwam maken.
Wigwam! we missen hem zeer :rofl::rofl::rofl:
Jünther
22 juni 2009, 19:11
Goedzo slimpie.
Ik krijg gewoon de tering van dat zooitje Nederlanders dat in elke hoerenclub zit te lullen over smerige kutten en zitten te ouwehoeren over domme Belgen, terwijl ze een goor sjekkie zitten te smoren en stinken uit hun grote bek.
Janm, Belg, verstandig en kan zich perfect verlagen tot het Nederlandse spraakniveau :moon:
rplover
22 juni 2009, 21:20
Wigwam! we missen hem zeer :rofl::rofl::rofl:
En Randy misen we niet :kotz:
rplover
22 juni 2009, 21:25
En voor alle duidelijkheid. Ik ben niet negatief over Nederlanders in het algemeen, maar dat zit er zo ingebakken van in de jeugd bij de meeste belgjes, denk ik.
Jullie hebben vooroordelen dat de meeste belgjes dom zijn, wij hebben vooroordelen dat de meeste hollanders arrogant zijn.
En ja, wij noemen jullie allemaal hollanders.
In België gaat het gezegde: ben je nog niet in 't zak gezet door een hollander, dan heeft ie domweg gewoon de kans nog niet gehad het te doen.
Ik kan best opschieten met heel wat Nederlanders. Er zijn er ook waar het wat minder mee gaat, maar die vind je uit alle culturen, landen en rassen.
Ik ben voor een open wereld, waar iedereen vrij kan bewegen, en vrije keuzes kan maken.
Wat zou het fijn zijn een wereldburger te zijn.
erpee - zelf smileys toevoegen, joepie, naar goeddunken ;)
Jansen
22 juni 2009, 22:20
Als Nederbelg heb ik niet te klagen.:rofl::rofl::rofl: