PDA

Volledige versie bekijken : Voel je goed, zoek een lelijke vriendin



RAUL7
28 juni 2009, 02:33
"Wil je er fantastisch uitzien? Neem dan een lelijke vriendin!" Met die slogan probeerde Bacardi zijn breezers aan de man te brengen in Israël. Dat lukte aardig, tot buitenlandse bloggers er lucht van kregen en de campagne tot op het bot afbraken. In een mum van tijd waren de facebookfanpagina's en websites offline gehaald.

Sally, Lucy, Wendy & Daisy
Bacardi lanceerde vier types 'vriendin'. Sally "is 97 kilogram vrouwelijkheid, kracht en dubbele onderkin" met als extraatje "een extra harige moedervlek", terwijl Lucy's "waggelende billen en hangende borsten een uitstapje naar het winkelcentrum onvergetelijk maken. Shop zoals nooit tevoren met je hoop cellulitis vol sproeten." Wendy was een gothic-type, Daisy de hippie. Bedoeling van Bacardi? Vrouwen mooier te doen voelen, omdat ze naast een dikker of lelijkere 'vriendin' staan.

Seksistisch & dom
Seksistisch, vrouwonvriendelijk, lelijk, dom, kinderachtig - Bacardi kreeg straffe commentaren over zich heen. "Wat wil Bacardi hiermee bewijzen? Dat vrouwen mooier worden als we dronken worden van hun drankje?" klinkt het bij Amanda Hess (http://www.washingtoncitypaper.com/blogs/sexist/2009/06/22/bacardis-massive-internet-fail/)van Washington City Paper.
Jezebel (http://jezebel.com/5296935/bacardi-ad-uses-misogyny-to-sell-alcohol-to-women) wijst er op dat dit soort campagnes normaal op mannen is gericht, maar nu vrouwen probeert te bereiken "wat natuurlijk totaal mislukt". Bovendien rijdt Bacardi zo tegen de kar van de groep die ze net proberen te bereiken: nogal dom dus.

Sabine Clappaert (http://www.musecommunication.blogspot.com/)(Muse Communications) wijst erop in haar blog dat "lachen met iemand anders veel gemakkelijker is dan lachen met jezelf. En net daar gaat de campagne zwaar in de fout: de zogezegde humor dient om anderen te kwetsen en te kleineren om jezelf beter te voelen."

"Sorry voor de belediging"
Bacardi trok zijn staart snel tussen de poten en haalde de websites, facebookpagina's en andere verwijzingen offline. Jezebel kreeg ondertussen een officieel antwoord van Bacardi. "Bedankt om de tijd te nemen om je verhaal te posten op Bacardi Breezer. De campagne waar u naar verwijst, liep twee maand in Israël in 2008. Ook al wordt Bacardi Breezer niet in de Verenigde Staten verkocht, wij hebben onmiddellijk de juiste persoon gecontacteerd om de website af te sluiten. Bacardi staat trots achter diversiteit, en kan een dergelijke kritiek op de site niet verdragen. Wij verontschuldigen ons oprecht bij iedereen die zich gekwetst voelde door de website. Bedankt om het onder ogen te brengen."


http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/906309/2009/06/26/Voel-je-goed-zoek-een-lelijke-vriendin.dhtml

foots
28 juni 2009, 11:06
Heren, beren,

Ik voel me liever slecht bij mooie vriendin dan dat ik me goed voel bij een lelijke.

Tip: trouw er nooit mee, dan kun je er ook weer vanaf.

thyraan1234
28 juni 2009, 11:32
En wat is de definitie van lelijk en van knap he?? :D

Snel ff een spiegel pakken..... tja............:D