PDA

Volledige versie bekijken : Zo worden mannen oud: geen barbecue, een jonge vrouw en dagelijks seks



RAUL7
1 juli 2009, 10:28
Oud worden als man is niet zo moeilijk, ten minste als je enkele simpele regels volgt.

1) Eet geen vlees van op de barbecue
Een barbecue, dat is de droom van elke man: vuur maken, vlees garen en met het gezin opeten. De echte kostwinner, en geen flauw afkooksel. Maar wie oud wil worden, eet het beter niet.

Vlees op hoge temperatuur klaarmaken zorgt ervoor dat een bepaald proteïne wordt omgezet in kankercellen (HCA's). Ze zitten vooral in de zwarte stukjes van het vlees, en ook de rook bevat kankerverwekkende stoffen die in het vlees wordt opgenomen.

2) Steek je portefeuille in je borstzakje
Mannen steken hun portefeuille vaak in een achterzak van hun broekzak, en halen deze er niet uit als ze gaan zitten. Gevolg: pijn in de lage rug, die kan uitstralen naar de benen, enkels en voeten. Wandelen, zitten en zelfs liggen kan heel pijnlijk worden.

3) Stop met het nemen van pijnstillers
Pijnstillers kunnen het risico op een hoge bloeddruk dramatisch verhogen, en dus ook de kans op een hartaanval of beroerte. Eén pijnstiller per dag verhoogt de kans al met 38 procent, een aspirine per dag 26 procent.

4) Heb dagelijks seks
Ongeveer de helft van de koppels ondergaat een vruchtbaarheidsbehandeling voor het sperma. Nochtans is de oplossing simpel: heb elke dag seks (of ten minste een ejaculatie). Onthouding verslechtert de spermakwaliteit omdat dit sperma dan blootgesteld wordt aan de vrije radicalen in het lichaam. Dit beschadigt het dna in het sperma.

5) Ban suikerrijke drankjes
Mannen die dagelijks twee of meer suikerrijke drankjes (frisdrank en fruitsap) drinken, hebben veel meer kans op jicht. Light frisdrank vormde geen probleem. Volgens reumatologen veroorzaakt fructose een extra uitscheiding van urinezuur, wat de gewrichten doet kristalliseren en pijnlijke symptomen veroorzaakt.

6) Flos je tanden
Door je tanden te flossen, heb je minder kans om kale plekken te krijgen. Deze vorm van kaalheid (alopecia areata) is genetisch bepaald en wordt beïnvloed door stress én het immuunsysteem. Bij een belangrijke mondinfectie, reageert het immuunsysteem zodanig dat het haar begint uit te vallen. Om dat tegen te gaan: flos je tanden!

7) Werk hard
Hoe harder je werkt, hoe langer je leeft, zo blijkt uit onderzoek bij burgerdiensten.

8) Trouw met een (veel) jongere vrouw
Een bruid die 15 jaar jonger is, vermindert je kans op een vroege dood met 20 procent. Een vrouw die 'maar'7 tot 9 jaar jonger is, vermindert de kans met 11 procent. Volgens onderzoek in Denemarken zouden jongere vrouwen veel beter voor hun man zorgen.

Een tweede verklaring is natuurlijke selectie: alleen fitte, gezonde mannen kunnen jongere vrouwen aantrekken. Aangezien ze fit zijn, blijven ze langer leven. Helaas voor de vrouwen is er een keerzijde aan de medaille: zij hebben 20 tot 30 procent méér kans op een vroege dood.

9) Ontdek (en train) je bekkenbodemspieren
Ja, ook mannen hebben bekkenbodemspieren. Ze trainen zou impotentie en incontinentie tegengaan door de spieren te trainen die de blaas en penis steun geven. Om deze spieren te trainen, probeer je de urinestraal tijdens het plassen te stoppen en te herstarten na enkele seconden. Eén keer per week volstaat.

10) Maak promotie
Opklimmen op de bedrijfsladder is niet alleen goed voor je ego en je bankrekening, het verbetert ook de controle die je hebt over je leven.

11) Eet vijf appels per dag
Iedereen kent het gezegde wel: 'an apple a day keeps the doctor away'. Maar vijf appels is nóg beter. Darmkanker treft elk jaar 20.000 (Britse) mannen, en door meer vezels te eten, kan dat voorkomen worden. Vezels vind je in groenten, fruit, granen en bonen. Om goed te zijn moet je 18 gram vezels per dag eten. In een snee volkorenbrood of een banaan zit ongeveer 2 gram, in een appel met schil zijn dat er vier.

12) Eet minder vlees
Minder vlees vermindert de kans op kanker, hartziekten én het houdt je viriliteit in stand. Te veel proteïnen en te weinig koolhydraten, zorgt ervoor dat het testosteronniveau daalt - wat sowieso al gebeurt door het verouderen. Met alle gevolgen van dien: vermoeidheid, haarverlies en impotentie. Richtlijn: elke man zou zo'n 140 gram proteïnen moeten eten, wat overeenkomt met 400 gram vlees.

13) Laat je vrouw niet werken
Mannen hebben minder kans op een depressie als hun vrouw parttime of helemaal niet werkt en thuis voor de kinderen zorgt. Dit geldt voor de hele loopbaan. Ook mannen van vrouwen die na een hele tijd zorgen terug gingen werken, waren vaker depressief. De reden is dat huisvrouwen alle zorg op zich namen (een zorg minder) én een gelukkig huiselijk leven organiseren.

14) Poets je tanden met de 'verkeerde' hand
Oefen je in neurobics. Dit zijn routinehandelingen die je zodanig uitvoert dat ze je hersenen veel moeite kosten, wat hen dwingt actief te blijven. Dit zou dementie tegengaan.

15) Verminder de cholesterol
Minder cholesterol geeft je een beter seksleven. Zelfs impotente mannen kunnen er wel bij varen: stop roken, val af en verminder je cholesterol, en er kan weer meer bloed naar je penis stromen.

16) 10 minuutjes zon per dag
Met 10 minuutjes zon per dag krijg je als man voldoende vitamine D binnen om haarverlies, een laag libido en zwakke spieren tegen te gaan. En je hebt nog een lekker kleurtje ook!


http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/912233/2009/07/01/Zo-worden-mannen-oud-geen-barbecue-een-jonge-vrouw-en-dagelijks-seks.dhtml

Goedemorgenallemaal
1 juli 2009, 11:38
@1- Bij goed barbecuen probeer je de temperatuur juist NIET te hoog op te laten lopen. En je moet ook niet in de rook gaan zitten.

@2- dat is precies de reden waarom ik hem daar nooit heb zitten, is ook een makkelijk "rolbare"plek

@3- is al vaker gezegd

@4- niet altijd haalbaar, trekken ook goed?

@5- Light frisdranken zijn niet heilig, ook die hebben nadelen. Ik weet even niet welke maar Cola Light is zeker niet gezonder dan gewonen Cola, je wordt er alleen minder snel dik van. Voor de tanden is Cola Light zelfs slechter, het is niet de suiker maar de uitbijtende werking. Eén van de "schadelijke"stoffen in gewone Cola zorgt er dan juit weer voor dat kalk zich beter aan tanden en botten hecht. Overige funeste dranken voor je gebit: Appelsap en Ice tea

@6- Ik heb nog haar. Het beffen van behaarde vrouwen is ook goed....

@7- Vertel je me dat op een vrije dag???

@8- Dat laatste had je nou niet moeten schrijven, ik maak die jonge groeten wijs dat ik veel eerder doodga en dat ze dus de erfenis krijgen...:D

@9- Maar teveel ophouden is weer slecht voor je blaas. Misschien daarom maar 1 keer per week...

@10- Shit, ik ben al baas

@11- maar appels zijn weer slecht voor je tanden, het tast het glazuur aan, zeker als je direct na het appels eten je tanden ees flink poetst. Voor appels geld trouwnes hetzefde als voor de drankjes uit 5.

@12- 400 gram vlees per watte???

@13- niet per definitie, ik denk dat ik zorgelozer zou leven als ik mocht koken...

@14- Foutloos op het vorum tikken is ok een choed eoefenign

@15- Altijd goed, niet aleen voor sex...

@16- Jaja, makkelijk praten, nu hebben we zon en moeten we opppassen dat we niet verbranden, maar meestal hebben we wolken.

foots
1 juli 2009, 17:36
Heren, beren,

Ofwel leef je leven als Foots !

Geniet en groet, Foots :wink:

Picasso 1
2 juli 2009, 01:28
Heren, beren,

Ofwel leef je leven als Foots !

Geniet en groet, Foots :wink:

Dan krijgen we gaten in de ozonlaag en versnelde klimaatveranderingen gevolgd door wereldomvattende overstromingen en gaan we met zijn allen alsnog snel de pijp uit.

rolly
2 juli 2009, 02:08
Dan krijgen we gaten in de ozonlaag en versnelde klimaatveranderingen gevolgd door wereldomvattende overstromingen en gaan we met zijn allen alsnog snel de pijp uit.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

rolly