PDA

Volledige versie bekijken : Van 'casual day' tot helemaal naakt op kantoor

RAUL7
3 juli 2009, 00:33
Vrijdag is op vele plaatsen 'casual day' op het werk. Dan mogen pak en das thuisblijven. Maar in Groot-Brittannië ging een bedrijf nog een stapje verder: voor één dag trokken de collega's er poedel- of iets minder naakt naar 'The Office'. Daar werd de inspiratie trouwens gehaald, van de bekende tv-comedyserie met de zelfgenoegzame baas David Brent.

Team spirit
Bedrijfspsycholoog David Taylor kwam met het idee af, om "de team spirit op te krikken". De werknemers waren eerst in shock, maar gingen uiteindelijk toch akkoord. En... het heeft nog gewerkt ook! De bedrijfsomzet steeg en dat was nodig. Want Taylor werd niet zomaar ter hulp geroepen door het design- en marketingbedrijf uit Newcastle. Dat was al een tijdje zwaar op de sukkel en had al zes mensen moeten ontslaan aan het begin van de economische crisis.

Remmingen
Taylor redeneerde dat samen met het uitdoen van kleren ook de remmingen zouden wegvallen tussen de collega's. "Het is de meest extreme techniek die ik ooit toepaste, maar het werkte. Het is de ultieme uitdrukking van vertrouwen in jezelf en de andere." Na het experiment werden twee nieuwe designers aangenomen.

Adamskostuum
Niet iedereen deed de full monty, maar de meeste kleren bleven toch in de kleerkast. Sam Jackson (23) ging wél helemaal naakt. "Het was fantastisch", zegt ze. "Nu we elkaar in ons blootje gezien hebben, zijn er geen barrières meer tussen de collega's. We werden niet onder druk gezet, maar ik verkoos zelf om in adamskostuum te gaan werken. We zijn allemaal mooi, hoe we er ook uitzien."

Nee, baas, nee! Zelfs bij deze snikhete temperaturen lopen de relaties prima op de redactie! Echt waar!

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/features/2511797/The-office-of-bare-trading.html

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/914085/2009/07/02/Van-casual-day-tot-helemaal-naakt-op-kantoor.dhtml

Picasso 1
3 juli 2009, 01:22
Remmingen
Taylor redeneerde dat samen met het uitdoen van kleren ook de remmingen zouden wegvallen tussen de collega's.
Naakt tussen de mooie naakte vrouwelijke collega's op het werk? :eek:
Remmingen wegvallen is dan in mijn optiek hetzelfde als ongegeneerd een stijve leuter krijgen :rofl:

foots
3 juli 2009, 09:20
Heren, beren,

Wij hebben airco en bij ons is het altijd 20 graden, niks casual friday, gewoon werken en geen flauwekul:ranting2:.
Ik zit ook niet te wachten op naakte collega's :o slechts een enkele secretaresse is de moeite waard :D, maar om daarvoor zo veel te gaan afzien, nee dat zie ik niet zitten:thefinger.
Ik ga graag naar een club, voor € 50,- kan ik er zoveel mooie dames bekijken als ik wil, freten en drinken en als ik zin krijg kan ik op kamer :fuck: i.p.v. de bezemkast:hammer:. Alhoewel de bezemkast mij wel erg trekt met mijn favo secretaresse, ik geef het toe;).

Groet, Foots :wink: