PDA

Volledige versie bekijken : Amerikaan opnieuw wereldkampioen hotdogs eten



RAUL7
5 juli 2009, 08:49
De Japanse schrokop Takeru 'Tsunami' Kobayashi (31) moest gisteren andermaal de duimen leggen tegen de 25-jarige Amerikaan Joey 'Jaws' Chestnut op het wereldkampioenschap hotdogs eten op Coney Island (New York).

Chestnut verorberde maar liefst 68 hotdogs in tien minuten tijd :eek: en deed zo beter dan Kobayashi die er 64 naar binnen propte en verdienstelijk tweede werd. De derde plaats ging naar een veelvraat die met "amper" 54 hotdogs ver achter de twee concurrenten bleef.

Verlengingen
Ook vorig jaar ging de strijd tussen Chestnut en Kobayashi die toen elk 59 hotdogs verslonden. De titel ging in de 'verlengingen' alsnog naar Chestnut die de vijf extra hotdogs sneller doorslikte dan zijn rivaal.

"Ik heb hard geoefend", verklaarde een tevreden Chestnut aan de Daily News na de wedstrijd. "Ik wist dat het moeilijk zou zijn voor iemand om mij te verslaan", luidde het vol vertrouwen.

Derde jaar
Het is al het derde jaar op rij dat Chestnut de overwinning mag opeisen nadat hij in 2007 de toenmalige kampioen Kobayashi versloeg door in 12 minuten 66 hotdogs naar binnen te spelen. De eetwedstrijd op Coney Island wordt traditioneel op Independence Day gehouden.


http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/917361/2009/07/05/Amerikaan-opnieuw-wereldkampioen-hotdogs-eten.dhtml