PDA

Volledige versie bekijken : De vijftiende van Roger



Stiffmaster
6 juli 2009, 10:26
AMSTERDAM - Roger Federer sleepte na een bloedstollende finale op Wimbledon zijn vijftiende grandslamtitel in de wacht. Bovendien was het de zesde keer dat de Zwitser de titel op het heilige gras van Londen veroverde.

De finale ging lange tijd gelijk op. Nadat Andy Roddick de eerste set met 7-5had gewonnen kwam Federer terug in de wedstrijd door de tweede en de derde set via een tiebreak naar zich toe te trekken.

De vierde set ging echter met 6-3 betrekkelijk eenvoudig naar de Amerikaan waardoor de vijfde set noodzakelijk was. Bij 14-15 was het uiteindelijk Federer die een beslissende break kon forceren, en daarmee de wedstrijd naar zich toetrok.

http://www.nusport.nl/tennis/2036138/fotoreportage-de-vijftiende-van-roger.html

CLUBSPORT
6 juli 2009, 17:37
Prachtige overwinning voor federer al had ik vooraf niet verwacht dat roddick zoveel tegenstand zou bieden , ook hij heeft fantastisch gespeeld .
Die laatste set was bloedstollend spannend ik zat op het puntje van mijn stoel .

El Conquistador
6 juli 2009, 18:05
Prachtige overwinning voor federer al had ik vooraf niet verwacht dat roddick zoveel tegenstand zou bieden , ook hij heeft fantastisch gespeeld .
Die laatste set was bloedstollend spannend ik zat op het puntje van mijn stoel .


Je kon op het laast zien dat rodick zijn conditie minder was als federer...paar ballen gingen alle kanten op,maar goed van rodick dat hij zo spannend heeft kunnen maken...

CLUBSPORT
6 juli 2009, 20:30
ja roddick was dit keer een stuk constanter dan anders hij maakte echt weinig fouten op zijn servicegames en je kon zien dat federer ook goed zenuwachtig was in die slotfase .

ziane
6 juli 2009, 23:32
Je kon op het laast zien dat rodick zijn conditie minder was als federer...paar ballen gingen alle kanten op,maar goed van rodick dat hij zo spannend heeft kunnen maken...
Roddick stond in zijn service game onder druk en wilde het liefst winners slaan of anders de bal zo diep mogelijk wegleggen, zodat Federer minder tijd en kans zou krijgen om een passeerbal te slaan....en dan maak je fouten

CLUBSPORT
7 juli 2009, 18:21
Ben nu ook echt benieuwd of ie ook de US open titel gaat pakken

Stiffmaster
8 juli 2009, 08:33
Ben nu ook echt benieuwd of ie ook de US open titel gaat pakken

Wie Roddick of Federer?? ;)

CLUBSPORT
8 juli 2009, 19:59
Zou zo maar kunnen dat ze daar opnieuw in de finale tegenover mekaar staan :D