PDA

Volledige versie bekijken : Naked Cowboy wil burgemeester New York worden



RAUL7
21 juli 2009, 19:26
De cowboy die enkel een slip met de Amerikaanse vlag draagt op Times Square, heeft aangekondigd dat hij bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in november in New York opkomt als tegenkandidaat voor de uittredende burgemeester Michael Bloomberg.

De 38-jarige Robert Burck, die dagelijks op Time Square staat met zijn gitaar en enkel een slip en een cowboyhoed draagt, meldde op zijn website dat hij zijn kandidatuur morgen officieel aan de New Yorkers zal meedelen, vanop zijn "werkplek".

Strijd met Bloomberg
"Niemand weet beter dan ik hoe je meer kan doen met minder. Dat soort gedachte wil ik delen met de New Yorkers, wanneer ze voor mij zullen stemmen", zo schrijft de cowboy, die volgens onafhankelijke schattingen maandelijks tot 30.000 dollar verdient door zich te laten fotograferen met (genereuze) toeristen.

Bloomberg, van wie het tijdschrift Forbes schat dat hij een fortuin van 16 miljard dollar bezit en die een derde mandaat ambieert, zou de favoriet zijn.


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/938120/2009/07/21/Naked-Cowboy-wil-burgemeester-New-York-worden.dhtml