PDA

Volledige versie bekijken : Bord leegeten of anders boete in Nederlandse restaurants.



seksenfun
15 augustus 2009, 11:41
Een aantal oosterse restaurants in Nederland laat gasten extra betalen als ze hun bord niet leegeten. Het gaat om eetgelegenheden die voor een vast bedrag onbeperkt sushi serveren. Ze willen voorkomen dat de klanten meer van de hapjes bestellen dan ze op kunnen.Eigenaar Shao Ming Hu van restaurant Asian Palace bevestigde zaterdag een bericht hierover in De Telegraaf. Behalve zijn etablissement hanteren ook collega's in Amsterdam (http://www.zita.be/zoeken/?q=Amsterdam), Rotterdam en Den Haag dit beleid. De boete in Asian Palace, waar de nieuwe sushikeuken vorige week open ging, bedraagt een euro voor elk overgebleven koud gerecht en 3 euro voor de warme lekkernijen. Volgens de eigenaar reageren de gasten (http://www.zita.be/zoeken/?q=gasten) met begrip. "Ze vinden het logisch dat het gebeurt." "Het gaat niet alleen om kostenbesparing. Het is gewoon zonde om goed voedsel weg te gooien", zegt hij verder.

seksenfun
15 augustus 2009, 11:43
http://www.clint.be/bikinis (en er is nog meer bikinigeweld te aanschouwen)

rolly
15 augustus 2009, 20:41
Ja dat zal mooi worden....en mensen accepteren een boete?????:confused:

Er staat toch ONBEPERKT sushi eten voor een VAST bedrag.............Wat maakt het dan uit of er wat over blijft:confused::confused:...Ik bedoel je hebt er al voor betaald. Krijgen die restaurants met al hun eten wat ze weg smijten......wat zo naar bijvoorbeeld een gaarkeuken kan voor de minderbedeelden......krijgen die dan ook een boete????? ECHT NIET. En geloof me....er wordt een beste lading afgeschreven in restaurants aan eten wat ze teveel maken. Nou....mijn favoriete restaurant mag er mee beginnen.....maar dan wel zonder mij als klant.


Rolly

Picasso 1
16 augustus 2009, 04:06
Ja dat zal mooi worden....en mensen accepteren een boete?????:confused:

Er staat toch ONBEPERKT sushi eten voor een VAST bedrag.............Wat maakt het dan uit of er wat over blijft:confused::confused:...Ik bedoel je hebt er al voor betaald. Krijgen die restaurants met al hun eten wat ze weg smijten......wat zo naar bijvoorbeeld een gaarkeuken kan voor de minderbedeelden......krijgen die dan ook een boete????? ECHT NIET. En geloof me....er wordt een beste lading afgeschreven in restaurants aan eten wat ze teveel maken. Nou....mijn favoriete restaurant mag er mee beginnen.....maar dan wel zonder mij als klant.


Rolly


Geen enkel restaurant zal hun klanten boetes opleggen (klant is koning etc...). Ze zullen hun klanten mogelijk wel vermanen indien blijkt dat ze overvolle borden moeten weggooien; in zo'n geval terecht, want onbeperkt eten is niet hetzelfde als onbeperkte onbeschaamdheid. Voor wat resterend eten op het bord gaan ze heus niet moeilijk doen en zo ja dan vragen ze er om dat overal 'verdwaalde' borden opgeruimd moeten worden en plantenbakken dagelijks een reinigingsbeurt behoeven :baby2:.

Big30
16 augustus 2009, 06:19
"Wielrennen is eerst het bord van je tegenstander leegeten en dan pas aan je eigen bord beginnen." Hennie Kuiper.

Of Hennie een liefhebber is van sushi is mij niet bekend!

:bye:
Big30

The Joker
16 augustus 2009, 12:55
Ik vind het niet meer dan terecht dat men dit systeem hanteert.
Dit is overigens niets nieuws, gebeurd al een paar jaar bij de all you can eat Japanner.
Is een prima remedie tegen ongemanierd tokkie volk dat besteld en alles vervolgens onaangeraakt weer laat liggen.