PDA

Volledige versie bekijken : Trouwen voor één dag



Stiffmaster
26 augustus 2009, 11:16
AMSTERDAM - Trouwen voor één dag. Het is één van de ludieke activiteiten die Stadsherstel Amsterdam tijdens de Stellingmaand in september organiseert in fort Diemendam. In samenwerking met Wed and Walk biedt Stadsherstel verliefde stelletjes de kans om zich voor één dag met elkaar in de echt te laten verbinden in een werelderfgoedmonument van de Unesco.

De trouwlustigen hoeven zelf geen voorbereidingen te treffen; de organisatie Wed and Walk zorgt voor feestelijke kleding, echte kunststof boeketten en plastic gouden ringen die men mag houden. Zelfs aan tissues is gedacht.

Aan alle ingrediënten voor een geslaagde en romantische dag in de openlucht is gedacht. De unieke locatie draagt extra bij aan de bijzondere sfeer. Na afloop van de huwelijksvoltrekking kan men op het terrein terecht bij Più Di Caffè om een toost uit te brengen. Vanuit een brandweerwagen uit de jaren 50 voorziet Più Di Caffè het publiek van koffie, lekkernijen en andere dranken. Het sprookje duurt tot zonsopkomst; bij de eerste zonnestralen is alles voorbij en is het huwelijk niet langer geldig. De kosten voor trouwen voor één dag zijn €49,50.

Stadsherstel werd in 2006 eigenaar van het fort en is nu bezig met de restauratie ervan. Fort Diemerdam wordt ingericht als culturele pleisterplaats en recreatieknooppunt. Er komt een nieuw paviljoenrestaurant, dat iedere dag is geopend. Op het fort zal een expositie over de geschiedenis van het complex te zien zijn. Ook zullen er theaterstukken worden geprogrammeerd en is er ruimte voor andere culturele uitingen.

Stadsherstel Amsterdam NV, opgericht in 1956, beheert meer dan 500 monumenten, variërend van woonhuizen tot kerken en industriële monumenten in en rondom Amsterdam. Met een restauratieomzet van gemiddeld circa €10 miljoen per jaar, is Stadsherstel het grootste restauratiebedrijf van Nederland. Stadsherstel is een organisatie zonder winstoogmerk en zet zich in voor erfgoed, kunst en cultuur.

foots
26 augustus 2009, 12:49
Heren, beren,

Dit is niet het wereldnieuws, waarop iedereen zit te wachten. Het ultieme is scheiden in 1 dag, wat wel rechtsgeldig is en waar je na die dag dan ook definitief vanaf bent.
Dat zou pas een uitvinding zijn !!!!!

Groet, Foots

Willem2
26 augustus 2009, 13:13
... Het ultieme is scheiden in 1 dag, wat wel rechtsgeldig is en waar je na die dag dan ook definitief vanaf bent.
Dat zou pas een uitvinding zijn !!!!!

Groet, Foots

Het is de manier in veel moslimlanden om aan een vrouw van lichte zeden te komen :rolleyes:

rolly
26 augustus 2009, 17:14
Heren, beren,

Dit is niet het wereldnieuws, waarop iedereen zit te wachten. Het ultieme is scheiden in 1 dag, wat wel rechtsgeldig is en waar je na die dag dan ook definitief vanaf bent.
Dat zou pas een uitvinding zijn !!!!!

Groet, Foots

Zijn wij broers...Foots????:confused:;):biggrin:


Rolly

liefhebber
26 augustus 2009, 17:58
Das nix man!

Meestal raak ik:
verliefd
verloofd
getrouwd
consumeer ik de "huwelijksnacht"
ga ik scheiden
EN betaal ik een eenmalige allimentatie.....
(omdat we maar een uur getrouwd waren is het ook niet zo'n hoog bedrag en gaat de dame met 100 Euro wel akkoord!)

in 1 uur! :wink:


GRTZ Liefhebber (die al heel wat "huwelijksnachten" achter de rug heeft)

Angelus
26 augustus 2009, 18:30
Bizar, wat schiet je hiermee op

foots
27 augustus 2009, 04:43
@Rolly,

Nee, mijn broer lijkt niet op mij. Zelf denk ik dat ze jou met mijn broer verwisseld hebben in het ziekenhuis. Kan haast niet anders !

@Willem,

Wellicht had ik dan nog beter daarheen kunnen verhuizen, misschien doen ze daar ook niet alles naar mijn zin. Maar in ieder geval heb je daar geen last van Lady Gaga type vrouwen die je tot witte slavernij drijven via de rechtbank. Dat hebben de heren daar zeker beter voor elkaar !

Groet, Foots



Zijn wij broers...Foots????:confused:;):biggrin:


Rolly