PDA

Volledige versie bekijken : Australische minister in opspraak na seks met minnares in parlement



RAUL7
1 september 2009, 09:41
John Della Bosca, minister van Gezondheid in de Australische deelstaat New South Wales is in opspraak gekomen. Aanleiding is een affaire met een vrouw van 26. "Ik betreur een aantal persoonlijke beslissingen en ik heb spijt van het leed dat ik mijn familie veroorzaakt heb", aldus Della Bosca.

Seks in parlement met minnares
De minister met de propere handen had uitgerekend in het parlement van New South Wales seks met de vrouw. In een verklaring aan de krant The Daily Telegraph zegt ze dat hij een bewakingsagent belette om zijn werk te doen. Hij verbood de man om haar identiteit te controleren en nam haar mee in zijn bureau in het parlement. Daar had ze seks met de minister. Hij 'miste' ook een vlucht naar Armidale voor de opening van een ziekenhuis om een namiddag met haar te kunnen doorbrengen. De minister schepte over zijn affaire ook op tegen een collega en vroeg hem om zijn minnares in dienst te nemen. Hij vertrouwde haar ook toe dat hij er alles aan deed om premier Rees van zijn voetstuk te halen. Zijn job was zijn grote obsessie geworden. Della Bosca zelf deed een aantal beweringen van de vrouw af als onzin.

"Hij beloofde zijn vrouw te verlaten"
Zijn ex-minnares van haar kant zegt dan weer dat ze niet snapt hoe hij nog in staat was om zijn werk te doen. "Ik begrijp echt niet hoe hij het nog allemaal voor elkaar kreeg. Hij spendeerde zoveel tijd in mijn gezelschap." Toen hij zijn belofte niet hield, maakte ze een einde aan hun relatie. "Hij had me gezegd dat hij zijn vrouw zou verlaten maar deed het niet. Voor mij was de maat vol", aldus . En zijn vrouw is niemand minder dan Belinda Neal, lid van het federale parlement. The Daily Telegraph kon de hand leggen op een aantal sms'jes van de minister naar de telefoon van zijn minnares. Ze vertelt ook dat Della Bosca een paar wilde nachten doorbracht in zijn huis en dat ze een keer bleef slapen in het huis van zijn moeder maar het vaakst gingen ze van bil in haar appartement.

Spijt van haar relatie
Intussen heeft ze al dik spijt gekregen van haar relatie met de minister. "Ik weet niet wat het was maar ik voelde me aangetrokken tot hem. Zijn mooie ogen en glimlach brachten me in verleiding. Ik werd echt verliefd op hem, een andere verklaring heb ik er niet voor. Als hij eerlijk zou verteld hebben dat het niks meer dan een affaire zou worden dan had ik er meteen een einde aan gemaakt maar hij bleef me vertellen dat hij zijn vrouw voor mij zou verlaten en ik geloofde hem. Dat was dom en ik voel me nu dwaas en gebruikt."

Ze was zijn nichtje
Ze vertelt nog dat Della Bosca haar op 9 april de eerste keer mee nam naar zijn bureau in het parlement. Dat was amper enkele weken na hun eerste ontmoeting. "We hadden lunch en hij wilde me zijn bureau tonen. Hij leidde me eerst rond in het parlement en we hadden daarna seks op een sofa. Na het incident met de bewaker zei hij dat hij voortaan zou verklaren dat ik zijn nichtje was", besluit de vrouw die de minister ten val bracht.


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/985461/2009/09/01/Australische-minister-in-opspraak-na-seks-met-minnares-in-parlement.dhtml