Volledige versie bekijken : Stoppen met posten van ongevraagde berichten/citaten uit kranten en tijdschriften?
Pistol Pete
14 oktober 2009, 14:21
Heren,
Dit forum biedt de mooie mogelijkheid om alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek of alle nieuwe berichten sinds de laatste 24 uur op je scherm te krijgen.
De hoeveelheid spamberichten neemt hand over hand toe. Was het eerst onder andere Raul7 die vrijwel alle sex-gerelateerde berichten uit HLN over onze hoofden uitstortte. Raul 7 is gelukkig tot inkeer gekomen (of is het verdreven?) en het stokje lijkt in alle intensiteit overgenomen te zijn door Facial ondersteunt door enkele anderen.
Ik merk bij me zelf steeds grotere irritatie over al die nutteloze berichten.:Grrr:
Zijn er nog meer ijsberen die hier last van hebben? zijn er mogelijkheden om deze ongein uit het topic algemeen geijsbeer uit te zetten zodat ze niet in mijn vaak gebruikte overzichten komen? :14[1]:
Of is de enige mogelijkheid dit veel geprezen forum voortaan maar te mijden? :flatto-bye:
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2009, 14:36
Je zou in dit forumdeel een "berichten uit kranten"draadje kunnen opstarten zoals we dat ook hebben over wielrennen en die andere vorm van volksvermaak.
The Saint
14 oktober 2009, 14:47
Je zou in dit forumdeel een "berichten uit kranten"draadje kunnen opstarten zoals we dat ook hebben over wielrennen en die andere vorm van volksvermaak.
Heel goed voorstel!
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2009, 14:47
, ik kan zelf ook HLN en andere "kwaliteitsroddelbladen" lezen :lol_4:
Doe dat nou niet jongen, da's niet goed voor je
note erpee: ik lees net GMA, en kan zijn mening bijtreden, post alle nieuwsberichten onder het topic HLN, zoals alle wielerberichten nu in het wielrennentopic geplaatst worden, is veel overzichtelijker
Oh help, nou is hij het ook al met mij eens...
Het moet niet gekker worden
Big30
14 oktober 2009, 14:50
Nieuwslinks (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=19280)
Big30
Pistol Pete
14 oktober 2009, 15:13
Is het gevolg dan ook dat ik die spamberichten :00000835[1]:niet op mijn schermpje nieuwe berichten meer zal zien en ook niet tussen de berichten van de laatste 24 uur?
Hier zit een gelukkig mens.....:goodjob[1]:
Pistol Pete
14 oktober 2009, 15:46
Zekers, ik hoop dat er geen schermvervuiling meer plaatsheeft van dit mooie forum!
CU.
Zakkenleger
14 oktober 2009, 16:07
...
Zijn er nog meer ijsberen die hier last van hebben?
...
Jazeker: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=15755 :biggrin:
Staat zelfs in hoe een mod dat makkelijk voor elkaar krijgt ;)
Maar de spamnichten waren (politiek) te sterk toen :wink:.
foots
14 oktober 2009, 17:02
heren, beren,
Hmm ik vind het bijzonder jammer, 1 grote hoop waardeloos. Ik vind het wel leuk al die nieuwsberichten te lezen en er een onzinnige opmerking overheen te gooien.
Echt jammer, een dat meen ik echt.
Groet, Foots :itsok[1]:
Big30
14 oktober 2009, 17:06
heren, beren,
Hmm ik vind het bijzonder jammer, 1 grote hoop waardeloos. Ik vind het wel leuk al die nieuwsberichten te lezen en er een onzinnige opmerking overheen te gooien.
Echt jammer, een dat meen ik echt.
Groet, Foots :itsok[1]:
Kan nog steeds Foots! Gewoon met een quote reageren. Denk dat met 1 topic het forum wat overzichtelijker wordt. Het opsplitsen van Algemeen Geijsbeer in een "serieuze" en "niet serieuze rubriek" is voor de overzichtelijkheid geen handig idee.
Los van wat nu een serieus en wat een niet serieus bericht is van de al meer van al meer dan 2000 geplaatste berichten en nog te plaatsen berichten. Nog maar te zwijgen van een serieuze reactie in een niet serieus bericht dan wel net andersom.
Maar dat is al eens uitgelegd waarom we dat niet gaan doen!
Gr.,
Big30
facial
14 oktober 2009, 17:10
Foots ik ben blij dat jij het wel leuk vindt en zal ze dan ook zeker blijven posten in het nieuwe kopje waar ze wel mogen
groet Facial:biggrin:
RAUL7
14 oktober 2009, 18:14
Toch merk ik ook meer de ergernis van veel beertjes over deze berichten, die niks met het ijsberenforum meer te maken hebben.
Ik merk ook ergernis bij vele beren wat betreft u scheldpartijen op de chat en aanvallen op andermans berichten, maar dat houdt u ook niet tegen, keer op keer gevolgd door excuses :rolleyes:!
Was het eerst onder andere Raul7 die vrijwel alle sex-gerelateerde berichten uit HLN over onze hoofden uitstortte. Raul 7 is gelukkig tot inkeer gekomen (of is het verdreven?)
Als ik mij nog goed herinner zei je me een tijdje geleden in de Villa dat als die spamberichten niet meer gepost worden je ze zou missen :confused:???
Of vergis ik mij :rolleyes:!
RAUL7
14 oktober 2009, 18:28
De chat is vluchtig, jouw dwaze nietszeggende berichten blijven hier voorgoed staan, gelukkig nu onder één overzichtelijk topic, waar ik niet meer doorheen hoef te scrollen.
erpee
Vluchtig????? Daarom wordt er altijd over gepraat, omdat iedereen het vergeet :rolleyes:.
Beren die stoppen met schrijven door uw toedoen, met die spamberichten te posten heb ik nog nooit iemand aangevallen, lijkt me :rolleyes:!
Willem2
14 oktober 2009, 18:31
IJsberen,
Overdaad schaadt ....
Dat geldt zowel voor de "klagers" als de "zogenaamde boosdoeners"
Steek eens de hand in eigen boezem .... *
*dat zo'n opmerking op dit forum plaats moet vinden :rolleyes:
:wink2:
joop slim
14 oktober 2009, 18:34
Die willem is wijs man he !
wat zou hij voor opleiding hebben ? LTS elektro/installatie net als ik ? :biggrin::biggrin:
IJsberen,
Overdaad schaadt ....
Dalton
14 oktober 2009, 18:35
Heel jammer dat we niet meer kunnen spammen ,wat moeten we nu met onze tijd gaan doen.
Op de bank in het park gaan zitten en de eendjes voeren lijkt me deze aankomende winter geen pretje.
Dan maar iedere dag een clubje op gaan zoeken en lekker in de sauna zitten met die aardige sauna dames om me heen.
Ben natuurlijk wel bang dat mijn hart het eerder zal begeven door de inspanningen met deze dames en ik de 140 jaar niet meer zal halen.
Een laatste groet aan raul 7 en willem nog bedankt voor het spammen en de nuttige informatie die jullie verstrekt hebben al denken sommige beertjes er anders over.
The Saint
14 oktober 2009, 18:36
IJsberen,
Overdaad schaadt ....
In ieder geval zal het nu heel duidelijk worden hoe weinig actuele info nog over de dames gegeven wordt, nu alles van facial/raul7 onder 1 nieuwslink wordt aangebracht. Mss zal dit sommigen ertoe aanzetten om opnieuw wat meer over de dames te posten.
Willem2
14 oktober 2009, 18:54
Die willem is wijs man he !
wat zou hij voor opleiding hebben ? LTS elektro/installatie net als ik ? :biggrin::biggrin:
Richting commercieel/administratief :cool:
In ieder geval zal het nu heel duidelijk worden hoe weinig actuele info nog over de dames gegeven wordt.....
Weer een hand in eigen boezem ;)
Het mag altijd een onsje meer zijn maar het valt allemaal nog wel mee.
Dalton zal iedere dageen live-verslag gaan brengen ...
Zakkenleger
14 oktober 2009, 19:12
Richting commercieel/administratief :cool:
Hoofdvak: internet marketing? :wink:
Bijvak: saunaclubbezoek :biggrin:
foots
14 oktober 2009, 19:33
Heren, beren,
Ik vind het echt heel erg jammer, maar blijkbaar ben ik de enige. Ook jammer vind ik dat recenties als die minder positief zijn, maar wel eerlijk, dat die complete drama's veroorzaken, terwijl er geen letter van in twijfel wordt getrokken. Positieve recenties zijn voor een zwaarmoedig persoon als mij geen haalbare kaart, dus dat schiet ook al niet op.
Schrijven over de freet is ook niemand die het interesseert.
Ik denk dat ik samen met Raul7 optick ga doen en schrijven heeft zo geen zin, een algemene impressie is wel aardig, maar dat is ook zo vluchtig, een week nadien weet niemend het meer, awel voor mij geldt dat al als ik groet, Foots schrijf.
De chat tja die blijft dan over en af en toe een leuke enquette. Ik denk dat ik vanavond maar voor husler tv ga zitten, maar ook dat is elke dag hetzelfde.
Voor mij de jus voor naar het forum te komen, even wat leuke berichten kijken, want ik zit niet elke dag in de club.
Groet, Foots :redface:
Ace2
14 oktober 2009, 20:28
Ik snap het probleem niet goed.
Ik vind het leuk als er allerlei nieuwsfeitjes inzake sex over ons worden uitgestort. Zeker als ze van Raul7 komen. Dan weet ik zeker dat ze journalistieke waarde hebben :rolleyes:
Ik snap natuurlijk ook dat er ijsberen kunnen zijn die niets hebben met die nieuwsfeitjes. Die kunnen de topic in mijn ogen gewoon overslaan. Want ook ik heb topics die ik niet lees, omdat mijn interesse niet bij dat topic ligt. Maar dan mag een derglijk topic nog wel bestaan.
Verder zouden sommige ijsberen eens moeten leren eerst tot 10 te tellen (dat is soms niet eenvoudig) alvorens ze de strijd aanbieden met een ijsbeer. Leven en laten leven. Er zal vast een onderzoek zijn dat daardoor je sexleven verbetert. Raul7 zoekt de publicatie wel even voor ons op.
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2009, 21:54
Ik snap het probleem niet goed.
Ik vind het leuk als er allerlei nieuwsfeitjes inzake sex over ons worden uitgestort. Zeker als ze van Raul7 komen. Dan weet ik zeker dat ze journalistieke waarde hebben :rolleyes:
Ik snap natuurlijk ook dat er ijsberen kunnen zijn die niets hebben met die nieuwsfeitjes. Die kunnen de topic in mijn ogen gewoon overslaan. Want ook ik heb topics die ik niet lees, omdat mijn interesse niet bij dat topic ligt. Maar dan mag een derglijk topic nog wel bestaan.
Verder zouden sommige ijsberen eens moeten leren eerst tot 10 te tellen (dat is soms niet eenvoudig) alvorens ze de strijd aanbieden met een ijsbeer. Leven en laten leven. Er zal vast een onderzoek zijn dat daardoor je sexleven verbetert. Raul7 zoekt de publicatie wel even voor ons op.
In feite is "overig geleuter" natuurlijk ook hiervoor bedoeld.
natuurlijk mag er wat mij betreft ook "nieuws" geplaatst worden.
Maar , het liep wel een beetje de spuigaten uit.
"Overige geleuter" was voor mij een van de hoogtepunten van het forum, zin en onzin bij elkaar, heerlijk. De laatste tij moest je echter meteen naar pagina twee klikken voor de echter zin/onzin posts waar deze rubriek eigenlijk voor bedoeld was. Pagina 1 stond vol met artikelen, met name uit HLN. En volgens mij zijn deze artikelen eerder ontsproten aan de geest van een leerling redacteur die de opdracht kreeg om deze pagina van HLN te vullen dan met daadwerkelijk nieuws.
Het zou nog te verkroppen zijn als:
-het bij zo af en toe een artikel bleef
-er een toepasselijk, gevat of smpelweg leuk commentaar bij het artikel was wat een discussie kon starten. Helaas, de meeste artikelen werde zomaar geplaatst.
The Joker
14 oktober 2009, 21:54
Toen er nog werkelijke nieuwsberichten werden gepost, al dan niet met kinky inhoud was het nog wel grappig.
Nu er enkel nog links staan is het compleet zinloos geworden.
Als ik oud nieuws wil lezen, kan ik altijd zelf nog naar de site van de televaag gaan...
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2009, 21:55
Verder zouden sommige ijsberen eens moeten leren eerst tot 10 te tellen (dat is soms niet eenvoudig) alvorens ze de strijd aanbieden met een ijsbeer. Leven en laten leven.
Het feit doet zich voor dat dat net zo goied voor spammende en spam-slurpende beren geld. Wij zijn ook beren....
Badslippers
14 november 2014, 18:04
"Topic" maar weer eens naar boven gehaald. Blijkbaar storen veel ijsberen zich aan nutteloze berichten.
Mijn oog viel op het bericht van Countvlad:
Ben al een hele tijd niet meer geweest in GT. Zijn Veronica en Liza er nog altijd of zitten die inmiddels in een andere club?
En de reactie van: Spankooow:
Daar is hij weer!!
(Dont) count( on) vlad!
Ik hoopte zo dat hij z'n account vaarwel had gezegd.
Volgens mij is hij nog nooit in GT geweest.
Jammer dat ik geen moderator ben in zon geval.
Die kreeg van mij gelijk een ban.
De vraag die slechts 26 keer gesteld werd of Krina en Dominique aanwezig zijn in "LR" zal iedereen nog vers in het geheugen hebben liggen.
Nou hoeft iemand die 20 berichten in 6 jaar heeft gepost voor mij geen "ban" te krijgen. Zelfs als de strekking van die berichten niet verder gaat dan: "Was die en die persoon aanwezig" of "Is het de laatste tijd nog wat in Golden Time?". Hier nog meer voorbeelden van berichten van Countvlad. (https://www.ijsberenforum.com/forum/search.php?do=finduser&userid=11348&contenttype=vBForum_Post&showposts=1)
Vrij onschuldig en nauwelijks van invloed op de leesbaarheid van dit forum. Maar als je een groot aantal van dit soort berichten hebt én als het forum vol gaat staan met volledige citaten van nieuwssites, kan de irritatie toenemen.
Als geoefende "Usenet" lezer, wist ik me altijd wel te wapenen tegen die stortvloed van oninteressante berichten ook wel "Off-Topic" geleuter. Vroeger (toen alles beter was ! ! !) las je berichten met een zogenaamde "Usenet Newsreader". Bekende voorbeelden "Forté Agent, Xnews, Microplanet Gravity, MacSoup" etc. Die programma's hadden zeer uitgebreide mogelijkheden om te filteren, uit te sluiten, te "Killen".
Nu gaat alles "In the Cloud" en ben je afhankelijk van die software. Dit forum draait bijvoorbeeld op "VBulletin". Maar je hebt ook "SMF" of "phpBB". Al die forumsoftware heeft zeer armoedige filtermogelijkheden. Nou erger ik me nauwelijks aan "Off Topic" berichten want die sla ik over of lees ze om eens hartelijk te kunnen lachen.
Echter, het is zoals Pistolero hierboven opmerkt: "zijn er mogelijkheden om deze ongein uit het topic algemeen geijsbeer uit te zetten zodat ze niet in mijn vaak gebruikte overzichten komen? " Want ook al sla je die berichten over, het is gewoon prettig als je de mogelijkheid hebt om op de knop "Berichten van vandaag" te klikken en dat je dan direct een overzicht krijgt wat jij wil.
"Vbulletin" bood mij die mogelijkheid onvoldoende bovendien is het zogenaamd "Ignoren (negeren)" van bepaalde ijsberen ook vrij primitief. Het is dus behelpen. In ieder geval heb ik de mogelijkheid gevonden om "Junkposts" niet te laten verschijnen in de overzichten die ik oproep.
Heb ik hier over gepost.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36379-Bepaalde-topics-sub-fora-uitsluiten-bij-Nieuwe-berichten&p=398972#post398972
Maar elk voordeel heb zijn nadeel. Door deze "Mod(ification)" te gebruiken vervalt de balk met daarin knoppen als "Search thread" of "Printvriendelijke versie". Het blijft dus behelpen. Je hebt echter wel meer mogelijkheden om te "Blocken" en uit te sluiten.
Van W2 kreeg ik nog een bericht met de opmerking: "Gewoon niet lezen, op de tv zit toch ook een uit knop of je zapt verder". Inderdaad , maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat als je de berichten van vandaag oproept, je niet met een lijst geconfronteerd wil worden waar 14 Tombola berichten in staan, 7 nutteloze berichten zoals "Zwangere bedelaarster rijdt weg met . . . Mercedes" (behalve als het jouw Mercedes is en ze ongewenst zwanger van jou is) of al die reclameberichten met "Article: en dan hier wat tekst" die verwijzen naar weer meer reclame maar gewoon een overzichtelijke lijst krijgt met voor jou interessante berichten van interessante en lezenswaardige ijsberen.
P.s. feitelijk is dit ook een "Off Topic bericht dat je kunt negeren.
Bluebear
14 november 2014, 19:06
Ach, leven en laten leven. Waar maken we ons toch druk om? We hebben hier met een lezende ijsbeer te maken, waar het forum vol van zit. Het schrijverstalent is niet iedereen gegeven of heeft er simpelweg geen zin in.
Als dan een ijsbeer een keertje informeert naar zijn favorietje is het toch leuk als er iemand op reageert. Het is niet voor iedereen weggelegd om iedere week te gaan kijken of zijn favorietje er nog wel zit.
Mede ingegeven door economische omstandigheden of mobiele onmogelijkheden. Als ik al wat info heb over de een of de ander, slinger ik dat ook hier op het net.
Misschien dat een of andere voorbijsurfende ijsbeer er zijn voordeel mee kan doen. Vriendelijkheid kost geen geld.
Big30
15 november 2014, 01:31
"Topic" maar weer eens naar boven gehaald. Blijkbaar storen veel ijsberen zich aan nutteloze berichten.
Van W2 kreeg ik nog een bericht met de opmerking: "Gewoon niet lezen, op de tv zit toch ook een uit knop of je zapt verder". Inderdaad , maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat als je de berichten van vandaag oproept, je niet met een lijst geconfronteerd wil worden waar 14 Tombola berichten in staan, 7 nutteloze berichten zoals "Zwangere bedelaarster rijdt weg met . . . Mercedes" (behalve als het jouw Mercedes is en ze ongewenst zwanger van jou is)
Ik kan me je frustratie en opwinding heel goed voorstellen. Het was inderdaad wel vrij extreem wat de afgelopen dagen op het forum is gebeurd, om te beginnen countvlad die na ruim een jaar geen vraag gesteld te hebben in het GT-live topic, nu weer terug kwam met dezelfde vraag, dit maal als volgt geformuleerd.
Ben al een hele tijd niet meer geweest in GT. Zijn Veronica en Liza er nog altijd of zitten die inmiddels in een andere club?
Ofschoon Spankow in zijn reactie dan weer vond dat we hier (dat is voor het herhaald stellen vragen zonder zelf relevante forum info te geven) tot het geven van een ban moesten overgaan hebben we dit vonnis tot nu toe nog niet voltrokken. Nu vind jij dit dan misschien vrij onschulidg en geen reden tot een ban, tegelijk hebben we hier toch met een behoorlijk ernstig vergrijp te maken waar wel degelijk tegen opgetreden dient te worden. We zullen het zeker niet bij laten en er zal hier een vervolg opkomen 1! Ordnung muss sein!
Verder was het nog eens een treurige samenloop van omstandigheden want behalve Countvlad zagen we ook een nieuw lid die in zijn volstrekte schuld zich zo maar even ging inschrijven voor bijna alle Tombola Topics, let wel zonder zelf ook nog maar 1 zinnige forumbijdrage gepost te hebben. We gaan hier tegen optreden en zullen dit nieuwe lid hard maar helder duidelijk maken dat we dit niet dulden!
Was dat het einde van alle ellende? Was het maar zo! Er stonden hedendag wederom een aantal zeer off-topic bijdragen bij Algemeen Geijsbeer. Zeker bij het lezen van zo'n titel als "Zwangere bedelaarster rijdt weg met . . . Mercedes" kan men niet anders dan concluderen dat zoiets niet geduld en getolereerd mag worden. Dat de beer die dit bericht plaatste toch een vrij behoorlijke forumreputatie heeft mag dan waar zijn maar mag tegelijk nooit als excuus gelden.
Nu is het weliswaar zo dat we geprobeerd hebben leden tegemoet te komen door selectief nieuwe berichten in bepaalde topics aan te kunnen klikken en zelfs de mogelijkheid hebben aangegeven bepaald topics/sub-fora uit te sluiten zodat je deze niet ziet, maar optimaal is het zeker nog niet en blijft het feit dat als je nieuwe berichten aanklikt je berichten ziet die je gewoon niet wilt zien en lezen.
Ik realiseer me heel goed dat we in de toekomst hier veel strenger tegen moeten op gaan treden en dat gaat ook gebeuren, dit geldt wellicht nog wel meer voor de club en recensie topics waar een ieder ook maar vindt dat er tot in het oneindige commentaar gegeven mag worden, er soms zelfs flauwe grapjes worden gemaakt, je eigen gelijk in twijfel wordt getrokken, leden elkaar onderling bekritiseren zelfs de forumleiding etc. etc.
Ook hier zullen we in de toekomst nog strenger tegen opgaan treden dan we dat tot nu toe al deden. Nogmaals bedankt Badslippers voor het nog eens benadrukken van het punt dat je volkomen terecht hebt gemaakt. We hebben er al veel gedaan maar we zijn er zeker nog niet.
Help ons ook bij het modereren van de vele berichten door indien van toepassing op de knop "kwalijk bericht rapporteren" te drukken, dat waarborgt een snel optreden tegen berichten die niet door de beugel kunnen.
We gaan nog voor de jaarwisseling met name in deze optie,
Bepaalde topics/sub-fora uitsluiten bij 'Nieuwe berichten' (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36379-Bepaalde-topics-sub-fora-uitsluiten-bij-Nieuwe-berichten)
nog veel tijd en werk stoppen.
1: Na ampel beraad, inmiddels duidelijkheid verschaft!
Eddy_V
15 november 2014, 07:58
Is dit bericht van Big30 nu zodanig sarcastisch bedoeld dat ik het niet herken als werkelijk gemeend?
Of bedoeld hij dat het starten van topics die geen enkele relatie hebben met het IJBF voortaan verwijderd worden?
Bijvoorbeeld een topic zoals:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?35805-Kan-Zwarte-Piet-nog-wel
(ik hoop dat de link van dit oorspronkelijk door Big30 gestarte topic op de goede manier gekopieerd en geplakt is)
Blijft soms verrekte lastig om sarcasme, cynisme en oprechtheid te herkennen.
Ik zal hier voortaan ook meer rekening mee houden, om misverstanden te voorkomen
RAUL7
15 november 2014, 08:32
Was dat het einde van alle ellende? Was het maar zo! Er stonden hedendag wederom een aantal zeer off-topic bijdragen bij Algemeen Geijsbeer. Zeker bij het lezen van zo'n titel als "Zwangere bedelaarster rijdt weg met . . . Mercedes" kan men niet anders dan concluderen dat zoiets niet geduld en getolereerd mag worden. Dat de beer die dit bericht plaatste toch een vrij behoorlijke forumreputatie heeft mag dan waar zijn maar mag tegelijk nooit als excuus gelden.
Als ik moderator was zou ik deze beer onmiddellijk bannen. Ik denk ook niet dat hij het erg zou vinden!
Big30
15 november 2014, 09:02
Is dit bericht van Big30 nu zodanig sarcastisch bedoeld dat ik het niet herken als werkelijk gemeend?
Mijn bericht hierboven vermeld was, laten we zeggen met een redelijk ironische wellicht ook enigszins sarcastische ondertoon geschreven :wink:. Voor zo ver dat al niet duidelijk mocht zijn.
Tsja, zal best voorkomen dat we ons storen aan leden die, toegegeven soms wat vaak in herhalingen vallen bij het stellen van vragen, countvlad is daar een goed voorbeeld van en toen ik zijn bericht las (na meer dan een jaar geen vragen) dacht ik ook, pfff daar heb je hem weer! Heb de volgens mij brave man een IM gestuurd met het verzoek om ff wat te dimmen. Een ban voor het stellen van vragen, hoewel soms zeer storend zou ik zeer ongepast vinden.
Tsja, gisteren heeft ook een zeer recent lid genaamd DonnieBrasco, zich schuldig gemaakt aan het inschrijven in nogal wat tombala's. Klopt, nieuw lid, beetje onervaren en als nieuw lid een beetje dom. Het zij hem vergeven en ik heet hem hier van harte welkom!
Tsja, ook klopt het dat we op dit forum een sub-forum hebben genaamd Algemeen Geijsbeer, dat bestaat al sinds de oprichting van dit forum. We spreken dan over Oktober 2005. Leden plaatsen daar berichten, die hebben zeker als het gaat om voetbal, wielrennen etc. niet altijd te maken met de core van dit forum. Dat klopt. Vind dat eerlijk gezegd ook weer niet zo'n probleem. Het betreft als het gaat om het aantal berichten in dat topic om een minderheid. Komt bij dat we vele malen hebben aangegeven wat te doen mocht je deze berichten niet willen zien als je de knop nieuwe berichten aanklikt. Dat staat hier helder en duidelijk vermeld:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36379-Bepaalde-topics-sub-fora-uitsluiten-bij-Nieuwe-berichten
Dus ja, je kunt over berichten die je liever niet zou willen lezen gewoon heenlezen dus niet aanklikken dan wel met de tool die we beschikbaar hebben gesteld er voor zorgen dat je die berichten niet onder ogen krijgt!
Zou het verder gewenst zijn dat we in Club en dames recensies topics wat strenger gaan modereren? Ik weet het niet, bottom-line proberen we op dit forum juist leden veel vrijheid te geven om te reageren op de manier zoals het hen goed dunkt. Soms wordt er wel eens een grens overschreden en die grens proberen we goed te bewaken, vaak met behulp van de leden.
Maar we staan hier altijd open voor kritiek en mogelijke verbeteringen! De content die de leden leveren (club en dames recensies) dat is de kurk waar dit forum op drijft! De rest is bijzaak.
Maar leden aan te vallen die zo nu en dan wat leuke off-topics berichten posten, dat gaat vind ik echt veel te ver. Dat soort zogenaamde off-topic berichten behoren tot de cultuur die het IJBF zo uniek en uitzonderlijk maken.
Bosco
15 november 2014, 09:04
Dit is Big30 die net uit PHG is gerold met een wijntje teveel op! :biggrin:
Badslippers
15 november 2014, 11:51
Komt bij dat we vele malen hebben aangegeven wat te doen mocht je deze berichten niet willen zien als je de knop nieuwe berichten aanklikt.
Een handigheid is om een niet ter zake doende bericht in een "Topic" te "Quoten" vervolgens die "Quoot" te kopiëren en te plakken in een nieuw "Topic" dat je aanmaakt of in een bestaand (meer geëigend) "Topic" te plakken. (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?35224-De-ongelofelijke-offtopic-draad&p=400860#post400860)
Dalton
15 november 2014, 11:56
Dit is Big30 die net uit PHG is gerold met een wijntje teveel op! :biggrin:
BIG30 houdt het nooit tot 5 uur in de morgen vol hij vertrekt meestal zo tegen tienen want de hond en de kat en de muizen moet hij ook verzorgen plus zijn grootte sneeuwschuiver die hij hier steeds gebruikt om op te schonen heeft iedere keer weer een onderhouds-beurt nodig,dat ding moet in perfekte staat zijn en vooral voor het weekend.
Hij is nooit sarcastisch maar is zo geboren en daarom zit het er goed in,het is hetzelfde als bij een goede voetballer die worden niet gemaakt maar worden zo geboren,met in de ene hand een bal en in de andere een stukje papier waarop staat moeders pil is pet.