Volledige versie bekijken : Zoekfunctie
sofaking
16 oktober 2009, 17:09
Als je in geavanceerd zoeken "pooier" invult en "zoek alleen in titels" kiest wordt de topic "pooier/zuhälter/mensenhandel niet gevonden.
Ook niet als je "zuhälter" ingeeft.
Zou het kunnen dat dat komt door het ontbreken van spaties tussen de woorden ?
Als dat zo is kunnen we dus best altijd "woord1 / woord2" intypen ipv "woord1/woord2"
Big30
16 oktober 2009, 17:12
???
Bij mij lukt het zonder enig probleem!
???
Big30
Willem2
16 oktober 2009, 17:15
Heb desondanks de spaties ingevoerd :wink:
PS Je mag het daar ook posten :freu:
sofaking
16 oktober 2009, 17:22
Het lukt nog steeds niet... :confused:
Hier is mijn resultaat:
http://i281.photobucket.com/albums/kk234/huppelkonijn/zoekp.jpg
Big30
16 oktober 2009, 17:25
Tsja ...!!! Doet de zoekfunctie het ueberhaupt wel bij je?? Vreemd bij mij geen probleem.
Big30
sofaking
16 oktober 2009, 17:32
Tsja ...!!! Doet de zoekfunctie het ueberhaupt wel bij je?? Vreemd bij mij geen probleem.
Big30
Tja, zoals je ziet in de screenhot vindt hij 8 resultaten, maar die zit er niet tussen.
Zoek je ook alleen in titels ?
Als ik in heel de boodschap zoek vind ik hem ook.
Willem2
16 oktober 2009, 17:35
Ja en dan werkt het ook :rolleyes:
Hmmm heb je nog zo'n zoekopdrachtje.Het lijkt wel eieren zoeken met pasen :blob16:
Big30
16 oktober 2009, 17:36
Tja, zoals je ziet in de screenhot vindt hij 8 resultaten, maar die zit er niet tussen.
Als ik in heel de boodschap zoek vind ik hem ook.
Met de eenvoudige zoekfunctie vind ik het en met de geavanceerde ook, maakt niet uit of ik zoek in titels of berichten! Vreemd!
sofaking
16 oktober 2009, 17:42
Hé als ik op Pooier zoek vindt ie em wel. (Hoofdletter P)
http://i281.photobucket.com/albums/kk234/huppelkonijn/zoekp2.jpg
Nochtans zitten er in die andere titels die hij met pooier (kleine p) vindt óók titels met hoofdletter P.
Big30
16 oktober 2009, 17:49
Hé als ik op Pooier zoek vindt ie em wel. (Hoofdletter P)
http://i281.photobucket.com/albums/kk234/huppelkonijn/zoekp2.jpg
Nochtans zitten er in die andere titels die hij met pooier (kleine p) vindt óók titels met hoofdletter P.
Ik begrijp er niets van! Hoofdletter zou niets uit moeten maken. Of ik nu Eindhoven of eindhoven in tik ik krijg exact dezelfde zoekresultaten.
sofaking
16 oktober 2009, 17:58
Ik begrijp er niets van! Hoofdletter zou niets uit moeten maken. Of ik nu Eindhoven of eindhoven in tik ik krijg exact dezelfde zoekresultaten.
Het wordt nog straffer !!!
Als ik Eindhove intik, staat er in het "resultaat" als zoekterm "eindhoven"
En als ik nu net opnieuw "pooier" intik (kleine p) staat in het resultaatscherm als zoekterm "Pooier" (grote p) en vind hij de zuhälter draad ook.
Moest ik niet die screenshot nog hebben waar duidelijk het resultaat van "pooier" met kleine p in staat dan zou ik serieus aan mijn mentaal evenwicht beginnen twijfelen.
Daarom : als jullie zochten op "pooier", stond er in het resultaat als zoekterm vermeld : "Pooier"? of "pooier" ?
Big30
16 oktober 2009, 18:03
Als ik zoek op Pooier staat in het zoekresultaat pooier als ik zoek op pooier staat in het zoekresultaat pooier. Zelfde met E(e)indhoven.
Volgens mij maakt de zoekfunctie dus geen verschil tussen normaal en hoofdletter en kun je dat zelf ook niet wijzigen.
sofaking
16 oktober 2009, 18:35
Als ik zoek op Pooier staat in het zoekresultaat pooier als ik zoek op pooier staat in het zoekresultaat pooier. Zelfde met E(e)indhoven.
Volgens mij maakt de zoekfunctie dus geen verschil tussen normaal en hoofdletter en kun je dat zelf ook niet wijzigen.
Wel het lijkt er dan op dat ik er op één of andere manier toch in geslaagd ben om een zoekoperatie op pooier en op Pooier te starten en dat die resultaten verschillend zijn, zoals te zien in de 2 screenshots. :confused::136[1]:
MichelJ
4 augustus 2010, 21:30
Het heeft niet direct met bovenstaande te maken, maar ik kon niet zo snel een ander topic vinden.
Een handige, maar vrij onbekende, optie is het gebruik van een zogenaamde wildcard. Ben je bijvoorbeeld opzoek naar een recensie van Isabelle, maar weer je niet meer precies hoe de naam geschreven wordt (Isabelle, Isabella, Isabell, etc), dan kun je in het zoekvenster ‘Isabel*’ (dus met een * er achter) ingeven en alle topics waar het woord Isabel (met nog enkele letters) in staat worden weergegeven.
Met dank aan Tiga.