PDA

Volledige versie bekijken : Disclaimer

MiniME
25 oktober 2009, 11:54
Gezien de discussies de afgelopen maanden hier op het forum, die soms alle gevoel voor respect, realiteit en goed fatsoen te buiten gingen, zal ik al mijn postings voortaan voorzien van een link naar de volgende disclaimer:

DISCLAIMER:
Voor al mijn postings geldt dat het persoonlijke, zeer subjectieve uitingen zijn van hoe ik de dingen ervaren heb. Ik geef dan ook geen enkele garantie dat andere ijsberen dezelfde (goede of slechte) ervaring zullen hebben. Serieuze reacties op deze posting van oprechte ijsberen worden altijd beantwoord. Respectloze uitingen die alleen maar bedoeld zijn om het eigen ego op te krikken, een favoriete club/dame blindelings af te maken of op te hemelen, iemand nodelooos af te zeiken of het ijsberenwereldje onnodig romantiseren worden genegeerd.

:respekt:

Local Hero
25 oktober 2009, 14:22
Tunnelvisie is een psychologische term die betekent dat we hardnekkig zoeken naar bevestiging voor onze eigen veronderstellingen. U hoort alleen wat u wilt horen, of u vereenvoudigt uw leven in deze tijden van information overload door snel een duidelijk standpunt in te nemen en daar niet meer van af te wijken. Veel kunt u er niet tegen doen, maar deze twee zaken helpen: emoties en stress zorgen er mee voor dat u oogkleppen opzet en dat kunt u tegengaan door afstand te nemen. Daarnaast helpt het te weten hoe tunnelvisie werkt om meer open te staan voor alle informatie.

Hoe werkt tunnelvisie?

- Uitsluitend aandacht hebben voor informatie die leidt tot de gewenste veronderstelling.
- Uitsluitend aandacht hebben voor informatie die de veronderstelling bevestigt.
- De bevestigende informatie zwaarder laten weten dan de ontkrachtende informatie.
- De ontkrachtende informatie zo verdraaien dat die ongeloofwaardig wordt.
- De ontkrachtende informatie zo verdraaien dat die bevestigend wordt.

MiniME
25 oktober 2009, 14:44
Wat heeft rpl hier nu weer mee te maken? :biggrin:

Loretta
25 oktober 2009, 21:56
Open deuren ..intrappen oid???

KD

foots
25 oktober 2009, 23:22
Minime,

Dat geldt dacht ik eigenlijk voor alle beren, helaas heb jij het als nodig ervaren om dit te moeten doen.

Groet, Foots :respect1[1]::goodjob[1]:

Zakkenleger
26 oktober 2009, 03:18
@Minime, mooie disclaimer, maar mijn sig vind ik al zelf wel genoeg. Veel mensen begrijpen die al verkeerd en dat leidt tot komische (vind ik dan :rolleyes:) situaties. Goed lezen is en blijft een kunst die op dit forum nogal, laten we zeggen, amateuristisch beoefend wordt...

Eigenlijk wel triest dat je zo'n disclaimer gaat gebruiken. Dat anderen al dan niet bewust (wat is triester...) je zo verkeerd begrijpen is meer dan treurig. Maar: :keesmi[1]:

Dalton
26 oktober 2009, 05:28

:dance00[1]::dance00[1]::slaap::dance00[1]::dance00[1]:

:tricked[1]::tricked[1]::tricked[1]::tricked[1]:

:klo1::klo1::klo1::klo1::klo1:

Local Hero
26 oktober 2009, 20:53

gelukkig heb je nog gevoel voor humor mon cher MiniME ;)

Icebear Two
11 april 2011, 18:04
- Uitsluitend aandacht hebben voor informatie die leidt tot de gewenste veronderstelling.
- Uitsluitend aandacht hebben voor informatie die de veronderstelling bevestigt.
- De bevestigende informatie zwaarder laten weten dan de ontkrachtende informatie.
- De ontkrachtende informatie zo verdraaien dat die ongeloofwaardig wordt.
- De ontkrachtende informatie zo verdraaien dat die bevestigend wordt.

Lijkt me een treffende beschrijving van de Nederlandse politie zoals die aangestuurd wordt door het OM :smiley::smiley::smiley: