Volledige versie bekijken : Actie tegen km-heffing
Johnny Bravo
25 november 2009, 23:21
http://www.kilometerheffingnoway.nl/
Kom beertjes zeg nee tegen kilometerheffing:thefinger:
EVEN TEKENEN A.U.B.
JB
Gustomass
26 november 2009, 00:33
Kom beertjes zeg nee tegen kilometerheffing:thefinger:
EVEN TEKENEN A.U.B.
JB
zolang er maar geen minutenheffing komt tijdens de spitsuren in GT....
Wordt t veel te druk in VM, PSR, VV......
Gusto zal er wel een beetje naast zitten....;)
Picasso 1
26 november 2009, 08:09
De VVD lult de mensen naar de mond wanneer ze in de oppositie zitten en duwen het vervolgens alsnog, in licht gewijzigde vorm, door je strot wanneer ze in de regering zitten.
Let op wat ze schrijven: ze zijn tegen het voorstel voor kilometereheffing. Ze zijn dus niet tegen kilometerheffing
Kilomerterheffing is overigens een nieuw woord voor rekeningrijden. 10 jaar geleden wilde niemand dat, nu krijgt de PVDA mogelijk alsnog haar zin.
facial
26 november 2009, 08:19
Gelukkig gaat de heffing maar tot de grens en kunnen we in Duitsland lekker gratis rondtrappen en ook nog eens plankgas.
foots
26 november 2009, 18:58
Heren, beren,
Ik ben egoistisch en ik ben voor kilometerheffing in NL. Laat die burgers toch zwoegen en bloeden, nog minder wegen, want met de beurs lost de regering voor jullie de files op. Ha, ha, ik ben echt benieuwd hoe lang de NL regering jullie nog kan blijven uitzuigen, het is nog erger dan de slechtste hoer die ik ooit tegenkwam in mijn leven.
En ja ik blijf aan deze kant van de grens, ik lach, want er is werkelijk geen land ter wereld waar de eigen burgers zo worden behandeld als in het geweldige NL.
Die registeren nog meer dan XXXXX, electronisch papienten dossier, electronische aangiften, electronische waakhond in je auto, nog even en je krijgt bij de raamhoeren nog een electronisch parkeermeter, zodat de belasting en de btw gelijk ingehouden wordt.
Groet, Foots :wink2:
The Joker
26 november 2009, 19:09
Foots, vergeet niet dat je op weg naar de hoeren door NL moet rijden :(
rplover
26 november 2009, 20:03
Dat hoeft echt niet, SW, er zijn alternatieve routes, 50 km om, maar we hoeven echt NL niet door om in NRW te raken hoor ;)
sofaking
26 november 2009, 20:06
Over een paar jaar hebben we dat Big-Brother-style rekeningrijden in België ook hoor, dat staat nu al zo goed als vast.
Picasso 1
26 november 2009, 20:10
Over een paar jaar hebben we dat Big-Brother-style rekeningrijden in België ook hoor, dat staat nu al zo goed als vast.
Klopt, dat komt omdat België dan vol zit met gevluchte Nederlanders :chhers2:
rplover
26 november 2009, 20:11
Over het lijk van de Walen, SofaKing, dat gebeurt hier NOOIT.
En als het dan toch barst , verhuis ik naar de andere kant van de (taal)grens, daar woon en leef je nog veel goedkoper dan nu in Vlaanderen ;)
Dus laat ze maar komen, hebben we in één keer al die Nederlandse immigranten ook lekker beetgenomen :biggrin:
erpee :hammer:
Picasso 1
26 november 2009, 22:00
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/11/26/zonderdraagvlakgeenkmheffing.html
Kan die net zo goed meteen ermee kappen en zich inspannen voor oplossingen waar de bevolking wel behoefte aan heeft
rplover
26 november 2009, 22:14
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/11/26/zonderdraagvlakgeenkmheffing.html
Kan die net zo goed meteen ermee kappen en zich inspannen voor oplossingen waar de bevolking wel behoefte aan heeft
Volgens Zl hebben jullie allemaal op de politiekers gestemd en voeren die enkel uit wat de bevolking wil, mannen, waarom zeveren jullie dan toch zo?
Het is jullie stem, en de verkozenen zullen jullie wensen uitvoeren, namelijk een kilometertax :biggrin::biggrin::biggrin:
erpee :eek:
Jansen
26 november 2009, 22:39
Klopt, dat komt omdat België dan vol zit met gevluchte Nederlanders :chhers2:
hahahahaha Jaloers Picasso1 ? ik ga gewoon nog met mijn Belgisch kenteken naar Duitsland via Nederland.
En na 2012 met een Luxemburgs kenteken
Van mij mag die heffing wel door gaan.
Picasso 1
26 november 2009, 23:34
Volgens Zl hebben jullie allemaal op de politiekers gestemd en voeren die enkel uit wat de bevolking wil, mannen, waarom zeveren jullie dan toch zo?
Het is jullie stem, en de verkozenen zullen jullie wensen uitvoeren, namelijk een kilometertax :biggrin::biggrin::biggrin:
erpee :eek:
We wilden ook met zijn allen dolgraag verpakkingsbelasting :blume:
rplover
26 november 2009, 23:55
We wilden ook met zijn allen dolgraag verpakkingsbelasting :blume:
In België is nog plaats voor intelligente Nederlanders, Pica, die ontvangen de "domme" Belgen met open armen :biggrin:
Spijtig dat er zo weinig van hen dit forum bevolken :hammer:
erpee ;)
rolly
27 november 2009, 03:11
nog even en je krijgt bij de raamhoeren nog een electronisch parkeermeter, zodat de belasting en de btw gelijk ingehouden wordt.
:eek::eek::eek::eek:
Ja bedankt Foots.....breng ze even op `t idee...........................
Groet, Rolly:biggrin:;)
rolly
27 november 2009, 03:13
De VVD lult de mensen naar de mond wanneer ze in de oppositie zitten en duwen het vervolgens alsnog, in licht gewijzigde vorm, door je strot wanneer ze in de regering zitten.
Goh, er zijn toch nog meer mensen die weten hoe de VVD in elkaar steekt.
Rolly
Big30
23 januari 2010, 14:29
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,/ledenpeiling.html
Dit voorjaar discussieert de Tweede Kamer over de kilometerprijs. Voor een goed besluit over het wetsvoorstel moet de mening van onze leden zwaar meewegen. Via de ANWB ledenpeiling zorgen we ervoor dat de politiek u hoort!
Dacht dat we hier al een topic over hadden maar kan het zo snel ff niet vinden.
Big30
23 januari 2010, 16:41
Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!
De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.
Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.
Alvast Bedankt!
De ANWB
:cool::cool::cool:
The Joker
23 januari 2010, 16:47
Hier kun je dit weekeinde je onvrede over de KM heffing ook kwijt:
http://bco.dubinterviewer.com/scripts/dubinterviewer.dll/Frames?Quest=100029
foots
23 januari 2010, 16:47
Heren, beren
Wat een enthousiasme, dat doet me deugd ! Iedereen wil die kilometerheffing want daarop hebben ze al zo lang moeten wachten, maar dit kabinet die gaat het wel even regelen net als de woekerhypotheken, de woekerpensioenen en het verhogen van de pensioenleeftijd.
Ik hoop van ganzer harte dat NL de volgende stap naar de toekomst gaat zetten. Echt jammer dat ik net verhuisd ben en al het goede van NL moet missen. Tja dat zal ik echt missen, net als de blauwe enveloppen en het rechtsysteem van deze wereldkampioen.
Picasso 1
23 januari 2010, 18:41
Blijkt dat de vorige directeur en de huidige directeur van de ANWB dit plan hebben bedacht. ANWB-directie en Eurlings hebben lang onder een hoedje gespeeld en gezamenlijk getracht het nederlands volk te misleiden met onjuiste en misleidende berekeningen.
Zowel de ANWB als het CDA hebben zich hiermee in eigen vingers gesneden en zichzelf veel schade toegebracht. De ANWB doet er goed aan haar directie te vervangen voordat ze wegens veel weglopende klanten tot massa-ontslagen moeten overgaan en verder wordt het hoog tijd dat dit kabinet valt (waarschijnlijk gebeurt dat al na het komende debat over het Irak rapport van commissie Davids)
RAUL7
23 januari 2010, 18:49
Iedereen met de fiets en probleem opgelost :biggrin:!
foots
23 januari 2010, 23:50
De ANWB doet er goed aan haar directie te vervangen voordat ze wegens veel weglopende klanten tot massa-ontslagen moeten overgaan en verder wordt het hoog tijd dat dit kabinet valt (waarschijnlijk gebeurt dat al na het komende debat over het Irak rapport van commissie Davids)
"Onze" Picasso heeft nog hoop dat dit kabinet valt en dat het goed komt met NL. Laat die droom toch varen, Balkie zal weer vele mooie nietszeggende woorden produceren en zichzelf met alle andere fundamentalische gereformeerde eikels (ik noem Donner, Ballin en Rouvoet) er wederom mooi doorheen loodsen. Succes met de allerslechtste regering sinds de 2e wereldoorlog en dit jaar word NL wereldkampioen, namelijk in belasting betalen.
Gegroet, Foots :wink2: (ja, ik kom niet meer terug :thefinger:)
edward
24 januari 2010, 08:28
:wink2:
"Onze" Picasso heeft nog hoop dat dit kabinet valt en dat het goed komt met NL. Laat die droom toch varen, Balkie zal weer vele mooie nietszeggende woorden produceren en zichzelf met alle andere fundamentalische gereformeerde eikels (ik noem Donner, Ballin en Rouvoet) er wederom mooi doorheen loodsen. Succes met de allerslechtste regering sinds de 2e wereldoorlog en dit jaar word NL wereldkampioen, namelijk in belasting betalen.
En vooral voor mensen met veel zwart geld,die in het buitenland zijn gaan wonen zal het zwaar worden.Want de belasting kom je overal tegen .Zelfs op YBF:wink2:
Jünther
24 januari 2010, 09:05
"Onze" .... met alle andere fundamentalische gereformeerde eikels (ik noem Donner, Ballin en Rouvoet) .....
In strijd met de forumregels :heul::gruebel: :).
dupke
24 januari 2010, 10:39
Hheb als belgske ook maar even die enquete ingevuld, is voor ons ook belangrijk aangezien onze politieke randdebielen hun wagonnetje aan het treintje van de nederlandse regering willen hangen ivm de kilometer heffing. Alleen kennen wij geen hoge bpm en kan bij ons daardoor de prijs alleen maar omhoog ipv omlaag gaan zelfs bij het laagste tarief in nl gangbaar.
En ja, ze weten niet waar je naar toe gaat : tja exact km nederland en exact x km in duitsland op de factuur in belgie ???? of willen jullie nederlanders geen km heffing voor de buitenlanders doorvoeren : volgens onze politiekers wel waardoor het kastje toch al in je auto moet zitten.
Ja en hoe weten ze anders wat wel als kosten inbrengbaar is in belgie en wat niet bij bedrijfswagens. De belgische regering gaat toch geen kilometers prive in het buitenland gereden als bedijfskost laten aftekken van de belastingen door bedrijven. Zo zot zijn ze nog net niet.
Even de autosnelwegen in nederland volgen ( ze weten toch al waar je de grens over komt) en dan afmeten in duitsland en hoppa..... je komt uit bij lr, pgh of de villa ( ja scheelt vanhier uit maar 5 km in afstand naar die drie clubs.) Zo weet m'n werkgever zo waar ik in het weekend uithang. :wand:
rolly
24 januari 2010, 20:37
Alleen kennen wij geen hoge bpm en kan bij ons daardoor de prijs alleen maar omhoog ipv omlaag gaan zelfs bij het laagste tarief in nl gangbaar.
En dacht jij dat het met het verdwijnen van de BPM voor ons Nederlanders goedkoper gaat worden?:confused::confused: Vergeet dat maar....als pasen en pinksteren op een dag valt misschien. Auto rijden wordt voor mij zeker twee keer zo duur als die kut-km-heffing er door komt(als ik dezelfde auto blijf rijden met het zelfde aantal kilometers). Het is gewoon een andere manier om ons nog meer uit te melken.
Rolly
edward
24 januari 2010, 22:01
Goedkoop .Goedkoper. Goedkoopst. Hollandser kan het niet.Misschien kun je bij je belastingaangiften wel aftrekken.Je kilometerstand uiteraard.
Snoepveter
24 januari 2010, 23:19
Het wordt wat verwarrend allemaal. De VVD is overigens tegen invoering van de kilometerheffing. Er is ook nog spitsheffing geroepen door de overheid, ook onder het mom om de files terug te dringen. Maar ja, hiervoor hadden we natuurlijk al eerder de spitsstrook bedacht (voormalig CDA minister Hanja Maij-Weggen) en dit was een groot (financieel) fiasco. Ook een nadeel van het huidige plan inzake de km heffing is dat de meetapparatuur en verwerking van de informatie a. gigantisch duur zal zijn en b. er een giga ambtenaren apparaat ingezet zal moeten worden. Ik zeg: niet doen dus. In lijn met de europese regelgeving moet de Nederlandse regering de BPM wel afbouwen. Hierdoor worden de auto's goedkoper in aanschaf. Helaas heb je daar niets aan als je nu al een auto rijd :mad: Anderzijds moet er een eerlijk heffing systeem komen.
Als je dan toch een systeem zoekt dat aansluit bij het idee dat de kosten zo eerlijk mogelijk gedragen zouden moeten worden door de gebruiker: gewoon accijnsverhoging toepassen op de brandstof. Dan heb je gelijk alle (buitenlandse) weggebruikers (ook de Belgen en Duitsers ja), maar ook het vrachtvervoer, busjes etc.
Picasso 1
25 januari 2010, 00:56
Anderzijds moet er een eerlijk heffing systeem komen.
Als je dan toch een systeem zoekt dat aansluit bij het idee dat de kosten zo eerlijk mogelijk gedragen zouden moeten worden door de gebruiker: gewoon accijnsverhoging toepassen op de brandstof.
De huidige accijns, wegenbelasting en BPM dekken al alle kosten en dan nog blijft 10 miljard over; van de 13 milard die wordt betaald wordt slechts 3 miljard geinvesteerd in onderhoud van wegen . De huidige hoge belastingen zijn aldus vanuit kostenoogpunt volstrekt onnodig en dienen alleen om de staatskas te spekken. Er is dus helemaal niks eerlijks noch aan het huidige systeem noch aan elk ander duurder (km-heffing) systeem.
Als er geld nodig is voor andere beleidsterreinen dan moet je daar de extra heffingen toepassen (openbaar vervoer, zorgstelsel...) dan wordt het eindelijk eens transparant hoeveel bijvoorbeeld een treinkaartje echt kost en kan je daar beleid op richten. Nu wordt veel financieel wanbeleid bedekt door geld over te hevelen dat middels accijns, wegenbelasting, etc wordt opgebracht.
Bizar overigens dat velen inmiddels zo gebrainwasht zijn dat ze de optie van een verdere accijnsverhoging redelijk en eerlijk vinden als alternatief op km-heffing (moet de staatskas soms met 20 miljard gespekt worden ipv 10 miljard?). Het enige eerlijke alternatief is of de autobelastingen met 80% reduceren of met dat geld extra wegen aanleggen; enkel en alleen dat alternatief is eerlijk.
Aan de andere kant krijgt Nederland misschien wat het verdient.
Goedemorgenallemaal
25 januari 2010, 08:22
Je hebt tegenstanders tegen de belasting.
Je hebt tegenstanders tegen de inbreuk op de privacy.
Een enkeling is beide
rplover
25 januari 2010, 08:26
Het enige eerlijke alternatief is of de autobelastingen met 80% reduceren of met dat geld extra wegen aanleggen; enkel en alleen dat alternatief is eerlijk.
Zoals ik al eerder schreef in een ander topic:
Schaf de BPM, verkeerssbelastingen, ..... allemaal af.
En verreken alles aan de pomp. Iedereen die de weg op moet, moet de pomp passeren, en dan zal iedereen betalen naar gelang van het verbruik van zijnen otto.
Eerlijker kan niet, en geen miljardeninvestering aan onnodige ambtenaren en gesofistikeerde zwarte dozen :betrunken:
Hou het simpel en eerlijk, maar er zijn te veel mensen en instellingen die hun zakken willen vullen, en dan moeten de ministers ook betalen, dus wedden dat ze zo snugger (lees: dom) niet zullen zijn... .
erpee
facial
25 januari 2010, 08:36
Doe deze topic maar op slot, die km heffing komt er toch niet. Gelukkig maar want ik rijd er ruim 50.000 per jaar in m'n diesel. Dat werd dan 30 ct per km x 50.000 = 15.000 en nu voor 2200 euro is de wegenbelasting klaar :biggrin:
Goedemorgenallemaal
25 januari 2010, 10:13
Doe deze topic maar op slot, die km heffing komt er toch niet. Gelukkig maar want ik rijd er ruim 50.000 per jaar in m'n diesel. Dat werd dan 30 ct per km x 50.000 = 15.000 en nu voor 2200 euro is de wegenbelasting klaar :biggrin:
als er nog meer kilometer vreters zijndan zou ik zeggen, ga ermee door...
Investeer in het openbaar vervoer, niet alleen hier maar ook in het Buitenland (Je moet zo iets europees aanpakken)
Bundesbahn Brüggen, Bahnhof Tiergarten. :biggrin:
Picasso 1
25 januari 2010, 20:54
als er nog meer kilometer vreters zijndan zou ik zeggen, ga ermee door...
Investeer in het openbaar vervoer, niet alleen hier maar ook in het Buitenland (Je moet zo iets europees aanpakken)
Bundesbahn Brüggen, Bahnhof Tiergarten. :biggrin:
Openbaar vervoer is alleen handig binnen drukke steden. Zie als voorbeeld Parijs met een uitgebreide ondergronds metro netwerk. Je bent van de ene kant van de stad in no time op elk willekeurig ander punt van Parijs voor maar 1 of 2 euro (realisatie van zo'n goed OV systeem in de grote steden lukt Nederland echter nooit)
Buiten de grote steden is de auto juist praktischer en economischer.
In Nederland heeft OV eigenlijk helemaal geen zin. Teveel gelul van teveel belangengroepen en dan komen er complexe constructies met strippenkaarten, abonnementen, ingewikkelde kortingsacties, prijsvariaties of je voor 9 uur of na 9 uur rijdt, groepen die wel of niet gesubsideerd worden en ingewikkelde invulformulieren ervoor, tijdstippen waarop wel of niet wordt gereden en een jaarlijkse overdreven verhoging van de reiskaartjes.
Puuuh, ik hou het maar op de auto
Zakkenleger
25 januari 2010, 21:07
... en dienen alleen om de staatskas te spekken.
Populistisch geklets wat je wel vaker hoort van mensen die politiek zwakbegaafd zijn. Ik had van jou beter verwacht. :rolleyes:
Korte opfriscursus dan maar.
1) De overheid heeft geld nodig om infrastructuur, leger, politie, onderwijs etc te betalen
2) dat geld komt via bedrijven en burgers (belastingen, accijnzen, importheffingen etc) en via staatsobligaties (lenen dus, met rente, van de kapitaalmarkt)
3) als er geld overblijft kunnen de belastingen omlaag
4) als er geld te kort is gaan de belastingen omhoog of wordt er bezuinigd op uitgaven (tekort nu oplossen) of worden er meer obligaties uitgegeven (tekort verschuiven naar de toekomst)
5) met soorten belastingen kan gespeeld worden, bijv BTW omhoog, dan IB omlaag.
6) Politici bepalen wat er waaraan wordt uitgegeven, ambtenaren hoe.
7) Kiezers kiezen de politici.
In de praktijk is het iets ingewikkelder maar in de basis klopt dit wel. Maar populisme is wel makkelijker, natuurlijk. ;)
Kijk, zijn we het toch weer eens. :biggrin:
Bart
25 januari 2010, 21:31
Nog eens stukje opfris cursus.
1) Als het met bedrijven slecht gaat dan gaan ze hun productie anders inrichten, hun verkoop/marketing anders aanpakken, het product aanpassen etc.
2) Als het met de overheid slecht gaat dan verhogen ze de belastingen. Niks efficienter werken. De macht van de monopolist
In de praktijk is het iets ingewikkelder maar in de basis klopt dit wel.
NB: de meest eerlijke km-heffing bestaat al, invoering kost niks en geen gevaar voor privacy. Het heet accijns.
Bart
Big30
25 januari 2010, 21:37
Bizar overigens dat velen inmiddels zo gebrainwasht zijn dat ze de optie van een verdere accijnsverhoging redelijk en eerlijk vinden als alternatief op km-heffing (moet de staatskas soms met 20 miljard gespekt worden ipv 10 miljard?).
De staatkas spekken? Dacht altijd dat we een begrotingstekort hadden en wat blijkt we hebben veel spek in kas :biggrin:!
Goedemorgenallemaal
25 januari 2010, 21:57
NB: de meest eerlijke km-heffing bestaat al, invoering kost niks en geen gevaar voor privacy. Het heet accijns.
Bart
En dat is helemaal waar, maar daar hoor je niemand over...
Ik denk ook dat we met accijns uiteindelijk minder hoeven te betalen omdat we niet hoeven mee te betalen aan dure volgsystemen.
Nu hoor ik sommigen klagen dat je daarmee ook kilometers in het buitenalnd betaald maar dan tank je, als je daar toch bent, daar een keertje?
Maar niet tanken in Belgie want ook daar gaan ze op den duur kilometerheffing invoeren.
Goedemorgenallemaal
25 januari 2010, 21:59
In de praktijk is het iets ingewikkelder maar in de basis klopt dit wel. Maar populisme is wel makkelijker, natuurlijk. ;)
Populisme lost alleen wat op als je populisten kunt kiezen...
En dan worden het toch weer politici.
Of ze lossen niks op en geven de schuld daarvan aan anderen.
Een populist kan alleen maar succes hebben als hij geen succes heeft.
Zakkenleger
25 januari 2010, 22:03
...
In de praktijk is het iets ingewikkelder maar in de basis klopt dit wel.
Je vergeet een klein puntje: 'ze' zijn de politici die door 'ons' gekozen worden. Oplossing: kies andere politici.
Bart
Dat klopt wel maar daarmee kun je niet bereiken wat ook de bedoeling is van de kmheffing: rijden in de spits duurder maken dan rijden buiten de spits, en ook sommige wegen duurder maken dan andere.
Daarnaast: als je de accijns met bijv 20ct / l verhoogt, gaan weer meer mensen in D of BE tanken.
Picasso 1
25 januari 2010, 22:13
Ik zie dat je het theoretische verhaaltje zoals je die op de schoolbanken krijgt goed begrijpt. En nu de praktijk :cool:
Korte opfriscursus dan maar.
1) De overheid heeft geld nodig om infrastructuur, leger, politie, onderwijs etc te betalen
Klopt dat de overheid geld nodig heeft voor haar hoofdtaken en hier heb je algemene belastingen voor zoals bijvoorbeeld BTW en inkomstenbelasting waar iedereen in bijdraagt.
Daarnaast zijn er specifieke terreinen waar geld voor nodig is waar een specifiek doelgroep van gebruik maakt. Voor autorijden zijn er wegen nodig en het is dan ook logisch dat de autorijders hiervoor opdraaien en niet anderen. Het probleem is dat van deze specifiek doelgroep veel meert geld wordt binnengehaald dan nodig is (de staatskas wordt gespekt tbv andere doelen ;)) . Zo wordt milieutoeslag ook bijvoorbeeld niet in milieuprojecten aangewend maar wordt daarmee ook de staatskas mee gespekt onder valse voorwendselen
3) als er geld overblijft kunnen de belastingen omlaag
4) als er geld te kort is gaan de belastingen omhoog of wordt er bezuinigd op uitgaven (tekort nu oplossen) of worden er meer obligaties uitgegeven (tekort verschuiven naar de toekomst)
Als er geld tekort is krijgen we het ‘zuur’ en als er geld overblijft het ‘zoet’ :confused:. Je begint zowaar als Balkenende te klinken :rofl:
6) Politici bepalen wat er waaraan wordt uitgegeven, ambtenaren hoe.
7) Kiezers kiezen de politici.
Kiezers kiezen op grond van de selectieve en onvolledige informatie die ze krijgen. Zie bijvoorbeeld de zeer selectieve berekeningen die inzake km-heffing aan het publiek wordt gepresenteerd. Politici willen macht en wringen zich in allerlei bochten om die macht uit te oefenen.
Waarom denk je dat Eurling nu een terugtrekkende beweging maakt? Misschien omdat als hij niet meer gekozen wordt ook niet meer kan bepalen wat er waaraan uitgegeven wordt :gruebel:
In de praktijk is het iets ingewikkelder maar in de basis klopt dit wel. Maar populisme is wel makkelijker, natuurlijk. ;) .
Ook de waarheid wordt door belanghebbenden in de populistische hoek geduwd, dat is wel makkelijk natuurlijk ;)
Picasso 1
25 januari 2010, 22:42
Dat klopt wel maar daarmee kun je niet bereiken wat ook de bedoeling is van de kmheffing: rijden in de spits duurder maken dan rijden buiten de spits, en ook sommige wegen duurder maken dan andere.
Zucht, opnieuw uitleg geven :rolleyes:.
De ochtenspits begint om 6.30 en duurt tot 10.00 en regelmatig later, de middagspits begint al vanaf 15.00 en duurt vaak tot 19.00 en later. Je moet bijna door het oog van de naald kruipen om niet in de spits te rijden :hammer:. Als mensen niet in de huidige spits rijden hebben we straks bijna de hele dag spits en wordt het spitstarief een steeds groter wordend olievlek met veel belastinginkomsten ;)
Ben je op de hoogte van het feit dat Nederland door de europese unie is opgedragen de ten opzichte van andere landen oneerlijke BPM af te bouwen en Nederland onderhandeld heeft hiervoor tot 2016 de tijd te krijgen? Hoor je Eurlings niet zeggen dat een van de voordelen van km-heffing is dat we dan van de BPM af zijn? :gruebel:.
Rex
25 januari 2010, 22:46
Laten ze eens een keer die uitkeringen stopzetten van al die anties die hier onze zakken vullen en ons Nederland naar de klote helpen......
Ok ok ik ben het niet volledig met Wilders eens, maar bezuinigen doorvoeren aan de kant van opvreters, daar ben ik een voorstander van. Dan heb je helemaal geen km heffing nodig om gaten in de begroting op te vullen ( lees links te lullen en rechts te vullen).........
Rex....die al veel te veel belasting betaald en die meent dat mensen die werken!!!! eerst beloond moeten worden en de mensen die onterecht opvreten van Nederland 800x dubbel gestraft dienen te worden!!!!
Zakkenleger
25 januari 2010, 22:57
Ik zie dat je het theoretische verhaaltje zoals je die op de schoolbanken krijgt goed begrijpt. En nu de praktijk :cool:
De Picassiaanse praktijk? ;)
Klopt dat de overheid geld nodig heeft voor haar hoofdtaken en hier heb je algemene belastingen voor zoals bijvoorbeeld BTW en inkomstenbelasting waar iedereen in bijdraagt.
Daarnaast zijn er specifieke terreinen waar geld voor nodig is waar een specifiek doelgroep van gebruik maakt. Voor autorijden zijn er wegen nodig en het is dan ook logisch dat de autorijders hiervoor opdraaien en niet anderen.
Iets te kort door de bocht, amigo. Autowegen zijn niet alleen voor autorijders die daar gebruik van maken, maar indirect ook voor anderen die geen auto hebben. Bijv mensen die met OV rijden, passagiers van autorijders en vergeet ook het vrachtverkeer niet die allerlei goederen bezorgen aan de winkels op loopafstand.
Je zou allerlei zeer complexe berekeningsmethodes moeten loslaten om te berekenen wie precies waarvoor moet betalen dat de berekening van de kmheffing daar een peuleschil bij is. Vandaar dat wegen vooral uit de algemene middelen betaald worden. Zie ook punt 5 van mijn lijstje: met de bronnen van overheidsinkomsten kan gevarieerd worden. Uitgangspunt is dat het totaal toch opgehoest moet worden door ons allemaal. Door wie, hoeveel en via welk type belasting is een politieke beslissing.
Als er geld tekort is krijgen we het ‘zuur’ en als er geld overblijft het ‘zoet’ :confused:. Je begint zowaar als Balkenende te klinken :rofl:
Een populistisch maar nietszeggend argument. Argumentum ad hominem, die vergelijking met Balkenende. En verder zeg je hetzelfde als ik: als er geld tekort is moet er geld bij.
Kiezers kiezen op grond van de selectieve en onvolledige informatie die ze krijgen. Zie bijvoorbeeld de zeer selectieve berekeningen die inzake km-heffing aan het publiek wordt gepresenteerd.
Laat die kiezers daar dan maar wat aan doen in plaats van op hapklare brokjes te wachten. Caveat emptor, etcetera. ;)
Politici willen macht en wringen zich in allerlei bochten om die macht uit te oefenen.
Politiek is al zo oud als de mensheid. Dus wat draagt dit verder bij aan de discussie?
Waarom denk je dat Eurling nu een terugtrekkende beweging maakt? Misschien omdat als hij niet meer gekozen wordt ook niet meer kan bepalen wat er waaraan uitgegeven wordt :gruebel:
Is dat zo verrassend? Dat doet vrijwel elke politicus van welke partij dan ook.
Ook de waarheid wordt door belanghebbenden in de populistische hoek geduwd, dat is wel makkelijk natuurlijk ;)
Een waarlijk Picassiaans-populistische opmerking, die ook al niets toevoegt aan de discussie. :rofl:
Leg anders even uit wat je hier bedoelt met de waarheid? Die van de Telegraaf? ;)
Zakkenleger
25 januari 2010, 23:05
Zucht, opnieuw uitleg geven :rolleyes:.
Ook hier zijn we het al over eens. :biggrin:
De ochtenspits begint om 6.30 en duurt tot 10.00 en regelmatig later, de middagspits begint al vanaf 15.00 en duurt vaak tot 19.00 en later. Je moet bijna door het oog van de naald kruipen om niet in de spits te rijden :hammer:. Als mensen niet in de huidige spits rijden hebben we straks bijna de hele dag spits en wordt het spitstarief een steeds groter wordend olievlek met veel belastinginkomsten ;)
Als ik het goed begrepen heb is het ook de bedoeling het aantal autokms terug te dringen. Dus minder rijden met zijn allen. Door de kosten van autorijden hoger te maken wordt het steeds interessanter voor werknemers en werkgevers te onderzoeken of het werk ook anders, of op andere (niet-spits rijden vereisende) tijden te organiseren. Uitraard kan dat niet voor alle werkenden, maar als bijv 25% met thuiswerken kan worden uitgevoerd, nog eens 25% met verbeteren van OV dan kan er toch aardig wat veranderen.
Ben je op de hoogte van het feit dat Nederland door de europese unie is opgedragen de ten opzichte van andere landen oneerlijke BPM af te bouwen en Nederland onderhandeld heeft hiervoor tot 2016 de tijd te krijgen? Hoor je Eurlings niet zeggen dat een van de voordelen van km-heffing is dat we dan van de BPM af zijn? :gruebel:.
Jawel. En dus? Weet je nog, één bron van belasting inruilen voor andere bron? :rolleyes:
Picasso 1
25 januari 2010, 23:17
Iets te kort door de bocht, amigo. Autowegen zijn niet alleen voor autorijders die daar gebruik van maken, maar indirect ook voor anderen die geen auto hebben. Bijv mensen die met OV rijden, passagiers van autorijders en vergeet ook het vrachtverkeer niet die allerlei goederen bezorgen aan de winkels op loopafstand.
Mierenneukerij
Je zou allerlei zeer complexe berekeningsmethodes moeten loslaten om te berekenen wie precies waarvoor moet betalen dat de berekening van de kmheffing daar een peuleschil bij is. Vandaar dat wegen vooral uit de algemene middelen betaald worden.
De berekening is simpel: er wordt 13 miljard jaarlijks binnengehaald van autobezitters/gebruikers en hiervan wordt slechts 3 miljard tbv autobezitters/gebruikers aangewend. Alles in de algemene middelen stoppen en hiervan uitgaven doen dient alleen maar om niet transparant te zijn en dus 'politiek' te bedrijven
Een populistisch maar nietszeggend argument. Argumentum ad hominem, die vergelijking met Balkenende. En verder zeg je hetzelfde als ik: als er geld tekort is moet er geld bij.
Dacht dat je het snapte. Waarschijnlijk zat je in Thailand toen Balkenende dit zei :rofl:. Ik zou zeggen zoek het maar op en laat duidelijk zijn dat ik niet hetzelfde zeg als jij
Laat die kiezers daar dan maar wat aan doen in plaats van op hapklare brokjes te wachten. Caveat emptor, etcetera. ;)
Een belangrijk gedeelte van de kiezers snapt niet eens waar wij het over hebben en zijn erg goed kneedbaar door sluwe politici
Een waarlijk Picassiaans-populistische opmerking, die ook al niets toevoegt aan de discussie. :rofl:
Toen je opmerkte dat er gekeken moest worden naar ijsberen waarvan het grootst aantal berichten verwijderd werden had je ook al moeite met in de spiegel kijken ;)
Dit was momenteel mijn laatste reactie :smoke:
Big30
25 januari 2010, 23:25
http://www.ov-website.nl/
http://fiets.startpagina.nl/
http://www.duitsverkeersbureau.nl/NLD/natuur_actief_ontspanning/fietsen.htm
:biggrin::wink::tongue:
Goedemorgenallemaal
26 januari 2010, 00:00
Een belangrijk gedeelte van de kiezers snapt niet eens waar wij het over hebben en zijn erg goed kneedbaar door sluwe politici
Vooral de populisten doen daar erg veel moeite voor.
Kiezers kiezen op grond van de selectieve en onvolledige informatie die ze krijgen.
de totale informatie is zo gecompliceerd dat populisten deze zodanig versimpelen dat met het snapt, ook al is essentiele informatie daarbij verloren gegaan m
Goedemorgenallemaal
26 januari 2010, 00:06
Openbaar vervoer is alleen handig binnen drukke steden. Zie als voorbeeld Parijs met een uitgebreide ondergronds metro netwerk. Je bent van de ene kant van de stad in no time op elk willekeurig ander punt van Parijs voor maar 1 of 2 euro (realisatie van zo'n goed OV systeem in de grote steden lukt Nederland echter nooit)
Buiten de grote steden is de auto juist praktischer en economischer.
In Nederland heeft OV eigenlijk helemaal geen zin. Teveel gelul van teveel belangengroepen en dan komen er complexe constructies met strippenkaarten, abonnementen, ingewikkelde kortingsacties, prijsvariaties of je voor 9 uur of na 9 uur rijdt, groepen die wel of niet gesubsideerd worden en ingewikkelde invulformulieren ervoor, tijdstippen waarop wel of niet wordt gereden en een jaarlijkse overdreven verhoging van de reiskaartjes.
Puuuh, ik hou het maar op de auto
Waarom zijn er zoveel spitsproblemen in vergelijking met andere tijdstippen?
De meeste mense zitten alleen maar op de snelweg om dag in dag uit van de ene stad naar de andere te rijden. Veel van die werkplekken liggen niet zo heel ver va het station af. Toch gaan die mensen met de auto . Mijn buurman heeft ontdekt dat, met vertraging op het spoor , hij sneller op zijn werk is dan met de auto
Zakkenleger
26 januari 2010, 00:26
Mierenneukerij
Een heerlijk onderbouwde mening weer. Da's wel makkelijk discussieren zo. Zal ik dat voortaan ook maar met jouw argumenten doen? :biggrin:
De berekening is simpel: er wordt 13 miljard jaarlijks binnengehaald van autobezitters/gebruikers en hiervan wordt slechts 3 miljard tbv autobezitters/gebruikers aangewend. Alles in de algemene middelen stoppen en hiervan uitgaven doen dient alleen maar om niet transparant te zijn en dus 'politiek' te bedrijven
Jawel. Zie punt 5 van mijn lijstje nog maar eens. Als het huishoudboekje maar klopt, maakt het niet zoveel uit welke bron van belasting daaraan bijgedragen heeft. Uiteraard hebben verschillende bronnen wel verschillende gedragseffecten. Zoals Bart ook aangaf: alleen accijns op benzine en diesel is vermoedelijk het meest eerlijk. Geen km heffing, geen wegenbelasting, geen BPM. Maar dat levert ook ander gedrag op waarvan we blijkbaar nog niet de voordelen zien. Of waarvan we de nadelen hoger inschatten.
Dacht dat je het snapte. Waarschijnlijk zat je in Thailand toen Balkenende dit zei :rofl:. Ik zou zeggen zoek het maar op en laat duidelijk zijn dat ik niet hetzelfde zeg als jij
Mijn punt was dat je opmerking niets bijdroeg aan de discussie.
Als dat al zo is (ik deel die mening niet): richt een nieuwe politieke partij op met als pijler de beperking van stemrecht. Ik zie met belangstelling het partijprogramma tegemoet.
Toen je opmerkte dat er gekeken moest worden naar ijsberen waarvan het grootst aantal berichten verwijderd werden had je ook al moeite met in de spiegel kijken ;)
Welnee, geen moeite mee. In tegenstelling tot sommige andere beren weet ik precies wat ik schrijf en waarom. En je verdraait de zaak. Dat ging om iets heel anders. Wat jij nu doet noemen ze ook wel een stroman argument.
Dit was momenteel mijn laatste reactie :smoke:
Ik kan het me voorstellen. ;)
foots
26 januari 2010, 20:38
Heren, beren,
Laat ze gewoon de spoorwegen asfalteren, spoorwegen zijn namelijk een zwaar achterhaald principe. Ze brengen je van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet heen wil. Kortom weg met alle e subsidie van openbaar vervoer (vanuit de autobelastingen en accijnzen) en welkom in de 21ste eeuw van individueel vervoer. Neem een voorbeeld aan de Philipijnen met het flexibele zelfregelende jeepney systeem. Niks overheid, dus ...... het werkt.
Ach, nee, NL is wereldkampioen belasting betalen en nutteloos geld rondpompen en bureaucratie, die als ze in een hoog zelden geval een keer een beslissing nemen, dan moet er een commisie aan te pas komen om de beslissing te evalueren. Ach flikker toch op, NL is zwaarder failliet dan Belgie ooit zal worden, zelfs al woonden er alleen maar Walen die gingen doppen.
Big30
26 januari 2010, 20:52
Steun de kilometerprijs! (http://www.snm.nl/page.php?pageID=88&itemID=5655)
Zaterdag 23 januari start de ledenpeiling van de ANWB over de kilometerprijs. Stichting Natuur en Milieu, Koninklijk Nederlands Vervoer, RAI Vereniging, Fietsersbond roepen de leden van de ANWB op om zich vóór de kilometerprijs uit te spreken. Want de kilometerprijs zorgt voor minder autokilometers en meer openbaar vervoer. Dat is beter voor de bereikbaarheid in Nederland, de gezondheid van mensen en het klimaat. Bovendien gaan de meeste autorijders er financieel op vooruit.
:wink2::wink2:
The Joker
26 januari 2010, 21:04
Jaja Big30, jij gaat voortaan op de fiets naar Duitsland....
Big30
26 januari 2010, 21:14
Jaja Big30, jij gaat voortaan op de fiets naar Duitsland....
Ik vind het een geniaal idee! Nooit meer in de file naar Duitsland rijden fantastisch, financieel vaar ik er wel bij dus kan ik een nieuwe race fiets aanschaffen met als extra voordeel dat ik op een mooie zomerse zaterdag een trainingstochtje met de race fiets naar de clubs in NRW kan maken.
Ik zie totaal geen nadelen. Het systeem is ook nog Fraude gevoelig perfect toch :biggrin:! Als ik niet weet hoe ik moet frauderen geen nood van bel ik wel de een of andere Roemeense die zijn daar geniaal in want dat wordt daar op school onderwezen.
Als ik 's avonds terug wil dan neem ik gewoon de intercity van Hauptbahnhof Grefrath en daar koop ik dan een goedkoop kaartje want de opbrengsten van de kilometerheffing zullen naar ik aanneem grotendeels naar het OV gesluisd worden.
Ik zeg een typisch voorbeeld van een win-win situatie. Pakken die winst dus en laten we dit topic maar sluiten lijkt me.
:joke::baeh:
Big30
foots
26 januari 2010, 21:17
We stellen voor dat Big een keer met het openbaar vervooer naar PHG gaat en zowel de kosten alswel de reistijd inclusief het fietsen en lopen van het station. (Ja ik bedoel met de fiets naar het station en terug lopen want dan is je fiets uiteraard gestolen door een aan medicamenten gewende persoon (lees drugsverslaafde). Geen kwats, harde feiten en geen dom groenlinks of ander communistisch (SP is CPN van vroeger) gelul !
Groet en droom lekker verder, Foots :wink2:
Picasso 1
26 januari 2010, 21:20
Laat ze gewoon de spoorwegen asfalteren, spoorwegen zijn namelijk een zwaar achterhaald principe. Ze brengen je van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet heen wil.
Dit is nou een praktische oplossing met durf en het lef om buiten de gangbare kaders te denken. Lang leve professor Dr. Foots :biggrin:.
Het heeft ook heel erg met visie te maken en als je een kabinet vol stopt met boekhouders dan heb je een visie-loze regering zoals de huidige.
Denken in termen van openbaar vervoer is denken in termen van groepen (de vrijheid van het individu wordt daaraan ondergeschikt gemaakt, is niet zo belangrijk), denken in termen van individuele mobiliteit is denken in termen van individuele vrijheid.
Spoorwegen en treinen is inderdaad een zeer dure aangelegenheid die aan de transfusiebuis van subsidies (bekostigd door accijnsen en wegenbelasting) hangt. Het ter discussie stellen van het OV vervoer is een no-go area voor linkse partijen omdat dat indruist tegen hun groepsbenadering. Een groep is makkelijker te richten dan veel eigenzinnige individuen ;).
Deze regering benadert mobiliteit als een boekhoudkundig onderwerp. Mijn inziens dient mobiliteit niet terug gedrongen te worden maar dient juist zoveel mogelijk bevorderd te worden. Mobiliteit betreft de bloedvaten van de economie en raakt ook de individuele bewegingsvrijheid en leent zich dan ook slecht voor een boekhoudkundige visie-loze benadering.
Zakkenleger
26 januari 2010, 21:27
Picasso 1 for president! :rofl:
Big30
26 januari 2010, 21:30
Heren, beren,
Laat ze gewoon de spoorwegen asfalteren, spoorwegen zijn namelijk een zwaar achterhaald principe. Ze brengen je van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet heen wil.
Hier ben ik het helemaal met Foots eens! Het voordeel is dan ook dat je dan over de geasfalteerde spoorwegen van een plaats waar je toch niet bent naar een plaats waar je toch niet heen wilt kunt rijden met je auto.
Extra voordeel is dat je gebruik kunt blijven maken van de stations restauraties :biggrin:!
Daar hebben ze namelijk heeeel goed eten en zeer nette toiletten!
:wink2::baeh:
Big30
Picasso 1
26 januari 2010, 21:44
Hier ben ik het helemaal met Foots eens! Het voordeel is dan ook dat je dan over de geasfalteerde spoorwegen van een plaats waar je toch niet bent naar een plaats waar je toch niet heen wilt kunt rijden met je auto.
Spoorwegovergangen verander je in rotondes en klaar is kees :baeh:
foots
26 januari 2010, 21:45
Heren, beren,
Ik vrees dat onze mod Big een dikke bril nodig heeft en dringend behoefte heeft aan cullinaire en geestelijke ondersteuning.
1. Op stations zijn geen nette toiletten, alleen hokjes die door drugverslaafden worden gebruikt voor hun tijdelijk moment van genot.
2. Wat heeft onze Big op een station gegeten waardoor hij zo ziek is geworden dat hij het eten op een station heel goed is gaan noemen.
Ik zeg stop met giro 555 die Haitianen kunnen nog wel even onder het puin liggen, die zijn toch al dood. Help, maar Help Big, ik begreep dat hij zelfs al solliciteerde naar een mod functie op de weblog van Erpee :eek: Dit kan allemaal niet waar zijn :hammer:.
Gegroet, Foots :wink2:
P.S. Ik die nu serieus vreest dat Big het pad kwijt is, houd hem op de rails hij is het spoor volledig bijster.
Big30
26 januari 2010, 21:48
Spoorwegovergangen verander je in rotondes en klaar is kees :baeh:
Dan kom je weer in de file terecht dus dat schiet niet op he :baeh: en de spoorbomen moet je juist gesloten houden zodat je lekker hard kunt scheuren!
Extra voordeel het probleem van bevroren wissels bestaat ook niet meer. Vind wel dat als je van de spoorbaan gebruik maakt verplicht studenten mee moet nemen of krijgen die dan allemaal een auto om maximaal mobiel te zijn?
Krijgen we nog meer file's :biggrin:.
Picasso 1
26 januari 2010, 21:51
Big, jij moet de politiek in gaan dan raakt men daar door je sarcasme snel uitgeluld :biggrin:
Big30
26 januari 2010, 21:55
Big, jij moet de politiek in gaan dan raakt men daar door je sarcasme snel uitgeluld :biggrin:
Kom net terug uit Roermond heb me aangemeld voor de PVV, ff met Geert wat doorgenomen maar zit wel snor hoor :biggrin::biggrin:!
Heb jou ook meteen aangemeld met als referentie jouw commentaar hier, je hoeft niet eens meer langs te komen je staat nu al op plaats 3 van de lijst.
Suc6 P1 met je uitverkiezing :freu::asshole::lostit:!
Big30
Picasso 1
26 januari 2010, 21:57
Kom net terug uit Roermond heb me aangemeld voor de PVV, ff met Geert wat doorgenomen maar zit wel snor hoor :biggrin::biggrin:!
Heb jou ook meteen aangemeld met als referentie jouw commentaar hier, je hoeft niet eens meer langs te komen je staat nu al op plaats 3 van de lijst.
Suc6 P1 met je uitverkiezing :freu::asshole::lostit:!
Big30
Nou weet ik het zeker. Femke Halsema is je vriendin en daarom ga je niet meer naar clubs maar hou je je meer bezig met huishouden en tuinieren :biggrin:
Big30
26 januari 2010, 22:03
Nou weet ik het zeker. Femke Halsema is je vriendin en daarom ga je niet meer naar clubs maar hou je je meer bezig met huishouden en tuinieren :biggrin:
Mondje dicht he, geen prive info hier vermelden :biggrin:! Tis trouwens Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren :biggrin:.
Zakkenleger
26 januari 2010, 22:06
Ik zou gezworen hebben dat Big met Agnes Kant iets moois had. :biggrin:
Picasso 1
26 januari 2010, 22:07
Marianne Thieme daar wil ik best wel op rijden :tongue:. Heffing voor dat rijden is geen enkel probleem :rofl:.
Big30
26 januari 2010, 22:16
Ik zou gezworen hebben dat Big met Agnes Kant iets moois had. :biggrin:
Heb daar een eind aangemaakt die kende de Communistische Nederlandse Alimentatie regeling iets te goed :biggrin:!
Ja ben wel goed maar niet gek, ze viel ook af wegens onderontwikkelde strijk en stofzuig skills. Getest en te licht bevonden, moest verder mijn Hummer voor een Prius inruilen en een OV jaarkaart nemen. Ging me wat te ver eerlijk gezegd :joke::rofl:.
(zo en nu weer normale reacties :biggrin:)
foots
26 januari 2010, 22:22
Heb daar een eind aangemaakt die kende de Communistische Nederlandse Alimentatie regeling iets te goed :biggrin:!
Ja ben wel goed maar niet gek, ze viel ook af wegens onderontwikkelde strijk en stofzuig skills. Getest en te licht bevonden, moest verder mijn Hummer voor een Prius inruilen en een OV jaarkaart nemen. Ging me wat te ver eerlijk gezegd :joke::rofl:.
(zo en nu weer normale reacties :biggrin:)
Mogen alleen de mods grappen maken of hun politieke voorkeuren nar voren brengen. De uitdaging van Big vanuit E met openbaar vervoer naar PHG staat, gewoon feiten en dan zal ik vanuit L vertrekken over E. naar PHG, wedden dat ik sneller en goedkoper en veiliger reis ? Goed een Vlaamse Limburgse Vlaai erop, ik durf dat gerust.
Big30
26 januari 2010, 22:29
Mogen alleen de mods grappen maken of hun politieke voorkeuren nar voren brengen. De uitdaging van Big vanuit E met openbaar vervoer naar PHG staat, gewoon feiten en dan zal ik vanuit L vertrekken over E. naar PHG, wedden dat ik sneller en goedkoper en veiliger reis ? Goed een Vlaamse Limburgse Vlaai erop, ik durf dat gerust.
Ik neem de uitdaging aan en zal me via OV verplaatsen! Je kent de nieuwe lijndienst al vanaf EHV local Airport naar Grefrath International Airport ;)?
Maar ehm goede vraag d.i. de bereikbaarheid van de clubs in NRW per OV! Stel je staat op de parkeerplaats van PHG of GT met pech en je wilt met het OV naar huis? Taxi naar Venlo en dan de trein?
:wink2::wink2:
Big30
Picasso 1
26 januari 2010, 22:31
Als je als CDA-er een PVDA onderwerp op je neemt dan ga je vroeg of laat ook draaikont gedrag vertonen
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1342277.ece/Eurlings_Kamer_beslist_over_kilometerheffing
Picasso 1
26 januari 2010, 22:33
Taxi naar Venlo en dan de trein?
In Amsterdam kun je ook de taxi nemen. Schijnt erg veilig te zijn en kost bijna niks :rolleyes:
MichelJ
26 januari 2010, 22:39
Marianne Thieme daar wil ik best wel op rijden :tongue:. Heffing voor dat rijden is geen enkel probleem :rofl:.
http://img185.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-8579/loc557/36581_marianne_thieme-lovegroov-01_122_557lo.jpg
MJ betaalt ook wel 50 euro tax...
rplover
27 januari 2010, 07:59
Goed een Vlaamse Limburgse Vlaai erop, ik durf dat gerust.
Je weet wel tegen wie je moet wedden om te winnen :biggrin:
Had je eergisteren tegen mij gewed, was je ook afgegaan :hammer:
erpee ;)
edward
27 januari 2010, 12:20
Heren, beren,
Ik vrees dat onze mod Big een dikke bril nodig heeft en dringend behoefte heeft aan cullinaire en geestelijke ondersteuning.
1. Op stations zijn geen nette toiletten, alleen hokjes die door drugverslaafden worden gebruikt voor hun tijdelijk moment van genot.
2. Wat heeft onze Big op een station gegeten waardoor hij zo ziek is geworden dat hij het eten op een station heel goed is gaan noemen.
Ik zeg stop met giro 555 die Haitianen kunnen nog wel even onder het puin liggen, die zijn toch al dood. Help, maar Help Big, ik begreep dat hij zelfs al solliciteerde naar een mod functie op de weblog van Erpee :eek: Dit kan allemaal niet waar zijn :hammer:.
Volgens mij ben je zelf het spoor bijster Hoe haal je het in je verwaande bol om zoiets onmenselijks te schrijven .Laat een vliegtuig weesmeisjes overkomen naar L in België. Heb je goedkope kuisvrouwen en later misschien als DVP gebruiken.Als het maar goedkoop is ben jij er als de kippen bij.:wink2:
Gegroet, Foots :wink2:
P.S. Ik die nu serieus vreest dat Big het pad kwijt is, houd hem op de rails hij is het spoor volledig bijster.
Volgen mij ben je zelf het spoor bijster.Hoe haal je het in je verwaande bol om zoiets onmenselijks te schrijven.Laat een vliegtuig weesmeisjes over komen uit Haïti naar L in België.Heb je goedkope kuisvrouwen en later misschien wel DVP,s.Want goedkoop is foots ten voeten uit.
RAUL7
27 januari 2010, 17:17
Vlaanderen gaat door met de werkzaamheden rond de invoering van een kilometerheffing op de Vlaamse wegen en 2013 blijft de streefdatum.
Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) verklaard in de plenaire vergadering van het Vlaams parlement...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1059857/2010/01/27/2013-blijft-streefdatum-voor-kilometerheffing-in-Vlaanderen.dhtml
Big30
27 januari 2010, 22:23
Vlaanderen gaat door met de werkzaamheden rond de invoering van een kilometerheffing op de Vlaamse wegen en 2013 blijft de streefdatum.
Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) verklaard in de plenaire vergadering van het Vlaams parlement...
Ik zie het nog gebeuren dat in NL de kilometerheffing niet doorgaat en in Vlaanderen wel! Mocht dat zo zijn dan ga ik emigreren naar het beloofde land :biggrin:.
:baeh::lostit:
Big30
Zakkenleger
27 januari 2010, 22:30
Er gaan roddels dat, omdat de Walen toch geen geld hebben, alleen de Vlamingen moeten gaan betalen... :biggrin:
Picasso 1
27 januari 2010, 22:35
Ik zie het nog gebeuren dat in NL de kilometerheffing niet doorgaat en in Vlaanderen wel! Mocht dat zo zijn dan ga ik emigreren naar het beloofde land :biggrin:.
:baeh::lostit:
Big30
Hahahaha :biggrin:
Maar goed, door dit type idiote plannen worden Geert Wilders en Filip de Winter straks in de kaart gespeeld. Ze hoeven helemaal niet meer op campagne te gaan met zulke domme opponenten.
The Joker
28 januari 2010, 09:49
Big30 wordt de nieuwe Jan Marijnessen.
Extreem links lullen, extreem rechts Roemeense meisjes met zaad vullen... :freu:
Willem2
28 januari 2010, 10:33
Extreem links lullen, extreem rechts Roemeense meisjes met zaad vullen... :freu:
Ik wil niet aan de politiek meedoen maar ik denk dat Big30 het andersom doet :rolleyes: :biggrin: ;)
rplover
28 januari 2010, 11:06
Hahahaha :biggrin:
Maar goed, door dit type idiote plannen worden Geert Wilders en Filip de Winter straks in de kaart gespeeld. Ze hoeven helemaal niet meer op campagne te gaan met zulke domme opponenten.
Volgens de ZL's van deze wereld beslissen de kiezers, Pica :biggrin:
De Walen zijn in ieder geval een stuk intelligenter dan die honderden Hollanders die ik hier hoor :hammer:
Het sleutelwoord is frankofiel, plaats mij maar in dat kippenhok, levert een heerlijk soepje op ;)
erpee - daar was eens een meisje loos, die wou gaan varen, die......
Big30
28 januari 2010, 16:37
Moet je je mond weer voorbij praten ;)? Nou ja ik ontken en bevestig niets zeg alleen houd de nieuws media goed in de gaten!
Het Vlaamse kilometer heffing plan komt me overigens zeer symphatiek en slim voor, petje af. Hier wat details die ik zojuist via wel ingelichte bronnen heb vernomen:
- Elke Vlaming krijgt gratis een mobieltje met GPS. Niks geen gedoe met een kastje. Hiermee krijgt de mobiel industrie een impuls en zal er ook meer worden gebeld. Dus 2 maal kassa!
- Omdat het file probleem wordt opgelost zal de arbeids produktiviteit stijgen dit gecombineerd met nog wat neven effecten alleen zal een veelvoud opleveren van de investering in de mobieltjes. Dit heet het multiplier effect.
- De inkomsten van de kilometerheffing zullen worden aangewend om de stagnerende Waalse economie weer vlot te krijgen. Een prachtig voorbeeld van solidariteit, ik kan slechts zeggen Hulde :freu:!
- Dit genereert weer een impuls van de bestedingen in Wallonie waar uiteindelijk Vlaanderen ook weer van zal profiteren.
Een waarachtig geniaal plan! Om mijn bron te beschermen vriendelijk verzoek met mijn info vertrouwelijk om te gaan. Maak er nergens melding van het is strikt vertrouwelijk wat ik nu zeg en ligt politiek ook zeer gevoelig.
m.vr.gr.,
Big30
Zakkenleger
19 maart 2010, 15:24
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1360640.ece/Draai_van_CDA_er_Koopmans_is_einde_van_de_km-heffing
Dank zij de draaiende Jeannetten van het CDA ;)
foots
19 maart 2010, 20:03
Jammer, ik vond het zo leuk om mijn collega's hiermee te pesten, maar ben niet bang, ik heb nog genoeg stof om ze nog jaren te irriteren, dankzij het geweldige NL-se rechtsysteem.
Willem2
19 maart 2010, 20:43
Jammer, ik vond het zo leuk om mijn collega's hiermee te pesten, maar ben niet bang, ik heb nog genoeg stof om ze nog jaren te irriteren, dankzij het geweldige NL-se rechtsysteem.
Maar wat ga jij doen als ze dat wel in België gaan invoeren :eek:, naar Duitsland en zeuren over umweltplakette :gruebel: ;)
Maar er moet nog altijd iets gevonden worden vanwege de BPM :gruebel:
rplover
19 maart 2010, 21:06
Maar wat ga jij doen als ze dat wel in België gaan invoeren :eek:, naar Duitsland en zeuren over umweltplakette :gruebel: ;)
Maar er moet nog altijd iets gevonden worden vanwege de BPM :gruebel:
Jullie mogen hem al lang terug hebben, dat vuilnbisbakkenras :biggrin:
Zolang onze vriend Daerden op zijn postje blijft, en ""Milquet Non leeft, gaat dat lekker niet door, die kilometertaks. Die mogen jullie ook houden, wereldkampioenen belastingen betalen (kunnen jullie beter dan schaatsen LOL).
Lang leve de Walen ... (http://www.youtube.com/watch?v=Yw-lc3txY8g) .
rolly
20 maart 2010, 11:49
Juich nog maar niet te vroeg.....het komt er nu niet. Maar het zal er wel door gedrukt worden als VVD en CDA weer samen de handjes op de buik hebben. En dan mag Jan Modaal en alles wat daar onder zit aan inkomsten weer flink gaan dokken...vooral diegenen die er onder zitten dan....Dan mogen de grote meneren met hun mooie grote sleetjes met de hun toebedeelde belastingvoordeeltjes de snelwegen alleen onveilig maken.
Rolly
Willem2
20 maart 2010, 14:34
Juich nog maar niet te vroeg.....het komt er nu niet. Maar het zal er wel door gedrukt worden als VVD en CDA weer samen de handjes op de buik hebben. En dan mag Jan Modaal en alles wat daar onder zit aan inkomsten weer flink gaan dokken...vooral diegenen die er onder zitten dan....Dan mogen de grote meneren met hun mooie grote sleetjes met de hun toebedeelde belastingvoordeeltjes de snelwegen alleen onveilig maken.
Rolly
Volgens mij maak je een fout. De VVD wilde dat helemaal niet invoeren. Het kwartje was van Kok (PvdA). Eurlings (CDA) had het er bijna doorgedrukt. Groenlinks zal vanwege het milieu dat ook wel doen net als PvdD. SP zal het invoeren naar inkomen. En Geert als er een hoofddoek omzit :gruebel: D66 wil een referendum er over houden....
:wink2:
Hemaworst
20 maart 2010, 15:15
Volgens mij maak je een fout. De VVD wilde dat helemaal niet invoeren. Het kwartje was van Kok (PvdA). Eurlings (CDA) had het er bijna doorgedrukt. Groenlinks zal vanwege het milieu dat ook wel doen net als PvdD. SP zal het invoeren naar inkomen. En Geert als er een hoofddoek omzit :gruebel: D66 wil een referendum er over houden....
En de Partij voor de Dieren wil het alleen voor mensen invoeren die als een slak rijden...
rolly
20 maart 2010, 17:24
Ach ja dat kwartje van Kok...dat we met z`n allen terug zouden krijgen van CDA, VVD en LPF...die verkiezingsbelofte weet je nog.....wanneer gaat dat gebeuren? Never nooit niet....en dan zijn er nog wel een paar dingen te vinden waar ze tegen waren toen ze in de oppositie zaten. Dingen waar ze later zelf mee op de proppen kwamen als kabinet zijnde...alleen dan nog wat erger.......Erger...ergeren...dat is wat ik begin te doen nu....dus ik stop nu maar.
Rolly
Picasso 1
21 maart 2010, 07:24
Volgens mij maak je een fout. De VVD wilde dat helemaal niet invoeren.
De VVD wilde het wel invoeren en draaide toen ze merkten dat er veel maatschappelijk verzet was. Plotseling was het dat ze wel voor kilometerbeprijzing waren (dit zeiden ze in het begin vaak maar lieten naarmate de maatschappelijke tegenstand groeide steeds vaker achterwege) maar dat ze tegen dit plan van Eurlings waren (dit begonnen ze steeds harder te roepen naarmate de Telegraaf enquette steeds hogere cijfers aan tegenstanders toonde). De VVD vaart op dezelfde populistische bootje als Wilders.
Zakkenleger
21 maart 2010, 10:41
...
De VVD vaart op dezelfde populistische bootje als Wilders.
Verrek, ik ben het eens met Picasso 1! :eek:
De VVD is bang voor Wilders en heeft domweg geen eigen standpunten die ze verdedigt, vandaar dat ze haar oor zo laat hangen naar opiniepeilingen. Treurig...
Jansen
21 maart 2010, 14:49
Wat een verhaal wordt dit !
Ik zet gewoon mijn kilometer teller uit :biggrin:
edward
21 maart 2010, 15:52
Zo kan het ook.Goedkoop tanken.En geen kilometers rijden
640