PDA

Volledige versie bekijken : Prostitutie vanaf 21 jaar

Jovibeer
8 december 2009, 23:18
Dit artikel is te lezen op:

http://blog.spitsnet.nl/2009/12/08/prostitutie-vanaf-21-jaar/

Prostitutie vanaf 21 jaar
Getagd met: prostitutie sex werk
De leeftijd voor prostitutie moet in de aankomende Wet Regulering Prostitutie omhoog van 18 naar 21 jaar. Ook moeten meisjes en jongens standaard seksuele voorlichting in het lespakket krijgen, te beginnen op de basisschool. Dat meldden hulpverleners en politieagenten op het Landelijk Congres Aanpak Jeugdprostitutie gisteren aan organisator Movisie.
“Iedereen die ik hier vandaag spreek, is het erover eens dat de leeftijd naar 21 jaar moet voor prostitutie”, aldus Lou Repetur van Expertisepunt Jeugdprostitutie van Movisie. Logisch, vindt de projectleidster van het kennisinstituut voor maatschappelijke ontwikkeling.

“Allereerst is onlangs weer eens bewezen dat de hersenen pas met 23 jaar volgroeid zijn. Tot die tijd zijn langere termijnbeslissingen lastiger te maken volgens neurologische onderzoeken. Bovendien hebben meisjes die op vroege leeftijd in de prostitutie terechtkomen vaak een licht verstandelijke beperking of ze zijn getraumatiseerd vanuit de thuissituatie.”

Er is in 90 procent van de gevallen een voortraject van mishandeling, verwaarlozing en geweld thuis bij jonge prostituees, melden verschillende experts. Repetur: “Als de wettelijke leeftijd wordt opgetrokken, hebben we nog drie jaar langer een handvat om hen te beschermen. Het is toch raar dat je 21 jaar moet zijn om een bordeel te mogen opstarten, maar met 18 jaar je lichaam mag verkopen.” Het kennisinstituut gaat op 15 december pleiten voor een verhoging van de prostitutieleeftijd in de Tweede Kamer.

Voorkom dat deze groep kwetsbare meisjes in het vak terechtkomt, bepleitten deskundigen. Zowel politie als hulpverleners merkten op dat seksueel weerbaar maken van jongeren het sleutelwoord moet zijn. Op een gezonde manier grenzen stellen blijkt echter een vaardigheid die een grote groep meisjes mist.

“Ze hebben vaak een hele grote mond, maar als je met ze doorpraat blijft er niets van hen over”, vertelt Helen Haak van Scharlaken Koord, een hulpverleningsinstelling op De Wallen. Tijdens de voorlichting die ze geeft op het speciaal en regulier onderwijs ziet ze hoe snel meisjes overstag gaan voor een aardige jongen. “Dat is dan nog maar in een rollenspel. Laat staan dat ze verliefd zijn.”

Dat kiezen voor de prostitutie op 18-jarige leeftijd gebeurt uit vrije wil, kan er bij Mariëlle Nollen van Humanitas niet in. “Ik heb nog nooit een 18-jarige gesproken die riep: ‘Joepie, ik ben prostituee!’”

Babbel
9 december 2009, 00:13
Dat kiezen voor de prostitutie op 18-jarige leeftijd gebeurt uit vrije wil, kan er bij Mariëlle Nollen van Humanitas niet in. “Ik heb nog nooit een 18-jarige gesproken die riep: ‘Joepie, ik ben prostituee!’”

En vanaf 21jaar gaat er dan bij haar ook niet in.
Volgens mij was er al wel eens een discussie over leeftijden :cool:

SFL
9 december 2009, 00:34
“Allereerst is onlangs weer eens bewezen dat de hersenen pas met 23 jaar volgroeid zijn.

Bij mannen is het idd 23 jaar, maar bij vrouwen pas 27 of 28 meen ik. Niet dat ik seksistisch wil overkomen, hoor... Maar zo zegt de wetenschap. Indien ze de leeftijd zouden optrekken tot die leeftijd van 27 jaar, dan zat een groot deel van de hertjes al lang over hun hoogtepunt.

The Joker
9 december 2009, 00:35
Ik heb anders ook nog nooit een meid van 21, 25, 30 of 40 horen roepen: ‘Joepie, ik ben prostituee!’
Maar goed, van rukken wordt je doof, dus ik zal het wel fout hebben gehoord...

SFL
9 december 2009, 00:57
Ik heb anders ook nog nooit een meid van 21, 25, 30 of 40 horen roepen: ‘Joepie, ik ben prostituee!’
Maar goed, van rukken wordt je doof, dus ik zal het wel fout hebben gehoord...

En ik heb nog nooit iemand horen roepen:
-Joepie ik ben receptioniste
-Joepie ik ben kassierster
-Joepie ik ben boekhouder
-Joepie ik werfleider
- ...enz

Al wel gehoord:
-Joepie ik ben bankier (was voor de crisis)
-Joepie ik ben ambtenaar

Goedemorgenallemaal
9 december 2009, 10:00
ER zijn er van 17-18 met onvolgroeide hersenenenen die het beter weten dan iemand van 25. er zijn er natuurlijk veel meer die het beter menen te weten...

Maar als d ehersenen er zo lang over doen, dan vind ik het van de gekke dat kinderen al met 16, misschien straks met 18, mogen drinken.
IJsbeer spelen met onvolgroeide hersenen is ook gevaarlijk, ga je straks denken dat het normaal is.

Om terug te komen op het topic, daar is al een draadje over geweest en daar heb ik mijn mening in deze kweste al geventileerd. Ik ben nog niet zo oud en seniel dat ik blijf herhalen...

En een tip voor beren die zich nu opeens schuldig voelen omdat ze zich onlangs een jongedame van 18-19 jar vergrepen hebben...

Mwoehahhahaa, maak je niet druk, het zou kunnen maar in de meeste gevallen doen de dames zich jonger voor dan ze zijn. En dat he je, met name in slecht verlichte clubs, echt niet zo snel in de gaten...
(Aan de andere kant zullen er ook jonge dames zijn die zich wat ouder zullen voordoen als ze ook maar denken dat je niet van al te jong houdt...)

Picasso 1
9 december 2009, 13:05

Ik ken wel een verwarde ijsbeer die bijna niks anders hoort :muahaha:

intense002
9 december 2009, 13:11
mij maakt dat eigenlijk niet veel uit....
ten eerste, "als" het zo wordt zal dit voor Nederland gelden.
ten tweede, hier in België zal dit dus (nog) geen invloed hebben.
ten derde, ik ga toch naar Duitsland....:biggrin:

joepie
9 december 2009, 13:12
Waarom halen jullie er mij bij ik weet van niks joepie:hah:

Picasso 1
9 december 2009, 13:23
Er is in 90 procent van de gevallen een voortraject van mishandeling, verwaarlozing en geweld thuis bij jonge prostituees, melden verschillende experts.

In 90 procent van de gevallen blijken het 'experts' te zijn die hun mening presenteren ipv gedegen onderzoek :smoke:

In 100 procent van de gevallen halen belanghebbenden alleen die experts aan wiens mening overeenkomt met die van hunzelf :smoke:

Willem2
9 december 2009, 13:40
Waarom halen jullie er mij bij ik weet van niks joepie:hah:

Ja, Joepie ik ben joepie :biggrin::wink:

Willem2
9 december 2009, 13:44
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=16397&highlight=leeftijdsgrens

Enquete : https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=6136&highlight=leeftijdsgrens

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=15270&highlight=leeftijdsgrens

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=9773&highlight=leeftijdsgrens