PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen weersvoorspelling. Hittegolf, weeralarm!



Pagina's : [1] 2

Big30
2 januari 2010, 17:37
http://www.nu.nl/binnenland/2154387/ijskoude-week-in-vooruitzicht.html


Nederland begint de eerste dagen van het nieuwe jaar met ijskoude nachten. Het KNMI voorspelt de komende week nachtelijke temperaturen die lokaal tussen de min 10 en min 15 graden Celsius.

Een woordvoerder van het KNMI zegt dat het vooral koud wordt op de plaatsen waar een sneeuwdek ligt:

''Boven het sneeuwdek kunnen de nachtelijke temperaturen dan flink dalen.'' En er komt nog meer sneeuw bij, is de voorspelling.

Later zaterdagmiddag gaat het sneeuwen in het noorden en noordoosten van het land. Daar moet het verkeer dan ook rekening houden met gladheid.

RAUL7
2 januari 2010, 18:01
Dan moeten we ons gaan opwarmen in de sauna :freu:!

Big30
2 januari 2010, 18:08
Dan moeten we ons gaan opwarmen in de sauna :freu:!

Dat lijkt me een geniaal idee :biggrin:!

http://www.saunagids.nl/

;):biggrin::cool:

Big30

Fuck4Ever
2 januari 2010, 18:39
Ach, een beetje ijsbeer laat zich niet uit het veld slaan door een nachtvorstje toch? :)

MichelJ
3 januari 2010, 02:21
GT +32,6 graden :biggrin::freu:

Zakkenleger
3 januari 2010, 02:31
Thailand +35 graden :biggrin:

MichelJ
3 januari 2010, 03:03
Thailand is zover op de brommert ;)

RAUL7
3 januari 2010, 09:12
GT +32,6 graden :biggrin::freu:

En in PHG :confused:? :smile2:

dupke
3 januari 2010, 09:46
En in PHG :confused:? :smile2:

Gaan, en een thermometer meenemen, dan weten wij het ook ;)

Bosco
3 januari 2010, 09:59
En in PHG :confused:? :smile2:

tussen de 27 en 28 graden. En als Daniella aanwezig is, 5 graden warmer. :rolleyes:

RAUL7
3 januari 2010, 10:15
Gaan, en een thermometer meenemen, dan weten wij het ook ;)

Zal ik doen als ik ga :cool:!

MichelJ
3 januari 2010, 11:45
Half Januari schijnt er een hittegolf te komen in PHG:biggrin::freu:

RAUL7
3 januari 2010, 13:34
Vriezen: 's Nachts blijft het zeker de volgende 15 dagen flink vriezen, doorgaans min 5. Overdag zou het zeker negatief blijven in alle regio's ten oosten van Brussel tot vrijdag 15 januari. Dan wordt het overdag 3 à 4 graden.
's Nachts blijft het echter -6 graden vriezen, en zaterdag 16 januari wordt het opnieuw een graadje kouder.


Sneeuw: vanaf vrijdag gaat het opnieuw sneeuwen. 7 centimeter schatten de voorspellers op vrijdag, maar zaterdag en zondag komt daar nog zeker een centimeter of vijf bij. Ook voor woensdag 13 en donderdag 14 januari zien de computers sneeuwbuien.


http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-Weer/article/detail/1048900/2010/01/03/Het-blijft-vijftien-dagen-vriezen.dhtml

CLUBSPORT
4 januari 2010, 00:14
het is wat he met die opwarming van de aarde :biggrin:
Zouden we dan toch nog eens een echte winter krijgen? :eek:

RAUL7
5 januari 2010, 08:25
Net als bij ons zit Nederland in de greep van een streng winteroffensief. Vooral de ijzel op de wegen baart onze noorderburen zorgen en daarom hebben ze grof geschut ingezet.
De Nederlanders gaan die gladde wegen nu te lijf met heteluchtwagens die normaal op Schiphol worden gebruikt.

De A58 bij Etten-Leur in Noord-Brabant (op enkele kilometers van de Belgische grens) werd maandagmiddag op deze onorthodoxe manier ijsvrij gemaakt. De Nederlandse Rijkswaterstaat zette een zogenoemde heteluchtwagen (http://www.youtube.com/watch?v=DfUdW2xUhI4&feature=player_embedded) in, die normaal gesproken alleen gebruikt wordt voor de start- en landingsbanen op Schiphol.


http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-Weer/article/detail/1049545/2010/01/05/Nederlanders-gaan-ijzel-te-lijf-met-heteluchtwagen.dhtml

RAUL7
5 januari 2010, 17:27
In Nederland kampen nogal wat gemeenten met een tekort aan strooizout en ze hebben daarom hun strooibeleid aangepast. Zo waarschuwt Hilversum weggebruikers hun snelheid aan te passen, want "we hebben geen korreltje strooizout meer"...

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1049955/2010/01/05/Hollanders-moeten-langzamer-rijden-want-het-zout-is-op.dhtml

Big30
6 januari 2010, 20:46
In Nederland kampen nogal wat gemeenten met een tekort aan strooizout en ze hebben daarom hun strooibeleid aangepast. Zo waarschuwt Hilversum weggebruikers hun snelheid aan te passen, want "we hebben geen korreltje strooizout meer"...

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1049955/2010/01/05/Hollanders-moeten-langzamer-rijden-want-het-zout-is-op.dhtml

Ik geloof dit met een korreltje strooizout ;)!

Big30

Big30
6 januari 2010, 20:48
http://www.nu.nl/binnenland/2156659/sneeuwbuien-ontregelen-nederlands-verkeer.html


Het hele land heeft woensdag te maken met fikse sneeuwbuien. Het KNMI waarschuwt voor slecht zicht en gladheid tijdens de avondspits.

Rijkswaterstaat heeft 'sneeuwschuifploegen' klaarstaan om uit te rukken als er erg veel sneeuw op de snelwegen komt. Woensdagmiddag is er al preventief gestrooid.

In Noord-Holland is woensdag al 10 centimeter sneeuw gevallen.

CLUBSPORT
6 januari 2010, 21:40
ik heb geen sneeuwvlokje gezien vandaag :eek:

Big30
6 januari 2010, 23:16
http://www2.buienradar.nl/schaatsen.php

http://winter.buienradar.nl/actuele_vorst_ijs_8.aspx
http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx

The Joker
7 januari 2010, 00:21
Ik geloof dit met een korreltje strooizout ;)!
Big30

Het is echt waar B30, de komende dagen zul je dit verhaal nog veel vaker gaan horen.
Zolang de snelwegen naar het zuidoosten maar clean blijven...

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article5664191.ece/Hevige-sneeuwval;-gemeente-Den-Helder-kan-niet-meer-strooien

Big30
7 januari 2010, 01:02
Het is echt waar B30, de komende dagen zul je dit verhaal nog veel vaker gaan horen.
Zolang de snelwegen naar het zuidoosten maar clean blijven...


Ik zei het met een dikke ;)! Vanavond reed ik naar de plaatselijk Appie, dan kom ik langs de locatie waar de zoutloods zich bevindt. Normaal bij vrieskou volop bedrijvigheid, hedenavond niets en de loods was nagenoeg leeg.
Maar je hebt een goed punt de A67 moet goed begaanbaar blijven daar moet de prio liggen, mee eens :biggrin:! Desnoods maken ze er maar een zandpad van.

Goedemorgenallemaal
7 januari 2010, 08:49
ik heb geen sneeuwvlokje gezien vandaag :eek:

Vanmorgen een stuk of 3 op mijn auto....
Wat een radstadjankers, als ik alle bercihten zo zie en de beden goed bekijk is er in de buurt va Amsterdam echt niet meer gevallen dan voor de kerst bv in Brabant of Drenthe of zo, en daar hoorde je niemand zo over klagen en zeuren dan we nu over het weer rond Amsterdam horen...


Maar je hebt een goed punt de A67 moet goed begaanbaar blijven daar moet de prio liggen, mee eens :biggrin:! Desnoods maken ze er maar een zandpad van.
Hoewel er met een kleine omweg ook nog wel te geraken is lijkt de verbinding naar deA61 aan de ooskant van Venlo me ook vrij essentieel. Stel nou dat ik naar Hennef wil...

Vreemd trouwens, iedere keer dat ik naar de A61 rijd zeg ik, zou hier ou niet eens eens goede verbindingsweg kunnen komen, type snelweg zonder rotondes en stoplichten. Toch ben ik eens gaan klokken hoe lang ik er over doe, vaak ben ik na het verlaten van de A67 al binnen 10 minuten in Duitsland op de A61. Het heeft nooit langer dan een kwartier geduurd.

Hmm, even uitgerekend, de huidige weg naar de afrit Kaldenkrichen op de A61 is ongevee 8 km, bij een gemiddelde van 60 km/u zou dat dus 8 minuten rijden zijn.
Een nieuwe snelweg van de A67 naar de A61 zal vast door Duitsland gaan, zeg maar het trace volgens van de 67 naar Kaldenkirchen. Da's 12 km vanaf het punt waar je nu de 67 verlaat .
Ik dnek dat de Duitsers voor zo'n klein stukje de max snelheid niet vrij gaan geven maar op 120 km/u houden. Dan doe je over 12 km dus 5 minuten.

Tja, dan zou een nieuwe weg niet zo heel veel toevoegen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik normaal gesproken de spits wel mijd als ik naar Duitsland ga of weer terug kom

Goedemorgenallemaal
7 januari 2010, 10:56
Een beetje sneeuw, een beetje vorst.
Goed, dan zijn de wegen wat minder snel, dan loopt het openbaar vervoer een beetje vast.
Media, de Telegraaf voorop, ROVER en gesprekken op straat dat het zo niet kan, dat dit de samenleving geld kost.

Maar wat lees ik op de site van de KNSB???:
http://www.knsb.nl/natuurijs/display/voorpagina/amsterdam-beschermt-ijs-in-de-grachten/

Onder andere op delen van de Prinsengracht, Keizersgracht, Brouwersgracht en Lijnbaansgracht kan tijdelijk niet meer worden gevaren.

Ook Utrecht hanteert een vaarverbod op de binnenstedelijke grachten. Het verbod geldt zolang het vriest en er geschaatst kan worden op de grachten.

Sinds zaterdag zijn de Catharijnesingel en het Merwedekanaal ter hoogte van de Munt en de Jaarbeurs afgesloten voor boten. Het water in de Oudegracht blijft wel open om de werkzaamheden van de bierboot en de vuilnisboot niet te hinderen, aldus een woordvoerster van de gemeente.

Een plaatselijke schaatsvereniging houdt nauwlettend in de gaten of het ijs dik genoeg is om op te kunnen schaatsen. De gemeente neemt hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Ook aan schaatsliefhebbers in de natuur is gedacht. In de kop van Overijssel mogen sinds maandag op meer dan vijftig vaarwegen geen schepen varen. Het gaat hierbij onder meer om de wateren rond Giethoorn. Ook zijn gemalen stil gelegd om de groei van het ijs te bevorderen. Het waterschap Reest en Wieden, een van de initiatiefnemers van het vaarverbod in de regio, raadt schaatsers nadrukkelijk aan bij ijsverenigingen na te vragen of het ijs inmiddels dik genoeg is om te betreden.
Gelukkig mag de bierboot en de vuilboot in Utrecht nog wel varen maar toch.
Hele vaarwegen , die ook een economisch belang hebben, worden moedwillig afgesloten, niet omdat schepen er niet door kunnen, niet omdat het gevaarlrijk is, nee omdat er misschiendadelijk gechaatst kan worden.
Idioot.

RAUL7
7 januari 2010, 12:16
In Nederland kampen nogal wat gemeenten met een tekort aan strooizout en ze hebben daarom hun strooibeleid aangepast. Zo waarschuwt Hilversum weggebruikers hun snelheid aan te passen, want "we hebben geen korreltje strooizout meer"...

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1049955/2010/01/05/Hollanders-moeten-langzamer-rijden-want-het-zout-is-op.dhtml


Nu is er ook in België een tekort aan strooizout :redface:!

Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week

Als het blijft sneeuwen, is er vanaf volgende week een acuut tekort aan zout om de wegen van Vlaamse steden en gemeenten sneeuwvrij te maken....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1050765/2010/01/07/Acuut-tekort-aan-strooizout-vanaf-volgende-week.dhtml

Silvester
7 januari 2010, 16:42
....Vreemd trouwens, iedere keer dat ik naar de A61 rijd zeg ik, zou hier ou niet eens eens goede verbindingsweg kunnen komen, type snelweg zonder rotondes en stoplichten....
Is jaaaaaren over gebakkelijt, Duitsland wilde graag, maar Nederland moest het betalen, Venlo werd immers ontlast....

Toen hebben we maar een paar tunnels in Roermond "aangelegd"...

:smoke:

Big30
7 januari 2010, 16:43
http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/6054402/EttenLeur-zet-badzout-in-tegen-gladheid.ece


De gladheidsbestrijding begint in Etten-Leur op een heuse soap te lijken.
Bij gebrek aan regulier strooizout, schakelt de gemeente over op badzout om de hoofdwegen berijdbaar te houden. Het bedrijf Nature's Choice in Etten-Leur bood de halfbewerkte partij zeezout woensdag te koop aan aan de gemeente Etten-Leur na een artikel in BN/DeStem over het tekort aan strooizout.

Het zeezout is voorzien van een lichtgele en lichtgroene kleur en is deels geparfumeerd. Het gaat weliswaar om een afgekeurde partij van achttien ton, maar de gemeente is er blij mee.

Wethouder Jan van Hal: "Het is voldoende om in geval van nood een keer alle hoofdwegen te bestrooien. En als het gaat dooien worden de straten extra schoon", zo voegt hij er met een kwinkslag aan toe.

Maandag krijgt Etten-Leur nog 35 ton strooizout binnen van de vaste leverancier Eurosalt.

Big30
7 januari 2010, 16:48
Gelukkig mag de bierboot en de vuilboot in Utrecht nog wel varen maar toch.
Hele vaarwegen , die ook een economisch belang hebben, worden moedwillig afgesloten, niet omdat schepen er niet door kunnen, niet omdat het gevaarlrijk is, nee omdat er misschiendadelijk gechaatst kan worden.
Idioot.

Volkomen terecht overigens ;)! Schaatsen vertegenwoordigt het grootste cultuurgoed wat we hebben in NL, zeker schaatsen op de Amsterdamse Grachten die economisch gezien geen belang hebben als het gaat om de transportfunctie.

Kortom een volkomen te begrijpen beslissing daarbij komt dat een echte schipper in de winter een korte baanrijder is die op deze manier in zijn inkomen voorziet. Dat was in de vorige eeuw al zo :tongue:.

Big30

Goedemorgenallemaal
7 januari 2010, 17:06
Volkomen terecht overigens ;)! Schaatsen vertegenwoordigt het grootste cultuurgoed wat we hebben in NL, zeker schaatsen op de Amsterdamse Grachten die economisch gezien geen belang hebben als het gaat om de transportfunctie.
Schaatsen? Cultuurgoed? La me nie lachen.
Die grachten hebben helemaal geen economische functie overigens. Gooi ze dicht en maak er wegen van, die toeristen komen wel en de economie van de binnenstad gaat er enorm op vooruit door de toegenomen mobiliteit.
Als je toch d egrachten wilt handhaven, geef ze dan weer een transportfunctie, laat varen die schepen met voorraden voor de winkels en de huizen, laat de verhuizers maar met schepen werken.





Kortom een volkomen te begrijpen beslissing daarbij komt dat een echte schipper in de winter een korte baanrijder is die op deze manier in zijn inkomen voorziet. Dat was in de vorige eeuw al zo :tongue:.

Big30

Da's dus geen reden he, een korte baan is een korte baan. Ene schipper vaart op een lang kanaal.
Moet je daarom hele economische levensaderen voor wat recreanten op slot gooien? Openbreken die kanalen. Geld moet stromen. Zeker in de crisistijd. Je zult maar een fabriekje hebben dat van de aaterwegen afhankelijk is voor aan- en afvoer.

Goedemorgenallemaal
7 januari 2010, 17:08
Is jaaaaaren over gebakkelijt, Duitsland wilde graag, maar Nederland moest het betalen, Venlo werd immers ontlast....

Toen hebben we maar een paar tunnels in Roermond "aangelegd"...

:smoke:
Nou ja wat ik al aangaf, als ik oostwaarts rijd valt het me iedere keer op dat je toch in pakweg 10-12 minuten alweer op de A61 zit. Het valt dus wel mee.
Grootste bron van ergernis zijn vreemd genoeg niet eens de vrachtwagens mar die sukkelaars die bij het zweefvliegveld even willen kijken of er wat te zien valt...

RAUL7
7 januari 2010, 17:15
Donker, koud en sneeuw: dat is een échte winter. Maar omdat deze zeer zeldzaam zijn geworden, weten mensen niet meer goed hoe ze warm moeten krijgen of blijven. De Britse krant Daily Mail zet alle tips en weetjes op een rijtje. Nuttig, want Groot-Brittannië heeft nog veel zwaarder te lijden onder kou en sneeuw dan België...

1) Weiger warme alcoholische drankjes
"Hier, iets om warm te krijgen", klinkt het en je krijgt een warm alcoholisch drankje in je handen geduwd. In Angelsaksische landen wordt zo'n drankje een "hot toddy" genoemd, een mix van warm water, whiskey of cider, honing, een schijfje citroen en wat kruidnagel.

Het was lang een middel dat werd aangeraden bij verkoudheden of griep, maar niet langer. Deze warme dranken kunnen net het tegenovergestelde effect teweeg brengen.

Alcohol werkt dehydrateren en verlaagt de lichaamstemperatuur eigenlijk, maar dat voel je niet zo. Integendeel, zelf krijg je het warm van alcohol, wat het in deze koude tijden dubbel zo gevaarlijk maakt.

2) Zet een muts op
Je gezicht verliest warmte niet sneller dan een ander lichaamsdeel, maar omdat het voor een groot deel bloot is in de winter, is het toch een belangrijke warmteverliespost. Een muts kan helpen wat van die warmte te behouden. Ook oorwarmers zijn een hippe manier om warm te blijven.

3) Stretch
Simpele stretch-oefeningen warmen je spieren op voor je de kou trotseert. Dat houdt je niet alleen warm, het voorkomt in een zekere mate ook verwondingen als je zou vallen.

4) Verdubbel
Heb je last van koude vingers en tenen? Draag twee paar! Een dunne, zijden handschoen onder een wollen bijvoorbeeld. Ondertussen bestaan er ook handschoenen die je handen verwarmen met een batterij. Niet echt milieuvriendelijk, maar wel handig. Ook handig: de kleine handwarmertjes, die met een klik in gang worden gezet. Tien minutjes in water koken en het handwarmertje is herbruikbaar.

5) Man versus vrouw
Vrouwen zijn gevoeliger voor kou dan mannen en merken kou ook eerder op. Dat komt omdat de lichaamstemperatuur van vrouwen om vitale organen te doen werken hoger ligt dan bij mannen. De kleinste temperatuursdaling is dan ook goed voelbaar voor de meeste vrouwen.

6) Laagjes
Draag laagjes om het warm te krijgen. Verschillende dunne laagjes houden lucht gevangen, wat ook isolerend werkt. De basislaag is best uit een natuurlijk materiaal, dat zweet weghaalt van je huid. Waterproof en windproof vesten doen de rest.

7) Isoleer de ramen
Wie geen dubbel of driedubbel glas heeft, kan de ramen (tijdelijk) isoleren met thermische film.

8) Een nachtmuts, letterlijk
In een niet-verwarmde slaapkamer kan het behoorlijk koud worden, misschien wel te koud om te slapen. Een nachtmuts kan helpen, net als een extra paar sokken, warme waterkruiken, elektrische dekens of nachtkledij uit flanel.

9) Zijden lakens
Zijden en katoenen lakens zijn kouder in het begin, maar houden je warmer gedurende de nacht. De voornaamste reden is dat deze lakens je huid doen ademen, waardoor je minder gaat zweten (en dus minder afkoelt). Onthou ook hier dat verschillende laagjes beter zijn dan één dikke laag. Ook een deken tussen je matras en het onderlaken, kan helpen de warmte in bed te houden.

http://www.hln.be/hln/nl/34/Beauty-Wellness/article/detail/1050889/2010/01/07/De-beste-tips-om-warm-te-krijgen-en-te-blijven.dhtml

Goedemorgenallemaal
7 januari 2010, 17:22
5) Man versus vrouw
Vrouwen zijn gevoeliger voor kou dan mannen en merken kou ook eerder op. Dat komt omdat de lichaamstemperatuur van vrouwen om vitale organen te doen werken hoger ligt dan bij mannen. De kleinste temperatuursdaling is dan ook goed voelbaar voor de meeste vrouwen.

Wij mannen zijn natuurlijk goed ge-equipeerd om een dame zo nodig van binnenuit op temperatuur te brengen.

Picasso 1
7 januari 2010, 22:39
10) Vitaal orgaan

Doe een muts om je mannelijk vitaal orgaan en stop hem in een dampende grot

RAUL7
8 januari 2010, 14:10
Schaatsen vertegenwoordigt het grootste cultuurgoed wat we hebben in NL,

Nu het kwik in grote delen van Nederland al de hele week ook overdag onder nul blijft, begint de schaatskoorts te stijgen. De sneeuw die op veel plaatsen op het ijs ligt, lijkt wijdverbreide ijspret evenwel nog in de weg te staan. De Koninklijke Vereniging de Friesche Elf Steden heeft de welbekende rayonhoofden in elk geval nog niet bijeen geroepen, zei een woordvoerster. Het ijs is op vele plekken langs de route van de 'tocht der tochten' nog veel te zwak...

http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport/article/detail/1051387/2010/01/08/Nederlanders-gokken-over-Elfstedentocht.dhtml

The Joker
8 januari 2010, 15:16
Heb je last van koude vingers en tenen? Draag twee paar! Een dunne, zijden handschoen onder een wollen bijvoorbeeld. Ondertussen bestaan er ook handschoenen die je handen verwarmen met een batterij.

Waar vind ik van die zijden handschoenen of die dingen met een electromotor?
Ik moet de komende weken de alpen onveilig maken en heb geen zin in afgevroren vingers...

Hemaworst
8 januari 2010, 15:30
Duitsland

Duitsland treft voorbereidingen voor zware sneeuwval in het weekeinde. Meteorologen verwachten voor zaterdag in sommige delen van het land 20 centimeter nieuwe sneeuw, aldus de zender ARD vrijdag.

Frankfurt, de grootste luchthaven van Duitsland en een van de drukste van Europa, zet meer dan driehonderd medewerkers in om het vliegveld vrij te houden van sneeuw en ijs. De luchthaven heeft al laten weten dat passagiers rekening moeten houden met vertragingen en het schrappen van vluchten.

In verschillende districten in Duitsland zijn uit veiligheid al sporthallen gesloten, omdat de autoriteiten vrezen dat de daken onder de sneeuw gaan bezwijken. Huizenbezitters hebben het advies gekregen op tijd sneeuw van hun daken te verwijderen.

In Düsseldorf is een verwarmde tent voor daklozen opgezet. Het aanhoudende winterweer heeft in Duitsland al tien levens geëist, alle slachtoffers waren dakloze mannen.

Bosco
8 januari 2010, 15:49
Waar vind ik van die zijden handschoenen of die dingen met een electromotor?
Ik moet de komende weken de alpen onveilig maken en heb geen zin in afgevroren vingers...

Hey Sir W, De betere motorzaak verkoopt wel handschoenen met verwarmings elementen erin.

Daar zal je een hoop genot van hebben, want het valt nietmee om met bevroren klauwen aan je pik te sjorren. :bibber_2:

RAUL7
8 januari 2010, 15:57
Waar vind ik van die zijden handschoenen of die dingen met een electromotor?


http://www.shopwiki.nl/batterij+verwarmde+handschoenen :cool:

Goedemorgenallemaal
8 januari 2010, 16:01
Nu het kwik in grote delen van Nederland al de hele week ook overdag onder nul blijft, begint de schaatskoorts te stijgen. De sneeuw die op veel plaatsen op het ijs ligt, lijkt wijdverbreide ijspret evenwel nog in de weg te staan. De Koninklijke Vereniging de Friesche Elf Steden heeft de welbekende rayonhoofden in elk geval nog niet bijeen geroepen, zei een woordvoerster. Het ijs is op vele plekken langs de route van de 'tocht der tochten' nog veel te zwak...


Het leuke is, ik heb nog weinig Nederlanders, anders dan nationale regionale omroepen als SBS6 (toch een omroep van het "kneuternieuws"), horen zeuren over de elfstedentocht (want dat gespeculeer komt eigenlijk altijd neer op gezeur van "nou het werdt weer eens tijd" "nou ik denk niet dat ie ooit nog komt"en dat gedoe).
Het zijn meestal buitenlanders die kennelijk een poging willen doen de Nederlanders op een vreemd gebruik te betrappen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Friesland is maar over het algemeen blijft men ten zuiden van deFriese grens nogal nuchter, tot dat de aankondiging gedaan is. Voor die tijd zijn het vooral de media en een worstenfabrikant die de gekte willen opvoeren.

En zelfs al rijden ze hem, het zal me en worst zijn.

Ohja, wat bedoelt HLN met:
Het ijs is op vele plekken langs de route van de 'tocht der tochten' nog veel te zwak... De woordvoerster zei in Nederland dat er zijn plekken op de route waar nog helemaal geen ijs ligt. Daar waar het zuiden al een paar keer strenge tot zeer strenge vorst gehad heeft kwam het kwik met name in Friesland nog niet echt vaak onder de -5 graden en overdag maar een nekele graad onder 0. Pat zijn temperaturen waarbij de dikte van de ijslaag zelfs afneemt als er een sneeuwdek ligt.
Pas vannacht en vandaag hadden de Friezen redelijke lage temperaturen.

RAUL7
8 januari 2010, 16:09
Door het zware winterweer dat vooral zaterdag en ook zondag voorspeld wordt, kan het op de wegen erg gevaarlijk worden.
Zaterdag wordt veel sneeuw en een harde wind verwacht en dat kan voor een beperkte zichtbaarheid op de wegen zorgen...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1051533/2010/01/08/Morgen-zwaar-winterweer-ga-niet-onnodig-de-weg-op.dhtml

Big30
8 januari 2010, 16:34
http://www.nu.nl/binnenland/2158414/koude-zaterdag-met-sneeuw-en-wind.html


Zaterdag wordt het een zeer koude winterdag met sneeuw en veel wind. Daardoor voelt het bijzonder koud aan, waarschuwt het KNMI.

De combinatie van sneeuw en wind kan behalve tot overlast ook nog eens tot slecht zicht leiden, aldus een woordvoerder van het weerinstituut vrijdag.

In de loop van de nacht van vrijdag op zaterdag valt in Limburg de eerste sneeuw, waarna het sneeuwgebied zich langzaam verder over het land uitbreidt. Zaterdagmiddag sneeuwt het in een groot deel van het land.

facial
8 januari 2010, 16:46
dat wordt dit weekend denk ik geen goed weekend voor alle clubs in Duitsland :mad:

Big30
8 januari 2010, 17:28
http://www.bild.de/BILD/news/2010/01/08/wetter-deutschland-tief-daisy-ticker/verkehr-strassen-schnee-eis.html


Sturm, Schnee, Eiseskälte: Das Tief „Daisy“ nähert sich dem Süden Deutschlands. In Frankreich und der Schweiz herrscht bereits Schneechaos. In der Nacht soll es auch bei uns losgehen. BILD.de zeigt Ihnen im „Daisy“-Ticker, wie sich die Lage im Land entwickelt.

valt dus allemaal reuze mee :biggrin:!

Goedemorgenallemaal
8 januari 2010, 23:32
Het leuke is, ik heb nog weinig Nederlanders, anders dan nationale regionale omroepen als SBS6 (toch een omroep van het "kneuternieuws"), horen zeuren over de elfstedentocht

Yep, zo ook hedenavond, ik heb wat afgezapt en og iemand, behoudens SBS6, heeft het er over.

Willem2
11 januari 2010, 13:14
http://www.ad.nl/ad/video/detail.do?language=nl&navigationItemId=1423&componentId=455512&title=Iceman-geniet-van-kou-in-Nederland&navigation=

Iceman zal toch wel een IJsbeer zijn :rolleyes::cool::eek:;)

CLUBSPORT
11 januari 2010, 17:16
dat wordt dit weekend denk ik geen goed weekend voor alle clubs in Duitsland :mad:
Integendeel , ik heb nog nooit zoveel forumgangers bij mekaar gezien in de club :eek::biggrin:

RAUL7
13 januari 2010, 16:20
De politie van de Nederlandse provincie Flevoland heeft vandaag 24 automobilisten bekeurd, omdat zij de ruiten van hun voertuig niet goed ijs- en sneeuwvrij hadden gemaakt.
De bestuurders kregen een flinke boete, variërend van 160 tot 240 euro...:eek:

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1053592/2010/01/13/Nederlandse-politie-bekeurt-chauffeurs-met-bevroren-ruiten.dhtml

Picasso 1
30 januari 2010, 20:42
Het KNMI waarschuwt dat het verkeer vanavond opnieuw veel last kan hebben van sneeuw. Lokaal kan in korte tijd flink veel sneeuw vallen, waardoor de wegen snel spiegelglad kunnen worden.


http://nos.nl/artikel/132977-knmi-veel-sneeuw-en-gladde-wegen.html

Big30
1 februari 2010, 17:12
http://www.nu.nl/binnenland/2175149/knmi-waarschuwt-opnieuw-gladheid.html


Maandagavond en komende nacht wordt het op veel plaatsen glad door bevriezing van natte weggedeelten en opvriezing.

Later in de nacht volgt vanuit het westen regen die landinwaarts overgaat in natte sneeuw en sneeuw. In de ochtendspits en ook gedurende de rest van dinsdagochtend heeft vooral de oostelijke helft van het land te maken met gladheid. Dat meldt het KNMI maandag.

Volgens het meteorologisch instituut bestaat er de hele week kans op winterse neerslag en gladheid, ook door bevriezing van natte weggedeelten. Het KNMI adviseert iedereen die de weg opgaat de weerberichten en waarschuwingen te blijven volgen.

MichelJ
1 februari 2010, 17:42
Sneeuw tot 5 cm telt niet meer mee, zijn we nu wel aan gewend... :sleep:

Silvester
2 februari 2010, 11:05
Sneeuw tot 5 cm telt niet meer mee, zijn we nu wel aan gewend... :sleep:

Hoewel....

https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=155205&postcount=71

:freu:

RAUL7
3 februari 2010, 11:54
UTRECHT - Er is tot nu toe een ongekend grote hoeveelheid strooizout op de Nederlandse wegen verspreid.
Een woordvoerder van Rijkswaterstaat meldde woensdag dat de teller halverwege de winter al op een recordhoogte van 152.000 ton staat. In een normale hele winter wordt ongeveer 70.000 ton gestrooid...:eek:

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/460950/2010/02/03/Recordhoeveelheid-zout-gestrooid.dhtml

Big30
14 februari 2010, 18:43
Ik ben dol op de winter en sneeuw en ijs! Lekker sleetje rijden, ijspret een sneeuwpop maken, heerlijk ik kan er maar geen genoeg van krijgen ;)!
Vind ook niet dat je over dat beetje overlast moet zeuren.

Nou ja om eerlijk te zijn begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen. Weer 3-4 cm sneeuw (net gemeten), auto eerst weer sneeuwvrij maken, over de niet geruimde wegen weer schuifelen. Vroeg me af waarom niet gestrooid werd, maar dat werd duidelijk toen ik de locale zoutloods passerde, daar lag nog een paar pakken zout. Toen ik er een half uur later weer langs reeds zag ik 2 lullige vrachtauto's wachten en strijden wie het zout kreeg ;)!
Ze hadden eerst zout inkopen gedaan bij de locale grutter.

Komt nog bij dat voor vandaag eigenlijk bijna geen sneeuw werd voorspeld. Das de KNMI logica, bij een weeralarm moet je vooral de weg op gaan want ze zitten er toch altijd naast :biggrin:.

joop slim
14 februari 2010, 18:58
Ik ben die sneeuw SCHIJTZAT !!!!

ik wil zomer, ik ben compleet voor bereid op de zomer,
zomerbanden op mijn auto,
zomers kleding hangt klaar,
tuinset staat buiten klaar om gebruikt te worden.
De temperatuur in de clubs kan weer van stand "bejaardentehuis" af
Het zwembad kan weer open
de barbeque kan weer aan

Groet een zomerse ingestelde Joop Slim

Jansen
14 februari 2010, 20:39
Vandaag weer heerlijk weer om thuis te blijven,de sneeuw valt op mijn auto,s zodat ik niet kan zien of ze gewassen moeten worden,het gras hoeft niet gemaaid te worden en hebben we dus weer tijd over op zondag.:biggrin:

Valt er deze week nog meer sneeuw dan kan ik niet naar mijn zaken relaties toe vanwege de slechte wegen en kan mijn wagen alleen naar Living room toe :biggrin:


Dus voor mij is het weer een mooie winterdag :freu:

foots
14 februari 2010, 20:41
Heren, beren,

Het is altijd zo dat de lente pas begint na de carnaval. Met carnaval is het bijna altijd nog koud en klote weer.

2 Maanden door de sneeuw naar NRW en dat met achterwielaandrijving en bijna kale zomerbanden. Ik zie dat als uitdaging en het is voor mij een sport om mijn hobbie te gaan beoefenen.

Groet, Foots :wink2:

P.S. Maak je niet druk in maart is het gedaan.

CLUBSPORT
14 februari 2010, 21:01
Ik had vrijdag even een uitstapje naar berds gemaakt maar heb toch effe bij het huiswaarts keren peentjes gezweet toen ik wegreed , het had net gesneeuwd en ik kwam bijna niet de heuvel op in de straat daar .

Big30
14 juli 2010, 10:48
WAARSCHUWING EXTREEM WEER: Vanmiddag en vanavond zware regen- en onweersbuien
Toelichting : Vanmiddag en vanavond trekken er vanuit het zuidwesten zware regen- en onweersbuien over ons land. Bij deze buien zijn hagel en (zeer) zware windstoten mogelijk 75 tot 100 km/uur en in het (noord)oosten 100-120 km/uur. Bovendien kan lokaal in korte tijd veel neerslag vallen. De zware buien zullen rond middernacht het noordoosten van het land verlaten. Tevens wordt het vanmiddag in de oostelijke helft van het land tropisch warm.

http://www.knmi.nl/

MichelJ
14 juli 2010, 16:49
Waarschuwingen van het KNMI :rolleyes:.

Laat maar wat water komen is goed voor de tuin....

MichelJ
14 juli 2010, 16:50
KNMI geeft opnieuw weeralarm af

Uitgegeven:14 juli 2010 17:45Laatst gewijzigd:14 juli 2010 17:47
AMSTERDAM - Het KNMI heeft woensdag een weeralarm afgegeven voor het zuidoosten en het oosten van het land wegens extreem weer.

Zware regen- en onweersbuien boven het zuiden en zuidoosten van het land trekken vanavond naar het noordoosten. Bij deze buien zijn hagel en zeer zware windstoten mogelijk van 75 tot 100 km per uur.
In het noordoostenkan dit zelfs oplopen tot 120 km per uur.

http://www.nu.nl/binnenland/2292839/knmi-geeft-opnieuw-weeralarm-af.html

The Joker
14 juli 2010, 17:37
Wat verlang ik weer terug naar die sneeuw...
Al weken lang zo'n klote hittegolf waarin je nergens zin van krijgt.
Zelf als je in een club aan een koud biertje zit ben je nog te loom om in actie te komen voor de zon onder is.

MichelJ
14 juli 2010, 17:38
Noodweer in zuidoosten: 15 min. flink wat regen, temp. van 31 naar 25 graden, oud papier weggewaaid, brommert staat er nog.

:rolleyes:

CLUBSPORT
14 juli 2010, 17:42
Kan ik mijn winterbanden al omwisselen nu??:biggrin:

Badslippers
14 juli 2010, 23:04
Tijdens het noodweer (14-7, om 18:30) moest ik helaas werken, maar zijn er ook mensen die tijdens die hoosbuien in de diverse clubs bivakkeerden en de parasols in het rond zagen vliegen? Bijvoorbeeld de tuin van GT moet toch een slagveld zijn geweest. Zijn die tuinhuisjes wel stormbestendig? Wie lag er net te wippen en moest zijn sessie onderbreken omdat de tent het luchtruim koos?

Big30
15 juli 2010, 00:55
Tijdens het noodweer (14-7, om 18:30) moest ik helaas werken, maar zijn er ook mensen die tijdens die hoosbuien in de diverse clubs bivakkeerden en de parasols in het rond zagen vliegen?

Ik herinner me nog een weer waarschuwing in de winter voor een zaterdag toen ik besloot een clubbezoek maar af te gelasten (er viel toen 0.2 mm sneeuw).

Dacht toen ik de waarschuwing plaatste ach als ik vanavond thuis ben zal wel blijken dat het niets voorstelde, zo iets van dat waait wel over.

Dacht in ieder geval dat het Oosten en zeker NRW wel gespaard zouden worden.
Maar ehm was dus hedenavond in PHG. Ging even na zessen toch wat heftiger tekeer dan ik had verwacht. :eek::eek::eek:
De tuinhuisjes staan er nog, dat wel maar voor de rest vloog zowat alles in het rond waar de wind vat op had. Om redenen die ik niet kan verklaren blijkt de wind vooral parasols lief te hebben. De naam paravent was hedenavond beter op zijn plaats i.p.v. parasol. Die dingen vlogen tientallen meters de lucht in en er werd een luchtalarm afgegeven.
De BBQ tent hield het met moeite, dat was zo iets als binnenkant paal. De zoektocht naar enkele Roemeense dames < 50 kg duurt nog voort. De stand van zaken was dat om 23u15 nog 3 dames spoorloos waren. Drie waren er al teruggevonden. Een op de parkeerplaats een ander op het dak van het nachtcafe en nog weer een ander in een gokhal in Krefeld.

Om 0u15m waren ook de 3 nog spoorloze dames weer terecht. Twee ervan bleken zich opeens in Villa Vertigo (4.8 km verderop) op te houden en de ander werd in een gokkast terug gevonden :biggrin:.

Maar alle gekheid op een lange paal. Het was wel redelijk heftig ja, de schade viel uiteindelijk wel mee. Weggewaaid meubilair en parasols en afgebroken takken. Toen ik terug reed zag ik wel dat een aantal wegen of net boomvrij waren gemaakt dan wel boomvrij werden gemaakt.

Het kan verkeren, zei Bredero al!

Silvester
15 juli 2010, 08:20
....Het was wel redelijk heftig ja, de schade viel uiteindelijk wel mee....
Jaren terug werd PHG ook al eens getroffen door een echte hoosbui, met als gevolg dat de bendenverdieping vol liep...

Lekker pootjebaden op de rand van het bed...

:freu:

Jack42
15 juli 2010, 12:34
Jaren terug werd PHG ook al eens getroffen door een echte hoosbui, met als gevolg dat de bendenverdieping vol liep...

Lekker pootjebaden op de rand van het bed...

:freu:

Ik was er die dag ook bij.
Het was toen ook erg romantisch, samen met Leona op kamer bij kaarslicht (de stroom was ook uitgevallen) terwijl het water zo kamer 15 kwam binnen sijpelen.
Even later dus idd pootje baden door de keldergang van Happy. ;)

MichelJ
15 juli 2010, 17:20
...De stand van zaken was dat om 23u15 nog 3 dames spoorloos waren...

Vond er vanochtendvroeg eentje in de tuin. Uiteraard goed voor gezorgd, had nog wat brood van afgelopen week en een glasje vers hemelwater. Zal haar één dezer dag naar een inzamelplaats brengen :biggrin:

CLUBSPORT
15 juli 2010, 20:16
Waarom waaien die dames nooit mijn kant op :confused: ze mogen bij mij best schuilen hoor :biggrin:

Goedemorgenallemaal
16 juli 2010, 08:16
Volgens mij waren het plaatselijke gevallen. Gisteren weer eens Oostwaards gereden en heb eigenlijk vrij weinig gezien, alleen onderweg langs de A67 ter hoogte van Deurne was het echt een ravage, en een kilometertje verder zag je weer bijna geen schade.

Big30
26 augustus 2010, 23:06
http://www.knmi.nl/


Vanavond in Gelderland en Overijssel lokaal veel regen, totaal tussen 20 en 40 mm, lokaal meer dan 50 mm. Vanuit het zuidwesten, in Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel, opnieuw veel neerslag, mogelijk tussen 20-40 mm.
Met name in Gelderland en Overijssel lopen totalen lokaal op tot boven 100 mm/24uur.

RAUL7
8 december 2010, 11:30
Volgende week wellicht weer Siberisch koud!!!

Vanaf morgen beginnen de temperaturen gevoelig te stijgen met in het weekend zelfs tot 7 graden in Vlaanderen. Wie hoopt dat de winter al voorbij zou zijn, zal bedrogen uitkomen. Vanaf zondag neemt het kwik weer een ferme duik en als we de Duitse weerman Dominik Jung mogen geloven, wordt het zelfs het tweede deel van deze Europese horrorwinter met opnieuw Siberische temperaturen tot -15. West-Europa kan stilaan beginnen dromen van een witte kerst...

http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-Weer/article/detail/1192991/2010/12/08/Duitse-weerman-Deel-II-horrorwinter-komt-eraan.dhtml

CLUBSPORT
8 december 2010, 18:14
eerst zien dan geloven :biggrin:

Picasso 1
8 december 2010, 19:07
eerst zien dan geloven :biggrin:

Eerst zien :hymnotized[1]:, dan voelen :tongue:, dan betalen :eek:

Big30
13 juli 2011, 20:49
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=49X2553&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=49X2553

1633

MichelJ
13 juli 2011, 21:02
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=49X2553&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=49X2553

Maandag begint de vakantie; prima wandelweer :)

Big30
13 juli 2011, 21:10
Maandag begint de vakantie; prima wandelweer :)
Yep super zelfs!


Tot en met maandag
Bewolkt,regenachtig en fris.Vrijdag een
tijdelijke opleving van het weer.De
dagen daarna veel bewolking,buien en
een lagere middagtemperatuur.
Twee weken geleden was het > 30 graden en was het probleem in GT waar vind ik een plek waar het nog wat uit te houden is, dat was onder de bomen in de schaduw op een ligstoel en dat lag zeer goed!
Nu brandt de open haard en ben ik net terug uit het bos waar ik hout aan het sprokkelen was maar ja het hout is doorweekt en dat ben ik zelf nu ook.

Picasso 1
13 juli 2011, 21:10
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=49X2553&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=49X2553

1633

Dan maar naar Sevilla :)

http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/34X29947/sevilla.html

Sphinx
13 juli 2011, 21:57
Deze racebeerjury wordt op zn werk wat gek aangekeken vanwege zijn zonnige humeur, iedereen zit te mopperen over in het water vallende vakantiedagen. Oh well, mijn hooikoorts laat me nu tenminste met rust en idd, het is prima wandelweer zaterdag ;)

kinky Jan
18 juli 2011, 13:50
Waar blijft de zomer:bibber_2: ik wil weer lekker buiten kunnen liggen met wat mooie dames om me heen:teuflisch:
Weet iemand wanneer het weer een beetje zomers weer word (25°C of meer en de hele dag een lekker zonnetje) want ik word hier toch een beetje depresief van:motz:

MichelJ
18 juli 2011, 13:58
Deze week is nog slecht (trouwens idee wandelweer), vanaf volgende week wordt het > 23 graden.

RAUL7
18 juli 2011, 16:58
Leuk nieuws is het niet: de zomer kwakkelt verder en afgaande op computermodellen die de volgende 15 dagen voorspellen zit er weinig beterschap in. Vanaf maandag 25 jul gaan de gevoelstemperaturen weliswaar boven de 20 graden, maar avondlijke terrasjes zitten er nog steeds niet in met temperaturen die schommelen 's nachts tussen 9 en 13 graden. Met een beetje geluk blijft het wel drie dagen droog...

http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-Weer/article/detail/1294001/2011/07/18/Hooguit-drie-dagen-droog-volgende-15-dagen.dhtml

MichelJ
19 juli 2011, 12:16
AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.


http://www.nu.nl/binnenland/2568755/extreem-nat-weer-voorbij.html

MichelJ
21 juli 2011, 22:00
Zondag 14 graden brrrrrrrrrrrrrrrrr

http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2541/kaarst.html?sredirect=bmwvaG9tZS93ZWVyL3dlcmVsZHdl ZXIvem9la3Jlc3VsdGF0ZW4uaHRtbD8mYW1wO3N3b3JkPWthYX JzdCZhbXA7b3B0X3R5cGU9Y2l0eSZhbXA7c3JlZGlyZWN0PS0x

Big30
22 juli 2011, 01:03
Zondag 14 graden brrrrrrrrrrrrrrrrr


Altijd positief blijven denken en de zonnige kant van alles zien ik bedoel er valt Zondag maar 30mm regen :biggrin:, gemiddeld valt er in de Maand Juli 70mm!

MichelJ
22 juli 2011, 09:06
Altijd positief blijven denken en de zonnige kant van alles zien ik bedoel er valt Zondag maar 30mm regen :biggrin:, gemiddeld valt er in de Maand Juli 70mm!

Heb je eigenlijk wel gelijk in! Ik verwacht zondag ook wat tijd over te houden, aangezien ik het gazon die dag waarschijnlijk niet hoef te sproeien :biggrin: :rolleyes:

MichelJ
22 juli 2011, 09:08
Overigens zegt weeronline dat het zondag 18 graden wordt, dat is bijna 30% warmer! En valt er maar 5 mm regen.

http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Kaarst/4108894

RAUL7
22 juli 2011, 09:42
Zondag 14 graden brrrrrrrrrrrrrrrrr


Brrrrrrrrrrrrrrrrrr :confused:, in de sauna is het pfffffffffffffffffffffffffffff! :biggrin:

MichelJ
22 juli 2011, 10:11
Brrrrrrrrrrrrrrrrrr :confused:, in de sauna is het pfffffffffffffffffffffffffffff! :biggrin:

Dan moet ik dadelijk maar naar de sauna gaan. Bij sommige Roemeensen is het ook pfffffffffffffff :) of :frown:.

:hammer:

MichelJ
29 juli 2011, 10:39
Volgens Weerplaza.nl (http://weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Augustus+start+zomers/748) kunnen de temperaturen in de komende week oplopen tot 25 graden. Dat is flink hoger dan juli, toen het gemiddeld nog geen 16 graden werd, tegen 17,9 graden in een normale julimaand.

http://www.nu.nl/binnenland/2577258/zomers-weer-in-aantocht.html

Admin
5 oktober 2011, 14:41
http://www.nu.nl/binnenland/2633340/winter-overrompelt-automobilisten.html


Nederlandse automobilisten moeten meer doen om zich op de winter voor te bereiden.

Dat concludeert de ANWB op basis van een onderzoek door bureau Ruigrok Netpanel.

Autorijders zouden zich vaak laten verrassen door de plotseling invallende winter, wat voor irritaties in het verkeer zorgt.

Tachtig procent van de ondervraagde automobilisten verwacht half november voor het eerst last te hebben van sneeuw, ijzel of vorst. Vorig jaar diende de eerste nachtvorst zich echter al aan op 17 oktober.

De ANWB liet autobezitters vragen hoe ze zich voorbereiden. Bijna vier op tien gaven aan hun auto niet voor de winter te laten controleren. Van de automobilisten past 'slechts' 41 procent zijn rijgedrag aan en gaat langzamer rijden en afstand bewaren bij ijzel en mist.

Sneeuwvrij

Als de auto is ondergesneeuwd is, laat 43 procent een deel van de sneeuwlaag bij vertrek gewoon op de auto liggen. Bovendien laat bijna de helft van de automobilisten de motor stationair draaien tijdens het sneeuw- en ijsvrij maken van de auto, tegen alle milieuadviezen in.

Picasso 1
15 december 2011, 17:47
http://www.wetter.de/wettervorhersage/49-2900-13/wetter-frankfurt.html

20% kans op regen, zo erg is dat allemaal niet. Kans is groot dat ik dan maar richting Frankfurt rij aanstaande zaterdag! :biggrin:

0, 1 of 2 graden 's nachts betekent dan wel ijzel op de weg indien het geregend heeft....

Big30
15 december 2011, 20:31
http://www.wetter.de/wettervorhersage/49-2900-13/wetter-frankfurt.html

20% kans op regen, zo erg is dat allemaal niet. Kans is groot dat ik dan maar richting Frankfurt rij aanstaande zaterdag! :biggrin:

Am Samstag gehen weiterhin gebietsweise Regen-, Schneeregen- oder Schneeschauer nieder. Vor allem schneit es im Süden, aber auch am Rand vom Norddeutschen Flachland und in den Mittelgebirgen findet so manches Schneegestöber statt. Der Wind wird nicht mehr so heftig, hat aber noch starke bis stürmische Böen zwischen 60 und 80 km/h im Gepäck.
http://wetter.bild.de/
Calculeer dan wel extra reistijd zaterdag. Om nu te zeggen dat het zaterdag a.s. ideaal reisweer is als je door het Duitse Middengebergte naar Hessen gaat rijden. Denk ut niet.
Sharks via de A3 zal nog wel gaan maar neem je de route achter Keulen die op de A5 uitkomt denk ik dat je wel wat (natte) sneeuw mag verwachten.

deepsea
15 december 2011, 20:51
Op speciaal verzoek van YBF-leden ,wordt er morgen extra gestrooid op de wegen naar Xanten, zodat
we volgas naar onze favoriete PT kunnen racen.
mvg Schumi

Big30
17 december 2011, 23:36
http://www.bild.de/news/inland/sturm/wetter-joachim-bringt-schnee-21623930.bild.html


Samstag zog der Sturm ab, dafür kam zum vierten Adventswochenende der Schnee. Auf der Zugspitze begann mit drei Wochen Verspätung die Skisaison.

1000 Wintersportler genossen bei leichtem Schneefall die ersten Schwünge. Inzwischen liegt an Deutschlands höchstem Berg (2962 Meter) rund ein Meter Schnee.

Auch in den Hochlagen des Sauerlands, im Vogtland und im Erzgebirge brachte „Joachim” Schnee. Nach Angaben des Deutschen Wetterdienstes (DWD) lagen auf dem Fichtelberg 51 Zentimeter, auf dem Brocken im Harz sogar 1,10 Meter.

Niet echt ideaal reisweer, wel leuk dat een aantal pistes in de Ardennen weer open zijn.

Tiga
18 december 2011, 19:13
Voor iedereen die nog de weg op moet:

In NRW wordt melding gemaakt van gladde wegen dus rij voorzichtig!!!!

phoenix
18 december 2011, 19:44
donderdag is het 10 graden in nederland, dat is de voorspelling
vd zomer was het in juli 14 graden.......

Big30
18 december 2011, 20:18
Dit "GT-Verslag" van IJsbeer 2121 net terug uit GT is veelzeggend:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?12143-Geile-Tijden&p=245431#post245431

De terugrit was helaas, tenminste voor het eerste deel, wat minder. Meteen bij het verlaten van de Heidweg, waarbij ik wellicht met iets te veel vaart de B221 op draaide, greep ESP vrij heftig in. Het was dus glad! En winterbanden helpen hierbij blijkbaar niet (voldoende)...

Dat ik niet de enige was die hierdoor verrast werd bleek na het eerste stoplicht. Een 'local' was met zijn of haar Renault Twingo in de greppel terrecht gekomen. Het zag er vrij spectaculair uit, aangezien er 25m van het ongeluk grote stukken aarde op de baan lagen (blijkbaar heeft de bestuurder daar al een stuk van de berm meegepakt).

Big30
2 januari 2012, 16:57
http://www.spitsnieuws.nl/node/90595


Het nieuwe jaar is maar meteen warm begonnen. In De Bilt liep het kwik gisteren op tot 12,9 graden en dat is een gloednieuw warmterecord voor 1 januari.

Het vorige record stamde uit 1921 en stond 0,3 graden lager. Normaal gesproken ligt de maximum temperatuur rond 1 januari op nog geen 3 graden, maar gisteren steeg de temperatuur, op het uiterste noorden en de Wadden na, overal in Nederland tot boven de 12 graden.

Picasso 1
2 januari 2012, 19:01
http://www.spitsnieuws.nl/node/90595

Iedereen zijn winterbanden nog om? :smile2:

MichelJ
8 januari 2012, 11:14
SOEST - Een vorstaanval halverwege januari wordt steeds waarschijnlijker. Ook de nieuwste berekeningen van vandaag wijzen rond het volgende weekeinde op de eerste periode van koud winterweer. Gisteravond lieten de kaarten van het ECMWF op deze site al zien dat er beduidend kouder weer in aantocht is. De berekeningen worden vandaag ook in meerdere opties duidelijk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11260204/__Vorstaanval_in_de_maak__.html

Jansen
8 januari 2012, 19:02
Met de bromfiets naar Duitsland is in dit klote weer altijd minder zeker in de regen.

Big30
20 januari 2012, 21:11
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11345233/__Koud_weer_op_komst__.html


De lange termijnverwachtingen van vanavond wijzen op een serieuze inval van koud winterweer.

Een zich snel versterkend Siberisch hogedrukgebied doet in de loop van de komende werk bittere kou uitstromen over het noorden, oosten en zuidoosten van Europa.

In Rusland worden maxima verwacht rond de min 10 graden en daalt het kwik in de nachten in Moskou richting de min 20. De kou valt ook binnen in Scandinavië. Onder invloed van luchtdrukstijgingen ten zuiden van ons is een brede gordel van hogedruk boven het Europese vasteland tegen het einde van de nieuwe week een optie.

De kou kan dan snel dichterbij komen met stevige vorst in grote delen van West-Europa en ook bij ons.

MichelJ
27 januari 2012, 13:29
SOEST - Nederland maakt zich op voor een extreem koude winterweek. Volgens de weerkaarten van vanochtend wordt het de komende tien dagen zeer koud vriesweer.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00953/winterkou_953323i.jpg

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11385746/__Winterkou_extreem___.html


Het zoveelste bericht in de Telegraaf over extreme kou deze winter. Overdag gaat het misschien een graadje vriezen en 's nachts een graad of 5.......poehoe... :rolleyes:

Picasso 1
27 januari 2012, 14:24
Gaat inderdaad vriezen volgende week http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/31X4825/amsterdam.html
Kunnen mensen in elk geval een weekje nut ondervinden van hun winterbanden :smile2:
Ik zit dan gelukkig in warmere regionen :)

masseurke
27 januari 2012, 15:29
Hoogste tijd om met mijn zomerslofjes naar Duitsland te karren!

Big30
27 januari 2012, 15:50
Niets zo onbetrouwbaar als een lange termijn weersvoorspelling! Al zou de voorspelling uitkomen hebben we dus eind volgende week een paar nachten met matige vorst, nog niet eens strenge of zeer strenge vorst. Om dat extreme winterkou te noemen lijkt me toch sterk overdreven.

Is voor de IJsliefhebbers ook nog niet zo interessant, pas na 4-5 nachten met strenge vorst heb je kans dat je mooie tochten kunt gaan schaatsen. Dan heb ik het nog niet over de Tocht der Tochten, daar is een nog langere en strengere vorst periode voor nodig.
Wat wel positief is is dat er weinig neerslag wordt voorspeld, tuurlijk in geval je de weg op moet wel zo fijn, maar das voor een mooie diep zwarte ijsvloer ook beter.

In Roemenie heeft een flink pak sneeuw wel voor de nodige overlast gezorgd.

Denk dat SBS6 vanavond al live uit Friesland uit gaat zenden en de Tocht gaat voorbeschouwen, nu nog wachten tot een vaarverbod in Friesland wordt aangekondigd en ik verwacht dat het woord Rayonhoofden ook al weer snel in de Telegraaf zal verschijnen!

MichelJ
28 januari 2012, 09:22
SOEST - Vanaf vandaag komt Nederland dag voor dag in diepvrieskou terecht. Eind volgende week bedraagt het maximum gemiddeld min 6 graden en vriest het in de nachten streng tot zeer streng tussen min 10 en min 16 graden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11393491/__HISTORISCHE_KOU__.html


Ik sluit de waterleidingen maar alvast af en gooi wat extra stro in de kelder voor de Roemeense.

MichelJ
29 januari 2012, 14:53
MA
DI
WO
DO
VR
ZA


Zonneschijn (%)
20
70
80
60
30
50


Neerslagkans (%)
30
10
10
10
20
30


Minimumtemperatuur (°C)
-3/-1
-7/-4
-7
-8/-5
-9/-7
-14/-8


Middagtemperatuur (°C)
-2/1
-3/0
-2
-4/-1
-4/-2
-10/-5


Windrichting
O
O
O
O
NO
O


Windkracht (bft)
3
3
3
3
4
3






http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Morgen eens testen of de verwarming het doet :tongue:

The Joker
29 januari 2012, 15:14
Voor de langere termijn vind ik de voorspellingen van weather.com veel betrouwbaarder dan die van de KNMI.
KNMI is ideaal voor 1/2 dagen vooruit, maar deze LT outlook lijkt me beter: http://www.weather.com/weather/tenday/NLXX0018?s_oid=http://www.weather.com/weather/tenday/NLXX0018&s_oidt=0

Picasso 1
29 januari 2012, 15:18
Voor de langere termijn vind ik de voorspellingen van weather.com veel betrouwbaarder dan die van de KNMI.
KNMI is ideaal voor 1/2 dagen vooruit, maar deze LT outlook lijkt me beter: http://www.weather.com/weather/tenday/NLXX0018?s_oid=http://www.weather.com/weather/tenday/NLXX0018&s_oidt=0

:freu:

Helaas Fahrenheit :biggrin:

Tiga
29 januari 2012, 16:00
:freu:

Helaas Fahrenheit :biggrin:

Iets verder kijken dan je neus lang is...iets verder in de zin van iets meer naar rechtsboven...

MichelJ
30 januari 2012, 06:26
Voor de langere termijn vind ik de voorspellingen van weather.com veel betrouwbaarder dan die van de KNMI.


Ja Jokertje je heb gelijk, de vooruitzichten van KNMI zijn drastische veranderd. I.p.v. -10/-5 op zaterdag verwachten ze nu -1/+2 :confused:

Big30
26 februari 2012, 22:20
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11596164/___Dertig_graden_in_april_mogelijk___.html


We krijgen een zeer warme lente, met temperaturen die kunnen oplopen tot maar liefst 30 graden!

Hoewel we pas twee weken van winterse temperaturen verlost zijn, doet het respectievelijk zachte weer van nu al vermoeden dat ons nog heel wat goeds te wachten staat.

Aan het eind van komende week worden temperaturen van rond de 12 graden verwacht. Dat is vier graden hoger dan normaal, meldt het Vlaamse Weatherwatch.

Het Instituut van Meteorologie en Wetenschap voorspelt dat die stijging doorzet. Voor het het zuidwesten van Frankrijk bestaat de kans dat het tot zestig procent warmer wordt dan normaal.

April doet wat hij wil en een weersvoorspelling nu gegeven voor April is volstrekt onbetrouwbaar.
Maar wat mij betreft komt die wel uit ;)!

MichelJ
10 maart 2012, 09:48
SOEST - Komende week wordt Nederland getrakteerd op lenteweer. Vanaf donderdag draait de wind naar het zuidoosten en stroomt milde lucht onze kant op. Donderdag wordt het 14 graden, vrijdag 16 en zaterdag kan het in het binnenland van vanochtend wel eens 20 graden worden.

Donderdag wordt het 14 graden, vrijdag 16 en zaterdag kan het in het binnenland volgens de berekeningen van vanochtend wel eens 20 graden worden. Komende dagen is het nog niet zover. Het regent af en toe en af e toe schijnt de zon. Het is circa 12 tot 14 graden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11689270/__Komende_week_op_naar_20_graden___.html

Costana
10 maart 2012, 11:19
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11596164/___Dertig_graden_in_april_mogelijk___.html



April doet wat hij wil en een weersvoorspelling nu gegeven voor April is volstrekt onbetrouwbaar.
Maar wat mij betreft komt die wel uit ;)!

Mijn gok:
april-mei goed
juni - juli - 1ste helflt augustus kwakkelend
eind aug en ganse maand september goed weer !

en toch blijft mijn slaapzak het ganse jaar door in de wagen liggen :)

Sphinx
10 maart 2012, 11:26
Ja vast, de Televaag zoekt weer sensatie. 16 graden is volgens weeronline het hoogst haalbare.
Maar, de regenbanden kunnen weer onder de Sud, dus deze racebeer moppert niet

MichelJ
30 maart 2012, 10:35
Van onze weerman SOEST - Zware nachtvorst en op verschillende dagen kans op natte sneeuw: dat is het ronduit koude weerpatroon in de aanloopweek naar Pasen. Koudere lucht stroomt momenteel ons land binnen. De temperaturen zijn vergeleken met enkele dagen geleden vandaag zo’n 10 graden lager met maxima van 7 tot 10 graden. Er valt wat lichte regen en er waait een kille noordwestenwind.

Morgen komen er vanuit het noorden wat opklaringen, in het zuiden valt eerst regen. Zondag vooral is het koud. Er worden geen hogere maxima verwacht dan 6 tot 9 graden. Vanaf maandag nemen in de nacht de vorstkansen snel toe. Het gaat in de nieuwe week meerdere nachten 2 tot soms 5 graden vriezen. Bovendien blijven er neerslagkansen door de aanwezigheid van een rondtollend lagedrukgebied dat is gevuld met koude lucht. In het binnenland kan daarbij regen of natte sneeuw vallen bij temperaturen die tijdelijk terugvallen tot onder de 5 graden. Op één kilometer hoogte vriest het 5 tot 8 graden zodat de neerslag bij ons soms in vaste vorm (natte sneeuw) gaat vallen.
Tegen het Paasweekeinde draait de wind wat meer naar het noordoosten. Dat betekent nog geen echte stijging van de temperatuur maar het wordt waarschijnlijk dan wel wat minder koud. Voorlopig moeten we het doen met een eerder winters dan voorjaarspatroon.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11815361/__Lichte_vorst_en_natte_sneeuw__.html

Dadelijk de winterbanden maar terug eronder leggen :smile2:

Badslippers
9 mei 2012, 23:58
http://www.metronieuws.nl/nieuws/tropisch-noodweer-op-komst/IWIlei!nyK0WuvgpY6hlI3wVhQt1Q/


"Nederland krijgt donderdag te maken met zware onweersbuien, nadat het eerder op de dag warm en klam is. Mogelijk stijgt het kwik in het zuidoosten zelfs voor het eerst dit jaar boven de 25 graden, maar dat gebeurt alleen als in de ochtend veel zon staat. Dat meldt weeronline.nl woensdag.
De kans dat de zon zich donderdagochtend in het zuidoosten veelvuldig laat zien, schat meteoroloog Johnny Willemsen op twintig tot dertig procent. Het westen en noorden kunnen donderdag vermoedelijk fluiten naar een beetje zonneschijn. "De kans dat daar de zon schijnt, is veel kleiner dan in het zuidoosten."
Ook als de zon zich niet laat zien, wordt het donderdag 22 tot 23 graden. "Maar omdat het daarbij klam is, voelt het warmer", zegt Willemsen.
In de loop van de dag krijgt het land te maken met zware onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten. Alleen het noordwesten blijft mogelijk buiten schot. De onweersbuien zijn vermoedelijk het hevigst in de tweede helft van de middag en het begin van de avond. "Dat is meestal zo."

http://www.wos.nl/nieuws/item/20120509-weerman-waarschuwt-voor-noodweer/


"woensdag 9 mei 2012, 12:38
WOS-weerman Tom Bruin waarschuwt dat ons land donderdag te maken krijgt met noodweer. Het wordt volgens hem drukkend warm, maar de zon laat zich niet of nauwelijks zien.

"Aan het eind van de middag en 's avonds krijgen we te maken met zware onweersbuien waarbij er kans is op hagel en zware windstoten", aldus Bruin. Verder zal er plaatselijk veel neerslag vallen en kan er sprake kan zijn van forse wateroverlast."

MichelJ
15 mei 2012, 16:54
Kan iemand een zooi spuitbussen met CFK's leegspuiten?


Sent from my iPad

Picasso 1
15 mei 2012, 17:16
Kan iemand een zooi spuitbussen met CFK's leegspuiten?


Je moet je niet baseren op gevoelstemperaturen. De temperaturen worden elk jaar warmer en de inflatiecijfers worden steeds lager :biggrin:

Big30
15 mei 2012, 19:51
Je moet je niet baseren op gevoelstemperaturen. De temperaturen worden elk jaar warmer en de inflatiecijfers worden steeds lager :biggrin:
Temperaturen worden niet warmer maar hoger en dat komt omdat ze door de CBS thermometer bepaald worden. De klimaat lobby sponsort namelijk deze thermometer en heeft dus een belang bij hoge temperaturen ;).

Picasso 1
15 mei 2012, 22:06
Temperaturen worden niet warmer maar hoger en dat komt omdat ze door de CBS thermometer bepaald worden. De klimaat lobby sponsort namelijk deze thermometer en heeft dus een belang bij hoge temperaturen ;).

Heb je er ook een grafiekje van of een formule die de hoogst mogelijke aggregaten berekent alsook een wiskundige verklaring van de tegenovergestelde beweging ten opzichte van inflatiecijfers? :tongue:
Een grafiek die de correlatie tussen deze twee eenheden helder in beeld brengt zou ook mooi zijn :wink:

Big30
15 mei 2012, 22:24
Heb je er ook een grafiekje van of een formule die de hoogst mogelijke aggregaten berekent alsook een wiskundige verklaring van de tegenovergestelde beweging ten opzichte van inflatiecijfers? :tongue:
Een grafiek die de correlatie tussen deze twee eenheden helder in beeld brengt zou ook mooi zijn :wink:

Uiteraard! Spreekt eigenlijk voor zich, commentaar overbodig ;).

http://www.knmi.nl/toekomstig_klimaat/ipcc_fig_groot.png

Picasso 1
15 mei 2012, 22:29
Ik vind het eigenlijk wel een streek dat ze inflatie grafieken pakken en daar klimaattermen bij zetten.
Ook is het bijzonder smerig dat de echte klimaatgrafieken worden gebruikt om inflatiecijfers te presenteren.

sofaking
15 mei 2012, 22:39
Als het half zo koud is als nu, hoe warm is het dan ?

Big30
15 mei 2012, 22:41
Ook is het bijzonder smerig dat de echte klimaatgrafieken worden gebruikt om inflatiecijfers te presenteren.
Dat is inherent aan het inflatoire niet CFK gecorrigeerde weermodel dat gebruikt wordt, niet netjes maar wel correct binnen de genoemde randvoorwaarden althans als je een niet lineair tijd model gebruikt. Doe je dat niet dan is het een onoplosbaar probleem zeker na de recente gebeurtenissen in Griekenland welke ten dele ook bepalen waarom ik hedenavond een jas aan moest doen toen ik me buiten spoedde.

Picasso 1
15 mei 2012, 22:47
Dat is inherent aan het inflatoire niet CFK gecorrigeerde weermodel dat gebruikt wordt, niet netjes maar wel correct binnen de genoemde randvoorwaarden althans als je een niet lineair tijd model gebruikt. Doe je dat niet dan is het een onoplosbaar probleem zeker na de recente gebeurtenissen in Griekenland welke ten dele ook bepalen waarom ik hedenavond een jas aan moest doen toen ik me buiten spoedde.

Door global warming krijgen de Grieken het inderdaad heet onder hun voeten en stijgt het water ze tot aan de lippen en zien we in Nederland de bui al hangen.

MichelJ
23 mei 2012, 21:02
Kan iemand een zooi spuitbussen met CFK's leegspuiten?

Ik weet niet wie z'n zolder opgekropen is, maar dit was een beetje too much. Met wateroverlast en platliggende bomen als gevolg :wand:

MichelJ
2 juni 2012, 12:56
AMSTERDAM - De meteorologische zomer is fris begonnen. Morgen wordt het zelfs de koudste zomerdag in tenminste 17 en mogelijk zelfs 41 jaar tijd. Daarbij regent het in delen van vooral het midden en zuiden van het land langdurig.

Morgen verwacht Meteo Consult voor De Bilt een maximumtemperatuur van afgerond 11 graden. De laatste keer dat het zou koud was, was 21 jaar geleden op 3 juni 1991. Toen werd het precies 11,3 graden. Mocht het kwik morgen onder 11,1 graden blijven, een zeer reële mogelijkheid, dan is het de koudste zomerdag in 37 jaar tijd (3 juni 1975 werd het niet warmer dan 10,7 graden). Blijft de temperatuur onder die 10,7 graden, dan komt 15 juni 1971 in zicht (9,9 graden) en kunnen we spreken van de koudste zomerdag in tenminste 41 jaar. Het absolute zomerrecord is overigens van 2 juni 1953. Toen werd het in De Bilt niet warmer dan 9,2 graden.

sofaking
21 juni 2012, 14:54
Dat wordt weer spannend.

http://www.buienradar.be/radar-verwachting

Gaat er iemand naar Graspop vanavond ?

Big30
18 augustus 2012, 10:54
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3303011/2012/08/18/Warmste-zomerweekend-sinds-1994-Ruim-boven-de-30-graden.dhtml


Nederland maakt zich op voor het warmste zomerweekend sinds 1994. De temperatuur stijgt vandaag en morgen tot ruim boven de 30 graden. In het zuiden van het land kan het zelfs 36 graden worden.

Smogvorming kan mensen met gevoelige luchtwegen parten spelen, waarschuwt het RIVM. In het noordoosten van Brabant is een verhoogde kans dat de droogte tot bosbranden leidt. En de reddingsbrigade verdubbelt het aantal lifeguards op sommige posten aan zee.Maar bovenal wordt het genieten van het prachtige weer. Wie temperaturen boven de 30 graden echter iets te veel van het goede vindt, hoeft niet te wanhopen. Voor maandag worden weer temperaturen van rond de 25 graden verwacht: geen officiële hittegolf dus.



Benieuwd hoe hoog de temperatuur vandaag en morgen op zal lopen, lokaal is op sommige plaatsen nu al eind van de ochtend de 30 graden bereikt. Tendens verder stijgend! Pffff.

RAUL7
18 augustus 2012, 10:55
Benieuwd hoe hoog de temperatuur vandaag en morgen op zal lopen, lokaal is op sommige plaatsen nu al eind van de ochtend de 30 graden bereikt. Tendens verder stijgend! Pffff.

Veel te warm om te gaan :fuck:!

Picasso 1
18 augustus 2012, 12:33
Veel te warm om te gaan :fuck:!

Juist perfecte temperaturen om te gaan :fuck:. Ben al onderweg naar GT.

Goedemorgenallemaal
18 augustus 2012, 15:05
Juist perfecte temperaturen om te gaan :fuck:. Ben al onderweg naar GT.
Als je maar genoeg water drinkt....

Kijk uit met hete toestanden en zon op je bleke :asshole:als je voor tuinactie gaat en vooral niet :fuck: dat de vonken er vanaf vliegen, vandaag en morgen nogal brandgevaarlijk...
2842 2843

Als je denkt wat ruiken die dennen van het bos lekker, dan zit de lucht vol terpentinen uit de hars.

Badslippers
18 augustus 2012, 18:11
Samstag wird der heißeste Tag des Jahres mit Temperaturen bis zu 35 Grad. Und Sonntag wird der diesjährige Rekord dann noch mal übertroffen mit bis zu 38 Grad; vielleicht steigen die Temperaturen im Westen von Nordrhein-Westfalen sogar auf 40 Grad.

http://www.lilipuz.de/nachrichten/nachrichten-details/artikel/heissestes-wochenende-des-jahres/

T&A Addict
18 augustus 2012, 20:49
Ik was al uitgedroogd bij de gedachte twee uur in de auto te zitten, climate control of niet, dus mijn plannen voor YY of GT deze dag maar uit mijn hoofd gezet. Straks nog even in de stad kijken. Loopt met dit weer zat interessants rond ;)

amigo70
16 oktober 2012, 20:28
Weekend tip

Voor wie nog 1 keer in 2012 met z'n luie ballen in de tuin van LR wil liggen met een dame naar keuze raad ik komend weekend aan. Temp tot 22 graden!

2983

amigo70
17 oktober 2012, 20:27
Piet's weerbericht

Sorry, m'n laatste update hierover maar we gaan zelfs naar de 23 graden op vrijdag en zaterdag.

Dit alles dankzij Hurricane Rafael. Laat die tornado's maar komen, daardoor kunnen we mooi in de herfst met korte broek en t-shirt dit weekend naar Living Room.
2985

seksenfun
18 oktober 2012, 20:04
Wie gelooft nu die commerciële weerberichten. Kijk toch maar eens naar het ouderwetse teletekst op de Duitse openbare omroep (of naar hun weerbericht) :smoke:.

MichelJ
18 oktober 2012, 20:17
Wie gelooft nu die commerciële weerberichten. Kijk toch maar eens naar het ouderwetse teletekst op de Duitse openbare omroep (of naar hun weerbericht) :smoke:.

Münster Donnerstag, 16.55 Uhr
Fr: reichlich Sonne, 24°C
Sa: leicht bewölkt, 22°C
So: wolkenreich, 17°C
Mo: leicht bewölkt, 17°C

Rheinland (AC/BN/D/DU/K/KR/LEV/MG/NE)
Fr: reichlich Sonne, 23°C
Sa: heiter, 23°C
So: Sonne-Wolken-Mix, 20°C
Mo: reichlich Sonne, 20°C

Ruhrgebiet (BO/DO/E/GE/HA/HAM/HER/MH/
OB/RE/SG/W)
Fr: reichlich Sonne, 23°C
Sa: zeitweise heiter, 22°C
So: Auflockerungen, 19°C
Mo: heiter, 19°C

http://www.ard-text.de/index.php?page=179&sub=2

:smoke:

Big30
18 oktober 2012, 20:29
Wie gelooft nu die commerciële weerberichten. Kijk toch maar eens naar het ouderwetse teletekst op de Duitse openbare omroep (of naar hun weerbericht) :smoke:.
De WDR geeft inderdaad voor morgen zelfs 24 graad aan!
http://www1.wdr.de/themen/infokompakt/wetter/wetter_nrw_ea100_eam-ca4f02cc55f0829345e2578c01e0fb34.html?eap=8oI34N4h ym4RDV6dhKK0OnLYM%2FNzIoiKEQqHYZPZjFxpkU74v6xP%2Bd 7htYRzReo%2BbDdl5sZUTmCuC2OmskTACpK2C4%2FEK5EjugWL sGnWIGP7RItF29dM88DnO6%2FPoQ2sF5cRnslv3rqcgaVI2t5K l7iEH144ySY5xKda5NOZoLQ%3D


nb. weerbericht info wordt weggehaald morgen avond, eerst afwachten hoe warm het morgen daadwerkelijk wordt ;)!

In de clubs in de Hessen/Frankfurt Area wordt het morgen maar een graad of 18 maar daar is alles ook wat minder zoals we allemaal wel weten :tongue:.

Picasso 1
18 oktober 2012, 20:35
Wie gelooft nu die commerciële weerberichten. Kijk toch maar eens naar het ouderwetse teletekst op de Duitse openbare omroep (of naar hun weerbericht) :smoke:.

Wordt tijd dat we de Duitse openbare omroep naar verre clubs sturen.

seksenfun
18 oktober 2012, 20:41
Paradise: 24°C, weinig bewolking :smoke:

Badslippers
18 oktober 2012, 21:45
nb. weerbericht info wordt weggehaald morgen avond, eerst afwachten hoe warm het morgen daadwerkelijk wordt ;)!


Nou, omdat het zo leuk is en er morgen toch geveegd wordt. We moeten trouwens naar de "Alpenvorland" daar wordt het 25. Zijn daar saunaclubs?

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/temperaturen.png

vrije jongen
18 oktober 2012, 22:01
In Oostenrijk wel; in Beieren ook, maar daar is het allemaal PMC...

Big30
7 april 2013, 08:30
Bij veel meetstations is het zo laat in april nog nooit zo koud geweest als in de afgelopen nacht.

Het koudst werd het in het westen van Noord-Brabant, daar daalde het kwik tot -6,2 graden, meldt Weerplaza.nl. Aan de grond vroor het bij vliegbasis Volkel zelfs 10,7 graden.

Bij zeker vijftien meetpunten van het KNMI in Noord-Brabant, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Limburg werd het kouderecord gebroken.

De temperatuur wordt bij sommige stations sinds 1951 bijgehouden en bij sommige pas sinds eind jaren negentig.

http://www.nu.nl/binnenland/3391242/recordkou-bij-vijftien-meetstations.html

MichelJ
7 april 2013, 15:49
.....Er is een kans dat we profiteren van een zuidelijke stroming met warmer weer, zo voorspelt Weeronline.nl. In dat geval lopen de maxima op tot waarden tussen 15 en 20 graden.

http://www.telegraaf.nl/teleweer/21456307/__OP_NAAR_20_GRADEN___.html

Nibor76
13 mei 2013, 21:05
Ik moet dit topique toch even schoppen.

Ik begin zwaar depressief te worden door dit druilerige klote weer.
Nee ik gebruik geen kutweer want dat zou impliceren dat het goed weer is een kut kan bij mij altijd wel op positiviteit rekenen :freu:

Nee december was met januari te warm een groene kerst een groene januari die toch stieken koud eindigden.
Toen kwam februari welke koud nat en guur was met sneeuw en amper ijs van enige betekenis.
Ik klaag niet vanwege het feit dat ik met mijn heup door het ijs zakte nee het was een klote maand en wat waren we blij dat die maand voorbij ging en we richting maart gingen en ons op konden maken op wat eerste lente perikelen.
Nou maart was mogelijk nog kouder dan januari en zelf kouder in een factorindex gegoten dan de winter van 1963 als we dat hogedrukgebied in januari gehad zouden hebben ging de tocht der tochten door met 25 centimeter ijs.
April deed wat hij wil behalve een begin van een warme stabiele periode, het was stabiel te koud.
Er was wel zon en er werd wat warmte onze richting opgeblazen maar deze werd letterlijk en figuurlijk weer net zo snel weer weggeblazen door een harde wind.
Wel 20+ temp maar met harde wind was het amper genieten.
Zo ook was mei en ik denk dat we die maand al vast kunnen optekenen en afschrijven.
Twee dagen was het mooi tot nu toe de andere dagen was droog met zon maar met harde wind bijna storm met kracht 7 je werd gezandstraald tot in je naad bij Zandvoort Zuid of Bloemendaal Noord.
Tot en met na Pinksteren blijft het slecht weer met veel wind buien en regen en veel te koude temperaturen voor de tijd van het jaar.
Richting het einde van mei lijkt het niet veel beter te worden volgens de kaarten komt er een wetsstroming op gang waardoor er constant nieuwe lagedrukdepressies worden aangevoerd met buien regen wind en te koude temperaturen vanwege het nog altijd te koude zeewater voor de tijd van het jaar.
Mei wordt de 5e te koude maand dan wat gemiddeld wordt opgetekend.

En nu lees ik dat zelfs de zomer al eigenlijk als verloren moet worden beschouwd.

Not again! Forecasters predict a repeat of last year's wash-out summer with temperatures well below May average
Wet and windy week ahead reminiscent of last Summer's record breaking downpours
Jet stream pattern thrown off by strong winds similar to last year
Yesterday's sunny spell short-lived with rest of May dominated by showers
Early concerns over the impact wet weather could have on festival season


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2323300/UK-Weather-Last-years-wash-summer-predicted-repeat-heavy-showers-cold-weather-forecast-rest-May.html#ixzz2TCifApJh
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
4141

Verwachting over de maanden juni, juli en augustus

http://www.geenstijl.nl/archives/images/pestpokkenpleuristiefushoerenklimaat.jpg
4142

uurtje
13 mei 2013, 22:30
net zoals vele andere linkse leugens (multi-culturele samenleving, verzorgingsstaat, ongewapende vrede, groene energie) kan ook het "global warming" de vuilnisbelt op. Niet zo erg, want het zal zich in goed gezelschap van zure regen en fijnstof uitstoot bevinden.

Ik voorzie dus een nieuw probleem; global cooling. Om dit tegen te gaan rij ik al sinds jaren met auto's met grotere motoren. Ik ben derhalve ook van mening dat de overheid zou moeten stoppen om die kleine naaimachines te subsidieren en mensen zou moeten verplichten om minimaal een 6cylinder te laten rijden. Bijkomend neveneffect van een verhoging van de temperatuur is dat er dan minder brandstof nodig is voor verwarming. Dus eigenlijk verdien je het gewoon weer allemaal terug.....:)

Badslippers
13 mei 2013, 22:57
https://www.ijsberenforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4141


Ik zie in ieder geval dat SFL zijn tour op het juiste moment heeft gepland: donderdag 23, vrijdag 24 en zaterdag 25 mei. Dan raken we nipt de twintig graden.

Big30
21 mei 2013, 20:37
Rain in May ... .

Het lijkt wel herfst. In het westen en midden is de afgelopen 24 uur al veel regen gevallen. Vanavond is vooral het oosten aan de beurt. Een vrij stevige noordwestenwind maakt het herfstplaatje compleet. Vannacht trekt de regenzone naar Duitsland weg, maar soms valt nog wat motregen. Morgen droger en aan zee misschien wat zon!

http://s9.postimg.org/tydrcdz5r/Afbeelding_2.png

vrije jongen
21 mei 2013, 20:51
Het slaat echt helemaal nergens op inderdaad... al kan ik er het komend weekend niet mee zitten, daar ik Lulo, Neby en Panthera heb gepland:biggrin:

Bosco
21 mei 2013, 21:10
4209

Nibor76
21 mei 2013, 21:13
En zondag ja zondag kut.

Goedemorgenallemaal
21 mei 2013, 21:48
Tja, eigenlijk heb je geen excuus nodig om een club te bezoeken maar het KNMI (enKMI) geeft ze volop. Alleen de tuin van GT zie ik ff niet zo zitten

Big30
28 mei 2013, 18:29
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21600582/___Koudste_zomer_in_200_jaar___.html




West-Europa zou zich wel eens schrap kunnen zetten voor de koudste zomer sinds twee eeuwen. Grote delen van Europa zullen in juni en juli slechts enkele zonnige dagen kennen. Augustus bezorgt ons zware stormen.

Dat voorspelt de Franse weerzender Météo. Het zou de koudste zomer sinds 1816 worden. Gelukkig voor zonminnend Nederland doet de kou zich waarschijnlijk vooral voor in Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Oostenrijk.

Na de eerste vijf koude maanden van 2013 is de kans groot dat een ongewoon regenachtige en sombere zomer zal volgen. Alleen september en oktober zouden droger en warmer worden, aldus France Météo

MichelJ
28 mei 2013, 19:09
http://michelj.mi.funpic.de/temp/weer 28-05-13.JPG

Badslippers
28 mei 2013, 20:11
Het kan vriezen en het kan dooien. We zullen zien.
De gegevens voor "KÖLN"

Bron: www.accuweather.com (http://www.accuweather.com/nl/de/cologne/50667/june-weather/180169?monyr=6/1/2013)

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/weer_juni_2013.png

sofaking
16 juni 2013, 14:46
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1404544/tropische-temperaturen-op-komst.aspx


Dinsdag en woensdag is het zwoel, lokaal zelfs tropisch. Maxima: 22 graden aan zee, 28 graden in het binnenland en ruim 30 graden in het oosten. Verder moet vooral op woensdag en donderdag rekening worden gehouden met een aantal stevige regen- en onweersbuien. Tegen het einde van de week daalt de temperatuur naar waarden tussen 15 en 20 graden.

MichelJ
17 juni 2013, 16:59
Woensdag kan het zo warm worden, dat het all-time warmterecord verbroken kan worden. Als het opeens warm wordt, zie je de gekste dingen op kledinggebied voorbij komen. Waarmee kun je met goed fatsoen nog op je werk verschijnen?

De roep om zomers weer krijgt eindelijk gehoor. Aanstaande woensdag kan het wel eens de warmste dag ooit worden. Misschien tikken we wel de 39 graden aan. Meteoconsult (http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/d1f74caf33963280808e12efb0eb6715/article/aanval_op_nederlands_alltime_warmterecord.html)hee ft het al over een 'aanval op Nederlands alltime wereldrecord.'

Ook bij RTL-weerman Reinier van den Berg (https://twitter.com/weermanreinier) begint het al te kriebelen: hij denkt dat het record van 38,6 graden in gevaar komt. Dat stamt uit augustus 1944. Volgens de huidige berekeningen zit alles mee om een voor Nederland zeldzaam hoge temperatuur te krijgen. De atmosfeer is warm en droog genoeg om lang zonnig te houden. Alleen onweersbuien kunnen roet in het eten gooien.

Alles uit
Als het opeens zo heet wordt, kunnen bij sommige mensen alle remmen los gaan. De gekste outfits komen voorbij. Mannen met behaarde benen in korte broek, ultrakorte rokjes en teenslippers gecombineerd met stropdas. Lang niet iedereen kan dat hebben.

"Ook op het werk denken mensen opeens dat alles kan én mag', weet etiquette deskundige Lilian Woltering. Voor die mensen is er slecht nieuws: lang niet alles kan, ook al is het tropisch.

Verboden: korte broek
Hoewel de meeste bedrijven geen kledingvoorschriften hebben, zit niet iedere baas te wachten op een manager in korte broek of een secretaresse met naveltruitje. Advies aan de werkgevers om een overdosis bloot te voorkomen: stuur een mail rond waarin je je personeel vraagt zich wel zakelijk te blijven kleden. Advies 2: doe het met humor.

Do's en dont's
Wat kan nu wel én wat absoluut niet? De do's en dont's volgens Lilian Woltering:


Blote benen: "Het is afhankelijk van de functie die je uitvoert. Werk je binnen en ontmoet je geen klanten dan kan het meestal wel. Maar bedenk goed, met blote benen zie je er al snel uit alsof je naar het strand gaat. Helemaal als je het combineert met slippers of open schoenen."
Rokjes: "Heb je een externe functie en ontmoet je klanten: draag een panty. Er zijn genoeg zomerpanty's. Die zijn extra dun en zweten minder snel. Zit je heel de dag binnen: dan kunnen blote benen weinig kwaad. Niet vergeten: scheren die benen."
Badslippers en strandslippers: "Absoluut not done. Helemaal niet als ze zo'n klepperend geluid maken. Die draag je maar in de tuin of op de camping."
Birkenstocks: "Als je een zakelijke functie hebt kunnen Birkenstocks echt niet. Bij andere functies, blijft het een twijfelgeval."
Open schoenen: "'Slippers kunnen eigenlijk niet. Kies liever voor een schoen met een hakje. En verzorg je teennagels, geef ze bijvoorbeeld een leuk kleurtje."
Slippers voor mannen. "Sorry, maar het is 'not done' Zodra de teennagels in beeld komen, kan het gewoon niet. Dat is té ernstig."
Korte broek voor de mannen: "Nee. Niet naar het werk."
Blote armen: Het kan, zolang de oksels onzichtbaar blijven. Oksels waar je zo inkijkt, kunnen echt niet."

Overigens worden de eerste korte broeken en slippers op het werk vandaag en morgen al verwacht. Dinsdag kan het al 34 graden worden.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/woensdag-warmste-dag-ooit-zo-loop-je-niet-voor-schut

krukar
17 juni 2013, 17:20
Ik ga woensdag naar m'n werk op slippers, in een korte broek, een tanktop waar m'n okselhaar onderuit steekt en een stropdas om.
Die lafaards durven er toch niets van te zeggen, veel te veel kontlikken om een plekje te krijgen in het volgende project (ben projectmanager ;)).

Goedemorgenallemaal
17 juni 2013, 21:46
Watjes, beetje warm en helaas maar voor 1 of 2 dagen

Nibor76
17 juni 2013, 21:59
37 graden en vochtig precies zoals ik het wil.

Big30
17 juni 2013, 22:49
Twee daagjes nachtvorst en we beginnen over de Elfstedentocht te praten en 2 daagjes met temperaturen boven de 30 graden (daarna weer normaal tot koud voor de tijd van het jaar) en we doen alsof er sprake is van een uitzonderlijk weer fenomeen! Heerlijk toch :-) .

krukar
17 juni 2013, 23:27
De voorspelling voor woensdag is wel een redelijk uitzonderlijk weerfenomeen in Nederland ;)
Dreigt een warmterecord uit 1948 te breken (38,5 graden in Warnsveld).

Big30
17 juni 2013, 23:37
De voorspelling voor woensdag is wel een redelijk uitzonderlijk weerfenomeen in Nederland ;)
Dreigt een warmterecord uit 1948 te breken (38,5 graden in Warnsveld).
Het zal maximaal 33.7 graden worden en de kans dat het warmte record sneuvelt is even groot als de kans dat een weersvoorspelling correct is oftewel verwaarloosbaar klein. De kikkers kwaken namelijk niet en de vogels vliegen overwegend in zuidelijke richting. QED.

krukar
18 juni 2013, 22:23
Eindhoven had vandaag het record. Daar was het op het warmste moment van de dag maar liefst 32,4 graden. Onder aan het lijstje met ‘maximum temperaturen’ bungelt Lauwersoog. Daar was het met 21,8 graden vandaag ‘het koudst’.

De 15 warmste plaatsen vandaag:

1. Eindhoven: 32,4 graden
2. Twente: 32,3 graden
3. Ell: 32,3 graden
4. Arcen: 32,1 graden
5. Volkel: 32,1 graden
6. Hupsel: 31,9 graden
7. Gilze-Rijen: 31,9 graden
8. Deelen: 31,8 graden
9. Heino: 31,2 graden
10. Hoogeveen: 31,0 graden
11. Maastricht: 30,8 graden
12. Herwijnen: 30,6 graden
13. De Bilt: 30,5 graden
14. Woensdrecht: 30,3 graden
15. Cabauw: 30,1 graden





Morgen wordt nog een stuk warmer, we zullen zien.... :)

Goedemorgenallemaal
19 juni 2013, 10:09
Het zal maximaal 33.7 graden worden en de kans dat het warmte record sneuvelt is even groot als de kans dat een weersvoorspelling correct is oftewel verwaarloosbaar klein. De kikkers kwaken namelijk niet en de vogels vliegen overwegend in zuidelijke richting. QED.

Die kikker kwaakten hier wel, en volop, maar als natuur- en weervolger valt mij steeds meer op dat ook de dieren er geregeld naast zitten, misschien wat minder vaak dan de gemiddelde weeramateur maar ze zitten er wel degelijk geregeld naast. Of de spreuken over dieren gedrag en weer zitten er gewoon vaak naast, dat kan ook.

Voor het record zou het vandaag de gehele dag een stralende zon moeten zijn, dat zei iedere weerofiel, maar niemand zei er bij dat er eigenlijk geen één voorspelling was van een hele dag stralende zon.

Badslippers
19 juni 2013, 16:08
als natuur- en weervolger valt mij steeds meer op dat ook de dieren er geregeld naast zitten, misschien wat minder vaak dan de gemiddelde weeramateur maar ze zitten er wel degelijk geregeld naast.

Morgen zou het eerst 19 graden worden. Nou hoor ik alweer geluiden over 25 tot 30 graden! Je weet nog niet meer wat je aan moet trekken.

rob45
19 juni 2013, 16:21
Morgen zou het eerst 19 graden worden. Nou hoor ik alweer geluiden over 25 tot 30 graden! Je weet nog niet meer wat je aan moet trekken.

Een ijsberenzomervel ? En natuurlijk extra dunne condooms. :rolleyes:

Big30
19 juni 2013, 23:19
Morgen wordt nog een stuk warmer, we zullen zien.... :)
We hebben het gezien, een regenachtige dag met nog net zomerse temperaturen en lokaal werd nog net de 30 graden aangetikt. We zijn gewoon opgelicht en bedonderd door de weersvoorspellers. De mol is hier al weer ondergronds gegaan dus dit wordt de koudste zomer ooit. Haal je winterjas maar weer te voorschijn en bel de garage voor een afspraak om winter banden te monteren :)!

Goedemorgenallemaal
21 juni 2013, 08:13
We hebben het gezien, een regenachtige dag met nog net zomerse temperaturen en lokaal werd nog net de 30 graden aangetikt. We zijn gewoon opgelicht en bedonderd door de weersvoorspellers. De mol is hier al weer ondergronds gegaan dus dit wordt de koudste zomer ooit. Haal je winterjas maar weer te voorschijn en bel de garage voor een afspraak om winter banden te monteren :)!
Ik heb hier nog geen mol gezien maar dat kan ook komen doordat ik eindelijk een beetje de emelten en engerlingenplaag in de hand heb. Verder is mijn tuin een mijnenveld van klemmen en die beetsen zijn ook niet dom, die zijn nu allemaal op weg naar de tuin van Big.

Nee joh gaat helemaal goed komen. We gaan gewoon een leuke zomer krijgen waarin je zou willen dat er meer clubs waren met actie-tuinen.

MichelJ
21 juli 2013, 16:01
AMSTERDAM - Het warme weer heeft ertoe geleid dat het zogeheten nationaal hitteplan is ingegaan. Dat zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zondag. Het plan geldt voor het hele land, en betekent dat het nodig is om maatregelen te nemen om gezondheidsproblemen bij kwetsbare groepen te beperken. Daarnaast is het nodig om alert te zijn op zonnebrand, want met waarden tussen de 6 en 7 is de zonkracht de komende dagen hoog.

Het KNMI heeft zondag een waarschuwing, officieel code geel, afgegeven voor de hitte die ons land de komende dagen te wachten staat. Het weerinstituut verwacht dat de temperaturen boven de 27 graden uitkomen. Het instituut wil nog niet vooruitlopen op een mogelijke hittegolf; dat is pas achteraf te zeggen of die zich heeft voorgedaan.
Het hitteplan is opgesteld in samenwerking tussen het ministerie van Volksgezondheid, het RIVM, het Nederlandse Rode Kruis, ActiZ en GGD-Nederland.
Het RIVM zegt dat de hoogste zonkracht wordt bereikt tussen 11 en 16 uur, als de zon het hoogst staat. De zonkracht hangt echter niet af van de temperatuur, aldus het instituut.
Warm weer kan leiden tot vermoeidheid, concentratieproblemen, duizeligheid en hoofdpijn. In ernstige situaties kan door uitdroging kramp, misselijkheid, uitputting, flauwte en bewusteloosheid optreden. Daarnaast kunnen huidproblemen optreden zoals jeuk en huiduitslag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21750317/__Nationaal_hitteplan__.html

krukar
21 juli 2013, 19:48
Die mol van jouw was óf dronken of de weg kwijt Big30 :biggrin:

Bredero
26 juli 2013, 08:03
Warm weer is uitermate slecht voor het zakencijfer van de dames!

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1675566/2013/07/26/Hittegolf-slecht-voor-libido.dhtml

marcelasnl
4 augustus 2013, 12:31
Warm weer is uitermate slecht voor het zakencijfer van de dames!

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1675566/2013/07/26/Hittegolf-slecht-voor-libido.dhtml

Dit klopt helemaal. Gister nog even naar dortmund geweest. Bezoek meestal 2 a 3 dames op een 1 avond.
Bij het 1e bezoekje nog tot een hoogtepunt gekomen. Echter bij me 2e bezoekje aan een favo van mij was het te heet op de kamer en na 5minuten sexen guste het zweet van mijn voorhoofd. Begon me helemaal niet lekker te voelen en gevraagd om een glas water en even verfrissen bij de kraan. Nog wel de hele sessie ondergaan, maar kwam niet meer tot een hoogtepunt.

Van mij mag het snel kouder worden. Als het komend weekend weer zo warm is sla ik een keer een weekje over.

Big30
20 oktober 2013, 12:59
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/20/dinsdag-weer-heel-even-zomer-wellicht-warmste-22-oktober-ooit/




Aankomende dinsdag wordt het bijzonder warm voor de tijd van het jaar. Volgens weeronline.nl kan het kwik oplopen tot boven de twintig graden. In Zuid-Limburg kan het zelfs 23 graden worden. Mocht dat gebeuren, dan zal dinsdag de geschiedenis ingaan als de warmste 22 oktober ooit.

Een stevig lagedrukgebied ten westen van Ierland zorgt voor aanvoer van warme lucht uit Zuid-Europa. Overdag blijft het bovendien droog. Sluierbewolking zorgt voor een waterig zonnetje. Al kunnen ‘s avonds hier en daar buien vallen.

MichelJ
4 december 2013, 09:34
SOEST - De Sinterklaasstorm van morgen wordt in Engeland en Duitsland als 'horrorstorm' aangekondigd. 'Ergste winterstorm in 10 jaar' en 'winterorkaan' zijn huiveringwekkende koppen in de media. Nederland zal er morgen danig mee te maken krijgen. Het KNMI heeft code geel afgegeven, dat staat voor 'gevaarlijk weer.'

Donderdagmorgen gaat het regenen en waait er aan de kust een harde- tot stormachtige wind, kracht 7-8, uit het zuidwesten. In de middag ruimt de wind naar west en noordwest en wakkert aan zee aan tot stormkracht 9. Later in de middag wakkert de noordwester in het noordwesten en in het Waddengebied aan tot storm of zware storm, windkracht 10-11. In het binnenland ontstaan rukwinden tot 75-90 km per uur, aan zee tot 110 km/uur en in het noorden uitschieters tot 130 km/uur of meer. Dit is vergelijkbaar met de eerdere storm van enkele weken geleden.
Er is aan de Noordkusten springtij en grote kans op hoog water. Langdurige dIjkbewaking lijkt noodzakelijk op Sinterklaasavond. De regen gaat over in winterse buien met hagel-, natte sneeuw en landinwaarts sneeuw met kans op gladheid. De storm komt pas vrijdagochtend vroeg tot bedaren. Er volgen die dag winterse buien waarin het nog stevig kan waaien.

http://images0.tcdn.nl/binnenland/article22110755.ece/BINARY/q/superstorm.JPG

http://www.telegraaf.nl/teleweer/22110735/__Nieuwe_superstorm__.html

MichelJ
16 december 2013, 22:08
Komende 2 weken tussen de 8 en 11 graden. Denk dat ik volgende week de winterbanden weer wissel voor de zomerbanden :rolleyes:

vrije jongen
16 december 2013, 22:15
Afgelopen weekend heb ik nog zitten twijfelen of ik wel met de auto zou gaan (gezien de zomersloffen); het zou net boven nul worden zonder regen... maar werd aardig wat regen maar 7 graden. Vanmiddag bijna een trein geboekt voor ergens na de kerst... inmiddels verwacht ik gewoon met de auto te kunnen gaan:biggrin:.

Picasso 1
16 december 2013, 22:37
Komende 2 weken tussen de 8 en 11 graden. Denk dat ik volgende week de winterbanden weer wissel voor de zomerbanden :rolleyes:

Volgens Big zou het een horror winter worden. :tongue:
Ach, de fabrikanten hadden geniepig hun marketingtactiek al aangepast van 'veiliger in de sneeuw' naar 'veiliger in de regen' nadat ze eerder al met hun 7 graden onzin kwamen.

Big30
16 december 2013, 23:28
Volgens Big zou het een horror winter worden. :tongue:
Ach, de fabrikanten hadden geniepig hun marketingtactiek al aangepast van 'veiliger in de sneeuw' naar 'veiliger in de regen' nadat ze eerder al met hun 7 graden onzin kwamen.
Het typische van een Horror winter is dat deze zich niet met duidelijke voortekenen of signalen aankondigt. Zo rij jij nog op je zomerbandjes naar Frankfurt je van geen kwaad bewust en opeens komt de dramatische weers omslag die niemand had voorzien. Binnen 12 uur daalt de temperatuur met 30 graden van + 10 naar -20 graden, de wind draait van ZW naar NO en door de stuifsneeuw en toch al extreme sneeuwhoogten is verkeer niet meer mogelijk. Alles ligt plat niet alleen in de clubs. Ik weet wanneer het zo ver is maar zwijg nu maar verder!

Maar hij komt er aan de horror winter :tongue:.

De winter van 1979 verbleekt erbij in het niets.

http://jouwstad.eu/wp-content/uploads/2012/12/winter_1979.jpeg

Hier nog een foto die duidelijk maakt hoe ik toen naar school werd gebracht, winterbanden kende men toen nog niet, wel rupsbanden, die raad ik voor deze winter trouwens ook aan!

http://www.43tankbataljon.nl/43-winter-79/winter-voer1.jpg

Rehab
17 december 2013, 00:04
Hier nog een foto die duidelijk maakt hoe ik toen naar school werd gebracht, winterbanden kende men toen nog niet, wel rupsbanden, die raad ik voor deze winter trouwens ook aan!

http://www.43tankbataljon.nl/43-winter-79/winter-voer1.jpg

Zeg Big Horse is deze uit eigen archief? :smile2: Zo te zien ook ergens in Duitsland!

Picasso 1
21 december 2013, 20:17
En half Nederland maar op de onderdezevengradenbanden rijden.
Ik zou ook alvast de sneeuwkettingen maar van stal halen. :biggrin:

MichelJ
22 december 2013, 17:11
Ik zou ook alvast de sneeuwkettingen maar van stal halen. :biggrin:

De grootvader van Ace2 zei op de grote vaart altijd: "Als de dagen gaan lengen gaat de winter strengen...".

En wat gaan de dagen vanaf vandaag doen? Juist.... De horrorwinter is onderweg!

Picasso 1
22 december 2013, 17:58
De grootvader van Ace2 zei op de grote vaart altijd: "Als de dagen gaan lengen gaat de winter strengen...".

En wat gaan de dagen vanaf vandaag doen? Juist.... De horrorwinter is onderweg!

Hij mag zich dan haasten, de komende twee weken vriest het geen enkel moment en overdag zijn de temperaturen boven de 7 graden. Het is aldus onveiliger om met winterbanden te rijden.

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2505/krefeld.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4%5Bp%5D=1

Flyerke
22 december 2013, 21:05
Hopelijk geen weer zoals dit voorjaar na nieuwjaar heeft de winter
ons lang parten gespeeld,brr liever een zacht winterke:smile:
leve de zomer:freu:

Pietjepik
22 december 2013, 21:18
flink langdurige strenge vorst zodat al het ongedierte kapot vriest. top. Ik als ijsbeer begin vanaf 1 januari met een winterslaap totdat de mooie zomer weer aanbreekt. :wink2:

sofaking
22 december 2013, 21:26
In maart dit jaar ben ik voortijdig van YY vertrokken omdat het begon te sneeuwen. Om de ellende in het Brusselse spitsuur te vermijden ben ik dan maar voortijdig doorgegaan. Laat de sneeuw en vrieskoude maar in de winter, tijdens de beren winterslaap (http://nl.wikipedia.org/wiki/Winterslaap).

Big30
23 december 2013, 01:47
Zeg Big Horse is deze uit eigen archief? :smile2: Zo te zien ook ergens in Duitsland!
Ja lijkt op de kazerne in Seedorf (voor degenen die dat nog wat zegt ;)), maar is gewoon bij mij in de achtertuin genomen. Ben nooit onder de wapenen geroepen, kwam als Rambo verkleed op de dienstkeuring en kon toen meteen weer vertrekken. Beetje flauw, hoewel als je met zo'n automatisch wapen en zo'n zakmes over straat loopt word je wel erg nagekeken. Typisch Nederlands denk ik dan. Heb zelfs het S5 teken niet gehaald dat is een nog hogere onderscheiding dan de Willemsorde. De Willemsorde heb ik inmiddels wel ontvangen, van Willem II zelf bij het 5 jarig forum jubileum.


Hij mag zich dan haasten, de komende twee weken vriest het geen enkel moment en overdag zijn de temperaturen boven de 7 graden. Het is aldus onveiliger om met winterbanden te rijden.

Heb ik met mijn rupsbanden dus geen last van. Maar alle gekheid op een stokje waar een papegaai op zit, ik rij altijd met winterbanden, bij hoge T gewoon een kwestie van goed koelen. Ik heb altijd een vat vloeibare stikstof achter in de auto liggen en ben dus op alles voorbereid.
De weerspreuk luidt trouwens "als de dagen gaan lengen dan zijn je zomerbanden gewoon krengen". Deze weerspreuk is al eeuwen oud. Zo hebben we wel mooi de tachtigjarige oorlog gewonnen (op punten in de verlenging).

Rehab
25 december 2013, 22:58
Ja lijkt op de kazerne in Seedorf (voor degenen die dat nog wat zegt ;)), maar is gewoon bij mij in de achtertuin genomen. Ben nooit onder de wapenen geroepen, kwam als Rambo verkleed op de dienstkeuring en kon toen meteen weer vertrekken. Beetje flauw, hoewel als je met zo'n automatisch wapen en zo'n zakmes over straat loopt word je wel erg nagekeken. Typisch Nederlands denk ik dan. Heb zelfs het S5 teken niet gehaald dat is een nog hogere onderscheiding dan de Willemsorde. De Willemsorde heb ik inmiddels wel ontvangen, van Willem II zelf bij het 5 jarig forum jubileum.

Yep, Seedorf daar moest ik inderdaad aan denken. Verder ach ja en haha.....

Big30
26 december 2013, 00:55
Yep, Seedorf daar moest ik inderdaad aan denken. Verder ach ja en haha.....
Yep is Seedorf (mijn achtertuin is vrij groot :tongue:, ach ja haha!)

Dalton
26 december 2013, 09:40
Dat is dezelfde tank die je in EDE bij het station ophaalt en naar het pannenkoekenhuis brengt waar de kinderen na het eten mee kunnen spelen,kijk maar goed naar de nummerplaat.

Big30
26 december 2013, 10:05
Dat is dezelfde tank die je in EDE bij het station ophaalt en naar het pannenkoekenhuis brengt waar de kinderen na het eten mee kunnen spelen,kijk maar goed naar de nummerplaat.
Heel goed mogelijk Dalton, hadden ze daar geen trap tank van gemaakt of was het niet zo dat jij wat bijklust en chauffeur op die tank bent en dan op de Ginkelse heide als extra nog wat schietoefeningen doet?

Opnieuw storm op komst
Het gaat morgen opnieuw enige tijd stormen. Vanuit het zuidwesten komt er al vroeg in de ochtend regen en de wind wakkert aan tot stormkracht 9 uit het zuiden. Aan zee, in het noordwestelijk kustgebied en langs het IJsselmeer kan het enige uren flink stormen.

http://www.telegraaf.nl/teleweer/22168134/__Opnieuw_storm_op_komst__.html

Picasso 1
29 december 2013, 13:28
Wat een horrorwinter voor de winterbandenrijders! In elk geval blijft het tot minimaal 11 januari erg zacht:

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2505/krefeld.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4[p]=1

Wie weet loont het rijden op winterbanden misschien in februari of ergens aan het begin van de lente. :tongue:

Bluebear
29 december 2013, 13:35
Wat een horrorwinter voor de winterbandenrijders! In elk geval blijft het tot minimaal 11 januari erg zacht:

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2505/krefeld.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4[p]=1

Wie weet loont het rijden op winterbanden misschien in februari of ergens aan het begin van de lente. :tongue:


WAT WEET EEN SPANJAARD NOU VAN WINTERBANDEN? :confused: :wink: :tongue: :biggrin:

6068

Picasso 1
2 januari 2014, 22:44
WAT WEET EEN SPANJAARD NOU VAN WINTERBANDEN? :confused: :wink: :tongue: :biggrin:

6068

Dat je ze niet nodig hebt in landen waar het in de winter 12 graden is:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2505/krefeld.html

MichelJ
3 januari 2014, 09:04
Dat je ze niet nodig hebt in landen waar het in de winter 12 graden is

Heerlijk is dat, de verwarming kan lekker uit blijven, stookkosten worden bespaard, zodat iedereen al weer centen heeft voor een setje winterbanden voor volgend seizoen :tongue:. Nu smelten de winterbanden harder dan het ijs op de Noordpool.

MichelJ
5 januari 2014, 20:33
SOEST - Na de recordzachte vrijdag staat voor maandag een nieuw warmtedagrecord in de steigers. De temperaturen kunnen morgen waarden tussen 10-14 graden bereiken! Dat is 5-7 graden boven normaal voor deze tijd van het jaar.

Zachte luchtmassa's bereiken de eerste dagen aan de lopende band Nederland. Bovendien gaat het flink regenen en waaien. Een uitzondering vormt vandaag. Het is droog, zon en wolken wisselen elkaar af en het wordt 8-10 graden. De wind is zwak in het binnenland, matig tot krachtig aan zee.

Na woensdag draait de stroming wat verder naar zuidwest tot west. Stilaan komt minder extreem zachte lucht onze kant op.

In de tweede helft van de week zakt het kwik naar 4-7 graden overdag. Nog steeds geen winterweer dus. Ook op langere termijn lijkt dat laatste nog steeds niet aan de orde. Weeronline.nl berekent voorlopig tot recordzachte mogelijkheden voor de dagwaarden.

http://www.telegraaf.nl/teleweer/22185989/__Komende_week_lenteachtig__.html

momentum
5 januari 2014, 21:34
In de tweede helft van de week zakt het kwik naar 4-7 graden overdag. Nog steeds geen winterweer dus. Ook op langere termijn lijkt dat laatste nog steeds niet aan de orde. Weeronline.nl berekent voorlopig tot recordzachte mogelijkheden voor de dagwaarden.

Heb ik weer. voor de eerste keer winterbanden onder mijn auto gelegd, krijgen we geen winter:confused:

Eddy_V
5 januari 2014, 23:22
Heb ik weer. voor de eerste keer winterbanden onder mijn auto gelegd, krijgen we geen winter:confused:




Maar wel een beregoede wegligging, die banden plakken zo aan het asfalt daar kan je iedere afslag op de Autobahn mee nemen zonder af te remmen!

Badslippers
13 januari 2014, 12:20
6291

09-01-2014 | 10:26

DEN HAAG - Het gedrag van bijen voorspelt dat het deze winter niet bijzonder koud gaat worden. Als het wel een strenge winter wordt smeren bijen hun korf in met een soort hars, waardoor ze de kou beter te lijf kunnen.
Dat zegt een imker donderdagochtend in het Radio West-programma 'Mogge Michiel'.

Omroep West-weerman Huub Mizee durft nog niet te zeggen of we deze winter te maken krijgen met strenge vorst. 'Er zijn berekeningen die aangeven dat het kouder gaat worden', zegt hij op Radio West, 'maar tegen de bijen kan ik niet op!'

Elfstedentocht gaat niet door.

De bijen smeren de openingen van hun korf in met de hars, waardoor de gaatjes kleiner worden. Op die manier blijft het warmer. 'Vanaf september heb ik nog geen volk (bijen, red.) zijn korf zien insmeren', aldus de imker. Jammer voor de schaatsliefhebbers, maar ook dit jaar zit er dus geen Elfstedentocht in.
Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/09-01-2014/bijen-zzzachte-winter

Picasso 1
13 januari 2014, 21:20
Goed naar moeder natuur kijken levert inderdaad veel voorspellende informatie op.
@Big, op welke signalen uit de natuur moeten we letten als bevestiging van de aanstaande horrorwinter?

sofaking
13 januari 2014, 21:50
Als je White Walkers in en rond de clubs begint te zien zal het wel redelijk koud worden denk ik.
6292

Picasso 1
13 januari 2014, 21:58
Als je White Walkers in en rond de clubs begint te zien zal het wel redelijk koud worden denk ik.
6292

En als je vuurspuwende draken uit een ei ziet komen in aanwezigheid van een lekkere blonde wijf, belooft het een heet zomer te worden.

Big30
13 januari 2014, 21:58
Goed naar moeder natuur kijken levert inderdaad veel voorspellende informatie op.
@Big, op welke signalen uit de natuur moeten we letten als bevestiging van de aanstaande horrorwinter?
De mol he! "Als de mol begint te graven begint de strenge horror winter te dagen", het begint nu menens te worden, de mollen werken inmiddels al in ploegendienst. Een sterk hogedrukgebied gebied is zich inmiddels boven Rusland aan het ontwikkelen. Bereid je op het ergste voor.

Nibor76
13 januari 2014, 22:07
Als de kat in januari in de zon ligt, ligt ze in februari achter de kachel.

Ik had dit weekend een poes op schoot, du'sssss.

sofaking
13 januari 2014, 22:09
Als het regent in November, dan valt Kerstmis in December.

Goedemorgenallemaal
14 januari 2014, 20:32
Mijn advies: koop een touwtje en hang het op in de tuin:

- touwtje is nat: regen
- touwtje horizontaal: storm
- touwtje is weg: orkaan
- touwtje is wit: sneeuw
- touwtje niet zichtbaar: mist
- touwtje hangt stijf: vorst

Goedemorgenallemaal
14 januari 2014, 20:33
De mol he! "Als de mol begint te graven begint de strenge horror winter te dagen", het begint nu menens te worden, de mollen werken inmiddels al in ploegendienst. Een sterk hogedrukgebied gebied is zich inmiddels boven Rusland aan het ontwikkelen. Bereid je op het ergste voor.
Vreemd , bij mij zijn ze opgehouden.

Big30
14 januari 2014, 20:43
Vreemd , bij mij zijn ze opgehouden.
Dat is niet vreemd maar het teken dat ze uitgegraven zijn en de HORROR winter aanstaande is! De mol is voorbereid, de wind gaat steeds meer uit het oosten waaien. Merk op dat de katten ook niet meer naar buiten willen en de herten steeds meer hun schuilplaatsen opzoeken.

Alle hens aan dek, he 's coming, Mr. Horror Winter!!!

Goedemorgenallemaal
14 januari 2014, 21:04
Dat is niet vreemd maar het teken dat ze uitgegraven zijn en de HORROR winter aanstaande is!

Of zou het aan mijn klemmen liggen???


De mol is voorbereid, de wind gaat steeds meer uit het oosten waaien.
Dat kan een mol nooit weten, die zit onder de grond.
En nee een pijp waar de lucht in waait wordt ook niet opgezocht. Les 2 uit het zetten van klemmen "maak alle openingen met aarde dicht" ,
(Les 1 is "zorg dat je vingers niet in de klem komen").


Merk op dat de katten ook niet meer naar buiten willen
, komt omdat mijn hond buiten loopt.


en de herten steeds meer hun schuilplaatsen opzoeken.

Die lopen nog gewoon rond buiten.


Alle hens aan dek, he 's coming, Mr. Horror Winter!!!
Nee hoor, misschien wat vorst maar Horror winter is een verzinsel.

Badslippers
14 januari 2014, 21:17
Een sterk hogedrukgebied gebied is zich inmiddels boven Rusland aan het ontwikkelen. Bereid je op het ergste voor.


Mwahhhh, moet meer boven Ijsland hangen, zo tussen Ijsland en Noorwegen. Rusland is te ver weg. Mijn prognose . . . 1 februari. Houd die datum in de gaten !

"Als je pik in januari nog hevig spuit,
Zit je in februari met een bevroren herdersfluit."

sjaakpikhaak
14 januari 2014, 21:25
Als de kat in januari in de zon ligt, ligt ze in februari achter de kachel.

Ik had dit weekend een poes op schoot, du'sssss.

sjaakpikhaak
14 januari 2014, 21:25
het wonder is geschiedt.
de poes is nat maar het regent niet

Picasso 1
16 januari 2014, 18:15
De voorspelling voor deze week van vriestemperaturen en mogelijk sneeuwval is net niet uitgekomen. Het kwik blijft op 8 graden. Dat is 1 graad boven de verzonnen norm voor sneeuwbanden (of was het nou regenbanden?). :tongue:

Bluebear
16 januari 2014, 18:26
De voorspelling voor deze week van vriestemperaturen en mogelijk sneeuwval is net niet uitgekomen. Het kwik blijft op 8 graden. Dat is 1 graad boven de verzonnen norm voor sneeuwbanden (of was het nou regenbanden?). :tongue:

Ok, "Picasso 1", jij je zin jongen. Ik neem ze wel mee op vakantie bij mijn schoonouders in Roemenië. Misschien raak ik ze op de lokale boerenbazar wel kwijt!! :redface: :biggrin:

6300

Rezaes
16 januari 2014, 23:33
Als het regent in November, dan valt Kerstmis in December.

Ja.....leuke variant op : Als het regent.in mei, is april voorbij....:)

MichelJ
26 januari 2014, 20:16
Mwahhhh, moet meer boven Ijsland hangen, zo tussen Ijsland en Noorwegen. Rusland is te ver weg. Mijn prognose . . . 1 februari. Houd die datum in de gaten !



Die Badslippers is nog niet zo dom als die er uit ziet ;)

Al hele weekend vorst in het noorden. Horror-winter komt er aan!

Elfstedentocht?

Picasso 1
26 januari 2014, 20:37
Die Badslippers is nog niet zo dom als die er uit ziet ;)

Al hele weekend vorst in het noorden. Horror-winter komt er aan!

Elfstedentocht?
Wanneer? Half februari? Ik zou maar snel die winterbanden weer op zetten. :biggrin:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/31X1235/eindhoven.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4[p]=1


Ok, "Picasso 1", jij je zin jongen. Ik neem ze wel mee op vakantie bij mijn schoonouders in Roemenië. Misschien raak ik ze op de lokale boerenbazar wel kwijt!! :redface: :biggrin:

6300

Daar maak je inderdaad veel meer kans.

http://www.mobotix.ro/camere_supraveghere_live_ro_1264.html
http://www.mobotix.ro/camere_supraveghere_live_ro_1207.html

http://www.weersvoorspelling.nl/weer-roemenie/boekarest/14-daagse/6825

En anders moet je morgen even snel naar Groningen.

Picasso 1
12 februari 2014, 21:50
De horrorwinter is bijna voorbij, ook de komende twee weken dagtemperaturen van rond de 8 graden (1 graad boven winterbandengrens :biggrin:).
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2505/krefeld.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4[p]=1

momentum
12 februari 2014, 22:05
De horrorwinter is bijna voorbij, ook de komende twee weken dagtemperaturen van rond de 8 graden (1 graad boven winterbandengrens :biggrin:).]

ik ben ook zeer blij dat ik dit jaar voor het eerst winterbanden onder mijn auto heb gelegd:mad:
hopelijk krijgen we nog een echte winter in maart en april;)

aamu
12 februari 2014, 22:11
Dit jaar zijn ze inderdaad niet echt nodig. Vorig jaar werd ik in maart gebeld door de garage: "Hallo, we hebben zaterdag bandenwisseldag. Graag maken wij een afspraak om Uw winterbanden te wisselen". Ik kijk naar buiten en het sneeuwt en vriest. "Beste kerel, het sneeuwt en vriest en ik heb dit weekend al plannen in Duitsland. Hebben jullie echt bandenwisseldag?". "Ja meneer". "Maar het sneeuwt en vriest... " en daar kon hij ook geen goed antwoord op geven.

Dus wie weet komt het nog ;)

Bluebear
12 februari 2014, 22:18
De bandenboer doet dit jaar goede zaken, want door de hogere temperaturen slijten de winterbanden extra. Het zal wel een nieuw setje worden. Dat is GVD een hele dag clubben en nog meer. Beetje raar he, dat je bij het horen van dit soort prijzen dat meteen denkt? OFF TOPIC: Ben ik nu verslaafd? :confused: :eek: :biggrin:

Big30
6 maart 2014, 14:34
De al voorspeelde en zo gevreesde Horror Winter blijkt nog een staartje voor ons in petto te hebben. Vandaag lokaal al temperaturen van 14 graden in in het weekend zouden we wel eens naar de 18 graden, misschien wel 20 graden kunnen gaan. Rokjesdag valt vroeg dit jaar net als het eerste kievitsei!

De winter van 2013-2014 was de warmste in meer dan honderd jaar ... .
http://www.wintergek.nl/archief/lijsten/koudegetallen-de-bilt-winters-sinds-1901

sofaking
9 maart 2014, 22:54
Net nu iedereen zijn winterbanden afgelegd heeft komt de echte horrorwinter eraan.

http://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/article/detail/3404740/2013/03/06/Volgende-week-grote-kans-op-sneeuw.dhtml


De hele komende week krijgen we te maken met kwakkelend winterweer. De kans op een winterse bui is volgens Severin groot. De vraag is alleen wanneer en waar er precies sneeuw gaat vallen.

It Giet Oan!

Nibor76
9 maart 2014, 23:32
Kijken of iemand nog wakker is :biggrin:

Door: Sanne Riepema
6-3-13 - 11:19 bron: Weerplaza

sofaking
10 maart 2014, 18:49
Kijken of iemand nog wakker is :biggrin:

Door: Sanne Riepema
6-3-13 - 11:19 bron: Weerplaza

Yep, vorig jaar ben ik op 11 maart naar Yin Yang gereden, en net na de middag begon het te sneeuwen.
Bezoek dan maar fel ingekort om niet ergens midden op de snelweg vast te komen zitten.
Dit voorjaar kan ik natuurlijk geen dag vakantie nemen om in het zonnetje te gaan relaxen.

Eddy_V
10 maart 2014, 23:54
Yep, vorig jaar ben ik op 11 maart naar Yin Yang gereden, en net na de middag begon het te sneeuwen.

Bezoek dan maar fel ingekort om niet ergens midden op de snelweg vast te komen zitten.

Dit voorjaar kan ik natuurlijk geen dag vakantie nemen om in het zonnetje te gaan relaxen.


Nou....ik raad je aan om toch maar een dagje vrij te nemen op de 11e..
Prachtig weer, beetje zonnebaden, de dames met de lente in de bol : staat garant voor een prima dag, waarop het niet alleen bij het slijten van het rubber van de winterbanden blijft!

Ik was vorig jaar ook in YY op die dag, toen ik vanuit de panorama sauna plotseling de sneeuw naar beneden zag dwarrelen.
Op 11-3-2014 in Sixsens gaat mij dat toch niet nog een keer gebeuren?!?
Ik verwacht dat er bij de dames wat andere witte vlokken om de oren zal vliegen :-)

sofaking
9 juni 2014, 15:36
Live blikseminslagen. Mooi.

http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=en

Big30
9 juni 2014, 19:06
Er komt weer wat fraais aan via Belgisch Limburg. Heel "mooi" waren die hagelstenen zo groot als golfballen die zaterdag vielen. We kunnen tegenwoordig heel veel maar het goed kunnen voorspellen van een onweersbui lukt ons nog steeds niet (en is ook bijna gelet op het soort van systeem dat je beschrijft niet te doen), "lokaal kans op hevige onweersbuien met veel neerslag en windstoten" dat betekent dat je erg nat kan worden maar evengoed is het 5 km verderop raak en valt er bij jou niets.

Costana
9 juni 2014, 19:16
blablabla, "lokaal kans op hevige onweersbuien met veel neerslag en windstoten" dat betekent dat je erg nat kan worden maar evengoed is het 5 km verderop raak en valt er bij jou niets.

Zonder zeveren.
Ooit regende het aan de voorkant van mijn huis en aan de achterkant was het droog.
Onmogelijk om dergelijke zaken correct te voorspellen.

WA
9 juni 2014, 20:10
Ik zit al een uur met spanning te wachten :eek:

Zowel weer.nl als buienrader voorspelden de zondvloed rond de klok van half negen met inleidende pre-sales vanaf een uur of acht. En dat alles vlak boven mij nederige stulpje in het uiterste oostelijke puntje van brabant. Mijn jarenlange ervaring als bezorger van kranten deden mij ernstig twijfelen aan de juistheid van de voorspellingen. Het wolkendek gaf iets anders aan dan de beloofde stortbuien, rukwinden en hagelstenen ter grote van negerinnen tepels.

Op dit moment is de tussen stand een schamel buitje dat de stoep amper nat houdt. Het regent al wel een uur, maar de temperatuur is zodanig dat het harder droogt dan de regen het nat kan houden. Daar gaat m'n heerlijk afgekoelde slaapkamer. Geen verkoelend briesje maar door zweten in sub-tropische temperaturen. Ach, misschien had ik eens een maandje niet naar de dames moeten gaan en investeren in een airco voor het huis. Alhoewel..... nèh voor die paar dagen per jaar...

Ik heb wel eens in tornado-alley vertoefd tijdens het seizoen. Daar in de USA en klein deel van Canada worden code rood meldingen bloed serieus genomen. Als ik zo om me heen kijk in mijn straat... De buurman zat het nieuws te kijken buiten in de tuin onder z'n veranda, onderneemt nog immer geen actie. Twee huizen verder op staat een partytent van het ideale wegwaai formaat, niemand die er ook maar aan denkt om al vast het ding af te breken ondanks waarschuwingen.

Hoe is het in andere delen van het land waar code rood werd afgekondigd? Is ook daar niets aan de hand, en moet wellicht het weer model van de verschillende meteo groepen bij het grof vuil?

sofaking
9 juni 2014, 20:13
Dat zal dan wel door de slagregen zijn.
Mijn vrouwke haar auto heeft heel wat hagelimpact blutsen. Mijn auto die aan de overkant van de straat stond heeft niets, voor zover ik kan zien.
Die moet beschermd geweest zijn door de huizen aan die kant van de straat.
Het lawaai van die hagel op de muren, vensters en dak was wel indrukwekkend zeg. Blijkbaar niets beschadigd aan het huis, maar het leek wel onder mitrailleurvuur te liggen.

Big30
9 juni 2014, 20:49
Zonder zeveren.
Ooit regende het aan de voorkant van mijn huis en aan de achterkant was het droog.
Onmogelijk om dergelijke zaken correct te voorspellen.

Absoluut waar, zeker als je groot behuisd bent :tongue:!

Maar inderdaad lokaal kunnen verschillen extreem zijn, das absoluut waar.

Picasso 1
9 juni 2014, 22:12
Omgevallen bomen op de weg langs de McDonald bij Living Room na een plotseling erg hevige onweer met veel blikseminslagen. Moest om de bomen en takken op de weg zigzaggen om op de snelweg te komen. Op de snelweg gelukkig geen bomen of takken maar wel continu blikseminslagen in de verte zichtbaar. Wees voorzichtig degenen die in die omgeving nog de weg op moeten.

Big30
9 juni 2014, 22:22
Het was in NRW vrij heftig en hoorde net op TV dat het met name in de buurt van Düsseldorf erg extreem was.


Umgestürzte Bäume, Stromausfälle, Wassermassen

Unwetter-Chaos: Bahnverkehr in NRW komplett eingestellt

Nach einem heißen Tag mit Temperaturen weit über 30 Grad ist eine Unwetterfront über NRW hinweggezogen. Gegen 20.30 Uhr wurde es stockdunkel. Sturm und Hagel sorgen für Chaos. Der Bahnverkehr in ganz NRW ist eingestellt, ebenso der Flugverkehr ab Düsseldorf. Besonders in der Landeshaupstadt gibt es schwere Schäden.

http://www.rp-online.de/nrw/panorama/unwetter-chaos-bahnverkehr-in-nrw-komplett-eingestellt-aid-1.4299456

WA
9 juni 2014, 22:49
De ruhr pott is vrij hard getroffen ja. In Essen zou op sommige plaatsen 210 mm/uur gevallen zijn. De krant heeft het zelfs over een orkaan. http://www.derwesten.de/staedte/essen/orkan-richtet-schwerste-schaeden-in-essen-an-id9447300.html

Big30
9 juni 2014, 23:11
De ruhr pott is vrij hard getroffen ja. In Essen zou op sommige plaatsen 210 mm/uur gevallen zijn. De krant heeft het zelfs over een orkaan. http://www.derwesten.de/staedte/essen/orkan-richtet-schwerste-schaeden-in-essen-an-id9447300.html
Vrij heftig inderdaad, Limburg is er genadig van afgekomen. Detail maar in het bericht staat 21 liter/vierkante meter in een uur, dat is 21 mm en dat is ook erg veel.
Het was Pinksteren en de heilige geest daalde over ons neder, het godvruchtige Limburg bleef gespaard en NRW kreeg er behoorlijk van langs.

MichelJ
9 juni 2014, 23:44
Omgevallen bomen op de weg langs de McDonald bij Living Room na een plotseling erg hevige onweer met veel blikseminslagen. Moest om de bomen en takken op de weg zigzaggen om op de snelweg te komen.

Was inderdaad bizar die bomen op de weg, gelukkig zag ik de eerst op tijd liggen... Heb van de onweersbui in Kaarst eigenlijk weinig meegekregen, wel op de kamer paar keer de sirenes van hulpdiensten gehoord.
Marrixborden op de snelweg stonden op 60, maar verder geen problemen gehad, wel verschillende brandweerauto's en ambulances gezien.

Goedemorgenallemaal
10 juni 2014, 11:57
Vrij heftig inderdaad, Limburg is er genadig van afgekomen. Detail maar in het bericht staat 21 liter/vierkante meter in een uur, dat is 21 mm en dat is ook erg veel.
Het was Pinksteren en de heilige geest daalde over ons neder, het godvruchtige Limburg bleef gespaard en NRW kreeg er behoorlijk van langs.
Ik zag gsiteren een satelietbeeld van die bui, met een joekle van een aambeeld. Daar zat werkeljk waar heel Nederland onder, en een stuk Duitsland. We hebben geluk gehad, ik kreeg van Pinkpopbezoekende vrienden te horen dat het wel een fraai spektakel was in de aanloop naar Metallica. 1 va hen zit veel buiten voor hobby en werk en is enthousiast weervolger en die zei dat het wel goed ging, advies om te hurken is gewoon het tekstboektstandaardadvies, ontruimen heeft geen zin want dan gaat iedereen naar zijn tentje met metalen of carbon tentstokken, zo ook schuilen bij feesttenten. Hij had het hurkadvies al wel wat eerder aan zijn vrienden gegeven maar dat was stom, die kregen kramp en gingen bij het hoogtepunt van de bui alweer overeind staan.

Big30
10 juni 2014, 18:47
In Nederland viel het allemaal nog wel mee, ook op Pinkpop maar je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als de kern vd storm niet over NRW was gegaan maar iets westelijker zijn baan had genomen en wel over Limburg ging. Bekeek net wat foto's op der Westen en RP online, heftig maar de clubs staan allemaal nog hoor!

http://www.derwesten.de/region/rhein_ruhr/menschen-im-ruhrgebiet-helfen-sich-nach-unwetter-gegenseitig-id9452726.html
http://www.rp-online.de/nrw/staedte/duesseldorf/unwetter-in-nrw-drei-menschen-sterben-in-gartenhaus-in-duesseldorf-aid-1.4299714
http://www.derwesten.de/video/?bcpid=901960974001&bclid=870902733001&bctid=3615696198001&refer=rightboxb

Goedemorgenallemaal
11 juni 2014, 08:35
In Nederland viel het allemaal nog wel mee, ook op Pinkpop maar je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als de kern vd storm niet over NRW was gegaan maar iets westelijker zijn baan had genomen en wel over Limburg ging. Bekeek net wat foto's op der Westen en RP online, heftig maar de clubs staan allemaal nog hoor!
Ook als de bui iest westelijker, of noordelijker, was gegaan zou de bui denk ik waarschijnlijk pas in Duitsland op zijn hevigst geweest zijn. Om de 1 of andere reden neemt de hevigheid naar mate het meer naar het oosten gaat toe. Nu is Duitsland wel groter maar alleen die grootte kan niet verklaren waarom we in Duitsland zo veel meer van dergelik noodweer lezen. De watermassa van de noordzee heeft een tamelijk dempende werking op dergelijke systemen en dat werkt diep landinwaarts door, zo is oost Nederland, zeker in het voorseizoen veel eerder aan de beurt met zwaarder weer dan het westen. En dat gaat nog verder naar het oosten toe. Wat wel verontrustend is, is dat dit systeem al zo kort op de NL grens zo zwaar werd.

Ik zie niet in wat ze met Pinkpop anders hadden kunnen doen dan ze nu gedaan hebben. Bliksembeveiliging hebben ze op die evenementen terreinen wel, alle apparatuur moet toch al geaard worden en beschermd. Zal niet het hele gebied afdekken dus vandaar het advies om te gaan hurken. Gevaar van rondvliegend spul is het grootste natuurlijk maar met name tenten, mist goed gebouwd, kunnen heel wat hebben. En die tenten worden met het jaar beter. Ja we lezen wel ieder jaar van een tent die door de wind is ingestort maar bedenk je wel dat met name in de zomer, als het dergelijk weer kan worden, half Nederland en Duitsland vol staan met tenten voor evenementen. Als je er over nadenkt gebeurt het in verhouding eigenlijk helemaal niet zo vaak.

Puur meteorologisch gezien was ontruimen de beste optie maar daarmee verplaats je het probleem, immers, op het terrein lopen ze risico maar daar zijn allemaal plannen voor. Ontruim je de boel, dan raak je 60.000 mensen kwijt. Waar gaan die heen? Heb je genoeg goede gebouwen om ze te laten schuilen? Of kun je ze in bussen stoppen? Hoeveel heb je er dan nodig? Hoe lang duurt het voor je ze er in krijgt? Treinen? Zoveel zo snel daar?

MichelJ
19 juni 2014, 18:27
Omgevallen bomen op de weg langs de McDonald bij Living Room na een plotseling erg hevige onweer met veel blikseminslagen. Moest om de bomen en takken op de weg zigzaggen om op de snelweg te komen.

Beter laat dan nooit (vanaf 1min 20)


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=JuMf_yXbzpU

Big30
10 augustus 2014, 12:16
Zware onweersbuien verwacht

Nederland krijgt zondagmiddag en -avond te maken met zware onweersbuien en stevige windstoten. Die „kunnen her en der voor overlast en schade gaan zorgen”, waarschuwt Weerplaza. Vooral kitesurfers en mensen op campings moeten oppassen. Aan de westkust en in het Waddengebied wordt stormachtige wind verwacht, met windkracht 7 of 8.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22949137/__Zwaar_onweer_verwacht__.html

Code geel of oranje heeft al lang alle betekenis verloren, het betekent zo iets van "het kan vriezen of dooien, misschien mooi rustig wat bewolkt zomer weer of extreem veel regen en storm, we weten het ook niet als KNMI, we doen maar wat, sorry"

Goedemorgenallemaal
10 augustus 2014, 13:50
Code geel of oranje heeft al lang alle betekenis verloren, het betekent zo iets van "het kan vriezen of dooien, misschien mooi rustig wat bewolkt zomer weer of extreem veel regen en storm, we weten het ook niet als KNMI, we doen maar wat, sorry"


Nee hoor, de code geel heeft nog steeds dezelfde functie, namelijk mensen er van op de hoogte brengen dat er mogelijk wat aan zit te komen, geel is een "voorwaarschuwing", er is met name bij geel alle kans dat er niks komt. De laatste keer dat er Oranje werd gegeven was er wel degelik zwaar weer maar als dat voor bijvoorbeeld Gelderland wordt gegeven, dan kan het best zo zijn dat het maar in een deel van de provincie slecht weer is maar dat het grootste deel gewoon in de zon kan blijven zitten.

Bovendien worden berichten van KNMI en dergelijke vaak nogal vrij vertaald door de massamedia, en als het dan toch meer uitkomt op wat het KNMI voorspeld heeft en niet wat die vage krant gesuggereerd heeft, wie denk je dat het dan gedaan heeft? Juist, het KNMI, niet de krant die een en ander wat spannender gemaakt heeft.

MichelJ
19 augustus 2014, 19:50
ZEIST - Hoewel er geen meteorologische records zijn gebroken, was het dinsdag de koudste 19e augustus sinds 1924. De Bilt noteerde 15,9 graden, slechts 0,4 graden warmer dan destijds, aldus weerbureau Weeronline.

Het koele weer wordt veroorzaakt door polaire lucht uit Scandinavië. Bovendien ontstaan felle buien waarin de temperatuur nog verder zakt. Door de bewolking ziet de zon geen kans de aarde op te warmen. De normale waarden voor deze tijd van het jaar liggen op 22 à 23 graden.

Augustus als geheel zou vanwege deze koude periode de eerste maand in meer dan een jaar tijd kunnen worden die onder het gemiddelde zal uitkomen. De huidige schatting komt uit op 16,7 graden gemiddeld, terwijl augustus normaal gesproken in doorsnee 17,5 graden oplevert. Volgens Weerplaza.nl valt de laatste zomermaand de afgelopen jaren wel vaker tegen. De gemiddelde waarde van 17,5 graden werd sinds 2000 al 7 keer niet gehaald.

De gemiddelde temperatuur over 2014 ligt nog op recordkoers, weet Weeronline. Met 12,2 graden is het meer dan 1,5 graden te warm tot nu toe dit jaar.

http://www.telegraaf.nl/feed/22983125/__Koudste_19e_augustus__.html

Snor
19 augustus 2014, 20:48
Even wat concreter.
Ik heb op weeronline.nl gekeken naar wat de verwachtingen zijn voor donderdag a.s.

In Zuid-Nederland (SS) en omstreken (H7 bijv.)

Weercijfer is 8 of 9.
Buitenactiviteiten zijn dus zeker mogelijk.

Ik ga daar op anticiperen en ga donderdag een club bezoeken waar je ook lekker buiten plezier kunt hebben. Of een dutje kunt doen.
(Daar ga ik morgen na of onder :biggrin: werktijd eens wat onderzoek naar doen.)

Panthera en LR komen bijv. ook in aanmerking.

En misschien fiets ik wel van Aalten naar Villa Marisoll om me door Claudia te laten verwennen (en vv?)

Ik heb nog genoeg te doen, maar wil donderdag wel een superdagje hebben.

Jansen
19 augustus 2014, 20:51
ha dan hebben we weer kans op sneeuw binnenkort dus winterbanden erop.:freu: