Volledige versie bekijken : Steeds vaker gekleed de sauna in
Willem2
18 januari 2010, 15:20
AMSTERDAM - Steeds meer sauna's voeren een zogeheten badkledingdag in. ................... http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/5817423/__Steeds_vaker_gekleed_de_sauna_in__.html
Snoepveter
18 januari 2010, 15:51
AMSTERDAM - Steeds meer sauna's voeren een zogeheten badkledingdag in. ................... http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/5817423/__Steeds_vaker_gekleed_de_sauna_in__.html
ja, vooral dit stukje van het artikel is leuk:
In veel landen, zoals Duitsland, Groot-Brittannië, Amerika en Spanje, is het overigens niet gebruikelijk om naakt te recreëren.
...ik weet niet hoor, maar de sauna's waar ik geweest ben in Duitsland wordt er toch anders over gedacht....:eek:
Goedemorgenallemaal
18 januari 2010, 16:02
Ik kan me bij alle tegenargumenten van de naaktesaunaliefhebbers eigenlijk niet zoveel voorstellen (ik heb het even niet over ons soort sauna's). Het enige echt nadeel wordt niet genoemd, het lijkt me knap irritant om kleding met een elastiekje er in aan te hebben in de sauna
Jetliner
18 januari 2010, 19:12
De sauna's in Vlaanderenland waar ik wel eens kwam hielden geregeld geklede opendeurdagen, waarop gasten met textiel binnen mochten. Dat was volgens de uitbaters nodig om de drempel te verlagen voor veel geïnteresseerden.
Echt gebeurd: in een hotel in Phoenix, Arizona ging ik de wellness faciliteiten inspecteren. Op de deur van het saunahutje stond een opschrift: 'verboden ZONDER zwemkledij te betreden'. Zo dubbelmoraal Amerikaans.
Silvester
19 januari 2010, 09:14
....Het enige echt nadeel wordt niet genoemd, het lijkt me knap irritant om kleding met een elastiekje er in aan te hebben in de sauna
"Gekleed" saunabaden is not done.
Afgezien van het feit dat je lichaam de warmte niet kwijt kan, wat zeker in combinatie met sommige stoffen kan lijden tot warmtestuwing, of zelfs vebranding door metalen sluitinkjes, is het natuurlijk een smerige boel in je badkleding.
FF douchen is niet voldoende, sterker nog, zeepresten blijven achter, en dan hoppa het zwembad in...:redface:
Gaan deze mensen thuis ook met zwembroek onder de douche...??
Onbegrijpelijk dat exploitanten dit vieze fenomeen promoten...
:asshole:
Snoepveter
19 januari 2010, 11:16
Ik ben er wel eens uitgestuurd in een Sauna in Engeland omdat ik 'vergeten' was mijn zwembroek aan te trekken :biggrin:
Lekker puriteins, die engelsen...:cool: