PDA

Volledige versie bekijken : Inval in 600 Duitse bordelen

timjava
3 februari 2010, 18:27
BERLIJN - De Duitse politie heeft woensdag in zeshonderd bordelen invallen gedaan, waarbij meer dan honderd illegale West-Afrikaanse vrouwen zijn aangetroffen. De politie vermoedt dat er een hecht netwerk achter zit van pooiers en mensensmokkelaars, onder wie veel vrouwelijke daders.

Alle aangetroffen prostituees zijn ondervraagd. De politie hoopt zo de jonge Afrikaanse vrouwen te kunnen identificeren en aanwijzingen te krijgen over de mensenhandelaars.

Bij de illegalen gaat het vooral om minderjarige meisjes, die op een beter leven in Europa hopen. Ze geloven de toezeggingen van mensensmokkelaars, die bovendien de ouders van de meisjes beloven geld te sturen, aldus de politie. De slachtoffers worden echter verplicht de kosten die de smokkel met zich brengt, zelf te betalen. Zo krijgen ze grote schulden, die kunnen oplopen tot tienduizenden euro's.

Veel slachtoffers willen geen contact met de politie hebben, waardoor de misdrijven niet aan het licht komen. Alleen als hun vertrouwen wordt gewonnen en als ze samen willen werken met strafrechtelijke instanties, kan de cyclus van onderdrukking, intimidatie en afhankelijkheid worden doorbroken, aldus de federale Duitse recherche.

Bron:http://www.telegraaf.nl/buitenland/5950009/__Inval_in_600_Duitse_bordelen__.html?p=4,2

seqoya
4 februari 2010, 08:22
iemand aanwezig geweest bij een van deze invallen ??

Goedemorgenallemaal
4 februari 2010, 08:47
iemand aanwezig geweest bij een van deze invallen ??

Ik kan e niet herinneren dat ik ooit un Duitsland een West-Afdrikaanse ben tegengekomen. Nou ja, 600 bordelen bezocht en maar 100 illegale dames aangetroffen, dat zou betekenen dat ruim 5 op de 6 bordelen in orde zijn.

royke86
4 februari 2010, 11:43
En en dan dat enkele bordeel maar 1 illegale dame in dienst heeft. Valt mee!

Snoepveter
4 februari 2010, 12:33
..sowieso is maar 5% van alle buitenlandse prostituees in Duitsland van afrikaanse komaf. Ter vergelijk: 70% uit het oostblok :biggrin: gelukkig maar (althans, dat is mijn mening)

facial
4 februari 2010, 15:38
wel goed dat de politie er op let, maar in dit beroep komt het nooit goed helaas. Of wij moeten stoppen met wandelen en dat willen we niet

gignnl
4 februari 2010, 23:42
weet niet of het hiermee te maken heeft maar het arrestatieteam essen heeft toegeslagen op de freudenbergstrasse 39 in bochum.
filmpje op http://www.anc-news.de/newswire/

Zakkenleger
4 februari 2010, 23:57
weet niet of het hiermee te maken heeft maar het arrestatieteam essen heeft toegeslagen op de freudenbergstrasse 39 in bochum.
filmpje op http://www.anc-news.de/newswire/

"Drei Festnahmen in Nachtclub

ANC-NEWS Bochum - In der Nacht haben Spezialeinsatzkräfte der Polizei Essen drei Personen in einem Nachtclub auf der Freudenbergstrasse in Bochum festgenommen. Anschließend wurden die Personen dem Polizeigewahrsam Essen zugeführt. Einzelheiten zum Sachverhalt sind derzeit noch unklar. Weitere Informationen will die Polizei Essen zum späteren Zeitpunkt bekanntgeben."

Op het filmpje is 1 gearresteerde man te zien.

Snoepveter
5 februari 2010, 00:02
oeps, toch jammer als je toevallig op de achtergrond op de foto staat...in je berevel :smile:

Big30
5 februari 2010, 00:14
"Drei Festnahmen in Nachtclub

ANC-NEWS Bochum - In der Nacht haben Spezialeinsatzkräfte der Polizei Essen drei Personen in einem Nachtclub auf der Freudenbergstrasse in Bochum festgenommen. Anschließend wurden die Personen dem Polizeigewahrsam Essen zugeführt. Einzelheiten zum Sachverhalt sind derzeit noch unklar. Weitere Informationen will die Polizei Essen zum späteren Zeitpunkt bekanntgeben."

Op het filmpje is 1 gearresteerde man te zien.

Tsja het zal maar een club zij die we allen kennen ;). Dan ga je je realiseren dat clubs een voorkant hebben die wij altijd zien maar ook een achterkant ... .
Door een bericht als deze realiseer je je dat weer eens. Overigens van de feiten en waarom er aanhoudingen zijn verricht hebben we geen weet. Ik denk dat ze het stoepje niet sneeuwvrij hadden gemaakt, staat ook zo slordig als je er op de A40 langs rijdt :rolleyes:.

Big30

Big30
5 februari 2010, 00:24
Zie ook,

http://www.ksta.de/html/artikel/1265053923298.shtml

Bei Razzien in zwei Bordellen an der Hornstraße haben Polizei und Ausländeramt am Dienstagabend vier Prostituierte aus Nigeria festgenommen. „Sie hatten gefälschte Pässe dabei und halten sich illegal in Deutschland auf“, sagte Polizeisprecherin Dorothe Rüttgers. Die Kontrollen waren Teil einer bundesweiten Polizeiaktion gegen ein Netz von Zuhältern, Geldwäschern, Passfälschern und Schleusern aus Westafrika. Insgesamt wurden 600 Bordelle durchsucht.

hitman
7 februari 2010, 05:53
Tsja het zal maar een club zij die we allen kennen ;). Dan ga je je realiseren dat clubs een voorkant hebben die wij altijd zien maar ook een achterkant ... .
Door een bericht als deze realiseer je je dat weer eens. Overigens van de feiten en waarom er aanhoudingen zijn verricht hebben we geen weet. Ik denk dat ze het stoepje niet sneeuwvrij hadden gemaakt, staat ook zo slordig als je er op de A40 langs rijdt :rolleyes:.

Big30

In dit geval was er waarschijnlijk geen sprake van vrouwenhandel, maar van met wederrechtelijk verkregen geld de bloemetjes buiten zetten, volgens onderstaand politiebericht

Essen/ Bochum (ots) – E-Stadtkern

Wir berichteten gestern Nachmittag (3. Februar) über einen
bewaffneten Raubüberfall auf einen 24-jährigen Angestellten eines
Autohauses, der gerade mit seinem Auto in die Tiefgarage der
Sparkasse einfahren wollte. Nach seinen Angaben wurde er geschlagen
und mit einer Pistole bedroht. Die Täter entwendeten aus seinem Wagen
mehrere tausend Euro (Einnahmen des Autohauses) und flüchteten zu
Fuß, so schilderte der 24-Jährige den Überfall.
Es stellte sich aber bei den Vernehmungen heraus, dass dieser
Raubüberfall vorgetäuscht war. Der “Geschädigte” machte
widersprüchliche Angaben. Durch weitere umfangreiche Ermittlungen
konnten die beiden Komplizen(21, 20) identifiziert und noch in der
Nacht von einem Spezialeinsatzkommando in Bochum auf der
Freudenbergstraße festgenommen werden. Die Ermittlungen sind noch
nicht abgeschlossen.

Originaltext: Polizei Essen
Digitale Pressemappe

Goedemorgenallemaal
7 februari 2010, 10:55
In dit geval was er waarschijnlijk geen sprake van vrouwenhandel, maar van met wederrechtelijk verkregen geld de bloemetjes buiten zetten, volgens onderstaand politiebericht

Het kan natuurlijk om een andere zaak gaan....
Misschien was het slechts een excuss om op "Umweltscheine"te controleren.

MiniME
7 februari 2010, 21:23
Ongelooflijk trouwens, 600 clubs in Duitsland. En dat is nog niet eens alles, want in GT en Freude zijn ze niet geweest zover ik mijn bronnen moet geloven.

Dat betekent bijna 1 aparte club voor elke actieve (niet "barhangende") ijsbeer op dit forum :biggrin:

Alabama
1 september 2010, 19:21

Big30

Ook zonder dit soort invallen realiseer ik me dat. Is toch de harde schaduwzijde van dit wereldje.