PDA

Volledige versie bekijken : Leerling roept via Facebook op om prostituees te vermoorden



RAUL7
12 februari 2010, 17:05
Een Australische leerling plaatste een oproep op facebook om prostituees te vermoorden. Zijn facebookgroep telde snel 18.000 leden maar is intussen van de sociale netwerksite verwijderd. De directeur van de school in Queensland waar de jongen les volgt, zegt dat hij disciplinaire maatregelen getroffen heeft. "We weten wie de oprichter was van de facebookgroep en we hebben de jongen gesanctioneerd", zegt Ian McDonald.

"De leerling beseft dat hij een grote stommiteit begaan heeft. Hoewel dit niet tijdens de lesuren gebeurde is het belangrijk voor scholen om leerlingen duidelijk te maken wat kan en wat niet kan op het internet. We moeten ze ook bewust maken van de gevaren van het internet", aldus McDonald die nog meegeeft dat leerlingen op school geen toegang tot Facebook hebben.

Verontwaardigde prostituees
Elena Jeffreys van de Vereniging van Australische Sekswerkers was niet opgezet met de daad van de leerling. Ze ging klagen bij Facebook. "Het is triest om vast te stellen hoe mensen denken over sekswerkers. Het is alsof geweld en prostitutie hand in hand gaan. Ik vind het schandalig dat een website niet optreedt tegen een oproep voor geweld tegen prostituees." Heel wat prostituees uitten hun ongenoegen op de pagina van de facebookgroep. "Ik wou dat ik als prostituee deze groep grappig kon vinden maar dat is de groep helemaal niet. Alsof jullie een groep over zwartjes in een boom, Joden die branden in ovens en kinderen die verkracht worden wél grappig zouden vinden", vroeg een prostituee zich cynisch af. En toch staan er op facebook nog tientallen haatpagina's tegen prostituees.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1066721/2010/02/12/Leerling-roept-via-Facebook-op-om-prostituees-te-vermoorden.dhtml

facial
15 februari 2010, 08:47
wat een gek, dadelijk kunnen we niet maar naar duitsland:heul:

SFL
15 februari 2010, 09:07
SFL roept via YBF op om die leerling (pijnlijk) te vermoorden