PDA

Volledige versie bekijken : Sex-belasting in NRW (Keulen, Dorsten, Duisburg)

Dennis
25 maart 2010, 18:49
Volgens Bild (http://www.bild.de/BILD/politik/2010/03/25/staedte-planen-sex-gebuehren/maut-fuer-freier-vignetten-fuer-huren.html) voeren steeds meer Duitse steden een sex-belasting in. Koploper is Keulen, waar prostituees per maand 150 euro betalen en bijv. FKK's (waaronder Samya) € 3 per 10m2 moeten betalen.

Het wachten is natuurlijk op de ijsberen-tax :cool:

beffer69
25 maart 2010, 21:46
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1085049/2010/03/25/Keulse-sekstaks-gigantisch-succes-in-Duitsland.dhtml

sofaking
25 maart 2010, 21:55
De sekstaks is een extra belasting op de inkomsten van prostituees. (jv)

Hoort dit niet eerder onder het topic van de pooiers / zuhälters ? :teuflisch:

Willem2
25 maart 2010, 22:06
Hoort dit niet eerder onder het topic van de pooiers / zuhälters ? :teuflisch:

dat hangt er dus vanaf hoe jij belastingen ziet :cool: :redface: Maar er lijkt mij een groot verschil.

:wink2:

sofaking
25 maart 2010, 23:20
dat hangt er dus vanaf hoe jij belastingen ziet :cool: :redface: Maar er lijkt mij een groot verschil.

Mijn reply was eigenlijk om te lachen, maar nu je't zegt.... :gruebel:
Hangt ook af van hoe men pooiers ziet. Hier in België denk ik dat dat elke "third party" omvat, die geld verdient (zelfs indirect) aan het werk van een prostituée.

In Duitsland is prostitutie wettelijk geregeld en betalen de dames dus waarschijnlijk inkomstenbelasting. Waarom dan nog een bijkomende taks op "de inkomsten van prostituées" en bijv. niet een bijkomende taks op "de inkomsten van advocaten" ? :gruebel:

Willem2
25 maart 2010, 23:31
Mijn reply was eigenlijk om te lachen, maar nu je't zegt.... :gruebel:

Het is een doodernstige zaak ;)

Hangt ook af van hoe men pooiers ziet. Hier in België denk ik dat dat elke "third party" omvat, die geld verdient (zelfs indirect) aan het werk van een prostituée.

Wie verdient, aan wie is altijd de vraag :gruebel:.

In Duitsland is prostitutie wettelijk geregeld en betalen de dames dus waarschijnlijk inkomstenbelasting. Waarom dan nog een bijkomende taks op "de inkomsten van prostituées" en bijv. niet een bijkomende taks op "de inkomsten van advocaten" ? :gruebel:

Ze betalen een soort voorbelasting in de vorm van deze taks. Inkomstenbelasting is ook voor duitse inspecteurs lastig vast te stellen. Ze hebben wel voorstellen gedaan om er tijdens de 'daad' naast te staan :biggrin: ;)

Silvester
26 maart 2010, 09:35
De overheid is vanwege de graaipolitiek al een allemans pooier, en nu:

"Städtische Mitarbeiter sollen dann mit Bauchkassen losziehen, um den Huren „Tagesvignetten” für 15 Euro zu verkaufen.
Treue Kundinnen dürfen sich freuen: „Für Prostituierte, die eine Monatsvignette kaufen, wird es Rabatte geben”

Korting, het moet toch niet gekker worden...

Het wachten is natuurlijk op de ijsberen-tax :cool:
"Eine Sex-Maut! „Es wird eine Schranke eingerichtet, an der die Freier einen Euro zahlen müssen, wenn sie über den Straßenstrich fahren wollen”

Inderdaad, de overheid trekt nu ook de echte pooierjas aan.

:smoke:

lustman
26 maart 2010, 11:33
Ze hebben wel voorstellen gedaan om er tijdens de 'daad' naast te staan :biggrin: ;)

Voor Jansen geen probleem. :hah:

liefhebber
26 maart 2010, 11:38
Het is al jaren zo dat Köln een belasting vraagt aan bordelen...

één van de weinige belastingen die NIET omzet gerelateerd is maar per vierkante meter wordt afgerekend!

Kun je het je voorstellen?
Het zou zomaar kunnen dat in je grote Club maar 10 meiden zitten en op die dag maar 5 ijsberen binnenkomen....
maar je moet als eigenaar WEL belasting betalen over je 1000 M2! (Auw! :angst:)

Tja! hoe was het gezegde ook alweer SEX SELLS!
maar voor Köln is het eerder SEX EARNS!

(of het is een soort ontmoedigingsbeleid waarmee men de bordelen uit de stad wil jagen -zie ook het beleid van Amsterdam!)

GRTZ Liefhebber (die niet zo nodig de grote stad in hoeft voor goede sex!)

facial
26 maart 2010, 14:14
erg tries dadelijk gaan ze het aan ons ook nog doorberekenen en we betalen al zoveel belasting. :biggrin:

seksenfun
26 maart 2010, 20:43
Nu hebben de clubs een aanvaardbare reden om de inkomprijs wat op te trekken, lijkt me. Overigens zou me dit niet kwaad maken. Ik ken geen enkel ander vrijetijdsarrangement dat al zó lang zijn prijs ongemoeid laat (cinema's, concerttickets, toneel...).

facial
30 maart 2010, 07:59
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1086659/2010/03/30/Duitse-prostituees-in-opstand-tegen-sekstaks.dhtml

seksenfun
31 maart 2010, 21:16
Zolang de dames niet gaan staken :smoke: