Volledige versie bekijken : Admin
Jorah Mormont
18 april 2010, 11:51
Ik zet het maar even hier neer. Jammer dat op deze manier met paspoortjes wordt omgegaan. Ik had altijd gedacht dat dit forum een uiting was van ervaringen met dvp's. Nu zie ik heden morgen een aantal nietszeggende paspoortjes van Admin. Veel vraagtekens.. Waarom???
BSesamstraat
18 april 2010, 12:20
Wie is admin?????
Admin
18 april 2010, 13:05
Hoi,
Ik ben admin, oftewel administrator, de officiële gebruiker die door alle beheerders van het forum ingezet kan worden.
Het is verder niet erg spannend allemaal en we willen ons er zeker niet achter verschuilen (want die opmerking zal wel komen).
Er zijn diverse redenen om Admin in het leven te roepen en te gebruiken, bijv. om aan leden te laten zien die de moderatoren niet of niet goed bij nicknaam kennen, dat het een bericht is in de naam van het forum.
Persoonskenmerken van Admin:
- objectief en onpersoonlijk
- fair en duidelijk
Je kunt admin gewoon een IM sturen en je krijgt altijd van één van de beheerders een antwoord. Oké, niet altijd misschien maar meestal wel.
Admin maakt dus ook topics aan, bijv paspoortjes, meestal op aangeven van een club, soms van een ijsbeertje. Het is dus geen onbekende spammer.
MichelJ
18 april 2010, 16:12
Wie is admin?????
https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=165620&postcount=1
Horny_one
18 april 2010, 23:13
Ik zet het maar even hier neer. Jammer dat op deze manier met paspoortjes wordt omgegaan. Ik had altijd gedacht dat dit forum een uiting was van ervaringen met dvp's. Nu zie ik heden morgen een aantal nietszeggende paspoortjes van Admin. Veel vraagtekens.. Waarom???
Ik moet Sonny gelijk geven, ik zie ook geen enkele redenen om nu paspoortjes door Admin te laten aanmaken. Als ze van Tiga, WilhelmZwei (oeps Willem2) of Big30 komen is het toch ook duidelijk genoeg,
Big30
18 april 2010, 23:38
Ik moet Sonny gelijk geven, ik zie ook geen enkele redenen om nu paspoortjes door Admin te laten aanmaken. Als ze van Tiga, WilhelmZwei (oeps Willem2) of Big30 komen is het toch ook duidelijk genoeg,
Een admin nick is op veel fora vrij gebruikelijk. Handig voor nieuwe leden die nog niet goed weten hoe de forumleiding in elkaar steekt. Als we info krijgen van clubs over nieuwe dames is het meer een kwestie van service aan leden om al vast een paspoort aan te maken met wat kenmerken.
Door dat onder de admin nick te doen en niet een mod nick voorkom je juist dat leden denken dat een mod hier een eigen ervaring beschrijft.
Verder is het zo dat als gereageerd wordt via IM op een admin bericht zowel Willem2, Tiga en ik dit meteen zien.
Picasso 1
19 april 2010, 00:25
Ik zet het maar even hier neer. Jammer dat op deze manier met paspoortjes wordt omgegaan. Ik had altijd gedacht dat dit forum een uiting was van ervaringen met dvp's. Nu zie ik heden morgen een aantal:eek: nietszeggende paspoortjes van Admin. Veel vraagtekens.. Waarom???
Op deze manier is het niets meer dan een verlengstuk van de websites van clubs. Heeft inderdaad niets te maken met de ervaringen van leden en Sonny heeft hierin dan ook een punt.
Big30
19 april 2010, 00:41
Op deze manier is het niets meer dan een verlengstuk van de websites van clubs. Heeft inderdaad niets te maken met de ervaringen van leden en Sonny heeft hierin dan ook een punt.
Het maken van een paspoort van een nieuwe dame is niet meer dan een kwestie van info geven aan de leden. Maakt het voor de leden ook makkelijker om er later een recensie bij te schrijven. Verder blijkt soms dat leden wel een recensie aanmaken maar het paspoort er niet bij zetten.
Doen we eigenlijk al heel lang en ik zie ook volstrekt niet wat het probleem daar mee zou zijn!
Picasso 1
19 april 2010, 01:07
Het maken van een paspoort van een nieuwe dame is niet meer dan een kwestie van info geven aan de leden. Maakt het voor de leden ook makkelijker om er later een recensie bij te schrijven. Verder blijkt soms dat leden wel een recensie aanmaken maar het paspoort er niet bij zetten.
Doen we eigenlijk al heel lang en ik zie ook volstrekt niet wat het probleem daar mee zou zijn!
Dus er komen ook paspoortjes van Oase, Yinyang, World, etc? :rolleyes:
Gondolas9
19 april 2010, 07:17
Het IJsberenforum is ontstaan in 2005 als initiatief van een aantal Saunaclub-liefhebbers. Een site gemaakt door IJsberen en voor IJsberen.
Hier wringt het dan toch wel een beetje. De content van een paspoortje werd tot nu toe altijd gegarandeerd door de opsteller ervan. En indien niet correct, door andere beertjes aangepast.
Nu wordt die content ook aangeleverd door een club. An sich is daar niks mis mee, maar het onderscheid tussen een 'gewoon' (lees: objectief) paspoortje en een 'gekleurd' (lees: subjectief) paspoortje wordt wel erg vaag.
Ik wil ijsberenforum niet met hookers vergelijken (het oneindig grote verschil is dat W2 niet woest wordt als ie dit leest, en dit niet gaat deleten), maar het is best wel grappig dat uiteindelijk ook hier het reclame-issue onvermijdelijk opduikt...
Zakkenleger
19 april 2010, 07:46
Dus er komen ook paspoortjes van Oase, Yinyang, World, etc? :rolleyes:
En Villa Vertigo! :biggrin:
Ja natuurlijk komen er paspoortjes van verschillende clubs, waar de mods komen. Maar niet van alle dames en niet van alle clubs.
Hier wringt het dan toch wel een beetje. De content van een paspoortje werd tot nu toe altijd gegarandeerd door de opsteller ervan. En indien niet correct, door andere beertjes aangepast.
Kan nu nog steeds.
Nu wordt die content ook aangeleverd door een club.
Hoe weet je dat?
An sich is daar niks mis mee, maar het onderscheid tussen een 'gewoon' (lees: objectief) paspoortje en een 'gekleurd' (lees: subjectief) paspoortje wordt wel erg vaag.
Jumping to conclusions. ;)
Ik wil ijsberenforum niet met hookers vergelijken (het oneindig grote verschil is dat W2 niet woest wordt als ie dit leest, en dit niet gaat deleten), maar het is best wel grappig dat uiteindelijk ook hier het reclame-issue onvermijdelijk opduikt...
Wat heeft dit met reclame te maken? :confused:
Ik zie wel de voordelen van zo'n admin account en vind het wel grappig dat een aantal oudgedienden meteen begint te mauwen.
Paspoortjes aanmaken zonder te kameren doe en deed ik ook wel eens. Zouden meer beertjes moeten doen, in plaats van te mauwen. :rolleyes:
Gondolas9
19 april 2010, 19:20
En Villa Vertigo! :biggrin:
Ja natuurlijk komen er paspoortjes van verschillende clubs, waar de mods komen. Maar niet van alle dames en niet van alle clubs.
Kan nu nog steeds.
Hoe weet je dat?
Dat zegt admin hierboven. Lees eens ;-) !
Jumping to conclusions. ;)
Geen oordeel uitspreken over de boodschapper. Beperk je tot de boodschap. Bv. de blauwe openingszin in mijn vorige posting.
Wat heeft dit met reclame te maken? :confused:
Tegenvraag. Wat is het verschil met de advertorials op hookers? Vanaf het moment dat er ook admin-postings van bv. Villa Vertigo komen, dan ben ik overtuigd :teuflisch:
Er wordt nu puur de door een club aangeleverde content gebruikt. Met opgesmukte foto's en al... Dat noem ik reclame...
Overigens: wat is nou het beleid rond foto's? Mogen er nu in andere paspoortjes ook foto's geplaatst worden - eventueel na toestemming van een dame? Wie gaat dat bepalen en controleren?
Ik zie wel de voordelen van zo'n admin account en vind het wel grappig dat een aantal oudgedienden meteen begint te mauwen.
Paspoortjes aanmaken zonder te kameren doe en deed ik ook wel eens. Zouden meer beertjes moeten doen, in plaats van te mauwen. :rolleyes:
Ik ben niet a priori tegen reclame, maar noem het dan ook zo...
Ik moet een beetje glimlachen als ik terug denk aan oude discussies op hookers. Het lijkt wel of het een groeifase is bij elk forum om soms op reclame te botsen...
Zakkenleger
19 april 2010, 19:45
Ik ben niet a priori tegen reclame, maar noem het dan ook zo...
Ik moet een beetje glimlachen als ik terug denk aan oude discussies op hookers. Het lijkt wel of het een groeifase is bij elk forum om soms op reclame te botsen...
LOL je hebt een punt, ik had het 'op aangeven van de club' gemist.
Voor de rest blijf ik het een storm in een glas water vinden. Een paar jaar geleden is besloten meer reclame toe te laten (mijn mening werd toen niet gevraagd en dus geef ik die ook nu niet ;)).
De wereld verandert, Hookers verandert, en IJBF ook. Meer commercie, dus, op vrijwel alle forums.
De door de clubs aangereikte paspoortjes kun je ook zien als een service naar de beertjes, zodat de schrijvers onder hun niet alles zelf uit hun brokkelige geheugen hoeven te vissen (ik bedoel mezelf hier dus).
Laat de schrijvers eens wat meer schrijven, en de alleen-lezers uberhaupt eens recensies schrijven. :rolleyes: Daar hebben we met zijn allen meer aan dan ons druk maken over admin paspoortjes. Of over de oprukkende reclame hier. Dat is nl al jaren aan de gang dus nu pas wakker worden is wat laat ;).
Gondolas9
19 april 2010, 20:14
No offense, maar je bewijst weer eens de zinloosheid van forumdiscussies... Door enkel in te gaan op datgene waarop je wil ingaan.
En de rest... is niet geschreven ;-).
Maar goed, misschien ff luisteren naar de mening van admin?
Enneuh, laten we wel even een rigide denkpatroon aanhouden:
1. een forum voor en door beertjes?
2. kunnen foto's?
3. kunnen opgesmukte foto's?
Big30
19 april 2010, 20:21
De door de clubs aangereikte paspoortjes kun je ook zien als een service naar de beertjes, zodat de schrijvers onder hun niet alles zelf uit hun brokkelige geheugen hoeven te vissen (ik bedoel mezelf hier dus).
Laat de schrijvers eens wat meer schrijven, en de alleen-lezers uberhaupt eens recensies schrijven. :rolleyes: Daar hebben we met zijn allen meer aan dan ons druk maken over admin paspoortjes. Of over de oprukkende reclame hier. Dat is nl al jaren aan de gang dus nu pas wakker worden is wat laat ;).
Eigenlijk/Eindelijk ;), ben ik het helemaal met ZL eens. Paspoortjes aanmaken doen wel al zo lang het forum bestaat. Is primair een service naar de leden en is ook niet meer dan een droge opsomming van naam en leeftijd en nog wat andere eigenschappen cq. kenmerken.
Deden we al lang voordat er sprake was van sponsoring en blijven we doen. Als ZL in zijn favo club komt doet ie dat ook en dat wordt zeer gewaardeerd. Het mooiste zou zijn als een paspoort meteen door een recensie met een dame zou worden gevolgd. Foto's die ook op websites staan no problem.
Ik begrijp eerlijk gezegd het "probleem" niet zo goed ... .
Groet,
Big30
Jorah Mormont
19 april 2010, 20:28
Het gaat mij meer om de inhoud van het paspoortje. Ik vind dat hier best wat meer aandacht aan besteed mag worden. Zeker wanneer de informatie door de club wordt aangeleverd. Het komt mij afgeraffeld over. FF vlug knippen en plakken.
Verder heeft Zakkenleger een punt m.b.t. het schrijven van recensies. Er zijn ruim 17.000 leden. Hoeveel leden hiervan schrijven er??? Jammer..
sofaking
19 april 2010, 20:43
Het gaat mij meer om de inhoud van het paspoortje. Ik vind dat hier best wat meer aandacht aan besteed mag worden. Zeker wanneer de informatie door de club wordt aangeleverd. Het komt mij afgeraffeld over. FF vlug knippen en plakken.
Verder heeft Zakkenleger een punt m.b.t. het schrijven van recensies. Er zijn ruim 17.000 leden. Hoeveel leden hiervan schrijven er??? Jammer..
De informatie van de club kan eventueel nuttig zijn waar het leeftijd en sommige fysieke kenmerken en talenkennis betreft, maar de diensten kan je toch niet in een paspoort zetten zonder gekamerd te hebben ?
Nu staat daar overal "zoenen" bijv. Is dat tongzoenen ? of een kusje op de kaak ? De eerste die met de dame echt meegaat, kan die dat paspoort dan aanpassen ? Ik denk het niet, dus daar zal nooit meer zichtbaar zijn of de dame in werkelijkheid zoent,niet zoent, passioneel tongzoent of alleen maar een zoentje op de kaak geeft.... Tenzij de Admin het achteraf gaat aanpassen vanuit de recensies. Wat een complicaties allemaal.
Herinner me nog goed zo'n vooraf gemaakt paspoort van Isabel in Sans Soucis. Alleen had de admin haar Annabel genoemd. Ja, dat kan gebeuren als je haar nooit ontmoet hebt, maar dat maakt het er allemaal niet echt gemakkelijker op.
Big30
19 april 2010, 21:16
Nu staat daar overal "zoenen" bijv. Is dat tongzoenen ? of een kusje op de kaak ? De eerste die met de dame echt meegaat, kan die dat paspoort dan aanpassen ? Ik denk het niet, dus daar zal nooit meer zichtbaar zijn of de dame in werkelijkheid zoent,niet zoent, passioneel tongzoent of alleen maar een zoentje op de kaak geeft.... Tenzij de Admin het achteraf gaat aanpassen vanuit de recensies. Wat een complicaties allemaal.
Paspoortjes up-daten doen we bijna dagelijks ;)! Haarkleur en ook naam willen wel eens veranderen net als de service. Wordt daar melding van gemaakt dan passen we dat aan. Net zoals we dat doen bij dames die naar een andere club gaan dan verplaatsen we de dame.
Zoenen van een dame is altijd wat lastig omdat zo iets geen wet van Meden en Perzen is. Maar dat is denk ik iets wat we al lang weten ;)!
Jansen
19 april 2010, 21:42
Ja ik vind het juist opgemerkt van Sonny.
Laten we nu een forum houden van ijsberen voor ijsberen en niet te overzichtelijk door een aantal nutteloze meldingen van Clubs of andere fantasten.
Wat wel mag is het opschonen van dames bij clubs die niet meer werkzaam zijn en dat eventueel door opvragingen bij clubs.
:freu: En het opschonen van ijsberen die geen lid meer zijn of een levens lange ban hebben met daarna nog eventueel TBS :freu:
janjanjan
19 april 2010, 21:52
Admin maakt dus ook topics aan, bijv paspoortjes, meestal op aangeven van een club, soms van een ijsbeertje.
Bedoeld wordt op aangeven van sponsorende clubs... Commercie is overal en met inmiddels 13 sponsorende clubs komt er via YBF wat $ bij de beheerders (en leden = vrijkaartjes) binnen, dus niet vreemd dat de sponsoren ook graag wat paspoortjes op het forum terug zien. En zolang commercie hier niet strijdig is/wordt met de vrijheid van schrijven op dit forum niets mis mee. Maar of het aanmaken van paspoortjes, al dan niet op verzoek van clubs, wat toevoegt of tot schrijven aanzet betwijfel ik.
Het is dus geen onbekende spammer.
Nee 3 bekende spammers :biggrin: