Local Hero
19 april 2010, 18:29
Vanavond gaan de eerste passagierstoestellen vanaf Schiphol weer vertrekken. Dat heeft demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) zojuist bekendgemaakt tijdens een personferentie.
De vluchten die gepland staan gaan naar Sjanghai, New York en Dubai. Een exact tijdstip is nog niet bekendgemaakt. Waarschijnlijk is dat tegen 20.00 uur. De vliegtuigen moeten het vulkaanas gaan mijden, door bijvoorbeeld op een andere hoogte dan normaal te vliegen.
Eurlings had maandagmiddag overleg met 27 Europese collega's over het hervatten van het vliegverkeer. Volgens de verkeersminister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. De CDA-bewindsman vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld.
Tiens tiens, blijkbaar heeft KLM een kort geheugen. Remember KLM Flight 867 (http://jalopnik.com/5517775/how-volcanic-ash-can-kill-an-airplane) :eek:
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
* Anchorage Center—‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
* Pilot KLM B–747—‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
* Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
* Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/04/500x_pinatubo-volcano-plane.jpg
Quote: "De luchtvaartmaatschappijen verliezen volgens de IATA ongeveer 150 miljoen euro per dag. "
Jajaja dat zal wel zijn, Flight 867 heeft KLM naar schatting 80 milj $ gekost om schade te reparen, inclusief het vervangen van alle motoren ...
De vluchten die gepland staan gaan naar Sjanghai, New York en Dubai. Een exact tijdstip is nog niet bekendgemaakt. Waarschijnlijk is dat tegen 20.00 uur. De vliegtuigen moeten het vulkaanas gaan mijden, door bijvoorbeeld op een andere hoogte dan normaal te vliegen.
Eurlings had maandagmiddag overleg met 27 Europese collega's over het hervatten van het vliegverkeer. Volgens de verkeersminister kan de luchtvaartsector een algehele sluiting niet langer aan. De CDA-bewindsman vindt dat Europa zich te streng heeft opgesteld.
Tiens tiens, blijkbaar heeft KLM een kort geheugen. Remember KLM Flight 867 (http://jalopnik.com/5517775/how-volcanic-ash-can-kill-an-airplane) :eek:
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’
* Anchorage Center—‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’
* Pilot KLM B–747—‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’
* Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’
* Anchorage Center—‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’
* Pilot KLM B–747—‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/04/500x_pinatubo-volcano-plane.jpg
Quote: "De luchtvaartmaatschappijen verliezen volgens de IATA ongeveer 150 miljoen euro per dag. "
Jajaja dat zal wel zijn, Flight 867 heeft KLM naar schatting 80 milj $ gekost om schade te reparen, inclusief het vervangen van alle motoren ...