PDA

Volledige versie bekijken : De bijwerkingen van (te veel) masturberen

RAUL7
3 mei 2010, 17:34
Masturberen voelt goed, helpt te ontspannen, beperkt hoofdpijn, stress, angst en spanningen, stimuleert de productie van endorfines en is goed voor de prostaat, maar er zijn ook wel negatieve bijwerkingen aan verbonden. Experts leggen de gevolgen uit.

Mythes
Masturberen is ongevaarlijk en als je het met mate doet, heeft dit nog geen bewezen gezondheidsrisico's. Vroeger circuleerden er heel wat mythes over masturberen. Zo zou het onder meer acne, onvruchtbaarheid en blindheid veroorzaken. Het is wel zo dat door regelmatig verschillende keren na elkaar te ejaculeren er minder zaadcellen in je sperma zitten. Dit kan er ook voor zorgen dat het langer duurt voor je tot een hoogtepunt komt. Als je enkele keren voor een vrijpartij masturbeert, kun je zo je climax uitstellen tijdens seks. Vind je dit een negatief punt, kun dit makkelijk oplossen door even een pauze in te lassen. Veel masturberen kan het ook moeilijker maken om een orgasme te krijgen wanneer iemand anders je bevredigt, omdat je door zo gewoon bent aan jezelf.

Psychologische gevolgen
Er is weinig bewijs dat te veel erecties of te veel masturberen later een effect heeft op de sterkte van je erectie. Leeftijd, eetgewoonten, roken, cardiovasculaire gezondheid zijn hierbij veel belangrijker. Masturbatie heeft een negatieve psychologische impact op sommigen doordat ze zich schuldig voelen. Dit kan een negatief effect hebben op je eigenwaarde, zelfvertrouwen en eigenliefde. Daarnaast loop je het risico op psychosomatische effecten, dit zijn lichamelijke symptomen als gevolg van psychologische factoren. Schaamte, schuldgevoel en angst kunnen zich manifesteren in hoofd-, rug- en chronische pijn.

Hormonen
Chronisch masturberen kan dit effect hebben op je brein en hormonen omdat het voor een overproductie van sekshormonen en neurotransmitters kan zorgen. Dit heeft mogelijk vermoeidheid, pijn aan het bekken, veranderingen in het zicht, lage rugpijn, pijnlijke testikels of haarverlies als gevolg. Uit een recent onderzoek zou blijken dat een verhoogde productie van testosteron in verband staat met haarverlies bij mannen. Maar volgens experts is hier nog wel meer onderzoek naar nodig.

Compulsief?
Compulsief of obsessief masturberen kan ook slecht zijn voor een persoon. Deze aandoening heeft niets met de hoeveelheid van masturberen te maken, maar wel met de invloed ervan op je dagelijkse leven. De ene persoon kan het zes keer per dag doen en zich productief voelen terwijl dat bij iemand anders niet zo is. Deze aandoening kan je carrière, relatie, zelfvertrouwen of zelfs je sociale netwerk schaden.

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1101126/2010/05/03/De-bijwerkingen-van-te-veel-masturberen.dhtml

facial
4 mei 2010, 09:05
gewoon lekker doorgaan met trekken :biggrin:

tifkad
4 mei 2010, 17:34
gewoon lekker doorgaan met trekken :biggrin:

Je hebt een volkomen kaal hoofd, geen sociaal netwerk en chronische hoofd- en rugpijn, neem ik aan? :biggrin:

T.

facial
4 mei 2010, 20:22
ja

Jansen
4 mei 2010, 20:27
Wat me opvalt is dat Raul altijd de eerste is die berichtgevingen over masturberen vind.:biggrin:

En wat mooi nu ik weet waarom vele van mijn vrienden maar ook hier in de clubs zo snel kaal werden. :freu:

Dus denk ik dat Sir wankelot een pruik draagt.:hah:

The Joker
5 mei 2010, 02:06
Dus denk ik dat Sir wankelot een pruik draagt.:hah:

SSSSSSSSsssssssssssssssssssstttttttttttttttttttt :ranting2:

Picasso 1
5 mei 2010, 10:25
Het valt me wel op dat sinds de opkomst van de vele saunaclubs, je weinig meer hoort over RSI klachten :rofl:

phoenix
5 mei 2010, 13:36
http://video.filestube.com/watch,6f18cb25bbf074b003e9/Masturberen-doen-we-tot-op-hoge-leeftijd.html

heren oordeel zelf en /of koop het boek ik over weeg het .....het is toch zo verschrikkelijk armoedig dat we dat hier allemaal moeten bespreken, maar na de zestiger jaren hebben we weer even om gewoon weer opnieuw te beginnen.,....de priesters houden ondertussen allemaal hun kop en durven na schandaal op schandaal niets meer te zeggen, moge ze wat mij betreft ook niet meer,laat ze maar eens aan zelf reflectie doende heren die niet van andere mensen kunnen afblijven zonder meerderjarige toestemming

edward
5 mei 2010, 14:25
http://video.filestube.com/watch,6f18cb25bbf074b003e9/Masturberen-doen-we-tot-op-hoge-leeftijd.html

heren oordeel zelf en /of koop het boek ik over weeg het .....het is toch zo verschrikkelijk armoedig dat we dat hier allemaal moeten bespreken, maar na de zestiger jaren hebben we weer even om gewoon weer opnieuw te beginnen.,....de priesters houden ondertussen allemaal hun kop en durven na schandaal op schandaal niets meer te zeggen, moge ze wat mij betreft ook niet meer,laat ze maar eens aan zelf reflectie doende heren die niet van andere mensen kunnen afblijven zonder meerderjarige toestemming

Ja phea maar de meeste van deze heren (als ze nog leven) zijn nu oude rukkers.Dus niet ongezond voor hen.Maar wel voor hun slachtoffers.

Grt edward

CLUBSPORT
19 mei 2010, 19:13
Klopt allemaal niks van , ik heb nog steeds een volle bos haar :biggrin:

Gondolas9
19 mei 2010, 20:17
Ja phea maar de meeste van deze heren (als ze nog leven) zijn nu oude rukkers.Dus niet ongezond voor hen.Maar wel voor hun slachtoffers.

Grt edward

wat ik me (serieus) wel eens afvraag: hoeveel priesters/dominees zouden hier op deze site rondlopen????

janjanjan
19 mei 2010, 22:51
wat ik me (serieus) wel eens afvraag: hoeveel priesters/dominees zouden hier op deze site rondlopen????

Dan volgt vanzelfsprekend een (serieus) antwoord. Voor zover ik weet schrijft hier 1 pater en 1 paus, de overige heiligen, indien aanwezig, zijn slechts schijn en biechten hun zonden noch hier noch in de kerk. Moet je je hun zonden voorstellen :eek: