PDA

Volledige versie bekijken : Hoe vaak laat jij een soa-test doen?

MichelJ
5 juni 2010, 00:30
Na aanleiding van dit (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?p=169965#post169965)draadje maar eens een enquete aangemaakt. Er wordt regelmatig geschreven over hygiene ed. van dvp's, maar hoe staat het met de ijsberen? Hoe vaak laat jij je testen op soa's?

Big30
5 juni 2010, 11:42
Je raakt hier denk ik wel een terecht punt aan! Eigenlijk zouden de IJsberen die met een redelijke frequentie de clubs bezoeken zich regelmatig op SOA moeten laten onderzoeken.

Dit is natuurlijk iets wat valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Misschien dat dit topic meer kan zijn dan alleen statistische info maar ook er voor kan zorgen dat meer beren dan tot nu toe zich zo af en toen op een SOA laten onderzoeken.

Groet,
Big30

joop slim
5 juni 2010, 17:06
ik was sowieso diegene die "ik hou alleen handjes vast" heeft aangeklikt

MichelJ
6 juni 2010, 14:10
Misschien dat dit topic meer kan zijn dan alleen statistische info maar ook er voor kan zorgen dat meer beren dan tot nu toe zich zo af en toen op een SOA laten onderzoeken.

Groet,
Big30

Ja Big dat kan geen kwaad en het is ook nog gratis dus waarom niet?

ik was sowieso diegene die "ik hou alleen handjes vast" heeft aangeklikt

We hadden ook niet anders verwacht Joop :biggrin:

beffer69
6 juni 2010, 14:14
Ja Big dat kan geen kwaad en het is ook nog gratis dus waarom niet?

We hadden ook niet anders verwacht Joop :biggrin:

Nu dit ligt volgens mij in Belgie wel anders hoor, dat gratis?
Als ik mijn huisdokter er over aanspreek zegt die altijd, niet nodig je behoort niet tot de risicogroep, en vindt het nogal moeilijk om hem alles te vertellen, nu ja....

MichelJ
6 juni 2010, 14:18
Nu dit ligt volgens mij in Belgie wel anders hoor, dat gratis?
...

Ik weet niet hoe het in België is, maar in NL kunnen de ijsberen zich gratis (of tegen kleine verrgoeding soms) laten testen.

Maar je kunt toch gewoon tegen de dokter zeggen dat jij het wel nodig vindt? Je hoeft niet je hele levensverhaal te vertellen ;)

sofaking
6 juni 2010, 14:24
Waarom is er geen optie "nooit" ? Wishful thinking ?

MichelJ
6 juni 2010, 14:25
Waarom is er geen optie "nooit" ? Wishful thinking ?

Dat is dezelfde optie als 'Ik hou alleen handjes vast'. :biggrin:

joop slim
6 juni 2010, 14:50
Dat is dezelfde optie als 'Ik hou alleen handjes vast'. :biggrin:

mmm dat is nou ook niet helemaal waar................ik laat mijn handjes wel controleren op soa

BigBear
6 juni 2010, 16:48
Hoe regel je een soa test? Via de huisarts?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

tifkad
6 juni 2010, 17:01
Hoe regel je een soa test? Via de huisarts?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

ggd-soa poliklinieken, heel laagdrempelig, ik ben 3x in Amsterdam geweest, dezelfde middag krijg je de uitslag van het
bloedonderzoek al. Binnen een week heb je de uitslag van de bacteriekweek. Elke keer geen soa geconstateerd.

http://www.soaaids.nl/soa/soa_poliklinieken

T.

Rene de Beer
6 juni 2010, 19:09
ggd-soa poliklinieken, heel laagdrempelig, ik ben 3x in Amsterdam geweest, dezelfde middag krijg je de uitslag van het
bloedonderzoek al. Binnen een week heb je de uitslag van de bacteriekweek.
T.

En wat ben je dan per keer kwijt?

jw.william
6 juni 2010, 19:45
Ik zelf ga om de 2 maanden naar GGD den bosch en krijg iedere keer weer een stikker mee "soa vrij":freu:

tifkad
6 juni 2010, 21:03
En wat ben je dan per keer kwijt?

Het is gratis. Eerst bellen om een afspraak te maken: tussen 08.30 - 10.00 uur en van 13.30 tot 16.30. Als je 's morgens belt kun je meestal dezelfde dag nog terecht.

Je kunt geheel anoniem een soa-test laten afnemen.

http://www.gezond.amsterdam.nl/Infectieziekten--hygine/SOA--HIV/Afspraak-maken--openingstijden-en-contactgegevens

T.

ijsbeertje!
7 juni 2010, 09:19
Ik heb me om eerlijk te zijn nog nooit laten testen, al ben ik dit wel van plan. Het is niet dat ik ergens last van heb, maar je zou maar iets hebben en het dan vrolijk doorgeven.

Helaas moet ik nog een viertal weken wachten voordat ik weer vrij heb. (daar deze testen alleen overdag kunnen)

seqoya
7 juni 2010, 09:48
ik laat het ieder half jaar doen...en doe dit anoniem bij de GGD ideaal na een paar dagen krijg je eens smsje of alles goed is..

Verder vind ik het vreemd dat veel dames in GT bijv niet eens weten over chlamydia etc.. ze weten alleen wat hiv en aids is...maar soa hebben ze niet veel van gehoord ..ook vreemd dat in veel clubs de dames vrij zijn of ze wel of niet laten testen..

in freude moet het verplicht iedere 2 weken gedaan worden... dit zou eigelijk bij alle clubs moeten gebeuren.... wel zo veilig voor iedereen...

In nederland is het ook verplicht om de week volgens mij

Picasso 1
7 juni 2010, 09:55
In Acapulco worden de dames 1 keer per maand getest heb ik begrepen.
In Oase zouden ze eigenlijk ook de zitbanken, matrassen en muren moeten testen :rofl:

ijsbeertje!
23 juni 2010, 08:15
Ik heb me onlangs laten testen en alle tests waren negatief, oftewel: ik ben helemaal gezond. :D

Daniel Craigh
23 juni 2010, 19:38
Heb me ook onlangs laten testen op HIV, Chlamydia, Syfilis en nog iets maar dat ben ik vergeten. Was helemaal schoon gelukkig. Ik zou zeggen doen! Keline moeite groot plezier.

Rene de Beer
26 juni 2010, 19:36
18 mei: voor het eerst als IJsbeer op pad, naar Münster.
23 mei: 2e uitstapje, naar Xanten.
4 juni: 3e uitstapje, 2e bezoek aan Xanten.
25 juni: huisarts schrijft Azitromycine voor, wegens chlamydia.
Da's best vlot pech hebben, vind ik.
:frown:

ijsbeertje!
27 juni 2010, 19:46

Dat is inderdaad wel heel erg snel pech hebben. :eek:

Costana
2 juli 2010, 10:25

Das inderdaad wel dikke pech !
Wat mij meer interesseert: hoe heb je het opgelopen ?
Door pzc... of door minder conventionele zaken :)

ijsbeertje!
2 juli 2010, 12:03
Das inderdaad wel dikke pech !
Wat mij meer interesseert: hoe heb je het opgelopen ?
Door pzc... of door minder conventionele zaken :)

Alsof hij precies weet hoe hij het opgelopen heeft :p
(al verwacht ik gewoon door pzc of dergelijke)

Wat mij meer interesseert is van welke dames hij allemaal gebruik heeft gemaakt. In Munster ben ik nog niet geweest, maar in Xanten wel vaker. Gelukkig nog nooit wat opgelopen, en als het even kan wil ik dat ook zo houden. :annieengel:

tifkad
2 juli 2010, 13:38
Hoe wordt chlamydia overgedragen?

Een verhelderend artikel hierover vind je hier:
http://www.allesoverseks.be/cms/vragen/chlamydia/hoe-wordt-chlamydia-overgedragen.aspx

T.

Rene de Beer
2 juli 2010, 14:45
Gewoon pzc dus. En beslist geen deep throat achtige toestand, dus met die 'diepe penetratie van de mond' valt het ook wel mee.

Van alle 3 mijn uitstapjes heb ik op het forum een verhaal geplaatst, dus je kunt er zo uitpikken met wie ik contact heb gehad.

Tis 3 dagen een pilletje slikken en dat was dat.
Voortaan alles maar met zo'n Vredestein-kous?
Ik denk niet dat ik dat kan beloven.

ijsbeertje!
2 juli 2010, 16:47
Van alle 3 mijn uitstapjes heb ik op het forum een verhaal geplaatst, dus je kunt er zo uitpikken met wie ik contact heb gehad.

Dat zal ik voortaan dan ook maar gaan bijhouden als naslagmateriaal. :p

Tis 3 dagen een pilletje slikken en dat was dat.
Voortaan alles maar met zo'n Vredestein-kous?
Ik denk niet dat ik dat kan beloven.

Gewoon zonder door blijven gaan. :biggrin:

Dolfie
18 november 2010, 15:36
Elk jaar een volledige check voor mijn gemoedsrust:hammer:

Grtz,Dolfie

gurran
8 september 2011, 16:48
Ik laat me elk half jaar checken, of bij een nieuwe vaste vriendin als we willen overschakelen van met naar zonder. Gelukkig op een urine buis ontsteking wat al pijnlijk genoeg is SOA vrij....

Jajoh
25 april 2012, 20:39
Meestal probeer ik elk half jaar de APK te laten plaatsvinden. Tot op heden gelukkig geen probleempjes meegemaakt. :biggrin:

Stief
29 april 2013, 14:08
1 x per jaar...

de duisburg spesjalist
29 april 2013, 15:28
2 keer per jaar

Bobby87
11 juli 2013, 19:33
1x per jaar

Henk74
12 juli 2013, 09:01
GEEN KLACHTEN ,WAAROM TESTEN

licky luke
27 augustus 2013, 12:41
GEEN KLACHTEN ,WAAROM TESTEN

Heel simpel, omdat je niet van alle SOA's (meteen) iets hoeft te merken...

Je hebt er dan wel een en kunt anderen besmetten, maar je hebt dan zelf (nog) geen klachten.

Vandaar...

Bovendien is het een fluitje van een cent... (wilde eigenlijk zeggen "bovendien is het in een wip gebeurd" ...)

Dolfie
27 augustus 2013, 19:29
Heel simpel, omdat je niet van alle SOA's (meteen) iets hoeft te merken...

Toch kleine nuance,je kan je laten testen maar sommige SOA zijn niet in het bloed te detecteren...deze zijn enkel detecteerbaar via een uitstrijkje...dus enkel meetbaar als je klachten hebt

Grtz,Dolfie

Megaboob
27 augustus 2013, 19:31
ik test 1 x per jaar, tot nu toe gelukkig geen problemen!

Megaboob

KevinK
27 augustus 2013, 19:51
Toch kleine nuance,je kan je laten testen maar sommige SOA zijn niet in het bloed te detecteren...deze zijn enkel detecteerbaar via een uitstrijkje...dus enkel meetbaar als je klachten hebt

Grtz,Dolfie

Kan ik jou nomineren voor domste post? Ook als je geen klachten hebt kunnen deze soa's bij je vastgesteld worden. Vooral bij vrouwen treden er vaak geeneens symptomen op bij bijv. chlamydia of gonorroe.

Dolfie
27 augustus 2013, 20:00
Kan ik jou nomineren voor domste post? Ook als je geen klachten hebt kunnen deze soa's bij je vastgesteld worden. Vooral bij vrouwen treden er vaak geeneens symptomen op bij bijv. chlamydia of gonorroe.

Haha Kevin,blijkbaar heb jij een kort lontje....
Niet alle SOA kunnen via bloed opgespoord worden slimmerd.

Grtz,Dolfie

licky luke
27 augustus 2013, 20:01

Grtz,Dolfie

Van de website SOAIDS (http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/soatest):
"Onderzoek op gonnoroe en chlamydia kan worden gedaan aan de hand van urine. De arts bekijkt het liefst het eerste beetje van de urine. Bij een infectie zitten in dat eerste beetje urine de meeste bacterieen. Onderzoek aan de hand van urine, is op dit moment voor mannen net zo betrouwbaar als een uitstrijkje van de plasbuis. Bij vrouwen is het urineonderzoek iets minder betrouwbaar."
Ook zonder klachten kun je je dus op deze soa's laten onderzoeken...

N.B. Toch een goed gevoel dat dit onderwerp goed gelezen (en becommentarieerd) wordt!

KevinK
27 augustus 2013, 20:23
Haha Kevin,blijkbaar heb jij een kort lontje....
Niet alle SOA kunnen via bloed opgespoord worden slimmerd.

Grtz,Dolfie

Mijn reactie doelt dan ook op je bewering dat bepaalde soa's enkel via een uitstrijkje(of urinetest) zijn op te sporen. Dat is juist, maar je schrijft er juist nog bij "enkel als je klachten hebt". Dat laatste is dus klinkklare onzin. Ook als je geen klachten hebt kunnen deze soa's aangetoond worden.

Picasso 1
27 augustus 2013, 20:49
Mijn reactie doelt dan ook op je bewering dat bepaalde soa's enkel via een uitstrijkje(of urinetest) zijn op te sporen. Dat is juist, maar je schrijft er juist nog bij "enkel als je klachten hebt". Dat laatste is dus klinkklare onzin. Ook als je geen klachten hebt kunnen deze soa's aangetoond worden.

En jij beschuldigt anderen een domme post geplaatst te hebben? :hammer:

Dolfie
27 augustus 2013, 21:02
je bewering dat bepaalde soa's enkel via een uitstrijkje(of urinetest) zijn op te sporen. Dat is juist, maar je schrijft er juist nog bij "enkel als je klachten hebt". Dat laatste is dus klinkklare onzin. Ook als je geen klachten hebt kunnen deze soa's aangetoond worden.

Laat jij dan elke week de dokter met een staafje aan je piemeltje zitten:)

Grtz,Dolfiz

KevinK
27 augustus 2013, 21:28
En jij beschuldigt anderen een domme post geplaatst te hebben? :hammer:

Als je deze soa hebt is dat met een test aan te tonen zonder dat er symptomen opgetreden zijn.
Leg me maar eens uit wat daaraan onjuist is....

Picasso 1
27 augustus 2013, 21:42
Als je deze soa hebt is dat met een test aan te tonen zonder dat er symptomen opgetreden zijn.
Leg me maar eens uit wat daaraan onjuist is....

Ik bedoel dat het niet bijster veel intelligentie vereist om te begrijpen wat Dolfie bedoelt.

Big30
27 augustus 2013, 22:31
Ik bedoel dat het niet bijster veel intelligentie vereist om te begrijpen wat Dolfie bedoelt.
Jouw uitspraak kun je op 2 manieren interpreteren trouwens, maar die interpretatie hangt dan wel af van hoe intelligent je bent :tongue:.
Ik begrijp trouwens niet wat je eigenlijk bedoelt!

Jansen
27 augustus 2013, 22:51
Ik controleer het elke week.

Als ik na een week terug kom en de dame waar ik seks mee heb gehad is naar huis dan weet ik dat ik ze besmet heb.

Helaas is dat al maanden zo Louana, Ella enz. zijn steeds naar huis enkele weken ?

Misschien dat ik nu zelf maar eens me medisch laat testen.

Don Rudo
18 september 2013, 16:49
Vorige week heb ik me pas voor het eerst laten testen op SOA's.

Zo'n eerste keer lijkt me een grotere drempel dan voor vervolgafspraken, en het was wel spannend om een week op de uitslagen te wachten.

Gelukkig waren alle uitslagen van de onderzoeken (bloed,urine en wangslijm) in orde.
Alles afgetest geeft toch een beter gevoel dan van niks weten.

Met de huisarts heb ik afgesproken wegens mijn hobby voortaan halfjaarlijks deze testen te laten doen,
en ben voornemens wat vaker voorzichtigheid met de orale sex te betrachten.

Don Rudo
2 november 2013, 18:33
En vandaag de rekening van CZ op de mat:
kosten voor de SOA test (bloed en urine) €257

vrije jongen
2 november 2013, 18:38
Gewoon naar de GGD: ies voor gratis... en kennelijk ook als je een antibiotica kuurtje nodig hebt voor het een en ander. Ik denk echter niet dat je een documentje meekrijgt voor een vieze ao gangbang of zo:tongue: (ik had althans alleen een sms-je).

de duisburg spesjalist
2 november 2013, 18:49
ggd is voor mijn ook de beste oplossing en die in arnhem kan je ook na 17.00 uur terecht althans op de maandag

licky luke
2 november 2013, 21:44
GGD: gratis, ook de behandeling...
Snel, vriendelijk (in mijn geval athans), professioneel, anoniem, wat wil je nog meer?

KevinK
3 november 2013, 07:33
De GGD in mijn regio helpt je enkel nog voor nop als je een dringend vermoeden hebt dat je een SOA hebt. Als je een normale controle wil doen kost het je geld. Hoeveel weet ik niet meer precies, maar in ieder geval nog minder dan bij de huisarts.

licky luke
3 november 2013, 10:15
Voor zover mijn (recente) ervaring reikt dien je bij de GGD aan te geven dat je tot de risicogroep "prostitué bezoekers" behoort en dan is de test gratis.
Dat geldt ook voor de prostitués.

Bij mijn laatste bezoek daar (n.a.v. klachten) heb ik gevraagd of het verstandig was om dit halfjaarlijks te laten onderzoeken en of dat dan bij de GGD (gratis) kon, hetgeen bevestigend werd beantwoord.

Ik kreeg overigens ook het advies om me tegen hepatitis-C te laten inenten maar dat kon alleen via de reguliere weg en dus niet kosteloos.

Badslippers
3 november 2013, 13:11
En vandaag de rekening van CZ op de mat:
kosten voor de SOA test (bloed en urine) €257

€257 ? ? ? Dat is niet mis voor wat simpele laboratorium proefjes. Pure verlakkerij! Ik laat me afwisselend bij mijn huisarts en de GGD controleren. Nog nooit een rekening gezien.

Heeft misschien te maken dat je nog niks van je eigen risico hebt gebruikt. GGD = gratis (als je tot een risicogroep behoort).

"Soa-test voor risicogroepen

Heeft u een verhoogd risico om een soa op te lopen, dan kunt u zich gratis en anoniem laten testen bij een centrum seksuele gezondheid van de GGD in uw buurt. U heeft hiervoor geen verwijzing van de huisarts nodig. De risicogroepen die in aanmerking komen voor een anonieme soa-test bij de GGD zijn:

- jongeren tot en met 24 jaar;
- mannen die seksueel contact hebben met mannen (MSM);
- prostituees en klanten van prostituees;
- mensen met veel wisselende seksuele contacten;
- mensen die zijn gewaarschuwd door iemand met een soa;
- mensen met klachten die wijzen op een soa;
- mensen uit gebieden waar veel soa’s voorkomen;
- mensen met een partner die MSM, prostituee of prostitueebezoeker is of afkomstig uit een gebied waar veel soa's voorkomen.

Behoort u niet tot een risicogroep, dan kunt u voor een test een afspraak maken bij uw huisarts. De test is dan niet gratis en niet anoniem."

Bron: Rijksoverheid. (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezonde-seksualiteit/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-soa-test-laten-doen.html)

Don Rudo
3 november 2013, 14:03
Volgens de website GGD Zuid-Oost Brabant (Eindhoven) (http://www.ggdbzo.nl/informatie/Seksualiteit/Paginas/Risicogroepen.aspx) vallen prostitueebezoekers niet meer onder de risicogroepen, dus niet gratis testen tenzij je zegt heaumeau of swingerd te zijn.

Maakt voor mij verder ook niets uit. Voor deze keer vind ik die testjes een beetje duur uitvallen,
en vanaf volgend jaar weet ik dat mijn eigen risico zorgverzekering aan deze lab proefjes besteed wordt.

Pietjepik
7 november 2013, 12:25
ik vermoed dat ik toch de lul ben, een paranormaal begaafd persoon heeft me al opgegeven, dus ik leg me er maar bij neer. ik vrees alleen god, niet die kleine meisjes in de clubs.

Willem2
7 november 2013, 12:33
ik vermoed dat ik toch de lul ben, een paranormaal begaafd persoon heeft me al opgegeven, dus ik leg me er maar bij neer. ik vrees alleen god, niet die kleine meisjes in de clubs.

Gewoon atheist/agnost worden en ook dat probleem is opgelost :rolleyes:

Pietjepik
7 november 2013, 12:36
ik geloof alleen in mezelf en vrees alleen mezelf, de rest van de mensheid stelt me toch alleen maar teleur en boezemt me totaal geen angst in.

Piet Plezier
7 november 2013, 15:35
zo ze hebben net me uitslag gesmst,en ik ben 100% soa vrij.En ook geen andere narigheden ontdekt. dus ik kan erweer tegenaan met AO neuken.

Pietjepik
8 november 2013, 16:55
ik ben zojuist opgegeven... vaarwel..... :nee:

Weetiknie
11 november 2014, 08:49
1 keer per jaar

Jansen
11 november 2014, 21:01
Nooit maar denk steeds dat moet ik ook gaan doen dus slordig helaas.

Flipper
14 december 2014, 13:22
Ook getest vorige week alles ok..

rmjhexe
17 december 2014, 15:26
Van de week nog even ingelogd bij een doktersassistente teneinde uitgelezen te worden. :freu: Helaas echter sprak ze slechts Roemeens en blijft de inhoud van de door haar opgedreunde testresultaten voor mij vooralsnog een raadsel :wand:

Picasso 1
17 december 2014, 16:32
Het advies vanuit de GGD is het twee keer per jaar te doen. Mijn frequentie ligt meer bij 1 maal in de twee jaar. Je kunt je overigens ook tegelijk op hepatitis laten testen, mocht je daar niet tegen ingeent zijn.

Dutchboy1981
3 januari 2015, 23:24
Doe het maandelijks,aangezien ik al jaren alles zc doe,is het geen overbodige luxe,tot nu toe niks opgelopen gelukkig.Me tante is huisarts,laat me altijd door haar testen.Ze weet ervan dat ik het zc doe,en heeft me er vaak op gewezen wat de gevolgen kunnen zijn,weet ze ook,maar vind het te lekker om zonder te doen,ook de spanning zonder vind ik heerlijk.De één rookt of gebruikt drugs of drinkt te veel,ik neuk zonder

licky luke
4 januari 2015, 16:32
Doe het maandelijks,aangezien ik al jaren alles zc doe,is het geen overbodige luxe,tot nu toe niks opgelopen gelukkig.Me tante is huisarts,laat me altijd door haar testen.Ze weet ervan dat ik het zc doe,en heeft me er vaak op gewezen wat de gevolgen kunnen zijn,weet ze ook,maar vind het te lekker om zonder te doen,ook de spanning zonder vind ik heerlijk.De één rookt of gebruikt drugs of drinkt te veel,ik neuk zonder

Ga zo door, kerel!

En laat ons ook wat weten als je tante eens slecht nieuws voor je heeft.

Dan kunnen we het wat beter relativeren...

KanariePiet
4 januari 2015, 17:23
Niet vaak genoeg...:redface:

Bosco
4 januari 2015, 22:16
Met een incubatietijd van 3 tot 10 dagen, heeft een SOA test doen geen zin als je nergens last van heb. :wink:

rmjhexe
5 januari 2015, 08:20
Met een incubatietijd van 3 tot 10 dagen, heeft een SOA test doen geen zin als je nergens last van heb. :wink:

Dit vereist enige nuancering; symptomen openbaren zich niet direct bij iedere soa, in geval van HIV rot je langzaam van binnen weg maar openbaren de signalen zich pas na een jaar of tien, afgezien van de conversiegriep die je in een vroeg stadium kunt beleven.

Bosco
5 januari 2015, 10:28
in geval van HIV rot je langzaam van binnen weg maar openbaren de signalen zich pas na een jaar of tien, afgezien van de conversiegriep die je in een vroeg stadium kunt beleven.

Als hetero en niet heroïnejunk maak je eerder kans dat je de hoofdprijs in de staatsloterij wint dan dat je HIV oploopt.

licky luke
5 januari 2015, 13:25

Neemt niet weg dat er nu eenmaal SOA's zijn waar je niet veel of zelfs niets van merkt, maar die je wel aan een ander door kunt geven..

Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen problemen mee hebt.... dus een regelmatige controle op SOA's lijkt me geen overbodige luxe.

Het daarnaast gratis en houdt niet meer in dan een plasje doen en wat bloed afgeven, dat kan dus voor nagenoeg iedereen het probleem niet zijn...

Naar de hoeren gaan zonder je iets aan te trekken wat je oploopt en eventueel doorgeeft vind ik persoonlijk onverantwoordelijk...

Dat is mijn oordeel en daar zul je het mee moeten doen... ;)

enjoyerik
7 januari 2015, 13:26
Neemt niet weg dat er nu eenmaal SOA's zijn waar je niet veel of zelfs niets van merkt, maar die je wel aan een ander door kunt geven..

Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen problemen mee hebt.... dus een regelmatige controle op SOA's lijkt me geen overbodige luxe.

Het daarnaast gratis

Dat eerste klopt als een bus...... dat laatste (gratis) is per 1 januari helaas afgeschaft voor ijsberen (alleen mannen die het met mannen doen kunnen nog gratis terecht).

Piet Plezier
7 januari 2015, 13:28
Dat eerste klopt als een bus...... dat laatste (gratis) is per 1 januari helaas afgeschaft voor ijsberen (alleen mannen die het met mannen doen kunnen nog gratis terecht).

dan zeg je toch dat je homo bent als je niet goed bij kas zit.
dat kunnen ze aan je neus toch niet zien.;)

licky luke
7 januari 2015, 15:03
dan zeg je toch dat je homo bent als je niet goed bij kas zit.
dat kunnen ze aan je neus toch niet zien.;)

Dat dacht ik ook al... tenzij je je neus overal insteekt, dan kunnen ze het misschien ruiken... ;) :biggrin:

Of je zegt dat je zelf een mannelijke prostituee bent...

Of seks hebt gehad met iemand die zelf een soa heeft (gehad) en daarover contact met je heeft opgenomen...

Volgens mij mogelijkheden genoeg...

enjoyerik
7 januari 2015, 15:04
Ga zo door, kerel!

En laat ons ook wat weten als je tante eens slecht nieuws voor je heeft.

Dan kunnen we het wat beter relativeren...

Over relativeren gesproken, als IEDEREEN op deze planeet zich maandelijks zou laten testen (en zich ook anderszins soa-verantwoordelijk zou opstellen naar zijn of haar medemens zoals even geen (onveilige) sex als men iets onder de leden heeft + inseinen sexpartners) dan zouden de thans bekende soa's binnen no time de wereld uit geholpen kunnen zijn. Het zijn juist de mensen die zich nooit laten testen die jarenlang onwetend met iets kunnen blijven rondlopen en het soa probleem in stand houden.

enjoyerik
7 januari 2015, 15:23
Ik kreeg overigens ook het advies om me tegen hepatitis-C te laten inenten maar dat kon alleen via de reguliere weg en dus niet kosteloos.

Bij mijn weten is inenting tegen hepatitis C niet mogelijk, inenting tegen Hepatitis B (of de combi A/B) kan wel en is ook zeker aan te raden (de meeste mensen merken weinig of niets van een HBV besmetting en genezen na verloop van tijd vanzelf, maar een kleine minderheid wordt er dood en dood ziek van en kan levenslang drager/patiënt blijven).

Overigens valt Hepatitis C ook buiten een standaard soa-check van de GGD, dus als je daar regelmatig een algehele APK keuring ondergaat dan is Hepatitis C daarmee dus helaas nog niet afgedekt ('t is maar dat je het weet).

licky luke
7 januari 2015, 15:35
Bij mijn weten is inenting tegen hepatitis C niet mogelijk, inenting tegen Hepatitis B (of de combi A/B) kan wel en is ook zeker aan te raden (de meeste mensen merken weinig of niets van een HBV besmetting en genezen na verloop van tijd vanzelf, maar een kleine minderheid wordt er dood en dood ziek van en kan levenslang drager/patiënt blijven).

Overigens valt Hepatitis C ook buiten een standaard soa-check van de GGD, dus als je daar regelmatig een algehele APK keuring ondergaat dan is Hepatitis C daarmee dus helaas nog niet afgedekt ('t is maar dat je het weet).

Klopt, mijn fout, moet Hepatitis-B zijn.

Daar ben ik nu voor de rest van mijn leven tegen beschermd... :biggrin:

de duisburg spesjalist
7 januari 2015, 15:46
Klopt, mijn fout, moet Hepatitis-B zijn.

Daar ben ik nu voor de rest van mijn leven tegen beschermd... :biggrin:

dat ben ik al jaren en niet omdat ik de p6 bezoek ma voor werkzaamheden die ik welles uitvoert ;)