Inloggen

Volledige versie bekijken : Gaby (Roemeense)

Speelkwartier
5 juni 2010, 14:50
Om maar met de deur in huis te vallen; wat een drama gisteren. Niet alleen deze Roemeense, maar ook de hele entourage in de FG; geen stemming, niemand bij de bbq en een enkel verdwaald wezen in de tuin. Het lijkt wel de long-stay afdeling van een psychiatrische inrichting ergens op de Veluwe.
Ach, het biertje en de koffie zijn er lekker en als je je best doet krijg je ook geen verkeerd eten van de bbq of de hapjesbar, althans de Griek doet goed zijn best en hoewel je het niet merkt, zijn Duits is allerbelabbertst, zoals bij zo vele patiënten in de Fungarden.
Zag een leuke dame, volgens mij kwam ze uit Spanje, maar voordat ik haar aan kon spreken was ze weg en kwam niet meer terug. Ook Angelina (de Maroc) was heel druk en had bijna geen tijd voor een praatje; de rest van de dames keek wat verbaasd rond, volgens mij was ik nog de enige klant, zo tussen 8 en 9 uur.
Nadat ik toch maar weer een biertje ging halen liep ik langs Gaby, die ik op mijn bankje uitnodigde en echt, ze lachte leuk maar de conversatie was niet echt soepeltjes, ze sprak alleen Roemeens (wie niet?) en een beetje Frans en Spaans, ze had namelijk bij de Spaans/Franse grens gewerkt vertelde ze me in haar beste Frans. Ik begreep haar wel, maar zij mij niet, hoewel mijn Frans toch redelijk is. Bovengekomen begreep ze helemaal niets meer, ze begon gelijk wat plichtmatig te pzc en ik liet het maar over me heengaan, er was toch niets mee te bereiken met deze dame, had ik weer.
Denkend aan andere avonturen op genoemde afdeling, ben ik toch nog gekomen en was ik in no-time onder de douche en op weg naar huis. Toch ben ik een die-hard, over een week of twee/drie ga ik weer even kijken en misschien dat er dan iets meer te beleven is. Ik blijf hoop houden, heb immers ook goede ervaringen in de FunGarden, zij het, dat de barometer nu naar de verkeerde kant uitslaat.