PDA

Volledige versie bekijken : Moto GP



Picasso 1
6 juni 2010, 21:30
Dani Pedrosa (Honda) wint MotoGP van Italië

http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/0/11/7/media_xl_3723487.jpg?20100606155909

De Spanjaard Dani Pedrosa (Honda) heeft op het circuit van Mugello de GP van Italië gewonnen, de vierde manche in het MotoGP-kampioenschap snelheid voor motoren. Zijn landgenoot Jorge Lorenzo (Yamaha) werd tweede, zijn Italiaanse ploeggenoot Andrea Dovizioso derde.

In afwezigheid van de Italiaan Valentino Rossi, die zaterdag zijn rechterscheenbeen brak in de vrije oefenritten, reed Pedrosa van start tot finish aan de leiding. In de WK-stand loopt hij iets in op Lorenzo, maar die staat desondanks ruim aan de leiding, met 90 punten tegenover 65. Rossi staat derde met 61 punten.

WK-stand:
1. Jorge Lorenzo (Spa/Yamaha) 90 punten
2. Dani Pedrosa (Spa/Honda) 65
3. Valentino Rossi (Ita/Yamaha) 61
4. Andrea Dovizioso (Ita/Honda) 58
5. Nicky Hayden (VSt/Ducati) 39
6. Randy de Puniet (Fra/Honda) 36
7. Marco Melandri (Ita/Honda) 32
8. Casey Stoner (Aus/Ducati) 24
9. Marco Simoncelli (Ita/Honda) 23
10. Ben Spies (VSt/Yamaha) 20
11. Hector Barbera (Spa/Ducati) 19
12. Colin Edwards (VSt/Yamaha) 19
13. Hiroshi Aoyama (Jap/Honda) 18
14. Aleix Espargaro (Spa/Ducati) 16
15. Loris Capirossi (Ita/Suzuki) 13
16. Mika Kallio (Fin/Ducati) 12
17. Alvaro Bautista (Spa/Suzuki) 8

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1114888/2010/06/06/Dani-Pedrosa-Honda-wint-MotoGP-van-Italie.dhtml

Sphinx
6 juni 2010, 22:16
Als de MotoGp zo doorgaat als nu, is het een sterfhuis. Maar 14 rijders reden vandaag de race uit, terwijl in de Moto2 er 41 aan de start kwamen (ong. 30 man reden uit). En nu de MotoGP ook nog de grootste smaakmaker kwijt is vrees ik ergste. De Moto2 was sowieso al het leukst om te volgen dit seizoen. De 125cc is ook wel het aanzien waard, al kun je het beter het Open Spaans Kampioenschap voor 125cc machines noemen.
Nee, geef mij maar de Superbikes, beter deelnemersveld, betere coverage van Eurosport. Blij dat Flamini dat ooit van Dorna heeft overgekocht.

lapzwans
6 juni 2010, 23:16
ik heb het hele motoGP seizoen nog gemist op de tv, op welke zender wordt dit tegenwoordig uitgezonden ?

Lappie

Sphinx
7 juni 2010, 17:26
ik heb het hele motoGP seizoen nog gemist op de tv, op welke zender wordt dit tegenwoordig uitgezonden ?

Lappie

Niet door een Nederlandse in ieder geval, RTL had de rechten voor live-uitzendingen, maar heeft een verlenging laten afketsen.

BBC zendt in ieder geval de MotoGP wedstrijden uit, de Moto2 tot nu toe ook (aangezien die aardig de show begint te stelen) en de 125cc alleen als een van de Britse rijders er goed voor staat. Sport 1 Duitsland zendt wel altijd alles uit, maar wel met een berg reclame er tussendoor :hammer:

Big30
7 juni 2010, 17:30
Overigens waarom bestaat de 500cc en 250cc klasse niet meer? Heeft dit te maken met de belangen van de Motor Industrie? Is tweetakt niet interessant?

Waar zijn de goede tijden dat ik nog wat van de klassen begreep? Jammer van mij mag de 50cc ook weer terugkomen en wat is met de zijspan gebeurd?
OK 350cc was wat te veel maar wat was er mis met: 125/250/500 cc en zijspan??

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een Superbike en een Moto GP bike?

Sphinx
7 juni 2010, 19:22
Overigens waarom bestaat de 500cc en 250cc klasse niet meer? Heeft dit te maken met de belangen van de Motor Industrie? Is tweetakt niet interessant?

Dat zijn niet alleen de belangen van de industrie als wel de belangen van Dorna Sports, de Spaanse rechtenhouder. De 500cc tweetakts werden in 2002 uitgefaseerd aangezien de laatste machines met die configuratie al een aantal jaren niet meer te koop waren. Er was een overgangsjaar waarin de laatste 500cc tweetakts (meestal in het bezit van kleine priveteams) het op mochten nemen tegen de zwaardere kanonnen met een 990cc viertakt. Sindsdien werd de klasse de MotoGP genoemd, en is de motorinhoud nog een keer naar 800cc verlaagd. In 2012 zal dit worden opgetrokken naar 1000cc

De 250cc tweetakt klasse is vorig jaar voor het laatst verreden en vervangen door de Moto2. De Moto2 is een zogenaamd standaardklasse waarin het motorblok voor iedereen gelijk is: een 600cc blok van Honda dat door Ten Kate is getuned en 150pk levert. De keuze van het chassis was voor iedereen vrij. De meest gebruikte machines op dit moment zijn de Japanse Moriwaki, de Zwitserse Suter en de Italiaanse Motobi, Ter demonstratie van hoe vrij die keuze is: Mapfre Aspar, het Spaanse topteam van Jorge Martinez, had voor zijn coureurs eerst Italiaanse RSV-machines. Maar hun kopman Julian Simon, een klein ventje, kon moeilijk met dat zware ding overweg. Dus belt Martinez met Eskil Suter en de volgende GP startte Simon op een Suter
Eigenlijk wilde Dorna dit jaar ook een overgangsjaar maken en Moto2 en 250cc machines naast elkaar laten meedoen. De renstallen zagen dat anders: niemand schreef zich in met 250cc machines.


Waar zijn de goede tijden dat ik nog wat van de klassen begreep? Jammer van mij mag de 50cc ook weer terugkomen en wat is met de zijspan gebeurd? OK 350cc was wat te veel maar wat was er mis met: 125/250/500 cc en zijspan??

Zijspan is al sinds 1990 geen onderdeel van het circus meer. Het ging verder als een op zichzelf staande serie genaamd SuperSide. Sinds dit jaar valt het kampioenschap voor het eerst sinds tien jaar weer onder de FIM vlag
Het is een combinatie van de belangen die de motorenbouwers hebben en de belangen die Dorna heeft om geld te verdienen. Het is alleen zo duur geworden een team in de koningsklassen te hebben dat je op dit moment slechts 16 deelnemers hebt verdeeld over 4 fabrieksteams en 6 priveteams. De Moto2 is een stuk goedkoper ingestoken, daar is dus geen gebrek aan bereidwillige teams (zowel erkende teams als Aspar, Scot Racing en Tech3, maar ook goedwillende nieuwkomers als Technomag-CIP en Antonio Banderas, die gewoon een Moto2 team op poten zet omdat ie het leuk vindt). De 125cc is er nog steeds. Dorna had die eigenlijk al uit willen faseren, maar het belang om een instapklasse te hebben die als kraamkamer dient voor de overige klassen was toch iets te groot. Anders zouden jongens als Bradley Smith, Marc Marquez, Nicolas Terol en Sandro Cortesi terug moeten vallen op de nationale kampioenschappen of de superbike-klassen


Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een Superbike en een Moto GP bike?

Simpel gesteld: een MotoGP-bike is speciaal voor de racerij gebouwd en niet zomaar te koop. Een Superbike motor begint altijd bij een motor die gewoon te koop is als straatmodel en die wordt van alle opsmuk ontdaan. De simpelste klassen zijn de Superstock 600cc (voor rijders onder de 20 jaar) en de Superstock 1000cc (voor rijders ouder dan 24) zo genoemd omdat de meeste onderdelen op de motor gewoon te koop zijn (stock). De Supersport klasse is al wat ge-avanceerder, de basis is nog steeds een standaardmotor, maar er zijn drie typen machines: de viercilinder viertakt mag een inhoud tussen de 400 en 600cc hebben, de twincilinder die Ducati heeft is afgeregeld tussen 600 en 750cc en Triumph komt met een driecilinder 600cc machine. Motortuning is in gelimiteerde vorm toegestaan en er is één bandenleverancier (Dunlop naar ik dacht)
De Superbikes zijn de koningsklasse, de officiële naam is trouwens World Superbike Championship. Er rijden op dit moment drie type machines in één klasse: 4 cilinder 1000cc, V-twin 1200cc en Aprilia kwam vorig jaar met de RSV V4 1000cc. Deelnemende fabrikanten zijn Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Ducati, Aprilia en BMW. In tegenstelling tot de MotoGP wordt het raceweekend over twee races verdeeld. Het Superpole kwalificatieformaat voor deze races is trouwens de basis geweest voor de kwalificatie van de F1: drie Kwalificatie-sessies met steeds een hoeveelheid afvallers

De uitzendrechten op de Superbike-klassen zijn trouwens ook een tijdlang eigendom geweest van Dorna Sports, tot die er geen heil meer in zagen en het voor een habbekrats aan het Italiaanse bedrijf FGSport van de familie Flamini hebben verkocht. Sindsdien ging het van een veredelde Ducati-Cup (op Ten Kate Honda reden er toen alleen Duc's rond) naar een florerende klasse die door de aparte opzet heel leuk is om te volgen.

Big30
7 juni 2010, 20:59
@Sphinx: :freu::lostit::applaus::regionen0000[1]::respekt:

Zat al wat te googlen maar heb no in no-time het antwoord op alle vragen + nog wat additionele info!

Picasso 1
7 juni 2010, 21:16
Benoem die Sphinx maar moderator van de moto GP, Moto2, 125cc alsook Formule 1 bijdrages. De bijnaam 'The Real Racebeer' is me ondertussen duidelijk :freu:

Big30
7 juni 2010, 21:43
Benoem die Sphinx maar moderator van de moto GP, Moto2, 250cc, 125cc alsook Formule 1 bijdrages. De bijnaam 'The Real Racebeer' is me ondertussen duidelijk :freu:

Dat issie al ;)! Volgens mij schudt ie alle info zo uit zijn mouw en zit alles in zijn hoofd zonder dat ie google-support nodig heeft.

Picasso 1
7 juni 2010, 21:46
125 CC - MOTORRENNEN

Pos Naam Pts
1 Nicolas Terol (ESP) 85
2 Pol Espargaro (ESP) 79
3 Marc Marquez (ESP) 57
4 Bradley Smith (GBR) 45
5 Efren Vazquez (ESP) 44
6 Esteve Rabat (ESP) 43
7 Tomoyoshi Koyama (JAP)34
8 Randy Krummenacher (SUI)30
9 Sandro Cortese (GER) 26
10 Johann Zarco (FRA) 25
11 Daniel Webb (GBR) 18
12 Alexis Masbou (FRA) 17
13 Jasper Iwema (NED) 14
14 Alberto Moncayo (ESP) 13
15 Jonas Folger (GER) 9
16 Luis Salom (ESP) 7
17 Marcel Schrotter (GER) 7
18 Adrian Martin (ESP) 4
19 Jakub Kornfeil (CZE) 2
20 Simone Grotzki Giorgi (ITA)1

http://www.sportuitslagen.org/motorrennen-125-cc-2010-uitslagen-s13-c0-b0-g37-t403-u279.html

Picasso 1
7 juni 2010, 21:49
250 CC - MOTORRENNEN

Pos Naam Pts
1 Antonio Elias (ESP) 74
2 Shoya Tomizawa (JAP) 55
3 Simone Corsi (ITA) 51
4 Sergio Gadea (ESP) 46
5 Andrea Iannone (ITA) 38
6 Thomas Luthi (SUI) 38
7 Julian Simon (ESP) 35
8 Gabor Talmacsi (HUN) 34
9 Alex Debon (ESP) 26
10 Jules Cluzel (FRA) 21
11 Roberto Rolfo (ITA) 21
12 Yuki Takahashi (JAP) 21
13 Fonsi Nieto (ESP) 12
14 Stefan Bradl (GER) 11
15 Mattia Pasini (ITA) 10
16 Alex Baldolini (ITA) 9
17 Kenny Noyes (USA) 9
18 Ratthapark Wilairot (THA)9
19 Dominique Aegerter (SUI)8
20 Yonny Hernandez (COL) 6
21 Alex De Angelis (SMR) 5
22 Scott Redding (GBR) 5
23 Hector Faubel (ESP) 4
24 Manuel Hernandez (ESP)4
25 Karel Pesek (CZE) 3
26 Karel Abraham (CZE) 2
27 Claudio Corti (ITA) 1
28 Lukas Pesek (CZE) 1
29 Anthony West (AUS) 1

http://www.sportuitslagen.org/motorrennen-250-cc-2010-uitslagen-s13-c0-b0-g37-t404-u279.html

Jansen
7 juni 2010, 22:17
Ja Sphinx heeft het mooi uitgelegd kan wel zien dat hij een race liefhebber is.

Ik daar in tegen heb niet zoveel opgeslagen maar wel vaak op de GP geweest ieder jaar naar de TT als gast van BMW dit jaar ook op 25 en 26 juni

De wedstrijden die ik volgde waren met De witte reus (goede kennis van me ) de Boet en Jumping Jack

Ik ben vanaf 1969 een TT gast. maar ook een aantal jaren niet geweest tussendoor.
liefhebber van de 350cc 500 cc en de 750 cc (ducati) het geluid alleen al als die voorbij kwam.
ik bleef wel de zijspan kijken maar meer vanwege andere die dat wilden zien

Randy Mamola de regenrijder ,
Kevin Swants vallen en opstaan suzuki man .
W.Rainey helaas invalide ,
Freddy Spencer,Eddy Lawson
Kenny Roberts,Barry Sheene ,
Johny Secotto ontmoet op Isla magarita ( Venuzuela) gezellig bij gekletst
Michel Doohan de grote winnaar
Gia Augustini,Mike Hailwood

Waine Gardner was een van mijn grootste rijders lekker brutaal en de motor laten driften na de helft van de bocht (adreline komt dan omhoog bij het publiek).

Met Sito Pons (S) heb ik veel contact gehad in de pits en in Barcelona zijn zus was getrouwd met een kennis van me die een restaurant in Le Estartit heeft.

Heb in meerdere landen races meegemaakt:
Eiland Man,Frankrijk ,Italie,Duitsland, en Belgie

Ben nog steeds een motorrijder op meerdere merken en heb verzameling oldtimers.

Mooiste sport die er is :freu:

Ook Capirossi En de Docter zijn nog steeds grootheden

Big30
7 juni 2010, 22:24
En Brommert coureurs ben je vergeten? Jan de Vries, Aalt Toersen etc!
MJ wil deze klasse weer terug hebben :biggrin:!

Scoobert
7 juni 2010, 22:27
.......Kevin Swants ..........

Kon die ook goed swaffelen :biggrin::biggrin:

Schwantz was de naam, maar goed rijden kon ie wel ja :wink:

Jansen
7 juni 2010, 22:33
Kon die ook goed swaffelen :biggrin::biggrin:

Schwantz was de naam, maar goed rijden kon ie wel ja :wink:

Haha ja de boer uit Texas zijn vader deed in motorgrasmachines als een Bonanza boer

Sphinx
7 juni 2010, 22:37
Benoem die Sphinx maar moderator van de moto GP, Moto2, 125cc alsook Formule 1 bijdrages. De bijnaam 'The Real Racebeer' is me ondertussen duidelijk


Dat issie al ;)! Volgens mij schudt ie alle info zo uit zijn mouw en zit alles in zijn hoofd zonder dat ie google-support nodig heeft.

Grinnik, mijn genoegen heren. Deze racebeer heeft auto- en motorsport altijd leuk gevonden. Ik sta net zo makkelijk ergens langs het circuit als dat ik een club binnenzwalk.... en af en toe combineer ik het gewoon :teuflisch:

Paulschen
17 juli 2010, 20:00
Ik heb enkele jaren professioneel motorsport fotografie gedaan.

Moto GP
WSB
ONK

Tijdens 1 race, bijvoorbeeld de TT van Assen 2500-3500 opnamen....

Enkele foto's om te delen....

http://i26.tinypic.com/x4fbqw.jpg

http://i31.tinypic.com/28hzgo2.jpg

http://i31.tinypic.com/23hkea0.jpg

momentum
18 juli 2010, 12:10
Mooie foto`s zijn dat.
jammer dat de moto GP niet meer op de Nederlandse zenders te bewonderen is.

Local Hero
18 juli 2010, 17:57
Dat zijn inderdaad zeer mooie foto's Paulschen :s026[1]:
Iemand een idee wie dat allemaal is? Ik herken alleen Nicky Hayden op de Repsol Honda, is dat niet Fonsi Nieto op de Kawa ...

De MotoGP (inclusief kleinere categoriën) verliest meer en meer aan belang, vooral omdat de tv-uitzendingen steeds meer achter een digicoder zitten verscholen. En als je de startgrid van maar 15 à 16 rijders bekijkt ...

Sportief gezien blijft Superbike de grote aantrekkingspool. Ik merk dat bij Ducatie vrijetijd rijders, zij hebben de neiging om de MotoGP niet voor vol aan te zien en alleen aandacht te schenken aan Superbike. In de MotoGP zie je ook steeds minder grote fabrieksteams, terwijl BMW toch een duidelijke investering doet bij de Superbikes ...

Sphinx
18 juli 2010, 22:10
Iemand een idee wie dat allemaal is? Ik herken alleen Nicky Hayden op de Repsol Honda, is dat niet Fonsi Nieto op de Kawa ...

Allebei goed LH. Nieto was vandaag trouwens lekker op dreef in de Moto2. Vierde op de Sachsenring na een mooi gevecht met Roberto Rolfo. De nr. 41 is "Nitro" Nori Haga, toen nog voor Yamaha actief, tegenwoordig rijdt hij voor Ducati in de Superbikes.


In de MotoGP zie je ook steeds minder grote fabrieksteams, terwijl BMW toch een duidelijke investering doet bij de Superbikes ...

Het meest onbegrijpelijke aan BMW vind ik dat BMW een goed team heeft opgezet in de Superbikes met Davide Tardozzi als teambaas en Troy Corser en Ruben Xaus als rijders en in de MotoGP doen ze helemaal niks, maar sponsoren wel behoorlijk en hebben zelfs een contract voor de overbodige safety car. (Overbodig omdat er nooit eens safetycarfase komt bij een ernstig ongeluk, de race wordt dan meteen gestopt)

Jansen
21 juli 2010, 22:21
Ja prachtige foto,s van Paulschen,

Ik zou er best enkele van willen hebben om in mijn motorhome op te hangen.

Dus Paul je kent me prive bel me maar een keer hierover. ;)

Ik ga zelf nog wel regelmatig naar de Gp ook in het buitenland.

Paulschen
22 juli 2010, 20:41
Ja prachtige foto,s van Paulschen,

Ik zou er best enkele van willen hebben om in mijn motorhome op te hangen.

Dus Paul je kent me prive bel me maar een keer hierover. ;)

Ik ga zelf nog wel regelmatig naar de Gp ook in het buitenland.

Hoi hoi,

Is op zich geen probleem, maar ik schat dat ik totaal, dus van SBK en 125, 250 en Moto GP zo'n 20.000 foto's heb. De laatste zijn als ik het goed heb van 2007, dus dat is al weer even terug.

Ik neem aan dat je wilt uitzoeken, dus roep maar, wanneer heb je tijd....;)

Paulschen
24 juli 2010, 09:55
Als er behoefte is aan nog een paar foto's, dan wil ik die best met jullie delen...

Big30
24 juli 2010, 16:53
Als er behoefte is aan nog een paar foto's, dan wil ik die best met jullie delen...

Doen! Ze zijn bijzonder mooi vind ik.

Paulschen
4 augustus 2010, 20:37
Het heeft even geduurd, maar hier nog enkele foto's.
Hoop dat jullie ze mooi vinden....

http://i37.tinypic.com/o02an6.jpg

http://i34.tinypic.com/2s9p0rd.jpg

http://i33.tinypic.com/wlas12.jpg

http://i33.tinypic.com/2nak9q0.jpg

http://i33.tinypic.com/azgdwk.jpg

http://i37.tinypic.com/2ez45jb.jpg

http://i37.tinypic.com/wss7xy.jpg

http://i34.tinypic.com/ibf09f.jpg

http://i34.tinypic.com/3517k85.jpg

Jansen
6 augustus 2010, 20:00
Kan alleen maar een reactie geven dat het super mooie foto,s zijn.
Wat ik al eerder vroeg graag een aantal van deze foto,s te kunnen krijgen om deze in mijn motorhome te hangen.

Je hebt mijn mob.nr dus ;););)

Paulschen
6 augustus 2010, 20:29
Kan alleen maar een reactie geven dat het super mooie foto,s zijn.
Wat ik al eerder vroeg graag een aantal van deze foto,s te kunnen krijgen om deze in mijn motorhome te hangen.

Je hebt mijn mob.nr dus ;););)

Zal jou volgende week wel een keer bellen, komt goed....

Jansen
6 augustus 2010, 20:48
Zal jou volgende week wel een keer bellen, komt goed....

Je kan ze ook mee brengen naar GT woensdag rond 15.00 u of in LR rond 19.30 u:biggrin::biggrin:

Oke we bellen anders ;)

Paulschen
6 augustus 2010, 20:52
Je kan ze ook mee brengen naar GT woensdag rond 15.00 u of in LR rond 19.30 u:biggrin::biggrin:

Oke we bellen anders ;)

Mmmmm, gaat niet lukken, zaterdag de 21e in Xanten dan?;)

Jansen
6 augustus 2010, 21:11
Mmmmm, gaat niet lukken, zaterdag de 21e in Xanten dan?;)

nee zaterdags kan ik nooit ben dat weekend ook weer ergens zakelijk :biggrin:

Sla Xanten een keer over en ga eens mee op een door de weekse dag :tongue:
je kan met me mee rijden vanaf Eindhoven

Big30
7 augustus 2010, 00:01
Het heeft even geduurd, maar hier nog enkele foto's.
Hoop dat jullie ze mooi vinden....


Nee ik vind ze niet mooi ;)! Ik vind ze super :lostit:!!!

Paulschen
7 augustus 2010, 07:22
Nee ik vind ze niet mooi ;)! Ik vind ze super :lostit:!!!

Dank je, dank je......

Voor de complimenten, daar doe je het toch uiteindelijk voor...

Paulschen
7 augustus 2010, 07:37
Kan alleen maar een reactie geven dat het super mooie foto,s zijn.
Wat ik al eerder vroeg graag een aantal van deze foto,s te kunnen krijgen om deze in mijn motorhome te hangen.

Je hebt mijn mob.nr dus ;););)

Beste Jansen,

Misschien is het gemakkelijk als je alvast laat weten hoeveel jij er wilt hebben.
De formaten die kunnen zijn:
20-30 cm
30-45 cm
50-70 cm

Het is mijn advies om de foto's meteen op een harde ondergond te laten plakken, zoals een dus laagje PVC. Dit om te voorkomen dat als je ze in een lijst doet, het papier gaat krullen. Als ze opgeplakt zijn blijft het er strak uitzien. Is dus wel een advies.

Ik moet er wel nog bij vermelden dat ik de foto's in een vaklab laat afdrukken, en niet bij de plaatselijke Hema of Kruidvat. Het is wat duurder, maar daarvoor is de afdrukkawaliteit ook veel beter.

Sphinx
6 september 2010, 19:42
Niet alleen de F1 kent nu een zwarte dag in San Marino. Gisteren verongelukte in de Moto2 de 19-jarige Japanner Shoya Tomizawa, toen hij in de race op Misano onderuit ging en door Alex De Angelis en Scott Redding werd aangereden. Tomizawa had eerder dit jaar nog de eerste Moto2 race in Qatar gewonnen.

Link (http://www.racesport.nl/MotoGP/Moto2/tomizawa-bezwijkt-aan-verwondingen-moto2-crash-in-misano/tabid/64/iNews_ID/24462/Default.aspx)

Het is al het vijfde ongeval dit jaar in een FIM-klasse waarbij iemand aangereden is na een valpartij. Eerder al liepen Joan Lascorz (Silverstone), Randy De Puniet (Sachsenring) en Marcin Walkowiak (Brno) zware verwondingen op en vorige week nog was er het tragische ongeval van de 13-jarige Peter Lenz in Indianapolis in de Moriwaki-Cup. Het zet je toch weer met beide benen op de grond over hoe gevaarlijk dit kan zijn. "Death is in our contract" schijnt François Cevert in 1973 een keer tegen een journalist te hebben gezegd. Een paar weken later verongelukte hijzelf op Watkins Glen.

Rust in vrede, Shoya.

http://www.cipmoto.com/images/shoya-tomizawa.jpg

Jansen
6 september 2010, 19:49
Niet alleen de F1 kent nu een zwarte dag in San Marino. Gisteren verongelukte in de Moto2 de 19-jarige Japanner Shoya Tomizawa, toen hij in de race op Misano onderuit ging en door Alex De Angelis en Scott Redding werd aangereden. Tomizawa had eerder dit jaar nog de eerste Moto2 race in Qatar gewonnen.

Link (http://www.racesport.nl/MotoGP/Moto2/tomizawa-bezwijkt-aan-verwondingen-moto2-crash-in-misano/tabid/64/iNews_ID/24462/Default.aspx)

Het is al het vijfde ongeval dit jaar in een FIM-klasse waarbij iemand aangereden is na een valpartij. Eerder al liepen Joan Lascorz (Silverstone), Randy De Puniet (Sachsenring) en Marcin Walkowiak (Brno) zware verwondingen op en vorige week nog was er het tragische ongeval van de 13-jarige Peter Lenz in Indianapolis in de Moriwaki-Cup. Het zet je toch weer met beide benen op de grond over hoe gevaarlijk dit kan zijn. "Death is in our contract" schijnt François Cevert in 1973 een keer tegen een journalist te hebben gezegd. Een paar weken later verongelukte hijzelf op Watkins Glen.

Rust in vrede, Shoya.

http://www.cipmoto.com/images/shoya-tomizawa.jpg


Ja triest voor zijn familie en teamgenoten

facial
7 september 2010, 08:03
Hoort helaas ook bij dit soort geweldige sporten.

Kiwi 69
7 september 2010, 16:11
Jochen Rindt , died in practice Italian F1 GP, Monza, 1970

Wayne Rainey, accident Italian 500cc GP, Misano,1993

Shoya Tomizawa, Moto 2 Misano, 2010

Picasso 1
10 oktober 2010, 13:29
Lorenzo wereldkampioen MotoGP en Elias wereldkampioen Moto2

http://www.telegraaf.nl/telesport/7888815/__Lorenzo_verovert_wereldtitel_MotoGP__.html?p=7,2

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1167802/2010/10/10/Elias-wereldkampioen-Moto2-GP-zege-voor-Rolfo.dhtml

Jansen
10 oktober 2010, 17:55
ja heel mooi seizoen geweest voor Lorenzo

Pedrosa en Rossi waren te vaak geblesseerd en daardoor kon Lorenzo met verstand de titel pakken.:freu:

Ook Elias heeft een prachtig seizoen gereden.:freu:

DE mooiste sport is de Motor GP volgend jaar wil er er weer minimaal 5x bij zijn.

Jansen
10 oktober 2010, 17:58
Jochen Rindt , died in practice Italian F1 GP, Monza, 1970

Wayne Rainey, accident Italian 500cc GP, Misano,1993

Shoya Tomizawa, Moto 2 Misano, 2010

Ja en de rest die het niet overleeft hebben o.a. een van de Japanse broers En wat dacht je van onze regenrijder Jack Middelburg.

Sphinx
23 oktober 2011, 10:40
Een week na het overlijden van Dan Wheldon wordt de auto- en motorsportwereld opnieuw door een tragisch ongeval opgeschrikt. Tijdens de GP van Maleisië kwam de Italiaan Marco Simoncelli ten val en werd door zijn motor terug de baan opgesleurd. Colin Edwards en Valentino Rossi konden hem niet meer ontwijken :frown:

http://www.crash.net/motogp/news/174321/1/marco_simoncelli_dies_from_sepang_injuries.html

De klap was zelfs zo hevig dat Simoncelli's helm werd afgerukt. Het zag er ook akelig uit, zoals ie daar lag, bewegingloos met zijn gezicht op het asfalt. Dju nog aan toe !!

RIP SuperSic.

http://pix.crash.net/motorsport/360/PA1060884.jpg

NikXXX
23 oktober 2011, 13:17
Een zwarte dag in de MotoGP. RIP Simocelli.

foots
23 oktober 2011, 16:53
Voor motorliefhebbers is dit een zware klote dag. Ik zag het bericht op Telegraaf en meteen was mijn dag kapot, geen zin meer om nog naar de Motogp te kijken, die Simoncelli was een kleurrijke gast in het motogp circus.
Toch nog naar de KTM dag gegaan op de Lansard, daar won een Marco en nee plezier heb ik niet meer gehad. Zo'n ongeluk laat je weer even nadenken of je wel nog op je eigen dikke brommer wil stappen.

RIP Marco Simoncelli RIP

Groet, Foots

Jansen
23 oktober 2011, 21:16
Ja ik kreeg ook kippevel van dit bericht.
De KTM dag had ik al voorbij moeten laten gaan door andere verplichtingen anders hadden Foots en ik elkaar zeker gezien vandaag.

Marco Simoncelli was iemand die veel kleur gaf aan de races dit jaar het was voor hem wel vallen en opstaan en er waren coureurs die hem niet zo hoog hadden zitten vanwege zijn gevaarlijke manier van inhalen.
Nu is hij zelf van de motor afgereden en helaas snel overleden.
Ik hoop voor de nabestaanden dat ze een niet te moeilijke tijd krijgen om dit verlies samen te kunnen verwerken.

CapiRossi zal eind van het seizoen gaan stoppen als fabrieksrijder de Ducati zal zijn laatste motor zijn waar hij in wedstrijden te zien is.

De Docter zal ook overwegen om te stoppen Rossie wil niet op een tweede plan gaan rijden.

BefBeer
24 oktober 2011, 19:39
Goed dat zo'n onbehouwen rijder zelf is heen gegaan en dat niet een van zijn collega's deze onverantwoorde rijstijl met de dood moest bekopen.
Het zegt toch veel dat anderen hem wilde weigeren....
Kan er geen waardering voor opbrengen.
Alleen super snel is wat anders dan met collega's tegelijk op de baan.

BefBeer

Big30
24 oktober 2011, 21:15
Befbeer.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet precies wat je met je woorden tot uitdrukking wilt brengen ... .
De coureur in kwestie kende ik niet zo goed maar hij moge in vrede rusten.

Snelheidssporten gaan nooit gepaard zonder enig risico dat is helaas maar weer eens gebleken. Hard maar waar.

BefBeer
24 oktober 2011, 21:19
Ik heb geen ontzag voor deze roekeloosheid waarmee de overleden coureur reed. Hij bracht zichzelf en zijn collega's in gevaar.
Collega's wilde hem eruit hebben om zijn gedrag.

Het ware beter geweest als hij alleen zo hard mogelijk rondjes wilde rijden en niet in races wilde meedoen.
Daar had hij dan nooit zo vaak anderen eruit kunnen rijden als hij tot nu toe gedaan heeft in races.

BefBeer

MichelJ
24 oktober 2011, 21:35
Ik begrijp eerlijk gezegd niet precies wat je met je woorden tot uitdrukking wilt brengen ... .

Befbeer doelt o.a. op onderstaande.


UPDATE 4-6-2011
Marco Simoncelli trotseert doodsbedreigingen (!) om aan de Grote Prijs van Catalonië mee te kunnen doen. De Spanjaarden zijn niet te spreken over de actie van Simoncelli tegen Pedrosa, die ook al door de wedstrijdleiding van de MotoGP op het matje werd geroepen.

"Het krijgen van doodsbedreigingen is een zwaar en ongemakkelijk iets wat niet in de sport thuishoort", zegt Simoncelli. "Ik hoop dat iedereen zijn kalmte bewaart." Simoncelli verkeert in Catalonië in het gezelschap van bodyguards en twee politieagenten om zijn veiligheid te garanderen…
UPDATE 3-6-2011
Marco Simoncelli heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn actie tijdens de Grote Prijs van Frankrijk. Simoncelli kwam met zijn excuses na een onderhoud met officials van de internationale motorsportfederatie FIM in Barcelona.
''De racedirectie heeft zich ervan vergewist dat Simoncelli zich realiseert dat hij de fout is ingegaan om herhaling in de toekomst te voorkomen.'' De Italiaan was op Le Mans in eerste instantie zelfs boos dat zijn rijstijl werd bestraft. ''Dat gebeurde in alle opwinding. Hij heeft nu tijd gehad na te denken en erkent dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt. Hij heeft spijt betuigd'', aldus de FIM.
UPDATE 2-6-2011
Dani Pedrosa doet komend weekeinde niet mee aan de Grote Prijs van Catalonië. De Spanjaard is onvoldoende hersteld van zijn sleutelbeenbreuk. Onduidelijk is wanneer Pedrosa weer fit genoeg is om te rijden. De kans is in ieder geval aanwezig dat hij ook Silverstone mist.
UPDATE 31-5-2011
De wedstrijdleiding van de MotoGP roept Marco Simoncelli op het matje. Hij zal komend weekeinde tijdens de Grote Prijs van Catalonië worden ondervraagd over zijn optreden tijdens de onlangs verreden Grote Prijs van Frankrijk.
Simoncelli duelleerde op het circuit van Le Mans met Dani Pedrosa om de tweede plaats. Bij een inhaalactie van de Italiaan kwam Pedrosa ten val en brak daarbij zijn sleutelbeen. Het is nog onzeker of Pedrosa, die voor de tweede keer in korte tijd een schouderoperatie moest ondergaan, komend weekeinde kan meedoen.
BERICHT 16-5-2011
Niets ten nadele van Valentino Rossi’s eerste Ducati-podium en de indrukwekkende overwinning van Casey Stoner. Maar het moment van de MotoGP-race op Le Mans was natuurlijk de crash tussen Dani Pedrosa en Marco Simoncelli. Pedrosa hield er een gebroken sleutelbeen aan over, Simoncelli een fikse kater doordat hij het podium miste vanwege een ride-through.
Het rennerskwartier is in twee kampen verdeeld. Eén gedeelte vindt dat Pedrosa meer ruimte had moeten geven, het andere gedeelte is van mening dat Simoncelli toch opnieuw veel te veel risico nam. Tot welk kamp behoor jij? Geef snel je mening onderaan deze pagina.



Befbeer heeft wel een punt. Simoncelli nam grote risico's en bracht anderen in de sport in gevaar. Echter, de wedstrijdleiding bepaalt hoever je kunt gaan. Dat een motorcoureur door een val (overreden wordt en) overlijdt is natuurlijk triest. RIP.

Big30
24 oktober 2011, 21:42
Befbeer doelt o.a. op onderstaande.
Helder, nu kan ik het beter plaatsen.

Motorsport volg ik steeds minder. In de tijd dat je de klassen nog kon begrijpen (50), 125, 250, (350), 500cc en zijspan volgde ik het wel.
Na Hans Spaan ben ik afgehaakt. Heb het idee dat het ook niet meer zo leeft. Jaren geleden was de TT het hoogte punt en zag je alles live.
Nu zie je 's avonds de uitslagen en denkt oja, TT! Straten races zijn bijna ook helemaal verdwenen, zal wel niet meer mogen. Had wel iets hoewel bloedje link natuurlijk. Zo kwam Jumping Jack ook om het leven, Nuis/Marum in Groningen uit mijn hoofd.

Simoncelli: Italiaans temperament dat de grens opzocht en er misschien wel eens overheen ging is helaas tot zwijgen gebracht.

Speedway das wel leuk, op de sintels het liefst!

1921

Picasso 1
29 oktober 2012, 20:21
De Spanjaard Jorge Lorenzo (Yamaha) heeft zich op het circuit van het Australische Phillip Island voor de tweede keer in zijn carrière verzekerd van de wereldtitel in de MotoGP-klasse. De 25-jarige Jorge Lorenzo had voor de start van de GP 23 punten voorsprong op zijn landgenoot Dani Pedrosa (Honda), zijn enige overgebleven concurrent in de strijd om de wereldtitel. Toen die in de tweede ronde uitviel, lag de wereldtitel binnen handbereik voor Lorenzo.

http://static0.hln.be/static/photo/2012/5/12/5/20121028105111/media_l_5279345.jpg
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1524836/2012/10/28/Jorge-Lorenzo-verovert-tweede-wereldtitel-in-MotoGP.dhtml

De 19-jarige Spanjaard Marc Marquez (Suter) heeft zich op het circuit van Phillip Island in Australië verzekerd van de wereldtitel in de Moto2-klasse van de motorsport.

http://static0.hln.be/static/photo/2012/14/10/11/20121028112617/media_xll_5279411.jpg

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1524863/2012/10/28/19-jarige-Marc-Marquez-pakt-wereldtitel-in-Moto2-klasse.dhtml


Jaloerse tongen beweren dat er doping in het spel is want het zijn toevallig weer Spanjaarden, maar onderzoek laat zien dat doping meer iets is voor Amerikanen en Belgen :smile2:

Big30
29 oktober 2012, 20:45
Jaloerse tongen beweren dat er doping in het spel is want het zijn toevallig weer Spanjaarden, maar onderzoek laat zien dat doping meer iets is voor Amerikanen en Belgen :smile2:
Inkoppertje! Het waren dit keer niet de coureurs die gedoopt waren maar de motoren waren wel van dope voorzien :tongue:, toch zijn de motoren wel door de dope-controle gekomen maar dat zegt niets net als bij coureurs :biggrin:.

Zou er in de auto/motor sport op doping gecontroleerd worden, de coureurs dan? Lijkt me niet of wel?? Bij Dakar en 24hrs racen kan ik me dat wel voorstellen.

Spanjaarden deden het altijd wel aardig in de racerij, Angel Nieto is een naam die me te binnen schiet vanuit het verleden. Nu ik er goed over nadenk waarom geen terugkeer van de oude zo mooie 50 of 125cc klasse? Zou men met die oude brommertjes uit de jaren 70/80 nog historische races houden? Blijft mooi spul!

Sphinx
29 oktober 2012, 20:46
Doping hebben ze niet nodig Pic1. Motorsport is in Spanje sowieso een volkssport, en je ziet niet voor niets veel doorstroom van de Spaanse kampioenschappen naar de Moto3 en Moto2. Heck, de organisatie van de MotoGP is in Spaanse handen, dus waarom moeilijk doen :teuflisch:

Overigens volgend jaar komt Livio Loi (italiaanse naam, belgische nationaliteit) ook meedoen in de moto3. Dat ventje reed erg goed in de Rookies Cup, net als Scott Deroue trouwens.

Picasso 1
12 oktober 2014, 21:47
Met de tweede plaats in de Grote Prijs van Japan heeft de Spanjaard Marc Marquez zich vandaag voor het tweede jaar op rij verzekerd van de wereldtitel in de MotoGP. De wedstrijd op het circuit van Motegi werd gewonnen door zijn landgenoot Jorge Lorenzo op een Yamaha.
Marquez (Honda) werd vorig jaar op 20-jarige leeftijd de jongste wereldkampioen ooit in de koningsklasse van de motorsport. Zijn voorsprong is zo groot dat niemand hem in de resterende drie races kan achterhalen. Marquez won dit jaar de eerste tien races. Daarmee evenaarde hij het record van de legendarische Italiaan Giacomo Agostini.

http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/10/12/709033.jpg

http://static1.ad.nl/static/photo/2014/10/2/12/20141012090911/media_xll_2540652.jpg

http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/article/detail/3766868/2014/10/12/Marc-Marquez-prolongeert-wereldtitel-in-MotoGP.dhtml

Jansen
12 oktober 2014, 21:58
Het was ook nog een mooie wedstrijd waar Rossi zich lang liet zien ook op kop maar de Dockter wordt wat ouder en de lef wordt dan minder.

carrera-gt3
16 oktober 2014, 21:20
Super coureur met balls of steel MM

Nog beter dan Rossi in zijn jonge jaren denk dat hij de komende jaren de moto GP blijft heersen als hij niet gaat crashen want dat zit ook
in zijn rij stijl net over het randje..............

suzuki
12 februari 2015, 16:13
Benieuwd naar Suzuki dit seizoen.

Jansen
12 februari 2015, 19:39
Ik ben benieuwd wie er starten in de GP dit jaar

suzuki
13 februari 2015, 06:19
Hier is de deelnemerslijst
http://www.motogp.com/en/riders/MotoGP

Picasso 1
8 november 2015, 15:21
En terwijl Nederland en België zich opmaken voor het WK Korfbal, werd vandaag in de laatste race van MotoGP de wereldkampioenschap beslist.

Jorge Lorenzo heeft voor de derde keer in zijn loopbaan de wereldtitel in de MotoGP veroverd (en daarnaast twee keer wereldkampioen op de Moto2). De Spaanse Yamaha-coureur won de laatste grand prix van het seizoen in Valencia en passeerde daardoor in het WK-klassement de Italiaan Valentino Rossi, die niet verder kwam dan de vierde plaats. Terwijl Marc Marquez vorig jaar de wereldtitel MotoGP won leek het dit jaar lang Rossi te gaan worden (het zou Rossi's 10 wereldtitel zijn geworden).
Het zou een hele spannende wedstrijd worden want Rossi stond op nummer 1 met 7 punten voorsprong op Lorenzo en met nog één laatste race te gaan. In de vorige race bracht Rossi echter Marquez onreglementair ten val toen deze hem probeerde in te halen (met zijn knie duwde hij Marquez onderuit) en moest daardoor als straf in deze laatste race als laatste starten. Hij kon echter niet verder dan tot positie 4 komen. Voorin was het een wedstrijd tussen Lorenzo, Marquez en Pedrosa. Rossi hoefde maar één van deze drie Spaanse coureurs in te halen om wereldkampioen te worden maar in eigen huis waren deze drie ontketend en Rossi kwam daar niet meer bij.

http://deportes.elpais.com/deportes/imagenes/2015/11/08/actualidad/1446971397_085710_1446990070_noticia_grande.jpg

In deze laatste race in Valencia werd het dan ook een volledig Spaans podium 1. Lorenzo, 2. Marquez, 3. Pedrosa met als gevolg hiervan dat Lorenzo tevens de nummer 1 positie van Rossi innam en wereldkampioen MotoGP 2015 werd.

http://ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2015/11/08/album/1446986111_104467_1446994331_album_normal.jpg

http://ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2015/11/08/album/1446986111_104467_1446993979_album_normal.jpg

Goh, wat een verschrikkelijk jaar voor de Spaanse sportsuccessen dit jaar, bijzonder weinig gewonnen. :tongue:

Sphinx
8 november 2015, 19:20
Felicitaties aan de beide Yamaha-rijders. Lorenzo voor zijn titel, Rossi voor het kleuren van het seizoen. Ook Pedrosa een pluim dat ie zo terug is gekomen na die operatie voor CTS, ook bekend als Armpump.

Maar op Marquez ben ik dit seizoen endgültig afgeknapt. Al in het begin van het jaar reed hij Rossi in Argentinië bijna onderuit, maar door zijn eigen fout schakelde hij zichzelf uit. In Assen wil ie nog kost wat het kost zijn motor naast die van Rossi gooien en dwingt de Italiaan zelfs de grindbak in. Daarna is het helemaal fout gegaan met die twee races in Australië en Maleisië als dieptepunt. Je kan er lang over discussiëren, maar feit is dat Marquez het wel heel hard speelde in Australië. Rossi had zich niet hoeven laten provoceren, maar hij doet dat wel en vervolgens komt er gezeik van in MaleisiË. Marquez liet Lorenzo gewoon door in die wedstrijd en zat Rossi op te wachten. Het meest opvallende vond ik na die val, hij maakt geen misbaar, hij slaat niet van frustratie in het rond, maar raapt rustig zijn motor op. Missie volbracht, die Italiaan zo gek gekregen dat ie je er vanaf tikt. Vandaag hoefde Marquez niks bijzonders te doen, gewoon bijblijven en Lorenzo uit de wind houden. Pedrosa kwam nog even hard opzetten, maar Marquez blokt zijn eigen teamgenoot zo fanatiek dat ie hem bijna eraf kaatst. Opnieuw missie volbracht dus.

Lorenzo en Rossi wens ik veel succes volgend jaar, Marquez opnieuw veel pech en tegenslag :mad: :mad:

Jansen
8 november 2015, 22:05
Als echte motor GP liefhebber en de kaatste jaren ook Rossi fan,waarbij ik vele GP gevolgd heb om daar aanwezig te zijn feliciteer ik dan ook Lorenzo met zijn wk titel.
Pedrosa kwam gelukkig de laatste weken weer terug op het oude niveau en Marquez is voor de toekomst de gevaarlijkste outsider.
Rossi helaas geen kampioen maar daar heb ik ook vrede mee na enkele acties van de laatste wedstrijden waar ik ook niet geheel achter sta.
Helaas weer wachten tot het voorjaar.

Picasso 1
10 april 2016, 20:05
En vanwege het vroegere tijdstip in de VS nu net live op Eurosport de derde ronde van de MotoGP gestart. Erg veel ontwikkelingen meteen al aan het begin tussen Rossi, Marquez en Lorenzo.

Picasso 1
10 april 2016, 20:08
Valentino Rossi net gevallen ---> 0 punten voor Rossi dus in deze derde koers
Er was niemand bij hem in de buurt dus heeft hij zichzelf maar onderuit geschopt en Marquez een duwtje in de rug gegeven.

Picasso 1
10 april 2016, 20:25
Ook Pedrosa in de bocht uitgegleden en zijn motor klapt hard tegen die van Andrea Dovizioso die daardoor valt en de wedstrijd moet verlaten. Arme Italianen.
Ook Crutchoff nog geen minuut later uitgegleden. Niemand kan Marquez bijhouden, ook Lorenzo niet.

Picasso 1
10 april 2016, 20:45
Marquez heeft gewonnen, Lorenzo werd 2de en Iannone 3de.

En bij Moto2 werd vandaag gewonnen door de Spanjaard Alex Rins die vorig jaar nog in Moto3 deelnam.

http://motor.as.com/motor/imagenes/2016/04/10/motociclismo/1460308788_130995_1460309065_noticia_grande.jpg

langlekker
10 april 2016, 21:47
Jammer dat de voorband van Michelin kennelijk niet waarschuwt als het te hard gaat.
Ik rij zelf al jaren met Michelin op de weg omdat het een band is met een redelijk breed grensbereik waardoor je er betrekkelijk veilig hard mee kunt sturen maar kennelijk is dat bij Michelin niet gelukt voor de motoGP banden getuige het aantal wegschuivende voorwielen. Wel jammer, ik vind actie op de baan leuk maar dan bedoel ik inhaalacties en bijna schuivers en geen echte schuivers.

Picasso 1
10 april 2016, 21:51
Aan alternatieven aan Spaanse topcoureurs geen gebrek als ik naar de MotoGP uitslag van vandaag kijk (en dan is Pedrosa hier niet eens bij want wegens een val uitgevallen). :eek:

15069

Picasso 1
3 juni 2016, 21:37
De Spaanse motor coureur van de Moto2, Luis Salom, is vandaag door een zwaar ongeluk tijdens de training van de Grand Prix van Catalonië overleden .

http://e04-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2016/06/03/14649721266994.jpg

Hij is hiermee de 9de Spaanse motorcoureur die overleden is bij een wedstrijd. Helaas is er bij de successen in deze sport ook deze andere kant van de medaille; ziet er op tv vaak zo makkelijk uit maar het is een levensgevaarlijke sport natuurlijk bij dit soort snelheden.

Hier een lijst van bekende verongelukte/overleden coureurs mondiaal:


3 julio 1950.- El británico David Whitworth muere al día siguiente de sufrir un accidente cuando luchaba por el quinto lugar en el GP de Bélgica de 250 cc, en el circuito de Spa.
14 julio 1951.- El italiano Dario Ambrosini durante los entrenamientos del GP de Francia de 350 en el circuito de Albi al reventar el neumático delantero de la moto a alta velocidad.
18 mayo 1952.- El británico Dave Bennett durante el GP de Suiza de 500 cc en el circuito de Bremgarten. Ese mismo día y en la misma curva murió el piloto en una carrera de sidecars Ercole Frigerio.
12 junio 1953.- El británico Leslie Graham cuando disputaba el GP de Gran Bretaña de 500 cc en el circuito de la isla de Man.
25 julio 1954.- El británico Dennis Lashmar cuando estaba a punto de finalizar el GP de Alemania de 500, en el circuito de Solitude.
11 septiembre 1954.- El austríaco Ruppert Hollaus durante los entrenamientos para el GP de Italia de 250, en Monza, del día siguiente.
9 agosto 1956.- El británico Derek Ennett, que en 1956 disputaba los Mundiales de 350 y 55, en el circuito irlandés de Dundrod cuando participaba en el GP del Ulster.
6 julio 1957.- El italiano Roberto Colombo durante los entrenamientos del GP de Bélgica de 350, en el circuito de Spa-Francorchamps.
23 julio 1960.- El australiano Robert N. "Bob" Brown en los entrenamientos del GP de Alemania de 250, en el circuito de Solitude.
28 junio 1960.- El británico Peter Ferbrache tres días después del accidente que sufrió en el TT de Holanda de 350, en Assen.
9 agosto 1961.- El australiano Ronald L. "Ron" Miles en los entrenamientos del GP del Uslter de 500 que se disputó tres días después en el circuito de Dundrod.
1 junio 1963.- El francés Marcelin Herranz en los entrenamientos del GP de Francia de 250, en el circuito de Clermont-Ferrand.
6 septiembre 1964.- El británico Vernon W. Cottle el 30 de agosto en los entrenamientos del GP de Finlandia de 350, en Imatra.
12 julio 1969.- El británico William "Bill" Ivy en los entrenamientos del GP de Alemania de 350, en Sachsenring.
2 mayo 1970.- El británico Robin Fitton cuando entrenaba para el GP de Alemania, en el circuito de Nürburgring.
4 julio 1971.- El francés Christian Ravel cuando participaba en el GP de Bélgica de 500, en Spa-Francorchamps.
20 mayo 1973.- El italiano Renzo Pasolini, piloto que ese año compitió en los Mundiales de 250 y 350, fallece durante la disputa del Gran Premio de la Nación de 250, en el circuito italiano de Monza, al chocar contra el guardarraíl.
20 mayo 1973.- El finlandés Jarno Saarinen, en la misma carrera que Pasolini, en el circuito de Monza.
8 septiembre 1974.- El británico Billie Nelson, piloto del Mundial de 350 y 500, cuando corría en el GP de Yugoslavia de 250, en el circuito croata de Opatija.
28 junio 1975.- El alemán Rolf Thiele en el Tourist Trophy holandés de 250, prueba del Mundial, disputado en Assen.
16 mayo 1976.- El italiano Otello Buscherini cuando intervenía en el GP de las Naciones de 250, en el circuito de Mugello, poco después de participar en la carrera de 125.
16 mayo 1976.- El italiano Paolo Tordi durante el GP de las Naciones de 350, en Mugello.
1 mayo 1977.- El suizo Hans Stadelmann, piloto del Mundial de 350 y 500, cuando disputaba el GP de Austria de 350, en Salzburgring.
17 junio 1977.- El suizo Ulrich Graf cuando participaba en GP de Yugoslavia de 50, en el circuito croata de Opatija.
17 junio 1977.- El italiano Giovanni Ziggiotto en la carrera de 250 del GP de Yugoslavia, en Opatija, categoría en la que debutaba después de competir en 125.
12 agosto 1980.- El francés Patrick Pons como consecuencia del accidente sufrido dos días antes en el GP de Gran Bretaña de 500, en Silverstone.
31 mayo 1981.- El francés Michel Rougerie en el GP de Yugoslavia de 350, en Rijeka.
14 julio 1981.- El italiano Sauro Pazzaglia tres días después de sufrir un accidente durante los entrenamientos del GP de San Marino de 250, en el circuito de Imola.
4 septiembre 1981.- El francés Alain Beraud, que sufrió un accidente el 30 de agosto durante la carrera de 250 del GP de Checoslovaquia, en el circuito de Brno.
3 abril 1983.- El suizo Michel Frutschi cuando disputaba el GP de Francia de 500, en el circuito de Le Mans.
12 junio 1983.- El suizo Rolf Rüttimann en la carrera de 125 del GP de Yugoslavia, en Rijeka.
31 julio 1983.- El suizo Peter Huber en el GP de Gran Bretaña de 500, en Silverstone.
31 julio 1983.- El norirlandés Norman Brown en el GP de Gran Bretaña de 500, en Silverstone.
12 julio 1984.- El británico Kevin Wrettom en el GP de Bélgica de 500, en Spa-Francorchamps.
28 mayo 1989.- El venezolano Iván Palazzese en la segunda vuelta de la carrera de 250 cc del GP de Alemania, en el circuito de Hockenheim.
1 mayo de 1993.- El japonés Nobouki Wakai, durante los entrenamientos oficiales de 250 cc del GP de España, en el circuito de Jerez de la Frontera (Cádiz).
19 abril 2003.- El japonés Daijiro Kato como consecuencia de las heridas sufridas doce días antes al chocar contra un muro de contención junto a la variante del circuito de Suzuka, en el que se disputaba el GP de Japón.
12 junio 2005.- El japonés Teisuke Sato, de 24 años, fallece durante los entrenamientos para las 4 horas de Suzuka.
5 septiembre 2010.- El japonés Shoya Tomizawa, de 19 años, fallece como consecuencia de las graves lesiones que sufrió durante la carrera de Moto2 del GP del Mundial de San Marino, en el circuito Misano Adriático (Italia).
23 octubre 2011.- El italiano Marco Simoncelli fallece tras un accidente en el circuito de Sepang, en Malasia, durante la prueba de MotoGp.
20 julio 2015: Los pilotos españoles Dani Rivas y Bernat Martínez fallecieron en un hospital cercano al circuito de Laguna Seca (Estados Unidos) donde fueron trasladados tras sufrir un accidente durante una prueba de Superbikes del campeonato «MotoAmerica» en el que se encontraban participando.
3 junio 2016: El piloto español Luis Salom fallece durante los entrenamientos libres de Moto2 del Gran Premio de Cataluña de Motociclismo.

http://www.marca.com/motor/motogp/gp-catalunya/2016/06/03/5751b01a22601d8f238b45f1.html?cid=GEN35403

Sphinx
4 juni 2016, 09:31
Zeer jammer, was een groot talent. Salom heeft nog voor het Nederlandse RW Racing racing gereden nadat dat team nét op de fles was gegaan. Eerst op een gitzwarte machine zonder sponsors, maar in de TT kwam TVM ineens met een beetje geld, want Salom maakte het de gevestigde orde toen al erg lastig. Daar verdiende hij een transfer naar Red Bull KTM mee, maar de laatste jaren in Moto2 ging het niet zo stormachtig meer als eerst. Men heeft in Spanje besloten de "oude" layout niet meer te gebruiken voor dit MotoGP weekend en de F1-layout met chicane aan te houden. Ook dat vind ik jammer, maar wel begrijpelijk.

Picasso 1
17 juli 2016, 21:20
En omdat de Tour oersaai was, met totaal geen enkele aanval op de gele trui en waarbij andere titelkandidaten zich lijken te conformeren met een podiumplaats (wat mist deze Tour toch een type Contador!) heb ik maar naar de Moto GP geschakeld.
Daar wel een spectaculaire wedstrijd die begon met regen en natte baan delen en eindigde zonnig en met een uiteindelijk droge baan. Je zag dan ook veel aanvallen en positiewisselingen en het belang van tijdig van regenbanden naar slicks te wisselen. Marc Marquez voelde deze wedstrijd het best aan en ondanks dat hij in de regen was teruggezakt naar de 15de plaats en Rossi tweede stond op dat moment, zag je met de weersverandering veel positiewisselingen en eindigde de race in Duitsland met een oppermachtig Marc Marquez die zelfs op een bepaald moment meer dan 20 seconden voorsprong bereikte op de andere podiumkandidaten.

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p3/Polideportivo/Imagenes/2016/07/15/Recortada/Germany_MotoGP-09cee_20160716174321-ksmH-U403228984940s0H-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg


MotoGP-coureur Marc Márquez heeft op fraaie wijze de Grand Prix van Duitsland gewonnen. De Spaanse WK-leider hield na een tactisch slimme race Cal Crutchlow bijna tien seconden achter zich.

Márquez begon op de Sachsenring vanaf poleposition, maar kwam er op het kletsnatte circuit niet aan te pas op zijn regenbanden. Toen de baan langzaam aan het opdrogen was, koos zijn ploeg Honda als eerste voor de slicks.

Mede omdat de concurrentie te lang op de regenbanden bleef rijden, klom hij van de veertiende naar de eerste plaats, waarna zijn zege geen moment meer in gevaar kwam.
Márquez doet regenbanden af en wint op Sachsenring

Valentino Rossi reed lange tijd op de tweede plaats, maar negeerde enkele ronden lang het verzoek van zijn team om naar binnen te komen. Hij wisselde uiteindelijk toch van banden, maar kwam niet verder dan de achtste plaats. Jorge Lorenzo, de nummer twee in het WK-klassement, werd slechts vijftiende.

Márquez won voor de zevende keer op rij de Grand Prix van Duitsland. De tweevoudig wereldkampioen boekte zijn derde zege van het seizoen.

In de WK-stand verdubbelt Marquez zijn voorsprong op zijn landgenoot en regerend wereldkampioen Jorge Lorenzo (Yamaha), die pas 15e werd op de Sachsenring. Lorenzo moet nu al 48 punten goedmaken op Marquez. De Italiaan Valentino Rossi (Yamaha), zondag pas achtste, is derde op 59 punten van Marquez.

Bron: nos.nl en Nieuwsblad.be

Picasso 1
4 september 2016, 17:30
In tegenstelling tot de saaie Formule 1, bij de MotoGP in het Britse Silverstone circuit wel volop spektakel met een enorm agressieve strijd tussen Marquez en Rossi waarbij Marquez in de laatste lap teveel risico nam en uit de bocht ging en verspeelde hiermee een potentiële 2de plaats. Hij werd echter alsnog 5de vlak achter Rossi die 4de werd waardoor in de ranking praktisch nauwelijks iets verandert.
De wedstrijd werd in de eerste lap stop gezet (rode vlag) wegens een zware crash waarbij de Spanjaard Pol Espargaro en de Fransman Loris Baz over de kop gingen. Het had veel erger met beiden kunnen aflopen dan de berichten momenteel aangeven.


https://www.youtube.com/watch?v=bACS1F77UPQ


Verrassend was de winnaar, de 21 jarige Spanjaard Maverick Viñales van Suzuki die momenteel 4de staat in de wereldranking.
http://as01.epimg.net/motor/imagenes/2016/09/04/motociclismo/1472987851_437080_1473002770_noticia_normal.jpg

Viñales was in 2013 wereldkampioen Moto3 en in 2015 won hij bij MotoGP de 'best rookie award'. Hij had nog nooit eerder een MotoGP wedstriijd gewonnen.

Bosco
4 september 2016, 17:41
Rossi werd 3de en Marquez 4de!!!

Picasso 1
4 september 2016, 17:44
Rossi werd 3de en Marquez 4de!!!

Yep, je hebt gelijk. Typisch een topic waar jij meer kennis van zaken hebt dan ik. :smile2:
Bij Moto3 werd trouwens een Nederlandse coureur 3de.

Bosco
4 september 2016, 17:46
Yep, je hebt gelijk. Typisch een topic waar jij meer kennis van zaken hebt dan ik. :smile2:

Lijkt me logisch!! ;)

Sphinx
4 september 2016, 20:01
Yep, je hebt gelijk. Typisch een topic waar jij meer kennis van zaken hebt dan ik. :smile2:
Bij Moto3 werd trouwens een Nederlandse coureur 3de.

Bo Bendsneyder, Rotterdammer die door Red Bull naar het KTM-fabrieksteam is gehaald. Deed het tot nu toe redelijk, met een uitschieter als het regende, maar in Engeland kwam Bo letterlijk bovendrijven. Zeer leuke race om voor de F1 naar te kijken, maar het had wel tot gevolg dat deze racebeer daarna om te voorkomen dat ik in slaap viel overschakelde naar de Moto2. Ook een dikke plus weer voor het commentaar van Kervin Bos en Iwan vd Valk in de moto2 en moto3. Helaas mogen ze Diederik vd Vries wel afvoeren, daar vind ik weinig meer aan

Willem2
5 september 2016, 14:05
Normaal brengt toch nog single uit

Er komt toch nog een nieuwe single uit van het al langer dan een half jaar gestopte Normaal. Het nummer is uitgebracht vanwege het wereldkampioenschap van motorcrosser Jeffrey Herlings...... http://www.ad.nl/binnenland/normaal-brengt-toch-nog-single-uit~ae101a2c/

Past hier lekker niet maar wel leuk voor Sphinx :)

Picasso 1
11 september 2016, 14:54
En in de motoGP circuit in San Marino werd het niet de favoriet in zijn 'thuisland' Rossi, noch de huidige nummer 1 van de wereld Marquez, noch de kampioen van vorig jaar Lorenzo. Nee het werd verrassend Pedrosa. Vanaf nummer 4 positie haalde hij een niet sterk rijdende Marquez in, vervolgens moest ook Lorenzo er aan geloven dat hij zijn nummer 2 positie in de achtervolging op Rossi kwijt raakte en ook de op dat moment aan kop rijdende Rossi moest er aan geloven toen de ontketende Pedrosa hem in een bocht passeerde. Schijnt allemaal met de keuze van de hardheid van het rubber van de banden te maken te hebben waarom Pedrosa sneller was dan de concurrentie maar dat is materie waar ik geen ene fuck van snap. Sphinx zal het vast wel allemaal perfect kunnen uitleggen.

In elk geval werd vandaag Pedrosa de winnaar met zijn eerste circuitzege van dit seizoen (elk seizoen wint Pedrosa minimaal 1 circuit) en bewijst zijn zwak rijdende teamgenoot Marquez hiermee een goede dienst door de verwachte winstzege van Rossi weg te kappen en zo Rossi niet veel punten te laten terug pakken op de huidige nummer 1 Marquez.

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p3/ContraPortada/Imagenes/2016/09/11/Recortada/601775362_20160910124753-ksyH-U41234745364SKG-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

Bosco
11 september 2016, 15:39
Pedrosa had als een van de weinigen gekozen voor de zachte compound voorband, de rest van het veld reed met de medium. Voordeel is dat de zachte band beter plakt op het hete asfalt van San Marino, nadeel is dat hij sneller slijt. Pedrosa haalde de einde van de wedstrijd met die zachte compound puur omdat hij maar 51 kg weegt.

Sphinx
11 september 2016, 19:21
Haha, Bosco legt het idd prima uit. Pedrosa is een type jockey, vederlicht, en heeft daardoor wel eens moeite met de motor in bedwang te houden. Maar in dit soort situaties is het een groot voordeel.

Sphinx
12 september 2016, 19:16
Nog een voetnoot, met de overwinning van Pedrosa zijn er twee records bij gekomen:
- acht verschillende racewinnnaars achter elkaar van mei (Mugello) tot afgelopen weekend (Misano)
- acht verschillende racewinnaars in één seizoen:

Jorge Lorenzo in Mugello (en tevens Le Mans en Doha)
http://motograndprix.motorionline.com/wp-content/uploads/2016/05/lorenzo-qualifiche-mugello-2016.jpg

Valentino Rossi in Barcelona (en tevens Jerez)
http://th.motoblog.it/Fud5z9vyHBweb81o0Htb0QE6OB0=/655x437/http://media.motoblog.it/9/998/motogp-barcellona-2016-1.jpg

Jack "JackA$$" Miller, die overal op de wereld kan crashen, maar in een regenrace in Assen die meer over het WK Powerboatracen op binnenwater leek, gewoon wint en Marc Vanderstraeten een eerste MotoGP zege bezorgde
http://cdn-3.motorsport.com/images/amp/01qD9XQ0/s6/motogp-dutch-tt-2016-jack-miller-marc-vds-racing-honda-and-marc-marquez-repsol-honda-team.jpg

Marc Marquez, die de als regenrace begonnen GP op de Sachsenring winnend afsloot door tijdig een motorwissel te doen (plus winst in Zuid- en Noord-Amerika)
https://4.bp.blogspot.com/-SNkWBQOzK-c/V4aok54lsRI/AAAAAAAAFns/ecaSMtSAWeo_4dCaB3r2S0vxhkBkrkuvgCLcB/s1600/Marc%2BMarquez%2BAssen%2B2016.jpg

Andrea Iannone, die na vele valpartijen en een verscheurd contract voor 2017 toch Ducati een overwinning bezorgde op de Red Bull Ring
http://www.automobilsport.com/uploads/_neustart17/motogp-motorennen/motogp-andea-iannone-qualifying-austria.JPG

Cal Crutchlow, die met een overwinning in de regenrace van Brno bewees dat er behalve gekke wielrenners ook gekke motorracers op The Isle of Man woonachtig zijn
http://i.ndtvimg.com/i/2016-08/cal-crutchlow-czech-gp_827x510_81471790626.jpg

Maverick Vinales, die Suzuki in Silverstone een overwinning schonk, negen jaar na Chris Vermeulen in Le Mans 2007
http://lwosonmotorsport.ms.lastwordonsports.com/wp-content/uploads/sites/12/2016/09/Maverick-Vinales-Wins-MotoGP-at-Silverstone.jpg

En tot besluit dus Pedrosa zelf dus in Misano
http://motograndprix.motorionline.com/wp-content/uploads/2016/09/Pedrosa-1-Misano-2016.jpg




Addendum: Tot besluit nog een verhaal over hoe het helemaal fout kan gaan met supertalenten. Rossi heeft een eigen opleidingsteam dat Italiaanse talenten de kans geeft om ervaring op te doen in de Moto3 en ze onder de VR46 banner in te laten stromen in het kampioenschap, een beetje vergelijkbaar met Red Bull, maar dan met SKY Sports als sponsor. Romano Fenati was een van die talenten, debuteerde in 2012 als 15 jarige voor Team FMI Italia en reed sinds 2014 bij het officiële VR46 Team SKY. In de eerste helft van 2016 deed hij het goed en er zou dan ook dan ook promotie volgen naar de Moto2. Problemen ontstonden echter toen Fenati te horen kreeg dat hij Francesco "Pecco" Bagnaia als teamgenoot zou krijgen.

Niet alleen had Fenati gehoopt enigste rijder te zijn, ook had hij problemen met Pecco, die hij nog kende als teamgenoot in 2014 en die na slechte prestaties weliswaar wegging bij Team SKY, maar met VR46 steun voor Aspar een Mahindra Peugeot bestuurde en i.t.t. de motoren van CIP en Saxoprint kon de Aspar motor dit jaar verrasssend goed mee met Honda en KTM, waarschijnlijk omdat Jorge Martinez na 2015 ontevreden was met de krakkemikkige versnellingsbakken uit Frankrijk en zelf in Engeland een bakontwerp bestelde en op maat liet maken voor zijn twee motoren. Fenati was het er iig niet mee eens dat Pecco weer zijn teamgenoot werd en ging zich ezelachtig gedragen als een kind dat zijn snoepje niet kreeg. Rossi schorste Fenati vervolgens in Oostenrijk en na de aardbevingen in Centraal Italië, waarbij ook Fenati's streek rond Ascoli werd getroffen, meldde Fenati zich als vrijwillig puinruimer en liet zijn contract ontbinden. Of we hem in 2017 nog terugzien... we wachten silly season af.

http://cache1.asset-cache.net/gc/576603348-romano-fenati-of-italy-and-sky-racing-team-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=9QMziWNtBI6whP66vhs4oXxnxdtXJMogU%2FUf3sBv16Tnvx WV%2F7Er49d%2FsFh7xWaT0ubpVjEKMMkY5KSX45aX7Q%3D%3D

Picasso 1
25 september 2016, 15:01
Marquez wint de MotoGP van Aragon. Initieel reed Viñales aan kop met in de achtervolging Rossi. Rossi nam de koppositie van Viñales over bij een van de bochten. Marquez die op positie 4 stond haalde achtereenvolgens Lorenzo, Viñales en uiteindelijk ook Rossi in. Voor zoverre zijn koppositie op de wereldranglijst nog niet voldoende stevig was, hielp Lorenzo nog een beetje door Rossi in te halen waardoor de race eindigde in 1. Marquez 2. Lorenzo en 3. Rossi.

Met nog maar 4 wedstrijden te gaan en 52 punten voorsprong van Marquez op nummer 2 Rossi, wordt het een enorme opgave voor Rossi om nog aanspraak te kunnen maken op de eindtitel.

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p3/Motor/Imagenes/2016/09/25/Recortada/20160925-636104147634584409_20160925154409-kTfG-U41564762116SOH-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

Sphinx
25 september 2016, 15:21
In hetzelfde weekend is Brad Binder wereldkampioen in de Moto3 geworden. De Zuid-Afrikaan werd als 2e afgevlagd achter Jorge Navarro en heeft daarmee genoeg voorsprong in de laatste vier races om niet meer ingehaald te worden. Volgend jaar rijdt hij voor Ajo Motorsport in de Moto2.

http://photos.motogp.com/2016/04/24/41-brad-binder-saf_gp_7783.big.jpg

langlekker
27 september 2016, 08:45
Met nog maar 4 wedstrijden te gaan en 52 punten voorsprong van Marquez op nummer 2 Rossi, wordt het een enorme opgave voor Rossi om nog aanspraak te kunnen maken op de eindtitel.


Ja hier is sprake van alleen nog een theoretische kans, dat gaat de Yamaha boys niet meer lukken. Ik had Rossi dit jaar de titel heel graag gegund na het debacle vorig jaar. Volgend jaar een nieuwe kans maar Rossi wordt er helaas niet jonger op. Overigens knap dat ie nog steeds bij de echte top hoort maar ik ben bang dat zijn beste jaren achter hem liggen.

Picasso 1
16 oktober 2016, 07:50
Lorenzo en Rossi wens ik veel succes volgend jaar, Marquez opnieuw veel pech en tegenslag :mad: :mad:

En het werden Lorenzo en Rossi die veel pech en tegenslag kregen, en voor Marquez een succesvol jaar waarbij hij voor de derde keer wereldkampioen werd van de MotoGP. :) Door pech van Lorenzo en Rossi die onderuit gingen in de wedstrijd van vannacht, bekroonde Marc Marquez zich met de MotoGP wereldtitel drie wedstrijden voor het einde van het seizoen.

http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2016/10/16/14766022242218.jpg

Marc Marquez is voor de derde keer MotoGP-wereldkampioen geworden. De 23-jarige Spanjaard bekroonde een dominant optreden tijdens de Grand Prix van Japan met een overwinning, en mocht na afloop van de race met de titel pronken dankzij een dubbele nulscore bij Yamaha. Zowel Valentino Rossi als Jorge Lorenzo ging onderuit en zodoende is Marquez niet meer te achterhalen in de stand om het kampioenschap.

Niemand hield er voorafgaand aan de race op de Twin Ring Motegi rekening mee: als Lorenzo naast het podium zou eindigen, Rossi niet hoger dan een vijftiende plaats zou reiken én Marquez de wedstrijd won, dan kon de titelstrijd van 2016 al beslist zijn. Het werd echter toch de waarheid: Nadat Rossi al na zes ronden onderuit schoof en zo alle hoop op zijn felbegeerde tiende titel definitief verloor, smakte ook de laatste uitdager, Lorenzo, met nog vijf ronden te gaan tegen het asfalt.

De wedstrijd in Japan stond voor het vallen van Rossi al in het teken van incidenten. Op vrijdag was Dani Pedrosa hard onderuit gegaan, de Spanjaard brak zelfs zijn sleutelbeen en kon zijn weekend niet vervolgen. Lorenzo en Eugene Laverty maakten ook stevige klappers mee, maar de Mallorcaan en de Ier konden met een hele hoop geluk wél blijven racen. Na het doven van de lichten lag Laverty echter snel weer op de grond, om even later gevolgd te worden door Jack Miller. Ook Hector Barbera wist zijn fabrieks-Ducati niet overeind te houden.

Door het falen van anderen en het formidabele eigen optreden is Marquez weer kampioen, een titel die hij in de afgelopen vier jaren slechts eenmaal heeft moeten afstaan. Ondanks zijn jonge leeftijd kan de Catalaan buigen op een fenomenale erelijst: na het Moto3-kampioenschap in 2010 te hebben veroverd, won Marquez in 2012 de Moto2-titel. Deze jaargang markeert de derde keer in zijn vier MotoGP-seizoenen waarin Marquez de allerbeste is: de Honda-coureur heeft inmiddels al vijf titels, dat zijn er evenzoveel als de zes jaar oudere Lorenzo.

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/345678/marquez-wereldkampioen-na-valpartijen-rossi-en-lorenzo/

Bosco
16 oktober 2016, 10:04
Marc Marquez is de terechte wereldkampioen!!! Soms is hij wat onsportief maar wie doet dat niet, Rossi heeft daar zeker ook wel een handje van, van hem word dat dan als prachtig gevonden. Hoewel ik meer een Rossi fan ben (zoals miljoenen met mij) ben ik toch meer een fan van de agressieve rijstijl van Marquez. Niemand kan platter door de bocht en van die powerslides maken als hem.

langlekker
18 oktober 2016, 09:03
Het was een mooi seizoen en Marquez heeft terecht de titel te pakken, jammer alleen dat ie hem al heeft drie races voor het eind.
Een spannender slot zou nog mooier zijn geweest. Nu is er in die laatste drie races alleen nog het gevecht voor de dagprijzen en de tweede plek in het kampioenschap.

Sphinx
23 oktober 2016, 20:39
En het werden Lorenzo en Rossi die veel pech en tegenslag kregen, en voor Marquez een succesvol jaar waarbij hij voor de derde keer wereldkampioen werd van de MotoGP. :) Door pech van Lorenzo en Rossi die onderuit gingen in de wedstrijd van vannacht, bekroonde Marc Marquez zich met de MotoGP wereldtitel drie wedstrijden voor het einde van het seizoen.



Grinnik, het is idd helemaal anders gelopen. En uitgerekend nu hij zijn titel binnen heeft valt Marquez in Australië alsnog een keer van de motor af. Het viel op dat zowel Lorenzo als Marquez al het hele weekend in Phillip Island geen temperatuur in de banden konden krijgen. Verrassende winnaar werd voor de tweede keer Cal Crutchlow

http://www.pulseradio.org/wp-content/uploads/2016/10/e2.365dm.com161016-920cal-crutchlow-motogp-australian-grand-prix_3815011-a909a86df279d1a468380a728e6a5ee74718f425-1.jpg

Sphinx
24 februari 2017, 12:02
Gisteren het droeve nieuws dat Jaap Timmer is overleden, ook bekend als Mister TT

https://youtu.be/Bv-JVvJEVm4

Evenals zijn vader Geert Timmer voorzitter geweest van het TT Bureau dat het Circuit van Assen beheerde, voorzitter van de wegcommissie van motorsportbond FIM, en commentator voor de NOS en Eurosport. Hij bekommerde zich ook NL's talent zoals de zijspanners Egbert Steuer en Bernard Schnieders. Streuer kon in 1978 in het WK zijspan debuteren dankzij Timmer, hoewel hij geen NL's kampioen was. RIP Jaap, laten we die bocht maar gewoon de Timmer bocht noemen.

langlekker
24 februari 2017, 12:36
RIP Jaap, laten we die bocht maar gewoon de Timmer bocht noemen.

Een icoon van de vaderlandse motorsport, hij zal gemist worden! nu maar hopen dat ze daarboven ook een mooi circuit hebben wat hij samen met zijn vader net zo beroemd gaat maken als Assen in onze wereld is door hun toedoen!
En dan die iconische bocht die in menig race de beslissing gaf: gewoon GT laten, er zijn zat bochten op Assen, dus er moet toch ruimte zijn om er een JT bocht aan toe te voegen?

langlekker
11 maart 2017, 09:38
Helaas weer een treurig bericht: op 10 maart is racelegende John Surtees overleden.
Meer over hem heb ik hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?20940-Formula-1-the-YBF-blog&p=543575#post543575) al geplaatst

bocariver
11 maart 2017, 15:50
Anthony Delhalle , 35 years old , died this week during training of Suzuki team for next season endurance in Nogaro.

He was 5 times world champion of endurance and won Le Mans and le Bol d'Or.

Picasso 1
7 mei 2017, 15:56
Bij de Moto GP in Jerez werd het een volledig Spaans podium met Pedrosa als winnaar, Marquez 2de en Lorenzo 3de.

http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/05/07/14941604997344.jpg

Rossi eindigde op 10de plek en wist ternauwernood zijn nummer 1 ranking te behouden. Bizar hoe hij door de ene na de andere coureur werd ingehaald en daardoor op 10 eindigde terwijl hij aan het begin van de wedstrijd op nummer 5 stond.

Het Spaanse feest werd helemaal compleet door ook met de Moto 2 te winnen (Alex Marquez)

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/05/07/Recortada/20170506-636296763859940494_20170506140932-kygF-U4223639283339SD-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

... en ook bij Moto 3 door nieuweling Canet.

http://as01.epimg.net/motor/imagenes/2017/05/07/motociclismo/1494147012_731948_1494150395_noticia_normal.jpg

Canet werd hiermee de 41ste Spaanse coureur die ooit een WK wedstrijd gewonnen heeft.

25070

Picasso 1
7 mei 2017, 16:17
Meer dan 40.000 motorrijders waren naar de GP in Jerez afgereisd.


https://www.youtube.com/watch?v=nQnxmKitjQM&feature=youtu.be

langlekker
19 mei 2017, 09:22
Gisteren in het nieuws: Nicky Hayden de wereldkampioen van 2006 is woensdag avond op zijn fiets aangereden door een auto en ligt met zwaar hersenletsel op de IC van het ziekenhuis.
Nicky Hayden is in mijn ogen niet het kaliber van B.V. een Rossi of Marquez maar schijnt wel een van de meer sympathieke coureurs in de paddock geweest te zijn.
Ik hoop dan ook dat hij voorspoedig zal herstellen maar de berichten die er tot nu toe over zijn toestand zijn geven nog weinig hoop daarop.

RAUL7
22 mei 2017, 17:18
Vorige week woensdag werd gewezen wereldkampioen in de MotoGP Nicky Hayden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht toen hij op een fietstraining werd aangereden door een auto.
Vandaag bereikte het treurige nieuws ons dat Hayden is overleden aan zijn verwondingen...

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/3164371/2017/05/22/Gewezen-MotoGP-kampioen-Nicky-Hayden-35-bezwijkt-aan-verwondingen-na-aanrijding-met-auto.dhtml

Sphinx
22 mei 2017, 17:25
Vertoont akelig veel overeenkomst met Michele Scarponi, beiden gingen trainen op de fiets, beiden geschept door een auto. RIP Kentucky Kid :frown:

Picasso 1
11 juni 2017, 10:51
Vandaag om 14 uur is er een nieuwe motGP wedstrijd, deze keer vanuit Barcelona (over 2 weken trouwens in Assen). Marquez en Lorenzo zijn dit jaar minder goed bezig met een 4de en 7de plaats op de ranglijst; Marquez heeft een reeks valpartijen gehad in de eerdere wedstrijden hetgeen bij zijn risicovolle stijl past en zijn positie verklaart. Echter niet Rossi profiteert hiervan maar Marco Viñales die het stokje lijkt te hebben overgenomen dit jaar en nu op nummer 1 staat. Moet zeer frustrerend zijn voor Rossi die momenteel zoals zo vaak vlak daar achter staat op nummer 3. Verrassend is de nummer 2 positie van Dovizioso.

Vandaag lijkt de wedstrijd overigens op het lijf te zijn geschreven van Marquez (als die niet opnieuw valt). Lorenzo of mogelijk Pedrosa zijn ook kanshebbers. Rossi lijkt een moeilijk verhaal te worden met zijn 14de startplek maar met deze ervaren rot weet je het nooit.
25809


Maar momenteel is deze man, Maverick Viñales, de nieuwe huidige nummer 1 op de wereldranglijst.

http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/06/11/14971705827046.jpg

Sphinx
11 juni 2017, 14:39
Een ongekende weelde voor Ducati, want ze winnen twee races achter elkaar! Vorige week al was Andrea Dovizioso de beste op Mugello, vandaag opnieuw in Barcelona :freu:

http://photos.motogp.com/2017/06/11/04-andrea-dovizioso-itab77i7206_0.big.jpg

Volgens Michelin is Barcelona het lastigste circuit van het hele jaar: een slechte toplaag asfalt plus hetere omstandigheden zorgden voor zulke hoge bandenslijtage dat iedereen er voor koos te temporiseren in het middengedeelte. De Yamaha's van het fabrieksteam hadden het hele weekend geen snelheid en kozen met Medium banden voor een opvallend andere strategie, simpelweg omdat de motor op harde banden helemaal niets deed zoals Vinales of Rossi het wilde. De Tech3 Yamaha's hadden duidelijk een betere setup. Johan Zarco koos wel voor Hard-Hard en Jonas Folger nam na veel piekeren de gok met hard voor en zacht achter, waardoor hij in de eerste ronden het tempo van de kop wel kon volgen, maar helaas moest afhaken in de laatste ronden.

De Duc's hebben toch een leuke stap gemaakt, de motor is er een voor durfals. Als je heel laat remt, zoals Petrucci en Dovi gewend zijn, dan kom je een heel eind mee met de Honda's. Maar Lorenzo is gewend om hoge bochtensnelheiden te rijden en is niet aan die start-stop manier van rijden gewend. Hij leek in het middendeel weg te zakken, maar was zijn eigen manier van bandenmanagement aan het doen en toen alles weer inkakte in het slot, klauwde hij zich toch omhoog naar plek 4. Teamgenoot Dovi reed lang mee in het spoor van Pedrosa, maar in de laatste 9 ronden ging de Duc echt los en kon Marquez ook niet meer volgen. Vinales blijft dankzij een 10e plaats en een constante race in de middenmoot wel leider met 111 pt, maar Dovi komt eraan, 104pt nu

Picasso 1
11 juni 2017, 20:23
Joan Mir, winnaar Moto3 en nummer 1 op de ranglijst.

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/06/11/Recortada/U376975_001_20170611134430-074-kN7B-U423333337291ORB-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

Alex Marquez (de broer van Marc Marquez), winnaar Moto2 en nummer 1 op de ranglijst

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/06/11/Recortada/_20170611132130-071-kFZE-U423333071406nPI-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg


Dovizioso, winnaar MotoGP en nummer 2 op de ranglijst (Maverick Viñales is nog nummer 1 ondanks zijn 10de plaats vandaag)

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/06/11/Recortada/694797836_20170611152834-kN7H-U423332339955a7E-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

Stand MotoGP

25816

Willem2
25 juni 2017, 16:50
Valentino Rossi heeft zondag voor de tiende keer de TT van Assen op zijn naam geschreven. De Italiaan hield Danilo Petrucci in een uiterst spannende tweestrijd nipt achter zich. .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/28468751/__Rossi_laat_Assen_juichen__.html


https://www.racesport.nl/motogp/motul-tt-assen-valentino-rossi-zet-assen-op-kop-fotos/

http://www.ttcircuit.com/

Picasso 1
25 juni 2017, 17:12
Valentino Rossi heeft zondag voor de tiende keer de TT van Assen op zijn naam geschreven. De Italiaan hield Danilo Petrucci in een uiterst spannende tweestrijd nipt achter zich. .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/28468751/__Rossi_laat_Assen_juichen__.html


https://www.racesport.nl/motogp/motul-tt-assen-valentino-rossi-zet-assen-op-kop-fotos/

http://www.ttcircuit.com/

En door de val van Viñales profiteerden de nummers 1 (Rossi), 3 (Marquez) en 5 (Dovizioso) van vandaag in de algemene ranglijst.

26042

Sphinx
26 juni 2017, 09:22
Weer een heel leuke TT, al viel er voor NL weinig te genieten. Bo Bendsneyder deed het in de moto3 kwali nog heel goed, maar één rondje of een hele wedstrijd blijkt toch iets anders. Eigenlijk is ie te groot voor deze klasse, zoals eerder ook RB Rookies winnaar Karl Hanika en Nicolo Bulega ondervonden. Daarbij moet ie op de langzamere KTM meer risico's nemen tov de snellere Honda's en dat leidde tot een klapper in de laatste honderd meter. Omdat motor en rijder niet samen over de finish kwamen werd Bo gediskwalificeerd.

Deze racebeer is inmiddels Fan van Johan "Backflip" Zarco. De Fransman deed altijd een salto achterover als hij in de Moto2 won en leek in de MotoGP op weg naar een verrassing met de pole op zaterdag en de leiding in de wedstrijd. Maar helaas viel hij na een tikje van Rossi terug naar vier, en in de laatste ronden speelde hij net te veel op safe door 9 ronden voor het einde zijn motor te wisselen. Valentino ging uiteindelijk met de winst lopen maar Danilo Petrucci gaf m op de satelliet-Duc aardig weerwerk tot de finish. Marquez en Dovizioso namen geen risico en kwamen als vierde en zesde binnen. Dovi neemt daardoor de leiding over in het klassement, want Vinales was helaas helemaal nergens dit weekend.

Picasso 1
2 juli 2017, 12:58
Niet alleen de Tour de France werd gisteren/vandaag in Duitsland gereden maar ook de MotoGP (Sachsenring) die op het punt staat te starten . Ook nu is de baan nat en de bochten van deze baan zijn scherp, dus hopelijk geen glijpartijen. Marquez winnaar of toch een verrassing (Dovizioso, Viñales, Petrucci, Pedrosa, Folger (Duitse favoriet)....)?

Sphinx
2 juli 2017, 19:14
Inderdaad Marquez winnaar en weer terug aan kop. Vinales klimt weer naar plaats 2 algemeen doordat hij 4e wordt en Dovi slechts achtste. Grote smaakmaker vandaag was toch wel Jonas Folger. De jonge Beier leek in het verleden een beetje te blijven hangen in de 125cc en moto3, omdat hij eigenlijk te groot is voor de machines vergeleken met de Spaanse vlieggewichten. In de Moto2 hervond hij zich en daarom nam Herve Poncharal m op als talent in de Tech3 lineup. Johan Zarco overschaduwde tot nu toe de Duitser een beetje, maar op zijn thuisbaan was hij in de trainingen en eerste helft van de race de enige Yamaha die snelheid kon maken en zelfs even de leiding kon nemen. De prijs was helaas een te hoge bandenslijtage zodat hij uiteindelijk eieren voor zijn geld moest kiezen, maar een 2e plaats achter Marquez (heeft ie nu al 8 keer achter elkaar hier gewonnen?)

https://cdn.sindonews.net/dyn/620/content/2017/07/02/49/1217384/jonas-folger-asapi-marquez-di-sesi-pemanasan-motogp-jerman-2Fi.jpg

Picasso 1
2 juli 2017, 19:52
Spectaculaire strijd tussen Marquez en Folger. Folger haalde zo'n beetje alle top renners in inclusief Marquez maar Marquez wist terug in te halen en daarna was hij niet meer te kloppen ondanks dat Folger hem tot bijna aan het eind vlak op de hielen bleef. Verder achter haalde Viñales vanuit positie 11 één voor één in tot aan het bereiken van positie 4. Lijkt dit jaar een strijd om de eindzege te worden tussen Marquez en Viñales hoewel Dovizioso en Rossi qua punten erg dicht op deze twee staan. Folger de verrassing van vandaag, mogelijk vanwege het psychologische 'thuiseffect' van rijden in Duitsland. Waarom doen dit soort coureurs dat ook niet elders? Dan zouden ze volop meedoen om de eindtitel. Lorenzo valt tegen dit jaar op de Ducati in tegenstelling tot eerdere jaren met de Yamaha en doet al praktisch niet meer mee om de eindzege. Volgende wedstrijd op 6 augustus in Tsjechie. Stand:

26178

Picasso 1
8 augustus 2017, 14:06
De MotoGP in Tsjechië is gewonnen door Marquez. Pedrosa eindigde nummer 2 en Viñales op 3.
Aparte race waarbij Marquez met zachte banden startte (i.v.m. de regen/natte wegdek). Echter zijn motor bleek hierdoor te langzaam en werd door bijna iedereen ingehaald waarna hij al erg vroeg in de race besloot tot een pitstop en van motor te wisselen mer hardere banden i.v.m. de opdrogende wegdek. Door deze pitstop reed hij op dat moment laatste maar begon een voor een in te halen waarna iedereen ook een pitstop maakte om van motor te wisselen (terwijl Marquez dat al ruim daarvoor al had gedaan) en zo kwam Marquez op nummer 1 positie en won de race met vele seconden voorsprong.
Het podium werd volledig Spaanstalig en die eerden dan ook de vorige week overleden Spaanse motorlegende Angel Nieto.

http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/08/07/15020990428223.jpg

Picasso 1
8 augustus 2017, 14:14
En nu wat MotoGP foto's die interessanter gevonden zullen worden dan die van mannen op een podium. Lijkt me een mooi antwoord op de idiote feministische media invloeden.

26656

26657

26658

26659

26660

26661

26662

26663

Genderneutraliteit my ass.:tongue:

Willem2
8 augustus 2017, 16:17
@p1
Kennelijk zijn die beelden zo smerig dat ze niet getoond kunnen worden ;)

Picasso 1
8 augustus 2017, 17:28
En nu wat MotoGP foto's die interessanter gevonden zullen worden dan die van mannen op een podium. Lijkt me een mooi antwoord op de idiote feministische media invloeden.

26656

26657

26658

26659

26660

26661

26662

26663

Genderneutraliteit my ass.:tongue:

Nog een poging met die smerige vrouwonvriendelijke foto's.

26664

26665

26666

26667

26668

26669

26670

26671

Sphinx
13 augustus 2017, 14:10
Heel vermakelijke GP van Oostenrijk, waar Ducati beide motoren van een nieuwe kuip had voorzien met extra stroomlijn. Zowaar reed Jorge Lorenzo een tijd aan de leiding voor Marquez en Dovizioso, maar halverwege schoten Marquez en Dovi er langs en vochten samen een verbeten duel uit. Dat werd pas in de laatste bocht beslist toen Marquez in een ultieme poging Dovi uit te remmen te ver doorschoot en niet meer langs de Italiaan kon komen. Forza Ducati! Dani Pedrosa werd 3e, Lorenzo 4e, Johan Zarco 5e.

https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2017/08/Dovizioso7647-1024x683.jpg

In de Moto2 won Franco Morbidelli de race voor Alex Marquez en Thomas Luthi. In de Moto3 leek Bo Bendsneyder even op weg naar een stunt toen hij in de thuisrace van zijn team een aantal ronden aan de leiding reed, maar hij ging helaas onderuit. Joan Mir pakte de enige Spaanse overwinning van het weekend voor de verrassende Duitser Phillipe Oëttl (spreek uit als Uttel) en Jorge Martin. Livio Loi hield de Belgische eer hoog met een 4e plaats.

Picasso 1
13 augustus 2017, 14:55
Je bent snel deze keer Sphinx, wedstrijd was nog nauwelijks afgelopen. Spannende wedstrijd inderdaad met continue inhaalmanoeuvres tussen Dovizioso en Marquez. Was wel een enorme risico wat Marquez probeerde in de laatste bocht vlak voor het einde om Dovizioso in te halen. Had hem misschien kunnen lukken maar het had ook net zo goed met een opzij glijdende achterband einde verhaal hebben kunnen betekenen voor Marquez in deze wedstrijd. Het ligt niet in zijn stijl om winstpunten te consolideren en hij gaat echt voor alles of niks met een spannende wedstrijd als gevolg.

En voor Rossi lijkt het langzamerhand einde verhaal te worden....

Willem2
13 augustus 2017, 18:43
Je bent snel deze keer Sphinx, wedstrijd was nog nauwelijks afgelopen. ...

Er is geen F1. Verveling slaat toe ;)

Picasso 1
13 augustus 2017, 19:22
Er is geen F1. Verveling slaat toe ;)

F1? Daar gebeurt toch nooit wat spannends? Behalve dan dat je veel geld kan verdienen met gokken in welke ronde Verstappen een technisch mankement krijgt. :smile2:

Sphinx
13 augustus 2017, 20:19
Er is geen F1. Verveling slaat toe ;)

Verveling komt meestal pas in november en december, wanneer er echt even twee maanden aanbreken leegte aanbreken met alleen Le Dakar en de Africa Race in Januari en een paar electrische kampioenschappen waar niet zoveel kijkers voor zijn op dit moment. Voor nu valt het reuze mee met motorcross (Herlings die weer een GP zege pakte in Zwitserland) en dus de MotoGP.

Picasso 1
27 augustus 2017, 17:13
Niet alleen Verstappen had pech met zijn voertuig, bij de MotoGP kwam 6 rondes voor het einde witte rook uit de motor van Marquez terwijl hij op dat moment op de 3de plek stond met Rossi en Dovicioso voor hem. Het uitvallen kostte Marquez de koppositie in het algemeen klassement. Verrassend nummer 1 is nu Dovicioso, die vandaag Rossi inhaalde die bijna de hele race aan kop reed. Ook Viñales, die opschoof van 4 naar 3 toen Marquez uitviel, haalde vervolgens Rossi in en het werd zowaar spannend in de laatste ronde om de nummer 1 positie met Dovicioso.
Voorheen zag Marc Marquez Viñales als grote concurrent. Maar daar mag hij nu met nog 6 wedstrijden te gaan, Dovizioso serieus bij rekenen.

Uitslag van de Grand Prix in Engeland:

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/08/27/Recortada/839865532_20170827180600-kAd--980x554@MundoDeportivo-Web.jpg

https://as01.epimg.net/motor/imagenes/2017/08/27/motociclismo/1503846299_388738_1503847100_noticia_normal.jpg

Sphinx
10 september 2017, 20:09
Het wordt spannend in de MotoGP. In een kletsnatte race in San Marino wint Marc Marquez het na de hele race rustig te hebben afgewacht in het wiel van Danilo Petrucci. Jorge Lorenzo probeerde vroeg in de race nog een gat te slaan, maar Pluvius straft meteen en de Spanjaard gaat onderuit. Dovizioso doet het rustiger aan en stelde zich met plek 3 tevreden, terwijl Petrucci nog probeerde een dagsucces voor Pramac te scoren. Marquez was echter de meest geduldige en dat was nodig na een paar uitvalbeurten op rij. Marquez en Dovi nu samen 199 punten, Vinales derde op 183 punten. Doordat Pedrosa in de natte hel maar twee punten pakte staat Rossi nog steeds voor hem, al zal de Italiaan niet meer in actie komen na een dubbele beenbreuk. Michael vd Mark, superbike rijder voor Yamaha, zou op een shortlist staan om in Aragon in te vallen

http://michaelvandermark.nl/wp-content/uploads/sites/2/2017/04/2017_assen_friday.jpg

In de Moto2 was de Zwitserse garde op het appel. Thomas Lüthi verkleinde de achterstand op Franco Morbidelli door op de motor te blijven zitten. Morbidelli, Pasini en Baldassari gingen allen onderuit in de openingsfase en alleen Dominic Aegerter bleef nog over als obstakel. Hoewel Lüthi een paar pogingen deed pakte Aegerter hem iedere keer terug en won daarmee de eerste race voor Suter sinds 2014 in Duitsland, ook toen was Aegerter overigens de winnaar. Maleisiër Hafiz Syarin verraste met een derde plek voor Franco Bagnaia en Brad Binder. In de stand is Morbidelli nog wel leider met 223pt, Lüthi heeft er nu 214. Alex Marquez mocht dit weekend niet starten na een zware val, maar staat doordat ook Miguel Oliveira niet finishte nog derde met 155pt

De Moto3 kende de minst spannende race van het jaar. Romano Fenati reed met Joan Mir en Jorge Martin weg en terwijl de overige twee fouten maakte, bleef Fenati redelijk gemakkelijk overeind om met meer dan een halve minuut voorsprong te winnen. Mir bleef ondanks wat slippertjes rustig en kwam als tweede binnen, Fabio Di Giannantonio werd derde. Bo Bendsneyder was een van de velen die onderuit gingen, maar ook een van de weinigen die daarna zijn motor aan de praat kon krijgen. De Rotterdammer reed op het moment van zijn val vierde en klauwde zich weer van 20 omhoog naar 6, een mooie prestatie na twee uitvalbeurten op rij in Engeland en Oostenrijk. Volgend jaar maakt Bo promotie naar de Moto2, maar helaas niet binnen de KTM familie. Hij tekent een contract bij het Franse Tech3, die het weliswaar goed doen in de hoofdklasse met Folger en Zarco, maar in de Moto2 (een klasse gedomineerd door Kalex machines) hebben de Fransen hun eigen motor ontwikkeld, de Tech3 Mistral. Xavi Vierge en Remy Gardner halen om de zoveel tijd punten, maar ik heb ze nog maar weinig voorin mee zien doen.

Picasso 1
10 september 2017, 20:18
Het wordt spannend in de MotoGP. In een kletsnatte race in San Marino wint Marc Marquez het na de hele race rustig te hebben afgewacht in het wiel van Danilo Petrucci. Jorge Lorenzo probeerde vroeg in de race nog een gat te slaan, maar Pluvius straft meteen en de Spanjaard gaat onderuit. Dovizioso doet het rustiger aan en stelde zich met plek 3 tevreden, terwijl Petrucci nog probeerde een dagsucces voor Pramac te scoren. Marquez was echter de meest geduldige en dat was nodig na een paar uitvalbeurten op rij. Marquez en Dovi nu samen 199 punten, Vinales derde op 183 punten. Doordat Pedrosa in de natte hel maar twee punten pakte staat Rossi nog steeds voor hem, al zal de Italiaan niet meer in actie komen na een dubbele beenbreuk. Michael vd Mark, superbike rijder voor Yamaha, zou op een shortlist staan om in Aragon in te vallen.

Op het natte wegdek gleed het achterwiel van Marquez twee keer uit en kon hij gelukkig weer de motor onder controle krijgen. Hij reed tweede achter Petrucci; Dovicioso die voor stond op de wereldranking reed derde. Eigenlijk zou elke ander coureur denken: veiligstellen de puntenscore op tweede plaats, geen risico nemen want uitglijden betekent 0 punten en Dovicioso die dan niet meer in te halen is, twee keer met je achterwiel swippen is twee keer teveel dus geen derde keer flikken, er is al een waslijst aan coureurs uitgegleden zoals Lorenzo dus doe geen gekke dingen.................................en wat doet Marquez? -------> volle risico in de laatste ronde en Petrucci inhalen en de MotoGP van San Marino winnen. Pfff wat een risico nam hij, maar hij zou aan de andere kant Marquez niet heten als hij niet vol risico had genomen voor slechts 5 punten extra i.p.v. op veilig spelen.
Ook voor Petrucci geld dat hij vol risico naam maar voor heem stond een veel minder grote consequentie op het spele op het weerhouden van Marquez van 5 punten extra scoren in het belang van zijn teamgenoot Dovicioso. Dovicioso zelf haakte in de laatste twee rondes af een stelde zijn veilige aankomst op de derde plaats zeker.

Bizarre gebeurtenis trouwens bij Zarco. Zijn benzine raakte op in de laatste honderd meter op en hij duwde dan maar de motor rennend vooruit en wist ermee 1 punt veilig te stellen.

langlekker
12 september 2017, 14:50
vd Mark schijnt intussen bevestigd te zijn voor Aragon, leuk om weer eens een Nederlander in de elite klasse aan het werk te zien.
Zondag verbaasde Lorenzo wel door in de regen de koppositie te pakken en weg te rijden. Ik ken hem alleen als een rijder die in de regen niet durft.

Picasso 1
22 oktober 2017, 22:43
Joan Mir werd vandaag wereldkampioen in de grandprixklasse Moto3. Met nog twee races te gaan is hij vandaag op punten reeds kampioen geworden.

http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/10/22/15086431732070.jpg


Op de MotoGP werd in een spannende wedstrijd tussen Marquez en Dovizioso, door Marquez aan het langste eind getrokken en won hij vandaag opnieuw. Met nog 2 races te gaan heeft hij 33 punten voorsprong op nummer 2 Dovizioso. Op nummer 3 staat Viñales en op nummer 4 staat Rossi.

http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Motor/Imagenes/2017/10/22/Recortada/864876818_20171022084626-klJI-U432268905602oGH-980x554@MundoDeportivo-Web.jpg


Bij de Moto2 staat de Italiaan Morbidelli (21) aan kop en heeft met nog twee wedstrijden te gaan 34 punten verschil op de Zwitserse nummer 2 Thomas Luthi (12)

https://as01.epimg.net/motor/imagenes/2017/10/15/motociclismo/1508064233_041976_1508064283_noticia_normal.jpg

Picasso 1
12 november 2017, 15:23
Het wordt spannend in de MotoGP.

Em het werd zowaar spannend in de laatste wedstrijd vandaag. In de laatste rondes vloog Marquez uit de bocht toen hij probeerde Zarco in te halen maar wist met de motor weer op de baan te komen. En een ronde verder crashte Dovizioso die een kleine kans had om de MotoGP te winnen als Marquez uit zou vallen (of lager dan positie 11) en hij de wedstrijd zou winnen
Pedrosa won deze laatste motoGP wedstrijd na een inhaalactie in de laatste ronde op Zarco die bijna de hele wedsrijd vooraan reed, maar alle aandacht ging naar de viervoudige wereldkampioen van de MotoGP Marc Marquez

https://ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2017/11/12/album/1510490793_233827_1510496980_album_normal.jpg

Verder verloor Rossi zijn 5de plek op de wereldranglijst aan Pedrosa. Rossi lijkt me ondertussen vergane glorie voor wat betreft het ooit weer winnen van een MotoGP.

Sphinx
10 september 2018, 17:09
Een weekend waarin het hád kunnen gaan over een mooie overwinning van Andrea Dovizioso voor Ducati in Rimini, werd helaas overschaduwd door een onverbeterlijke recidivist.

https://twitter.com/MotoGP/status/1038748128940314624

Romano Fenati, al eens eerder weggestuurd bij de Valentino Rossi academy, rijdt tegenwoordig voor het team van wijlen Andrea Marinelli in de Moto2. Niet al te veel succes, maar hij gedroeg zich in ieder geval. Hij zou volgend jaar overstappen naar MV Agusta dat hem een contract bij Forward Racing aanbood.

Tijdens de afgelopen Moto2 race echter kreeg Fenati het aan de stok met zijn toekomstige teamgenoot Stefano Manzi. Manzi maakte een foutje en reed tegen Fenati op, waarop die in een Berserker Mode ging en nadat hij de "onverlaat" had ingehaald doodleuk met 200 kmh zijn hand uitstak en in de voorrem van Manzi kneep :eek: Dat er geen ongeluk van kwam mag een wonder heten.

Algauw kwam er een kettingreactie op gang:
- Fenati kreeg de zwarte vlag en werd gediskwalificeerd
- De FIM veroordeelde hem tot twee GP weekends schorsing (veel te mild, zeker voor een recidivist)
- Meerdere rijders (onder wie Lorenzo, Marquez en Cal Crutchlow) vonden de straf ook te mild, Crutchlow riep zelfs op tot een lifetime ban
- In ieder geval maakte MV Agusta vandaag bekend alles in het werk te stellen om te voorkomen dat Fenati volgend jaar het motormerk vertegenwoordigt
- Marinelli Snipers, zijn huidige team, heeft Fenati inmiddels ontslagen op staande voet.

De vorige keer werd Fenati door SKY VR46 uit het team én de Academy gezet omdat hij zich teveel liet afleiden door ruzie met (alweer) toekomstig teamgenoot "Pecco" Bagnaia en ruzie schopte met monteurs van zijn team (hij was blijkbaar ontevreden omdat de SKY KTM op dat moment niet kon aanknopen bij de Aspar KTM waarop Bagnaia reed), waarbij hij is gaan slaan en met dingen gaan gooien. Een halfjaar afkoelen als vrijwilliger in l'Aquila leek hem wat gekalmeerd te hebben (hij had zelfs geen enkele boete vorig jaar), maar helaas zijn we weer terug bij af, en lijkt een mogelijkheid tot terugkeer nu echt uitgesloten.

Willem2
10 september 2018, 18:38
Ontslagen en achter de playstation.

Big30
10 september 2018, 18:47
Wat een gekkie! Is dit ooit eerder voorgekomen? Misdadig wat Fenati deed.

Kwibus2
10 september 2018, 19:49
Life time ban voor dit heerschap is de enige juiste sanctie.

Willem2
7 oktober 2018, 11:19
Márquez stevent af op vijfde wereldtitel MotoGP
Marc Márquez stevent af op zijn vijfde wereldtitel in de MotoGP. De Spaanse wegracer vergrootte met de zege in de Grand Prix van Thailand zijn voorsprong in het kampioenschap en is bijna niet meer te achterhalen in de resterende vier races. ............. https://www.ad.nl/andere-sporten/marquez-stevent-af-op-vijfde-wereldtitel-motogp~a231c349/

Sphinx
7 oktober 2018, 13:35
Wonderen bestaan nog. Bo Bendsneyder werd vanmorgen 14e in de Moto2 race op die rotslechte Tech3 machine en pakt zowaar twee punten. Tevens werd bekend dat Bendsneyder na zijn aangekondigde vertrek bij Tech3 voor volgend jaar onderdak gevonden heeft bij het Nederlandse RW Racing team van Roelof Waninge. De Japanse chassisbouwer NTS levert komend jaar de motoren voor de NL'er. Andere wijziging volgend jaar is dat Ten Kate Honda de motorblokken voor de Moto2 niet meer zal tunen. Triumph wordt de nieuwe leverancier van motorblokken.

bocariver
20 juli 2020, 13:12
Something unusual last Sunday for first race of moto GP in Spain.
Fabio Quartararo won for first time at this level with pole position. The champion Marc Marquez felt with injured arm.

It was 21 years since last French victory with Regis Laconi.
But this time, it is a competitor for world tittle champion and it is not a one shot.
The French could make it again next Sunday on same circuit and we will wait réaction of Marc Marquez when he will be back ( May be this sunday)

Sphinx
20 juli 2020, 17:57
Quartararo has been on a roll since last year, so good to see he finally won a race. He was already very good since 2014 when he reigned in the CEV Spanish Open, but after that meteoric rise he stalled a bit in Moto3 and Moto2. The standard bike was the Kalex chassis, but he didn't like the style of riding he had to adopt. When Pons Racing dropped him he switched to a more unpredictable and (allegedly) more unreliable Speed Up, but I think it was the switch from Honda standard engines to Triumph that really helped here. Yamaha's Wilco Zeelenberg was impressed enough to sign him for the Petronas team in 2019 even before they had run one Moto race in 2018 and his faith paid off.

bocariver
26 juli 2020, 23:45
Second in Jerez , second pole position and second win for Quartararo.

This time, it was more easy because he did not missed his start. Marquez was too injured to compete. Vinales and Rossi fought for second and third place.
Rossi is back on podium since 2019 america race. Bagnaia was unlucky on Ducati with engine failure when he xas on way of second place.
Next race in Brno...

Sphinx
28 juli 2020, 17:03
@admin, waarom staat het MotoGp topic eigenlijk onder In Memoriam en niet onder algemeen geijsbeer?

Willem2
28 juli 2020, 19:15
@admin, waarom staat het MotoGp topic eigenlijk onder In Memoriam en niet onder algemeen geijsbeer?

Geen idee ...
Waarschijnlijk sterven er zoveel :rolleyes:

Sphinx
28 juli 2020, 20:35
Als het om het overlijden van motorblokken gaat dan heeft Yamaha wel een probleem. Rossi en Vinales hebben er samen al vijf blokken doorheen gejast en de overgeblevenen zijn terug naar Japan ter analyse. Bij satellietteam Petronas is Quartararo wel zuinig, maar Morbidelli heeft ook al twee pechgevallen gehad. Marquez had door als een toerist mee te rijden nog punten kunnen scoren, maar dat was waarschijnlijk niet verstandig geweest in zijn toestand

bocariver
29 juli 2020, 16:16
Next race in Brno on 09 of august will be interesting.
Marquez will be on better health but not 100 %, the circuit is not the best for Yamaha because they lack of top speed, good opportunity for Ducati...
If Quartararo survive , it will be a sign...

bocariver
7 augustus 2020, 23:05
Marquez is out for Brno.
His try to run in last race had catastrophic consequences. He broke a metal piece inside his arm and now he will miss Brno and Austria too.

Vinales and Bagnaia tasted the macadam again in warm up this morning.

Quartararo looked little nervous but still the most fast for friday.

bocariver
8 augustus 2020, 14:13
First time that i look some qualification in moto GP.

Bagnaia was out for physical reason ,he was the most quick pilot of aprilia in begin of season.

Quartararo was leading before the last minutes , Vinales is definitely less fast (5th position) like Rossi (10th).

But there was too brother Espargaro who tried something but they were too short.

Then arrived THE SURPRISE, we waited one Aprilia but the pilot was unespected.

Johan Zarco who is totally lost since 2 years after signing for KTM and reborn this year with Aprilia with the last seats of the team.

He made an amazing round taking the pole position. Quartararo tried to beat him in a furious last round but he slided and fall without injury.

Tomorrow, race with 2 frenchies on top. Most difficult will be not fall in Brno with a circuit very old and dented.

Sphinx
8 augustus 2020, 14:46
Yes! Good to hear Zarco found his speed again, but he's not riding an Aprilia, he's on a Ducati (don't remember if Avintia has a 2019 or 2020 spec bike)

bocariver
8 augustus 2020, 15:19
Yes! Good to hear Zarco found his speed again, but he's not riding an Aprilia, he's on a Ducati (don't remember if Avintia has a 2019 or 2020 spec bike)

Thanks to correct me, I am so young in moto GP.

But to be honest, it is look more spectacular than formula one ( except last 2 round last week and sometimes Canada GP)but it is possible that it is by famous french chauvinism.

Sphinx
8 augustus 2020, 15:34
No problem. To be honest, I'm a fan from Zarco since his Moto2 days, always trying a backflip when he won a race. like here in Austria.


https://www.youtube.com/watch?v=hJM3yWqVapk

Start in 125cc was slow, but he won Moto2 twice (smart move to stay that year. And in MotoGP he really made the official Yamaha boys look outdated when he could fight for podiums on the Tech3 bike which was one year older. I was actually mad when Poncharral made the move to become a KTM team, as they were shit at that time. Too bad the thing didnt suit him, but the Duc works better.

And you're right, the MotoGP is a lot more spectacular now than F1. In fact, if anyone asks me what the best raceclass is now on four wheels, i'd say Formula 2. Everyone has the same car, the teams have very little time to get the setup right and the mix of good drivers, bad drivers, complete idiotic drivers and talents is way funnier to watch. Only it's hard to find live coverage when you don't have Sky Sports or Ziggo (don't know who broadcasts motorsports in france)

Sphinx
9 augustus 2020, 13:48
jajajajaja, Zarco toch nog op het podium

Eerlijk is eerlijk ik had niet meer verwacht dat Johann vandaag nog zo ver voorin mee zou doen, maar hij doet het helemaal niet onaardig. Start was helaas slecht, maar goed teruggekomen. Hij kreeg nog een long lap penalty (strafrondje) voor een botsing met Pol Espargaro maar volgens mij kon ie daar niet veel aandoen, Espargaro komt veel te woest terug en Zarco kan niet in lucht oplossen.

Frappant, nou had ik het gisteren over de slechte KTM,s, maar die problemen lijken opgelost dit jaar. Brad Binder, normaal een brokkenpiloot, houdt wel van de Tsjechische hitte en rijd gewoon naar de eerste zege voor KTM en voor Zuid Afrika in de MotoGP. Op twee wel een Petronas, maar het is de verkeerde, Franco Morbidelli. Quartararo zakte er helaas een beetje door op het einde (verkeerde banden of gewoon de motorblok-problemen die Yamaha af en toe heeft?)

bocariver
9 augustus 2020, 14:05
I was looking this race on spanish media.

About collision between Pol Espargaro and Zarco, even spanish technical commentor recognized that there was no infraction.

So, Zarco deserved his place on podium.

About Quartararo, he left efficiency all along the race and finished 7th but this place could be important in end of championship, he is again before Vinales, Dovizioso, Nakagami and Pol Espargaro.


Quartararo leads championship with 59 before Vinales 40 , Morbidelli 31, Binder 28 and Zarco 28.

Now , I can sleep before formula 1 race.

bocariver
15 augustus 2020, 15:14
I looked qualification of moto GP and formula one.

Boring formula 1 gift the usual result.

In moto GP , there was more emotions. Maverick Vinales caught the pole position after 2 bad weeks. On first line, he will share with Miller and Quartararo.
Zarco is 9th, Rossi 12th and Binder Far (Last winner GP).

Tomorrow , I will look moto GP more than formula 1.

Sphinx
16 augustus 2020, 14:35
beschermengelen hadden het heel druk vandaag in Oostenrijk. In de Moto2 een zwaar ongeval waarbij Enea Bastianini onderuit ging na turn 1 en de motor van Hafiz Syarin over zijn wrak gelanceerd werd! Ook Edgar Pons en Andi Farid Izidor kwamen ten val. Behalve schrammen, blauwe plekken en gedeukte ego's lijkt iedereen er zonder problemen vanaf te komen.

In de MotoGP was het nog closer. Johann Zarco kwam in aanvaring met Franco Morbidelli richting Remus en beiden kaatsten er hard af. Hun motoren knalden stuurloos door het veld en misten op een haartje na Vinales én Rossi toen die de bocht namen :angst: Dovizioso won uiteindelijk de race voor de verrassende Suzuki rijder Joan Mir en Jack Miller. Voor KTM blijft het hollen en stilstaan. Espargaro zat er goed bij, maar na de restart waaide hij van drie terug naar de middenmoot, waar hij zich in de voet schoot na wijd te zijn gegaan, want hij knalde boven op merkgenoot Miguel Oliveira. Die twee zullen elkaar de komende tijd geen verjaardagskaarten sturen.

Picasso 1
16 augustus 2020, 14:52
beschermengelen hadden het heel druk vandaag in Oostenrijk.
In de MotoGP was het nog closer. Johann Zarco kwam in aanvaring met Franco Morbidelli richting Remus en beiden kaatsten er hard af. Hun motoren knalden stuurloos door het veld en misten op een haartje na Vinales én Rossi toen die de bocht namen :angst:

Met name Viñales en Rossi mogen de beschermengelen dankbaar zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=ZpqSq-s87FQ



https://www.youtube.com/watch?v=qdjCfTFsJl0

bocariver
20 september 2020, 14:51
Race today in Misano.

Maverick Vinales won before Mir (Suzuki) and Pol Espargaro(ktm).
Quartararo who started championship strong was in bad series of race. Today, He finished 4th but with a penalty of 3s . Without that, he would be 3rd.

Francesco Bagnaia was leader of race since beginning with a comfortable margin but he crashed himself alone 3 round before arrival.

About world championship, we have 6 races and 6 differents winners. Dovizioso is first with little points on Mir,Quartararo and Vinales.

Picasso 1
20 september 2020, 16:08
Volledig Soaans podium vandaag met Viñales als winnaar. Quartaro verliest de derde plaats aan Espargaro wegens strafseconden.
Met name Mir reed indrukwekkend, iedereen inhalend van 11de plaats naar 2de. Terwijl Espargaro en Quartaro met een ondelinge strijd bezig waren, haalde Mir ze spectaculair beide in.

34216

Na het uitvallen van Marquez lijkt de strijd te gaan tussen Dovizioso, Quartaro en Viñales, die nu qua punten heel erg dicht op elkaar zitten. Maar na de prestatie van vandaag, beter om Mir (voorheen wereldkampioen Moto3) niet te onderschatten als eventuele 4de kandidaat voor de eindzege.

34217

bocariver
27 september 2020, 01:04
Very important race tomorrow in Catalunya.

When it is close, all points are important.Morbdelli in pole, Quartararo in first line with Rossi.

bocariver
27 september 2020, 14:22
Still 14 laps in race.
Dovizioso is out with Zarco.
Vinyles is far (15), Yamaha dominates with Quartararo, Morbidelli and Rossi , then Miller for Ducati and Suzuki of Mir and Rins.
Morbidelli just made mistake and fall 3rd position.
It smells good for Quartararo

bocariver
27 september 2020, 14:35
6 laps from finish.

Quartararo made a gap, Rossi feel and let fight Morbidelli and Mir for podium.

Vinales is 10 now.

bocariver
27 september 2020, 14:45
Quartararo won and take lead of world championship.
Second Joan Mir who finish every time well and second in championship.
3- Rins
4- Morbidelli
9- Vinales

Picasso 1
27 september 2020, 15:21
Derde winst voor Quartararo. Dovicioso verliest zijn nummer 1 positie in het algemeen klassement. Ook Mir doet goede zaken door 2de te eindigen.
Verliezers vandaag zijn Dovisioso die crashte en Viñales die middenmoot bleef. Verder crashte ook Rossi die vandaag een kans had weer eens een race te winnen
Dit is de nieuwe stand:

34258

Picasso 1
25 oktober 2020, 12:29
Nieuwe stand na de wedstrijden van Le Mans en Aragon. Joan Mir heeft de koppositie van Quartararo overgenomen. Viñales en Dovizioso blijven dreigend op posities 3 en 4. Wordt een spannende MotoGP dit jaar met 4 potentiële eindwinnaars en met nog maar 4 wedstrijden te gaan.

34389

Vandaag om 13 uur is de volgende wedstrijd in Teruel. De kwalificatierondes resulteerden in de volgende startposities met deze keer een Japanner op nummer 1.

34390

bocariver
25 oktober 2020, 18:18
Good win from Morbidelli.

Mir scored big points to grom his advance in world championships.

Quartararo is still second and ate his black bread with 14 pts late.

Next 2 races in Valencia on a good circuit for french and Yamaha. He will play all in there.

Picasso 1
25 oktober 2020, 18:48
34392

Dovizioso, Quartararo en Viñales kunnen het al meerdere wedstrijden niet waar maken, rijden te onregelmatig. De meest regelmatig hoog presterende coureurs zijn de Suzukis met Rins (vandaag 2de) en Mir (vandaag 3de) met verder verrassende wisselende winnaars zoals Petrucci of vandaag Morbidelli. Alex Marquez wordt steeds beter en waarschijnlijk een coureur om rekening mee te houden volgend seizoen (na verschillende coureurs ingehaald te hebben kwam hij vandaag ten val). Quartararo en Viñales lijken de agressie te missen die Mir wel heeft om de absolute top te bereiken. Slechte kwalificaties elke keer in de voorrondes van Mir maar bij de officiële wedstrijd als het er om spant haalt hij elke keer bijna iedereen in. Nieuwe stand met nog maar 3 wedstrijden....

34391

bocariver
8 november 2020, 13:00
Time of race in Valencia and money time for world championship.
Joan Mir is very well because all opponents had problem.

Start in 2 minutes.

bocariver
8 november 2020, 13:01
Time of race in Valencia and money time for world championship.
Joan Mir is very well because all opponents had problem.

Start in 2 minutes.

bocariver
8 november 2020, 13:06
In end of round 1, Finished for Quartararo who fell in same time of Aleix Espargaro.

Mir is 3rd with golden position for be world champion. Vinalés is last because he started for stand , Dovizioso and Mobidelli are not in top 6.

bocariver
8 november 2020, 13:22
At 16 laps from arrival, it is obvious that it is victory day for Suzuki.

Rins is first before Mir , They prepared a double and a duel for world championship in last 2 races.

Other candidates are miserable. Morbidelli and Dovizioso are 9 and 10, Vinales 15 from stand and Quartararo is 16 after his fall and he try to save 3 place in world championship.

Picasso 1
8 november 2020, 13:36
Mir has taken the lead from Rins. Quartararo and Viñales seem to have lost their chance for worldchampionship (unless Mir also falls, in MotoGP this always is a risk). Rins has a big chance to take second or third place in worldchampionship. Alex Marquez falls again!
Further on, Morbidelli and Dovizioso don't seem to be able to compete.

bocariver
8 november 2020, 13:51
At 8 laps from arrival , Mir taked the lead by overtaking his team mate Rins.

It was first time that Mir was in leading position ever in this season when he is favorite for tittle.

Mir Finished his show by his first victory in front of Rins before an extatic Suzuki stand.

Dovizioso finished 8, Morbidelli 11, Vinales 13 and Quartararo 14.

There is now a gap of 37 points between Mir and Rins and Quartararo equal on world championship. With a race on same circuit next week, we can say that it is done for Joan Mir , he will succeeded to Marc Marquez as world champion.

Picasso 1
8 november 2020, 15:50
Vandaag op de derde laatste ronde van MotoGP 2020 heeft Joan Mir gewonnen. Goeie dag voor de Suzkis die nummer 1 en 2 (op 2 Alex Rins) werden.

https://www.nieuwsmotor.nl/templates/yootheme/cache/joan_mir_valencia-acd72393.jpeg

Mir staat nummer 1 op de wereldranglijst maar dat was tot aan vandaag enkel op punten, vandaag heeft hij zijn allereerste GP race gewonnen. Quartararo (3) en Morbidelli (2) hebben de meeste races gewonnen dit jaar maar zijn verder niet voldoende consequent aan de top.

Nieuwe stand met nog twee races te gaan:
34446

Quartararo die gevallen was, heeft zijn nummer 2 positie kunnen behouden op Rins door de race wel (rustig) uit te rijden en zo alsnog 2 punten te pakken vanwege andere uitgevallen coureurs. Opvallend is verder de slechte positie op de ranglijst van Dovizioso die de afgelopen 3 jaar elke keer 2de werd en enkel Marc Marquez voor zich moest dulden, maar nu niet kan profiteren van Marquez afwezigheid.

bocariver
15 november 2020, 13:49
Congratulations to Joan Mir for his world champion tittle.

Sphinx
15 november 2020, 15:44
Voor het eerst sinds 20 jaar een WK titel voor Suzuki, Joan Mir volgt Kenny Roberts Junior op. Helaas lijkt Quartararo dan toch onder de druk bezweken, al moet er bij opgemerkt worden dat ook Mir slecht begon dit weekend met een 12e plek op de grid. Ander opvallend detail, de Fransman wil volgend jaar op de OUDE Yamaha kunnen rijden, omdat hij de nieuwe motor waar dit seizoen Vinales op rijdt niet vertrouwt. Daarnaast klaagde Vinales ook dat er nauwelijks naar zijn feedback wordt geluisterd, hetzelfde leek ook bij Ducati aan de hand. Misschien moet Jack Miller maar het zelfde vragen als hij van Pramac naar het officiële team gaat.

Picasso 1
15 november 2020, 19:35
Met nog één wedstrijd te gaan is Joan Mir de nieuwe wereldkampioen in 2020. Hij kon de wedstrijd rustig uitrijden na opnieuw een val van Quartararo. In het jaar waarin Marc Marquez uitgevallen is, hebben Dovizioso en Viñales er niet van kunnen profiteren. Nieuwe kanshebber Quartararo die wel om de wereldtitel streed heeft het in de laatste wedstrijden niet meer kunnen waar maken, te vaak uitgevallen. Wordt interessant volgend jaar als Marc Marquez weer van de partij is.

Dit is een tweede wereldkampioenschap voor Mir, in 2017 was hij wereldkampioen van de Moto3 klasse.


https://www.youtube.com/watch?v=qTh8F67_SUA

In de laatste nog te rijden wedstrijd zal het nog spannend worden voor plaatsen 2 en 3.

34462

Picasso 1
15 november 2020, 20:08
'Vroeger' was het echt wel beter.


Nog een poging met die smerige vrouwonvriendelijke foto's.

26664

26665

26666

26667

26668

26669

26670

26671

Big30
16 november 2020, 07:28
In de tijd dat je nog de indeling 50/80, 125, 250, 350, 500 cc en zijspan had (lang geleden dus :biggrin:) volgde ik het wegracen nog intensief. Nu lijkt het erop dat het vooral een tweestrijd Italie Spanje is met af en toe nog een Japanner een verdwaalde Fransman of Brit.

Jammer, al lijkt het erop dat als de TT in Assen weer doorgaat het publiek in grote getale wel blijft komen. Dat dan weer wel.

Maar goed kijk naar de F1, daar wint iemand al 7 jaar op rij. Ook niet echt spannend ... .

Picasso 1
22 november 2020, 15:23
Vandaag is de laatste wk race voor MotoGP, Moto2 en Moto3 gereden

Bij de MotoGP werd deze laatste race met oppermacht gewonnen door Oliveira. Joan Mir, die reeds vorige week wereldkampioen werd, viel uit met motorpech, plek 2 werd door Morbidelli geconsolideerd en plek 3 van Rins kwam niet in gevaar wegens erg zwak rijdende concurrentie.

34499

Bij Moto2 werd de Italiaan Bastianini moeizaam wereldkampioen in deze laatste race (met 8 punten voor op Italiaan Marini).

34500

Bij Moto3 werd de Spanjaard Arenas ook moeizaam wereldkampioen met slechts 4 punten verschil op Japanner Ogura en Italiaan Arbolino.

34501

Sphinx
22 november 2020, 17:03
Arenas leek idd eerst niet door te hebben dat hij had gewonnen, maar het ging dan ook van kwaad naar erger voor m toen Toni Arbolino zo snel dichtbij kwam. Uiteindelijk toch afgemaakt. Het kleine Team Italtrans was in de Moto2 in extase na dat Enea Bastianini de titel binnensleepte. Opvallend, beide kemphanen in de moto2: Bastianini en Luca Marini, gaan naar de MotoGP als teamgenoten van een nieuw op te richten Ducati team, gesponsord door hun huidige Team Sky Italia VR46 (opleidingsteam van Rossi). Ook zal volgend jaar Barry Balthus uit Luik in de Moto2 rijden, hij vervangt Bo Bendsneijder die veel te laat op gang kwam dit seizoen en pas in de laatste 3 races punten pakte. Bo verlaat de MotoGP cyclus en rijdt volgend jaar in de World Supersport

bocariver
28 maart 2021, 19:06
First race in Qatar today.
Marc Marquez is still injured.
Frenchies Quartararo and Zarco are back after deception from last with some better machine.

Pole position from Francesco Bagnaia on Ducati. We know already that Ducati is the most fast on straight line with record for Zarco.

On Start, Ducati made old shot with 4 pilots, Miller, Bagnaia, Zarco and Jorge Martin, 3 Yamaha behind, SUzuki far...

Bagnaia taked the lead and seems to dominate the race but behind, it was moving. First , Maverick Vinalés was in approach from place 6 and both Suzuki came back like last year with Rins and world champion Mir.

When Vinalés taked the lead at 6 round from end , Zarco overtaked Bagnaia too. A group of 6 to 8 pilots were in very little gap.

Vinalés showed is superiority and digged a gap from 2s to win . Behind Joan Mir caught second place in last round but he missed his last turn and speedy Ducati came back to kick him from podium.

Zarco 2nd, Bagnaia 3rd.

2s later Quartararo kept place 5th before Alex Rins.

Great race and Great start of season.

Picasso 1
28 maart 2021, 19:46
Spectacular match in which Marquez was still not present (he expects to participate starting the 3rd match). Mir came from 10th position and overtook most drivers in front of him until 3rd place in the second last round (this is the way he became champion last year with lots of 2nd and 3rd places coming from positions far behind). And he also managed to overtake the second position from Zarco in the last round. But he missed sharpness in the last curve before the finish, although the distance from Zarco and Bagnia was at that moment comfortable enough, but that mistake made it possible for the faster Ducatti's to overtake him back in the last straight line to the finish.
Quartaro lost his position but came little by little back to 5th position as 'damage control' to keep up in the classification for coming races that fit more his style.

About Viñales, one does never know what to expect from him. Losing or winning, everything is possible with him. Today he won, we will see if he can keep up at the top.

34997

Picasso 1
4 april 2021, 18:50
First race in Qatar today.

Frenchies Quartararo and Zarco are back after deception from last with some better machine.


And in the second race today they finished at positions 1 and 2. Big party today in house bocariver.
Spectacular race with many overtakes, not only in the top positions but also behind with Mir and Miller who touched each others motor a few times. Same between Viñales and Rins.
This is clearly not as boring as Formula1, the MotoGP is much more spectacular and full of action with several potential winners.

According to Eurosport comment, the last time two french riders where on podium for the highest motoclass was in 1954.

bocariver
4 april 2021, 18:56
What a race today for the second Losail in Qatar.....

I missed start Jorge Martin ( a rookie) was leading before a group with Zarco and all Ducati , Rins was not far and Yamaha of Quartararo and Vinales were 8 and 9.

Martin made an amazing race with Zarco in his back behind Quartararo made a fantastic come back round by round. Bagnaia made a mistake on turn, then Miller and Mir (peace) had some words with some touching.

QUartararo overtaked Both. From place 4 at 7 round from end he passed on side of Rins, Zarco and Martin at 4 rounds from end.

He knew that Ducati could overtake in last straight line , so Quartararo pushed in turn and digged a gap enough big to win. It was fight behind between Martin, Zarco and Mir.

2 turn from end , Zarco attacked Martin to catch second place. For France, It is Austerlitz.

3rd Martin, 4th Rins, 5th Vinalés. Incredible race with an incredible result for me.

bocariver
4 april 2021, 19:00
This is clearly not as boring as Formula1, the MotoGP is much more spectacular and full of action with several potential winners.

I look formula 1 only because of Sphinx's game, race of Hamilton and others are often boring.

No party unfortunately, curfew from 19-00.....

Sphinx
4 april 2021, 19:07
Vive la France! Grappig om te zien net hoe Zarco en Fabio luidkeels met La Marseillaise meezongen en Martin keek alsof hij de volumeknop niet kon vinden ;) Snelheid is niet alles zo blijkt. Je kan als Ducati een motor met de hoogste topspeed, de beste launchcontrol en de snelste acceleratie hebben, maar de beste piloten van de Italianen zitten voorlopig in het klantenteam. Martin met een verrassende pole, Zarco die ein-de-lijk een beetje constant lijkt te zijn. Maar goed, ik weet het, begin vh seizoen etc. Knap van Yamaha na een lastig seizoen dat nu zowel Vinales als Fabio hier gewonnen hebben

bocariver
18 april 2021, 12:28
I wait a new spectacular race in half hour in Portimao.

Marc Marquez is back, 6th . In pole, we have Quartararo. Rins and Zarco are in first line. Rookie Jorge Martin is injured after a fall.

I can not wait...

bocariver
18 april 2021, 13:52
After a bad start , Quartararo go back to 5th place.

It was a fight between both Suzuki and Zarco,but step by step Quartararo came back.

He taked lead with Rins in wheel to dig a gap, behind Zarco,Mir,Miller, Bagnaia and Mobidelli were in group.

Then some pilots fell. Miller first, Rossi,, Then Rins and lastly Zarco...

Quartararo was alone without pressure to win a new victory. Bagnaia was back in second , Mir 3rd and Morbidelli 4th.

Fabio Quartararo becomes leader of world championship.

Marc Marquez finished 7th and was not in capacity to fight for win. He was a great champion but he will need some time to be again in winner race.

Picasso 1
18 april 2021, 14:17
Like the previous year Quartararo wins both the 2nd and 3rd race of MotoGP and leads the championship. The only competition came from Alex Rins who was chasing him but Alex crashed and Zarco took over the second position. Zarco experienced the same 'luck' and his tyre slipped even not being in a curve (too soft tyres?). They were both very disappointed since they seem to have higher chances this year.
Other crashes came from Rossi (it's totally over and out for him) and Miller.

Mir did very well and finished in third position; last year he won the championship being very consistent with lots of third positions and only 1 race win.
Marc Marquez return was very hard for him. But a 7th position with pain in his arm and not having competed for almost a year is very well done. We will see if he can catch up, difficult to say after his first race coming from injury.

And the standings.....
35071

Sphinx
18 april 2021, 17:20
Pedro Acosta. Onthoud u die naam, zeker als u Picasso heet, die knul gaat of heel veel kampioenschappen scoren of hij wordt een toptalent dat zijn klasseflitsen afwisselt met momenten van waanzin. Vorige race in de Moto3 startte hij in Qatar vanaf helemaal achteraan, reed het gat naar de matadoren weer dicht en won gewoon de race. Dit keer bleef hij netjes in de kopgroep zitten achter Dennis Foggia, tot de laatste ronde, bam ervoorbij en klaar.

De terugkeer van Marquez in de MotoGP was een lastige, maar hij liet zien het nog te kunnen ondanks alle mechanische updates in zijn arm (zou er 6 miljoen voor zijn betaald?). Na wat gevechten in de kop in het begin liet hij zich wat terugvallen en profiteerde nog van valpartijen van Rins en Zarco. De motor werd gewoon te licht aan de achterkant op dat punt, dan ben je alle grip kwijt als je verkeerd remt. Fabio pakt weer een verdiende zege, Bagnaia red een slecht weekend voor Ducati (Miller en Zarco gecrasht, Martin niet gestart na een zware klapper in de trainingen)

Picasso 1
2 mei 2021, 15:27
Geen "Marcha Real" en geen "Marseillaise" vandaag bij de winnaar van de MotoGP. Maar wel de "Advance Australia Fair" ter ere van de winst van Jack Miller die tranen van blijdschap liet. Jack Miller heeft hiermee nu voor de tweede keer een MotoGP race gewonnen, op de Moto3 heeft hij 6 races op zijn naam staan.

Tot de helft van de wedstrijd reed Quartararo aan kop en het leek duidelijk dat hij nomaals een MotoGP race zou winnen, nu in Jerez. Onbegrijpelijke wijs vertraagde hij en werd hij plotseling door de een na de ander ingehaald. Wat was er aan de hand vroegen allen zich af? Achteraf blijkt hij een blessure aan zijn arm te hebben opgelopen waar hij aan geopereerd zal moeten te worden. Geen idee wat dat betekent voor het vervolg van MotoGP voor Quartararo.

Marc Marquez was tijdens de kwalificatieronden hard gevallen maar heeft vandaag een prima 9de plek behaald. Even wat races aankijken hoe het zich bij hem ontwikkelt.

Mir deed wat hij vorig jaar ook vaak presteerde en met die tactiek het wereldkampioenschap won, elke wedstrijd dicht bij de kopgroep eindigen zonder zelf de winst van races binnen te halen. Mir staat nu nummer 4 in de ranking.

Korte impressie van de race: https://twitter.com/MotoGP/status/1388834045904183301?s=20



Pedro Acosta. Onthoud u die naam, zeker als u Picasso heet, die knul gaat of heel veel kampioenschappen scoren of hij wordt een toptalent dat zijn klasseflitsen afwisselt met momenten van waanzin. Vorige race in de Moto3 startte hij in Qatar vanaf helemaal achteraan, reed het gat naar de matadoren weer dicht en won gewoon de race. Dit keer bleef hij netjes in de kopgroep zitten achter Dennis Foggia, tot de laatste ronde, bam ervoorbij en klaar.

Een 16-jarige. Ik zie dat hij vandaag voor de derde keer achter elkaar gewonnen heeft en al een gat van 50 punten heeft geslagen op nummer 2 in de ranking van Moto3.
Eindstuk van de race: https://twitter.com/Eurosport_NL/status/1388794017429733377?s=20

https://as01.epimg.net/motor/imagenes/2021/05/02/motociclismo/1619955917_383542_1619957277_noticia_normal_recort e1.jpg

Sphinx
3 mei 2021, 20:08
Opvallende opmerking van Aki Ajo voor de camera van Servus TV. Pedro Acosta heeft niet de rijstijl van een Spanjaard, maar rijdt als een Ozzie. Gevraagd naar voorbeelden vindt Ajo dat Acosta veel lijkt op de Australiërs Wayne en Remy Gardner en ook Casey Stoner in zijn Ducati tijd, alledrie rijders die veel met dirtbikes trainden. Acosta zit al sinds zijn 5e op motoren dus dat zal zeker zijn invloed hebben gehad.

Dat arm-pump probleem blijft Fabio achtervolgen, hij is er al eens aan geopereerd. Pedrosa heeft daar ook vaker operaties voor gehad, en hij kwam er nooit helemaal vanaf. Miller bleef nu eens eindelijk óp de motor zitten en dat begon tijd te worden ook. Hou Mir inderdaad in de gaten bij Suzuki, net als vorig jaar sloom gestart maar hij blijft punten scoren, iets waar heethoofd Rins nog wat van kan leren

bocariver
15 mei 2021, 17:08
Tomorrow in LE MANS , FRANCE GP.

Quartararo is back from injury and made pole position before Vinalés,Miller and Morbidelli.
Zarco is 5th.

Big race waited but a big question about weather. If dry, Quartararo and Yamaha will be difficult to beat if wet may Zarco or Marqués.

bocariver
16 mei 2021, 12:56
Start of race in 4 minutes. It is dry for the moment...

Best start for Miller but Vinales overtaked him. Quartararo is third in good rhytm. Zarco 11th with bad start . Morbidelli crashed with injury on knee.

First drops of rain after 3 round.

White flag, they changed motor bike in stand , I never seen that...

bocariver
16 mei 2021, 13:18
After stand stop Marc Marqués is first before Quartararo and Miller. they have 15s second on others...
Rins and Mir fell.
Zarco is back on 5th . Miller and Bagnaia must make 2 long lap penalty for high speed in Stand.

Waouw, Marqués fell when he had everything to win.

Quartararo first with a Yamaha not made for rain.

bocariver
16 mei 2021, 13:24
At 15 round from end , Miller take the lead and nobody can stop him for victory.

Quartararo is second and he had to stay on his bike for world championship, 12s behind , it is Nakagami on Honda and Zarco on 4th position.Alex Marqués 5th.
Vinalés 11th and Bagnaia 12th.

bocariver
16 mei 2021, 13:36
It is drying. Miller keeps his nerves , Quartararo too but Zarco overtaked Nakagami and come back like supersonic for second place .
Alex Marqués 4th, Nakagami 5th , Bagnaia back on 7th , Vinalés 9th.

bocariver
16 mei 2021, 13:49
1- Miller
2- Zarco
3- Quartararo leader of world championship
4-Bagnaia , one point behind.
5-Petrucci

Picasso 1
16 mei 2021, 14:29
I could not see it, today it wasn't transmitted anywhere.

bocariver
16 mei 2021, 14:44
Streaming piracy is still possible.

In France, it was in clear and for free on C8. They made an effort. You missed a nice race....

Sphinx
16 mei 2021, 16:14
Blij dat ik Servus TV nog kon volgen, was een leuke race. Ducati 1-2 had ik hier niet verwacht, maar goed afgemaakt door Miller en Zarco. Jammer dat niemand de gok durfde te nemen en iedereen op het zelfde moment ging stoppen. En jammer dat Marquez de kans op een zege laat liggen, 2x onderuit zucht....

In de Moto3 had Acosta iets dergelijks, begon al van 15, klom op naar 8, ging onderuit en moest weer achtervolgen. Voorsprong was groot dus een 6e plek was goed dit keer. Garcia won de race uiteindelijk voor Salac en Ricardo Rossi.

In de Moto2 zowaar een beetje Neerlands hoop. Bo Bendsneyder heeft zijn armpump operatie goed verteerd en vertrok van 6. Na zijn langzame start tot 11 teruggevallen, maar netjes teruggeknokt naar plek 5, KTM pakte een 1-2 met Fernandez en Remy Gardner

bocariver
29 mei 2021, 17:27
Moto GP in Toscana tomorrow.

On pole Quartararo with Bagnaia and Zarco on first line. Amazing race tomorrow...

Sphinx
30 mei 2021, 11:19
Jason Dupasqier is overleden. De Zwitserse moto3 racer kwam gisteren hard ten val bij de kwalificatie in Mugello en werd nog geraakt door een andere motor. Hij werd met ernstig hoofdletsel afgevoerd naar het ziekenhuis van Florence, maar heeft het niet overleefd :frown:

bocariver
30 mei 2021, 13:11
A thought about Jason Dupasquier.

Race start with Bagnaia as leader with 2 french behind; First crash with Marc Marquez and from Francesco Bagnaia.

He let Quartararo and Zarco fighting for leader wit oliveira in wheels of group. After second group with Miller, Mir and Rins.

bocariver
30 mei 2021, 13:23
Quartararo out a high rhytm and escaped alone with a gap of 3s on Zarco and Oliveira. After 2 Suzuki are coming back before Miller , Alex Espargaro and Binder. Still 12 rounds.

Still 6 laps, Quartararo is in control and slow down.

Behind fight for 2nd place between Oliveira and Mir ; Zarco had to slow down because of crash in warm up with Bastianini in back of his moto . He is still 5th with Binder behind, Rins is 4th.

Update: 1- Quartararo , el diablo won again.
2- Oliveira for Ktm
3- Mir
4- Zarco because Rins Crashed himself
5- Binder
6- Miller

Picasso 1
30 mei 2021, 14:05
Quartararo dominated with big difference and wins again. Bagnaia who chased him and was second in the ranking with only one point behind, crashed which made this race easier for Quartararo. Alex Rins does what he is always good at, crashing. Oliveira first lost second position to Mir because of penalty points but was then reinstated because Mir was also penalised. Mir also did what he always does, finishing always in good position and just adding points and a podium place.
Zarco lost head positions during the race and Viñales doesn't live up to the expectation.

Next race will be in Cataluña next weekend.

Standings

35243

bocariver
5 juni 2021, 20:50
Tomorrow , Montmelo GP with a new pole position for El diablo Quartararo.
He will share first line with Miller and Zarco. Bagnaia 9th, Vinales6th, Mir 10th, Rins broked his arm last week.

bocariver
6 juni 2021, 13:04
Again an amazing race in moto GP;
On start, Oliveira and Jack Miller were leaders before Quartararo and Zarco.
After , it was a long fight and successive overtaking.

Marc Marquez made his usualcrash with Espargaro bro'S.

Oliveira made a gap but step by step Quartararo came back to take the lead at 9 round from end. In Same time, Zarco was coming back to from place 6 to 3rd. Mir who was 2nd had to slow down because his tyres were tired.

Oliveira overtaked QUartararo who must slow down too and who had problem with combi. Zarco overtaked him too.

In last round, Zarco was close to come back for victory on Oliveira but portuguese resisted for 0,2s , Quartararo made the same with Miller in his back but he received a penalty of 3s and lot podium.

1- Oliveira
2- Zarco
3-Miller
4-QUartararo
5-Mir
6-Vinales
7-Bagnaia

QUartararo is leader of world championship before Zarco<;

Picasso 1
6 juni 2021, 14:13
The zipper of Quartararo cost him the third place. Pretty dangerous if he had fallen.
A pity for Zarco, the champion of Moto2 in 2015 and 2016, since he never won a race at MotoGP and was 0,2 seconds close today.

Why did the race today start before Moto2?

Standings:
35263

Sphinx
6 juni 2021, 19:05
Why did the race today start before Moto2?



I guess that was because MotoGP and F1 were in the same weekend, they don't want both races on the same time. Moto2 has less coverage on tv so it's no problem if broadcasts overlap.

Multiple Moto2 race winner Remy Gardner received good news, the son of Wayne Gardner, former World champion 500CC class will ride for KTM in MotoGP next year.

bocariver
6 juni 2021, 19:41
Quartararo received a new penalty of 3s because of his problem of combi. He finished 6th.

I heard that this problem was a black flag (disqualification) but commissioner did not see it in race...

We need a new tableboard.

Picasso 1
20 juni 2021, 17:01
Marc Marquez is terug en wint de MotoGP race van Sachsenring in Duitsland (waar veel bochten naar links zijn, zijn goede hand (hij was geblesseerd geraakt aan zijn rechterhand))

35331

Volgende week wordt in Assen gereden

Sphinx
20 juni 2021, 17:08
Oliveira trekt zijn vorm door met een 2e plek in Oost Duitsland! Leuk om te zien dat KTM ook weer aangesloten is in de top, schijnen behalve chassis updates ook andere racebrandstof te hebben gekozen

Ook de andere RBR junioren Remy Gardner en Pedro Acosta wonnen weer een race in hun categorie. Bo Bendsneyder had in de Moto2 niet zo'n beste dag, maar pakt iig punten als 13e, voor Barry Balthus uit Wallonië, die als 14e binnen was.

bocariver
20 juni 2021, 21:35
I was in plane and can not see this race. Frenchies were not in race to win but they saved points for championship.

bocariver
26 juni 2021, 13:56
GP Assen

Pole position Vinalés before teamates Quartararo, Bagnaia completed the first line.

Zarco 5th,Mir 10th, Marquez with difficulties with right arm.

bocariver
27 juni 2021, 13:50
GP Assen

Quartararo and Bagnaia were the most fast on start but when the french finished his duel against Pecco , he flew away to an easy victory.

Vinalés made the same for 2nd place showing that Yamaha was the best in Assen.

Bagnaia and Nakagami were in fight for podium but they had to let go Mir 3rd, Zarco 4th and Oliveira 5th.

About world championship, Quartararo is leading from far and he looks unbeattable. Zarco keeps the 2nd place...

Picasso 1
27 juni 2021, 14:12
The race was mostly between places 2 till 7th place where lots of action took place.
Viñales lost the race at the start where he almost bumped against Quartararo. Later on he had to catch up from far and did a good job reaching 2nd place. Anyway, I dont understand him. Why is he now so good and in other races so bad? Why so inconsistent? Mentality issue?
And looking to Zarco, what makes him so good this year and previous years practically invisible?

Anyway, Quartararo indeed the best and most consistent untill now. The way is still long but he has a comfortable distance.

Sphinx
27 juni 2021, 15:22
Voor mn poultje een erg leuke race. Quartararo goed (1), Yamaha goed (1 en 2), Mir goed (3), Zarco goed (4) én Oliveira goed (5). Alleen Ducati viel wat tegen door het uitvallen van Miller en Bagnaia met zijn long lap.

Moto3 was eigenlijk nog leuker met Acosta die na een megaklapper in de trainingen bijna niet mocht starten, maar zich bont en blauw van de nummer laatst naar 4 knokt. Voor Bo Bendsneyder was het na een valse start al snel bekeken, hij moest nog heel erg knokken om er nog een punt uit te slepen na twee long lap penalties die hem tot achter de NTS machines op 24 en 25 lieten terugvallen. Het hielp ook dat de Stewards een paar keer flink streng waren en twee a drie keer penalties uitdeelde waar Bo van profiteerde.

Picasso 1
29 augustus 2021, 14:48
After two lower performances in Austria (where Jorge Martin and Binder won consequently), clear dominance in Silverstone from Quartararo. Today included two victories for Fabio, first one the winning of the race and the second one the fact that the other two podium winners Rins and Espargaro don't play any role in final clasification, so the slight possibility of any competition from Zarco or Mir seems completely eliminated. For Alex Espargaro it was his first podium ever so for him it was like winning a worldchampionship. For Zarco it will be difficult to hold on his second position if he keeps riding as inconsistent as in the last 5 races.
It looked as if Marc Marquez had a personal vendetta to fight with Jorge Martin and both went to the ground aftere touching one another consequently. But maybe it was just reckless from Marquez, who knows...

With 7 races to go and a difference of 40 and 50 points from second and third place it seems that worldchampionship cannot slip any more through Quartararo's fingers.

35659

bocariver
29 augustus 2021, 21:05
I think that the counting is not the good one .

Picasso 1
29 augustus 2021, 22:16
I think that the counting is not the good one .

Indeed, the two last races seem not to have been added to the total. Suppose you were triggered by a higher difference of 65 and 69 points and Zarco's position that is now already 3rd instead of 2nd.

bocariver
19 september 2021, 14:12
I could looked San Marino GP today.

Francesco Bagnaia made the perfect start and dig a gap.

Behind Jack Miller began well but he lost performance along the race and he had to let go Fabio Quartararo.

Leader of WC came back little by little on Bagnaia for a duel between the last oppoenents for tittle. Bagnaia kept 0,3s on the french who stay solid leader with 48 points advance with 4 races to run.

Bastianini completed podium, Zarco injured on physical finished 12 th before surgery, Mir was 6th and he had to give up his hope to keep his tittle.

Next race in USA.

Picasso 1
24 oktober 2021, 14:06
Quartararo schrijft voor Frankrijk geschiedenis door de eerste Fransman te worden die ooit een MotoGP/500cc wereldkampioenschap wint.
Zijn enige concurrent Bagnaia reed bijna de hele wedstrijd aan kop, op de huid gezeten door een herrezen Marquez maar door een fout gleed hij weg drie rondes voor de eindstreep. Quartararo reed in het begin rustig op de 18de plaats (hoefde geen risico's te nemen gezien zijn ruime puntenvoorsprong) maar haalde geleidelijk bijna iedereen in tot aan een verdienstelijke vierde plaats in deze race in Misano. Door het uitvallen van Bagnaia werd hij ook meteen nu al wereldkampioen met nog twee races te gaan.

Mooi verder dat Marc Marquez weer terug lijkt en de race wint (zijn 85ste race winst, 3de racewinst dit seizoen).

bocariver
24 oktober 2021, 22:46
Quartararo schrijft voor Frankrijk geschiedenis door de eerste Fransman te worden die ooit een MotoGP/500cc wereldkampioenschap wint.
Zijn enige concurrent Bagnaia reed bijna de hele wedstrijd aan kop, op de huid gezeten door een herrezen Marquez maar door een fout gleed hij weg drie rondes voor de eindstreep. Quartararo reed in het begin rustig op de 18de plaats (hoefde geen risico's te nemen gezien zijn ruime puntenvoorsprong) maar haalde geleidelijk bijna iedereen in tot aan een verdienstelijke vierde plaats in deze race in Misano. Door het uitvallen van Bagnaia werd hij ook meteen nu al wereldkampioen met nog twee races te gaan.

Mooi verder dat Marc Marquez weer terug lijkt en de race wint (zijn 85ste race winst, 3de racewinst dit seizoen).

Hurrah....

Siberische tijger
12 november 2021, 11:24
Dit weekend de GP van Valencia met het afscheid van Valentino Rossi
https://nl.motorsport.com/f1/news/hamilton-betreurt-het-pensioen-van-rossi-wat-een-legende/6770625/


“Het is spijtig hem te zien gaan, maar hij is een legende in deze sport. Ik wens hem het allerbeste voor de toekomst in zijn nieuwe leven.”

Siberische tijger
14 november 2021, 16:33
Valentino Rossi heeft zijn imposante loopbaan afgesloten met een 10e plaats in de GP van Valencia.
https://nl.motorsport.com/motogp/news/motogp-raceverslag-gp-valencia-afscheid-valentino-rossi/6780988/

Hoe imposant? Een beknopt overzicht:

https://nl.motorsport.com/motogp/news/valentino-rossi-een-ongekende-carriere-in-statistieken/6773065/


Gedurende zijn carrière heeft Rossi op 38 verschillende Grand Prix-circuits gereden. Op 29 van die circuits heeft hij tenminste een Grand Prix gewonnen. Geen enkele andere rijder heeft dat in de geschiedenis van het wereldkampioenschap ooit gepresteerd. Met 24 verschillende circuits staat Mick Doohan op de tweede plaats.

bocariver
5 juni 2022, 14:36
Already 9 races in Moto GP season 2022.
It is very unpredictable because there a lot of vary of efficiency of moto on different circuit.

Today, world champion QUartararo won Catalunya GP before Martin and Zarco.
Quartararo is leader in championship because of his regularity when his Yamaha is not so efficient.
Espargaro is second with 22 points late and he made a big mistake today and let go podium/
Bastianini, Bagnaia and Rins Fell down. They let Zarco come back on 4th place.
Marc Marquez is in hospital again. El diablo is on way of second tittle...

bwanabeer
6 juni 2022, 08:30
Vandaag Pinksteren en de harleys komen weer voorbij.honderden, de eersten al om 6 uur vroeg.het regent ook nog. Maar de donkere bril wordt gedragen, hebben ze tenslotte hiervoor gekocht, en ook het monddoekje, hebben ze op tv gezien toch? Ergens wel bewondering maar ook de gedachte dat het gaat om rijders die voor een dag per jaar iemand willen zijn.

Siberische tijger
26 juni 2022, 12:26
5e plaats voor Bendsneyder in Moto2 op TT van Assen
https://nl.motorsport.com/moto2/news/bo-bendsneyder-smaakmaker-tt-assen-winst-augusto-fernandez/10328653/


Bo Bendsneyder boekte zijn beste resultaat van het seizoen en werd vijfde in zijn thuisrace. Het was tevens zijn beste resultaat in Grand Prix-verband in Assen.

Picasso 1
7 november 2022, 16:19
Gisteren werd in het circuit van Valencia de laatste WK wedstrijd van het seizoen gereden voor de MotoGP, Moto2 en Moto3.

Bij de MotoGP heeft de Italiaan Francesco Bagnaia (Ducati) de wereldtitel gewonnen (vorig jaar eindigde hij als 2de achter Quartararo). Hij won in 7 van de 20 wk wedstrijden. Vorig jaar had de Fransman Quartararo de Moto GP gewonnen maar dit jaar werd Quartararo (Yamaha) 2de achter Bagnaia. Bagnaia had al een andere wereldtitel op zak, die van categorie Moto2 in 2018.

37689

De wereldtitel voor Moto 2 werd gewonnen door de Spanjaard Augusto Fernandez. Hij neemt de titel over van de Australiër Remy Gardner die dit jaar in de MotoGP deelnam en daar slechts 23ste werd.

37690

En in de Moto 3 werd de Spanjaard Izan Guevara wereldkampioen. Hij neemt de titel over van de Spanjaard Pedro Acosta die dit jaar in de Moto 2 uitkwam en daar op de 5de positie eindigde.

37691

bocariver
7 november 2022, 18:39
Quartararo finished with only 17 pts behind Bagnaia.
It is not bad for somebody who pilot a vespa against a powerfull Ducati with best speed in straight line.

Sphinx
12 november 2023, 14:08
33 jaar na Hans Spaan was het weer zover, een overwinning voor Nederland in de kleinste klasse. Collin Veijer was vanmorgen de beste in de Moto3 race van Sepang. Al was zijn teamgenoot Ayumu Sasaki achteraf wel een beetje zuur omdat hij had verwacht dat Veijer hem ging laten winnen (Jaume Masia werd derde en heeft nog een kleine voorsprong op Sasaki van 13pt in de stand om het WK)

https://nos.nl/artikel/2497521-motorcoureur-veijer-schrijft-historie-met-grandprixzege-heb-er-hard-voor-gewerkt

Sphinx
28 april 2024, 14:32
Erg goed nieuws weer uit de Moto3 in Jerez. Collin Veijer boekt zijn tweede zege in deze klasse. Vertrokken van plek 3, beetje weggezakt in de startfase maar daardoor uit de problemen toen koploper Alonso onderuit ging. Een ronde later pakte Veijer de leiding over en atypisch voor deze klasse, hij hield hem ook 18 ronden vast terwijl de MT rijders Yamanaka en Ortola met CF Moto rijder Muñoz knokten tot de laatste ronden. Toen Muñoz de MT vliegen had afgeschud kon hij slechts één poging wagen op het laatste rechte eind, wat niet meer lukt. Gefeliciteerd Collin

https://www.racesport.nl/veijer-behaalt-tweede-grand-prix-overwinning-in-jerez-in-zenuwslopende-moto3-race/

In de MotoGP had de vooral de sprint een opmerkelijk verloop. Door een hoog grondwaterpeil en regenbuien waren er nog natte plekken op de ideale lijn die nauwelijks zichtbaar waren, 15 valpartijen vielen er te noteren en veteraan Dani Pedrosa (op een wildcard actief voor KTM) scoorde nog een podium als 3e. In de WK stand blijft Jorge Martin (1e zaterdag en uitgevallen zondag) voor Bagniaia (uitgevallen zaterdag, 1e zondag)