PDA

Volledige versie bekijken : bezoeken Saunaclubs (primair) wegens aldaar geboden service?



janjanjan
28 juli 2010, 13:25
In navolging van dit (http://ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=22174) draadje is een enquête wellicht een aardig idee :tongue:

Het zou zo zijn dat Nederlanders en Belgen saunaclubs primair bezoeken vanwege de aldaar geboden service (pzc, tz, ft, etc.) en dat zaken als ambiance, welness, faciliteiten, culinaire hoogstandjes, drinken, sfeervolle (erotische) interactie tussen klanten en dvp slechts (marginale) bijzaak zijn, een weliswaar aangename toevoeging maar meer ook niet.

Uitgaande dat dit juist is, dan zou het zo moeten zijn dat ‘wij’ uit saunaclubs wegblijven, er althans minder vaak zouden komen, als we op grote schaal gelijkwaardige service (inclusief prijskaartje) kunnen vinden in NL en B, want het is minder ver rijden en minder duur (geen entree / minder brandstof). Dit laatste is natuurlijk enkel van toepassing op de gierige Hollanders :biggrin:



Vandaar de volgende vraag:

Zou je Duitse saunaclubs (en YY) blijven bezoeken indien je in NL/België (ramen, privehuis, thuisontvangst, etc.) net zo makkelijk gelijkwaardige ‘service’ (pzc, tz, ft, etc.) tegen dezelfde prijs zou kunnen vinden?

mjgl_39
28 juli 2010, 16:52
Zo'n twintig jaren geleden ben ik mijn wandelcarrière begonnen. Nadat ik in Rotterdam bij toeval terecht was gekomen bij de Euromast waar de straatprostituees bezig waren. Ik wist niet beter, dan dat dit (ultieme) betaalde seks was.

Een aantal maanden later kwam ik - wederom bij toeval - terecht in de Geleenstraat in Den Haag, waar ik kennis maakte met de raamprostitutie. Een vooruitgang van 100% ten opzichte van de straatprostitutie, waar ik me daarna nooit meer heb vertoond.

Wederom een aantal maanden later maakte ik kennis met de clubs. Via een advertentie was ik in contact gekomen met Club Bananas te Den Haag. Wat ik daar meemaakte was wederom een vooruitgang van 100% ten opzichte van de raamprostitutie: er werd gezoend, er werd gevrijd en je stond niet na 10 minuten alweer op straat. Weliswaar was het clubbezoek een stuk duurder, ik heb na het ontdekken van de clubs, nooit meer een dame achter het raam bezocht.

En zo gingen een groot aantal jaren voorbij waarin ik alleen maar clubs heb bezocht. Bordelen, waar je een meisje uitkoos en met haar een half uurtje of uurtje op de kamer doorbracht. En na de betaalde periode stond je weer buiten.

En toen werd ik in de zomer van 2005 via het internet bekend met het fenomeen Saunaclub en Schieferhof in het bijzonder. In september 2005 heb ik daar mijn saunaclubdebuut gemaakt en sindsdien heb ik niet meer achterom gekeken. Wederom een vooruitgang ten opzichte van de clubs die ik in al die jaren ervoor had bezocht. De normale clubs in Nederland heb ik daarna nog maar incidenteel bezocht, als ik een keer niet zover wilde rijden, maar sinds december 2008 heb ik alleen nog maar FKK en saunaclubs in NRW bezocht.

In de afgelopen vijf jaren heb ik een groot aantal saunaclubs in Duitsland en Nederland bezocht (Bernd's, The Palace, Samya, Sudbad, YinYang, Babylon, Living Room, PSR, Villa Vertigo, Freude 39). In alle heb ik goede en minder goede ervaringen meegemaakt, maar terug naar het normale bordeelbezoek wil ik niet meer.

Waarom? Omdat je niet na vijf minuten (straatprostitutie), tien minuten (raamprostitutie) of een uur (clubs) weer buiten staat, maar als je wilt een hele avond plezier kunt hebben. Oké het kost wat meer en de afstand is wat verder, maar toch.

En ga ik voor de service of voor de extra's? Absoluut voor de service. waarbij de extra's (sauna, whirlpool e.d.) mooi meegenomen zijn. Zou ik voor de extra's gaan, dan zou ik denk ik elke week in PSR zitten (fantastische club wat dat aangaat). Maar in plaats daarvan bezoek ik al bijna 1,5 jaar Freude 39. Vanwege de service... en een vaste dame.

seksenfun
28 juli 2010, 20:22
En ga ik voor de service of voor de extra's? Absoluut voor de service. waarbij de extra's (sauna, whirlpool e.d.) mooi meegenomen zijn. Zou ik voor de extra's gaan, dan zou ik denk ik elke week in PSR zitten (fantastische club wat dat aangaat). Maar in plaats daarvan bezoek ik al bijna 1,5 jaar Freude 39. Vanwege de service... en een vaste dame.

Tja, bij mij is het misschien net omgekeerd als je bekijkt waar ik vooral vertoef (hoewel, de service in PSR -tothiertoe- bij mij altijd top was en het bij mijn weten de enige club is waar het management zoveel aandacht schenkt aan de service met hoofdletters) :gruebel:.

Ik heb voor keuze 2 geopteerd maar zie het verschil niet zo direct en al zeker niet zo groot tussen 1 en 2:smoke:.

Picasso 1
28 juli 2010, 20:28
Zou je Duitse saunaclubs (en YY) blijven bezoeken indien je in NL/België (ramen, privehuis, thuisontvangst, etc.) net zo makkelijk gelijkwaardige ‘service’ (pzc, tz, ft, etc.) tegen dezelfde prijs zou kunnen vinden? [/SIZE]

De insteek van deze enquette is anders dan datgene waar je het in de discussie over had.
In de discussie ging het of bij afname van de service in saunaclubs (geen PZC, geen FT, geen tongzoenen oftewel afname tot het niveau van ramenbuurten) men nog steeds zou bijven gaan.
Mijn mening en die van Minime is dat een meerderheid niet meer zou gaan of mogelijk sporadisch; jouw mening is dat mensen zouden blijven gaan omdat de saunaclub meer is dan de geboden damesservice.

Wat je nu doet in deze enquette is de service van de ramenbuurt verhogen tot het niveau van saunaclubs terwijl de insteek was dat de service van de saunaclub verlaagd zou worden tot het niveau van een ramenbuurt.

Ik kan me goed voorstellen dat men blijft gaan als de service naar tevredenheid blijft ondanks dat soortgelijke service dichtbij te krijgen is zonder de gemakken van een saunaclub. Ik kan me echter niet goed voorstellen dat bij het ontbreken van de kern/basis waar het om gaat, nl. 'goede sex' (TZ, PZC, FT, ..) men nog steeds lange reisafstanden blijft afleggen vanwege de plussen van een saunaclub.

Kortom, met deze enquette geef je er een positieve draai aan waardoor meer mensen onwetend in jouw kamp komen. Gij smeerlap, je zou de politiek in moeten gaan :biggrin:

janjanjan
28 juli 2010, 21:14
De insteek van deze enquette is anders dan datgene waar je het in de discussie over had.
In de discussie ging het of bij afname van de service in saunaclubs (geen PZC, geen FT, geen tongzoenen oftewel afname tot het niveau van ramenbuurten) men nog steeds zou bijven gaan.
Mijn mening en die van Minime is dat een meerderheid niet meer zou gaan of mogelijk sporadisch; jouw mening is dat mensen zouden blijven gaan omdat de saunaclub meer is dan de geboden damesservice.

Wat je nu doet in deze enquette is de service van de ramenbuurt verhogen tot het niveau van saunaclubs terwijl de insteek was dat de service van de saunaclub verlaagd zou worden tot het niveau van een ramenbuurt.

Ik kan me goed voorstellen dat men blijft gaan als de service naar tevredenheid blijft ondanks dat soortgelijke service dichtbij te krijgen is zonder de gemakken van een saunaclub. Ik kan me echter niet goed voorstellen dat bij het ontbreken van de kern/basis waar het om gaat, nl. 'goede sex' (TZ, PZC, FT, ..) men nog steeds lange reisafstanden blijft afleggen vanwege de plussen van een saunaclub.

Kortom, met deze enquette geef je er een positieve draai aan waardoor meer mensen onwetend in jouw kamp komen. Gij smeerlap, je zou de politiek in moeten gaan :biggrin:


Richt de ijsberenpartij op en ik zal het eens overwegen :tongue:
Ik begrijp je punt en kan me er ook deels in vinden. In het bewuste draadje heb ik verschillende dingen geschreven, waaronder de strekking van hetgeen hier geënquêteerd wordt. Inderdaad zijn enquêtes eenvoudig zo op te stellen dat er automatisch een (gewenste) draai aan wordt gegeven, net als de door jouw aangehaalde enquête geen vergelijk maakt tussen clubs of tussen clubs en b.v. ramen, maar enkel dames (lees service) binnen een gelegenheid (waar pzc de norm is) vergelijkt. Het resultaat daarvan is dan ook nietszeggend in je betoog aldaar en maakt niet duidelijk dat klanten primair naar saunaclubs gaan vanwege pzc, tz (de kern van ‘goede service)…

Met de vraagstelling in deze enquête wordt de p-seks gelegenheid buiten de vergelijking gelaten zodat ‘duidelijk’ wordt of ijsberen clubs bezoeken primair voor de service, of dat andere factoren ook een rol spelen, zelf ben ik van mening dat jij en MiniMe het laatste sterk onderschatten. Maar natuurlijk zolang de service binnen de clubs hoger ligt dan de gelegenheden in Nl is de aantrekkingskracht van pzc en tz erg groot.

Picasso 1
28 juli 2010, 21:24
.... net als de door jouw aangehaalde enquête geen vergelijk maakt tussen clubs of tussen clubs en b.v. ramen, maar enkel dames (lees service) binnen een gelegenheid (waar pzc de norm is) vergelijkt. Het resultaat daarvan is dan ook nietszeggend in je betoog aldaar en maakt niet duidelijk dat klanten primair naar saunaclubs gaan vanwege pzc, tz (de kern van ‘goede service)…

Deze enquette maak dat in elk geval niet duidelijk. Want hier wordt vanuit gegaan dat klanten pzc, tz, etc, krijgen. Daarmee hou je de reden in stand waarom saunaclubs aantrekkelijk zijn (ook al zou het dichterbij ook te verkrijgen zijn maar dan zonder faciliteiten)). De correcte enquette zou zijn wat klanten zouden doen indien ze dit niet zouden krijgen; gaan ze dan nog steeds vanwege de faciliteiten?

janjanjan
28 juli 2010, 21:40
De correcte enquette zou zijn wat klanten zouden doen indien ze dit niet zouden krijgen; gaan ze dan nog steeds vanwege de faciliteiten?

Optie 2 heeft momenteel 5 stemmen en laat alvast een voorzichtige tendens zien…

Wanneer deze discussie is weggeëbd, is wellicht een meer correcte enquête (voor dat vraagstuk) het opstellen waard. Blijft het tot die tijd nog interessant :tongue:

Picasso 1
28 juli 2010, 21:53
Optie 2 heeft momenteel 5 stemmen en laat alvast een voorzichtige tendens zien…

Wanneer deze discussie is weggeëbd, is wellicht een meer correcte enquête (voor dat vraagstuk) het opstellen waard. Blijft het tot die tijd nog interessant :tongue:

Nee hoor, want ik kan me goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld voor optie 1 zou kiezen in deze enquette. Optie 2 geeft inderdaad aan dat men de ambiance/sfeer/ faciliteiten vooral belangrijk vind maar vergeet niet dat men dat plaatst met als referentiekader de huidige erotische sfeer met sexuitingen die een stuk verder gaan dan bij ramenbuurten.
De sfeer hangt samen met de sexbeleving; zonder die sexbeleving heb je een andere sfeer. Ben dus op grond van deze enquette absoluut niet overtuigd dat een meerderheid zou blijven gaan als je de service degradeert tot ramenbuurtniveau.

Picasso 1
28 juli 2010, 21:59
Wanneer deze discussie is weggeëbd, is wellicht een meer correcte enquête (voor dat vraagstuk) het opstellen waard.

Zou wel verhelderend zijn om dan de verschillen te zien tov deze enquette maar ik vermoed dat langzamerhand steeds meer lezers afhaken omdat jij ze moe hebt gemaakt :rofl:

janjanjan
28 juli 2010, 22:18
Nee hoor, want ik kan me goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld voor optie 1 zou kiezen in deze enquette. Optie 2 geeft inderdaad aan dat men de ambiance/sfeer/ faciliteiten vooral belangrijk vind maar vergeet niet dat men dat plaatst met als referentiekader de huidige erotische sfeer met sexuitingen die een stuk verder gaan dan bij ramenbuurten.
De sfeer hangt samen met de sexbeleving; zonder die sexbeleving heb je een andere sfeer. Ben dus op grond van deze enquette absoluut niet overtuigd dat een meerderheid zou blijven gaan als je de service degradeert tot ramenbuurtniveau.

Allereerst kan ik me eerder voorstellen dat je stemt voor optie 8, andere opties zijn met jouw nick geen optie :tongue: Maar hoe je het ook went of keert, een vergelijk tussen saunaclubs en de gelegenheden in NL is praktisch onmogelijk, laat staan valide en niet te meten met een enquête. Maar indien massaal gestemd wordt op optie 2 geeft dat wel een bepaalde voorkeur aan die je zelf ook al omschrijft: de erotische sfeer met seksuitingen gaan een stuk verder dan bij ramenbuurten. Dat heeft toch weinig tot niets te maken met ‘service niveau’, laat staan pzc… Juist deze sfeer heeft grote aantrekkingkracht en kan ontstaan door het ontbreken van een stukje glas, ofwel de directe interactie tussen klant en dvp in een vrije setting...

MiniME
28 juli 2010, 22:30
Apart, ik heb nog niet gestemd, en nr 8 heeft al 2 stemmen!? Er zijn blijkbaar ijsberen die graag P1 of MM willen zijn! :cool:

Goed, dan stem ik maar op iets anders, nl nr 5 ("dan zoek ik het liever dichter bij huis"). Dan ga ik trouwens NIET naar het zandpad, maar na een chique (prive)club, dicht in de buurt, die (in jou stelling) dan dus dames heeft die hetzelfde service nivo (TZ/PZC/FT/MMT/etc) aanbieden als in Duitse clubs.

Hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=174591&postcount=102) is verdere toelichting te lezen.

Zoals gezegd is de stelling idd 180 graden gedraaid met de eerdere discussie, maar ok, dat zij je vergeven :rolleyes:

Als de stelling zou zijn: "wat zou je doen als in Duitse clubs door de dames hetzelfde service nivo als in NL wordt aangeboden (dus geen TZ, PMC, etc)" dan zou mijn antwoord (behalve "ik ben MiniME of Picasso1") zijn dat ik GEEN betaalde sex meer zou hebben en weer de "pickup strategie" zou gaan hanteren (zie hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=174591&postcount=102)).

Picasso 1
28 juli 2010, 22:42
Allereerst kan ik me eerder voorstellen dat je stemt voor optie 8, andere opties zijn met jouw nick geen optie :tongue: Maar hoe je het ook went of keert, een vergelijk tussen saunaclubs en de gelegenheden in NL is praktisch onmogelijk, laat staan valide en niet te meten met een enquête. Maar indien massaal gestemd wordt op optie 2 geeft dat wel een bepaalde voorkeur aan die je zelf ook al omschrijft: de erotische sfeer met seksuitingen gaan een stuk verder dan bij ramenbuurten. Dat heeft toch weinig tot niets te maken met ‘service niveau’, laat staan pzc… Juist deze sfeer heeft grote aantrekkingkracht en kan ontstaan door het ontbreken van een stukje glas, ofwel de directe interactie tussen klant en dvp in een vrije setting...

Nog een zwakte in deze enquette is de reistijd. Heeft men het voorover indien de sex afneemt tot het niveau van de ramenbuurt in de hoek om een uur of meer enkele reis te reizen omdat een saunaclub meer is dan alleen de service.
Mensen die in een straal van maximaal een half uur wonen zullen in dit opzicht geen reisoffer moeten brengen en krijgen dan de faciliteiten erbij. Mensen uit Amsterdam, Den Haag etc zullen moeten afwegen of ze de lange reisafstand die ze nu wel nemen nog steeds zouden ondernemen vanwege de faciliteiten/ambiance/sfeer, terwijl ze dezelfde sex om de hoek kunnen krijgen.

janjanjan
28 juli 2010, 22:46
Apart, ik heb nog niet gestemd, en nr 8 heeft al 2 stemmen!? Er zijn blijkbaar ijsberen die graag P1 of MM willen zijn! :cool:

Goed, dan stem ik maar op iets anders, nl nr 5 ("dan zoek ik het liever dichter bij huis"). Dan ga ik trouwens NIET naar het zandpad, maar na een chique (prive)club, dicht in de buurt, die (in jou stelling) dan dus dames heeft die hetzelfde service nivo (TZ/PZC/FT/MMT/etc) aanbieden als in Duitse clubs.

Hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=174591&postcount=102) is verdere toelichting te lezen.

Zoals gezegd is de stelling idd 180 graden gedraaid met de eerdere discussie, maar ok, dat zij je vergeven :rolleyes:

Als de stelling zou zijn: "wat zou je doen als in Duitse clubs door de dames hetzelfde service nivo als in NL wordt aangeboden (dus geen TZ, PMC, etc)" dan zou mijn antwoord (behalve "ik ben MiniME of Picasso1") zijn dat ik GEEN betaalde sex meer zou hebben en weer de "pickup strategie" zou gaan hanteren (zie hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=174591&postcount=102)).

Het is duidelijk dat jij puur voor het pzc, tz en mmt naar de clubs gaat. Veel plezier! En bedenk, gezien optie 8 en jij nog niet gestemd had, dat jullie populair zijn, dus doe er je voordeel mee :tongue:

MiniME
28 juli 2010, 22:58
Het is duidelijk dat jij puur voor het pzc, tz en mmt naar de clubs gaat. Veel plezier! En bedenk, gezien optie 8 en jij nog niet gestemd had, dat jullie populair zijn, dus doe er je voordeel mee :tongue:

Uh....dit is iets te kort door de bocht, ik probeerde nu juist zo genuanceerd mogelijk het op te schrijven: ik ga NIET puur voor pzc/tz/etc naar de clubs, het is een RANDVOORWAARDE.

Als die randvoorwaarden NIET ingevuld zijn, ga ik er sowieso niet heen, hoe mooi/leuk die club ook is, en hoeveel faciliteiten het ook heeft (zie recenties PSR: als er geen goede dames zijn, is het net een Centerparcs voor bejaarden, leuk, maar niet voor mij).

Als de randvoorwaarden WEL ingevuld zijn, dan zou ik nog steeds NIET naar het Zandpad gaan, of SKW, etc, maar bv WEL naar een (prive)club hier om de hoek die hier aan voldoet.

Nou, nu moet het allemaal wel duidelijk zijn lijkt me.

Maar wat vindt JIJ nu eigenlijk? Of had jij misschien op nr 8 gestemd?! :baby2:

janjanjan
28 juli 2010, 22:59
Nog een zwakte in deze enquette is de reistijd. Heeft men het voorover indien de sex afneemt tot het niveau van de ramenbuurt in de hoek om een uur of meer enkele reis te reizen omdat een saunaclub meer is dan alleen de service.
Mensen die in een straal van maximaal een half uur wonen zullen in dit opzicht geen reisoffer moeten brengen en krijgen dan de faciliteiten erbij. Mensen uit Amsterdam, Den Haag etc zullen moeten afwegen of ze de lange reisafstand die ze nu wel nemen nog steeds zouden ondernemen vanwege de faciliteiten/ambiance/sfeer, terwijl ze dezelfde sex om de hoek kunnen krijgen.

Tja in dit vraagstuk heb ik weinig inzicht, mogelijk heb je een punt, dus vraag via een admin de ip-adressen op van alle leden hier en bepaal hoe dat dan, statistisch gezien, geografisch bepaald is. Succes met deze enquête :rofl:

Ps kijk nog eens naar alle enquêtes hier, dan is deze op zichzelf beschouwd wel redelijk ok lijkt me...

janjanjan
28 juli 2010, 23:13
Maar wat vindt JIJ nu eigenlijk? Of had jij misschien op nr 8 gestemd?! :baby2:

De rest is duidelijk dus enkel dit citaat. Ik ga voor optie 1. Ik bezoek clubs voornamelijk vanwege de sfeer, ambiance, faciliteiten en het feit dat je er een complete dag kan doorbrengen, ofwel een dag weg van de normale dagelijkse bezigheden, een dagje pure illusie. Service als pzc zijn voor mij van ondergeschikt (maar wel aangenaam!) belang. De klik, de interactie met een dvp ervaar ik als grootste bron van genot/plezier en is primair motivatie om te gaan wandelen/ijsberen en juist dat is binnen clubs makkelijker te vinden dan elders, enkel vanwege de setting...

Picasso 1
28 juli 2010, 23:48
Ik bezoek clubs voornamelijk vanwege de sfeer, ambiance, faciliteiten en het feit dat je er een complete dag kan doorbrengen, ofwel een dag weg van de normale dagelijkse bezigheden, een dagje pure illusie.

Waarom kom je dan zo weinig in clubs en kies je overwegend voor ramenbuurten? :rolleyes:

Big30
29 juli 2010, 00:34
De basisvraag is op zich een hele legitieme d.i. waarom zijn Saunaclubs zo populair? Dat is in eerste instantie niet meer dan een nuchtere constatering die geldt voor de leden van dit forum waar de focus de Saunaclubs in Duitsland is.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Saunaclubs zo populair zijn, een denk ik hele belangrijke is het geboden service nivo in combinatie met de prijs voor het geleverde.

Om hier achter te komen zou de vraag dan ook anders moeten luiden en wel heel simpel "Bezoeken we Saunaclubs primair vanwege het service nivo in combinatie met de prijs". -> Y/N.

Waarbij opgemerkt dat de N optie dan nog een verdere fijnverdeling zou moeten hebben.
De basisvraag is wat bepaalt het suc6 van de Saunaclubformule.

Een antwoord op de hypothetische vraag/veronderstelling wat als het service nivo en prijsnivo in NL/B vergelijkbaar zouden zijn met die in D zal geen antwoord geven op de vraag waarom we met zijn allen in grote getallen naar D blijven gaan.

De vraag is dus eigenlijk wat is de KSF (Kritische Succes Factor) m.b.t. de Saunaclubs in Duitsland. In feite is hier een open vraag stelling ook meer opportuun dan een redelijk tendentieuze gesloten enquête :tongue:.

Big30
(Net terug uit een Club in D :biggrin:)

janjanjan
29 juli 2010, 09:50
Waarom kom je dan zo weinig in clubs en kies je overwegend voor ramenbuurten? :rolleyes:

Ik kan hier een heel stuk over schrijven maar de samenvatting is: algemeen afnemende behoefte (verslaving) en persoonlijke overwegingen, waardoor de slagroom op de taart erg lekker blijft smaken en clubs voor mij dat illusionaire behouden, een dagje in ‘paradijs’ blijven. Kom ik er vaker dan neemt dat met hele grote exponentiële sprongen af en/of raak ik verzeild in perikelen die ik ervaringsgewijs niet wens :rolleyes:

janjanjan
29 juli 2010, 12:28
De basisvraag is op zich een hele legitieme d.i. waarom zijn Saunaclubs zo populair?


...

De vraag is dus eigenlijk wat is de KSF (Kritische Succes Factor) m.b.t. de Saunaclubs in Duitsland. In feite is hier een open vraag stelling ook meer opportuun dan een redelijk tendentieuze gesloten enquête :tongue:.

Big30
(Net terug uit een Club in D :biggrin:)


Big30 komt hiermee tot de essentie van het vraagstuk. De KSF (ik schrijf bijna JSF :tongue: ) is idd moeilijk te vangen middels een gesloten enquête, laat staan een tendentieuze :rolleyes: Maar hierbij een korte serieuze(re) analyse:

Er zijn grofweg drie (kritische) variabelen:

1.) de geboden service.
2.) de gelegenheid waarbinnen die service verleend wordt.

Deze twee variabelen zijn weer afhankelijk van een derde (minder eenduidige) variabele:

3.) de persoonlijke (en daarmee subjectieve) beleving van 1. & 2. door een klant.

Deze laatste factor is van wezenlijk belang en (mede)bepalend voor het succes van Saunaclubs, denk daarbij aan het contrasterende perspectief (achtergrond, ervaring, alternatieven) van het gros van de (NL/B) klanten...

Vervolgens kun je deze 3 variabelen weer onderverdelen in diverse kritische factoren (-service: wel/niet pzc, tz, prijs, etc.; -gelegenheid: aanwezige faciliteiten, grootte, uitstraling etc.; -persoonlijke beleving: voorkeuren, eerdere ervaring, waardering, etc.) die onderling samenhangen en daarmee bepalend zijn voor het succes van een (bepaalde) Saunaclub...


Het gros van de leden is inmiddels wss afgehaakt, dus maar een poging om de KSF te verwoorden... Allereerst is duidelijk dat het concept Saunaclub op zichzelf uniek is en het in de basis 2 belangrijke zaken aan elkaar koppelt: een zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding (niet of nauwelijks in NL/B vindbaar) met een luxueuze omgeving waar dagverblijf (tegen een relatief gering bedrag) mogelijk is, waardoor een unieke (soms verslavende) ambiance ontstaat (m.i. een van de sterke pijlers van het succes). Ofwel een geniale ingeving van onze Oosterburen die handig inspeelt op de aard van mannen, je creëert een omgeving waarin seksen en relaxen mogelijk is. Ben je klaar met relaxen wil je weer seksen, ben je klaar met seksen wil je weer relaxen, etc., etc., ofwel een verleidelijke cirkel waar, gezien het prijskaartje, een sterke aantrekkingskracht vanuit gaat…

Dus samenvattend: gooi je alle variabelen in een vergelijking, laat er een factoranalyse op los, corrigeert voor storende en verborgen variabelen, dan is de KSF wonderwel zeer helder en eenvoudig: Veel voor weinig! En daarmee zijn we weer terug bij wat we al wisten :tongue:

Silvester
29 juli 2010, 12:43
Silvester heeft heeft het eerste rondje gekleurd,
eigenlijk zou het 2° rondje ook aan te vinken moeten zijn,
en het 3° ook omdat er sprake is van een verslaving aan saunaclubs...

:smoke:

sofaking
29 juli 2010, 13:20
Nog een nummer 1 stemmer hier

De sauna club is één van de betaalseks opties waar ik met plezier naar terugkeer, maar zeker niet de enige. Ik hou bijv. ook wel van kinky toestanden, hetgeen niet bepaald de core business is van de dames die in de clubs werken, en daarvoor moet ik dan elders gaan zoeken. De KSF is voor mij misschien de overstap naar een ander (illusionair?) decadent universum van lust en seks. Een gewone pijp-bef-neuk-klaarkom sessie, hoe goed ook, zal wat mij betreft altijd iets tekort komen vrees ik. Anderzijds heb ik een triootje meegemaakt zonder neuken, pijpen of zoenen... maar dat was zonder overdrijven mind-blowing :eek: te noemen.

janjanjan
29 juli 2010, 14:09
Anderzijds heb ik een triootje meegemaakt zonder neuken, pijpen of zoenen... maar dat was zonder overdrijven mind-blowing :eek: te noemen.

Tja als je penis niet geblowd wordt blijft je mind over kennelijk ;) Maar je maakt me wel erg nieuwsgierig, seksueel blijft weinig meer over dan teasen, strelen en aftrekken...

sofaking
29 juli 2010, 15:24
Tja als je penis niet geblowd wordt blijft je mind over kennelijk ;) Maar je maakt me wel erg nieuwsgierig, seksueel blijft weinig meer over dan teasen, strelen en aftrekken...

't was een soort van rollenspel. Sofa als seksslaafje ondergaat de lusten van een Dominatrix (in de gepaste outfit) en haar assistente die in haar nakie de seksslaaf helemaal gek maakt. (Mijn eerste opdracht was trouwens de bevallige assistente uitkleden.)

Er was nog orale seks (mijzelf als likker, wel terwijl ik geboeid en geketend was) Borsten, voeten, benen en poesje moesten vakkundig oraal verwend worden. Plasseks kwam er ook aan te pas, waarna het slaafje (vastgeketend in de douche) weer gewassen werd door de Meesteres enz.... Klinkt misschien onnozel, maar door de opvolging van opdrachten, met dikwijls een verrassende wending, geraak je helemaal van de wereld af . Als ik de opdrachten hier zou beschrijven zou het waarschijnlijk weinig effect hebben. Je moet dat namelijk zelf ondergaan. De dames moeten natuurlijk dicht op de bal spelen en continu evalueren welke richting het uit gaat. Deze Meesteres deed dat uitstekend. De studio waar ze werkte is ondertussen al lang verdwenen. Ik weet niet wat er van haar geworden is.

Het was een buitengewone ervaring, ik denk zelfs dat dit als een hersenspoeling gekwalificeerd zou kunnen worden. Ik denk dat ze me na dat uur om het even wat hadden kunnen vragen en ik zou't gedaan hebben. Gelukkig wisten ze het spel perfect te spelen zodat ik hier alleen maar prachtige herinneringen aan overhoud. :blume:

janjanjan
29 juli 2010, 15:31
Lijkt me idd een ervaring die niet in woorden is te vatten en ben zelf niet bekend met deze vorm van seks, voel er ook geen behoefte toe, maar mooi verhaal!

CLUBSPORT
3 augustus 2010, 20:56
ik denk en dat lijkt me vrij logish dat de succesfactor van de saunaclubs toch het totaalpakket is , gezellig uitgaan ,eten en drinken , relaxen en mooie gewillige vrouwen .
Het benaderd het meest de gewone manier van een dame versieren in een kroeg of andere uitgaansgelegenheid , tenminste tov de ramen of privehuizen in nederland .
ik heb dus voor optie 1 gekozen .