PDA

Volledige versie bekijken : Saunaclubbezoek bij serviceniveau van een ramenbuurt



Picasso 1
29 juli 2010, 14:14
Indien de service in saunaclubs afneemt tot gemiddelde service zoals je die in ramenbuurten krijgt (geen tz, geen pzc, geen ft, geen vingeren, sessies van een kwartier....) zou je dan nog steeds naar saunaclubs blijven gaan?

Ik bedoel dan niet als de saunaclub om de hoek ligt maar als je een uur of meer enkele reistijd hebt.

janjanjan
29 juli 2010, 14:29
Indien de service in saunaclubs afneemt tot gemiddelde service zoals je die in ramenbuurten krijgt (geen tz, geen pzc, geen ft, geen vingeren, sessies van een kwartier....) zou je dan nog steeds naar saunaclubs blijven gaan?

Ik bedoel dan niet als de saunaclub om de hoek ligt maar als je een uur of meer enkele reistijd hebt.

:biggrin:

En jij stelt dat ik de beertjes moe maak :rofl:

Edit: stem uitgebracht.

gignnl
29 juli 2010, 15:49
Ik neem als voorbeeld YY.Alhoewel de welness en facaliteiten optimaal zijn is de service van een flink deel van de dames sterk afgenomen.Geen tz,geen pzc komt heel veel voor naast vaak een quick service.
Dat is de reden dat ik hier na aanvankelijk 2x per maand nou nogenkele malen per jaar ga kijken.

Jünther
29 juli 2010, 18:26
!! De antwoorden dekken niet de volledige gebeurtenisruimte !!
Bovendien zijn sommige antwoorden gemoveerd met 'een' reden.
Dat kan niet in enquête-land.

De Maurice de Hond in mij, zou laten kiezen uit:

1. Ja, ik blijf gewoon gaan, en wel even vaak (dus heeft geen invloed).
2. Ja, ik blijf gaan, maar significant minder dan voorheen
3. Nee, ik zou voortaan wegblijven

Dan kies ik voor 2.
Want los van de service is een dagje club voor mij ook relaxen en spelen met water.
Dat FKK-concept kent eigenlijk alleen Duitsland (op een zekere schaal).
Een goede service van de dames, is voor mij de slagroom en kersjes op de taart.
Maar zonder dat, is taart ook best lekker.

Big30
29 juli 2010, 18:45
!! De antwoorden dekken niet de volledige gebeurtenisruimte !!

Yep, klopt.
Dat was met de enquête van TrippleJ ook al het geval ;)!

Met motivatie met een reden is op zich niets mis, mits de volledige oplossingsruimte wordt afgedekt (wat een zin zeg ;)).

Het meest heldere is denk ik de vraag met J/N beantwoorden en dan zelf een motivatie geven.
Een antwoord zou ook kunnen zijn: Ja, ik zal zelfs vaker gaan als overtuigd pmc aanhanger, dames die aan pzc doen zijn voor mij een NO-GO :tongue:.

janjanjan
29 juli 2010, 21:04
Deze enquête is idd kort door de bocht en vluchtig opgesteld en er is een en ander aan op te merken, maar dat mag de pret niet drukken.

sofaking
29 juli 2010, 21:42
De vraag moest in feite zijn : "ga je wel eens naar een Duitse ramenbuurt ?"

MiniME
29 juli 2010, 22:02
Grappig om te zien dat door de stelling anders te formuleren, er een heel ander beeld uitkomt: slechts 1/3 blijft nog even vaak gaan, 60% (bijna) niet meer.

Helaas voldoet de vraagstelling niet aan alle academische ranvoorwaarden omtrent enquetes, maar dat mag de pret niet drukken :rolleyes:

Zoals bekend zou ik dus inderdaad NIET meer gaan (maar ook niet naar dichterbij gelegen mogelijkheden met dezelfde "beperkingen").

Big30
29 juli 2010, 22:32
De vraag moest in feite zijn : "ga je wel eens naar een Duitse ramenbuurt ?"

Ja erg leuk om daar eens een rondje te maken hoor ;)! Hoewel de trappen in Duisburg vind ik wel een beetje nauw (ja dit is een sick joke, ik weet het).
Is de Norm in Duitse Ramenbuurten en Laufhausen overigens PZC??

janjanjan
29 juli 2010, 22:46
Helaas voldoet de vraagstelling niet aan alle academische ranvoorwaarden omtrent enquetes

Het is wellicht tijd voor een enquête die etiquette binnen een enquête meet, vraag is echter wat dan de KSF is, methodologisch gezien dan, dat dan wel weer, mede vanwege de vele oningevulde randvoorwaarden en ongrijpbare subvariabelen :gruebel: :hammer: :betrunken: ;)

Vertaald naar begrijpelijke taal betekent deze nietszeggende, ironische onzinnige zin dat alle enquêtes weinig toevoegen, laat staan duidelijk maken. De leden van dit forum waarderen saunaclubs om de essentie ervan, wat dat dan precies is, of het primair met service te maken heeft is natuurlijk enkel een theoretisch vraagstuk en volkomen onbelangrijk. Of is dit weer een enquête waard :tongue:

tifkad
29 juli 2010, 23:57
Is de Norm in Duitse Ramenbuurten en Laufhausen overigens PZC??

Is niet de norm maar, Ja tz, pzc, ft, vingeren is allemaal te krijgen in Duitse ramenbuurten en laufhausen.

T.

Picasso 1
30 juli 2010, 00:02
Deze enquête is idd kort door de bocht en vluchtig opgesteld en er is een en ander aan op te merken, maar dat mag de pret niet drukken.

Deze enquette is veel realistischer dan die van jou. Je ziet dat de gemiddelde service in de dichtsbijzijnde clubs afneemt met bij steeds meer dames bijna een ramenbuurtniveau. Aan de andere kant zie ik niet snel gebeuren dat bij ramenbuurten de gemiddelde service stijgt tot het niveau van de saunaclubs en daar is jouw enquette op gebaseerd. Jouw enquette haalt de kritische succesfactor niet weg terwijl die van mij dat wel doet zoals uit de voorlopige stemming blijkt.

Picasso 1
30 juli 2010, 00:11
Vertaald naar begrijpelijke taal betekent deze nietszeggende, ironische onzinnige zin dat alle enquêtes weinig toevoegen, laat staan duidelijk maken.

Ja hoor, toe maar....bij jouw enquette waren je de resultaten welgevallig en als enige reactie op de benoeming van de zwaktes zei je dat er desondanks wel een duidelijke tendens naar voren kwam. Nu is het resultaat je niet welgevallig en trek je plotseling het nut van enquettes in twijfel :hammer:

Ook de enquette van de dealbreakers relativeerde je heel erg ondanks dat de tendens bij die enquette heel erg duidelijk was :smoke:

Picasso 1
30 juli 2010, 08:24
Ik merk dat ik mijn toon moet matigen want de optie 1 stemmers nemen plotseling toe :rofl:

Picasso 1
30 juli 2010, 10:35
De leden van dit forum waarderen saunaclubs om de essentie ervan, wat dat dan precies is, of het primair met service te maken heeft is natuurlijk enkel een theoretisch vraagstuk en volkomen onbelangrijk. Of is dit weer een enquête waard :tongue:

Voor de clubs lijkt het me wel belangrijk dat ze hun kritische succes factoren achterhalen.

Wat ik niet zo begrijp is dat je uitgebreid een onderwerp aansnijdt en een enquette over begint terwijl je de conclusies volkomen onbelangrijk vind :gruebel:
Misschien moet er maar een enquette geopend worden die inzicht geeft in de motivatie van leden om een enquette te starten :biggrin:

janjanjan
30 juli 2010, 11:15
Deze enquette is veel realistischer dan die van jou.
...
Jouw enquette haalt de kritische succesfactor niet weg terwijl die van mij dat wel doet zoals uit de voorlopige stemming blijkt.

Je stelt hier al interpreterend dat de KSF al geïdentificeerd en eenduidig is en daarbij dat deze enquête realistischer is :cool: Op beide uitlatingen is veel af te dingen en beide zijn makkelijk te weerleggen. Bedenk ook dat beide enquêtes uitgaan van een hypothetische situatie: wat als... De praktijk is anders, een enquête die valide is zou er anders uitzien dat die van jou of van mij. Niettemin geven beide wel een bepaald beeld en stof tot discussie.

De basisvraag is natuurlijk, zoals Big30 het correct formuleerde: wat is de KSF van saunaclubs? Een antwoord heb ik al geformuleerd, geef daar eens antwoord op...


Allereerst is duidelijk dat het concept Saunaclub op zichzelf uniek is en het in de basis 2 belangrijke zaken aan elkaar koppelt: een zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding (niet of nauwelijks in NL/B vindbaar) met een luxueuze omgeving waar dagverblijf (tegen een relatief gering bedrag) mogelijk is, waardoor een unieke (soms verslavende) ambiance ontstaat (m.i. een van de sterke pijlers van het succes). Ofwel een geniale ingeving van onze Oosterburen die handig inspeelt op de aard van mannen, je creëert een omgeving waarin seksen en relaxen mogelijk is. Ben je klaar met relaxen wil je weer seksen, ben je klaar met seksen wil je weer relaxen, etc., etc., ofwel een verleidelijke cirkel waar, gezien het prijskaartje, een sterke aantrekkingskracht vanuit gaat…

Dus samenvattend: gooi je alle variabelen in een vergelijking, laat er een factoranalyse op los, corrigeert voor storende en verborgen variabelen, dan is de KSF wonderwel zeer helder en eenvoudig: Veel voor weinig! En daarmee zijn we weer terug bij wat we al wisten :tongue:

janjanjan
30 juli 2010, 11:25
Ja hoor, toe maar....bij jouw enquette waren je de resultaten welgevallig en als enige reactie op de benoeming van de zwaktes zei je dat er desondanks wel een duidelijke tendens naar voren kwam. Nu is het resultaat je niet welgevallig en trek je plotseling het nut van enquettes in twijfel :hammer:

Laat eerst maar eens verder gestemd worden voordat het beeld duidelijk is en conclusies getrokken kunnen worden... Over het nut reageerde ik in context (zie de zin voor die betreffende zin) dat allang duidelijk is waarom we massaal deze clubs bezoeken, daar statistisch de vinger op leggen is feitelijk mierenneuken. Verder heb ik al een en ander aangegeven waarop jij niet gereageerd hebt...


Ook de enquette van de dealbreakers relativeerde je heel erg ondanks dat de tendens bij die enquette heel erg duidelijk was :smoke:

Ja duidelijk in de zin dat saunaclub bezoekers in een saunaclub pzc prefereren boven pmc en dat saunaclub bezoekers in een saunaclub tz prefereren boven niet tz... Dit is geen conclusie maar logica, welke ijsbeer gaat voor de fiat panda als hij in een mercedes kan rijden voor dezelfde prijs?

Picasso 1
30 juli 2010, 13:20
Je stelt hier al interpreterend dat de KSF al geïdentificeerd en eenduidig is en daarbij dat deze enquête realistischer is :cool: Op beide uitlatingen is veel af te dingen en beide zijn makkelijk te weerleggen. Bedenk ook dat beide enquêtes uitgaan van een hypothetische situatie: wat als... De praktijk is anders, een enquête die valide is zou er anders uitzien dat die van jou of van mij. Niettemin geven beide wel een bepaald beeld en stof tot discussie.

De basisvraag is natuurlijk, zoals Big30 het correct formuleerde: wat is de KSF van saunaclubs? Een antwoord heb ik al geformuleerd, geef daar eens antwoord op...

De KSF's kun je bepalen door het saunaclubconcept te gaan ontleden. Net als bij een ui pel je laag voor laag en beoordeelt bij elke laag in welke mate de interesse voor het bezoeken van een saunaclub afneemt. Voor een aantal mensen is bijvoorbeeld het eten doorslaggevend, voor anderen de sfeer, voor anderen de voorzieningen, voor anderen de damesservice en voor weer anderen een combinatie hiervan. Deze enquette gaat alleen over de 'uilaag' damesservice en de voorlopige tendens is dat ongeveer de helft van de ijsberen afhaakt als die afneemt tot het niveau van een ramenbuurt. Als deze factor inderdaad bepalend is voor 50% van de omzet van een club dan lijkt me dat een serieuze kritische succesfactor.
"Veel voor weinig" is te algemeen en geeft voor een club niet voldoende basis om beleid op te voeren.

InDerKoffer
30 juli 2010, 13:22
Ik ga al niet zo vaak naar een saunaclub, maar service moet wel op niveau blijven natuurlijk. Anders is het bezoeken van ramen zoals in Alkmaar toch een stuk goedkoper :freu:

Big30
30 juli 2010, 13:54
Ach ja leuke discussie hoor ;)!

P1 noemt denk ik wel een belangrijk punt d.i. hoe clubs beleid voeren, meer concreet welke randvoorwaarde ze moeten invullen om een club tot een suc6 te maken.

Daar horen zeker zaken als de inrichting, ambiente, sauna, soms een zwembad en een mooie tuin bij en vaak ook eten.
Hierin verschillen clubs overigens wel veel. Er is 1 ding waar alle clubs niet in verschillen en dat is het feit dat pzc overal (nou ja bijna overal!) de standaard is. In die zin mag daaruit al blijken dat pzc evident een KSF is.

Meer algemeen veel clubs worden door beren als populair gezien omdat men vindt dat daar de service van de dames beter is dan in andere clubs. Dat is voor veel beren een reden om clubs als bv. de Oase te bezoeken een club die maar op 1 aspect heel goed scoort en dat is de line-up van de dames.

Natuurlijk is het zo dat het totaalplaatje telt en dan kan het heel goed zijn dat bepaalde beren als MM en P1 en anderen service boven alles vinden gaan en andere beren de balans net wat anders zien.
Wat voor de ene beer waar is hoeft voor een andere nog niet te zijn.

Als het gaat om statistiek is maar 1 bekende en vaak aangehaalde uitspraak relevant:
‘There are lies, damn lies - and statistics.’

Het service nivo in een Saunaclub zal nooit afzakken tot het nivo van de ramen en andersom zal het nivo van de ramen nooit dat van de Saunaclubs bereiken. In beide gevallen is een "What-if" vraag dan ook minder van praktisch belang en op zijn hoogst theoretisch relevant.

De kern van dit forum bestaat denk ik uit de recensie topics van de dames meer concreet de service van de dames die daar wordt besproken. Dat zegt denk ik ook al veel. Waarbij ik niet wil beweren dat ambiente en faciliteiten en eten in een club niet van belang zouden zijn.

Als er al een trend gaande is m.b.t. het service nivo dan is dat een mijns inziens te betreuren trend namelijk die richting AO ... .

Silvester
30 juli 2010, 13:57
!! De antwoorden dekken niet de volledige gebeurtenisruimte !!....

5° optie zou kunnen zijn: dan ga ik weer op de handkar...

:smoke:

janjanjan
30 juli 2010, 14:13
De KSF's kun je bepalen door het saunaclubconcept te gaan ontleden. Net als bij een ui pel je laag voor laag en beoordeelt bij elke laag in welke mate de interesse voor het bezoeken van een saunaclub afneemt. Voor een aantal mensen is bijvoorbeeld het eten doorslaggevend, voor anderen de sfeer, voor anderen de voorzieningen, voor anderen de damesservice en voor weer anderen een combinatie hiervan. Deze enquette gaat alleen over de 'uilaag' damesservice en de voorlopige tendens is dat ongeveer de helft van de ijsberen afhaakt als die afneemt tot het niveau van een ramenbuurt. Als deze factor inderdaad bepalend is voor 50% van de omzet van een club dan lijkt me dat een serieuze kritische succesfactor.
"Veel voor weinig" is te algemeen en geeft voor een club niet voldoende basis om beleid op te voeren.

Globaal gezien hebben we een verschillende insteek en kijken vanuit verschillend perspectief, maar over het genot van ('goede') clubservice zijn we het wel eens :tongue: Clubbeleid is weer een ander onderwerp.

Nog eens resumerend. De initiële insteek was service afname binnen saunaclubs naar NL niveau… in concreto: pmc, tz soms wel (meestal niet), vingeren soms wel, soms niet, ft (praktisch) niet. Dus in deze enquête degradeer jij het service niveau voor het gemak gelijk maar clichématig naar raam: pmc, geen tz en (slechts) 15 minuten p-seks! :cool:

Bijkomende factor die bij jou spontaan :rolleyes: om de hoek komt kijken is tijdsbestek, een uur of meer enkele reis! Wat jij kennelijk bevestigt wenst te zien is dat NL-ers buiten de grensregio (= niet de typische saunaclubbezoeker!) niet de moeite nemen om een substantiële afstand te reizen voor ‘matige’ service (en dan ook nog eens gaan betalen voor de faciliteiten, eten/drinken etc…) Duh!

Doe eens je best, geef er eens een leuke politieke draai aan die deze enquête onvolkomenheden gladstrijken ;)

Wat ik heb gedaan (al dan niet bewust :rolleyes: ) is de zaken omdraaien (maar wel genuanceerd!) door het service niveau tussen clubs en Nl/B gelijk te stellen en de alternatieven zo te formuleren dat stemmers, door te lezen, ook stilstaan bij de andere aspecten van clubs, waardoor daar een accent op valt...

Los van beide enquêtes is de onderliggende basisvraag (zijn we het over eens) natuurlijk wat de bepalende factor(en) is (zijn) die het concept saunaclub tot een succes maakt, die beide enquêtes idd niet meten…. Jij en MiniMe (en vast vele stemmers) zijn, zoals ik het begrijp, van mening dat het geboden service niveau doorslaggevende factor is, of althans sterk bepalend.

Ik ben van mening dat dit veel genuanceerder bepaald is en service niveau zeker van (groot) belang is, maar leg de accenten meer bij het contrast van saunaclubs t.o.v. wat klanten kennen vanuit NL. Een samenhang tussen factoren dus (geen afpellende ui, tijdens het ontleden wordt het huilen :eek:), die verantwoordelijk is voor de kenmerkende en unieke saunaclub ambiance van (pzc, tz, ft) seksen, ontspannen en relaxen, die in de praktijk een (verslavende) cirkel vormt… en stel dat juist deze ambiance het concept saunaclub tot een groot succes maakt en indien het service niveau afneemt tot pmc dit concept nog steeds levensvatbaar blijft, maar wel minder succesvol.

Jij bent aan zet :baeh:

Big30
30 juli 2010, 14:25
Clubbeleid is weer een ander onderwerp.



Nee! Is exact hetzelfde dat heet namelijk marktwerking, in een club komen vraag en aanbod samen. Wij generen de vraag en de club het aanbod.

De club bevredigt zegt maar de behoeftes van de beertjes en doet dat op een manier zodanig dat de club commercieel een suc6 kan zijn. Zo niet kan men beter stoppen.

Red Devil
30 juli 2010, 14:37
...die verantwoordelijk is voor de kenmerkende en unieke saunaclubambiance van (pzc, tz, ft) seksen, ontspannen en relaxen, die in de praktijk een (verslavende) cirkel vormt… en stel dat juist deze ambiance het concept saunaclub tot een groot succes maakt en indien het serviceniveau afneemt tot pmc dit concept nog steeds levensvatbaar blijft, maar wel minder succesvol.

Precies! En daar heb ik graag een ritje van bijna twee uur voor over. Want het blijft toch een leuk dagje uit, met luieren, kletsen, eten, drinken, zwemmen, meisjes kijken en seksen. In een raambuurt of privéhuis verblijf je aanmerkelijk korter!

Zondag ga ik weer! :freu:

Groeten,
Red Devil

janjanjan
30 juli 2010, 14:42
Nee! Is exact hetzelfde dat heet namelijk marktwerking, in een club komen vraag en aanbod samen. Wij generen de vraag en de club het aanbod.

De club bevredigt zegt maar de behoeftes van de beertjes en doet dat op een manier zodanig dat de club commercieel een suc6 kan zijn. Zo niet kan men beter stoppen.

We hadden het over service niveau binnen saunaclubs en KSF factoren, natuurlijk komt clubbeleid dan om de hoek kijken en als
club zou ik dit forum goed in de gaten houden en er mijn voordeel mee doen...

Wellicht is een apart 'het grote clubbeleid' draadje een leuk idee... Of nog beter een enquête :tongue:

Picasso 1
30 juli 2010, 19:24
Ik ben van mening dat dit veel genuanceerder bepaald is en service niveau zeker van (groot) belang is, maar leg de accenten meer bij het contrast van saunaclubs t.o.v. wat klanten kennen vanuit NL. Een samenhang tussen factoren dus (geen afpellende ui, tijdens het ontleden wordt het huilen :eek:), die verantwoordelijk is voor de kenmerkende en unieke saunaclub ambiance van (pzc, tz, ft) seksen, ontspannen en relaxen, die in de praktijk een (verslavende) cirkel vormt… en stel dat juist deze ambiance het concept saunaclub tot een groot succes maakt en indien het service niveau afneemt tot pmc dit concept nog steeds levensvatbaar blijft, maar wel minder succesvol.

Je maakt het te ingewikkeld. De discussie is gestart met dat jij sterk betwijfelde dat mannen massaal zouden wegblijven als ze geen PZC, TZ, FT etc. zouden krijgen (zie https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=174267&postcount=47]) en je stelde vervolgens een enquête op waarbij je een vergelijking maakte met de ramenbuurten (je draaide alleen de situatie om voor het gemak :rofl:). Mijn enquête doet de oorspronkelijke discussie meer recht aan (er worden geen dingen omgedraaid) en laat voorlopig een beeld zien waarbij ongeveer 50% volledig of in hoge mate wegblijft (welk percentage beschouw jij als massaal? :rolleyes:).
Vervolgens trek je het nut van enquêtes in twijfel en strooit mensen zand in de ogen door de discussie wetenschappelijk complex te maken (intransparant maken) en heel veel andere (kritische?) factoren erbij te gooien en lekker ondoorzichtig alles onder de gemeenschappelijke noemer 'veel voor weinig' te plaatsen.

Terug naar de kern, het ging over het belang van de service en het wel of niet massaal wegblijven van mannen wegens afname van die service tot ramenbuurtniveau en daar geeft deze enquête een stukje inzicht in.



Jij bent aan zet :baeh:

Ik wil je ook meegeven dat mensen die bereid zijn om een lange reis te ondernemen naar een gelegenheid waar je een magere sexservice krijgt, hoogstwaarschijnlijk een rijk sociaal leven hebben :rofl:
Volgens deze enquette ongeveer de helft dus :teuflisch:

Jansen
30 juli 2010, 19:59
Kleine reactie.

Mijn stem was dat ik minder zou gaan.

Dit heeft te maken omdat ik de ramendames te profi vinden.
Getrouwde mannen kunnen vaak dezelfde service ook thuis krijgen,dus ga je alleen voor de fun en niet echt voor de sex.

Als vrijgezel is het wat moeilijker thuis dus deze mensen blijven natuurlijk wel naar de clubs komen.

p.s. Nancy in het skw geeft wel club service en daar waren nog wel enkele
zoals Lenny.

Dus het blijft moeilijk om de mening te geven die voor iedereen hetzelfde is.

Denk eens terug aan Anvers ( oude man in Antwerpen :biggrin: )die nog steeds denkt dat er niets boven het SKW gebeuren is.
Deze man wil gewoon niet naar Duitsland maar had wel een mening dat het SKW beter is.:mad:

janjanjan
30 juli 2010, 21:23
Mijn enquête doet de oorspronkelijke discussie meer recht aan (er worden geen dingen omgedraaid) en laat voorlopig een beeld zien waarbij ongeveer 50% volledig of in hoge mate wegblijft (welk percentage beschouw jij als massaal? :rolleyes:).

Zie eerdere kritiek op deze enquête, dit laat je voor het gemak ff weg :rolleyes: Ik heb toegegeven dat 'mijn' enquête rammelt (dat was bewust) in het licht van deze vraagstelling, jij doet voorkomen alsof deze enquête alle pretenties van de wereld heeft :cool:

Voor de rest, ja ik ben van mening dat het complexer ligt dan enkel 1 aspect uitlichten en daar op focussen.
Verder zou het goed kunnen zijn, zoals ik in het betreffende draadje heb verwoord, dat bezoek bij afnemende service minder zou worden. Daarbij gaf ik aan dat na een periode van gewenning saunaclubs weer massaal bezocht zouden worden. Redenatie daartoe heb ik inmiddels al veelvuldig gegeven. Tis een uniek concept en alternatieven ontbreken :tongue:

MiniME
31 juli 2010, 08:07
Tsjonge, wat een hoop berichten en herhaling van zetten zeg. Jullie hadden de tijd beter kunnen besteden door lekker naar een club te gaan (het was weer geweldig gisteren, lees recenties! :biggrin:).

Volgens mij is de eindconclusie een stuk simpeler dan alle voorgaande berichten mogelijk doen vermoeden:

Het succes van de Duitse sauna/FKK clubs wordt bepaald door de sfeer/entourage van de club EN de door de aanwezige dames aaangeboden service.

Als je 1 van deze 2 componenten weg haalt, zal het bezoek "dramatisch" afnemen (afhankelijk van de voorkeuren van bepaalde ijsberen). Als je beide componenten wegneemt, zitten we weer op het nivo van de Nederbelgische ramen/clubs/etc.

Goed, nu klaar met dit ge-OH en op naar een leuke club met lekkere dames! :cool:

Picasso 1
31 juli 2010, 10:01
Als je beide componenten wegneemt, zitten we weer op het nivo van de Nederbelgische ramen/clubs/etc.


Ik denk dat er dan nog wel voldoende sukkels zijn die dan toch blijven gaan :rofl:

Voortaan een sukkelmarge correctie toepassen op enquettes :biggrin:

janjanjan
31 juli 2010, 10:15
Ik denk dat er dan nog wel voldoende sukkels zijn die dan toch blijven gaan :rofl:

Voortaan een sukkelmarge correctie toepassen op enquettes :biggrin:

Beste Pik1 (sorry ben geen spelwonder :eek: ) das nr. 3. Hoelang moeten we wachten op 4, 5, etc. :cool:

Jünther
31 juli 2010, 12:31
Het invoeren van de zoektocht naar de KSF (of meervoud ervan) gaat mi over de essentie van de discussie. Briljant.

Het antwoord van JJJ daarop, past 100% bij mij: ideale mix van sexen, relaxen
......en wat eten, bewegen (spelen met water).

Dan is het ook niet zo erg als je eens een sessie hebt van matig 'ramennivo' want dat gebeurt bij mij 1 keer op 8, en de andere KSF-en zijn bijna-zekerheden die meestal in geval van een slechte service voldoende compensatie bieden.

Zo simpel is het. Schitterend concept, maar durf het maar eens op te starten zo'n FKK-club; boordevol risico's. Da's een andere discussie.

Alabama
28 augustus 2010, 14:07
Indien de service in saunaclubs afneemt tot gemiddelde service zoals je die in ramenbuurten krijgt (geen tz, geen pzc, geen ft, geen vingeren, sessies van een kwartier....) zou je dan nog steeds naar saunaclubs blijven gaan?

Ik bedoel dan niet als de saunaclub om de hoek ligt maar als je een uur of meer enkele reistijd hebt.

De laatste tijd ben ik wat selectiever aan de ramen en dat werpt z'n vruchten af. Vrijwel altijd TZ, PZC is ook meestal wel mogelijk (soms bijbetalen, soms niet), vingeren mag ook meestal wel (al kom ik daar niet voor) en ben meestal wel minimaal 20 minuten binnen.

SFL
28 augustus 2010, 15:19
Tenzij het een oude afgeleefde doos is, zal er wel TZ gedaan worden achter de vitrines.
Maar bij een knap jong mokkel maak je dat toch niet gauw mee...
Dan zou ik graag eens adresjes hebben van ramenbuurten waar jij gaat winkelen?
SFL

Stiffmaster
28 augustus 2010, 15:39
Stiffie heeft in zijn jonge jaren en dat is lang geleden wel eens van de ramen gebruik gemaakt, maar het is niet mijn ding dus ik zou gewoon in de saunaclubs blijven komen, er is meer daar dan sex alleen. :wink:

Alabama
28 augustus 2010, 15:40
Tenzij het een oude afgeleefde doos is, zal er wel TZ gedaan worden achter de vitrines.
Maar bij een knap jong mokkel maak je dat toch niet gauw mee...
Dan zou ik graag eens adresjes hebben van ramenbuurten waar jij gaat winkelen?
SFL

Bij afgeleefde, oude dozen ga ik niet naar binnen, laat staan dat ik er mee ga zoenen. :biggrin:

Eindhoven (Baekelandplein) en Utrecht (Zandpad) is TZ bij diverse dames mogelijk. Gisteren voor het eerst sinds jaren naar het Schipperskwartier geweest en ook daar flink gezoend met de Roemeense Andrea (22 jaar). Precieze nummer van haar kamer weet ik niet meer, maar ik ga er binnenkort weer een keer langs en dan zet ik het kamernummer er wel bij.

De meeste Roemeense dames zijn er wel voor te porren en opvallend genoeg met name degenen die nauwelijks Engels spreken.

Picasso 1
28 augustus 2010, 15:54
De meeste Roemeense dames zijn er wel voor te porren en opvallend genoeg met name degenen die nauwelijks Engels spreken.

Hoe minder ze weten hoe meer je kan :rofl:

Alabama
28 augustus 2010, 17:10
Hoe minder ze weten hoe meer je kan :rofl:

Precies. :)

Ik was voor de grote toestroom huiverig, maar ben nu helemaal om voor wat betreft Roemeense meisjes.

Wat een verschil in vergelijking met vroeger in de raambuurten: toen waren het vooral oudere NL/BE-dames die van de hoed en de rand weten, Afrikaantjes die 0,0 service leveren en zelfs voor het aanraken van de tieten al extra geld vragen en wat Latina's waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, over het algemeen Dominicaanse vrouwen van 'n jaar of 45, die zeggen dat ze 29 zijn en wel toneelspel, maar geen goede service leveren.

BefBeer
28 augustus 2010, 22:26
Tenzij het een oude afgeleefde doos is, zal er wel TZ gedaan worden achter de vitrines.
Maar bij een knap jong mokkel maak je dat toch niet gauw mee...
Dan zou ik graag eens adresjes hebben van ramenbuurten waar jij gaat winkelen?
SFL

"Mijn termijn uitzingen.."

Moet je weer zitten SFL?
:smile2:


BefBeer

SFL
30 augustus 2010, 10:11
Ik zie het al gebeuren bij een raamstraat eerst 30 dames aangaan spreken mag ik lekker in je mond komen en over je gezicht spuiten en dan 29 keer afgewezen worden. en weer naar de volgende raam gaan :confused:

Blijkbaar lusten ze er dan toch niet allemaal pap van :smile2:

Costana
9 september 2010, 15:46
het succes ?

Hetzelfde zoals kindercreche's !!

je kunt praten met "gelijkgezinden" over het speelgoed (vrouwen) waarmee je speelt en tegelijkertijd rusten.
je krijgt op tijd en stond een portie te bikkelen
gratis melk (drank)
vooraleer je speelgoed test, kun je rustig de bijsluiter (service vragen) lezen
heb je in je pamper gescheten waardoor je effe moet relaxen, kun je je eerst wassen en dan rustig de ingedrongen kaka uitzweten in de sauna
eens uitgespeeld met die beruchte auto, gaat die auto niet zomaar weg noch wordt je uit de auto gesmeten, maar kun je rustig napraten.

Enkele redenen waarom we er toch een kleine 3h overdoen, terwijl de ramenbuurt (die ik nog nooit bezocht) op amper 25min liggen. Voorheen waren hoeren iets voor in het verre buitenland (outside europa) nu jah..... ietsje dichter.

Badslippers
14 juli 2014, 17:17
Indien er 3 beren en 30 vrouwen zijn dan pas is er kans dat ze zich te buiten gaan aan extreme serviceverlening, of in ieder geval de belofte daartoe.


Je theorie over marktwerking ben ik helemaal met je eens. Maar helaas zijn ijsberen vaak (meestal te vaak zelfs) emotioneel ingesteld. En van onze interne dames [ . . . ] die wij allen soms al jaren(!) kennen, krijgen we geen "extreme serviceverlening", omdat zij ons ook al zo goed kennen.

Sterker nog, vaak is het zo dat je op zich een goede beurt maakt/krijgt en vervolgens gaan zij je spontaan de rest van de (pannekoeken-) sessie hun levensverhalen vertellen/herhalen

Dat laatste is zeker een risico maar daar ben je zelf bij. Gewoon afkappen als het die kant op gaat of als ze op hun telefoon gaan "Candy Crushen" terwijl jij verveeld op je rug ligt en je goddelijke lichaam in de plafondspiegel ligt te bekijken.

Wat betreft die extreme service. Ligt er maar aan wat je daaronder verstaat. Dat ze je gore kakgat uitlikt? Nou dat hoeft voor mij niet. Alleen als-ie brandschoon is en beiden dat plezierig vinden is dat een aangenaam tijdverdrijf. Voor mij is niet zozeer van belang welke handelingen worden verricht maar meer dat je ze samen met plezier, overgave en passie doet. Zelfs al weet ze je daarbij een perfecte illusie voor te spiegelen. Want dan weet ik toch niet dat het een illusie is.

Dat de service bij de dames kan wisselen is gewoon een feit. Je hebt dat maar te accepteren. En als je dat niet wil accepeteren zou ik eerst maar eens checken of je die grafzerken in je bek geflost hebt, je kalknagels hebt bijgewerkt en of je het smegma van je leuter hebt verwijderd. "Take it or leave it", zou ik zeggen.

Theodor Adorno
14 juli 2014, 18:11
Ik zelf ben erg blij dat er saunaclubs bestaan, voornamelijk omdat ik daar bijna altijd zeker ben van een service (TZ, PZC) die je in de raam buurten nu eenmaal niet of bijna niet krijgt. Maar de faciliteiten, sfeer en de verzorging in een saunaclub spreken mij ook zeer aan.

de duisburg spesjalist
14 juli 2014, 18:26
ik lees vaak genoeg dat does putjes stinken en die faciliteiten in de sauna clubs laat bij sommige ook te wensen over en geen een sauna club heeft op iedere kamer een jacuzie een pz is in ieder geval in de raambuurten voor een meerprijs te verkrijgen alleen je moet er om vragen en dat is bij veel sauna club beren het probleem als ze vragen om een pz beginnen ze te stotteren en als het over tongzoenen gaat slaan ze helemaal dicht of je dit verlegen moet noemen zou best kunnen :eek:natuurlijk zijn er uitzonderingen

Pietjepik
21 juli 2014, 21:28
ik lees vaak genoeg dat does putjes stinken

ik pis er altijd in :thefinger:

Flipper
31 juli 2014, 18:58
Euhm de grap is dat bij de escorts in dld juist weer veel meer mogelijk is..
Dus ik denk dat het wel allemaal mee zal vallen alleen neuk je dan buiten de club
En ga je een avondje zuipen in de club.

Piet Plezier
31 juli 2014, 19:26
het nivo van ramen is gewoon veel minder als in een saunaclub. teminste dat vind ik.

Pietjepik
31 juli 2014, 20:31
Euhm de grap is dat bij de escorts in dld juist weer veel meer mogelijk is..
Dus ik denk dat het wel allemaal mee zal vallen alleen neuk je dan buiten de club
En ga je een avondje zuipen in de club.

Meer dan in een club? doe eens details flipper want in een club kun je alles wat ik me kan bedenken voor elkaar krijgen! :freu:

Dalton
1 augustus 2014, 08:11
ik lees vaak genoeg dat does putjes stinken en die faciliteiten in de sauna clubs laat bij sommige ook te wensen over en geen een sauna club heeft op iedere kamer een jacuzie een pz is in ieder geval in de raambuurten voor een meerprijs te verkrijgen alleen je moet er om vragen en dat is bij veel sauna club beren het probleem als ze vragen om een pz beginnen ze te stotteren en als het over tongzoenen gaat slaan ze helemaal dicht of je dit verlegen moet noemen zou best kunnen :eek:natuurlijk zijn er uitzonderingen

Jammer dat ik een paar versleten knieen heb anders was ik je komen opzoeken want als ik het bovenstaande lees ben je een goede dvp die de ijsberen altijd een goed advies geeft achter de ramen.

WA
3 augustus 2014, 14:20
...dat is bij veel sauna club beren het probleem als ze vragen om een pz beginnen ze te stotteren en als het over tongzoenen gaat slaan ze helemaal dicht of je dit verlegen moet noemen zou best kunnen :eek:natuurlijk zijn er uitzonderingen

ik denk dat de duisburg spesjalist hier heel goed aangeeft waar het eigenlijk om draait bij de geroemde "sauna club" service. Het niet in staat zijn om te vragen naar de gewenste "Service" en dan maar mee te liften op wat de norm volgens hen zou moeten zijn.


Hoe minder ze weten hoe meer je kan :rofl: Ja, wat zijn we allemaal toch respectvol naar de dames. Aan de deur word geselecteerd en alleen nette heren worden toegelaten. Als club bezoeker heb je het nu eenmaal wat beter voor met de dames, dan mag je best wat service verlangen (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3650572/2014/05/07/Keelkanker-door-orale-seks-in-twintig-jaar-verzesvoudigd.dhtml)

Theodor Adorno
3 augustus 2014, 14:38
L
Indien de service in saunaclubs afneemt tot gemiddelde service zoals je die in ramenbuurten krijgt (geen tz, geen pzc, geen ft, geen vingeren, sessies van een kwartier....) zou je dan nog steeds naar saunaclubs blijven gaan?

Ik bedoel dan niet als de saunaclub om de hoek ligt maar als je een uur of meer enkele reistijd hebt.
Om de oorspronkelijke vraag nog eens te beantwoorden. Ik bezoek saunaclubs omdat je daar kunt genieten van de wellness faciliteiten, de vaak goede verzorging, in de zomer van een tuin kunt genieten maar de entree rechtvaardigt zich alleen als ook de service op een hoger nivo ligt dan wat we in de raam buurten gewend zijn en daar hoort dus heel zekere pzc, tz etc. ook bij. In een raambuurt kan ik beide niet vinden dus kom ik in de zomer graag naar een saunaclub en daar betaal ik graag extra voor. Maar beiden dus de mooie faciliteiten en de goede service moeten aanwezig zijn.
Wat nu ook een belangrijk verschil maakt is dat bepaalde buurten vooral de vulkan nu niet meer veilig zijn. Ook zie je nu in de raam buurten heel veel jonge zigeuner meisjes die geen duits spreken ik heb daar toch feel vraagtekens bij.

Hobbele
3 augustus 2014, 19:02
Saunaclub versus Red Light is een zinloze discussie. Daar gaan we vandaag met z'n allen zeker niet uitkomen. Het heeft gewoon allebei z'n positieve en negatieve kanten.
Over het algemeen is de service in de saunaclubs zeker beter, daar betaal je dan ook naar, maar ook in de red lights vind je toppers met een service die net zo goed is als dat van de betere dames in de saunaclubs. Immers wisselen veel doorgewinterde dvp's vaak af tussen red lights en saunaclubs.
De kans op slechte service is in een red light natuurlijk wel veel groter omdat de werkwijze van een laufhaus nu éénmaal anders is dan die van een saunaclub. In een laufhaus zal het de beheerders worst zijn of een dame een goede service verleent of niet. Ook al maakt ze er een potje van met haar klanten, zolang ze de huur maar op tijd voldoet mag ze er net zo lang blijven werken als ze zelf wil. Immers, het kan ook zijn dat een dame werkend in een red light haar inkomsten ergens anders mee verkrijgt dan met sex! Met wat, naja, dat kunnen de meesten onder ons zelf wel verzinnen. Een laufhaus is qua omzet niet afhankelijk van het aantal wandelaars maar puur en alleen van het aantal kamers dat verhuurt wordt. Ook al komt er geen beer meer zolang de kamers vol zitten met dames, lelijk of knap dat maakt niet uit, is de omzet gegarandeerd en heeft het betreffende huis dus bestaansrecht.
In een saunaclub werkt dat niet. Ook al voldoet een dame keurig haar inkom, als er klachten over haar binnenkomen wordt ze er zonder pardon uitgemieterd. Immers, een saunaclub is qua inkomsten afhankelijk van het aantal ijsberen dat de club bezoekt. Daarmee maakt een saunaclub haar omzet en daaraan verleent ze haar bestaansrecht. Door slechte service van een dame wordt het imago van de club beschadigt en blijven de ijsberen weg en daarmee dondert de omzet in elkaar met als gevolg dat de club geen bestaansrecht meer heeft en deze dus haar deuren kan sluiten. Een dame met een slechte service houdt het daarom in geen enkele saunaclub lang uit.
Als wandelaar in een red light vereist het dus wel speciale skills en wat moeite om het kaf van het koren te scheiden. Je hebt er toppers maar net zo goed maak je er kans een gigantische "abzockster" tegen het mooie lijf te lopen. In een saunaclub kun je er bijna blind op gaan dat ieder daar werkende dame een goede tot zeer goede service verleent. De één vind het juist leuk om die moeite erin te steken en die speciale bloem eruit te plukken, dat geeft voor hem charme aan het wandelen en brengt ook een soort gezonde spanning. De ander wil gewoon zekerheid, ontspannen genieten en geen onaangename verrassingen en kiest dus voor een saunaclub. Voor beide valt wat te zeggen.
Een ander factor die bovendien van eminent belang is in de keuze tussen het bezoeken van een saunaclub of red light is het geld dat je voor deze hobby wilt en kunt uitgeven. DS en ik zijn veel-plegers en bezoeken soms wel tot 3 keer per week een dame/red light. 3 keer een red light bezoeken plus een dame bezoeken à 30 euro is natuurlijk veel betaalbaarder dan 3 keer per week een club bezoeken à 3 x inkom à 60 euro + 3 x een dame à 50 euro. Dat maakt al gauw 330 euro!! die je in een saunaclub kwijt bent tegen 120 euro inclusief de extra's zoals drank en eten die je tijdens die bezoekjes verteerd. Dat is dus nogal een verschil!
Of je nu een saunaclubbezoeker bent of graag rondslentert in een red light.....beide heeft z'n voors en tegens en het één is niet persé beter dan het ander.
Het ligt er maar net aan waar jij je als beer het prettigst bij voelt.

Hobbele
3 augustus 2014, 19:46
Ook zie je nu in de raam buurten heel veel jonge zigeuner meisjes die geen duits spreken ik heb daar toch feel vraagtekens bij.

ik kan je ook de talloze, vooral, kleinere saunaclubs opnoemen waar je dit soort meiden vindt. Dat zijn ook meestal de clubs waarin ik me niet zo veilig en lekker op m'n gemak voel.:cool:;)
En een PZ en TZ zijn ook in de raambuurten te vinden al moet je er zoals gezegd wel speciale skills voor hebben en de moeite doen om ze te vinden. Hoe ervarener je wordt des te makkelijker vind je ze. Dat maakt het wandelen in een raambuurt nu juist zo leuk en spannend! Je weet nooit van te voren wat er gebeurt en als je het dan toch overkomt is het des te specialer. Voor mij persoonlijk wordt de kwaliteit van een date niet bepaald louter door de technische skills die een dame heeft maar meer door de warmte en het persoonlijke contact dat een dame aan je geeft.

Maar zoals gezegd alles heeft z'n voor en tegens en zowel een saunaclubbezoek als het bezoeken van een raambuurt heeft zo z'n charmes. Het één is niet beter dan het ander en omgekeerd!

WA
3 augustus 2014, 20:22
Het één is niet beter dan het ander en omgekeerd!

Saunaclub versus Red Light is een zinloze discussie. Daar gaan we vandaag met z'n allen zeker niet uitkomen. Het heeft gewoon allebei z'n positieve en negatieve kanten

Potdomme zeg, heb die Hobbele al weer gelijk zeg.... :freu:

Ik denk dat veel forumleden voor eigen parochie preken, zich teveel focussen op alleen dat stukje prostitutie waar zij zich lekker bij voelen. En zich daarnaast vervreemden van al het andere wat er mogelijk is binnen de prostitutie. Vaak gebaseerd op onderbuik gevoelens die gevoed worden door de mening van enkelen waar je lekker achter aan kunt hollen.



Over het algemeen is de service in de saunaclubs zeker beter, daar betaal je dan ook naar, maar ook in de red lights vind je toppers met een service die net zo goed is als dat van de betere dames in de saunaclubs.
Hier ben ik het dan iets minder mee eens. Service staat op dit forum synoniem voor TZ en PZC. Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen op dit forum, maar ik zit daar niet op te wachten. TZ en PZC met elke DVP die net al die andere gore beren af heeft zitten lebberen... ik moet er niet aan denken. Vind er van wat je wil, maar ik moet het niet. PZC niet vanwege eventuele gevolgen bij mij of haar jaren later, slecht heel af en toe TZ, bij voorkeur alleen met dames die ik echt leuk vind en die het eigenlijk niet aanbieden. En is het echt service.... Kom op nou, als een dame het niet aanbiedt in een club redt ze het daar niet lang. Helaas geld dan het principe van marktwerking. Mee met de rest, of je licht er uit...

Piet Plezier
3 augustus 2014, 20:30
wat is nou sex zonder tongen helemaal niets. als een dame niet tongt dan ga ik niet naar de kamer,want dan krijg ik geen stijve. daarom vind ik het raamwerk ook niets want de meeste tongen niet. maar ieder het zijne vulkaanridder.

gwanfich
2 juli 2015, 17:55
I would say that of course there is more chance to have better service in saunaclubs than in red light districts or laufhaus where the level of service is globally and on average clearly lower and more basic than in FKK and sauna clubs BUT there can be bad shots and swindlers, cheaters, bad girls in saunaclubs and fkk too. In these places the service is supposed to be more complete, with more quality but some girls in laufhaus and RLD provide a better service than certain girls in clubs... There is no rule, just trends. Then, question of luck and feeling.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 22:04
Wat nu ook een belangrijk verschil maakt is dat bepaalde buurten vooral de vulkan nu niet meer veilig zijn. Ook zie je nu in de raam buurten heel veel jonge zigeuner meisjes die geen duits spreken ik heb daar toch feel vraagtekens bij.

En in clubs zitten geen zigeunermeisjes die nauwelijks of zelfs geen Duits spreken? Een club heeft een wat groter, dikker en fraaier gordijn. Verder maakt het wat dat betreft niet veel verschil.