Volledige versie bekijken : Bekeuringen Duitsland - Nederland
The Joker
20 augustus 2010, 23:00
De flitspaal in Overath staat dus inderdaad opkomend te flitsen waar je 50 mag.
Vraag me af of ze ook boetes naar BE sturen, ik werd dus mooi geflitst zojuist.
Big30
20 augustus 2010, 23:07
Vraag me af of ze ook boetes naar BE sturen, ik werd dus mooi geflitst zojuist.
Maak je geen zorgen! het forum onderhoudt zeer goede contacten met de Duitse Justitie en mocht de bekeuring niet aankomen dan zal deze je wel per IM bereiken :tongue:!
n.b. is dat die paal bij die heuvel?
B30
The Joker
21 augustus 2010, 01:12
Yup, je rijdt net van die heuvel af zodat je dus veel te hard dat dorp in komt crossen.
Iemand een idee of en hoeveel % correctie ze in DE van de gemeten snelheid afhalen.
Picasso 1
21 augustus 2010, 02:50
Yup, je rijdt net van die heuvel af zodat je dus veel te hard dat dorp in komt crossen.
Iemand een idee of en hoeveel % correctie ze in DE van de gemeten snelheid afhalen.
Ik vrees voor je dat je de rest van het jaar aangewezen bent op voedselbonnen :wink:
Sparky
21 augustus 2010, 05:39
de correctie is 3 % , als je dan nog 25 km/uur te snel reed, krijg je 3 punten, en een geldboete, maar deze zijn in duitsland niet zo hoog .
als het de tweede keer in een jaar tijd is dat je 25 km/uur te snel reed, dan mag je een maand niet in duitsland rijden.
als het minder als 25 km/uur te snel is, krijg je alleen een geldboete !
bij een totaal van 18 punten, kun je vanaf dan de clubs alleen nog maar met de fiets of trein bezoeken, dan krijg je een algemeen rijverbod in duitsland. ( vanaf 9 punten krijg je eerst een waarschuwingsbrief)
het kan een flinke tijd duren voordat je hier bericht over krijgt, een half jaar wachten is normaal !
Badslippers
21 augustus 2010, 12:10
het kan een flinke tijd duren voordat je hier bericht over krijgt, een half jaar wachten is normaal !
Vergeet t maar! Ik ben op 20 Maart ook geflitst toen ik linksaf PSR verliet. Snelheid zo tegen de 90, werd gecorrigeerd naar 84. Boete 144,40 euro. En de bekeuring lag begin Mei in de brievenbus.
liefhebber
21 augustus 2010, 12:26
Vergeet t maar! Ik ben op 20 Maart ook geflitst toen ik linksaf PSR verliet. Snelheid zo tegen de 90, werd gecorrigeerd naar 84. Boete 144,40 euro. En de bekeuring lag begin Mei in de brievenbus.
Sie sind außerhalb geschlossener Ortschaften 40 km/h zu schnell gefahren.
Das wird Sie voraussichtlich 120 Euro kosten.
Hinzu kommen Gebühren von voraussichtlich 23,50 Euro.
Außerdem 3 Punkte in Flensburg.
Haben Sie bereits einen Eintrag in Flensburg, der noch
nicht verjährt ist, kann das zu einer höheren Geldstrafe führen !
Die Punkte werden nach 2 Jahren gelöscht,
falls in der Zeit kein neuer Punkt hinzu kommt.
Ansonsten verjähren die Punkte nach spätestens 5 Jahren.
Achtung !
Die Geschwindigkeitsüberschreitung haben Sie geschätzt.
Vielleicht haben Sie Glück und sind doch nicht so schnell gefahren.
Bis 100 km/h (gefahrene Geschwindigkeit) werden bei den
meisten Mess-Systemen 3 km/h Toleranz abgezogen.
Ab 100 km/h sind es 3 %, auf den nächsten km/h aufgerundet.
Außerdem übertreiben Tachos deutlich, weil sie
(das ist gesetzlich geregelt) nicht zu wenig anzeigen dürfen.
Falls Sie zwischen 26 und 30 km/h zu schnell waren,
würde Sie das 80 Euro kosten.
Es kämen 3 Punkte hinzu.
-----------
Alle Angaben ohne Gewähr. Diese Seite ist Teil von www.bussgeldkataloge.de.
GRTZ, Liefhebber (die in z'n Navi OOK de DUITSE flitpalen heeft! :smile2:)
The Joker
21 augustus 2010, 13:43
Kennen ze in DE ook een WOB procedure?
Net even de boel verkend ter plekke.
Staat nergens snelheidsbeperking aangegeven, men mag dus 100km/u rijden.
Dan komt er kennelijk een plaatsnaambord en vlak daarachter staat de paal verdekt tussen de bomen.
Slechts 55m na het plaatsnaambord, samen met de steile aflopende helling is dit een veel te korte afstand om op een veilige manier snelheid te minderen.
Big30, stuur jij mijn bezwaar ff door naar je contactpersoon?
MichelJ
21 augustus 2010, 14:17
WOB-procedure kennen ze in Duitsland volgens mij niet, maar bezwaar maken zal ongetwijfeld kunnen. Als je post krijgt uit duitsland, stuur dan eerst maar een briefje in het Nederlands terug waarin je ze bedankt voor de mooie vakantiefoto, maar dat je xxx EUR voor een foto wel veel vindt. Ze zijn verplicht om jou in het Nederlands te antwoorden, ze mogen er niet vanuit gaan dat je de Duitse taal machtig bent. Op het forum van flitsservice.nl vind je ongetwijfeld genoeg info.
BigBear
21 augustus 2010, 14:18
Is dat die hele lange heuvel van +- 8% naar beneden?
Wat een boeven!!! Ik hoor mijn navigatie zeggen dat ik te hard ga, druk meteen op de rem maar helaas een flits is mijn deel:ranting2::ranting2::ranting2:
Denk dat ik 58 ongeveer ging. Hoe hoog zou de boete wezen?
En geen puntjes hoop ik.
MichelJ
21 augustus 2010, 14:28
Denk dat ik 58 ongeveer ging. Hoe hoog zou de boete wezen?
En geen puntjes hoop ik.
http://www.buitenlandse-boete-bekeuring-bon.nl/nederlands/duitsland-snelheid.php
BigBear
21 augustus 2010, 14:32
http://www.buitenlandse-boete-bekeuring-bon.nl/nederlands/duitsland-snelheid.php
Dank je wel.
Ik kom er nog goed af, zal €15 of €25 worden denk ik.
MiniME
22 augustus 2010, 11:43
Kennen ze in DE ook een WOB procedure?
Net even de boel verkend ter plekke.
Staat nergens snelheidsbeperking aangegeven, men mag dus 100km/u rijden.
Dan komt er kennelijk een plaatsnaambord en vlak daarachter staat de paal verdekt tussen de bomen.
Slechts 55m na het plaatsnaambord, samen met de steile aflopende helling is dit een veel te korte afstand om op een veilige manier snelheid te minderen.
Zoals gisteren ook al even op het terras samen besproken is het helaas zo dat in bijna elk land (behalve Nederland) een plaatsnaambord juridisch voldoende is om aan te geven dat er 50 km/h gereden mag worden. Ook het "uit laten rollen" kennen ze niet in het buitenland: zodra je het bord passeert MOET je de juiste snelheid rijden, en kun je al geflitst worden.
Goed, hopelijk valt de schade mee!
Big30
22 augustus 2010, 16:42
Mail doorgestuurd SW en de reactie was in goed Duits "shit happens" :tongue:!
Trouwens punten krijgen geldt toch niet voor ons? Of hebben we nu ook een punten rijbewijs?
B30
Costana
22 augustus 2010, 17:44
Als je als Belg geflitst wordt in Duitsland hoef je je niet veel zorgen te maken. Zowel ik als vrienden zijn al geflitst en hebben nooit iets in de bus gevonden...
Sphinx
22 augustus 2010, 17:50
Inmiddels heeft deze racebeer ook de boete binnengekregen voor zijn snelheidsoverschrijding in juni, toen terugkomend van Villa Marisol. Ik vreesde nog even voor een extra contributie omdat die flitser naast een bord 'wegwerkzaamheden' stond, maar het viel nog wel mee. Ongeveer 17km/h te hard waar 80 mocht, kwam me op €30 te staan. Eigen schuld, had ik de flitslocaties maar eerder moeten updaten :wand:
Goedemorgenallemaal
22 augustus 2010, 17:52
Mail doorgestuurd SW en de reactie was in goed Duits "shit happens" :tongue:!
Trouwens punten krijgen geldt toch niet voor ons? Of hebben we nu ook een punten rijbewijs?
B30
Dacht ik eigenlijk ook maar de Duitsers schijnen gewoon te vinden dat als je een x-tal punten in een bepaalde periode verzameld hebt, je gewoon een tijdje niet in Duitsland mag rijden, ongeachte welk rijbewijs uit welk land je hebt.
Die punten worden opgeslagen in de computer en als je genoeg hebt en ze houden je eens aan , of ze tikken je nummer voor de lol in, dan komen ze daar achter en dan mag je je auto laten staan.
Big30
22 augustus 2010, 17:57
Dacht ik eigenlijk ook maar de Duitsers schijnen gewoon te vinden dat als je een x-tal punten in een bepaalde periode verzameld hebt, je gewoon een tijdje niet in Duitsland mag rijden, ongeachte welk rijbewijs uit welk land je hebt.
Dat is nieuw voor mij! Dus de punten van buitenlanders worden ook in Flensburg opgeslagen met dezelfde gevolgen en consequenties als voor de Duitsers??
Lijkt me vreemd want in bepaalde gevallen kun je daar naar een soort verkeers opvoeding cursus gestuurd worden.
Goedemorgenallemaal
22 augustus 2010, 19:29
Dat is nieuw voor mij! Dus de punten van buitenlanders worden ook in Flensburg opgeslagen met dezelfde gevolgen en consequenties als voor de Duitsers??
Lijkt me vreemd want in bepaalde gevallen kun je daar naar een soort verkeers opvoeding cursus gestuurd worden.
Nou ja voor boetes zijn er Nederlanders die de hogere boetebedragen ontvangen hebben wegens herhaaldelijk te snel rijden.
In Nederland bestaat ook de moeilijk voor een cursus maar kan ook je rijbewjis ingevorderd worden. Ook van buitenlanders. En als je rijbewijs ingevorderd is heb je, of je Nederlander bent of niet, gewoon geen rijbewijs en mag je niet rijden. ook niet in Belgie, ook niet in Duitsland. In Duitsland hou je schijnbaar je rijbewijs maar mag je niet in Duitsland rijden. Of zo iets.
Ander geintje, in Duitsland heb je bv bij scholen een tijdelijke snelheidsbeperking, dus bv normaal 50 km/u maar rond schoolstart- en schooleindtijden en lunchtijd maximaal 30. Daar staan bijna altijd flitspalen. Geen nood als je geflitst wordt. Die krengen staan gewoon op 30 en flitsen iedereen, ongeacht het tijdstip die harder gaat dan 30. Zit je in de tijden zonder beperking en rijd je je minder dan 50, dan volgt geen prent.
peterp095
22 augustus 2010, 20:49
Ook al regelmatig geflitst, bijvoorbeeld tunnel in Düsseldorf, en nooit iets van vernomen. Gezien auto ingeschreven is op een firma kan ik me moeilijk inbeelden hoe ze aan mijn naam kunnen geraken om mij strafpunten te geven.
Flurkman
25 augustus 2010, 09:28
Tussen Golden Time en afrit 2 van de A40 staat er (o.a.) een flitspaal vlak bij een verkeerslicht (komende van GT). Aan dat kruispunt is trouwens een voormalige bar of saunaclub gevestigd, waarvan ik de naam vergeten ben.
Ik ben er ca 2 jaar geleden geflitst en de boete kwam na een week of 6 in België aan. Als ik me goed herinner was het amper 10€.
Admin
25 augustus 2010, 12:00
Tussen Golden Time en afrit 2 van de A40 staat er (o.a.) een flitspaal vlak bij een verkeerslicht (komende van GT). Aan dat kruispunt is trouwens een voormalige bar of saunaclub gevestigd, waarvan ik de naam vergeten ben.
Misschien nog een kleine aanvulling als het gaat om bekende cq. beruchte flitslocaties!
- Veel beren zullen vanaf Gt via de A61 en de bekende 2 rotondes bij Venlo terugrijden. Daar staat tussen de 2 rotondes op een stuk waar je 50 km/u mag ook een flitspaal maar die doet het volgens mij niet meer. Net voor de oprit naar de A67 staat ook een camera die in ieder geval voor rood licht flitst.
- Zeer bekend en berucht zijn de flits batterijen tussen Essen en Bochum op de Ruhrschnelweg die doen het nog wel beiden!
- Zo ook die in de bocht op het einde van de A42 als je terug rijdt, ik meen bij de aansluiting op de A57.
- Bij de tunnel in Düsseldorf staat inderdaad ook zo'n batterij aan camera's maar weet niet zeker of die wel altijd in gebruik zijn.
- Op de A3 tussen Keulen en Frankfurt staat ook zo'n beruchte maar die zie je reeds van verre staan.
MichelJ
25 augustus 2010, 12:03
Gewoon de flitspalen in je Navi laden, dan wordt je altijd op tijd gewaarschuwd :)
Jack42
25 augustus 2010, 12:07
Een toepasselijke videocolumn over Flensburg ;)
http://nos.nl/video/180287-zomercolumn-duitsers-haten-flensburg.html
Sparky
25 augustus 2010, 12:08
Vandaag heb ik een bekeuring uit Duitsland ontvangen , ben in januarie geflitst . 8 maanden later hoor ik er pas wat van , gelukkig valt de bekeuring mee , had gerekent op een rijverbod , maar het blijft gelukkig bij een geldboete !
De verjaringstermijn in Duitsland is blijkbaar 1 jaar !
Admin
25 augustus 2010, 12:10
Gewoon de flitspalen in je Navi laden, dan wordt je altijd op tijd gewaarschuwd :)
Das waar natuurlijk! Maar soms kunnen beren de weg dromen, rijden niet op de navi en zijn wat slaperig of aan het nadromen, dan kan het ook bij de bekende locaties wel eens misgaan.
Conclusie: altijd je Navi aan al was het alleen maar om de locaties van de (vaste) flitspalen!
Mobile flits locaties vereist andere herkenning. Net na de Rheinbrug bij Duisburg zie ik ze trouwens ook regelmatig flitsen evenzo net voor de afslag iets verder daar naar de A3.
Jack42
25 augustus 2010, 12:27
Weet iemand of er op de A40, ik denk ongeveer ter hoogte van Wachtendonk, een flitspaal staat? Ik zag vorige week maandag toen ik 's nachts terug reed vanuit LR een helle flits maar daar is toch geen snelheidsbeperking?
Het regende wel heel hard en ik haalde een vrachtwagen in.
Kan het ook zijn dat die flits voor de vrachtwagen was bedoeld om te controleren op belasting of iets dergelijks?
Ik weet dat er op de A40 ergens tussen de grens en Moers aan beide kanten een constructie boven de snelweg hangt en die is toch om vrachtwagens te controleren?
Admin
25 augustus 2010, 12:33
Weet iemand of er op de A40, ik denk ongeveer ter hoogte van Wachtendonk, een flitspaal staat? Ik zag vorige week maandag toen ik 's nachts terug reed vanuit LR een helle flits maar daar is toch geen snelheidsbeperking?
Nee daar geldt geen snelheidsbeperking, is trouwens niet zo goed aangegeven als je op de A40 rijdt en van Duisburg komt wanneer je weer > 100 km/u mag rijden. Maar dat is net na Moers.
Die constructie is inderdaad voor vrachtwagens. Op de heenweg heb je wel een klein stukje net na afslag 6 (Krefeld-Huls) waar je maar even 100 km/u mag.
Maar dat is alleen heen en niet als je terug rijdt.
MichelJ
24 juni 2011, 21:38
HELP! Geflitst in Duitsland, wat nu? (http://www.flitsservice.nl/phpBB/overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/help-geflitst-in-duitsland-wat-nu-t27325.html)
HELP! Geflitst in Duitsland, wat nu? (http://www.flitsservice.nl/phpBB/overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/help-geflitst-in-duitsland-wat-nu-t27325.html)
Brommert opgevoerd ???
noglangnietuitgewandeld
25 juni 2011, 05:55
In de vorige eeuw kreeg ik een keer zo'n vod thuisgestuurd, ik kon mezelf duidelijk zien op de foto. Ging wel om 40 km te hard. Ik heb er niet op gereageerd en heb er tot op heden niets meer van gehoord.
Het bovengenoemde speelt in 2006 zie ik, dus toen kwam je er ook nog mee weg. Of het anno 2011 nog steeds zo is, geen idee.
De Verkehrssünderkartei is in Duitsland wel hot. Als de kassamuts bij de Aldi me vraagt: 'Sammeln Sie Punkte?', dan antwoord ik wel eens: 'Nur in Flensburg'. Dan heb ik de lachers meestal wel op mijn hand.
MichelJ
25 juni 2011, 09:31
Het bovengenoemde speelt in 2006 zie ik, dus toen kwam je er ook nog mee weg. Of het anno 2011 nog steeds zo is, geen idee.
Het eerste bericht is inderdaad uit 2006, maar het draadje bestaat uit 26 pagina's. Ik heb ook nog niet alles gelezen, alleen snel even gekeken. Zo moet je binnen 3 maanden nadat je geflitst bent iets van ze horen anders is het verjaard. Vervolgens moeten ze binnen 3 maanden de identiteit van de bestuurder bepaald hebben, na 3 maanden is het ook al weer verjaard. Het is allemaal net wat makkelijker dan in NL en de boetes zijn ook een stuk lager :)
duivenmelker
25 juni 2011, 11:08
Op 2/5/2011 ook geflitst nabij Aachen op de A4 , al tweemaal een brief gekregen met een mooie foto van me , ik reed 38 km te snel toegelaten snelheid 80km wegens werken , nog niet geantwoord op de brief .
Hoop alleen geen rijverbod in Duitsland te krijgen , dan kom ik wel in een zeer moeilijk parket om mijn dame verder te sponseren .
Met de trein op en af rijden zie ik nu wel niet zitten , een medebeer zoeken die wil chauffeur spelen voor mij desnoods met mijn wagen , zou nog iets zijn voor S&F .
The Joker
25 juni 2011, 14:17
Ik heb overigens nog steeds geen boete ontvangen van die flits op 20-08-2010.
Bij mijn weten hadden ze 3 maanden de tijd dus ze hebben dikke pech...
koosje12
25 juni 2011, 15:35
Ik heb overigens nog steeds geen boete ontvangen van die flits op 20-08-2010.
Bij mijn weten hadden ze 3 maanden de tijd dus ze hebben dikke pech...
Op de foto moet je gezicht duidelijk herkenbaar zijn. Wellicht had je geluk omdat je net even opzij (in je spiegel) keek of was er een andere reden waarom de foto niet duidelijk was. Dit kan een reden zijn waarom je geen gratis foto thuisgestuurd hebt gekregen.
peterp095
25 juni 2011, 16:03
Er is geen uitwisseling van gegevens tussen Duitsland en België. Tenzij ze je ooit laten stoppen en zien dat er nog een bekeuring openstaat zul je mogelijk nog moeten betalen en anders kan je het vergeten. Ben zelf al meermals geflitst in Duitsland en nog nooit iets ontvangen noch betaald.
Badslippers
17 juli 2011, 21:10
Alle positieve verhalen ten spijt dat je het beste niks kunt doen kreeg ik gisteren, zaterdag 16 Juli een:
"Vollstreckung des festgesetzten Fahrverbotes" (http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/boete_beschikking.jpg)
in mijn brievenbus.
Nou had ik het afgelopen jaar al 4 prenten in de bus gekregen wegens te hard rijden. Ik heb er twee betaald en de laatste twee niet om te kijken wat er gebeurt. Ongeveer een 2 maanden geleden kreeg ik een aangetekende brief van de "Kreis Wesel". Aangezien ik niet thuis was liet de postbode een herinnering achter dat ik het poststuk kon ophalen. Heb ik echter nooit gedaan. Nou kan ik het wel op de spits gaan drijven maar dat heeft volgens mij weinig nut.
Die Duitser blijven toch wel "Gründlich". In de maand Augustus wordt het fietsen!
Megaboob
17 juli 2011, 21:39
Badslippers toch, je moet ook niet zo vaak te snel rijden!
Ik voel mee met je ongeduld om GT te bezoeken, ik voel dat ook vaak, maar probeer me toch in te houden met het snel rijden!
Maar je kunt wellicht een keer met een van de collega's ijsberen meerijden naar GT, of het OV nemen! (of de fiets!)
Mvg Megaboob
kinky Jan
18 juli 2011, 07:30
Badslippers toch, je moet ook niet zo vaak te snel rijden!
Ik voel mee met je ongeduld om GT te bezoeken, ik voel dat ook vaak, maar probeer me toch in te houden met het snel rijden!
Maar je kunt wellicht een keer met een van de collega's ijsberen meerijden naar GT, of het OV nemen! (of de fiets!)
Mvg Megaboob
Ik rij ook vaak te hard maar ik gebruik nu zo veel mogelijk de cruise control in mijn auto en het werkt ik heb nu al een maand geen bekeuring gehad ik ben daar mee begonnen omdat ik een paar maanden geleden aan gehouden ben en ging toen 43 km (430 euro) te hard en schrok daar behoorlijk van want ik heb toch echt mijn rijbewijs nodig.
noglangnietuitgewandeld
18 juli 2011, 08:12
@ Sehr geehrter Herr Badslippers, usw....
Toch wel geschikt van ze dat je zelf mag kiezen wanneer je rijverbod in zal gaan. Ik zou het in dat geval combineren met een maandje Thailand of zo.
IAM469
18 juli 2011, 09:03
Je kunt ook gewoon met de motor naar Mofrica gaan, al tig keer geflitst aldaar edoch nooit iets van gehoord...
Ze flitsen je namelijk alleen van voren en daar zit, bij een motorfiets, geen kentekenplaat!
I am for 69!
Badslippers
18 juli 2011, 13:14
Het gaat snel. Gisteren een e-mail gestuurd naar Frau M*llenb*ck, en mijn wensen kenbaar gemaakt om in de maand augustus het rijverbod te laten gelden. Vandaag al een email terug met bevestiging. Daarnaast had ik de boete nog niet betaald en die is 143.50 euro.
Je kunt dus alles per e-mail afhandelen. Kopie rijbewijs moesten ze ook hebben dus een scan bijgevoegd. In de maand augustus dus fietsen naar GT. Joggen zou ook kunnen maar de 15 kilometer heb ik momenteel niet echt lekker in de benen zitten. Vanmorgen 10 kilometer gelopen. Tijd: 1.01.58. Ai, slechtste seizoenstijd!!!
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
MichelJ
18 juli 2011, 13:31
In de maand Augustus wordt het fietsen!
Je krijgt toch geen rijverbod, omdat je twee boetes niet betaald heb? Had je de spaarkaart van de punten vol? Of heb je het 1x erg bont gemaakt?
Hoop voor je dat het in Augustus beter weer wordt ;)
Willem2
22 juli 2011, 19:15
"Thanks" kerkorgel, die "Mio" is aantrekkelijk maar heeft zijn beperkingen:
"Gratis LIVE locaties van mobiele flitspalen!
U wordt real-time op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. Hierdoor weet u exact wat de gevaarlijke punten zijn, waardoor u op tijd uw snelheid kunt minderen en u dus veiliger rijdt."
Laat ik nou net in Duitsland wandelen en daar de bekeuringen oplopen. Ik heb nu "Radardroid Lite" geinstalleerd. Zal die "App" morgen eens testen als ik naar "FKK Planet Merzenich" ga.
Beste Badslippers,
Wordt nu eens verstandig en praat eens met de kleine eekhoorntjes en hun derde vriendje NikXX. Knabbel gaat jou uitleggen hoe je zuinig gaat rijden. En die andere twee gaan jou de komende tijd helpen nog naar een club te komen, indien jij zonder rijbewijs zit. Babbel en NikXX willen ook heel graag een keer fietsen :rolleyes: ;)
MichelJ
27 oktober 2011, 19:35
Hier kunt je zien hoeveel je moet gaan sparen als je iets te snel gereden hebt in Duitsland: http://www.bussgeldkataloge.de/
Scoobert
27 oktober 2011, 21:14
Afgelopen week staande gehouden bij terugkomst na een teleurstellend verblijf in VV. Binnendoor terug via Boisheim ?? (ken die plaatsnaam niet) en daar werd ik vriendelijk gevraagd aan de kant te gaan.....83 gereden waar maar 50 mocht. Ik was heilig overtuigd dat het 80 was, maar helaas.
Na correctie 30 kilometer te hard, buiten bebouwde kom dus. meteen even 105 euro aftikken (80 euro boete en 25 euro overige kosten ??) en meneer de politieagent en zijn kompanen waren tevreden...zucht
Een klote dag en dan dat ook nog :mad:
MichelJ
27 oktober 2011, 21:27
...dus. meteen even 105 euro aftikken (80 euro boete en 25 euro overige kosten ??)
Sie sind außerhalb geschlossener Ortschaften 30 km/h zu schnell gefahren.
Das wird Sie voraussichtlich 80 Euro kosten.
Hinzu kommen Gebühren von voraussichtlich 23,50 Euro.
Außerdem 3 Punkte in Flensburg.
De administratiekosten in NL zijn dan een stuk lager.
The Joker
28 oktober 2011, 01:24
De boete in NL was anders nog hoger geweest.
Tijd voor een Stinger DSI.
Befke
28 oktober 2011, 10:13
De administratiekosten in NL zijn dan een stuk lager.
Laatst vernomen dat die 6€ administratiekosten ingevoerd zijn om gratis schoolboeken mogelijk te maken...
De werkelijke administratie- en inningskosten liggen om en nabij de 1€...
Wat zouden de Duitsers met die 22€ uitspoken?
Willem2
28 oktober 2011, 11:54
Afgelopen week staande gehouden bij terugkomst na een teleurstellend verblijf in VV. Binnendoor terug via Boisheim ?? (ken die plaatsnaam niet) en daar werd ik vriendelijk gevraagd aan de kant te gaan.....83 gereden waar maar 50 mocht. Ik was heilig overtuigd dat het 80 was, maar helaas.
Na correctie 30 kilometer te hard, buiten bebouwde kom dus. meteen even 105 euro aftikken (80 euro boete en 25 euro overige kosten ??) en meneer de politieagent en zijn kompanen waren tevreden...zucht
Een klote dag en dan dat ook nog :mad:
Maar wel 3 Punkte volgens Duits sysyteem. Dat is dan ook weer wat.
Daarmee heb je toch weer geluk gehad.
Hoor ik daar weer getrappel en gestommel op de daken
Zullen ze weer bij Scoobert geraken.
Kijk straks maar eens in je schoen
of je IM-boxje open doen.....
CLUBSPORT
28 oktober 2011, 20:54
ben eind augustus ook een keer geflitst voor het eerst in duitsland , was inderdaad in bruggen vlakbij GT , dus oppassen daar .
rmjhexe
4 maart 2012, 07:19
Is er hier iemand waarvan ze het rijbewijs ingenomen hadden op grond van alcohol,graag via im,bedankt vast
Goedemorgenallemaal
4 maart 2012, 09:34
Is er hier iemand waarvan ze het rijbewijs ingenomen hadden op grond van alcohol,graag via im,bedankt vast
Niet persoonlijk (vandaar geen antwoord in IM) maar ik ken wel iemand die voor een paar uur een rijverbod opgelegd gekregen heeft (ik heb hem een lift gegeven).
rmjhexe
4 maart 2012, 12:02
Ik kon mee naar het Buro voor een bloedproef even afwachten hoe dat afloopt rijbewijs is ingenomen mag nog wel in nl rijden
Big30
4 maart 2012, 13:19
Op grond van alcohol weet ik niet maar in dit topic (berichten verplaatst) lees je wel wat ervaringen n.a.v. te snel rijden in Duitsland:
Hier wat meer info, boete hangt dus af van het promillage.
http://de.wikipedia.org/wiki/Fahren_unter_Einfluss_psychoaktiver_Substanzen
Zit je tussen de 0.5 en 1.1 promille dan is de standaard boete 500E en 1 maand ontzegging rijbevoegdheid in D en 4 punten in Flensburg.
Picasso 1
4 maart 2012, 14:58
Ik kon mee naar het Buro voor een bloedproef even afwachten hoe dat afloopt rijbewijs is ingenomen mag nog wel in nl rijden
Je had moeten aangeven dat je net van een hoerentent komt en of het mogelijk was er een SOA test aan te koppelen :biggrin:
chefkok
18 april 2013, 19:00
Iemand ervaring met een maand rijverbod in Duitsland?
de duisburg spesjalist
18 april 2013, 19:42
nee gelukkig niet ma het lijk mijn voor de genen die een rijverbod heeft gekregen in duitsland dat die een maand niet in duitsland mag rijden dus misschien wel af kikken
Johnny Bravo
18 april 2013, 20:17
Dat wordt dus carpoolen :smile2:
Wees verstandig ga dan niet rijden in Duitsland als je een rijverbod hebt in Duitsland of ga ieder geval niet rijden met de auto waar je het rijverbod mee hebt opgelopen. Pak dan de auto van je vrouw mee ;), LOL!!!
Kotakelinci
18 april 2013, 20:51
In wat voor vorm heb jij dat verbod gekregen?
Staande gehouden?
Briefje thuis gekregen?
Rijbewijs ingehouden?
chefkok
18 april 2013, 20:51
Het voorval is gebeurt 16 feb. Boete is betaald maar brief kwam wel pas aan begin april
Kotakelinci
18 april 2013, 21:16
Het voorval is gebeurt 16 feb. Boete is betaald maar brief kwam wel pas aan begin april
Tja, ik betaal ze nooit, dan krijg je ook geen punten in Flensburg :biggrin:.
Jansen
18 april 2013, 21:19
Nee wel 3 maanden rijverbod.
Was geknipt tussen Villa Vertigo en A40 waar je 70 km mocht rijden en ik 128 km reed na controle bleef er 55 km te hard over.
Dit kost in Duitsland bijna niets wand na 2 brieven en opgestuurde foto kreeg ik van Kreis Viersen een geldboete van 120 euro en 5 euri admin. kosten.
Maar er was ook een brief bij die mij vertelde dat ik vanwege mijn buitenlands rijbewijs 3 maanden niet in Duitsland mocht rijden vanaf die dag van de laatste brief.
Binnen een week kwam er nog een brief met een bekeuring van 25 km te hard bij de bushalte net voor PHG die ik ook nog moest betalen deze was 30 euro geloof ik.
Ik ben toen gewoon blijven rijden maar heb een andere auto meegenomen zodat het minder snel zou opvallen bij controle.
Dus de boete valt wel mee en je rijbewijs kunnen ze nooit intrekken omdat ze daar geen eigendom van zijn.
Ik heb er dus niet minder door geneukt haha.
bosbeer
18 april 2013, 21:33
Ze kunnen wel degelijk je rijbewijs innemen als je op heterdaad bent betrapt. Zolang ze je rijbewijs houden mag je zelfs in Nederland geen motorvoertuig besturen. Dat mag alleen als je een rijbewijs in je bezit hebt.
De Duitsers kunnen het rijbewijs direkt naar de RDW sturen , die het weer doorstuurt naar de gemeente van afgifte. Je krijgt het dan pas terug als de termijn van het verbod is verstreken. Ze kunnen er in Duitsland ook voor kiezen om het pas naar de RDW te sturen als de termijn van het verbod verstreken is. Als je bent geflitst is het dus een stuk makkelijker, want dan houd je je rijbewijs. Je moet dan allereerst al pech hebben dat je wordt aangehouden en nog meer pech als ze gaan kijken of je een rijverbod hebt. Zorg er als je toch gaat rijden voor geen druppel te hebben gedronken en bega geen verkeersovertredingen, zodat de kans klein is dat je wordt aangehouden.
Big30
18 april 2013, 21:43
Ze kunnen wel degelijk je rijbewijs innemen als je op heterdaad bent betrapt. Zolang ze je rijbewijs houden mag je zelfs in Nederland geen motorvoertuig besturen. Dat mag alleen als je een rijbewijs in je bezit hebt.
Het eerste klopt en ook bij niet heterdaad kan men dacht ik je rijbewijs invorderen, gebeurt in NL ook als buitenlander als je te snel rijdt. Echter in NL mag je dan volgens mij formeel wel rijden want in NL is en blijft je rijbewijs geldig. Probleem is dan wel dat als je wordt aangehouden in NL je geen rijbewijs kunt overleggen en dat kan je een boete kosten.
Op dit forum zijn leden die hier ervaring mee hebben en ook over bericht hebben ;).
Zie ook:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/kan-mijn-nederlandse-rijbewijs-in-het-buitenland-worden-ingevorderd.html
Kan mijn Nederlandse rijbewijs in het buitenland worden ingevorderd?
Als u in het buitenland een strafbaar feit pleegt, mag een buitenlandse autoriteit uw Nederlandse rijbewijs invorderen.
Invordering rijbewijs en rijontzegging buitenland
Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen. Deze rijontzegging geldt alleen in het desbetreffende land. De rijontzegging geldt niet in Nederland. Het is wel zo dat u in Nederland dan geen motorvoertuig mag besturen. U moet namelijk altijd een origineel en geldig rijbewijs kunnen laten zien.
Je mag in NL dan geen voertuig besturen omdat je geen rijbewijs kunt overleggen, maar dat levert je niet meer dan een boete op bij een controle.
chefkok
18 april 2013, 22:07
In wat voor vorm heb jij dat verbod gekregen?
Staande gehouden?
Briefje thuis gekregen?
Rijbewijs ingehouden?
Moeten stoppen voor alcoholcontrole. Mee genomen naar politiebureau. Boete gedeeltelijk betaald. Thuis nog een brief gekregen voor het andere deel te betalen. En ginder 3 uur mijn auto moeten laten staan. Dit is van 16 feb ik kreeg het begin april aan.
Kotakelinci
18 april 2013, 22:34
Moeten stoppen voor alcoholcontrole. Mee genomen naar politiebureau. Boete gedeeltelijk betaald. Thuis nog een brief gekregen voor het andere deel te betalen. En ginder 3 uur mijn auto moeten laten staan. Dit is van 16 feb ik kreeg het begin april aan.
Ik vraag me af in hoeverre dit geregistreerd wordt.
Uiteindelijk heb je je fysieke papiertje nog in handen, neem ik aan.
Vandaar mijn vraag:
Is er iemand op het forum die wel eens bij een politiecontrole in D werd herinnerd aan zijn voorgeschiedenis in D, wat betreft eerdere snelheids of andere overtredingen?
Ik neem aan dat men in D ook een recidive beleid hanteert.
Hoe wordt dit in de praktijk gebracht bij een staandehouding?
Ik persoonlijk heb nooit gemerkt dat men een registratie bijhoud van buitenlandse overtreders.
Big30
18 april 2013, 22:38
Ik persoonlijk heb nooit gemerkt dat men een registratie bijhoud van buitenlandse overtreders.
Maar dat gebeurt dus wel, dat zijn de voor velen toch wel bekende punten in Flensburg. Die ook al eerder in dit topic genoemd zijn.
De toelating tot het verkeer in Duitsland is geregeld door talrijke wetten, waaronder de gebruikelijke verkeerscode. Centrale voor overtredingen is de Bundesanstalt KBA in Flensburg. Deze registreert elke overtreding, ook door buitenlanders begaan, en geeft een penalisatie aan de hand van punten. Bij het bereiken van een maximum aan punten ter penalisatie, wordt het rijbewijs voor langere tijd ingetrokken, ook dit van buitenlanders. Het boetegeld ligt in Duitsland in vele gevallen lager dan in andere landen, maar het penalisatiesysteem kan veel verderstrekkende gevolgen hebben dan een boete...
http://www.duitslandportaal.eu/verkeer/autowegen/verkeerscodewetten/verkeerscodewetten.html
Jansen
18 april 2013, 22:41
De Duitsers kunnen het rijbewijs direkt naar de RDW sturen , die het weer doorstuurt naar de gemeente van afgifte. Je krijgt het dan pas terug als de termijn van het verbod is verstreken. Ze kunnen er in Duitsland ook voor kiezen om het pas naar de RDW te sturen als de termijn van het verbod verstreken is. Als je bent geflitst is het dus een stuk makkelijker, want dan houd je je rijbewijs. Je moet dan allereerst al pech hebben dat je wordt aangehouden en nog meer pech als ze gaan kijken of je een rijverbod hebt. Zorg er als je toch gaat rijden voor geen druppel te hebben gedronken en bega geen verkeersovertredingen, zodat de kans klein is dat je wordt aangehouden.
Bosbeer : Ik gaf een duidelijk schrijven over het geval van Chefkok !! Het gaat niet in dit geval over een aanhouding ! maar over een geconstateerd feit doormiddel van een foto en een brief waarbij je kenteken is opgevraagd via de RDW.
De rest van jou verhaal heeft geen enkele waarde voor chefkok.
Nogmaals de Duitse Politie kan in dit geval Nooit je Nederlandse rijbewijs intrekken omdat ze daar geen bevoegdheid in hebben en ze je niet staande hebben gehouden. . ook zal men nooit vragen om dit rijbewijs op te sturen.
Ook zal men eerst moeten weten wie de Juridische bestuurder was van dit voertuig en kan men nooit aannemen dat de eigenaar of houder van dit voertuig ook de Juridische bestuurder was.
Men kan wel RDW een vermeldig sturen wanneer je niet mee werkt met de briefwisseling en betaling.
Ik praat uit ervaring omdat ik dit al enkele malen zelf heb meegemaakt dus chef kok maak je niet bang en betaal dan ben je er van af.
( daarom rijd ik nu vaak mee met BIG 30 om de kosten van bekeuringen in de hand te houden.haha )
bosbeer
18 april 2013, 23:02
@Jansen, ik reageerde op jouw regel: " je rijbewijs kunnen ze nooit intrekken omdat ze daar geen eigendom van zijn". Allereerst neem ik aan dat je " eigenaar" bedoelt ipv "eigendom", anders zou het rijbewijs de eigenaar zijn van de politie. Overigens kan de politie juridisch gezien nooit de eigenaar zijn van het rijbewijs, hooguit de bezitter.
Je bedoelde dus eigenlijk alleen maar te zeggen: je rijbewijs kunnen ze niet intrekken omdat ze dat niet hebben. Verder kon ik uit de context niet opmaken of deze regel alleen betrekking had op het speciale geval van Chefkok of dat het in het algemeen was bedoeld.
Verder gaat je verhaal over de vraag wie op dat moment de bestuurder van de auto was al jaren niet meer op. De eigenaar van de auto mag dan vertellen wie er dan wel in reed of hij moet aannemelijk maken dat de auto was gestolen. En kan hij dat niet, dan moet hij/zij gewoon dokken. Helaas is alles op dat gebied allang dichtgetimmerd.
Badslippers
18 april 2013, 23:18
Ja, ik mocht zelf kiezen welke maand dus ik heb een zomermaand uitgekozen omdat ik dan op de fiets naar "GT" kon. Bovendien hebben diverse ijsberen aangeboden om mij ergens op te pikken zodat ik mee kon rijden. Tevens een paar keer met het openbaar vervoer. Heb die hele kwestie toen uitgezocht en er gaan een boel broodje aap verhalen rond.
Allereerst, betaal je boete gewoon en doe wat je opgedragen wordt dat kan een hoop ellende besparen. De Duitse politie kan je zelfs in Nederland van je bed lichten maar dan wel in overleg met die Nederlandse politie. Of ze dat doen voor een boete van €35 is niet aannemelijk maar het kan dus wel.
Als je gesnapt wordt in Duitsland terwijl je niet mag rijden ben je zwaar de lul.
Ik moest een kopie van mijn rijbewijs opsturen zodat hun puntensysteem kunnen toepassen.
Al dat gelul van "Niet betalen. Ze pakken je toch niet. Puntensysteem geldt niet. Gewoon doorrijden." Ga daar maar niet van uit. Jurisprudentie geeft aan dat we in de Europese unie leven en dan heb je de lusten maar ook de lasten.
Ik mocht trouwens een maand niet rijden en een forse boete betalen omdat ik inmiddels drie snelheidsovertredingen begaan had. Die moffen houden dat dus wel degelijk bij.
En dat de boetes zo laag zijn. Nou dan ga even met Wipneus om de tafel zitten. Ik zal hier niet vertellen wat hij moest betalen maar dat was geen kattezeik.
Nou zullen er altijd ijsberen reageren en zeggen: "Puh, ik betaal niks en nooit ergens last van gehad". Dat zal best zo zijn. Je kunt er inderdaad mee wegkomen en bij boetes van onder de €100 kun je zaak flink traineren door te zeggen dat je de in het Duits opgestelde vorderingen niet begrijpt. Dan krijg je een keurig in het Nederlands opgestelde brief. Kun je ook een poos laten liggen en zo zijn er nog wel wat trucs. Maar nogmaals, overtreding is overtreding en je kunt er last mee krijgen.
Tja, ik betaal ze nooit, dan krijg je ook geen punten in Flensburg :biggrin:.
Dan heb je mazzel maar ik hoop voor jou dat ze je niet snappen want dan mag je alles betalen plus daarbovenop nog een aanzienlijk bedrag.
Big30
18 april 2013, 23:21
@Jansen, ik reageerde op jouw regel: " je rijbewijs kunnen ze nooit intrekken omdat ze daar geen eigendom van zijn". Allereerst neem ik aan dat je " eigenaar" bedoelt ipv "eigendom", anders zou het rijbewijs de eigenaar zijn van de politie. Overigens kan de politie juridisch gezien nooit de eigenaar zijn van het rijbewijs, hooguit de bezitter.
Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk deze discussie! Maar ehm kijk eens op je rijbewijs daar staat toch heel duidelijk op rijkseigendom. Tis dus simpel, het rijk is eigenaar van mijn rijbewijs, ik dus niet en dus kan en hoef ik nooit mijn rijbewijs in te leveren omdat ik nu eenmaal niet de eigenaar van mijn rijbewijs ben.
Dus waar praten we nu eigenlijk over, de BRD die een rijbewijs invordert van het Koninkrijk der Nederlanden, kom nou dat gaat nooit gebeuren dus :biggrin:!
chefkok
18 april 2013, 23:42
Ja, ik mocht zelf kiezen welke maand dus ik heb een zomermaand uitgekozen omdat ik dan op de fiets naar "GT" kon. Bovendien hebben diverse ijsberen aangeboden om mij ergens op te pikken zodat ik mee kon rijden. Tevens een paar keer met het openbaar vervoer. Heb die hele kwestie toen uitgezocht en er gaan een boel broodje aap verhalen rond.
Allereerst, betaal je boete gewoon en doe wat je opgedragen wordt dat kan een hoop ellende besparen. De Duitse politie kan je zelfs in Nederland van je bed lichten maar dan wel in overleg met die Nederlandse politie. Of ze dat doen voor een boete van €35 is niet aannemelijk maar het kan dus wel.
Als je gesnapt wordt in Duitsland terwijl je niet mag rijden ben je zwaar de lul.
Ik moest een kopie van mijn rijbewijs opsturen zodat hun puntensysteem kunnen toepassen.
Al dat gelul van "Niet betalen. Ze pakken je toch niet. Puntensysteem geldt niet. Gewoon doorrijden." Ga daar maar niet van uit. Jurisprudentie geeft aan dat we in de Europese unie leven en dan heb je de lusten maar ook de lasten.
Ik mocht trouwens een maand niet rijden en een forse boete betalen omdat ik inmiddels drie snelheidsovertredingen begaan had. Die moffen houden dat dus wel degelijk bij.
En dat de boetes zo laag zijn. Nou dan ga even met Wipneus om de tafel zitten. Ik zal hier niet vertellen wat hij moest betalen maar dat was geen kattezeik.
Nou zullen er altijd ijsberen reageren en zeggen: "Puh, ik betaal niks en nooit ergens last van gehad". Dat zal best zo zijn. Je kunt er inderdaad mee wegkomen en bij boetes van onder de €100 kun je zaak flink traineren door te zeggen dat je de in het Duits opgestelde vorderingen niet begrijpt. Dan krijg je een keurig in het Nederlands opgestelde brief. Kun je ook een poos laten liggen en zo zijn er nog wel wat trucs. Maar nogmaals, overtreding is overtreding en je kunt er last mee krijgen.
Dan heb je mazzel maar ik hoop voor jou dat ze je niet snappen want dan mag je alles betalen plus daarbovenop nog een aanzienlijk bedrag.
Maar in België werkt men niet met een punten systeem? Ik heb het aan gekregen begin april. Ik snap er niets meer van --'
Goedemorgenallemaal
18 april 2013, 23:46
Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk deze discussie! Maar ehm kijk eens op je rijbewijs daar staat toch heel duidelijk op rijkseigendom. Tis dus simpel, het rijk is eigenaar van mijn rijbewijs, ik dus niet en dus kan en hoef ik nooit mijn rijbewijs in te leveren omdat ik nu eenmaal niet de eigenaar van mijn rijbewijs ben.
Dus waar praten we nu eigenlijk over, de BRD die een rijbewijs invordert van het Koninkrijk der Nederlanden, kom nou dat gaat nooit gebeuren dus :biggrin:!
Moet je een rijbewijs wel invorderen om te zeggen dat iemand niet meer mag rijden? Volgens mij eigenlijk niet, ja ze nemen het in bij grote snelheidsovertredingen maar het is niet het ontnemen op zich dat je onbevoegd maakt tot het rijden. Volgens mij is een gewoon rijverbod van x- tijd juridisch voldoende, rijbewijs invorderen, tja, ik snap die rompslomp eigenlijk niet.
bosbeer
19 april 2013, 00:00
Ja, daarom kan de BRD nooit eigenaar van een Nederlands rijbewijs zijn, wel de bezitter zolang ze het ding in handen hebben. Verder praat je over "mijn" rijbewijs, maar dat kan dus niet...
Als de politie mij volgende keer vraagt: "mag ik uw rijbewijs zien?" ,dan kan ik rustig zeggen zonder te liegen: "dat heb ik niet". Laat ze dan maar lekker aan het werk gaan en schrijven, dan toon ik ze een uur later het rose geval wel en zeg dat het van het rijk is en niet van mij.
Goedemorgenallemaal
19 april 2013, 08:47
Ja, daarom kan de BRD nooit eigenaar van een Nederlands rijbewijs zijn, wel de bezitter zolang ze het ding in handen hebben. Verder praat je over "mijn" rijbewijs, maar dat kan dus niet...
Als de politie mij volgende keer vraagt: "mag ik uw rijbewijs zien?" ,dan kan ik rustig zeggen zonder te liegen: "dat heb ik niet". Laat ze dan maar lekker aan het werk gaan en schrijven, dan toon ik ze een uur later het rose geval wel en zeg dat het van het rijk is en niet van mij.
Strikt genomen wle waar maar er zal wel degelijk rekening gehouden worden met het gebruikelijke taalgebruik. Ik dnek ook niet dat je er schadevrij van af gaat komen, niet bij de politie en haar bekende gebrek aan gevoel voor humor, maar ook niet hogerop. Er zal namelijk aangevoerd worden dat je wel degelijk weet wat de bedoeling was en je dient dan medewerking te verlenen. Als zijn naar Duitsland wilt en je kunt het roze papiertje niet vinden, dan zeg je ook niet "waar is het rijbewijs dat van het Rijk is"maar je zegt "waar is G.... m'n rijbewijs". Net als "je paspoort"of "je bankpas". Ingeburgerd taalgebruik.
Nodeloos zoeken naar problemen, jij zit ook een uur naar de lucht te staren, hoe ver had je al niet richting Duitsland kunnen zijn in dat uur?
bosbeer
19 april 2013, 10:15
Strikt genomen wle waar maar er zal wel degelijk rekening gehouden worden met het gebruikelijke taalgebruik. Ik dnek ook niet dat je er schadevrij van af gaat komen, niet bij de politie en haar bekende gebrek aan gevoel voor humor, maar ook niet hogerop. Er zal namelijk aangevoerd worden dat je wel degelijk weet wat de bedoeling was en je dient dan medewerking te verlenen. Als zijn naar Duitsland wilt en je kunt het roze papiertje niet vinden, dan zeg je ook niet "waar is het rijbewijs dat van het Rijk is"maar je zegt "waar is G.... m'n rijbewijs". Net als "je paspoort"of "je bankpas". Ingeburgerd taalgebruik.
Nodeloos zoeken naar problemen, jij zit ook een uur naar de lucht te staren, hoe ver had je al niet richting Duitsland kunnen zijn in dat uur?
Voor dit soort zaken heb ik dat er graag voor over. Ik heb zo langzamerhand gruwelijk de pest aan de politie en nog veel meer aan die ellendeling van die burokraat Opstelten. Zijn politiecommissarissen vertellen NB dat de agenten zich zo langzamerhand generen voor de hoge boetes die ze moeten uitdelen. Dinsdag lag er weer eentje als verrassing op de tafel toen ik thuiskwam. 62 km gereden en een boete van 104 euro. Op zo'n moment voel ik me een anarchistische terrorist worden die de grootste pest heeft aan alles wat met politie en justitie te maken heeft. Ik juich ook de akties toe van figuren die flitscamera's in de fik steken en parkeerautomaten volspuiten met pur, zodat ze onbruikbaar worden. Ik weet de reakties al die gaan komen:" kost allemaal weer overheidsgeld en je pakt er niemand mee". Maar met klagen dringt ons ongenoegen niet door bij die klootzakken in Den Haag. Er moeten godverdomme daden gesteld worden en als ik de gelegenheid krijg doe ik daar aan mee!
Kotakelinci
20 april 2013, 02:05
Maar dat gebeurt dus wel, dat zijn de voor velen toch wel bekende punten in Flensburg. Die ook al eerder in dit topic genoemd zijn.
http://www.duitslandportaal.eu/verkeer/autowegen/verkeerscodewetten/verkeerscodewetten.html
Ik begrijp ook wel dat je punten in Flensburg kunt krijgen.
Mijn vraag was echter of iemand ooit heeft gemerkt dat bij een staandehouding men inderdaad deze punten, of een OBM, in hun computer systeem kan opduikelen.
Ikzelf zou al tig punten in Flensburg moeten hebben. Desondanks is mij dat nooit verteld bij een staandehouding.
Men kan wel punten uitdelen, maar als ze niet zodanig geregistreerd worden dat ze opgezocht kunnen worden bij staandehouding, heeft het allemaal niet zoveel zin, niet?
Big30
20 april 2013, 07:03
Men kan wel punten uitdelen, maar als ze niet zodanig geregistreerd worden dat ze opgezocht kunnen worden bij staandehouding, heeft het allemaal niet zoveel zin, niet?
Je goed punt, wel handig dat je weet hoeveel punten je hebt. Kun je opvragen, maar misschien staat het ook vermeld wanneer je een bekeuring krijgt thuisgestuurd, geen idee.
http://www.kba.de/cln_005/nn_124384/DE/ZentraleRegister/VZR/Auskunft/vzr__auskunft__inhalt.html?__nnn=true
MichelJ
20 april 2013, 07:48
maar misschien staat het ook vermeld wanneer je een bekeuring krijgt thuisgestuurd
Nee, staat niet op een bekeuring en ook niet op een bekeuring, zelfs niet als je een brief krijgt dat je een rijverbod hebt. Wel staat het aantal punten vermeld dat bij de desbetreffende overtreding hoort.
Het totaal aantal punten dat je gescoord hebt kun je inderdaad opvragen door het formulier in te vullen en samen met kopie paspoort op te sturen naar Flensburg.
egon, Dr. Rammler
20 april 2013, 08:05
Jungens macht euch mal keinen Kopf. Die Punkteverteilung, betrifft nur deutsche Verkehrsteilnehmer. Ausländer müssen nur das Bussgeld zahlen. Bei den deutschen Verkehrsteilnehmern ist es so, dass man bei erreichen von 18 Punkten seinen Führerschein quitt ist.
Ich möchte noch hierzu bemerken, das in Holland und auch in Belgien die Bussgelder für alle Vergehen sehr viel höher ausfallen. Dafür gibt es natürlich auch keine Punkte.
z.B. zahle ich bei telef. mit Handy in NL Eur 170, ich glaube neuerdings sogar nochmehr.. in Deutschland kostet dies 60 plus 1 Punkt
bosbeer
20 april 2013, 08:16
In Deutschland hat man wenigstens noch ein bisschen Gefuhl und werden die Fahrer nicht ausgesaugt wie in Holland.
egon, Dr. Rammler
20 april 2013, 08:25
In Deutschland hat man wenigstens noch ein bisschen Gefuhl und werden die Fahrer nicht ausgesaugt wie in Holland.
das täuscht..haha, dafür werden bei uns die Berufskraftfahrer behandelt als ob sie Millionäre wären, es grenzt schon an Wegelagerei
Big30
20 april 2013, 16:08
Jungens macht euch mal keinen Kopf. Die Punkteverteilung, betrifft nur deutsche Verkehrsteilnehmer.
Nein Egon, falsch. Es betrifft jeder Verkehrsteilnehmer, nicht nur Deutsche wie schon erwähnt wurde ;).
De toelating tot het verkeer in Duitsland is geregeld door talrijke wetten, waaronder de gebruikelijke verkeerscode. Centrale voor overtredingen is de Bundesanstalt KBA in Flensburg. Deze registreert elke overtreding, ook door buitenlanders begaan, en geeft een penalisatie aan de hand van punten. Bij het bereiken van een maximum aan punten ter penalisatie, wordt het rijbewijs voor langere tijd ingetrokken, ook dit van buitenlanders. Het boetegeld ligt in Duitsland in vele gevallen lager dan in andere landen, maar het penalisatiesysteem kan veel verderstrekkende gevolgen hebben dan een boete...
Kotakelinci
21 april 2013, 01:23
Nein Egon, falsch. Es betrifft jeder Verkehrsteilnehmer, nicht nur Deutsche wie schon erwähnt wurde ;).
Websites sind zu allem bereit, sowie Papier dass auch ist.
Der EU sagt seit Jahren dass Ausslaender auch Bussgelder zahlen mussen, aber bis heute gibt es keine Rechtsgrundlage um Auslaender auch tatsaechlich zum Zahlen zu zwingen.
Der CJIB in NL. hatt viele Mittel um Niederlaender zum Zahlen zu zwingen, aber stehen nicht zur Verfuegung der Deutsche Behoerden.
Also denke ich dass in diesem Fall der Herr Doktor Rammler recht hatt.
Jack42
24 april 2020, 08:23
NEUER BUSSGELDKATALOG
Ab 21 km/h zu schnell ist jetzt der Führerschein weg.
24.04.2020 - 07:22 Uhr
Kommenden Dienstag (28. April) tritt die Änderung der Straßenverkehrsordnung in Kraft. Vor allem schwächere Verkehrsteilnehmer sollen durch die neuen Regeln besser geschützt werden.
BILD weiß: Manche Regel-Verstöße werden richtig teuer! Was genau ist bald verboten? Welche Verstöße kosten wie viel? Und wann droht sogar ein Fahrverbot?
Bron: Bild
https://www.bild.de/bild-plus/auto/auto-news/auto-news/stvo-bussgeldkatalog-was-ist-jetzt-verboten-wie-hoch-sind-die-strafen-70230900,view=conversionToLogin.bild.html
https://www.bussgeldkatalog.de/geschwindigkeit/
Picasso 1
24 april 2020, 10:38
NEUER BUSSGELDKATALOG
Ab 21 km/h zu schnell ist jetzt der Führerschein weg.
24.04.2020 - 07:22 Uhr
Kommenden Dienstag (28. April) tritt die Änderung der Straßenverkehrsordnung in Kraft. Vor allem schwächere Verkehrsteilnehmer sollen durch die neuen Regeln besser geschützt werden.
BILD weiß: Manche Regel-Verstöße werden richtig teuer! Was genau ist bald verboten? Welche Verstöße kosten wie viel? Und wann droht sogar ein Fahrverbot?
Bij 21 km te hard? met al die wisselende snelheidslimieten nu overal in Duitsland en wegwerkzaamheden na elke 10 kilometer heb je die al snel te pakken als je niet zeer alert bent. Ach ja, verbaast me niks met een Duitse overheid waar Merkel het voor het zeggen heeft. Als je EN te snel naar een Duitse club rijdt EN je laat je daar pijpen zonder condoom, dan ben je in Duitsland nu helemaal de klos.
Kwibus2
24 april 2020, 10:49
Binnenkort ben je ook de klos wanneer je zonder condoom rijdt...........:biggrin:
Mondkapje opzetten :cool:
Eddy_V
24 april 2020, 19:58
In Duitsland bestaat ook het puntensysteem, boven de 21 km 1 punt.
Ik ben niet met de details bekend maar wordt boven de 21km naast de geldboete en 1 punt dan direct het rijbewijs ingevorderd of pas bij x-aantal punten ?
Het nut van dat puntensysteem zie ik anders niet als ook direct het rijbewijs wordt ingevorderd.
#durftevragen
Kwibus2
24 april 2020, 20:12
Sommige prestaties zijn voldoende om in een keer genoeg punten te scoren die invordering van het rijbewijs opleveren.
Volgens de oude tarievenlijst was 21 km boven de toegestane snelheid goed voor 1 punt.
Dat schijnt nu gewijzigd te zijn, bij 21 km te snel meteen intrekken van de rijbevoegdheid.
Bij veel buitenlanders niet bekend: door rood rijden levert ook meteen het intrekken van de rijbevoegdheid op voor een periode van 30 dagen.
Je mag dan een taxi bellen, de auto blijft staan. Wordt je niet staande gehouden maar gefotografeerd dan krijg je de aanzegging bij de eerste de beste controle.
Daarna gaat het rijverbod in.
Player
24 april 2020, 20:39
Afstand houden op snelweg is een verkeersregel en controle die mij niet bekend was in Duitsland. Collega van mij heeft daarvoor boete toegestuurd gekregen en strafpunt. Daar waren die Duitsers al mee bezig vorige zomer, hadden het Coronavirus al zien aankomen toen.
Giodude
24 april 2020, 22:09
# durfteantwoorden
Ein Fahrverbot droht in der Regel nur, wenn Sie innerhalb von 12 Monaten zweimal 26 km/h oder mehr zu schnell gefahren sind
In de bebouwde kom van 26-30 km te hard, buiten de bebouwde kom bij 26-40 km te hard.
Volgt er een rijontzegging (afhankelijk van overtreding 1-3 maanden) dan geldt deze alleen voor Duitsland.
Bij 8 punten krijg je een rijverbod voor Duitsland.
Wentelt Eefje
24 april 2020, 22:13
Bij veel buitenlanders niet bekend: door rood rijden levert ook meteen het intrekken van de rijbevoegdheid op voor een periode van 30 dagen.
Je mag dan een taxi bellen, de auto blijft staan. Wordt je niet staande gehouden maar gefotografeerd dan krijg je de aanzegging bij de eerste de beste controle.
Daarna gaat het rijverbod in.
Is dat recent veranderd dan? Je mocht als buitenlander ook altijd kiezen (tot een bepaalde datum, meestal half jaar verder) wanneer je tijdelijke ontzegging rijbevoegdheid in zou gaan. Vaker dan eens met mijn vader meegereden om zijn rijbewijs tijdelijk ongeldig te laten verklaren vlak over de grens. En meestal kijken ze dan wel even uit het raam of je niet zelf weer naar Nederland of je huis in Duitsland terugrijdt, maar daar was ik dan voor gecharterd, taxi-chauffeur...
Afstand houden op snelweg is een verkeersregel en controle die mij niet bekend was in Duitsland. Collega van mij heeft daarvoor boete toegestuurd gekregen en strafpunt. Daar waren die Duitsers al mee bezig vorige zomer, hadden het Coronavirus al zien aankomen toen.
Ja, daar zijn veel Duitsers al een poosje door als automobilist uitgeschakeld de afgelopen jaren, en daar heeft mijn vader ook al eens voor geboet een jaar of 6 geleden...
Jack42
25 april 2020, 02:33
# durfteantwoorden
Ein Fahrverbot droht in der Regel nur, wenn Sie innerhalb von 12 Monaten zweimal 26 km/h oder mehr zu schnell gefahren sind
In de bebouwde kom van 26-30 km te hard, buiten de bebouwde kom bij 26-40 km te hard.
Volgt er een rijontzegging (afhankelijk van overtreding 1-3 maanden) dan geldt deze alleen voor Duitsland.
Bij 8 punten krijg je een rijverbod voor Duitsland.
Dat geldt dus juist niet meer vanaf 28 april.
Vanaf 28 april geldt:
- Binnen de bebouwde kom met 21 - 25 km te hard rijden een boete van 80 Euro en 1 maand rijontzegging voor Duitsland.
- Buiten de bebouwde kom met 26 - 30 km te hard een boete van 80 Euro en 1 maand rijontzegging voor Duitsland.
Tevens krijg je punten in Flensburg. (waarschijnlijk 2)
Kwibus2
25 april 2020, 02:49
Rijontzegging door rood gaat onmiddelijk in wanneer de controle door politieambtenaren werd uitgevoerd.
Gebeurt het door een camera dan gaat de ontzegging in bij de eerste keer dat je gecontroleerd wordt. Dat kan een verkeerscontrole zijn maar ook een grenscontrole.
Rijontzeggingen gelden nu nog alleen voor het land dat de rijbevoegdheid heeft ingetrokken. Er wordt aan gewerkt om die rijontzegging in de EU te laten gelden.
Dat is het voordeel van de EU alles samen delen.
Wentelt Eefje
25 april 2020, 04:59
Ik zal (mijn moeder doet dat ook al regelmatig, hahahaha) mijn vader nog eens waarschuwen dat rood licht dan helemaal een probleempje kan zijn, hoe ouder hij wordt, des te vaker het "dotje gas bij" wordt gehanteerd bij oranje verkeerslichten...
Ik mag toch aannemen dat de Teutoonse Hermandad en Staatsanwaltschaft niet zozeer op hun geluk vertrouwen dat de man hen in de netten belandt, maar net als bij afstands- en snelheidsovertredingen gewoon eveneens een vriendelijke uitnodiging sturen om zelf even de welbekende gang naar tijdelijke ontzegging te ondernemen? Anders vind ik het toch wel hoogst merkwaardig.
Kwibus2
25 april 2020, 13:19
Het is niet zo merkwaardig. Een rijontzegging doet pas zeer wanneer de reis in D er door wordt onderbroken.
Wanneer je zelf mag aangeven: laat maar ingaan op 1 juni, dan zijn we toch met vakantie naar een ander land, heeft dat rijverbod geen invloed.
Even boodschappen doen zoals veel bewoners van de grensstreek regelmatig doen levert dan een onaangename verrassing op.
Lang geleden gebeurd: Nederlander krijgt het verzoek zijn rijbewijs, het oude uitklapbare roze geval, op te sturen naar de politie in Duitsland.
Hij kreeg het keurig terug maar wel met de aantekening erop dat hij een rijverbod van 30 dagen had gekregen.
Nooit meewerken aan dit soort verzoeken waar geen sanctie op staat.
Nu gaat de informatie over een rijverbod naar de RDW die het rijbewijzenregister beheert.
Dat register kan worden ingezien door politie, OM maar ook door verzekeraars.
Wentelt Eefje
25 april 2020, 13:58
Maar even nagevraagd, het was gewoon een klein jaartje geleden bij een vriend van me nog als volgt:
"Mijn rijverbod gold niet in Nederland, maar alleen in Duitsland. Had vier maanden de tijd om het rijverbod te laten aantekenen op het rijbewijs. Het rijverbod ging in het moment dat ik het verbod liet aantekenen.
Kreeg te horen, als je het verbod helemaal niet laat aantekenen op het rijbewijs binnen de gevraagde tijd, kun je een hogere boete krijgen en als je toch rijdt in Duitsland wordt het rijbewijs wel onmiddellijk in beslag genomen."
Dus je preekt wel hard, maar de verandering moet dan toch van zeer recente datum zijn. En er stond "altijd" al een sanctie op. Was ook zo bij het (helemaal niet in plaats van niet helemaal) afstand houden door mijn vader.
Zelf nog meegemaakt dat je als buitenlander in Duitsland nog geen punten in Flensburg scoorde maar er volgens "tweede keer de klos" gewerkt werd. Je betaalde de administratieve kosten van een Ausländerverwarnung (iets van DM40), die er op neer kwam dat je eerste overtreding op Teutoons deugdelijke wijze voor bepaalde tijd werd vastgelegd. Daar kreeg je na contante betaling een keurig handmatig namens de Staatsanwaltschaft ingevuld papiertje van mee.
Eddy_V
25 april 2020, 16:49
Echt een eenduidig antwoord op mijn vraag hoe de nieuwe situatie er uitziet, heb ik volgens mij nog niet gezien.
Want hoe zit dat nou met die strafpunten?
Waar zijn die dan voor als de rijontzegging toch direct ingaat?
En svp geen ouwe koeien uit sloot verhalen over vaders die net zo stronteigenwijs zijn als hun zonen of ervaringen van vrienden van vorig jaar...
Overigens rij ik in mijn scootmobiel altijd keurig op de vluchtstrook en zal je mij niet snel te hard zien rijden.
Ik vroeg het voor een vriend.
Even een keer de Bußgeldkatalog bekijken. Daar is vaak al de info die je zoekt uit te halen.
Jack42
25 april 2020, 17:30
Google is your friend:
Die strafpunten krijg je naast die rijontzegging van 1 maand en als je in totaal 8 strafpunten hebt volgt een rijontzegging waarna je na tenminste 6 maanden en een medisch-psychologisch onderzoek (let je op eddy_V!) het mogelijk is een verzoek tot teruggave van de rijbevoegdheid in te dienen.
Bron: https://www.evofenedex.nl/kennis/landeninformatie/duitsland/overtredingen-en-boetes
Kwibus2
25 april 2020, 22:49
WE,
Ben benieuwd hoe je op het huidige creditcard model rijbewijs een aantekening maken van een rijverbod?
Het lijkt me dat het KBA in Flensburg net als de RDW in Veendam gegevens bijhoudt in een register dat door controlerende instanties geraadpleegd kan worden.
In Nederland wordt een ontzegging van de rijbevoegdheid geregistreerd door de RDW die daarvoor een register bij houdt.
In dat register worden ook gegevens opgenomen van Nederlandse rijbewijzen die hun geldigheid verliezen bij de afgifte van een rijbewijs door een andere EU lidstaat. De dans ontspringen met meerdere rijbewijzen afgegeven door verschillende lidstaten is er al heel lang niet meer bij. Fijn die EU samenwerking.
Het bezit van een Belgische rijbewijs heeft voordelen. De Belgen doen niet aan het verlengen van rijbewijzen voor de categorie A, B en E voorzover die E betrekking heeft op categorie A en B.
Gevolg 30 jaar en oudere pasfoto's op rijbewijzen die vorige eeuw werden afgegeven. Geen verplichte medische keuring op grond van leeftijd.
Zou het CBR ook kunnen invoeren, dan is in een keer alle achterstand bij het afgeven van rijbewijzen weggewerkt.
Alleen voor de categorieën C en D, voertuigen boven 7500 kg toegelaten totaalgewicht en voertuigen geschikt voor het vervoer van meer dan 9 personen worden houders van rijbewijzen in België medisch gekeurd.
Wentelt Eefje
25 april 2020, 22:56
Het lijkt me dat het KBA in Flensburg
Het lijkt je dus gewoon, OK, dan is duidelijk dat je niet weet maar aanneemt en dat de door mij geschetste gang van zaken uit 2019 nog onverkort toegepast wordt dus. Gewoon 4 maanden de tijd dus om die tijdelijke rijkntzeggjng in te plannen. Niets,veranderd.
https://www.bussgeldkatalog.org/geschwindigkeitsueberschreitung/#geschwinnergb
Scrollen naar boven of beneden voor meer info over boetes bei unsere nachbarn.
Deze is ook wel handig als je ooit een brief uit Dld aangaande je weggedrag verwacht te krijgen. https://www.bussgeldkatalog.org/bussgeldrechner/
De volgende is wel interessant als je ooit een "Anhörung im Bußgeldverfahren" toegestuurd krijgt. https://www.bussgeldkatalog.org/anhoerung-im-bussgeldverfahren/
Overigens heb ik eens een Anhörung im Bußgeldverfahren simpelweg genegeerd. Na drie aanmaningen nooit meer iets van gehoord. Misschien bij de eerst volgende staande houding :bibber_2:
Eddy_V
26 april 2020, 08:59
Die strafpunten krijg je naast die rijontzegging van 1 maand en als je in totaal 8 strafpunten hebt volgt een rijontzegging waarna je na tenminste 6 maanden en een medisch-psychologisch onderzoek (let je op eddy_V!) het mogelijk is een verzoek tot teruggave van de rijbevoegdheid in te dienen.
Dank je Jack, ik ben niet zo handig met googelen ;)
mooi dat je de goede actuele informatie hebt gevonden, blijkt maar weer dat je een beroeps bent !
Blijkt dus toch nog wat genuanceerder te liggen dan anderen vermoeden vanuit ervaringen uit het verleden.
Ik zal zelf voortaan extra goed uitkijken en dat zal ik die vriend ook aanraden voor wie ik het vroeg...
Zo’n onderzoek ga ik natuurlijk nooit succesvol doorstaan ook al heb ik papieren om tot D3/D4 op te leiden nog ergens op de plank liggen. Een hobby uit lang vervlogen tijd en die zijn ook al lang verlopen inmiddels. Ben al lang blij dat m’n rijbewijs min of meer weer automatisch 10 jaar verlengd is zonder psychologisch onderzoek!
Kwibus2
26 april 2020, 13:43
Maak van die 8 maar vast 18.
Zou het verliezen van de rijbevoegdheid al bij 8 punten plaatsvinden dan waren er nergens meer in Duitsland files.
Eddy_V
26 april 2020, 14:06
Zittend in het zonnetje en niets beters te doen op een golfloze zondag, zojuist één van de links van BB gevolgd (waarvoor dank) en daar staat toch echt het cijfer 8. Was niet eens plan om kwibus weer op z’n onzin te gaan wijzen maar helaas:
33625
Wie viele Punkte kann man maximal haben?Sobald sich insgesamt 8 Punkte auf dem Konto befinden, wird die Fahrerlaubnis entzogen (https://www.bussgeldkatalog.org/fuehrerscheinentzug/).
Piet Plezier
26 april 2020, 15:25
ik mag 5 jaar niet rijden in Duitsland hoeveel punten zou ik dan hebben gehad??
Want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
24 mei 2023 mag ik weer rijden in Duitsland
Gelukkig heb ik goede ijsbeer vrienden die mij elke week naar Duitsland rijden
Zoals BP, Anaconda, SAS, Eddy_V, KoosAlbertss, smouse, nieuwkomertje, bleuyyes, peppino, pret, JonnyFontane, Poarneemn en ik zal er nog wel een een paar vergeten zijn.
WANDELAAR5
26 april 2020, 16:42
5 jaar is wel erg lang. Wat had je gedaan Piet? Of heb je na aanhouding mot gekregen met de obersturmbahnführerfeldwebel polizist?
Piet Plezier
26 april 2020, 17:27
5 jaar is wel erg lang. Wat had je gedaan Piet? Of heb je na aanhouding mot gekregen met de obersturmbahnführerfeldwebel polizist?
ik was van de weg afgekraakt met een maat, nee er was geen alcohol in het spel.
Maar ik had bij de auto moeten blijven, maar ze hebben ons opgehaald en wij zijn terug gekomen met een bergings vrachtwagen
En in de tussentijd was de politie geweest
Me eigen netjes gemeld bij de mensen waar de auto in de tuin stond, me gegevens achter gelaten
De auto opde vrachtwagen en terug naar Holland
Paar weken later kreeg ik een brief dat ik me moest melden in Kleve bij de politie
Ik denk dat zal niet zo'n vaart lopen
Dus wel ik moest voorkomen, daar naar toe geweest, ik kreeg te horen €1.000,00 moest betalen, ik zeg akkoord
Maar ik heb die €1.000,00 nooit betaald
Dus na een jaar ofzo gedagvaard, en daar kwam uit 5 jaar rijontzegging in Duitsland
En als ik dat overtreed, 9 maanden cel en €5.000,00 betalen dus ik ga dat niet doen
WANDELAAR5
26 april 2020, 20:57
Jeetje, dus als je gedagvaard wordt in Duitsland is het serieus! Altijd gaan zo te horen!
Kwibus2
26 april 2020, 21:10
Zittend in het zonnetje en niets beters te doen op een golfloze zondag, zojuist één van de links van BB gevolgd (waarvoor dank) en daar staat toch echt het cijfer 8. Was niet eens plan om kwibus weer op z’n onzin te gaan wijzen maar helaas:
33625
Wie viele Punkte kann man maximal haben?Sobald sich insgesamt 8 Punkte auf dem Konto befinden, wird die Fahrerlaubnis entzogen (https://www.bussgeldkatalog.org/fuehrerscheinentzug/).
Goed zo Eddy!
Het puntensysteem is inderdaad veranderd. Ik woon al jaren niet meer in Duitsland en had maar drie punten verzameld in al die jaren.
" Het puntensysteem voor het rijbewijs dat Duitsland hanteert, wordt per 1 mei veranderd. Werd voorheen de rijbevoegdheid bij 18 punten ontzegd, nu ligt de grens bij 8 punten. Ook de boetestructuur wordt aangepast. "
Die 1 mei heeft betrekking op 2014. Ik loop dus zes jaar achter.
Niet alleen het aantal punten waarbij een rijontzegging volgt is verlaagd maar ook de prijslijst met overtredingen die punten opleveren.
Je kunt niet alleen punten scoren maar ook weer kwijtraken. Dat kan Eddy vast haarfijn uitleggen.
Kwibus2
26 april 2020, 21:16
PP heeft de plaats van het ongeval verlaten. In goed Duits Fahrerflucht. Dat wordt ernstig opgevat ook al gaat het alleen om materieële schade.
Wanneer je daarna ook niet verschijnt bij de behandeling van de zaak wordt de Duitse OvJ narrig.
Rijontzegging opgelegd door de rechter en niet op basis van punten.
Piet Plezier
26 april 2020, 21:29
Jeetje, dus als je gedagvaard wordt in Duitsland is het serieus! Altijd gaan zo te horen!
dat zou ik wel doen ja
Piet Plezier
26 april 2020, 21:30
PP heeft de plaats van het ongeval verlaten. In goed Duits Fahrerflucht. Dat wordt ernstig opgevat ook al gaat het alleen om materieële schade.
Wanneer je daarna ook niet verschijnt bij de behandeling van de zaak wordt de Duitse OvJ narrig.
Rijontzegging opgelegd door de rechter en niet op basis van punten.
dat weet ik allemaal niet ik heb me er niet in verdiept
Het is nu toch zo
stimpy3
29 april 2020, 11:52
Hoeveel van die 5 jaar heb je er ondertussen al op zitten?
Piet Plezier
29 april 2020, 11:56
Hoeveel van die 5 jaar heb je er ondertussen al op zitten?
aankomende maand 2 jaar
Wentelt Eefje
29 april 2020, 12:01
5 jaar is is wel extreem zwaar bestraft als er alleen materiële en geen persoonlijke schade is. Maar Fahrerflucht en Unterlassene Hilfeleistung worden nu eenmaal bij onze Oosterburen als een veel zwaarder vergrijp beschouwd dan hier.
Prijs je inderdaad gelukkig met de vrienden die je meenemen naar clubs (of nu hotelkamers).
Kwibus2
29 april 2020, 17:27
aankomende maand 2 jaar
Hou er wel rekening mee dat de maanden waarin de SC's gesloten waren niet mee telt.
Dat is ook van toepassing bij een vrijheidsstraf. Die tijd telt ook niet mee bij een rijontzegging. :biggrin:
Willem2
8 oktober 2021, 14:16
Neuer Bußgeldkatalog: Strafen steigen stark
Falschparken und Rasen werden noch in diesem Jahr deutlich teurer werden. Beispiel: Wer keine Rettungsgasse bildet, muss nun 320 Euro Zahlen - und ist den Führerschein los.
.... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/bussgeld-strafe-autofahrer-100.html
https://www.zdf.de/assets/bussgeld-bundesrat-briefing-100~768xauto?cb=1633688040227
Eddy_V
8 oktober 2021, 16:42
Wer keine Rettungsgasse bildet, muss nun 320 Euro Zahlen - und ist den Führerschein los.
Dat zal die Hollanders leren om netjes een reddingsrijstrook te creëren. Steevast de NL kentekens en wat Belgen die het maar niet willen begrijpen.
Ook ideaal voor iedereen die met gezwinde spoed naar een saunaclub wil rijden (mits voorzien van een bijrijder die de weg kan vervolgen)
mentholbear
9 oktober 2021, 22:32
Dat zal die Hollanders leren om netjes een reddingsrijstrook te creëren. Steevast de NL kentekens en wat Belgen die het maar niet willen begrijpen.
Dat zal vast alleen gelden in Duitsland?
Dus dat wordt dan een maandje SS en VW :rolleyes:
JonnyFontane
19 oktober 2021, 09:00
Geen goed nieuws voor de raceberen onder ons.
https://www.ad.nl/auto/snelheidsboetes-in-duitsland-vanaf-volgende-maand-verdubbeld~a6ac43eb/
Picasso 1
19 oktober 2021, 11:33
Geen goed nieuws voor de raceberen onder ons.
https://www.ad.nl/auto/snelheidsboetes-in-duitsland-vanaf-volgende-maand-verdubbeld~a6ac43eb/
Nieuw is de boete voor wie geen zogeheten ‘reddingsstrook’ maakt bij files. De boetes variëren van 200 tot 320 euro, maar kunnen ook bestraft worden met een maand rijverbod en twee strafpunten. Het gaat hierbij om het vrijmaken van een rijbaan tussen de middelste en de meest linker baan wanneer er file ontstaat om zo ruimte te geven aan hulpdiensten.
Wat houdt die regel concreet in? Moeten de auto's op de rechterbaan bij filevorming standaard naar de vluchtstrook afwijken? Of alleen als een hulpdienst aankomt?
Willem2
19 oktober 2021, 11:47
https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-deutschland/stau/
Alleen als er een hulpdienst aankomt dan dien je in de rechterstrook meer naar rechts te gaan, zodat in het midden een rijbaan ontstaat voor de hulpdiensten.
https://www.lippe-news.de/wp-content/uploads/2017/01/Grafik_Rettungsgasse_2017.jpg
Rettungsgasse richtig bilden:
https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-deutschland/rettungsgasse/
Eddy_V
19 oktober 2021, 13:01
https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-deutschland/stau/
Alleen als er een hulpdienst aankomt dan dien je in de rechterstrook meer naar rechts te gaan, zodat in het midden een rijbaan ontstaat voor de hulpdiensten.
https://www.lippe-news.de/wp-content/uploads/2017/01/Grafik_Rettungsgasse_2017.jpg
Rettungsgasse richtig bilden:
https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrsvorschriften-deutschland/rettungsgasse/
Dat is een verkeerde interpretatie van ome Willem2, integendeel zelfs:
Was in der Praxis leider häufig immer noch nicht funktioniert: Schon wenn der Stau entsteht, also bereits bei stockendem Verkehr, müssen Autofahrer eine Rettungsgasse bilden. Die Rettungsgasse wird immer zwischen dem linken und den übrigen Fahrstreifen gebildet.
pret
19 oktober 2021, 13:02
Dus zoveel mogelijk rechts dan wel links te rijden dan zit je altijd goed.
Monkeybone
19 oktober 2021, 23:00
Oh joh, ik dacht dat ze dat deden om grenstoerisme te bevorderen en de Nl'ers vrij baan te geven.
Dat claxonneren was dus niet om me een goede reis te wensen waarschijnlijk...
mentholbear
21 oktober 2021, 19:40
Dat is een verkeerde interpretatie van ome Willem2, integendeel zelfs:
Was in der Praxis leider häufig immer noch nicht funktioniert: Schon wenn der Stau entsteht, also bereits bei stockendem Verkehr, müssen Autofahrer eine Rettungsgasse bilden. Die Rettungsgasse wird immer zwischen dem linken und den übrigen Fahrstreifen gebildet.
Deed ik sowieso al, zodat motoren er ook beetje relaxt tussendoor kunnen en je spiegeltje gespaard blijft.
Willem2
11 februari 2022, 15:18
Een inwoner van de Duitse plaats Ratingen kreeg een snelheidsboete van 20 euro toen hij werd geflitst. Helaas voor hem registreerde de camera-auto van de politie ook zijn opgestoken middelvinger.
De man werd in januari 2020 geflitst. Hij reed ‘slechts’ 10 km/u te snel, maar toen agenten zagen dat hij zijn middelvinger naar hen opstak, dienden ze een klacht in wegens belediging. De rechtbank van Ratingen ging daarin mee en veroordeelde de chauffeur tot een boete van 1200 euro. Daarmee vermenigvuldigde de rechter het boetegeld van de overtreder met een factor zestig.
....
https://www.ad.nl/auto/megaboete-duitser-voor-opsteken-middelvinger-naar-agenten-in-flitsauto~aee1c60a/
Willem2
26 augustus 2022, 20:58
De Top-10 van verkeersovertreders in Duitsland
1. Mercedes-Benz CLA
2. Skoda Superb
3. Audi A5
4. Audi Q5
5. Audi A1
6. Audi A6
7. Seat Leon
8. Audi TT
9. BMW 5er
10. Audi A4
..... https://www.ad.nl/auto/de-eigenaren-van-deze-auto-krijgen-de-meeste-verkeersboetes-in-duitsland-br~aeb9c8546/
Kwibus2
26 augustus 2022, 21:54
Op de Skoda na allemaal typische leasebakken.
Audi heeft de rol van BMW overgenomen.
Ben blij dat ik een suffe Volvo rij, die kom je bij dit soort overzichten nauwelijks tegen.
WANDELAAR5
26 augustus 2022, 21:56
Volvo’s rijden altijd vooraan in de files.
Ascari
26 augustus 2022, 22:51
Volvo’s rijden altijd vooraan in de files.
Volvo's zijn rijdende chicanes.
Kwibus2
27 augustus 2022, 00:28
Gelukkig roept de Volvo toch wat reacties op.
schoolmeester
27 augustus 2022, 04:41
Een Volvo is een echte ouwe lullen bak.
noglangnietuitgewandeld
27 augustus 2022, 07:37
Volvo rijders lopen altijd de onderdelen bij elkaar te zoeken langs de vluchtstrook, want:
Volgende Onderdeel Ligt Verderop.
Daar stuiten ze soms op een fout geparkeerde op en neer schuddende Skoda, want:
Samen Klaarkomen Op De Achterbank.
Eddy_V
27 augustus 2022, 11:02
Gelukkig roept de Volvo toch wat reacties op.
Tja.. als opvolger van een Bentley komt het wat eenvoudig over
maar iedereen moet bezuinigen, vooral als je die bekeuringen in Duitsland moet betalen als veroorzaker van files ;)
Willem2
5 september 2022, 12:38
Minister Dilan Yeşilgöz is van plan om de boetes voor veelvoorkomende verkeersboetes komend jaar met ongeveer 8,6 procent te verhogen. De bekeuringen stijgen altijd mee met de inflatie en ze is niet van plan om dit jaar een uitzondering te maken nu die uitzonderlijk hoog is uitgevallen.
.... https://www.ad.nl/binnenland/minister-wil-prijzen-voor-verkeersboetes-fors-opkrikken-ondanks-hoge-inflatie~a5bc5696/
Mandrake2
5 september 2022, 13:33
Ze moeten de kosten voor de subsidies ergens vandaan halen
Brad Clitt
23 september 2022, 15:39
Vandaag weer eens post uit Duitsland (Staedteregion Aachen) op de mat gevallen, de vorige keer was toch al heel wat jaartjes geleden ondanks mijn snelle bolide (ben dan ook een gentleman-driver). Ik wist dat ie er aan zou komen en ik wist ook wat het vermoedelijke boetebedrag zou zijn. Het viel me nog mee, ipv 40 euro slechts 20 euro (buiten de kom). Je mocht er maar 30 en ik reed na correctie 39. No big deal dus en normaal zou ik het ook meteen betalen, maar ik zal toch bezwaar indienen want ik heb m'n bedenkingen over de plaatsing van de paal an sich en ook over het verkeersbord met 30 erop. Ik heb dat bord nl. helemaal niet gezien en blijkens reacties op Blitzer.de anderen ook niet (het bord 50 nog geen 100 meter eerder wel gezien). Ben vorige week nog eens teruggereden, het bord staat er inderdaad maar vraag niet hoe. Een betere plaatsing en nog een extra herinnering geverfd op het wegdek zou naar mijn mening beter zijn. Voorheen moest je per post je bezwaar indienen, maar tegenwoording kan dat tenminste in Aachen heel modern via een online Anhörung mocht je dat willen. Eens kijken wat het oplevert, normaal gesproken niks natuurlijk maar je weet maar nooit. Als bijvangst heb ik wel een mooie foto van mezelf, driving like a boss...
schoolmeester
23 september 2022, 17:28
20 euro zou ik niet moeilijk over doen, maar gewoon betalen.
Je weet toch dat je fout bent ? centenneuker.
forgetskinnyletsgetfatty
23 september 2022, 23:18
Laatst ook post uit Duitsland ontvangen. :ranting2:
Maar even delen:
Op de BAB 3. KM 48,050 gemeente Neustad/Wied, noordelijke richting, heuveltje af 5-6% , totale lengte ca. 5 km, max 100km p/u staat in het dal op het laagste punt een flitskast. Tot 10 km te hard 20 euro, tot 20 km te hard 40 euro. :wand:
De andere BAB 3, KM 114,300 zuidelijke richting bij Köln, te weinig volgafstand (bumperkleven), volgens de camera (geen staande houding), 75 euro + 29 euro administratiekosten en een punt op het rijbewijs. Probeer het maar te verdedigen zonder dashcam, en als je pas na 4 weken post krijgt.......:ranting2::g023[1]::nocom[1]:
Kwibus2
24 september 2022, 08:44
Ook een troostprijs ontvangen van 20 euro op weg naar Zwitserland in Duitsland
Meteen betaald. Vergeten mijn vaginatie aan te zetten die keurig op tijd meldt dat ik meer dan 2 km te hard rij.
Geen radar controle, vaginatie geeft gewoon een ping bij het overschrijden van de toegstane snelheid.
Brad Clitt
26 september 2022, 13:26
20 euro zou ik niet moeilijk over doen, maar gewoon betalen.
Je weet toch dat je fout bent ? centenneuker.
In zulks situatie is iemand niet fout maar zit fout, echter door omstandigheden en slecht werk van het Strassenamt is deze situatie ontstaan.
Heb dus zojuist online bezwaar ingediend, voor die 20 euro mogen ze ook wat doen.
En dat je me een centenneuker noemt zal ik maar door de vingers zien, maar van zulks beledigingen ben ik niet gediend.
Willem2
26 september 2022, 14:14
Ik vind centenneuker op een forum voor betaalde seks wel grappig ;)
Maar schoolmeester zeurt zelf meestal over centen in plaats er over te neuken :rolleyes: :biggrin:
20euro is in vergelijk met Nederland uiteraard wel weer heel goedkoop...
stimpy3
9 maart 2023, 20:58
Nou, stimpy3 is ook goed de pineut: na een dagtocht naar Luxemburg besloten nog even na te clubben in Samya, en omdat 't al laat was flink 't pedaal ingedrukt. Helaas, in rheinland-pfalz controleren ze ook 's avonds laat bij kutweer. Dus op de A64 ging er opeens een rode flits af --- en ik reed daar stevig door. Naja, twee weken later dus post: 635 euro boete voor 64 km te hard (144 waar ik 80 zou mogen ), plus twee maanden rijverbod (en volgens de Bußgeldkatalog ook twee punten in Flensburg). Moet ook een briefje met schuldbekentenis opsturen. D'r zijn hier vast wel beren die bekend zijn met het hele proces, dus hoe werkt dit precies?
(also: dat bezoekje aan samya was ook nog eens niet noemenswaardig :frown: )
forgetskinnyletsgetfatty
9 maart 2023, 22:15
Als het een invulformulier is: naam bestuurder noteren en handtekening, en opsturen naar het opgegeven adres (voldoende frankeren), en de boete betalen.;)
Tip, kijk even welke verjaringstermijn geldt voor een directe "2 punter". ;)
stimpy3
9 maart 2023, 22:43
Kan zo te zien ook online met een inlogcode en wachtwoord. ("online-hoorzittingsformulier"). Zonet ingevuld en verstuurd. Stond niks in over wanneer die 2 maanden in zou gaan.
Badslippers
10 maart 2023, 09:23
Kan zo te zien ook online met een inlogcode en wachtwoord. ("online-hoorzittingsformulier"). Zonet ingevuld en verstuurd. Stond niks in over wanneer die 2 maanden in zou gaan.
Ik heb dat ook een keer gehad en toen mocht ik de maanden zelf kiezen maar wel binnen een termijn van 9 maanden.
Gustomass
10 maart 2023, 09:59
Ik heb dat ook een keer gehad en toen mocht ik de maanden zelf kiezen maar wel binnen een termijn van 9 maanden.
Ik heb dit ook één keer gehad. Was einde maart 2020 in de begin Coronatijd. In Rheinland-Pfalz veranderen de max snelheden elke paar kilometer, erg lastig maar wel raadzaam je eraan te houden.
Echt te hard rijden doe ik nooit, maar het was toch 154 waar ik 100 mocht.een flinke boete, 350 euro en punten in Flensburg.
Kreeg 1 maand rijontzegging, mocht je zelf kiezen wanneer, ik meen in 6 of 9 maanden tijd.
Ik heb nog geprobeerd om clementie te krijgen, maar Frau Katharina Heck, ( naam gaat nooit meer uit mn geheugen) was onverbiddelijk.
Langs enkele autobanen staan ook van die borden die ze kunnen draaien, met 100 en 130 erop. Ik weet bijna zeker dat in mijn geval zo een bord verdraaid stond.
Veel succes en gewoon blijven genieten van hetgeen we nog krijgen kunnen.
groetjes Gustomass.
stimpy3
10 maart 2023, 11:17
Ja, ik heb wel het idee dat Rheinland-Pfalz wat meer van de 'tourist traps' is. NRW is toch meer een stuk 'anything goes'; d'r staan wel wat flitsers maar 99 van de 100 keer zijn dat vaste flitsers of ze staan op een redelijk logische plek (de flitser op de A61 in het 100-stuk, of de flitser die af en toe in het bochtenwerk bij de omleiding van de A61 staat, of de flitsers die op de A3 net na keulen staan, 'bergaf' ). En 't is ook een beetje het tijdstpi, om 23:00 verwacht je niet dat er nog geflitst wordt. Naja.
rikbos
10 maart 2023, 11:58
de twee maanden gaan in als jij je bij de politie die de boete heeft uitgeschreven gaat melden.
maar blijf niet te lang doorrijden want als je staande word gehouden ze merken dat er nog een verbod staat ben je de sigaar.
Ascari
10 maart 2023, 12:12
Moet ook een briefje met schuldbekentenis opsturen. D'r zijn hier vast wel beren die bekend zijn met het hele proces, dus hoe werkt dit precies?
In Duitsland zijn ze verplicht de bestuurder te bekeuren. Daarom vragen ze aan jou als eigenaar van het voertuig wie de bestuurder is. Als het goed is heb je ook een foto van jezelf gekregen. Dus heeft ontkennen weinig zin.
Bij een parkeerboete etc. loont het vaak wel om te ontkennen. Je zal dan wel de administratie kosten moeten betalen. Altijd nog beter dan de boete.
Een Nederlandse youtuber Mischa Charoudin heeft ook ooit een forse snelheidsovertreding begaan in DE. Hij kreeg ook een rijverbod en mocht zelf kiezen wanneer dit in ging. Mogelijk is dit nog steeds het geval.
Brad Clitt
10 maart 2023, 13:27
Bezwaar indienen kan altijd en ook al heb je valide redenen dat je niet opzettelijk een fout/overtreding hebt begaan, betalen zul je.
Is meer voor de vorm dan dat er echt iets mee gedaan wordt. Ik heb een half jaar geleden dus mooi die 20 euro moeten betalen, lig er nog wakker van.
schoolmeester
10 maart 2023, 16:19
Ja, dat kan ik me voorstellen.
20 euro is ook veel geld voor een televisie-ster.
stimpy3
10 maart 2023, 16:53
de twee maanden gaan in als jij je bij de politie die de boete heeft uitgeschreven gaat melden.
maar blijf niet te lang doorrijden want als je staande word gehouden ze merken dat er nog een verbod staat ben je de sigaar.
Hoe werkt 't trouwens met de controle op dat verbod? Is dat waar die duitse politieauto's aan de grens voor zijn? :biggrin: Of staan er bij de grensovergangen en elders ANPR-camera's die alle kentekens scannen en als je in het 'rijverbodtabelletje' staat, je nog een brief + foto thuisgestuurd met de mededeling, "hoi, iemand reed met jouw auto door .de en we denken vrij zeker te weten dat jij in de auto zat (zie foto). "?
Badslippers
10 maart 2023, 21:44
Hoe werkt 't trouwens met de controle op dat verbod? Is dat waar die duitse politieauto's aan de grens voor zijn? :biggrin: Of staan er bij de grensovergangen en elders ANPR-camera's die alle kentekens scannen en als je in het 'rijverbodtabelletje' staat
Die auto's bij de grens zijn meer bedoeld om drugstoeristen te kunnen onderscheppen. Die wouten houden vooral dubieuze auto's aan met vreemde kentekenplaten en onfris volk.
Heeft weinig zin om kentekens te scannen want de overtreder mag niet rijden tijdens de maand van rijontzegging en dat kan een ander zijn dan de eigenaar van het voertuig.
WANDELAAR5
11 maart 2023, 06:35
Die auto's bij de grens zijn meer bedoeld om drugstoeristen te kunnen onderscheppen. Die wouten houden vooral dubieuze auto's aan met vreemde kentekenplaten en onfris volk.
Objection! Waarom wordt W5 dan aangehouden? Keurige man met een keurige auto (3,5 jaar oud), gewone kentekenplaten, geen openstaande boetes of rij-ontzegging en geen drugs bij me. En waarom alleen als ik naar Duitsland ga en nooit als ik terug kom in NL?
Meestal een gecombineerde controle van een Duitse agent en een NL douanier. Samen mogen die zo’n beetje alles.
Ze houden van racen heb ik gemerkt. Mijn snelheid die vaak ietsiepietsie boven die van andere snelle auto’s ligt heeft er ook wel iets mee te maken werd me een aantal keren toegemompeld.
Badslippers
11 maart 2023, 09:58
Objection! Waarom wordt W5 dan aangehouden? Keurige man met een keurige auto (3,5 jaar oud), gewone kentekenplaten, geen openstaande boetes of rij-ontzegging en geen drugs bij me.
Geen drugs? Hmmm, daar denkt die hond toch anders over.
https://i.imgur.com/ZWIcp19.png
mentholbear
11 maart 2023, 10:41
Ze houden van racen heb ik gemerkt. Mijn snelheid die vaak ietsiepietsie boven die van andere snelle auto’s ligt heeft er ook wel iets mee te maken werd me een aantal keren toegemompeld.
Is het dan niet beter om bij de grens even met de stroom mee te rijden?
Deze Dagobeer vertikt dat en tuft zuinig met 100km/u over de autobahn.
schoolmeester
11 maart 2023, 11:50
Dan heb ik je laatst gezien.
Je reed exact 100km. en je had een rollator op de passagiersstoel.
Eddy_V
11 maart 2023, 12:20
Is het dan niet beter om bij de grens even met de stroom mee te rijden?
Deze Dagobeer vertikt dat en tuft zuinig met 100km/u over de autobahn.
Na Venlo vaste prik bij Kaldenkirchen en/of Nettental, als je daar met een normale snelheid (ca130) voorbij rijdt is er niks aan de hand, maar als je daar meteen naar de 220 gaat dan wordt de snelheid icm Nederlands kenteken al snel etnisch geprofileerd als drugsrunner, zeker met W5 zijn voorkomen :biggrin:
mentholbear
11 maart 2023, 18:19
Dan heb ik je laatst gezien.
Je reed exact 100km. en je had een rollator op de passagiersstoel.
Yep, op de cruise control.
En nee, dat was geen rollator maar een trolley voor mn overnachting met een warme kruik ;)
schoolmeester
11 maart 2023, 19:16
Aha, ja schoolmeester krijgt slechte ogen.
Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Maar in de saunaclubs heb ik meestal wel goed zicht......
Willem2
1 maart 2024, 09:34
Verkeersboetes gaan met ingang van vandaag omhoog. Snelheidsboetes stijgen gemiddeld met zo'n 10 procent, bij andere boetes hangt het sterk van het vervoermiddel af.
De maatregel lijkt vooral bedoeld om de staatskas te spekken. Tot veel minder verkeersovertredingen zal het niet leiden, stelt Dick de Waard, die hoogleraar Verkeerspsychologie is aan de Rijksuniversiteit Groningen .
De 10 procent verhoging bestaat uit een jaarlijkse inflatiecorrectie, die dit keer 5,7 procent bedraagt, en een deel dat wordt gebruikt om de begroting sluitend te maken. De verhoging betekent bijvoorbeeld dat autorijden met een mobiel in de hand een boete kan opleveren van 420 euro (zie tabel).
..... https://nos.nl/artikel/2510926-verkeersboetes-vanaf-vandaag-flink-hoger-maar-gedrag-beinvloed-je-er-niet-mee
Willem2
7 maart 2024, 11:53
Automobilisten hebben afgelopen jaar voor ruim 16 miljoen euro aan boetes moeten betalen, omdat ze vier kilometer per uur te hard reden binnen de bebouwde kom. Daarmee levert die boete 1,2 miljoen euro meer op dan in 2022, terwijl hij wel minder vaak werd uitgedeeld.
Van de in totaal 8,5 miljoen verkeersboetes die vorig jaar zijn uitgeschreven — hetzelfde aantal als voor de coronapandemie — waren er iets meer dan 506.000 voor een kleine snelheidsovertreding binnen de bebouwde kom, blijkt uit het jaaroverzicht dat het CJIB donderdag heeft gepubliceerd. Dit was daarmee, net als in 2022, de meest gegeven bekeuring. Maar hij werd wel minder vaak uitgedeeld; in 2022 gebeurde dat nog bijna 508.000 keer.
..... https://www.ad.nl/auto/automobilisten-die-vier-kilometer-te-hard-reden-betaalden-samen-voor-16-miljoen-aan-boetes~af9eee4f/
stimpy3 was hier niet bij, die rijdt namelijk altijd harder en woont op de autobaan ;)
Willem2
24 maart 2024, 13:24
"Kijk niet naar het Vlaamse systeem", adviseert de Vlaamse Mobiliteitsraad. Toch is dat precies wat de grote vier steden in Nederland doen. Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag willen zelf kunnen bepalen waar ze flitspalen inzetten. Nu zijn ze nog afhankelijk van het Openbaar Ministerie, dat de camera's plaatst en beheert.
In Vlaanderen hebben gemeenten die mogelijkheid al wel. In drie jaar tijd zijn er een paar honderd flitspalen bijgekomen, geplaatst door de steden zelf. Het idee is dat lokale besturen zo een eigen verkeersveiligheidsbeleid kunnen voeren: ze handhaven op snelheidsovertredingen en krijgen ook zelf de boete-inkomsten.
De vier Nederlandse steden moeten hun flitsbeleid nog vormgeven. Ze wijzen naar Vlaanderen als goed voorbeeld.
De aanleiding voor het voorstel van de vier gemeenten zijn de zorgen om de verkeersveiligheid op Nederlandse wegen. Het aantal ongevallen met ernstig letsel nam de afgelopen jaren toe, tot 8300 zwaargewonden in 2022. In dat jaar kwamen 745 mensen om het leven. De verwachting is dat in 2023 dit aantal verder stijgt:
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2514012-grote-steden-willen-vlaams-flitspalen-systeem-maar-vlaanderen-raadt-het-juist-af
mentholbear
24 maart 2024, 22:21
Ze doen maar. Zolang je Flitsmeister mag blijven gebruiken zit je meestal save ;)
Sphinx
28 maart 2024, 23:20
Onlangs had deze racebeer ook wel een goeie, stilstaand geflitst worden!
Had met mn stomme kop vlakbij een flitspaal geparkeerd en toen een dikke Mercedes langsscheurde kreeg ik een mooie prent thuis van bijna 300 piek (die zak reed 70 waar ie 50 mocht). Op de foto stonden we allebei, mijn Rode Gevaar duidelijk zichtbaar in een parkeervak, de Merc met een geblurd kenteken in volle ren. Zowaar, bezwaar is goedgekeurd, u hoeft niet te betalen.
Willem2
8 april 2024, 10:18
De Europese politieorganisatie Roadpol organiseert deze maand een zogenaamde flitsmarathon. Automobilisten die niet voortdurend op hun snelheidsmeter letten, doen er goed aan om tussen 15 en 21 april binnen de snelheidslimieten te blijven.
.... https://www.ad.nl/auto/europese-flitsmarathon-in-aantocht-ook-nederlandse-korpsen-doen-mee~a28e390e/
wil iemand stimpy3 even waarschuwen ;)
WANDELAAR5
8 april 2024, 10:21
En wat staat er onder dat bericht waar W2 ons naar verwijst:
Flitsmarathons werken niet, zo blijkt uit Duitse studie
Grootscheepse snelheidscontroles hebben een zeer kortdurend effect, zo blijkt uit Duits onderzoek. Kort na deze flitsmarathons gaat het gas er weer op en stijgt het aantal verkeersslachtoffers weer.
https://www.ad.nl/auto/flitsmarathons-werken-niet-zo-blijkt-uit-duitse-studie~a08528b9/
Willem2
8 april 2024, 10:25
Pas maar op straks moeten we overal 30 gaan rijden
https://www.ad.nl/auto/veilig-verkeer-nederland-wil-30-km-u-in-alle-steden-en-dorpen-als-norm~a92be453/
om de verkeersdoden te laten afnemen
Willem2
28 april 2024, 18:42
Het Openbaar Ministerie (OM) waarschuwt voor een wildgroei aan flitspalen als gemeenten zelf snelheidsovertreders gaan beboeten. Met de opbrengsten willen steden lokaal de verkeersveiligheid verbeteren, maar het OM ziet daar niets in. ,,Het verkeer wordt niet veiliger door Nederland vol te hangen met flitskasten.”
---- https://www.ad.nl/binnenland/om-vreest-wildgroei-gemeentelijke-flitspalen-kunnen-gevoel-van-rechtvaardigheid-en-draagvlak-ondermijnen~a7d4144e/
een heel slecht plan.
stimpy3
28 april 2024, 18:50
In belgie heb je dat ook (commercieel bedrijf wat flitspalen exploiteerd, gemeentes die op zo'n beetje iedere N-weg een paar km trajectcontrole aanvragen) en het gevolg daarvan is dat een stukje 'binnendoor' om file op de ring te mijden echt niet fijn is om te rijden, met onduidelijke snelheidslimieten en een flitsmeister die om de haverklap afgaat. Beste kun je achter een van de locals blijven hangen, dan weet je tenminste zeker dat je niet per ongeluk te hard gaat. Maar als we dat in nederland gaan krijgen, ai.
(30 in woonwijken is dan op zich nog tot daar aan toe; zeker in woonwijken met wat smallere straatjes is 50 daar echt vragen om ongelukken)
Ascari
28 april 2024, 19:50
De onveiligste stukken weg zijn wat mij betreft de trajectcontroles in NL. Want afstand houden kunnen we hier niet en iedereen rijdt op 2 meter achter elkaar aan. En inhalen gebeurd tergend langzaam met 1-2 km/u verschil. De automobilist blijft helaas een melkkoe.
Brad Clitt
20 mei 2024, 16:21
Binnenkort kan ik weer post verwachten van de gemeente Aachen, maar de schade valt wel mee denk ik.
Het zal 30 of 50 euro worden, reed zo'n 65 op de teller (weet het niet zeker echter) in de bebouwde kom. Normaal weet ik wel waar de flitspalen staan of waar ze graag flitsen, maar nu was het zo'n aanhangwagentje dat ze om de paar dagen verplaatsen. Heb wel een 'reden' (wilde voorkomen dat een motorrijder compleet moest stoppen bij een wegversmalling en versnelde iets) maar dat maakt toch niks uit, betalen zul je. Wil je iets goeds doen, wordt je meteen bestraft...
Normaal weet ik wel waar de flitspalen staan of waar ze graag flitsen, maar nu was het zo'n aanhangwagentje dat ze om de paar dagen verplaatsen.
Dank voor de waarschuwing. Die aanhangwagentjes blijken door heel NRW gesleept te worden.
Eind vorig jaar werd ik in een 30-kilometer zone in Keulen verrast door een aanhangwagentje die merkwaardig aan de kant van de weg stond. Dat ik in een 30-kilometer zone reed was ik even vergeten na een copieuze maaltijd. Later kregen we de foto thuis en over de bestuurder kon geen twijfel bestaan. Had ik ook op de terugweg mijn tafelgenote maar laten rijden ;)
Onlangs zag ik een zelfde soort karretje in Moers staan, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, zeker als de Flitsmeister ook nog luid begint te piepen!
stimpy3
21 mei 2024, 10:10
Zijn d'r foto's van die aanhangkarretjes, zodat ik een idee heb waar ik op moet letten?
Deze zie je vaak. Soms zijn ze net iets anders.39347
Willem2
21 mei 2024, 11:21
Zijn d'r foto's van die aanhangkarretjes, zodat ik een idee heb waar ik op moet letten?
Jij moet gewoon een snelheidsbegrenzer in je auto laten inbouwen ;)
https://www.google.com/search?q=blitzkasten+mobile+deutschland&sca_esv=567af5bacdc78de8&udm=2&biw=1536&bih=730&sxsrf=ADLYWILUoA78DiLNuxiw5WabJnA5UbJkBQ%3A1716286 723165&ei=A3VMZuLdCb2_i-gPxsq16Ao&ved=0ahUKEwii692jwp6GAxW93wIHHUZlDa0Q4dUDCBA&uact=5&oq=blitzkasten+mobile+deutschland&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiHmJsaXR6a2FzdGVuIG1vYmls ZSBkZXV0c2NobGFuZEi5KlDtEliAJHACeACQAQCYAUqgAcwDqg EBN7gBA8gBAPgBAZgCAKACAJgDAIgGAZIHAKAHuwI&sclient=gws-wiz-serp
Brad Clitt
21 mei 2024, 13:21
Dit type wordt dus gebruikt door de gemeente Aachen, heb ze al vaker daar gezien maar misschien hebben ze ook andere types.
In de berm met een donker bos als achtergrond (was in de Eifel) valt ie niet bepaald op, zeker niet als net die motorrijder tussen mij en die flitser reed...
https://cdn.regionalheute.de/img/1200x1200/2020/1/123/a3a1b2d22ecd4d97adea428580d2b185.jpg
schoolmeester
21 mei 2024, 16:22
In een paar saunaclubs zijn er ook enkele gesignaleerd.
Als je harder gaat dan 69 word je geflitst.
mentholbear
29 mei 2024, 03:13
De onveiligste stukken weg zijn wat mij betreft de trajectcontroles in NL. Want afstand houden kunnen we hier niet en iedereen rijdt op 2 meter achter elkaar aan. En inhalen gebeurd tergend langzaam met 1-2 km/u verschil. De automobilist blijft helaas een melkkoe.
Ik vraag me af hoeveel (ernstige) ongelukken er op traject controles gebeuren.
2 secondes afstand houden lukt mij in elk geval prima.
En de meesten rijden de maximale snelheid op hun dashboard. Met 2 km/u harder dan de GPS snelheid haal ik de rest met circa 4 km/u in.
En een klein stukje inhalen met 6 a 7 km/u betekent niet gelijk een boete, want gaat om gemiddelde over een heel traject. Dat vind deze schildpad snel genoeg.
Willem2
29 mei 2024, 12:18
Bijna een half jaar na de invoering van de nieuwe snelheid op veel Amsterdamse wegen gaat het Openbaar Ministerie (OM) de maximumsnelheid van 30km/u in een groot deel van de stad handhaven.
Komende zaterdag worden de vier bestaande flitspalen op de Stadhouderskade ingesteld op 30km/u. Ook komen er bij wijze van proef verrijdbare flitspalen langs wegen met veel kruisingen te staan, zogenoemde flexflitsers. Die blijven ongeveer twee maanden op een plek staan en gaan dan naar een andere locatie.
"We beginnen met een klein aantal flitspalen, want we weten nog niet hoeveel overtredingen dit op gaat leveren", zegt een woordvoerder van het OM bij stadsomroep AT5. "Daarnaast weten we ook niet hoeveel mensen in beroep gaan en welke gronden ze aandragen. Het moet allemaal wel goed verdedigbaar zijn voor de rechter."
.... https://nos.nl/artikel/2522327-om-zet-flitspalen-aan-om-30km-u-op-amsterdamse-wegen-te-handhaven
Siberische tijger
29 mei 2024, 15:41
'We weten nog niet hoeveel overtredingen dit gaat opleveren'
Oftewel: dit gaat niet om de verkeersveiligheid in eerste instantie, maar het is gewoon een ordinaire manier van geld verdienen voor de gemeente Amsterdam.
Willem2
18 juni 2024, 15:11
Het aantal uitgeschreven boetes voor het negeren van verkeersborden is in tien jaar tijd bijna verdubbeld van 420.000 bekeuringen in 2014 naar een dikke 760.000 in 2023. Gemiddeld worden de meeste boetes uitgeschreven in de gemeente Landsmeer, gevolgd door Oostzaan en Culemborg.
.... https://www.ad.nl/auto/nederland-boeteland-bekeuringen-weggebruikers-in-tien-jaar-verdubbeld-hier-werden-de-meeste-uitgedeeld~a78442cd/
Willem2
5 augustus 2024, 20:47
Gaspedaal los: vanaf vandaag week lang flitsmarathon in heel Europa
Vanaf maandag 5 augustus zijn er in meerdere landen extra snelheidscontroles als onderdeel van de ‘flitsmarathon’. Gedurende de actieweek, tot en met 11 augustus, moet je in de hele EU je snelheidsmeter goed in de gaten houden om vervelende verrassingen te voorkomen.
.... https://www.ad.nl/auto/gaspedaal-los-vanaf-vandaag-week-lang-flitsmarathon-in-heel-europa~ae92250f/
kan iemand stimpy3 waarschuwen :biggrin:
stimpy3
5 augustus 2024, 22:40
Ik twijfelde nog om deze week eens een ritje naar sharks te gaan maken (dat stukje keulen-frankfurt over de A3 is zoooo fijn om te rijden met veel heuvelop/heuvelaf, zodra je de flitsers net na keulen voorbij bent, maar misschien kan ik beter een weekje wachten :D
mentholbear
6 augustus 2024, 10:05
Kak, had gisteren in Duitsland m'n rammelbak de sporen gegeven om even de motor schoon te branden. Vond het al raar dat ik iedereen voorbij zoefde.
Hopelijk komt er niet nog een 'ansichtkaart' uit Duitsland aanwaaien... :bibber_2:
Willem2
25 september 2024, 19:35
Als je in 2025 door rood rijdt, moet je 10 euro meer betalen. Ook gaan de boetes omhoog voor onder meer links rijden op de snelweg, niet handsfree bellen of het niet dragen van een autogordel.
Elk jaar worden de verkeersboetes opnieuw geïndexeerd. Komend jaar worden de boetes aangepast ter compensatie van de inflatie, meldt het ministerie van Justitie en Veiligheid. Dat is een stijging van 3,2 procent.
Dat betekent dat de meeste boetes voor algemene overtredingen met 10 euro omhooggaan. Dat geldt bijvoorbeeld voor onnodig links rijden op de snelweg, een telefoon vasthouden tijdens het rijden, door rood rijden of rechts inhalen. De hoogste boete ben je kwijt voor parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats zonder dat je voertuig daarvoor bestemd is: dat kost volgend jaar 510 euro.
De stijging van 3,2 procent valt mee ten opzichte van 2024. Toen gingen de boetes met 10 procent omhoog. Dat kwam omdat flitspalen en trajectcontroles minder geld opleverden dan verwacht.
..... https://www.nu.nl/economie/6329480/door-rood-rijden-kost-je-volgend-jaar-10-euro-meer-verkeersboetes-gaan-omhoog.html
BefBeer
15 oktober 2024, 19:21
Hoe lang duurt het meestal voordat je een bekeuring in huis krijgt als je in Duitsland geflitst bent?
Ik denk de flits te hebben gezien en dat hij voor mij was maar ik heb nog niets in de brievenbus gekregen.
schoolmeester
15 oktober 2024, 19:27
Voor te snel beffen krijg je in Duitsland geen bekeuring.
Willem2
15 oktober 2024, 20:15
Ga van 10 dagen uit. Maar het zeer afhankelijk van de stad waarin je geflitst bent.
mentholbear
15 oktober 2024, 21:44
Ga van 10 dagen uit. Maar het zeer afhankelijk van de stad waarin je geflitst bent.
Mooi, dan lijk ik de dans te zijn ontsprongen :)
BefBeer
19 oktober 2024, 20:00
Dan heb ik met 2 en een halve maand wss geluk gehad! Pfff