PDA

Volledige versie bekijken : Hall of fame

Gondolas9
26 augustus 2010, 22:01
Het CUUP-verhaal, Jip en Janneke, SFL...
Zoveel beklijvende verhalen.
Zou het niet leuk zijn een Hall of fame te construeren met verhalen voor de eeuwigheid.

Badslippers bracht me net op het idee, en ook het feit dat ik een hele tijd geleden een verhaal van Hemaworst op hookers probeerde terug te vinden. Het mooiste verhaal dat ik ooit op een p-forum gelezen heb (over de manier waarop een dame keek naar een onbeschofte klant). Helaas is het onvindbaar op hookers, zelfs in de archieven, en die *** van een Hemaworst heeft het (onvergefelijk!) zelf ook niet meer. Die *** van een Gondolas trouwens ook niet. Maar misschien heeft iemand dat ooit opgeslagen...

Welke verhalen vanaf de in de nevelen van het verleden gehulde beginperiode van de p-fora zijn de moeite om bewaard te blijven? Geen tijdgebonden recensies, maar wel teksten die na jaren nog even actueel zijn.

Geen respons is ook een statement :teuflisch: .

(En big in de rol van onverbiddelijke snoeischaar?)

janjanjan
26 augustus 2010, 22:14
Eerste bijdrage. Het verhaal van Cuup eindigde als een fantastische tragikomedie, de avonturen van Jip en Janneke vind ik veeel te spannend, daar ga ik zelfs naar van dromen. Het verhaal SFL (http://ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=22566) verdient dus een plekje in dit draadje, fraai geschreven, tart de wetten der logica en is desondanks zeer voorstelbaar.

Gondolas9
26 augustus 2010, 22:22
OK, maar ik bedoel dus dat als er voldoende bijval is dat de mods (zonder dat ik iets wil sturen :annieengel:) een apart draadje zouden moeten creëren met enkel die bijzondere bijdragen (dus zonder andere bijdragen).

In dit draadje zouden we dan van gedachten kunnen wisselen, en in een ander draadje zouden de vruchten van die gedachtewisseling kunnen bewaard worden...

@ JJJ: thx voor de snelle bijdrage ;-)

Big30
26 augustus 2010, 22:25
Het CUUP-verhaal, Jip en Janneke, SFL...
Zoveel beklijvende verhalen.
Zou het niet leuk zijn een Hall of fame te construeren met verhalen voor de eeuwigheid.

(En big in de rol van onverbiddelijke snoeischaar?)

De Hall of Fame hebben we met dit topic al!

Badslippers
26 augustus 2010, 23:56
Moeilijk, moeilijk, moeilijk hoe je dat vorm moet geven. De "Hall of fame" dient natuurlijk voor de uitschieters, de "Hors Categorie". Daar kun je niet zomaar komen.

Sommige verhalen verdienen een aparte plek daarom zal het verhaal van CUUP "Sticky" gemaakt zijn. Het valt tegelijk op. Als je hier in deze draad links gaat opnemen naar verhalen, krijg je net zo'n vuilnisbak als bij "De beste recensie van de maand". Dat leest na een maand geen hond meer.

Stel je gebruikt dit "Topic" voor de discussie welk verhaal voldoende gewicht en "Zeitgeist' heeft om voor die eretitel in aanmerking te komen. Bij unanieme steun kunnen dan de "Mods" in een "Sticky" Topic uiteindelijk die verhalen 'sec' opnemen. Leuk idee.

Big30
27 augustus 2010, 00:10
Stel je gebruikt dit "Topic" voor de discussie welk verhaal voldoende gewicht en "Zeitgeist' heeft om voor die eretitel in aanmerking te komen. Bij unanieme steun kunnen dan de "Mods" in een "Sticky" Topic uiteindelijk die verhalen 'sec' opnemen. Leuk idee.

Zo zie ik het ook eigenlijk. Dat de CUUP story in de Hal of Fame staat lijkt me evident en inderdaad niet voor niets is dat een sticky topic.

Vooruitlopend op een opname in de Hal of Fame van het SFL relaas heb ik het topic reeds sticky gemaakt hoewel dat denk ik nu niet nodig was want het komt vanzelf wel boven drijven.

HoF verhalen zijn per definitie zeldzaam net als sticky topics overigens.

Over Hall of Fames gesproken: http://www.hoophall.com/ , ben je toevallig in de buurt zeker een bezoekje waard, als je tenminste bij de 3 letters NBA bepaalde mooie associaties krijgt!

Badslippers
27 augustus 2010, 00:49
als je tenminste bij de 3 letters NBA bepaalde mooie associaties krijgt!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

April 20, 1986
Celtics (135) - Bulls (131)
Larry Bird: "God disguised as Michael Jordan"

Maar dat moeten we maar eens ergens anders bespreken.

Big30
27 augustus 2010, 00:57
Maar dat moeten we maar eens ergens anders bespreken.

Doen we! Zal ik je over horen of je alle spelers van het eerste en enige echte Dream team zo op kunt noemen, waar je bij March madness aan denkt, etc. etc.

CHICAGO BULLS VS BOSTON CELTICS APRIL 20 1986 - MJ 63 POINTS (http://www.youtube.com/watch?v=e2TW4B-omnE)
Michael Jordan is God in Disguise (http://www.youtube.com/watch?v=ep0sMdlXiQQ&feature=fvw)

Ben wel een Blazer fan en de Pacers hebben ook mijn sympathie dat komt natuurlijk door onze Rik die daar gespeeld heeft.

Saruman
27 augustus 2010, 10:30
Jip en Janneke heb ik nooit gelezen, en vind het ook niet terug op YBF.
De andere stories heb ik wel gelezen. De ene al wat beter geschreven dan de andere, de ene al wat tragischer dan de andere....

Jammer genoeg geen stories van beertjes en DVP met een happy end.
Wellicht omdat de kans dat het WEL lukt 1% is, tegenover 99% mislukkingen.
Wellicht ook omdat happy stories minder spectaculair zijn, en te zeemzoet voor een echte ijsbeer om te lezen, laat staan te schrijven.

Extince
27 augustus 2010, 11:37
Wellicht ook omdat happy stories minder spectaculair zijn, en te zeemzoet voor een echte ijsbeer om te lezen, laat staan te schrijven.Correctemundo :biggrin:.

janjanjan
27 augustus 2010, 12:12
Correctemundo :biggrin:.

Bedoel je dat sommige verhalen enkel 1 woord, 1 smiley en 1 punt behoeven :tongue:

SFL
28 augustus 2010, 13:02
Jip en Janneke heb ik nooit gelezen, en vind het ook niet terug op YBF.
De andere stories heb ik wel gelezen. De ene al wat beter geschreven dan de andere, de ene al wat tragischer dan de andere....

Jammer genoeg geen stories van beertjes en DVP met een happy end.
Wellicht omdat de kans dat het WEL lukt 1% is, tegenover 99% mislukkingen.
Wellicht ook omdat happy stories minder spectaculair zijn, en te zeemzoet voor een echte ijsbeer om te lezen, laat staan te schrijven.

Nee... Wel omdat het dan privacy betreft en het enkel jezelf aangaat. Je kan in grote lijnen wel een toelichting geven, maar uit vrees dat ze gaat ontdekken dat je over haar schrijft, doe je het gewoonweg niet. De meeste van mijn DVP avonturen kennen een happy end en worden ook gelezen. Maar als ik nog eens met mijn blinde kop in het ongeluk loop en het zou toch blijven duren met die DVP, dan zal ik er beslist ook een stuk over schrijven!
:wink2:

Picasso 1
28 augustus 2010, 15:00
Nee... Wel omdat het dan privacy betreft en het enkel jezelf aangaat. Je kan in grote lijnen wel een toelichting geven, maar uit vrees dat ze gaat ontdekken dat je over haar schrijft, doe je het gewoonweg niet.

Maakt wel of niet happy end veel uit tav de privacy (van jezelf alsook andere hoofdpersonen)?
In jouw story kan de dame indien ze dit leest, meteen afleiden dat het over haar gaat. Ook LR en andere daar aanwezige dames kunnen de hoofdpersonen in het verhaal afleiden. Was wel een vraagteken (wordt de privacy niet teveel bloot gegeven?) die continu bij me opdoemde bij het lezen van het verhaal.

SFL
28 augustus 2010, 15:06
So what!?
Zoals ik hierboven al zei, aangezien het gedaan is moet ik ook niet meer vrezen dat ze het gaat lezen. En dan nog: ze kan geen letter Nederlands en kan alleen maar op de hoogte gebracht worden door andere lezertjes hier!
En wees gerust: ik had haar privacy zo hard kunnen schaden dat idd alle collegae van haar wisten wie ze was en zodoende ze zelfs nog veel slechter uit mijn verhaal zou gekomen zijn! Maar dat doe ik niet uit principe... Maar alles wat er nu staat mag geweten zijn en het interesseert me geen bal of dat haar al dan niet raakt! Ik zal er zo meteen onder het topic nog eens een schepje bovenop doen!

Gegroet Pic1

In jouw story (zonder happy end) kan de dame indien ze dit leest, meteen afleiden dat het over haar gaat. Ook LR en andere daar aanwezige dames kunnen de hoofdpersonen in het verhaal afleiden. Was wel een vraagteken (wordt de privacy niet teveel bloot gegeven?) die continu bij me opdoemde bij het lezen van het verhaal.

Stiffmaster
28 augustus 2010, 15:34
So what!?
Zoals ik hierboven al zei, aangezien het gedaan is moet ik ook niet meer vrezen dat ze het gaat lezen. En dan nog: ze kan geen letter Nederlands en kan alleen maar op de hoogte gebracht worden door andere lezertjes hier!
En wees gerust: ik had haar privacy zo hard kunnen schaden dat idd alle collegae van haar wisten wie ze was en zodoende ze zelfs nog veel slechter uit mijn verhaal zou gekomen zijn! Maar dat doe ik niet uit principe... Maar alles wat er nu staat mag geweten zijn en het interesseert me geen bal of dat haar al dan niet raakt! Ik zal er zo meteen onder het topic nog eens een schepje bovenop doen!

Gegroet Pic1

Hoi SFL, heb het hele verhaal gelezen en daar is wel wat gebeurd man, knap zoals je het hebt omschreven. ik wil je toch even attenderen op een uitspraak van je dat ze geen Nederlands kan lezen, wel ik en nog enkele ijsbeertjes hebben met verbazing staan kijken hoe een Duitser op zijn laptop al onze verhalen op ijsberenforum vrolijk zat te vertalen in het Roemeens, en waarschijnlijk ook in wat andere talen, ik bedoel maar :gruebel::gruebel:

SFL
28 augustus 2010, 15:58
Hoi SFL, heb het hele verhaal gelezen en daar is wel wat gebeurd man, knap zoals je het hebt omschreven. ik wil je toch even attenderen op een uitspraak van je dat ze geen Nederlands kan lezen, wel ik en nog enkele ijsbeertjes hebben met verbazing staan kijken hoe een Duitser op zijn laptop al onze verhalen op ijsberenforum vrolijk zat te vertalen in het Roemeens, en waarschijnlijk ook in wat andere talen, ik bedoel maar :gruebel::gruebel:

Hey Stiff,
Ja ook bedankt voor de complimenten.
maar betreft het schrijven: al wordt het vertaald naar het Duits of wat dan ook, dit is wat er gebeurt is en mij kan het geen barst schelen indien ze ook alles zou nalezen. Misschien zou dat eens moeten doen, want volgens mij weet ze nog steeds niet hoe hard ze me echt toegetakeld heeft.
In ieder geval ik geef enkel de informatie crusiaal voor mijn verslag... Al het sappige van haar privacy doe ik hier lang niet uit de doeken. Er zijn namelijk ernstigere dingen die ik hier op het forum zou kunnen posten over haar, maar dan zou ik enkel handelen uit wraak. Vergeldingsacties doe ik niet wanneer niet nodig!
Toch bedankt om me even te attenderen.
Groet
SFL