Inloggen

Volledige versie bekijken : Wie heeft het forum groot gemaakt en (vooral) hoe?

Pistol Pete
29 september 2010, 08:24
Elders lees ik dat bepaalde ijsberen het forum 'groot' hebben gemaakt. Nou weet ik natuuuuurlijk wel uit welke mond dat komt :hah: maar ik vind het wel aardig om van andere beren eens te horen wie er naar hun mening een grote (de grootste?) bijdrage heeft geleverd aan dit forum.

En vooral ben ik benieuwd welke acties van de betreffende beer daar een rol bij spelen.

Nu maar hopen dat ik met dit topic geen regels overtreedt en het topic direct al weer op slot gaat zoals mijn laatste topic....(over dubbele nicks :wand::wand:)....

:joke::joke::joke:

Willi69
29 september 2010, 08:29
Du kannst die "Ledenlijst" nach "Berichten" sortieren. ;)

Pistol Pete
29 september 2010, 08:35
Du kannst die "Ledenlijst" nach "Berichten" sortieren. ;)

Heb ik gedaan maar dan komen beren als Raul7 / Facial / Stiffmaster en nog enkelen zeer hoog terwijl ze heel veel oneliners of spam hebben geproduceerd.

Ik denk zelf dat de kwalitiet (sorry -teit) voor de kwantiteit zou moeten gaan...

Willi69
29 september 2010, 08:44
Dann sortiere die Liste nach "Geregistreerd", dann siehst Du, wer schon sehr früh dabei und aktiv war (überwiegend Eisbären, die sich von Hookers kannten). :) Damals gab es noch weniger Spam... :rolleyes:

Pistol Pete
29 september 2010, 09:06
mmm, aardig idee is misschien de twee te combineren: aantal en datum registratie...

Dan komt Willi69 in ieder geval zeer hoog...

Maar ook dit doet tekort aan relatief jonge beren zoals MJ, boy69, SFL en ondergetekende die zich een stuk in de rondte neuken (en schrijven) voor dat plekje in the hall of fame...

Sommigen worden zelfs mod op een andere nieuw forum.....

RAUL7
29 september 2010, 09:12
Heb ik gedaan maar dan komen beren als Raul7 / Facial / Stiffmaster en nog enkelen zeer hoog terwijl ze heel veel oneliners of spam hebben geproduceerd.

Ik denk zelf dat de kwalitiet (sorry -teit) voor de kwantiteit zou moeten gaan...

Hey Nutty Professor, mij moet ge er toch altijd door kunnen trekken, hé! :mad:

http://i450.photobucket.com/albums/qq224/Lukather_2008/e32dcce.jpg

Goedemorgenallemaal
29 september 2010, 10:45
het zijn de clubs en de dames die zo hun best doen (of niet) om ons te vermaken en ons ertoe aanzetten om te schrijven die dit forum groot maken.

bergm550
29 september 2010, 11:08
... en het topic direct al weer op slot gaat ...

Inderdaad, deze topic zou eigenlijk meteen gesloten moeten worden. De vraag wie het forum heeft groot gemaakt is totaal irrelevant. Iedereen die de moeite neemt om een bericht te schrijven op een forum of op een vraag antwoord geeft, draagt daarbij toe aan de informatievoorziening op een forum.

De mensen die zich de vraag stellen wie het forum heeft groot gemaakt, leiden aan een "narcistische persoonlijkheidsstoornis". Hierover kun je meer lezen op de volgende site: http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistische_persoonlijkheidsstoornis

De Engelse versie is wat uitgebreider en gaat ook in op de oorzaken van de stoornis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_personality_disorder

Als je je herkent in vijf of meer van de criteria (zie bovenstaande links), dan leid je aan deze stoornis. En dan raad ik je aan je te laten doorverwijzen naar een psychiater via je huisarts. De stoornis kan niet genezen worden, daar het een integraal onderdeel van je karakter is, dat is ontwikkeld tussen de leeftijd 3 en 7. Maar jezelf bewust zijn van de stoornis kan je helpen bepaalde symptonen onder controle te houden. De stoornis ontstaat gedeelte genetisch en door de opvoeding van de ouders.

Bekende personen met een Narcistische Persoonlijkheidsstoornis (NPS) zijn o.a. Joran van der Sloot, O.J. Simpson, Paris Hilton, Sarah Palin en Lloyd Blankfein (CEO Goldman Sachs). Mensen met NPS hebben vaak een zeer succesvol leven, maar sommige kunnen ook door hun stoornis in de problemen komen.

Gondolas9
29 september 2010, 11:35
Ik vind het an sich wel een goeie vraagstelling. Er zijn een aantal forumleden die een sterke impact gehad hebben op hoe het forum geëvolueerd is. Automatisch zijn er vanuit hun bijdragen een aantal (informele) regels en standaarden ontstaan waaraan het merendeel van de leden zich gaat conformeren. Waarover schrijf je. Hoe schrijf je. Wat schrijf je (niet).

Ik zie een aantal namen voor me die op die manier het forum groot gemaakt hebben.
Wie? Dat hou ik liever voor mezelf. Anders is het weer zo stroperig (er moesten maar eens mods/admins bijzitten). En ook, automatisch vergeet je mensen. En dat laatste is misschien wel de belangrijkste reden om geen lijstje te maken.

En voor de narcisten onder ons. Per IM wil ik altijd uitsluitsel geven of jij in dit lijstje thuishoort :teuflisch: .

Admin
29 september 2010, 11:43
Inderdaad, deze topic zou eigenlijk meteen gesloten moeten worden. De vraag wie het forum heeft groot gemaakt is totaal irrelevant. Iedereen die de moeite neemt om een bericht te schrijven op een forum of op een vraag antwoord geeft, draagt daarbij toe aan de informatievoorziening op een forum.

Dat is misschien een beetje te kort door de bocht!

Feit is dat dit forum groot is geworden dankzij de vele leden die hier berichten hebben geschreven, voor sfeer hebben gezorgd, op het forum en/of in de clubs, die nieuwe leden hebben weg wijs gemaakt op het forum door vragen te beantwoorden of in de clubs door als Scout op te treden.

Dat is niet meer dan een constatering van feiten. De vraag welke leden veel aan de groei van dit forum hebben bijgedragen mag best gesteld worden zonder dat we dit dan weer bloed serieus moeten nemen ;)!

Een objectief antwoord op die vraag is niet eenvoudig te geven (welke criteria gebruik je?), maar dat hoeft wat mij betreft ook niet, dat zal van beer tot beer ook verschillen.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat iedere beer die de moeite neemt wat te schrijven en info te geven bijdraagt aan dit forum en daarvoor zijn we de beren dan ook zeer dankbaar :freu:!

Dit forum is zo groot geworden door de vele schrijvende beren die elkaar hier op het forum virtueel treffen en in de clubs in the real world. Die hier en in de clubs plezier en ontspanning zoeken maar elkaar ook bijstaan als bepaalde beren het om wat voor reden dan ook even wat minder goed in hun vel zitten.

Daar even bij stil te staan zonder dat het persoons verheerlijking wordt, wat zeker niet de bedoeling is daar kan men denk ik weinig problemen mee hebben dunkt me.

Door G9 wordt denk ik terecht nog een punt genoemd d.i. van de beren die zich druk hebben gemaakt om wat wel en wat niet kan op dit forum, zeg maar "onze normen en waarden". Soms ligt iets zwart/wit maar vaak is het zaak de juiste grijstonen te zien en daarbij is de hulp van de leden onontbeerlijk.

Admin

Pistol Pete
29 september 2010, 16:15
Tot nog toe niemand die vind dat de heren Ace2 en Jansen het forum groot hebben gemaakt?? :hah::hah:

Wat vinden de heren zelf? Nu ze hun mening kunnen geven blijft het zo stil aan de overkant...:cool::cool::biggrin:

CLUBSPORT
29 september 2010, 17:25
Ieder schrijvend lid draagt bij aan dit forum , de een met wat meer recencies , paspoortjes en wat dan ook dan de ander .

Jansen
29 september 2010, 18:44
Nou voorruit dan even antwoorden op de vraag van Pistol Pete :frown:

Een groot aantal ijsberen hebben dit forum groot gemaakt,
natuurlijk heb je mensen die niet zoveel schrijven omdat niet iedereen snel in de pen gaat en misschien ook niet zoveel meemaakt.

De beren die op de achtergrond blijven zullen dan ook niet snel hun ervaring hier neerzetten,maar ook zij horen bij de groep die hier wel aan meegewerkt hebben door alleen al aanwezig te zijn tussen de grootschrijvers.:gruebel:

Mensen net zoals Ace2 en ik ( Jansen) Die van huis uit erg verlegen en terughoudend zijn en ook niet vlug hun mening ventileren hebben hier ook een beetje geschreven dus ook aan mee gewerkt.:redface::redface:

Natuurlijk verwachten we wel dat enkele van deze beren op 16 oktober in het zonnetje worden gezet op het feest. (indien zij kunnen komen ) :eek:

Pistol Pete
29 september 2010, 19:56
STOP...voor het draadje van Ace2 over getrouwde mannen en de ijbf-party hier verder gaat....:angst::angst:

Jan_Wandelaar
29 september 2010, 20:25
Hookers.nl, of beter gezegd, het beleid van het moderator-team daar, heeft het ijsberenforum groot gemaakt. Door hun toedoen zijn de beren in grote getale hiernaartoe gevlucht.

J.W.

Jansen
29 september 2010, 20:54
Hookers.nl, of beter gezegd, het beleid van het moderator-team daar, heeft het ijsberenforum groot gemaakt. Door hun toedoen zijn de beren in grote getale hiernaartoe gevlucht.

J.W.

Ben het totaal niet met je eens Jan.

Grote getale ?? 100 van de 19.230 :confused: :gruebel::gruebel:

Hookers is gewoon een ander forum waar sommige van ons ook naar keken maar zich niet zo thuis voelden, vanwege hun beperkingen van schrijven.

Hier heb je veel meer aandacht van andere beren die je ontmoet in de Duitse clubs en deze heb leren kennen via het Uitgebreide en overzichtelijke van de verhalen over de Duitse clubs.

Daar buiten zijn hier echt niet zoveel oud Hookers figuren zoals Ik ,Extince,Willem2 en nog een stel andere.
Doordat ik de vele schrijvers die daar waren tussen 2002 en 2010 heb leren kennen weet ik dat deze nog steeds niet hier zijn op het forum.

Ook de moderators van hookers zijn niet echt aktief in Duitsland op Goodbar na die er zelf wel eens kwam en waar ik nog steeds contact mee heb.

Nee Jan het zijn gewoon de gasten die een keer inloggen omdat ze door mond reclame hier terrecht zijn gekomen en via gesprekken met deze mensen in de Clubs.

Ook een aantal schrijvers uit Belgie en Nederland doen het hier goed die bij hookers nooit ingelogd waren of er zich niet thuis voelde.

Gondolas9
29 september 2010, 21:16
Hookers is een commercieel geleide recensie(formulier)site, IJbf is een community. Die community was embryonaal al ontstaan in de hookers-tijd van W2, Neukie e.a., maar is op dit nieuwe forum tot wasdom gekomen.
Ik ken ze niet face-to-face, maar de grote namen van het Duitslandforum op hookers zijn hier nog terug te vinden.
Deze site huldigt het motto 'van, voor en door ijsberen', de andere 'voor ons geldelijk gewin'.
Hier kun je tegen een mod alles zeggen, ginds word je d'r uitgegooid als je zijne heiligheid oneerbiedig aanspreekt.
Hier ben je welkom, daar word je geduld.

IJbf is nooit de concurrentie met hookers willen aangaan. De grote groep van wandelaars vindt hier dus niks wat hen kan interesseren. De info m.b.t. wandelen in NL, VL en overzee is erg beperkt, maar dat is een bewuste keuze.

En tot slot (en ik heb het echt waar de hele tijd proberen te vermijden); zonder iemand anders onrecht te doen; zonder W2 had dit forum nooit het huidige niveau gehaald, en had het wellicht niet eens meer bestaan.

Jack42
29 september 2010, 22:09

J.W.

Het beleid van de mods op H. heeft het IJsberenforum doen ontstaan maar niet groot gemaakt.

Stiffmaster
30 september 2010, 09:24
STOP...voor het draadje van Ace2 over getrouwde mannen en de ijbf-party hier verder gaat....:angst::angst:

Speciaal voor PP een oneliner, Ace2 kan op zaterdag de 15e naar LR hou ik zijn vrouw wel bezig die dag :cool: is dat wat PP :gruebel:

MichelJ
30 september 2010, 10:15
op zaterdag de 15e

Dat is pas in januari :biggrin: ;)

Silvester
30 september 2010, 10:18
....Ik zie een aantal namen voor me die op die manier het forum groot gemaakt hebben.
Wie? Dat hou ik liever voor mezelf.....
....automatisch vergeet je mensen. En dat laatste is misschien wel de belangrijkste reden om geen lijstje te maken.
Daar sluit Silvester zich volledig bij aan....

Er zijn immers vele criteria te benoemen, voor de hand liggend zijn de oorspronkelijke founders en de huidige mods die flink aan de weg timmeren.

Echter zonder schrijvers blijft het forum leeg..., en schrijvers zijn er in vele soorten en maten.
Iedere bijdrage van een ijsbeer maakt het forum groter in absolute zin qua berichten.
We hebben in de loop der jaren vele pareltjes gehad die hun hele hebben en houden qua belevenissen aan ons prijsgegeven hebben,
soms zou je na het lezen meteen in de auto willen springen om....
Ze verdwijnen en er komen weer andere sterren voor in de plaats.
Veel meer schrijvers melden eens 'n keer iets, en af toe hebben we een heuse pain in the ass, hoort er ook bij.

Ijsberenforum heeft zijn plekje veroverd, het is een open forum waar gelukkig veel mag en kan.

:smoke:

Pistol Pete
30 september 2010, 10:45
Speciaal voor PP een oneliner, Ace2 kan op zaterdag de 15e naar LR hou ik zijn vrouw wel bezig die dag :cool: is dat wat PP :gruebel:

Dit is dan berichtnr. 2314!;) maakt dit bericht Stiffie tot een van de beren die de grootste bijdrage heeft geleverd aan dit forum??:biggrin::biggrin:

Grapje, reactie 2315 graag niet maken, lol...

Stiffmaster
30 september 2010, 16:07
Dat is pas in januari :biggrin: ;)

Ok bijdehandje, je hebt gelijk ik bedoel natuurlijk zaterdag de 16e, maar ja ik kijk ook graag vooruit, enne PP we praten binnenkort verder :wink2::wink2:

sofaking
30 september 2010, 17:59
Hier vind je in elk geval een amusante manier om het forum klein te maken. :cool:

http://erkie.github.com/

Ace2
30 september 2010, 19:06
Elders lees ik dat bepaalde ijsberen het forum 'groot' hebben gemaakt. Nou weet ik natuuuuurlijk wel uit welke mond dat komt :hah: maar ik vind het wel aardig om van andere beren eens te horen wie er naar hun mening een grote (de grootste?) bijdrage heeft geleverd aan dit forum.

En vooral ben ik benieuwd welke acties van de betreffende beer daar een rol bij spelen.

Nu maar hopen dat ik met dit topic geen regels overtreedt en het topic direct al weer op slot gaat zoals mijn laatste topic....(over dubbele nicks :wand::wand:)....

:joke::joke::joke:

Tot nog toe niemand die vind dat de heren Ace2 en Jansen het forum groot hebben gemaakt?? :hah::hah:

Wat vinden de heren zelf? Nu ze hun mening kunnen geven blijft het zo stil aan de overkant...:cool::cool::biggrin:

Voor iemand die mij uit de tent wil lokken had ik wel een scherpere instake verwacht. Je moet niet vragen naar waar al op is geantwoord:

Ik spreek even voor mijzelf, maar ik heb het forum niet (mede) groot gemaakt. Het forum heeft een zekere Ace2 op de kaart gezet.